Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    Opprinnelig skrevet av xeR
    Lurer på hva slags muligheter manhar for å få lurt Lyngby til å kjøpe Gundersen? HAn har jo gjort sakene sine bra der nede etter det jeg har hørt.
    Gundersen tror jeg ikke blir det største "problemet" å bli kvitt. Nå er jeg ikke sikker på om Solan faktisk står på salgslista til Henning Berg foran neste sesong. Hvis han så skulle gjøre, virker en retur til Kongsvinger også sannsynlig.

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      Disse 11 spillerne ønsker jeg å bli kvitt, erstattet med unge, raske og tekniske spillere. (Jeg mener fortsatt vi har en relativt trygg stamme i laget med de som er igjen.) Har satt opp årstall for siste kontraktsår med dagens kontrakt.

      Bør kunne selges for kroner:
      John Anders Bjørkøy, 2012
      Simen Brenne, 2011

      Bør kunne gis bort:
      Eirik Bertheussen, 2010

      Martin Husár, 2010
      Tore Andreas Gundersen, 2010

      Må betales ut av kontrakten:
      Lars Ivar Moldskred, 2009
      Steinar Pedersen, 2010
      Vidar Riseth, 2009
      Jon Midttun Lie, 2010
      Markus Kiesenebner, 2010
      Karim Essediri, 2009

      Lønnskostandene på denne gjengen estimerer jeg til 13-16 mill pr år. Min erfaring fra dårlige investeringer er at det første tapet er det billigste, at Sportsklubben bør etterstrebe å kvitte seg med disse sporenstreks.

      Kommentar

      • Geirfugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 561

        Opprinnelig skrevet av Ola
        Disse 11 spillerne ønsker jeg å bli kvitt, erstattet med unge, raske og tekniske spillere. (Jeg mener fortsatt vi har en relativt trygg stamme i laget med de som er igjen.) Har satt opp årstall for siste kontraktsår med dagens kontrakt.

        Bør kunne selges for kroner:
        John Anders Bjørkøy, 2012
        Simen Brenne, 2011

        Bør kunne gis bort:
        Eirik Bertheussen, 2010

        Martin Husár, 2010
        Tore Andreas Gundersen, 2010

        Må betales ut av kontrakten:
        Lars Ivar Moldskred, 2009
        Steinar Pedersen, 2010
        Vidar Riseth, 2009
        Jon Midttun Lie, 2010
        Markus Kiesenebner, 2010
        Karim Essediri, 2009

        Lønnskostandene på denne gjengen estimerer jeg til 13-16 mill pr år. Min erfaring fra dårlige investeringer er at det første tapet er det billigste, at Sportsklubben bør etterstrebe å kvitte seg med disse sporenstreks.
        Enig om mangt, men jeg vil beholde John Anders Bjørkøy og Brenne hvis Berg har troen på dem, og det kan jo hende. Dette er tross alt spillere som har prestert tidligere.

        Bertheussen, Martin Husár, Moldskred, Midttun Lie må bort. De holder overholdet ikke nivået.

        Og to av disse må bort: Gundersen, Fellus, Myklebust, Abshir. Jeg lar Berg velge.

        Steinar Pedersen, Vidar Riseth og Essediri vil jeg gjerne bli kvitt hvis vi har råd.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Opprinnelig skrevet av Geirfugl
          Enig om mangt, men jeg vil beholde John Anders Bjørkøy og Brenne hvis Berg har troen på dem, og det kan jo hende. Dette er tross alt spillere som har prestert tidligere.

          Bertheussen, Martin Husár, Moldskred, Midttun Lie må bort. De holder overholdet ikke nivået.

          Og to av disse må bort: Gundersen, Fellus, Myklebust, Abshir. Jeg lar Berg velge.

          Steinar Pedersen, Vidar Riseth og Essediri vil jeg gjerne bli kvitt hvis vi har råd.
          Ser helst at Steinar Pedersen blir minst et år til - trenger backup for LKE.
          Riseth avhenger om hvor stabil kroppen til PSA blir/er.

          Fellus og Myklebust ønsker jeg fortsetter da de har vist noe som jeg tror Berg kan videreutvikle.

          Kommentar

          • Kaizer
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2006
            • 139

            Ingenting i veien med Moldskred, han burde stå neste år slik jeg ser det.
            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

            Kommentar

            • dennis
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 872

              Opprinnelig skrevet av Kaizer
              Ingenting i veien med Moldskred, han burde stå neste år slik jeg ser det.
              ikke begynn nå igjen"a!!!!

              Kommentar

              • Kjølnerdomen
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2008
                • 148

                Opprinnelig skrevet av Kaizer
                Ingenting i veien med Moldskred, han burde stå neste år slik jeg ser det.
                Kaizer=Moldskred... Kan jo ikke være noen annen grunn til hans synspunkter??

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  Har vi noen returrett i hennhold til forbrukerkjøpsloven på spillere som feks kisebner og midttun lie? :P er jo klare feil og mangler i forhold til hva vi kjøpte..

