Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • xeR
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 11206

    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Pedersen tjener for mye, men det er latterlig å si at han bare er helt grei. Han er lett i topp 5 for 2008, og uten hans anvendelighet hadde vi måttet bruke adeccoforsvarerne JML og Biff i mye større grad enn hva vi har sluppet unna med. Dermed kan vi greit regne med at det ville blitt adecco uten ham. Han fortjener ikke alt pisset han får, og inntil dere som tydeligvis ikke har særlig fotballforståelse forstår det, er det vel egentlig greiest for alle parter at dere holder kjeft.
    Er enig med deg i alt bortsett fra at de som er uenige skal holde kjeft.
    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Opprinnelig skrevet av xeR
      Er enig med deg i alt bortsett fra at de som er uenige skal holde kjeft.
      Greit nok, jeg er bare så jævlig lei av alt det negative søppelet denne stakkars fyren, som ikke har gjort annet galt enn å komme fra Start og være over tretti, blir utsatt for. Det er rett og slett kvalmende.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Greit nok, jeg er bare så jævlig lei av alt det negative søppelet denne stakkars fyren, som ikke har gjort annet galt enn å komme fra Start og være over tretti, blir utsatt for. Det er rett og slett kvalmende.
        Der er jeg 100% enig med deg.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

          Opprinnelig skrevet av Grusom B
          Pedersen tjener for mye, men det er latterlig å si at han bare er helt grei. Han er lett i topp 5 for 2008, og uten hans anvendelighet hadde vi måttet bruke adeccoforsvarerne JML og Biff i mye større grad enn hva vi har sluppet unna med. Dermed kan vi greit regne med at det ville blitt adecco uten ham. Han fortjener ikke alt pisset han får, og inntil dere som tydeligvis ikke har særlig fotballforståelse forstår det, er det vel egentlig greiest for alle parter at dere holder kjeft.
          Pedersen ble hentet som direkte erstatter for Anders Rambekk. (som for øvrig er en bedre spiller) Dette blir veldig hypotetisk, men uten Pedersen hadde selvfølgelig klubben hentet en annen høyreback, det er åpenbart.

          Det positive med Pedersen er at han er brukbar som stopper. Dermed kan vi neste år få Pedersen som stoppervikar og forhåpentligvis aldri mer se Berth i kamp for Lillestrøms A-lag.

          Kommentar

          • Ola
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 1651

            Opprinnelig skrevet av PåKampen
            Kanskje de skulle begynne å kjøpe spillerne på nettet. Da får du returrett.
            Jeg synes det virker som det er nettopp det LSK gjør. Innkjøp basert på youtube videoer og spillerbørs.

            Kommentar

            • PåKampen
              Juniormedlem
              Bøffel
              • Nov 2006
              • 28

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Jeg synes det virker som det er nettopp det LSK gjør. Innkjøp basert på youtube videoer og spillerbørs.
              Hadde det enda vært noen fete Kiesenklipp på youtube så kunne man jo kanskje forstått gamblingen. Men pussig nok får man null treff på karen...

              Kommentar

              • Kjetil
                Medlem
                Hoffnarr
                • Mar 2006
                • 48

                Jeg er drittlei all nedrakking av JML og Pedersen. Det eneste dere beviser er at dere ikke har peiling på spillet fotball. Det er vel ikke disse gutta sin feil at de tjener bra. Det var jo JÅF sitt bord, men han skylder jo alt på Nordlie..
                JML var skadet hele forsesongen og gjorde en helt ok jobb fram til han ble skadet i sommer. Han var bl.a. veldig god mot Viking (som ving). Gutten har knapt fått trent. Det var jævlig mye sutring og dissing allerede da han skrev under for klubben, mye pga. at han ikke hadde like sexy fotballnavn som Alanzino og Doffen. Mange kunnskapsløse supportere blir da forutinntatte, og bestemmer seg på forhånd at denne spilleren ikke er bra nok. Enkle sjeler...
                Når det gjelder Steinar P. har han spilt samtlige minutter i år. Jeg våger påstanden om at uten S. Pedersen og JML ville vi spilt i 1. div. neste år.
                Og til slutt. Slutt å kall han for Jooon (gjelder spesielt deg på felt O på ss som roper dette hver gang du ser han). Det er ikke morsomt. I beste fall er det mobbing av egne spillere.
                Diego for fugla!

