Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CocaJerry
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2532

    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
    Jeg er enig i endel av det du sier men jeg synes du entydig mener det er spillernes feil. Der er jeg ikke enig med deg. Jeg tenker da tilbake på Uwe Røsles tid f.eks
    Det er fordi jeg er drittlei av å lese at folk fritar nesten alle spillerne for alt når man kun skylder på Nordlie. De eneste spillerne folk vil kritisere er de som "Nordlie henta til klubben".
    Enkelte av trenere vi hadde som småunger var like harde mot oss som det Nordlie var mot LSK spillerne. Bjørkøy, Lennart Steffensen, Lasse Olsen, Kristian Flittie Onstad, Arnar Førsund kommer fra Gjelleråsen IF , en klubb der Nordlie ikke hadde vært i nærheten av å være den hardeste.
    Rart at de ikke ble ødelagt eller ga opp som fotballspillere før de valgte å satse for fullt.

    Kommentar

    • CFD
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2319

      Man kan ikke benekte at personer unge personer hører mer på en person med autoritet enn eldre personer. De er lettere å lede fordi de ikke har "funnet seg selv" og stoler på at blindt på alt treneren gjør. Det er en grunn til at militæret ikke ønsker eldre folk inn i militæret fordi disse er vanskeligere å ha med å gjøre. Man behandler ikke en person på 19 og 29 likt for å si det slik.


      Jeg nevner megselv som eksempel:

      Jeg har ikke vært inne til verneplikt. Jeg er utdannet offiser med styrmannsertifikat for ubegrenset størrelse og kapteinsertifikat opptil 3000bruttotonn (D3) Tror du jeg klarer å respektere et befal på 19år som skal lære meg om sjømannsskikk og skriker meg opp og ned? For å si det på en pen måte: Det skjer nemelig ikke! Jeg tiltrer i "sertifikatpliktig stilling kritisk for skipets sikre drift" i Dec09. Da kan man avstå om man ønsker å avstå fra å tjene verneplikt.
      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        Opprinnelig skrevet av CFD
        Man kan ikke benekte at personer unge personer hører mer på en person med autoritet enn eldre personer. De er lettere å lede fordi de ikke har "funnet seg selv" og stoler på at blindt på alt treneren gjør. Det er en grunn til at militæret ikke ønsker eldre folk inn i militæret fordi disse er vanskeligere å ha med å gjøre. Man behandler ikke en person på 19 og 29 likt for å si det slik.


        Jeg nevner megselv som eksempel:

        Jeg har ikke vært inne til verneplikt. Jeg er utdannet offiser med styrmannsertifikat for ubegrenset størrelse og kapteinsertifikat opptil 3000bruttotonn (D3) Tror du jeg klarer å respektere et befal på 19år som skal lære meg om sjømannsskikk og skriker meg opp og ned? For å si det på en pen måte: Det skjer nemelig ikke! Jeg tiltrer i "sertifikatpliktig stilling kritisk for skipets sikre drift" i Dec09. Da kan man avstå om man ønsker å avstå fra å tjene verneplikt.
        Jeg har lest dette flere ganger og kan ikke helt se den store likheten.
        Gratulerer med fin utdannelse ihvertfall.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Rydd opp ASAP!

          I følge nyhetstråden har vi nesten 30 spillere (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...6&postcount=21) om dagen. Hva dette gjør med lønnsutgifter og likviditet er opplagt. Vi har en skyhøy "burn-rate" på kontanter. I tillegg lider selvsagt det sportslige av at de slenger rundt en del Adecco/2.div-spillere på tiltak hos oss.

          Her må det en total opprydding til. Beklageligvis lider vi enormt av innkjøpene til Uday. Enkelte av disse "spillerne" med millionlønninger er like lettsolgte om dagen som små borettslagsleiligheter med skyhøy fellesgjeld.

          Uday er nå borte, men hvordan kunne dette skje? Hvor er kontrollmekanismene som skal forhindre at dette skjer? Her har selvsagt ikke bare Uday og Fjørtoft, men også sportslig utvalg og klubbledelsen sviktet totalt. Jeg er på ingen måte ferdig med min opprydding i LSK. Her må noen gå, og jeg tenker ikke bare på spillere. Grønlund må ta ansvaret.