                  Kommentar

                  • PåKampen
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Nov 2006
                    • 28

                    Opprinnelig skrevet av kimmern
                    Har vi noen returrett i hennhold til forbrukerkjøpsloven på spillere som feks kisebner og midttun lie? :P er jo klare feil og mangler i forhold til hva vi kjøpte..
                    Kan jo alltid ringe Østerrike og kreve retting. Kanskje de skulle begynne å kjøpe spillerne på nettet. Da får du returrett.

                    Det til side, vi har ingen grunn til å tro at ikke Kiesen er en knakande god mann for laget. At det skulle gå så katastrofalt med skaden kunne ingen vite. Noen som vet noe mer om prognosene hans forresten? Tenk om han blir bra igjen i vinter og stjerne i 2009? Ser for meg at han betales ut i dyre dommer, bare for å herje for sin neste klubb...

                    Kommentar

                    • Kaizer
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2006
                      • 139

                      Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                      Kaizer=Moldskred... Kan jo ikke være noen annen grunn til hans synspunkter??
                      Herregud så patetisk.
                      "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av PåKampen
                        Kan jo alltid ringe Østerrike og kreve retting. Kanskje de skulle begynne å kjøpe spillerne på nettet. Da får du returrett.

                        Det til side, vi har ingen grunn til å tro at ikke Kiesen er en knakande god mann for laget. At det skulle gå så katastrofalt med skaden kunne ingen vite. Noen som vet noe mer om prognosene hans forresten? Tenk om han blir bra igjen i vinter og stjerne i 2009? Ser for meg at han betales ut i dyre dommer, bare for å herje for sin neste klubb...
                        Problemet med Kiesen er at vi ikke har kjöpt ham. Mao finnes det ingen selger å reklamere til.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • KimFL
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1410

                          Ifølge RB (også lagt inn i nyhetstråden), så er disse spillerne på vei ut:
                          Lars Ivar Moldskred
                          Eirik Bertheussen
                          Karim Essediri
                          Markus Kiesenebner
                          Ciise Aadan Abshir
                          Tore Andreas Gundersen
                          Viktor Bjarki Arnarson
                          Martin Husár.

                          Enig med de fleste, men stiller spørsmålstegn ved Moldskred og Essediri.
                          På keeperplassen er det kanskje gunsting at Hansen spiller Adecco-liga for Skeid, framfor å varme benken på Åråsen, og spille på 2.laget. Ergo trenger vi en reservekeeper. Essediri er vel en backup vi trenger den dagen Riise forsvinner, som sikkert kommer ila 2009. Ciise har vi vel ikke sett på A-laget enda, og er vel høyst usikker.

                          Men resten av lista kan jeg være enig i.


                          KimFL

                          Kommentar

                          • sten
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2005
                            • 873

                            Dem som har vært på utlån(Victor,Martin og Tore Andreas)bør vel få delta på noen treninger for å vise seg frem.

                            Kommentar

                            • Bibaboy
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 712

                              Opprinnelig skrevet av KimFL

                              Enig med de fleste, men stiller spørsmålstegn ved Moldskred og Essediri.
                              På keeperplassen er det kanskje gunsting at Hansen spiller Adecco-liga for Skeid, framfor å varme benken på Åråsen, og spille på 2.laget. Ergo trenger vi en reservekeeper. Essediri er vel en backup vi trenger den dagen Riise forsvinner, som sikkert kommer ila 2009. Ciise har vi vel ikke sett på A-laget enda, og er vel høyst usikker.

                              Men resten av lista kan jeg være enig i.


                              KimFL
                              Esediri har tilsammen spilt en god omgang i år. Ser ikke poenget i å bruke han som back up i det hele tatt. Bolly kan spille på høyre siden og er et bedre alternativ i mine øyne.
                              Fugla Forever

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                Gundersen tror jeg ikke blir det største "problemet" å bli kvitt. Nå er jeg ikke sikker på om Solan faktisk står på salgslista til Henning Berg foran neste sesong. Hvis han så skulle gjøre, virker en retur til Kongsvinger også sannsynlig.
                                Hvis Nordlie blir trener for Kongsvinger neste år så ser jeg det som lite sannsynlig at Gundersen går dit. De var vel ikke akkurat bestevenner når Nordlie trente LSK...
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                                  Ifølge RB (også lagt inn i nyhetstråden), så er disse spillerne på vei ut:
                                  Lars Ivar Moldskred
                                  Eirik Bertheussen
                                  Karim Essediri
                                  Markus Kiesenebner
                                  Ciise Aadan Abshir
                                  Tore Andreas Gundersen
                                  Viktor Bjarki Arnarson
                                  Martin Husár.
                                  Velkommen etter til LSK.

                                  I tillegg nevner også artikkelen at Joooon er alt for dyr i forhold til prestasjoner.

                                  Jeg mener for øvrig Steinar Pedersen lett stiller i samme kategori. Noen andre mener at Pedersen er "grei nok", men jeg mener han må vekk av to grunner: 1) "grei nok" holder ikke. Vi trenger en moderne back ala Stoffe igjen. 2) Pedersen er langt fra "grei nok" når man justerer for lønn. Man får langt billgere spillere som er greie nok.

