Treningskamp: LSK-kil, Lørdag 21/6 kl. 16.00, Gjemselund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #21
    Får vel ikke noe selvtillit av en seier mot et bånnlag som KIL. Herregud, det er vel et lag som sliter i adecco og skal ned i 2. div. Kunne imidlertid fått litt selvtillit hvis de hadde spilt fin fotball. Gamp & mæl mot et slikt lag er vel et tegn på at problemene våre er langt fra over (på tross av alle forsikringene om det motsatte).

    Eneste positive i dag er at Tomgodset såvidt klarer uavgjort mot Strømmen.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #22
      3-0 Ollie - Målgivende Karim Essediri. Så får vi håpe at ordene "Karim Essediri målgivende Olivier Occean mål" får det til å ringe en bjelle hos noen av de nedsnødde på sidelinja.

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        #23
        Opprinnelig skrevet av Simeone
        Viktigste er vel å score noen mål og ta en seier. Dette får litt sårt trengt selvtillit inn i laget.
        Ikke enig. I en kamp som ikke betyr noe, syns jeg det er viktigere å øve på spillet sitt enn å på død og liv vinne kampen. Det er viktigerere i tippeligaen. Og hvis de spiller langt mot et lag som KIL, betyr det bare at ikke en eneste ting har forandret seg siden før ferien. (spillemessig da)

        Kommentar

        • Campless
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 772

          #24
          Opprinnelig skrevet av WAK
          Er Myklebust skada?
          Han var innom jobben ved 13-tia i dag, så sannsynlig det.

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 966

            #25
            Noen som vet hvorfor Riseth måtte ut?

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              #26
              Akkurat kommet hjem fra Gjemselund nå. Var en brukbar kamp mot laber motstand. Om det er ønske om referat skriver jeg gjerne det imorgen..

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                #27
                Opprinnelig skrevet av WAK
                Noen som vet hvorfor Riseth måtte ut?
                Riseth måtte ut med skade. Kunne se ut som en strekk eller no. Blir ikke overasket om han må stå over til helga, men håper jeg tar feil.

                Kommentar

                • Franken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1036

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                  Akkurat kommet hjem fra Gjemselund nå. Var en brukbar kamp mot laber motstand. Om det er ønske om referat skriver jeg gjerne det imorgen..
                  Ja takk
                  Fra Baillsund

                  Kommentar

                  • Håkon Henriksen
                    Administrator
                    • Nov 2003
                    • 6411

                    #29
                    Kampen endte forøvrig 4-0, med nok en "Meter'n" Scoring...
                    Håkon Henriksen
                    -
                    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                    -
                    ALT FOR FUGLA

                    Kommentar

                    • Fuglegutt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2008
                      • 863

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Loddet
                      Riseth måtte ut med skade. Kunne se ut som en strekk eller no. Blir ikke overasket om han må stå over til helga, men håper jeg tar feil.


                      bare en saftig lårhøne. Sånt preller av på trønder`n
                      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        #31
                        Referat

                        Blir et litt ustrukturert referat grunnet at jeg er klein. Dere får bære med..

                        Kom et kvarter for seint (skulle kjøpe flesk og snus ), men fikk ikke inntrykk av at jeg hadde gått glipp av noe. Vil anslå det var ca 120 tilskuere på Gjemselund (gratis var det også, noe som definitivt kan være til ettertanke for ledelsen i LSK). KFL stilte med en klack på 9stk, hvorav Brasseberget utgjorde 1/3. Litt skuffende egentlig. Ikke det at kampen betydde noe, men for mange på Romerike er dette kort reisevei, i tillegg til at den kan kombineres med harryhandel. Rakk lørdagsfylla gjorde man og.

                        Fugla stilte med følgende lag i 4-4-2. Otto, Pedersen-Kippe-Riseth-Jooon, Essidiri- Søgård-Kiko-Bjørkøy, Gilbert-Fellus. Riseth måtte ut med skade etter 34 min, og Marius Johnsen kom inn. I pausen bytta Fellus og Gilbert med Occean og Gundersen. Mål scoret av Fellus (25min) Søgård (45min) og Occean (58 og 86min). Sparby fikk noen minutter helt på slutten for Pedersen.


