Har vi plass til Riise og Essediri på banen ?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • glasgow
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2007
    • 1252

Rart folk her snakker om hvem som må spille og ikke. Hele laget har hvert ræva denne sesongen. Noe luksusproblem har vi neppe.
    Treneren, forhåpentlig en ny en har en ting og tenke på når ferien er ferdig. Ta ut de 11 beste til laget samme faan hva de heter.
    Og gi oss en ving snart da Per Berg og han som i følge seg selv utfører pakkisvask" dette er ikke rasistisk men uttrykk fra Sharif selv. Til alle som leste mitt inlegg fikk jeg rødt kort for dette.........

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Ser av tabellen at vi ikke er den eneste klubben med noen esler i stallen. 8 poeng opp til medaljeplass. Her gjelder det bare å være mindre mislykket enn andre lag.

Kommentar

• WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 969

Opprinnelig skrevet av CFD
        Joda glasgow. Nå har vi hatt en ny "Viking-kamp" hvor alt har snudd og optimismen brer seg igjen. Nå har vi "mini silly season" hvor man igjen inbiller seg at stallen er vesentlig bedre enn den egentlig er.
        HVIS følgende spillere er skadefrie og spiller opp mot det beste de kan så skjønner ikke jeg at de ikke kan hamle opp med lagene som kjemper om medalje.

Otto: Ble vel av de såkalte "TV2 ekspertene" kåra til tippeligaens beste
        keeper. Beviste vel det også ved å stenge målet i en rekke kamper i
        fjor etter at Mueller gikk til England.

Midtsoppere; Kippe og PSA. Ble sist sesong nevnt som tippeligaen beste
        stopperpar og beviste det med å sleppe inn minst mål av alle.
        Velger å bruke PSA som midtstopper. Han har ingen ting å
        gjøre på backplass. Klarer seg greit defensivt men er totalt
        ubrukelig offensivt.

Backer; M. Johnsen og Riseth. Johnsen viste i Start at han er en god back
        som ble belønnet med landslagsfotball og proffopphold i Køln. Ble
        også toppscorer i Start som back. Riseth og PSA ble prøvd som
        back i vinter. Viste at bekledde rollen bedre enn PSA og fatter ikke
        hvorfor han ikke har byttet plass med PSA i årets vårsesong. Mye
        flinkere til å sette fart langs kanten og slå innlegg.

Midtbane; Mouheli (Kiesenebner) Søgård (Brenne) Mouheli på sitt beste er
        det ingen ting å si på. Mot Newcastle.Er alt for ujevn men
        hadde kankje hevet seg med press fra Kisenebner. Søgard har
        bevist en rekke ganger at han er sliteren og "stabilisatoren" som
        nesten er uerstatlig for LSK.

Kantspillere; Riise og Brenne (Essedirri) Brenne scora mange mål for
        Fredrikstad og var innom landslaget. Har slitt for LSK men
        viste glimt i fjor høst. Typisk høstspiller. Essesirri er en spiller
        aldri har likt men har spilt på for Tunisia så noe må det vel bo
        i han. Har vært bra i de siste kampene.

Spisser; Occean Sundgot. Scorer garantert hvis laget bak de fungerer og
        de får innlegg.

Laget;
        Otto
        Riseth-PSA-Kippe-Johnsen
        Brenne-Søgård-Mouheli-Riise
        Occean-Sundgot

Benk; Moldskred,Biffen, JML, Kiesenebner, Essedirri, Gundersen, Myklebust, Fellus

Måtte da satt følgende ned på 2.laget; Bjørkøy, S. Pedersen,Viktor, Bergan Foss, Husar, Ciise

Kommentar

• CFD
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2319

Du tar med mange uromomenter her. Det var ikke så mange forandringer her kontra før sesongstarten. Jeg bare setter ting helt på spissen, men det høres veldig rart at ting skal forandre seg så mye kun pga at vi vant _EN_ kamp mot laget som ligger på kvallik.
          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 969

Mener ikke at det automatisk snur seg etter en seier. Tvert i mot. Men jeg mener vi har en bra stall på papiret. Hvis en eller annen trener klarer å få maksimalt ut av den stallen så kjemper vi om medalje.