                                  Spørsmålet er hvem som i det hele tatt vil betale for eller ta over dette Adecco-laget som listes opp (jeg slenger med Riseth også, som er altfor dyr):

                                  Moldskred

                                  Pedersen - Biffen - Riseth - Husar

                                  Essidiri - Kiseneber - Bjarki - Jooon

                                  TAG - Abshir

                                  Dette laget hadde slitt i Adecco. Uday er vel den eneste som er dum og gal nok, men Kongsvinger har ikke råd.

                                  LSK er tydeligvis den eneste klubben som har tatt seg råd til å fylle opp stallen med Sub-prime spillere til overpris. Nå opplever klubben blåmandag, og er inne i en sportslig og økonomisk resesjon.

                                  Uday har fått sparken, Fjørtoft er vekk, men hva med daglig leder? Han sitter trygt i stolen sin. Det er helt ufattelig. Det er han som til syvende og sist er ansvarlig for disse innkjøpene, både som del av "sportslig" utvalg, og som daglig leder.

                                  Frank Grønlund må gå!

                                  ASAP!
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • LSK-supp.
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 1023

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Velkommen etter til LSK.

                                    I tillegg nevner også artikkelen at Joooon er alt for dyr i forhold til prestasjoner.

                                    Jeg mener for øvrig Steinar Pedersen lett stiller i samme kategori. Noen andre mener at Pedersen er "grei nok", men jeg mener han må vekk av to grunner: 1) "grei nok" holder ikke. Vi trenger en moderne back ala Stoffe igjen. 2) Pedersen er langt fra "grei nok" når man justerer for lønn. Man får langt billgere spillere som er greie nok.

                                    Spørsmålet er hvem som i det hele tatt vil betale for eller ta over dette Adecco-laget som listes opp (jeg slenger med Riseth også, som er altfor dyr):

                                    Moldskred

                                    Pedersen - Biffen - Riseth - Husar

                                    Essidiri - Kiseneber - Bjarki - Jooon

                                    TAG - Abshir

                                    Dette laget hadde slitt i Adecco. Uday er vel den eneste som er dum og gal nok, men Kongsvinger har ikke råd.

                                    LSK er tydeligvis den eneste klubben som har tatt seg råd til å fylle opp stallen med Sub-prime spillere til overpris. Nå opplever klubben blåmandag, og er inne i en sportslig og økonomisk resesjon.

                                    Uday har fått sparken, Fjørtoft er vekk, men hva med daglig leder? Han sitter trygt i stolen sin. Det er helt ufattelig. Det er han som til syvende og sist er ansvarlig for disse innkjøpene, både som del av "sportslig" utvalg, og som daglig leder.

                                    Frank Grønlund må gå!

                                    ASAP!
                                    Kunne ikke vært mer enig.

                                    Når man i tillegg legger til et særdeles dyrt innkjøp av en spiller som ikke hadde prestert på lang tid i klubben sin, Bjørkøy, så sier det litt om inkompetansen som sitter i veggene på Åråsen om dagen.

                                    Det er bare i fotballen man ansetter daglig ledere for å drive bedrifter med omsetning i hundre millionerklassen som kun har sparket fotball til de 35 år gamle.
                                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1557

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      (jeg slenger med Riseth også, som er altfor dyr):
                                      Det kunne være interessant å vite hvordan du vet hva lønnen til Riseth er? Jeg tenker da på fast lønn og eventuelt bonuser - og ekskludert "sign-on fee'en" han fikk (denne får vi uansett ikke refundert) og andre inntekter han har utenom fotballen.

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        Å hevde at Grønlund er den som til syvende og sist er ansvarlig for innkjøp, er totalt skivebom.
                                        Grønlund er en del av et Sportslig utvalg( og ikke leder) som tar avgjørelser om hvem som skal kjøpes. Og jobben som daglig leder har lite med dette å gjøre!

                                        Det er heller IKKE ufattelig at Frank Grønlund sitter trygt i stolen sin.
                                        Ja, Grønlund har hatt noen uheldige utspill, men det er ingen, jeg gjentar ingen som har vært i nærheten av å ha jobbet (lønnet og frivillig) mer for Lillestrøm Sports Klubb de siste 20 åra enn Frank Grønlund!

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Velkommen etter til LSK.

                                        Uday har fått sparken, Fjørtoft er vekk, men hva med daglig leder? Han sitter trygt i stolen sin. Det er helt ufattelig. Det er han som til syvende og sist er ansvarlig for disse innkjøpene, både som del av "sportslig" utvalg, og som daglig leder.

                                        Frank Grønlund må gå!

                                        ASAP!

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Pedersen tjener for mye, men det er latterlig å si at han bare er helt grei. Han er lett i topp 5 for 2008, og uten hans anvendelighet hadde vi måttet bruke adeccoforsvarerne JML og Biff i mye større grad enn hva vi har sluppet unna med. Dermed kan vi greit regne med at det ville blitt adecco uten ham. Han fortjener ikke alt pisset han får, og inntil dere som tydeligvis ikke har særlig fotballforståelse forstår det, er det vel egentlig greiest for alle parter at dere holder kjeft.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...