          Heldigvis har vi et halmstrå å gripe etter. Vi har nylig ansatt en hjelpetrener som visstnok har betydelig med salgserfaring fra Trondheimsområdet. Hva med å sette han i sving? La han rigge opp en salgsstand nedi Oslo her. "Spillere selges. Ta en, få to på kjøpet. Ingen bindingstid. Mye ekstrautstyr. 100 gratis sms i måneden".
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            De kan få med Bergdølmo på kjøpet.

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              Opprinnelig skrevet av CocaJerry
              De kan få med Bergdølmo på kjøpet.
              Ja vi kan jo kjøpe han ut av kontrakten med alle pengene vi har. Nå skal vi selge deler av LSK eiendom og da er jo dette det vi bør starte med.
              Fugla Forever

              Kommentar

              • kimmern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 1174

                at ikke riseth med lønna og akillesen er borte for lengst begriper jeg ikke

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Opprinnelig skrevet av kimmern
                  at ikke riseth med lønna og akillesen er borte for lengst begriper jeg ikke
                  Problemet til LSK er jo at de må kompensere for spillere de bryter kontrakten med. Jeg tror planen og håpet er at det skal åpne seg muligheter for salg av endel spillere etter en forhåpentligvis god 2009 sesong. Berg presiserer jo at det ikke er plass og spilletilbud til alle spillerne. Synes det er merkelig hvis spillerne som "vet" de er utenfor en plass ikke velger en anne klubb for å være sikret spilletid. Ref Cisse og Arnarson. Det tyder jo bare på at mange spillere på laget har astronomiske lønninger i tippeliga målestokk...
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Hvis folk mener at Tom Nordlie era var en suksess i LSK, så er det bare å se hvem han hentet og hvem vi har igjen i stallen.

                    JML.
                    Pedersen.
                    Riseth.
                    Essidiri.

                    Er det noen i alle verden som ærlig talt kunne si at de er verdt lønna som de hever i LSK?

                    Og jeg liker Riseth i LSK drakta. Men 3 mil i året?
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • Kimito
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 2600

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Uday er nå borte, men hvordan kunne dette skje? Hvor er kontrollmekanismene som skal forhindre at dette skjer? Her har selvsagt ikke bare Uday og Fjørtoft, men også sportslig utvalg og klubbledelsen sviktet totalt. Jeg er på ingen måte ferdig med min opprydding i LSK. Her må noen gå, og jeg tenker ikke bare på spillere. Grønlund må ta ansvaret.
                      Si meg, hva slags kontrollmekanismer er det du snakker om? Mener du at flere enn Berg og Bjarmann skal kunne bestemme hvilke spillere som skal kjøpes inn innenfor de økonomiske rammene, eller mener du at vi alltid må budsjettere som om vi havner i bunnskiktet av tabellen?

                      Så vidt jeg forstod så hadde hele sportslig utvalg et ganske kraftig ord med i laget tidligere, så det har vel vært en kollektiv svikt angående spillerkjøp? Like fullt støtter jeg et prinsipp om å la treneren få bestemme hvilke spillere han vil ha, mens andre bestemmer de økonomiske rammene. Sånn sett støtter jeg vel at Uday fikk fullmaktene til å kjøpe som han gjorde, så lenge det var innenfor rammer som allerede var avtalt.

                      Hvis du mener at vi burde budsjettere som om vi havner i bunnsjiktet (en trygg og legitim holdning), er det Grønlund som har stått med hovedansvaret her? Jeg kjenner ikke alle mekanismene i klubben, men det virker lett å jage Grønlund på grunn av generell klumsete opptreden i media. Men står han faktisk ansvarlig for ulykken vi har opplevd?

                      Jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg mener å vite bedre. Vil forsikre meg om at jeg ikke på et eller annet tidspunkt kaster meg på en Grønlund-må-gå-hype på feil grunnlag.
                      Ferdigskåra

                      Kommentar

                      • CocaJerry
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2532

                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                        Hvis folk mener at Tom Nordlie era var en suksess i LSK, så er det bare å se hvem han hentet og hvem vi har igjen i stallen.

                        JML.
                        Pedersen.
                        Riseth.
                        Essidiri.

                        Er det noen i alle verden som ærlig talt kunne si at de er verdt lønna som de hever i LSK?

                        Og jeg liker Riseth i LSK drakta. Men 3 mil i året?
                        Sikkert mange som mener det .