Med tanke på at våre kanskje to beste spillere Riise og Søgård har vært ute mer eller mindre hele sesongen så ser jeg optimistisk på fortsettelsen HVIS de holder seg skadefrie og kommer fort i form.

Du er vel kanskje enig med meg at det vi har hørt om Kiesenebner så ville han vært en forsterkning for laget. I tillegg er M. Johnsen tilbake som også trolig går inn på laget. Da hadde vi plutselig forsterket laget på 40 % av plassene i forhold til vårsesongen. Det kunne ført til at spillere som Brenne og Mouheli hadde hevet seg mange hakk. Med Riise blir det mindre lange baller og mer spill langs bakken. Noe jeg tror Brenne og Mouheli trenger.

Sundgot og Occean har vel også lidd av lite spill og lite innlegg fra kantene. Har bare fått lange baller feilvendt og lite løp bakfra fra spillere som Riise, Søgård og Brenne.

Kommentar

• Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

Min mening er at Riise er like god defensiv og taklingssterk som ballsikker og offensiv. God defensiv posisjonering og inngripener har han vist flere ganger. Som en mer offensiv back enn Pedersen bør Riise definitivt være et alternativ, like mye som Husar er et alternativ på venstreback.

Påstanden om Riise som et backalternativ må man gjerne mislike, men da må man samtidig være forsiktig i å ville ha Husar på backen all den tid han har mindre taktiske ferdigheter liggende i bunn. Fordelen med å legge om er rett og slett å få nye ideer og nye "overraskende" kvaliteter, à la Søgård på høyreback. I likhet med han er Riise god defensivt og stor løpsstyrke, sågar nesten bedre defensivt enn offensivt i begynnelsen, men med mye større forutsetninger. De som ser nytten i Espen Ruud, bør gjøre det i Riise og.

Med Bjørn Helge og Essediri i det siget han er i nå vil en sånn høyreside heve spillet vårt, de som så van Bronckhorst i går ser i hvilket "muligomfang"... Det går an å spille med to offensive spiller på samme side så lenge laget mestrer de forskjellige oppgavene, og det går hele tida på hva laget presterer. Tror man heller ikke skal overdrive det å ha én spiller som til vanlig deltar litt mer lenger framme (spilte vel også litt back i Belgia) på backplass, på samme måte som "dommen" rundt Essediris jobbing; han viste seg sist etter min mening som en god førsteforsvarer. At Essediri jobba dårligere enn "alle andre" vil være å overdramatisere en temmelig jevn realitet (og det viktigste med midten er mer at det er en hensiktsmessig balanse mellom det offensive og defensive.)

Litt lei å høre "defensiv trygghet" og bli servert dårlige taktiske disposisjoner. Kampene framover er kamper der vi må ha ambisjoner om å styre spillet. Vi gjør det kanskje lettere for oss selv bakover hvis vi prioriterer de med defensive ferdigheter, men samtidig enklere for motstanderen defensivt. Og problemet har vært å skape sjanser! Man kan forutse at en oppstilling uten Riise og Essediri vil ha mindre forutsetninger for kreativitet enn en med. Det er kanskje ikke veldig aktuelt til neste macht, men det bør helt klart vurderes like mye som Husar er et alternativ på venstreback og for så vidt Søgård på høyre.
              Last edited by Canário; 11.06.2008, 00:38.

Kommentar

• kinstad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2007
                • 406

Luksus

Om vi har plass til begge samtidig er et skikkelig luksusproblem. Hva så om vi har en god reserve på høyre ving, enten han heter Riise eller Essediri. Den beste spiller og den som ikke spiller må jobbe hardere for å få plassen. Ja til fritt marked og nei til klippekort.

De får faen meg tåle at man må sitte på benken hvis man ikke presterer godt nok, de har tross alt valgt et yrke der det er sunt med stor konkurranse, og da med en sjanse for å bli skviset ut av 11`ern.
                ________
                -Life is what happens while you are busy makeing plans.

