Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5097

    Opprinnelig skrevet av Turgero
    Interessant, finnes det noen islandsk vg-børsekvivalent som kan fortelle oss om han har spilt bra? Eller er det noen som kanskje vet noe om hvordan har spilt? Er det faktisk en mulighet for at han kan komme tilbake og få spilletid hos oss?

    Bestu leikmennirnir:
    Auðun Helgason, Fram 6,86
    Gunnleifur Gunnleifsson, HK 6,81
    Hallgrímur Jónasson, Keflavík 6,81
    Hólmar Örn Rúnarsson, Keflavík 6,80
    Freyr Bjarnason, FH 6,64
    Guðjón Baldvinsson, KR 6,62
    Guðmundur Steinarsson, Keflavík 6,57
    Hannes Þór Halldórsson, Fram 6,55
    Guðjón Árni Antoníusson, Keflavík 6,50
    Gunnar Már Guðmundsson, Fjölni 6,45
    Paul McShane, Fram 6,43
    Davíð Þór Viðarsson, FH 6,43
    Finnur Orri Margeirsson Breiðabliki 6,43
    Pétur Marteinsson, KR 6,43
    Zoran Stamenic, Grindavík 6,41
    Kenneth Gustafsson, Keflavík 6,41
    Ómar Jóhannsson, Keflavík 6,41
    Grétar Sigurðarson, KR 6,33
    Scott Ramsay, Grindavík 6,33
    Fjalar Þorgeirsson, Fylkir 6,32
    Viktor Bjarki Arnarsson, KR 6,32
    Jónas Guðni Sævarsson, KR 6,27
    Símun Samuelsen, Keflavík 6,24
    Samuel Tillen, Fram 6,24
    Jóhann Berg Guðmundsson, Breiðabliki 6,23
    Pálmi Rafn Pálmason, Val 6,17
    Reynir Leósson, Fram 6,15
    Kjartan Sturluson, Val 6,14
    Guðmundur Benediktsson, Val 6,13
    Ingvar Þór Ólason, Fram 6,11
    Óli Stefán Flóventsson, Fjölni 6,11
    Tryggvi Guðmundsson, FH 6,10
    Halldór Hermann Jónsson, Fram 6,09
    Guðmundur Kristjánsson, Breiðliki 6,07
    Casper Jacobsen, Breiðabliki 6,05
    Heiðar Geir Júlíusson, Fram 6,05
    Hjörtur Logi Valgarðsson, FH 6,05
    Þórður Ingason, Fjölni 6,05
    Kristján Hauksson, Fjölnir 6,05
    Patrik Redo, Keflavík 6,05

    Bestu miðvallarmennirnir:

    Hólmar Örn Rúnarsson, Keflavík 6,80
    Gunnar Már Guðmundsson, Fjölni 6,45
    Paul McShane, Fram 6,43
    Davíð Þór Viðarsson, FH 6,43
    Scott Ramsay, Grindavík 6,33
    Viktor Bjarki Arnarsson, KR 6,32

    --------------------------------

    Legg merke til at nå Stabæk-spiller Pálmi Rafn Pálmason ligger godt bak Viktor.

    Kommentar

    • Fetsundramp
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2006
      • 111

      Kiesenebner

      Opprinnelig skrevet av Serbern
      Martin Husar har lagt ut leiligheten sin for salg (var visning der idag), så han spiller neppe mer for fugla.
      Huset til Kisen også lagt ut for salg. Noen som vet om han er på vei bort?
      2009 - Året det skal skje!

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Snakka litt med Vidar Riseth på dagens trening og han har store problemer med akilelsen.. Etter ffk kampen har han gått med beinet gipsa i en uka for at det skal bli bedre. Det er så stramt at han må gå baklengs ut av senga og gå baklengs ned trappene... Han skulle vert opperert men som han sier med noen sprøyter og tabletter så går det så hvidt... Han ofrer seg pga at vi har så mange skader i forsvaret, noe han faktisk skal ha stor kreditt for(noe han ikke får av alle) . Jeg tror faktisk at Vidar kan bidra også neste år så fremt han er skade fri, se ikke bort fra at Henning også vil ha Vidar som hjelpetrener.