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Opprinnelig skrevet av Kjetil
                  Når det gjelder Steinar P. har han spilt samtlige minutter i år. Jeg våger påstanden om at uten S. Pedersen og JML ville vi spilt i 1. div. neste år.
                  Dette er vel litt drøyt å si eller?!!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    Opprinnelig skrevet av Kjetil
                    Det er vel ikke disse gutta sin feil at de tjener bra. Det var jo JÅF sitt bord, men han skylder jo alt på Nordlie..
                    JÅF er gud her på forumet, på tross av sine ikke akkurat få feilsignéringer.

                    Opprinnelig skrevet av Kjetil
                    Jeg våger påstanden om at uten S. Pedersen og JML ville vi spilt i 1. div. neste år.
                    Det er en påstand som jeg vil påstå er tatt ut av løse luften. JML har ikke kunne bidratt nok i år på grunn av skade og de kampene han fikk, utmerket han seg ikke positivt. Steinar P har jeg sansen for og han har gjennomført en godkjent sesong i min bok.

                    Opprinnelig skrevet av Kjetil
                    Og til slutt. Slutt å kall han for Jooon (gjelder spesielt deg på felt O på ss som roper dette hver gang du ser han). Det er ikke morsomt. I beste fall er det mobbing av egne spillere.
                    Joooon er ikke mobbing, det er sangen/ropet hans!
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • haak
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2007
                      • 141

                      Skremmende hvis Riseth fortsetter med superlønnen sin. Vi burde redusere lønna hans kraftig eller kvitte oss med han.

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av haak
                        Skremmende hvis Riseth fortsetter med superlønnen sin. Vi burde redusere lønna hans kraftig eller kvitte oss med han.
                        Kan bli vanskelig å kvitte seg med'n....da han kom hit, sa'n jo at det var enten tippeligaspill med LSK eller legge opp. Siden han nå har kontrakt ett år til (eller 2?), så kan det blir dyrt å løse'n fra kontrakten. Jeg tipper nok Vidar blir i LSK ut kontraktstida, for så å legge fotballskoa på hylla.



                        KimFL

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          Jeg står ved at Riseth har spilt en akseptabel sesong og ønsker å ha han med videre. Han er gammel, men ser ikke hvorfor personer vil kvitte seg med han ettersom vi må bla opp ganske mye penger for å få en erstatter. Tipper han ligger på rundt 2millioner i lønn plus 2mill i sign-on fee , eller noe lignende.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1557

                            Opprinnelig skrevet av haak
                            Skremmende hvis Riseth fortsetter med superlønnen sin. Vi burde redusere lønna hans kraftig eller kvitte oss med han.
                            Jeg synes det er mer skremmende at folk tar det for gitt at de vet nøyaktig hva Riseth tjener.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              Opprinnelig skrevet av haak
                              Skremmende hvis Riseth fortsetter med superlønnen sin. Vi burde redusere lønna hans kraftig eller kvitte oss med han.
                              Han har god lønn i én sesong til, så spørsmålet er om vi skal bruke ressurser på å erstatte en god og erfaren spiller som kan hjelpe de unge spillerne vi skal benytte neste sesong, eller om vi skal beholde en fyr med god lønn i en sesong til.

                              I forhold til hva det koster å kjøpe nye spillere, risikoen involvert, og at vi ikke har all verdens dekning på midtstopperplass, synes jeg helt klart at Riseth bør beholdes ut sin siste sesong. PSA har vært skadet, og er fortsat variabel i prestasjonene. Bertheussen regner jeg med at er på vei ut.

                              Å redusere lønna hans går selvfølgelig ikke an. Det er et merkelig utsagn. Å bruke penger på å løse ut en spiller som bidrar godt til laget er heller ingen god idé. Hvis Riseth er skadefri neste sesong, vil vi helt sikkert dra nytte av han.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Opprinnelig skrevet av Dole
                                Jeg synes det er mer skremmende at folk tar det for gitt at de vet nøyaktig hva Riseth tjener.
                                Det vi sier er at at Riseth tjener vesentlig mer enn hva han er verdt. For å si det på en mer bedriftsøkonomisk måte: Riseth står til stryk på en kost/nytte -analyse. Alle skjønner at denne mannen er helt i toppen på lønnsbudsjettet, og da snakker vi om 1,6-2,8 mill pr år. For denne prisen kunne vi lønnet 3 spennende umerriterte unggutter. Jon tjener nok en del mindre, men ikke under halvparten. Det er selvfølgelig alt for mye for en middelmådig spiller. Men en ting vil jeg si. Det er ikke spillernes feil at de er overbetalt.

