Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Så lenge han ikke ved et uhell dypper hælen i suppa under spillerlunsjen tror jeg nok det skal gå bra. Vår Venn Vidar var vel det beste kjøpet under tåkefyrsten Nordlie. Han vant min evige sympati da han gikk til det ukoordinerte angrepet på TV 2 etter Brann-kampen, var som å se Bukowskis tapre fyllik-slåssing fra "Barfly" i muntlig reprise. En harang som en gang for alle beviste at medietrening av fotballspillere er bortkasta penger. Jeg noterte vår viktigste seier i 2008 sesongen. Etter den episoden har det vært mindre anti-lsk smørerier i bergensmedia.
    Last edited by reka; 21.11.2008, 00:51.

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Opprinnelig skrevet av reka
      Jeg håper for guds skyld potetkjøpene er over for godt i LSK. Skal vi kjøpe spillere må det være folk som er reelle utfordrere til plassen de skal konkurrere om og helst være litt bedre. "Spillerne som kan bekle flere posisjoner" er en eufemisme for folk uten det nødvendige ferdighetsnivået og spisskompetansen som skal til for å hevde seg i eliteserien. Hvorfor en generelt inkompetent spiller er et bedre valg i en ubesatt posisjon enn en spiller som har kompetansen sin på andre områder er for meg en gåte.
      Må si meg veldig enig her. Har aldri skjønt poenget med å bruke spillere i posisjoner de ikke behersker. Det må da være mye bedre å kaste innpå en junior som faktisk er venstreving enn å ha en midstopper ute på krittet bare fordi han har erfaring. Erfaring er til tider litt oppskrytt. Er du ræva, så hjelper det fint lite om du har erfaring fra 20 år som udugelig. Noen som husker Roger Helland som høyreving? Skrekk og gru!
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        Fra nyhetstråden

        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        RB papir har en større sak om Bjarmann i dag, og der forteller han at det bare i løpet av desember kommer fem-seks spillere for å vise seg fram - deriblant flere afrikanere.
        Med forbehold om at jeg husker hva Torgeir sa, så prøver jeg meg på et sitat:
        - Flere av dem er bare 16-17 år gamle, så de er for unge til at vi kan skrive kontrakt med dem. Så vi gjør dette vel så mye for å kartlegge dem med tanke på framtiden.
        Det skal visstnok komme en "ung norsk landslagsspiller" også. Regner med at dette dreier seg om en fra aldersbestemte landslag.

        Torgeir forteller også i artikkelen at han har regelmessig kontakt med gamle lagkamerater som Runar Kristinsson, Ståle Solbakken og M Diallo, og jeg fikk inntrykk av at samtalene ofte handlet om potensielle spillere.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Fra nyhetstråden
          ... deriblant flere afrikanere ...
          Hvem betaler forøvrig reise og opphold for disse unggutta ?

          Jeg er forøvrig litt skeptisk til å la afrikanske/søramerikanske unger prøvespille på denna tia av året. De får et brutalt kulde/miljø sjokk og muligheten er stor for at det påvirker deres prestasjoner. Altså potensielt mye vanskeligere å bedømme prestasjonene om vinteren enn om sommeren.

          Det stiller seg anderledes med eldre folk som har vært ute en tur eller to tidligere.
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • TorTor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 335

            Opprinnelig skrevet av mooph
            Hvem betaler forøvrig reise og opphold for disse unggutta ?

            Jeg er forøvrig litt skeptisk til å la afrikanske/søramerikanske unger prøvespille på denna tia av året. De får et brutalt kulde/miljø sjokk og muligheten er stor for at det påvirker deres prestasjoner. Altså potensielt mye vanskeligere å bedømme prestasjonene om vinteren enn om sommeren.

            Det stiller seg anderledes med eldre folk som har vært ute en tur eller to tidligere.
            Gutta trener vel innendørs nå, så det burde vel ikke være noe problem?

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              Opprinnelig skrevet av mooph
              Hvem betaler forøvrig reise og opphold for disse unggutta ?

              Jeg er forøvrig litt skeptisk til å la afrikanske/søramerikanske unger prøvespille på denna tia av året. De får et brutalt kulde/miljø sjokk og muligheten er stor for at det påvirker deres prestasjoner. Altså potensielt mye vanskeligere å bedømme prestasjonene om vinteren enn om sommeren.

              Det stiller seg anderledes med eldre folk som har vært ute en tur eller to tidligere.
              Kanskje litt brutalt å kaste dem ut i kulda, men da ser man og fort hvem som klarer å tilpasse seg. Internasjonal fotball er uheldigvis blitt veldig rå på det området.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Ulven
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Aug 2006
                • 25

                JML aktuell for Sandefjord

                Sandefjords Blad vet at SF også har vært i kontakt med Lillestrøms sandefjording, Jon Midttun Lie. Men SFs sportslige leder, Arne Dokken, sier klubben ikke har råd til både Mjelde og Lie.