        Kommentar

        • rulfi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 982

          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Bestu leikmennirnir:
          Guðjón Baldvinsson, KR 6,62
          Viktor Bjarki Arnarsson, KR 6,32
          Pálmi Rafn Pálmason, Val 6,17


          --------------------------------

          Legg merke til at nå Stabæk-spiller Pálmi Rafn Pálmason ligger godt bak Viktor.
          Jeg la også merke til at Gudjon Baldvinsson ligger et godt stykke foran både Viktor og Palmi. Kan ikke dette tilfeldigvis være en av de islandske som er på prøvespill denne uka? Navnet er likt, men det trenger jo ikke bety noe mer enn det, men litt begrenset hvor stor sannsynlighet det er for at det mer mange kjente fotballspillere ved det navnet der oppe.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5097

            Opprinnelig skrevet av rulfi
            Jeg la også merke til at Gudjon Baldvinsson ligger et godt stykke foran både Viktor og Palmi. Kan ikke dette tilfeldigvis være en av de islandske som er på prøvespill denne uka? Navnet er likt, men det trenger jo ikke bety noe mer enn det, men litt begrenset hvor stor sannsynlighet det er for at det mer mange kjente fotballspillere ved det navnet der oppe.
            Det er samme mann. Hvis du titter i Islands-tråden så står det mer der.

            Kommentar

            • rulfi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2007
              • 982

              Opprinnelig skrevet av McGuffy
              Det er samme mann. Hvis du titter i Islands-tråden så står det mer der.
              Så det rett etterpå. Sjakktrekk å spørre før en sjekker resten av trådene

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                Da er det vel på tide å dra frem denne igjen?

                Som det meste andre jeg har skrevet i år vil jeg si åpningsinnlegget her var "spot on". Jeg velger å sitere meg selv i sin helhet:

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                I følge nyhetstråden er Fjøra i samtaler med agenten til Husar og Kisen. Det spekuleres i et salg.

                Ingenting ville gledet meg meg. Vi trenger en opprydding i stallen for å kutte lønnsutgifter og åpne for nye spillere.

                Kisen har, spesielt koblet opp mot Kasey-saken, vært tidenes farse i LSK. Glem Romanus. Jeg vet det fortsatt er folk her inne som innbiller seg at Kisen skal dominere midtbanen for oss. Kommer ikke til å skje. Her er det bare å ta lærdom av Nordlies uvettige innkjøpspolitikk.

                Husar hadde jeg litt tror på (mest i desperasjon), men han finner seg ikke til rette noe sted. Selg. Han har relativt høy lønn også.

                Undertegnede håper forøvrig ikke oppryddingen stopper her. Min liste over både spillere og ledere som må gå er meget lang og trist lesning.
                På ledersiden er vi kvitt Uday, Slokvik, Karlsen, Fjørtoft og Johnsen (som trener). Jeg har jaktet på samtlige av disse, bortsett fra Fjørtoft, som jeg har hatt et litt ambivalent forhold til (sorry MaxPayne).

                Grønlund er det opplagt at vi må bli kvitt, og det er gledelig å se at "hans" tråd utvikler seg slik jeg har håpet på.

                Spillere må vi kvitte oss med i fleng, men utfordringen er at det finnes knapt noen som vil ha de fleste gratis en gang. Vi går en tøff vinter i møte.
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2600

                  Min mening

                  Spillere ut:

                  Eirik Bertheussen: 24 - 02.04.84 - 185/74 - 2010
                  Martin Husár: 23 - 01.02.85 - 183/81 - 2010 - Utlånt til Spartak Trnava
                  Markus Kiesenebner: 29 - 21.04.79 - 181/88 - 2010
                  Karim Essediri: 29 - 29.07.79 - 185/79 - 2009
                  Tore Andreas Gundersen: 22 - 24.02.86 - 190/84 - 2010 - utlånt til Lyngby

                  På vippen:

                  Viktor Bjarki Arnarson: 25 - 22.01.83 - 178/72 - 2009? - Utlånt til KR Reykjavik
                  Simen Brenne: 27 - 17.03.81 - 181/80 - 2011
                  Jon Midttun Lie: 28 - 10.12.80 - 181/80 - 2010

                  Kan erstattes:

                  Espen Søgård: 29 - 10.10.79 - 183/72 - 2009

                  Kort oppsummering:

                  EB: Ikke god nok i det hele tatt. Ender opp i et middels Adecco-lag. Vi trenger et godt stoppertalent.