                                For øvrig vil jeg appelere til at neste sesongs ambisjoner ligger på midten av tabellen. Nå må Henning Berg få tid, vi må bygge stein for stein, gi unggutta sjansen og generelt jobbe langsiktig.

                                På en dag som dette, hvor Moa herjer i cupfinalen, ønsker jeg også å sende en hilsen til de som styrer med spillersigneringer på Åråsen. Nå er det faen meg på tide at også dere jobber for lønningene!

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1557

                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Det vi sier er at at Riseth tjener vesentlig mer enn hva han er verdt. For å si det på en mer bedriftsøkonomisk måte: Riseth står til stryk på en kost/nytte -analyse. Alle skjønner at denne mannen er helt i toppen på lønnsbudsjettet, og da snakker vi om 1,6-2,8 mill pr år.
                                  Vel, uten Riseth eller en med tilsvarende kvaliteter på banen i år, hadde vi garantert spilt i Adecco-ligaen neste år. Så i den kost-/nytteanalysen din er jeg ikke helt enig. Til tross for store skadeproblemer hadde Riseth en helt grei sesong og var muligens vår beste forsvarspiller sesongen sett under ett.

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    Da velger jeg å påstå, like hypotetisk, at uten Riseth ville Pedersen spilt stopper, og Bjørkøy spilt back, som igjen ville åpnet for Brenne sentralt. Dermed ville laget blitt bedre, og vi ville tatt flere poeng. I tillegg til å spare 1,600-2,800k på lønnsbudsjettet.

                                    Kommentar

                                    • Kimito
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 2600

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      For å si det på en mer bedriftsøkonomisk måte: Riseth står til stryk på en kost/nytte -analyse. Alle skjønner at denne mannen er helt i toppen på lønnsbudsjettet, og da snakker vi om 1,6-2,8 mill pr år.
                                      Er det fornuftig å kjøpe ut en spiller som presterer med den lønna, når han faktisk allerede har kontrakten? Hvis svaret ditt er ja, lurer jeg på om denne sosiologen hadde drevet en bedre bedrift enn deg.

                                      Du kan jo snu på spørsmålet. Hvis vi trengte en midtstopper for å gjøre en god jobb for neste sesong. Hadde det vært dyrt å hente Riseth for to millioner inkludert lønn? Sett det opp mot unge Knutheussen til 1.5 millioner (et varp ville noen ha sagt uten å vite noe om han), og en lønn på 500.000 på lengre kontrakt. Hvem hadde du vært mest trygg på for neste sesong?

                                      Kanskje det heller er bedre å la han gjøre en jobb et år til, dermed ikke betale dobbel lønn (utkjøpsprisen + lønn til ny spiller), og heller konsentrere seg om å skaffe en ung erstatter for Bertheussen, som så kan være klar til å konkurrere etter en sesong som understudy for Riseth og Kippe?
                                      Ferdigskåra

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        Det er jo selvfølgelig fordi han selv er fugl.

                                        Hvorfor er det så mange som tror at klubber ønsker å ta over lønnskostnadene for spillere? Vi har tegnet en kontrakt som binder LSK til å betale ut en viss sum pr mnd for å nyte godt av spillerens tjenester. Vi kan ikke bare bryte spillerkontrakter , det er garantert klausuler om at man er nødt til å betale lønn for spilleren resten av kontraktsperioden ved kontraktsbrudd

                                        EDIT: Jeg skriver som vanlig masse rart. Måtte redigere innlegget for å gjøre det leselig.
                                        Last edited by CFD; 09.11.2008, 21:25.
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          Vi kan ikke bare bryte spillerkontrakter , det er garantert klausuller om at man er nødt til å betale lønn for spilleren resten av kontraktsperioden ved kontraktsbrudd
                                          Vi kan jo bare sette de ned til rekruttlaget og håpe at de selv bryter kontrakten, slik vi gjorde med Påsan og Anton.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...