Strømsgodset-LSK, Marienlyst, lørdag 28. juni kl. 18

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aguado
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 448

    #41
    Jeg forventer at gutta klinker til med 16 tippeligaseire på rad nå!

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #42
      Occean - Fellus

      Midttun Lie - Søgård - Kiko - Essediri

      Johnsen - Kippe - Andresen - Pedersen

      Otto

      Mer interessert i å se hva Fellus kan prestere enn for eksempel Sundgot. Han vil neppe involvere seg mindre enn Bjørkøy, Myklebust og for så vidt Gundersen har gjort i de kampene han har startet. Myklebust var ikke akkurat i god form før han ble skada, og formen har neppe blitt bedre av et avbrekk. Klubben må statse på spillere som viser at de har både ferdigheter og holdninger. Etter det som har blitt prestert i år må nødvendigvis benk uansett være riktig for å gi andre spilletid. Der ligger også noe av poenget med å prøve han ut. Like viktig som kontinuitet, er utvikling.

      Å sette Riise rett inn på laget nå føler jeg blir litt feil, både med tanke på at tre av de fire som startet mot Aalesund langt ifra spilte seg ut av førsteelleveren og at Riise sikkert har godt av et lengre innhopp for å teste formen først. Bjørkøy er den som har prestert under middels i hele år og også mot Aalesund. Enten er det hodet eller beina som ikke henger helt med, eller begge deler.

      Kippe og Andresen var det beste stopperparet i fjor, og for Andresens del er det er ganske naturlig å konkludere med at han fungerer best når han får spille på det han kan best. Mot Andersson trenger vi ikke minst fart mer enn noe annet. Midttun Lie/Johnsen-siden har jeg veldig tro på; spiller de opp mot potensialet får vi for en gang skyld se noe som ligner på ordentlig kantspill fra venstresida.

      Det sies at Winsnes var veldig god for Godet sist, på samme måte som Andersson. Skal Godset stoppes, må de stoppes. Søgård blir her viktig i å vinne den midtbaneduellen ved å sette press på ballfordeler Winsnes og stenge av bakrommet. Neandertaleren David Nielsen har også karantene i denne kampen. Det passer igrunn bra, det kan være forskjellen på et godt og et halvgodt Godset.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #43
        Enhver som kaller David Nielsen for Neanderthaler får min anbefaling.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #44
          Kommer sikkert som en overraskelse for de fleste: Judas er skadet og det er usikkert om han rekker kampen.
          Hørt det før?
          Knurr...

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1252

            #45
            Da er endelig høstsesongen snart her. EM 2008 er snart slutt der vi har fått en oppvisning av effektiv angrepsfotball. Morsomt å tenke da at LSK har tatt et syvmilssteg bakover med tanke på hvordan fremtidens fotball vil se ut. Erland Johnsen`s 4-4-2 vil være de siste krampetrekninger for å gjennvinne gammel "storhet" En storhet som har gitt oss uendlig mange titler de siste 18 år.
            Jeg ser med skrekk og gru frem til en høstsesong med et låst 4-4-2 med den spillerstallen vi har nå. Hvem skal ut? Jeg finner ikke svarene og svarene tror jeg heller ikke Eland Johnsen har. Vi har neppe sett det siste spilleropprøret i LSK denne sesongen.
            God høstjakt alle sammen

            Kommentar

            • erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Jeg ser med skrekk og gru frem til en høstsesong med et låst 4-4-2 med den spillerstallen vi har nå.
              Er det gøy i den alternative virkeligheten du lever i? Dette er hva Erland Johnsen har sagt om formasjonsvalg:

              - Vi spilte 4-4-2 de siste kampene før ferien, men jeg ønsker ikke å binde meg til noe spesielt systemet.

              - Jeg ønsker at vi skal bli i stand til å kunne svitsje systemet slik de gjør internasjonalt, og bli systemuavhengig.
              ...
              - Vi skal variere mer offensivt, og spillerne må klare å skape mer rom.

              - Men: Dette tar det dog langt mer tid å jobbe med, understreker LSK-sjefen.


              Om EJ får til det han har visjoner om gjenstår å se, men at 4-4-2 er skrevet i stein på lagoppstillinga er en fullstendig feilaktig påstand.
              Ja til pause i pausen!