                  MH: Vi sliter med å finne venstrebacker, men Husár virker som en ganske stilig brikke, uten noe hull å settes i. En talentfull venstreback bør prioriteres!

                  MK: Skademareritt og høy lønn.

                  KE: Essediri kan legge inn, men gjør ikke så mye annet. Det har vært riktig å gi han noen flere sjanser etter hvert, men jeg klarer ikke helt å se potensialet. FKH-s Victorien i et reint bytte hadde vært en liten overgangsbragd.

                  TAG: Liker ikke typen. Likte ikke lydene ved overgangen til oss, og liker ikke lydene han har laget siden. Har heller aldri sett ut som det talentet han påstås å være.

                  VBA: Hvis han bare har kontrakt ut 2009, så kan vi kanskje gi han en sjanse som back up på sentral midtbane, men et salg er sikkert like greit. Erstattes med en unggutt?

                  SB: Begynner å bli utålmodig med Brenne, som til tross for sine åpenbare ferdigheter, ikke ser ut til å ha holdningene i orden. Hvis Berg får skikk på han og driller han i Bergkamp-rollen bak Occean, kan det være verdt det, men lønna er sikkert høy.

                  JML: Hvis vi kan få tak i en venstreving med skikkelig kvalitet, bør han selges og gi rom for Bolly (hvis innhoppet til sistnevnte er representativt for potensialet).

                  ES: Dessverre så har du hatt en grusom sesong, og jeg tror ikke du kan utvikle deg stort mer enn det vi allerede har sett. Jeg hadde ikke protestert vilt om vi hadde funnet en erstatter, men det ville vært trist for det.
                  Last edited by Kimito; 03.11.2008, 01:08.
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    Min Vurdering

                    ut:
                    Lars Ivar Moldskred
                    Eirik Bertheusen
                    Simen Brenne
                    John Anders Bjørkøy
                    Markus Kiesebner
                    Viktor Bjarki Arnarson
                    Karim Essediri
                    Martin Husar
                    Jon Midtun Lie
                    Tore Andreas Gundersen
                    Ciise Abshir

                    Inn:
                    Ny backup venstre back
                    Ny førstelagsspiller sentral midt
                    Ny Førstelagsspiller venstre ving

                    Dette vil gi oss et lag med 16 spillere over 20 og resten unggutter.


                    Keeper

                    Otto Fredrikson
                    André Hansen

                    Her bør Hansen gå inn som reserve. Fredrikson er en meget god førstekeeper. Moldskred bør være på vei ut ettersom Hansen er en god keeper som ikke bør være 3. valg. Å ha en Moldskred som 3.valg blir meningsløst og kun en ekstra utgift ettersom Hansen må få utvikle seg og i hvert fall stå for Lillestrøm 2.


                    Midtstoppere:
                    Frode Kippe
                    Pål Steffen Andresen
                    Vidar Riseth
                    *Ruben Gabrielsen
                    *Michael Omoijuanfo

                    Kippe og Andresen blir selvsagt. Med mindre vi kan spare på å erstatte riseth så beholder vi trolig han også en sesong til. Om to av disse er ute kan vi bruke Gabrielsen eller Pedersen. Eventuelt kan Eriksen eller johnsen til nød brukes. Gabrielsen bør være fast inventar på a-lagstreningene slik at han får utviklet seg videre. Kanskje kan han være klar for innhopp i tippeligaen neste sesong. Bertheusen har fått muligheten denne sesongen, men har nok bevist at han ikke holder nivået. Kanskje det hadde vært en ide å hente et talent alla Martin Thømt Jensen fra moss.

                    Høyreback:

                    Lars Kristian Eriksen
                    Steinar Pedersen
                    *Robin Vågan
                    *Torje Slettli

                    Lars Kristian Eriksen kommer inn og tar trolig høyreback plassen. Han er alt for gammel til at vi har handlet han inn som noe annet enn førstelagsspiller. Pedersen kan godt forsvinne ut om noen vil ha han, men han er også en trygg backup å ha. Jørgensen og Sparby er nok på vei ut av klubben da de er for gamle til å satses på som unggutter. Vågan og Slettli er begge bra spillere.