Kommentar

• Roll75
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2007
                  • 834

Opprinnelig skrevet av athomash
                  Hva med å kjøre 3-5-2

-------------otto
                  --------psa,Riseth,kippe
                  Essediri,Riise,Mouheli,Brenne,MJ
                  --------Sundgot, Occean

Tanken er mange innlegg på god hodespillere, men vi kan eventuelt bytte ut Essediri med Bjørkøy, og sette Riise ut på kant. Og også sette inn Mykle for Occean. Da kan vi også kjøre langs bakken, samt innlegg.
                  JML og Pedersen har vi i bakhånd

kommentar?

I am the king, Who are you?
                  Mener du burde funnet en plass til Søgård!!! Har du glemt ham, eller mener du det er noe ved 3-5-2 formasjonen som gjør at han ikke passer inn?? Skal jeg velge mellom Søgård og Essediri blir det SØGÅRD!

Kommentar

• LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

Opprinnelig skrevet av jalapenos
                    Men Karim har blitt en stor ressurs denne sesongen. Dessverre er det vel bare 433 som gir plass til dem begge (samtidig).
                    Har Karim blitt en stor ressurs!?

Hele laget, Karim inkludert har spilt til dels svært dårlig, at han spilte bra en eller to kamper gjør han ikke til noen stor ressurs i mine øyne.

BH Riise har også til gode å overbevise på ganske lang tid nå, har vært mange skader og andre unnskyldninger det siste 3/4 året. Men at Bjørn Helge er en bedre spiller enn Karim er jeg ikke i tvil om.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Stabellmaster
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2008
                      • 112

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                      Har Karim blitt en stor ressurs!?

Hele laget, Karim inkludert har spilt til dels svært dårlig, at han spilte bra en eller to kamper gjør han ikke til noen stor ressurs i mine øyne.

BH Riise har også til gode å overbevise på ganske lang tid nå, har vært mange skader og andre unnskyldninger det siste 3/4 året. Men at Bjørn Helge er en bedre spiller enn Karim er jeg ikke i tvil om.
                      Karim har vel faktisk vært god når han har fått sjansen, men kanskje du har sett en annen sessong.

Kommentar

• Stan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1094

Hva med Riise som back? (offensiv sådan) han spilte vel det i Belgia?

Kommentar

• haak
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2007
                          • 141

Dette er et luksusproblem vi må glede oss over!! Vi har også 5 spisser som alle har ambisjoner om spill på A-laget, og ingen av disse er per dags dato stjernespillere. Det har vi ikke plass til, her må det selges. Gilbert er vel på vei ut etter sesongen?

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6101

Essediri er jo like bra på venstre som høyre, bare spør erland, så det blir ikke noe problem.

Kommentar

• MedlemNR35
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 905

Opprinnelig skrevet av Stan
                              Hva med Riise som back? (offensiv sådan) han spilte vel det i Belgia?
                              I utgangspunktet er jeg uenig men slik situasjonen er i dag så er jeg ganske enig.

Det handler om å finne ut hvilket lag som gjør LSK best og ikke nødvendigvis finne ut hvilken posisjon som gjør spilleren best.

Jeg føler LSK sliter ekstremt på høyrebacken. Steinar Pedersen er rett og slett ikke god nok når vi blir presset bakover på banen. (han fungerer ok når vi har initiativet)

Om Karim Essediri fortsetter den positive utviklingen i 4-4-2 kan fort LSK være best tjent med å forløpig bruke Riise på høyreback. Joda, selvførgelig er det ikke posisjonen Riise er best men for LSK kan det vise seg å være riktig. Rett og slett pga vårt problem på høyrebacken.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6101

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                I utgangspunktet er jeg uenig men slik situasjonen er i dag så er jeg ganske enig.

Det handler om å finne ut hvilket lag som gjør LSK best og ikke nødvendigvis finne ut hvilken posisjon som gjør spilleren best.