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1252

                #47
                Opprinnelig skrevet av erlando
                Om EJ får til det han har visjoner om gjenstår å se, men at 4-4-2 er skrevet i stein på lagoppstillinga er en fullstendig feilaktig påstand.
                Haha vi får se. Follo var jo i sin tid også systemuavhengige. LSK kommer til å fremstå som et klassisk "svensk" 4-4-2. Erland Johnsen sier i den artikklen du henviser til at han vil ha en streng defensiv organisering og det rimer dårlig med noe annet enn et låst 4-4-2.
                Det vi så før ferien er også garantert det vi får servert fra EJ etter ferien. Vi overlever sikkert sesongen men alle sårene vi er påført siden august 2004 leges aldri uten at nye krefter slipper til på Åråsen.
                Last edited by maxpayne; 24.06.2008, 12:26.

                Kommentar

                • Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

                  #48
                  Tror ikke spillesystemet har alt å si. Innsats, glød og enthusiasme vil jeg se uansett og tror det er like viktig. Håper vi kan være litt uforutsigbare også så ikke alle leser oss som en åpen bok.

                  Kommentar

                  • rælingen kanaris
                    Kaptein Reketråler
                    Myklebust Light
                    • Jul 2005
                    • 1446

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Haha vi får se. Follo var jo i sin tid også systemuavhengige. LSK kommer til å fremstå som et klassisk "svensk" 4-4-2. Erland Johnsen sier i den artikklen du henviser til at han vil ha en streng defensiv organisering og det rimer dårlig med noe annet enn et låst 4-4-2.
                    Det vi så før ferien er også garantert det vi får servert fra EJ etter ferien. Vi overlever sikkert sesongen men alle sårene vi er påført siden august 2004 leges aldri uten at nye krefter slipper til på Åråsen.
                    Så du tror fortsatt at det vi har opplevd denne vårsesongen er Uwe sin skyld? viss jeg ikke husker helt feil var du en av de ytterst få som jubla over sparkinga av Uwe. Og nå som din favoritt nordlie har misslyktes totalt (bortsett fra et cupgull, ja jeg vet) prøver du igjen å legge skylda på Uwe? Get over it...
                    Custodes
                    I med og motgang

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      #50
                      Laget blir: Otto

                      Pedersen Riseth Kippe Lie

                      Essidiri Søgård Khalid Bjørkøy


                      Occean Sundgot

                      Essidiri er i slag. Det ser lyst ut med tanke på at vi må komme rundt på kantene og få lagt inn til spissene.

                      Johnsen er opptatt av at forsvaret skal støte høyt foran spissene. Kan gi store rom bak forsvaret.

                      Kommentar

                      • Eriksve
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 885

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                        Laget blir: Otto

                        Pedersen Riseth Kippe Lie

                        Essidiri Søgård Khalid Bjørkøy


                        Occean Sundgot

                        Essidiri er i slag. Det ser lyst ut med tanke på at vi må komme rundt på kantene og få lagt inn til spissene.

                        Johnsen er opptatt av at forsvaret skal støte høyt foran spissene. Kan gi store rom bak forsvaret.
                        Hadde nå håpet at Johnsen var klar fra start slik at JML kunne brukes på midten, skulle ikke dette være tilfelle hadde jeg heller ønsket Brenne enn Bjørkøy til venstre. Kunne også vært veldig spennende å se Fellus på topp, men det skjer vel ikke....

                        Edit: Og enda mer overrasket blir jeg når verken Riise eller Johnsen er på benken. Er Johnsen skadet igjen?? Litt merkelig at han kom inn sist, men ikke engang er på benken i dag... Ut i fra Riises kommentarer tidligere i uka skulle man jo tro han i hvertfall var innbytter også. Men man er kanskje klok av skade når det gjelder han.
                        Last edited by Eriksve; 28.06.2008, 16:32.

                        Kommentar

                        • Captn
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Nov 2006
                          • 63

                          #52
                          otto??

                          Hvorfor speller ikke otto?
                          mulig det har blitt sagt, men har ikke fått det med meg...
                          eLSKer!!!

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #53
                            Otto tråkka over i oppvarminga.
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • Stan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 1081

                              #54
                              faen, da scora innbytteren til SIF

                              Kommentar

                              • Robiwan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 603

                                #55
                                Noen som veit har en god forklaring på hvorfor vi spiller med 4 spisser som innbyttere og kun 1 midtbane spiller(hvis man ikke regner med Husar som midtbane da)?
                                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                Kommentar

                                • Stan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 1081

                                  #56
                                  Gundersen inn for Sundgot. Hvorfor ikke prøve Fellus?

                                  Kommentar

                                  • LasseN
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1610

                                    #57
                                    Og vi er tilbake i sumpen.
                                    LasseN

                                    Kommentar

                                    Working...