                    Venstreback:

                    Marius Johnsen
                    *Steffen Hjelmtved

                    Marius johnsen tar venstrebacken. Det er nødvendig med en ny ung backup på venstrebacken ettersom det ikke finnes venstrebeinte backer i stallen. Steffen Hjelmtved er nok ikke klar for tippeligaen med det første.


                    Sentral Midtbane:

                    Kahled Mouelhi
                    Espen Søgård
                    *Kristoffer Tokstad
                    *Marius Pierau

                    Synes ikke Bjørkøy har overbevist. Enten Bjørkøy eller Søgård bør forsvinne for å gjøre plass til nye ansikter. Bjørkøy er en spiller som det fortsatt kan være mulig å selge ettersom han har et navn. Ring rosenborg og spør om de fortsatt vil by 10 mil... Brenne har nok ikke overbevist nok, synd ettersom han er en spiller alle har sansen for. Han er også en spiller vi trolig kan få penger for. Både Tokstad og Pirau holder et godt nivå og kan være klare for innhopp i tippeligaen. Personlig har jeg mest sansen for Tokstad. Ved siden av Mouelhi, som er bankers, bør vi ha inn en ny sentral midtbane av høy klasse. Synd Obifule valgte å bli i lyn ettersom jeg tror han kunne vært en bra spiller på plassen. Bjarki kunne kanskje vært en ok spiller også, skulle gjerne sett mer av han, men det er tvilsomt at vi hører mer fra han, han blir vel trolig på Island.


                    Høyreving:

                    Bjørn Helge Riise
                    *Fredrik Gulbrandsen

                    Bjørn Helge Riise er bankers her så lenge han ikke forsvinner. Gulbrandsen er også et stort talent som må få prøve seg på a-lagstreninger. Gulbrandsen er nok ikke klar for tippeligaspill før han tar noen lange steg. Med Myklebust og Fellus som alternativer synes jeg uansett ikke vi trenger noen ny høyreving synes også at dekningen er god nok til at Essediri kan ta turen tilbake til tromsø om de er interessert.


                    Venstreving:

                    *Stian Ringstad
                    *Mattis Bolly

                    To meget spennende talenter, men trolig trengs det et nytt førstevalg. Myklebust kan brukes, men han er høyrebeint og best som spiss etter min mening. Håper vi får inn islendingen vi har vært etter, selv om det vil gi oss tre unge lovende spillere på samme plass. JML holder ikke mål. Om vi ikke får inn en ny spiller her blir det spennende med Ringstad og Bolly som er to store talenter.

                    Spiss

                    Olivier Occean
                    Arild Sundgot
                    Magnus Myklebust
                    Dan Alberto Fellus
                    *Björn Bergmann

                    Kan bli litt mange spisser ettersom jeg forventer at Björn Bergmann får mye spilletid. Håper alikevel at Ciise og Gundersen er de eneste som forsvinner ut. Gundersen har ikke vist mye mer enn syting og er nok ferdig i klubben. Så tendenser til en ny Tore Andre Flo i han, men han har egentlig aldri imponert. Ciise har ikke vist noe som helst selv om han er 22 dermed er det nok på tide at han forsvinner ut porten.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Orker ikke lese hele nå, veldig sent. Så vet ikke om det ble nevnt.

                      Gitt er stund siden.