Jeg føler LSK sliter ekstremt på høyrebacken. Steinar Pedersen er rett og slett ikke god nok når vi blir presset bakover på banen. (han fungerer ok når vi har initiativet)

Om Karim Essediri fortsetter den positive utviklingen i 4-4-2 kan fort LSK være best tjent med å forløpig bruke Riise på høyreback. Joda, selvførgelig er det ikke posisjonen Riise er best men for LSK kan det vise seg å være riktig. Rett og slett pga vårt problem på høyrebacken.
                                Jeg synes dette blir litt som om liverpool skulle satt Gerrard på høyrebacken. Liverpool har ikke all verdens backer, de har gode midtbanespillere(lucas, alonso og mascherano) og gerrard har spilt høyreback før og overbevist der. Problemet er bare at man ikke får et bedre lag ved å benytte de beste offensive spillerne som forsvarere. Vi må utnytte de styrkene vi har offensivt og det vil i tillegg bli lettere for høyrebacken om vi har riise på høyrevingen ettersom han gir mer støtte defensivt enn essediri.

Kommentar

• MedlemNR35
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 905

Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Jeg synes dette blir litt som om liverpool skulle satt Gerrard på høyrebacken. Liverpool har ikke all verdens backer, de har gode midtbanespillere(lucas, alonso og mascherano) og gerrard har spilt høyreback før og overbevist der. Problemet er bare at man ikke får et bedre lag ved å benytte de beste offensive spillerne som forsvarere. Vi må utnytte de styrkene vi har offensivt og det vil i tillegg bli lettere for høyrebacken om vi har riise på høyrevingen ettersom han gir mer støtte defensivt enn essediri.
                                  Helt fair og jeg kan være enig med deg.

Prøver bare å få en diskusjon om hva som er best for LSK som klubb og ikke hva som er best for Riise personlig. Det er helt klart at det vil bli et tap for LSK om Essediri endelig har funnet seg selv i 4-4-2 men må slite benken. En Essediri i "Tromsø form" er en strålende kantspiller. Nei, jeg sier ikke at det nå er automatikk i at Essediri kommer tilbake til den formen men jeg regner med trådstarter tenker de tankene ved å starte denne tråden.

Essediri kan umulig spille andre steder enn høyrekant. Riise kan spille back, sentralt men er best på høyrekant.

Er det mulig å kunne benytte begge? Jeg tror det men det er klart en av de må vike fra sin beste plass og det må nødvendigvis bli Riise. Riise er en allround spiller som sannsynligvis kan gjøre en god jobb på i de fleste posisjoner på LSK med få unntak. Det kan ikke Essediri og der står vi.

Jeg orker ikke tanken på Steinar Pedersen mot de beste i Tippeligaen mer. Da er det ikke lenge til det kommer menn i hvite klær og tvinger på meg en trang trøye.

Kommentar

• Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                    Jeg orker ikke tanken på Steinar Pedersen mot de beste i Tippeligaen mer. Da er det ikke lenge til det kommer menn i hvite klær og tvinger på meg en trang trøye.
                                    Steinar Pedersen var kanskje vår beste spiller i vinter, og nå er han på vei mot formen igjen. Synes vi skal gi ham noen flere sjanser.

Kommentar

• Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

Opprinnelig skrevet av haak
                                      Dette er et luksusproblem vi må glede oss over!! Vi har også 5 spisser som alle har ambisjoner om spill på A-laget, og ingen av disse er per dags dato stjernespillere. Det har vi ikke plass til, her må det selges. Gilbert er vel på vei ut etter sesongen?
                                      Du klarte ikke finne på noe tåpeligere? Enda mer dårlig skjult Antiarildo-pjatt. Mener du virkelig at Occean er en bedre spiller enn Arild? I så fall, på hvilket grunnlag får du til det?
                                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Stabellmaster
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • May 2008
                                        • 112

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Du klarte ikke finne på noe tåpeligere? Enda mer dårlig skjult Antiarildo-pjatt. Mener du virkelig at Occean er en bedre spiller enn Arild? I så fall, på hvilket grunnlag får du til det?
                                        Occean er vel stort bedre en arild på alt.

Kommentar

• MedlemNR35
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2004
                                          • 905

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Steinar Pedersen var kanskje vår beste spiller i vinter, og nå er han på vei mot formen igjen. Synes vi skal gi ham noen flere sjanser.
                                          Jeg er veldig skeptisk. Han er altfor treg for min smak når vi kommer til backer.

Jeg er veldig glad i hurtige og offensive backer. Føler en klubb som LSK bør kunne ha mulighet til å inneha en bedre høyreback.

Men det er min mening!

Kommentar

Working...