                        1 omgang var med noen få unntak ganske kjedelig. Fellus utnytta elendig keeperspill fra KIL på 1-0 scoringen og var kald og rolig. 2-0 målet var godt spill!! Opprulling på høyre innlegg fra Essidiri og heading tilbake fra Bjørkøy til Søgård som scorte enkelt. Akkurat sånn Fugla skal spille, men som vi ikke har fått til tidligere i år. Ellers var det lite som skjedde. Sundgot hadde en heading som subba tverrleggeren på en corner. KIL skapte ingenting. Riseth så ganske skadet ut da han ble byttet ut, noe som har vist seg å være en kraftig lårhøne
                        I andre omgang kom som sagt Occean inn og viste at han pt er vår beste angrepsspiller. En ting at han scorte 2 mål, men han var generelt god. Om valget står mellom Occean og Gilbert til kampen mot Godset er valget enkelt, det er Occean. Syns Fellus var positiv, et mål og skikkelig innsats. Klart bedre enn Gundersen. Om jeg skulle velge spissduo mot Godset ville det blitt Occean og Sundgot. Skulle ønske vi hadde hatt en god nok ”kjapp bakromsspiller”, men det har vi per dags dato ikke. KIL var farlig frampå en gang med et skudd i stolpen, men generelt hadde vi god kontroll bakover. Begge målene kom som resultat av godt angrepsspill med innlegg fra Essidiri

                        Generelt var kampen preget av lavt tempo. At LSK er et bedre lag en KIL var det ingen tvil om og 4-0 var et helt greit resultat. Det som sikkert vil glede mange er at 2 av målene kommer som resultat godt og ikke minst tilsynelatende planlagt angrepsspill. Innlegg fra Essidiri som ender opp enten hos Occean eller Søgård. Det er slik vi skal spille, og selv om det er mye og hente er det helt klart lys i horisonten.
                        Gundersen var som vanlig ganske dårlig, omtrent på nivå med sine gamle lagkamerater i KIL. Tror vi må innse at han rett og slett ikke holder mål. Espen viste som vanlig innsats og tæl, Otto var trygg og god. Forsvaret ble ikke satt på de helt store prøvene. Backene våre er for lite med framover. Spesielt i kamper som denne, hvor vi blir satt på få prøver defensivt, er det for dårlig. Bjørkøy tok etter min mening et steg i riktig retning. Er fortsatt alt for tung i kroppen, men det var en forbedring fra tidligere kamper i år. Essidiri er også på rett vei. Har store problemer med å klare å dra av ordinære Kongsvinger backer, men innleggsfoten er god. Kiko henter mye ball, og kan ikke regne med å få tilsvarende tid med ballen i TL. Alt i alt leverer han en kamp på det jevne. For å summere opp: Kongsvinger er ikke verdens beste fotballag. Det var divisjonsforskjell mellom lagene. Spillet var ikke all verdens, dog en del positive tendenser. Dagens bøffel blir Occean (selv med kun en omgang) etterfulgt av Espen og Otto.

                        For øvrig var det deilig å stå i sola på Gjemselund. Jon Ivar dro for det meste i gang sangene, men vi i Brasseberget hadde flere på lager, og resten var med. Ny Kippe-sang, Stælken skal på horehus, ny Occean-sang, rykker ned med Løv-Ham, 5 vers av ”Lillestrøm er sted” (en sang vi burde synge mye mer), ”det er en lighter i Drammen” og ikke minst ”de beina de beina skal score mål” var bare noe av godbitene man gikk glipp av og som man vanligvis ikke hører på fuglakamp i disse sydlandsinspirerte tider.

                        Alt i alt en veldig trivelig ettermiddag på Kongsvinger. Synd flere ikke tok turen, for personlig mener jeg sånne turer er de aller beste som supporter. Vi krysser fingrene for tre poeng i Drammen.

                        Loddet

                        Kommentar

                        Working...