                      Men artig å lese argumentasjonen om å selge Gilbert, når det er slik at han ikke vil vekk. Hvis minnet ikke spiller meg et puss, var vel avtaler i boks tidligere hvor han plett sa nei.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Flere før meg som har gode "analyser"... Mye å ta tak i for Henning Berg!
                        Syntes Henning Berg og støtteapperaten hans for neste år bør sette fokus på FART! Ballbehandling og avsluttninger er 2 andre viktig fokus områder.. Når Espen Søgård får lov til å gi fra seg ballen nesten upresset opptil flere ganger i løpet av en kamp uten at han blir tatt av banen så må jeg si at jeg blir overrasket, i negativ forstand, over Henning Berg. Mot ett bedre lag enn Aalesund ville gårdsdagen gitt mange flere baklengsmål. Avsluttningsteknikken til Myklebust viser vel også at hvorfor det bør være fokus.. Ett heldig mål mot RBK, selv om det var nydelig så var det flaks, med utsiden av foten og 2 mega sjanser mot Aalesund med den samme teknikken ga 2 gigabom og ett perlemål. Alle kanarifans hadde ofret de 2 sjansene mot målet i RBK kampen, men på lang sikt kan ikke klubben leve med bom for nesten åpent mål flere ganger pr kamp!
                        Arild Sundgot har ofte god avslutningteknikk, men ekstremt mangel på fart, at han får lov å stå på midtbanen feilvendt og dempe ballen på brystet for så å spille støttepassninger så og si hver gang.... Jeg skriker meg hes og river meg i håret, nesten hver gang slår han ballen tilbake.. Hvorfor?!
                        Mine 3 eksempler (ingen "heksejakt" på enkelt spillere, kun ett fåtall eksempler på at det bør gjøres noen endringer) er gode fotballspillere med ett godt hjerte og som oftest stor innsats for LSK, men det holder ikke mål lenger.. Disse, som resten av troppen, må trene knallhardt på sine svakheter og komme seg ett stort skritt videre for å fortjene plass i troppen til LSK. Trenerapperatet må også lære seg til å bruke spillerne på de plassene de faktisk behersker. Ingen tvil om at Bolly er den beste venstrevingen i dagens stall, hvorfor har ikke han fått sjansen der før?
                        En nytelse å se Bolly komme inn på slutten.. Teknikk/Ballbehandling, Fart og evnen til å tørre å utfordre motstanderen, samt en god innleggsfot gir meg håp om at det faktisk kan bli en opptur neste år! Hvertfall om man plusser på med de andre unge og lovende spillerne som er i stallen og de som er på vei inn!

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          Opprinnelig skrevet av Kimito
                          ES: Dessverre så har du hatt en grusom sesong, og jeg tror ikke du kan utvikle deg stort mer enn det vi allerede har sett. Jeg hadde ikke protestert vilt om vi hadde funnet en erstatter, men det ville vært trist for det.
                          Tror overgangen til kunstgress flere og flere steder slår negativt ut for Søgård. Blir litt avslørt på manglende teknikk og pasningssikkerhet dessverre. Som ballvinner er han god, men det blir litt for tynt til å forsvare en plass på laget. Kanskje en stallspiller framover, men dessverre kan han kun spille sentral midtbane.

                          Ellers veldig enig i analysen din, selv om jeg nok hadde flyttet Brenne og Jooon til kategorien spillere ut.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                            Tror overgangen til kunstgress flere og flere steder slår negativt ut for Søgård.
                            Akkurat som spillere som f eks Bolly nok får en litt motsatt effekt.
                            Kan det gå mot to forskjellige typer utøvere også i fotball, akkurat som i langrenn hvor noen er eksperter på klassisk mens andre er best i fristil?
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • Dole
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2004
                              • 1557

                              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                              Akkurat som spillere som f eks Bolly nok får en litt motsatt effekt.
                              Kan det gå mot to forskjellige typer utøvere også i fotball, akkurat som i langrenn hvor noen er eksperter på klassisk mens andre er best i fristil?
                              Nå kan det vel være at spillere med god teknikk også vil kunne hevde seg relativt bra på naturgress - og ikke kun på kunstgress

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5097

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                *Björn Bergmann

                                Kan bli litt mange spisser ettersom jeg forventer at Björn Bergmann får mye spilletid.
                                Psst! Han har et etternavn og! Sigurðarson.

                                Bjørn Bergmann er fornavn, akkurat som Veigar Páll, Jan Åge, Arild Gilbert, og Lars Ivar.

                                Kommentar

                                • Kimito
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 2600

                                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Tror overgangen til kunstgress flere og flere steder slår negativt ut for Søgård. Blir litt avslørt på manglende teknikk og pasningssikkerhet dessverre. Som ballvinner er han god, men det blir litt for tynt til å forsvare en plass på laget. Kanskje en stallspiller framover, men dessverre kan han kun spille sentral midtbane.

