Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Ja jeg er helt enig med deg i det. Og Arild Sundgot har kvaliteter som gjør at han er fullt brukelig, men vel og merke dersom innsatsen er på topp hele tiden... Han har jo stått planta med beina i bakken og lua i hånda ca 40 meter fra mål de siste kampene, mens Occean har løpt på førsteballer, andreballer og gud veit hvor mange egne baller...
    Nei skal Sundgot spille må innsatsen opp ett par hakk (minst) og innleggene må bli mer presise.

    Kommentar

    • Rambo86
      Medlem
      Møteplager
      • Jul 2007
      • 82

      et lag alt i alt MÅ bestå av spillere som spiller sammen ellers er det ikke et lag... et stort problem som har vært hos oss...
      men vi må ha hodet oppe... de spilte en bra 2.omgang på mandag, men vi trenger at ikke noen står å er "supportere" på banen...:neutral:

      Kommentar

      • Percy Nilegård
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 5146

        Da er vi egentlig i det store og det hele enige Folke. Forfriskende!
        "Alltid blodsprengt"!
        Fong/Macho

        Even Nordlien

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          Salg/gratis overgang for Pedersen og Midttun Lie?

          FØR DERE SETT I GANG MED "THUMBS DOWN" MED EN GANG; DETTE ER IKKE NOE FORSLAG, MEN ET SPØRSMÅL.

          Hva er sjansen for at disse to spiller befinner seg i LSK drakta i 2009? Jeg mener det er ganske lite, ærlig talt.

          Først ser vi på overgangen av Eriksen som trår i kraft Januar 2009. Greit nok. Men husk at Eriksen kommer for å spille på førstelaget om ikke som stallfyll.

          Pedersen (til tross for at han har blitt stadig bedre) fikk en tre års kontrakt av TomTom og husker jeg riktig så er det opp i 1,5-2 mil i året. Poenget mitt er at 3mil for en "benkesliter" eller "squad player" er usannsynlig i LSK. Vi har en stor budsjett (i forhold til mange andre klubber) men ikke så stor at sånne lønna kunne heves av en spiller som er ikke første valg.

          JML er en skuffelse, rett og slett og jeg ser for meg at Berg foretrekker å bruke Johnsen som venstre back i LSK. Det kan godt hende at vi få den forsvunnet venstre vingen eller Brenne fortsetter på venstre side, men jeg tror at LSK og Berg har allrede satt i gang med å sikre nye spiller som skal bidra til et LSK lag som skal kjempes om medalje plassen i 2009. Husk den saftige avtalen han fikk i overgang fra Start i tillegg
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1557

            Tja, nå er vel Pedersen sannsynligvis en bedre spiller en Eriksen, så det vil vel være dumt å kvitte seg med ham?

            Kommentar

            • sbraathen
              Medlem
              Møteplager
              • Apr 2004
              • 88

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Tja, nå er vel Pedersen sannsynligvis en bedre spiller en Eriksen, så det vil vel være dumt å kvitte seg med ham?
              herregud....hva er dette å si a...vil nå si at eriksen er en mye mer komplett fotball spiller enn pedersen...hurtighet, teknikk og vilje til å komme med offensivt så og si hver gang muligheten er der....er helt enig i det første innlegget i denne tråden...i alle fall pedersen bør være på vei ut med en eneste gang...(kongsvinger)....og så lenge johnsen blir skadefri så synes jeg joooon også bør være på vei ut....
              Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
              - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

              Kommentar

              • Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

                Begge to blir nok ut kontraktstiden sin. Tviler på at de blir kjøpt av noen andre klubber. (vis ikke nordlie henter de til en klubb da) Pedersen har jo spilt seg kraftig opp etter en fryktelig vårsesong. Midttun Lie er en fin backup spiller å ha i troppen.

                Kommentar

                • OppsalKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2008
                  • 1881

                  Opprinnelig skrevet av VK
                  Begge to blir nok ut kontraktstiden sin. Tviler på at de blir kjøpt av noen andre klubber. (vis ikke nordlie henter de til en klubb da) Pedersen har jo spilt seg kraftig opp etter en fryktelig vårsesong. Midttun Lie er en fin backup spiller å ha i troppen.
                  Til 2 mil i året? Utrolig mye penger som skal brukes på en backup.

                  Hvis backup spiller tjener 2 mil i året, hvor mye skal nøkkelspiller ønsker seg? Ser du på problemstillingen VK?

                  Det kan godt bli en Huseklepp-Brann situasjon her i LSK:
                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                  Alltid Celtic og LSK

                  Kommentar

                  • LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

                    Spillere som Midtun Lie og Steinar Pedersen skal være veldig godt fornøyd med at de står på lønningslista til en TL-klubb og de kommer derfor til å klamre seg fast til kontrakten for enhver tvil. Det samme gjelder flere av de andre middelmådighetene i dagens stall.
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Til 2 mil i året? Utrolig mye penger som skal brukes på en backup.

                      Hvis backup spiller tjener 2 mil i året, hvor mye skal nøkkelspiller ønsker seg? Ser du på problemstillingen VK?

