Jeg forventer at gutta klinker til med 16 tippeligaseire på rad nå!
Strømsgodset-LSK, Marienlyst, lørdag 28. juni kl. 18
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Occean - Fellus
Midttun Lie - Søgård - Kiko - Essediri
Johnsen - Kippe - Andresen - Pedersen
Otto
Mer interessert i å se hva Fellus kan prestere enn for eksempel Sundgot. Han vil neppe involvere seg mindre enn Bjørkøy, Myklebust og for så vidt Gundersen har gjort i de kampene han har startet. Myklebust var ikke akkurat i god form før han ble skada, og formen har neppe blitt bedre av et avbrekk. Klubben må statse på spillere som viser at de har både ferdigheter og holdninger. Etter det som har blitt prestert i år må nødvendigvis benk uansett være riktig for å gi andre spilletid. Der ligger også noe av poenget med å prøve han ut. Like viktig som kontinuitet, er utvikling.
Å sette Riise rett inn på laget nå føler jeg blir litt feil, både med tanke på at tre av de fire som startet mot Aalesund langt ifra spilte seg ut av førsteelleveren og at Riise sikkert har godt av et lengre innhopp for å teste formen først. Bjørkøy er den som har prestert under middels i hele år og også mot Aalesund. Enten er det hodet eller beina som ikke henger helt med, eller begge deler.
Kippe og Andresen var det beste stopperparet i fjor, og for Andresens del er det er ganske naturlig å konkludere med at han fungerer best når han får spille på det han kan best. Mot Andersson trenger vi ikke minst fart mer enn noe annet. Midttun Lie/Johnsen-siden har jeg veldig tro på; spiller de opp mot potensialet får vi for en gang skyld se noe som ligner på ordentlig kantspill fra venstresida.
Det sies at Winsnes var veldig god for Godet sist, på samme måte som Andersson. Skal Godset stoppes, må de stoppes. Søgård blir her viktig i å vinne den midtbaneduellen ved å sette press på ballfordeler Winsnes og stenge av bakrommet. Neandertaleren David Nielsen har også karantene i denne kampen. Det passer igrunn bra, det kan være forskjellen på et godt og et halvgodt Godset.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommer sikkert som en overraskelse for de fleste: Judas er skadet og det er usikkert om han rekker kampen.
Hørt det før?
Knurr...Kommentar
-
Da er endelig høstsesongen snart her. EM 2008 er snart slutt der vi har fått en oppvisning av effektiv angrepsfotball. Morsomt å tenke da at LSK har tatt et syvmilssteg bakover med tanke på hvordan fremtidens fotball vil se ut. Erland Johnsen`s 4-4-2 vil være de siste krampetrekninger for å gjennvinne gammel "storhet" En storhet som har gitt oss uendlig mange titler de siste 18 år.
Jeg ser med skrekk og gru frem til en høstsesong med et låst 4-4-2 med den spillerstallen vi har nå. Hvem skal ut? Jeg finner ikke svarene og svarene tror jeg heller ikke Eland Johnsen har. Vi har neppe sett det siste spilleropprøret i LSK denne sesongen.
God høstjakt alle sammenKommentar
-
- Vi spilte 4-4-2 de siste kampene før ferien, men jeg ønsker ikke å binde meg til noe spesielt systemet.
- Jeg ønsker at vi skal bli i stand til å kunne svitsje systemet slik de gjør internasjonalt, og bli systemuavhengig.
...
- Vi skal variere mer offensivt, og spillerne må klare å skape mer rom.
- Men: Dette tar det dog langt mer tid å jobbe med, understreker LSK-sjefen.
Om EJ får til det han har visjoner om gjenstår å se, men at 4-4-2 er skrevet i stein på lagoppstillinga er en fullstendig feilaktig påstand.Ja til pause i pausen!Kommentar
-
Det vi så før ferien er også garantert det vi får servert fra EJ etter ferien. Vi overlever sikkert sesongen men alle sårene vi er påført siden august 2004 leges aldri uten at nye krefter slipper til på Åråsen.Last edited by maxpayne; 24.06.2008, 12:26.Kommentar
-
Haha vi får se. Follo var jo i sin tid også systemuavhengige. LSK kommer til å fremstå som et klassisk "svensk" 4-4-2. Erland Johnsen sier i den artikklen du henviser til at han vil ha en streng defensiv organisering og det rimer dårlig med noe annet enn et låst 4-4-2.
Det vi så før ferien er også garantert det vi får servert fra EJ etter ferien. Vi overlever sikkert sesongen men alle sårene vi er påført siden august 2004 leges aldri uten at nye krefter slipper til på Åråsen.CustodesI med og motgangKommentar
-
Laget blir: Otto
Pedersen Riseth Kippe Lie
Essidiri Søgård Khalid Bjørkøy
Occean Sundgot
Essidiri er i slag. Det ser lyst ut med tanke på at vi må komme rundt på kantene og få lagt inn til spissene.
Johnsen er opptatt av at forsvaret skal støte høyt foran spissene. Kan gi store rom bak forsvaret.Kommentar
-
Laget blir: Otto
Pedersen Riseth Kippe Lie
Essidiri Søgård Khalid Bjørkøy
Occean Sundgot
Essidiri er i slag. Det ser lyst ut med tanke på at vi må komme rundt på kantene og få lagt inn til spissene.
Johnsen er opptatt av at forsvaret skal støte høyt foran spissene. Kan gi store rom bak forsvaret.
Edit: Og enda mer overrasket blir jeg når verken Riise eller Johnsen er på benken. Er Johnsen skadet igjen?? Litt merkelig at han kom inn sist, men ikke engang er på benken i dag... Ut i fra Riises kommentarer tidligere i uka skulle man jo tro han i hvertfall var innbytter også. Men man er kanskje klok av skade når det gjelder han.Last edited by Eriksve; 28.06.2008, 16:32.Kommentar
-
-
Noen som veit har en god forklaring på hvorfor vi spiller med 4 spisser som innbyttere og kun 1 midtbane spiller(hvis man ikke regner med Husar som midtbane da)?Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
Kommentar