                                  Ellers veldig enig i analysen din, selv om jeg nok hadde flyttet Brenne og Jooon til kategorien spillere ut.
                                  Som du, så tenkte jeg at han kan være en stallspiller, men siden han bare kan spille sentral midtbane, så er det litt trøblete. Sentral midtbane er også den tøffeste delen av stallen å ordne i:

                                  Midtbanen, ikke tilfeldig rangert:

                                  Khaled Mouelhi

                                  John Anders Bjørkøy
                                  Espen Søgård
                                  (Simen Brenne)
                                  Viktor Bjarki Arnarson
                                  Markus Kiesenebner


                                  Khalle er absolutt god nok og bør tilbys ny kontrakt. Bak han har vi hele fem middels midtbanespillere. Bjørkøy har jeg ikke klart å se at har så mye som det en gang ble skrytt av, men istedenfor å selge han med tap, synes jeg vel at han skal få prøve seg under Berg.

                                  Hvis vi skal ha unge spillere bak de elleve første, som tidligere antydet, er det ikke rom for Søgård. Siden Bjørkøy også kan spille back er det enda en grunn til å beholde han, heller enn Søgård. Viktor er vel også for gammel til plutselig å skulle slå igjennom, men har neppe en kjempelønn. Blir litt hipp som happ, men puristen i meg vil kvitte seg med han. Han kan jo gi plass noe annet spennende.

                                  Brenne synes jeg eventuelt bare skal prøves som en hengende spiss, men siden vi har en bråte spisstyper fra før, er det kanskje like greit å selge han.

                                  Når det gjelder Jooon, så vil han hoppe opp i kategorien for klart salg så fort vi har hentet en venstrekant som duger til noe mer. Det er ikke den enkleste posisjonen å plukke spillere til, og Joon skadefri kan ha en god kamp i ny og ne.
                                  Ferdigskåra

                                  Kommentar

                                  • vEgz
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2006
                                    • 130

                                    Syns det var noen veldig gode meninger i RB's "Ekspert-panelet" på lørdag, hvor det nevnes markedsverdien på spillerne våre. Det hersker vel liten tvil om at den er helt totalt i bunn nå etter en slik møkkasesong som det har vært, og at det vil være svært lite heldig å selge nå. Henning var jo ute og påpekte dette selv.

                                    Jeg syns også spillere som MJ skal få en sjanse til å vise seg fram før folk begynner å snakke om salg og altfor høye lønninger. Jeg prøver ikke å si at de ikke tjener fett, men la de nå prøve å gjøre seg fortjent til det i en sesong hvor de ikke går skada store deler av den. Jeg trua på MJ i 2009, rask og god med ball syns nå jeg iallefall.. Pratet med han på fredag seinest, og han ble ikke med i helga pga kunstgresset.. Han ser optimistisk på neste sesong, noe vi bare kan krysse fingra for at resten gjør.

                                    En annen ting er jo selvfølgelig spillere som blir lett skadet, dette er jo også lite heldig.. Nå skal ikke nevne enkeltspillere, men snakker bare generelt..

                                    Spillerne med de største primadonna-taktene burde få en innføring i hvordan det spilles fotball på Åråsen.

                                    My 2 cents..

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2600

                                      Opprinnelig skrevet av vEgz
                                      Jeg syns også spillere som MJ skal få en sjanse til å vise seg fram før folk begynner å snakke om salg og altfor høye lønninger.
                                      Ehm...nå er det vel ingen som har snakket stygt om MJ nylig? Hvis du sikter til at jeg skriver at vi bør prioritere jakten på en talentfull venstreback, så er dette på grunn av MJ-s skadehistorikk. Synes det er riktig å satse videre på han, men jeg ville vært mye tryggere med tanke på neste sesong, hvis vi hadde en ung og talentfull venstreback i bakhånd. Vil ikke se SP på venstrebacken i 3/4 av kampene neste sesong, dersom MJ skulle få mer trøbbel med kneet (krysser fingre).

                                      Har ikke noen god oversikt på hvilke venstrebacker vi har blant de yngre, men kan ikke huske å ha hørt ravende omtaler av noen.
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Dette er faen meg det mest skremmende jeg har lest på mange år:

                                        Ålesund (VG Nett) (Aalesund - Lillestrøm 3-0) Henning Berg tror dagens LSK-mannskap er godt nok til å kjempe i toppen neste år.


                                        Jeg håper virkelig han sier dette kun for å bygge opp moralen, for dette er rett og slett ikke sant. Vi har en stall stappfull av middelmådigheter som har dratt sportsklubbens navn gjennom søla gang på gang i år, og opprydding er ikke bare nødvendig, det er faen meg obligatorisk.