                        Men jeg spår det er ganske mange idioter som tror at Tom Nordlie bestemte sin egen lønn og sto for både innkjøp og utforming av kontrakter før han ga seg selv sparken og krevde inn de 5 millionene han hadde ført på når han lagde sin egen kontrakt.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          Opprinnelig skrevet av kimmern
                          at ikke riseth med lønna og akillesen er borte for lengst begriper jeg ikke
                          Fordi han skadefri er en av våre viktigste menn bak der. I fjor fikk du vel med deg at han stod fram når det blåste som værst...La han gå ut tiden, må vel være bedre å fjerne gutter som nesten ikke er gode nok for Kongsvinger

                          Kommentar

                          • Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

                            Opprinnelig skrevet av Paddis
                            Fordi han skadefri er en av våre viktigste menn bak der. I fjor fikk du vel med deg at han stod fram når det blåste som værst...La han gå ut tiden, må vel være bedre å fjerne gutter som nesten ikke er gode nok for Kongsvinger
                            Vil i tillegg legge til at vi ikke kommer til å spare 3 mill i lønnsutgifter på å selge han. Av de 6(?) han totalt skal få er en betydelig del av summen signon fee.

                            Vil tro det reelle tallet er 1,8-2 mill i fast årslønn.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                            Kommentar

                            • Skinke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2007
                              • 3914

                              Er fremdeles uenig i alle som mener Pedersen har vært ett bomkjøp. Fyren spilte så og si alt i fjor. Gjort det bra har han også gjort det, vært bunnsolid bakover. Tror vi skal være glade for at vi hadde Pedersen sist sesong gitt.
                              Daukjøtt Felt C

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13272

                                Er enig med Kimito her, men vil også legge til at jeg synes heksejakta på Grønlund er nokså ubegripelig. Virker som om noen har tatt en titt på organisasjonskartet til LSK og kvesset kniven. Virkeligheten er vel en helt annen, og jeg tror man skal slite for å finne initiativ fra Grønlund som har slått negativt (eller positivt) ut for klubbens del. Hans gjerning i LSK fremstår for meg som hans opptreden i midtstopperrekka på 70-tallet - en kar som gjør det han må, og en sjelden gang setter inn en hodeløs takling som andre må rydde opp i.

                                BennyLem er åpenbart en stiv fyr, men hans raljeringer over ledelsen i LSK minner mer om krystallnatten enn saklig analyse. I tillegg mistenker jeg ham for å være en slik type som går amok med tennveska under grillselskaper og derfor må holdes under oppsikt av sikkerhetsgrunner. Innleggene hans bør nok leses med et pulverapparat i umiddelbar nærhet eller to stive GT under vesten.

                                Jeg er forøvrig enig i at ansvaret må fordeles også på enkeltpersoner, men dette må skje på grunn av faktiske forhold og ikke de generelle resultatene klubben (ikke) har å vise til. Som i andre organisasjoner kan man ikke peke ut en vilkårlig person som syndebukk fordi budsjettet viser underskudd, man må først få klarhet i hvilke disposisjoner som er uheldige og hvem som har ansvaret for at disse er gjort.

                                Når vi så ser på det konkrete som har gått galt kan vi vel alle være enige om at ansettelsen av Nordlie var det store, gigantiske, kolofenomenale feilgrepet som ble begått etter årtusenskiftet. Den ansvarlige for dette var helt og holdent Per Berg. Å hive Fjøra på bålet for grusomhetene vi måtte gjennomleve i 2008 sesongen føles "litt" feil, ettersom Fjøra helt åpenbart motsatte seg denne ansettelsen, og i tillegg har vært en nokså tydelig Nordlie-motstander under hele nedturen. Når fjøra attpåtil har tatt repern er han vel neppe noen kar som behøver å overfalles en mørk vinternatt på snarøya.

                                Til synvende og sist vil jeg hive meg på tiltakene til BennyLem, ettersom litt bålbrenning tydeligvis er nødvendig: Vi må snarest bli kvitt daukjøttet i klubben. Det er vel overveiende enighet om hvilke spillere vi ikke har skrikende behov for, eller som viser potensiale og en formkurve inn i himmelen. Her synes jeg faktisk en nedgradering og utfrysing ala Uday på sitt beste kan være nødvendig. Å dumpe Strand på denne måten var skammelig, å dumpe spillere som nærmest i klarhet gir uttrykk for at de vil forsette å heve lønn på tross av at de har bidratt 0 og niks på og utenfor banen vil være gledelig. Når man er over 25 år og faen ikke klarer å bli et klart førstevalg eller en reell utfordrer på Lsk bør man ta konsekvensene.