                      Det kan godt bli en Huseklepp-Brann situasjon her i LSK:
                      2 mil i året for begge to er helt ok.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av VK
                        2 mil i året for begge to er helt ok.
                        Tidene har forandret seg mye på kort tid...
                        Før Nordlie kom hadde vi ikke råd til å beholde våre store stjerner fordi det bl.a. ble krevd for mye i lønn, men under Nordlie har middelmådige spillere fått nesten like mye eller mer i lønn enn stjerner som bl.a. "stoffe", mifsud og koren (akkurat han hadde vel blitt solgt uansett før elle siden tenker jeg, men en ny kontrakt hadde nok gitt klubben gode inntekter ved salg)!

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          Opprinnelig skrevet av VK
                          2 mil i året for begge to er helt ok.

                          2 mil hver leste jeg.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • PA
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2004
                            • 500

                            Opprinnelig skrevet av Dole
                            Tja, nå er vel Pedersen sannsynligvis en bedre spiller en Eriksen, så det vil vel være dumt å kvitte seg med ham?


                            Det var kanskje litt og ta i selv om jeg er en av de få som liker Pedersen

                            Men jeg ser gjerne at begge to er fast i 2009
                            jeg blir utrolig skuffet om han ikke er i stallen neste år

                            Kommentar

                            • JMKANARI
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Oct 2007
                              • 170

                              Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                              Til 2 mil i året? Utrolig mye penger som skal brukes på en backup.

                              Hvis backup spiller tjener 2 mil i året, hvor mye skal nøkkelspiller ønsker seg? Ser du på problemstillingen VK?

                              Det kan godt bli en Huseklepp-Brann situasjon her i LSK:
                              Har du tatt med i betraktningen at det vil koste penger å løse dem fra kontrakten også? Sannsynligheten for at noen kommer og kjøper dem ut er forsvinnende liten.
                              Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                                Har du tatt med i betraktningen at det vil koste penger å løse dem fra kontrakten også? Sannsynligheten for at noen kommer og kjøper dem ut er forsvinnende liten.

                                Gratis overgang til Sørlandet etter opprykk for Kaptain Sabeltannlaget?
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Tror det er større muligheter for å få sendt dem til Kongsvinger.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    Obiefule har forlenget kontrakten sin i Lyn.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      Hvorfor i all verden skal egentlig pedersen ut nå han endelig har begynt å vise seg som den klassebacken han var for Start i tidligere år? Lønna kan jeg jo sagtens gå med på at er et argument mot å ha ham som backup på begge backer neste år(hvilket vi kommer til å trenge uansett om det kommer ny venstreback eller Marius Johnsen tar en mirakelvri), men rent kvalitativt har vi lite til ingenting å utsette på mannen(sett ut ifra betingelsen stilt over, altså backup).

                                      Det er på høy tid at mange kommer over denne latterlige motviljen til Udaykjøpene. Ingen som går rundt og er forbanna på lørdagshandelen min selv om dem ikke liker meg...
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Pedersen mangler tempo. Når han i tillegg har en tendens til å selge seg langt oppe i banen ligger alt til rette for Eriksen. Se stabæk kampen 2. omgang på nytt, Pedersen kommer ved minst én anledning på etterskudd og blir fraløpt så det holder, tror tilogmed Bjørkøy passerer ham med god margin. Ellers er jeg enig i at han har prestert bedre ut over i sesongen, og at han er en god backup. Men for å kunne utfordre sammen med kantspillere og ikke representere en risiko ved overganger i mot må han ha langt bedre hurtighet.

                                        Kommentar

                                        • Anders_Aa
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Nov 2006
                                          • 76

                                          Utskiftninger trengs i dagens LSK stall, men hvilke som skal ut og hvilke som skal beholdes er likevel et puslespill som umulig kan ha en løsning. Her er det så mange faktorer som er med, at om en person er treg, alene ikke er nok til at han skal bli byttet ut mot en yngre og raskere.

                                          Tror den største forandringen for neste år er at handlingsrammene i klubben er betydelig svekket. I år er det satset betydelige mengder med midler uten at resultatet tyder dette. Neste år vil det derfor ikke bli de store endringene i stallen. Potensialet er der allerede og mange av spillerne er knyttet opp med lange kontrakter. Dette medfører at klubben må se langt etter de store signeringene. Et annet spørsmål er om de såkalte store signeringene har gjort LSK til et bedre lag, pr dags dato er dette svaret for meg åpenbart.

                                          Unge spillere er hva som blir satset på, og for min egen del håper jeg dette er lokale spillere som allerede befinner seg i LSK. Ønsker meg tilbake til den tiden vi fant veldig gode spillere til en veldig god pris.

                                          Konklusjonen er dermed at selv om det trengs en opprydning, vil ikke dette skje på grunn av den stramme økonomi som befinner seg i klubben.
                                          Last edited by Anders_Aa; 12.09.2008, 22:48.
                                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                                          Kommentar

                                          Working...