                                        PS! Per Egil Flo skal følges med argusøyne av megses i kvalikken.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • Fjeller'n
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 905

                                          Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Stallen i 2008:

                                          1 Otto Henrik Fredrikson: 27 - 30.11.81 - 189/85 - 2011
                                          12 Lars Ivar Moldskred: 30 - 12.11.78 - 194/97 - 2009
                                          xx André Hansen: 19 - 17.12.89 - 188/xx - 2010 - Utlånt til Skeid

                                          2 Steinar Pedersen: 33 - 06.06.75 - 180/80 - 2010
                                          4 Eirik Bertheussen: 24 - 02.04.84 - 185/74 - 2010
                                          6 Ståle Stensaas: 37 - 07.07.71 - 180/76 - 2008 (lån)
                                          (8 Martin Husár: 23 - 01.02.85 - 183/81 - 2010 - Utlånt til Spartak Trnava)
                                          9 Vidar Riseth: 36 - 21.04.72 - 188/80 - 2009
                                          13 Frode Kippe: 30 - 17.01.78 - 194/90 - 2009
                                          15 Marius Johnsen: 27 - 28.08.81 - 185/81 - 2011
                                          17 Jon Midttun Lie: 28 - 10.12.80 - 181/80 - 2010
                                          23 Pål Steffen Andresen: 26 - 19.05.82 - 188/80 - 2011

                                          5 John Anders Bjørkøy: 29 - 08.01.79 - 180/74 - 2012
                                          7 Espen Søgård: 29 - 10.10.79 - 183/72 - 2009
                                          10 Bjørn Helge Riise: 25 - 21.06.83 - 178/73 - 2011
                                          14 Simen Brenne: 27 - 17.03.81 - 181/80 - 2011
                                          (16 Viktor Bjarki Arnarson: 25 - 22.01.83 - 178/72 - 2009? - Utlånt til KR Reykjavik)
                                          20 Markus Kiesenebner: 29 - 21.04.79 - 181/88 - 2010
                                          21 Karim Essediri: 29 - 29.07.79 - 185/79 - 2009
                                          25 Khaled Mouelhi: 27 - 13.02.81 - 180/71 - 2010

                                          11 Magnus Waade Myklebust: 23 - 08.07.85 - 172/72 - 2009
                                          18 Arild Gilbert Sundgot: 30 - 17.04.78 - 190/85 - 2010
                                          19 Ciise Aden Abshir: 22 - 01.06.1986 - 185/78? - 2009
                                          (24 Tore Andreas Gundersen: 22 - 24.02.86 - 190/84 - 2010 - utlånt til Lyngby)
                                          27 Dan Alberto Fellus: 21 - 17.12.87 - 1xx/7x - 2010
                                          30 Olivier Occean: 27 - 23.10.81 - 186/86 - 2010

                                          Når årsskiftet nærmer seg, kan vi starte en ny tråd for 2009-stallen. Foreløpig tar jeg nå med Eriksen, men etter flisespikking, bare som vedlegg. Bosmenn i 2009 er Moldskred, Riseth, Kippe, Søgård, Essediri, Myklebust og Ciise.

                                          xx Lars Kristian Eriksen: 25 - 28.06.83 - 180/74 - 2011 (fra januar 2009)
                                          Jeg tror mange vil bli overrasket når de finner ut hvor liten denne opprydningen i stallen blir. Dette er et spørsmål om ressurser og forpliktelser. Vi har fint lite med attraktive objekter og spillerne sitter med såpass fete kontrakter at de ikke har noe hastverk med å finne ny klubb selv.
                                          Ser vi på stallen over er det kun èn mann med kontrakt med utløp nå. han blir borte.
                                          Av de med kontrakter som utløper etter neste sesong er det kun Kippe og kanskje Myklebust som vil få tilbud om forlengelse. Inntil videre vil resten av disse spillerne bli hos oss .
                                          Min konklusjon er at det først etter neste sesong vil være mulig å hente særlig med forsterkninger.
                                          Mitt førsteønske er forøvrig en venstre back/kant. Frykter dessverre at MJ ikke kommer til å spille mye fotball i fremtiden heller, og da er back-upen på venstresiden for dårlig. Orker ikke mere JML på back.


                                          Stian
                                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                                          Kommentar

                                          Working...