                                Jeg kan ikke fatte at klubben er nødt til å beholde disse. Enhver arbeidsplass hvor en arbeidstager proklamerte at han ikke var istand til å utføre sine arbeidsoppgaver, men fremdeles krevde lønn frem til pensjonstid ville sporenstreks dumpet vedkommende på gata. Når man i tillegg nekter å finne seg ny klubb må jeg innrømme at det koker i toppen på meg. For å si det på monopolspråket: Rykk for faen tilbake til Start eller gå i fengsel!!!!!

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13272

                                  Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                                  Sikkert mange som mener det .

                                  Men jeg spår det er ganske mange idioter som tror at Tom Nordlie bestemte sin egen lønn og sto for både innkjøp og utforming av kontrakter før han ga seg selv sparken og krevde inn de 5 millionene han hadde ført på når han lagde sin egen kontrakt.
                                  Det er vel liten tvil om at Nordlie stilte lønnskrav før ansettelse, og at spillerne han kjøpte også gjorde dette. LSK har i mine øyne forsøkt å legge forholdene til rette for Nordlie på best mulig måte. Som sagt var det Berg som ville ha Nordlie. LSk kunne kanskje vært tøffere i lønnsforhandlingene, men det er en prosess vi ikke har kjennskap til.

                                  Bordet fanger, og jeg mener man bør strekke seg langt for å oppfylle kravene til spillerkjøp og andre ressurser når man har ansatt en trener. I motsatt fall vil det være klubben og ikke treneren som får ansvaret for nedturen.

                                  Hadde LSK nektet å signere tomsingene ville Nordlie hylt i media så fort tapene kom. Debatten her inne ville gått på om Nordlie faktisk fikk oppfylt forutsetningene for å lage et godt lag, og vi ville forsatt kranglet om sparkingen hans. Slik det er i dag har vi i allefall visshet om at dumpingen av Nordlie var fornuftig, og vi kan begynne med blanke ark og fargestifter samt en saftig gjeld og stallen full av daue hester.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Opprinnelig skrevet av reka
                                    Når vi så ser på det konkrete som har gått galt kan vi vel alle være enige om at ansettelsen av Nordlie var det store, gigantiske, kolofenomenale feilgrepet som ble begått etter årtusenskiftet. Den ansvarlige for dette var helt og holdent Per Berg.
                                    Ansettelsen av Nordlie har gitt katastrofale følger, men ga oss ett cupgull jeg med flere aldri kommer til å glemme.
                                    Økonomisk sett tapte vi store penger under 2008 sesongen, men er det noen som har tallene for innntekter i 2007 sesongen da vi tok cupgull? (salg av supportereffekter, sesongbilletter til 2008 sesongen osv..) Dette er penger, og en supporterfest som det langt fra er sikkert ville kommet under Uwe. Er enig i at det er blitt gjort noen feilsigneringer de siste sesongene, men jeg mener da at både Vidar Riseth, Simen Brenne og JA Bjørkøy er spillere som har bevist at de holder topp norsk nivå i andre klubber.
                                    Så jeg vil fortsatt si at Even Pellerud er ett større feilgrep i nyere tid.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Dette er penger, og en supporterfest som det langt fra er sikkert ville kommet under Uwe.
                                      Her er jeg litt uenig av åpenbare årsaker. Vi kom til to finaler under der Uwe. Les også at jeg snakker om feilgrep begått etter årtusenskiftet.

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                                        Si meg, hva slags kontrollmekanismer er det du snakker om?
                                        Det bør være kontrollmekanismer som sikrer at en reserve for et lag som rykker ned (JML) ikke får bedre lønn enn våre beste spillere.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        • Kimito
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 2600

                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Det bør være kontrollmekanismer som sikrer at en reserve for et lag som rykker ned (JML) ikke får bedre lønn enn våre beste spillere.
                                          http://www.hegnar.no/personlig_okono...ece?TipsEnVenn

                                          "Av de relativt kjente er forøvrig Jon Midttun Lie den Lillestrøm-spilleren som tjener minst, med en oppført inntekt på 332.057 kroner i 2007".
                                          Ferdigskåra

                                          Kommentar

                                          Working...