                – Vi har fått kostnadsbildet for begge to, og kan ikke klare begge. Da trenger vi hjelp fra en snill onkel på utsiden av klubben, sier Dokken.

                Erik Mjelde mener imidlertid klubben bør signere både ham og Midttun Lie.




                Enig med Erik Mjelde!

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  Fra nyhetstråden:
                  Opprinnelig skrevet av LSKOG
                  Bjarmann forteller til NRK at Lillestrøm har vært i dialog med flere klubber angående salg av spillere. Forløpig vil han ikke nevne andre navn enn Brenne som er aktuelle for en overgang.
                  Dette er musikk i mine ører. Var redd Berg faktisk mente alvor når han sa at han ville ta LSK til topps med dagens stall, men tydelig at det er en opprydning på gang.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    Helt utrolig, her trodde jeg vi måtte kjøpe folk ut av kontraktene med grining og trusler som resultat, men så er det faktisk mulig å få solgt dem!! Det sprettes salgspils på skjetten i kveld! Kanskje det er mulig å få ut en youtube-video av innlegget som ble slått i år også, så stiger prisen mer?

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av TorTor
                      Gutta trener vel innendørs nå, så det burde vel ikke være noe problem?
                      Tror neppe disse kidsa er spesielt vant til innendørs trening på kunstgress med tilhørende glødelampebelysning etter å ha traske i shorts fra garderoben gjennom et landskap prega av rimfrost hvor det er lyst 4 timer om dagen.

                      Så at de slipper å spille ute pga hallen trur jeg er av mindre betydning for eventuelle prestasjoner. Så joda, godt mulig det er en god test på psyken til gutta.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Odinster
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2008
                        • 160

                        MJ neste

                        I følge TV2-nyhetene blir Marius Johnsen nærmest tvunget til å skrive under på en ny sykemelding slik at de kan gjøre med han som de gjorde med Kisen.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av Odinster
                          I følge TV2-nyhetene blir Marius Johnsen nærmest tvunget til å skrive under på en ny sykemelding slik at de kan gjøre med han slik de gjorde med Kisen.
                          Ikke sikkert de gjør med MJ som med Kisen, men at de har mulighet til å foreta seg noe når en spiller går skadet 1-2 år er vel forståelig.. MJ sa jo det selv, at dette er en vanskelig situasjon for begge parter.. Men LSK er sikkert mest lysten på at han skal bli skadefri og klar for fotball igjen.
                          Det jeg ikke skjønner er hvorfor det er snakk om sykemelding i det hele tatt, MJ sa jo selv på tampen av sesongen at han ikke lenger hadde vondt og kunne spille... og at eneste grunn til at han ikke spilte siste kampen var fordi den gikk på kunstgress og at han ikke ville risikere å bli skadet igjen...!

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Men nå burde vel strengt tatt ledelsen få cred for at de faktisk prøver å rydde opp. Gjennom sesongen har det jo kommet tusenvis av klager fra fansen på overbetalte, late og skadde spillere som hever feite lønninger uten å tilføre klubben noen ting. Jeg er av de som gjerne beholder både MJ og Brenne, men som sagt så skjønner jeg at klubben tar grep.. Skulle bare ønske det ble gjort på en proffere måte og at det ikke gjaldt de spillerne jeg ser "potensial" i...! Men nå er det jo ikke jeg som er eksperten eller jeg som styrer klubben, så får vel stole på at de riktige tingene blir gjort.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Men nå burde vel strengt tatt ledelsen få cred for at de faktisk prøver å rydde opp. Gjennom sesongen har det jo kommet tusenvis av klager fra fansen på overbetalte, late og skadde spillere som hever feite lønninger uten å tilføre klubben noen ting. Jeg er av de som gjerne beholder både MJ og Brenne, men som sagt så skjønner jeg at klubben tar grep.. Skulle bare ønske det ble gjort på en proffere måte og at det ikke gjaldt de spillerne jeg ser "potensial" i...! Men nå er det jo ikke jeg som er eksperten eller jeg som styrer klubben, så får vel stole på at de riktige tingene blir gjort.
                              Opprydingen etter vår kjære eks manager (Fjørtoft) er i full gang, har Lsk noen gang hatt en dyrere manager?

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Opprydingen etter vår kjære eks manager (Fjørtoft) er i full gang, har Lsk noen gang hatt en dyrere manager?
                                Middelmådige spillere på skyhøye lønninger. Pratet fra Fjøra om prestasjonsrettede kontrakter virker ikke som annet enn tomme ord.

                                Petter

                                Kommentar

                                • Geirfugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 561

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Opprydingen etter vår kjære eks manager (Fjørtoft) er i full gang, har Lsk noen gang hatt en dyrere manager?
                                  Vi har vel aldri hatt noen annen manager.

                                  Kommentar

                                  • sniper
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 5254

                                    MJ-saken som nå ruller på fjernsyn og nett er nok en gang en sak på hvordan LSK klarer å røre seg inn i en negativ suppe mediamessig. Lurer på hvordan de klarer det, gang på gang på gang. Dette er ikke det LSK jeg ble kjent med, en gang i tiden så var man proffe bortpå der.

                                    Petter

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      Som i alle andre saker er det helt opp til media hvordan dette skal vinkles. Hadde dette vært en RBK eller brann-spiller ville han blitt fremstilt som en snylter som holdt skadeproblemene skjult ved kontraktsinngåelse, og som den tapre klubben forsøker å komme til en minnelig ordning med slik at han kan få hjelp for sine langvarige problemer. Den negative vinklingen er nødvendigvis ikke bevisst, men i de tilfellene den er det så velges uansett det ståstedet som gjør artikkelen mest interessant. Med en negativ vinkling overfor LSK vet de at de kan spinne på denne saken mye lenger, og de kan også stole på å bli lest av tusener av lsk-hatere landet rundt.

                                      Til syvende og sist er det bare en måte å stoppe slik på, og det er å ivareta egne interesser ved å slå ned på faktafeil og fordreininger av sannheten. Hvis media/journalister vet at de ikke slipper unna når de begår overtramp vil vi slippe å bli den eneste fotballhora i akersgata. Det koster ikke mye - her kan f.eks. LSK gå til konkurrerende medier og gi dem et bedre innblikk i hva som har skjedd og hvorfor, samt noen bilder av MJ på fanget til Grønlund mens de koser og er bestiser.

                                      Uansett må klubben kjapt og hardt komme på banen når slikt havner i media - man kan ikke tvinne tommeltotter mens møkkhaugen stiger. En kjapp prat med mj og en pressekonferanse/melding burde ikke ta mer enn en time eller to.

                                      Kommentar

                                      • sniper
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 5254

                                        Opprinnelig skrevet av reka
                                        Som i alle andre saker er det helt opp til media hvordan dette skal vinkles. Hadde dette vært en RBK eller brann-spiller ville han blitt fremstilt som en snylter som holdt skadeproblemene skjult ved kontraktsinngåelse, og som den tapre klubben forsøker å komme til en minnelig ordning med slik at han kan få hjelp for sine langvarige problemer. Den negative vinklingen er nødvendigvis ikke bevisst, men i de tilfellene den er det så velges uansett det ståstedet som gjør artikkelen mest interessant. Med en negativ vinkling overfor LSK vet de at de kan spinne på denne saken mye lenger, og de kan også stole på å bli lest av tusener av lsk-hatere landet rundt.

                                        Til syvende og sist er det bare en måte å stoppe slik på, og det er å ivareta egne interesser ved å slå ned på faktafeil og fordreininger av sannheten. Hvis media/journalister vet at de ikke slipper unna når de begår overtramp vil vi slippe å bli den eneste fotballhora i akersgata. Det koster ikke mye - her kan f.eks. LSK gå til konkurrerende medier og gi dem et bedre innblikk i hva som har skjedd og hvorfor, samt noen bilder av MJ på fanget til Grønlund mens de koser og er bestiser.
                                        LSK har ikke vist seg i stand til å ta slike grep de siste årene, dessverre. Jeg tror dog vi har en bedring i sikte med Bjarmann fremfor big spender.

                                        Petter

                                        Kommentar

                                        • Fuglefar
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 202

                                          Greit at MJ ikke er ønska som skadd spiller. Men hvis de ikke har plass på laget, og MJ ikke er skadd lenger så får de prøve å selge han da. Tenk at han kosta oss Shane Stefanutto.
                                          I følge linken til tv-2, så sier vel ikke ledelsen i LSK noe om hvordan de skal kvitte seg med MJ, eller om de har tengt tanken en gang. Jeg syntes ikke det er det store tapet. Han har aldrig inponert meg med veldig godt spill på Åråsen.
                                          Kansje på tide att klubben slutte å kjøpe skadde spillere?
                                          Men for all del. Hva som helst annet enn negative presseoppslag og saksøkinger av klubben.

                                          Kansje Kongsvinger er intresert???
                                          Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                          Kommentar

                                          Working...