Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Ok, ja jeg kan vel si meg enig i at det er altfor mye penger å betale han 600 tusen i året.. men tror nok tidene har forandret seg vesentlig siden da!
    Det er liten tvil om at tidene har forandret seg - synd kontraktene er de samme...
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Det er liten tvil om at tidene har forandret seg - synd kontraktene er de samme...
      Ja det kan man jo si, men de nye kontraktene står nok mer i stil til de nye tidene... så når spillere som ikke er gode nok eller som hever altfor høy lønn (ofte er det vel begge deler) har gått ut kontraktstiden så blir neppe de fornyet. Og da blir det nok bedre butikk ut av dette etterhvert. Men synd at det ikke er noen av de som passer inn under en eller begge av de kategoriene som blir fristet til å få spille kamper og skjønner at dersom de skal det må de dra til andre klubber.. Er det virkelig bare pengene det står på for en fotballspiller eller er det så stort å være i LSK at det er greit å trene 2 ganger om dagen uten å få spille kamper?!!

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        Klubben har i det minste respondert på fansens frykt for å spare seg til fant og ikke ha dobbeltdekning på alle plasser. Mange her på forumet som snur kappa etter vinden, det er ingen ære i det...
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Klubben har i det minste respondert på fansens frykt for å spare seg til fant og ikke ha dobbeltdekning på alle plasser. Mange her på forumet som snur kappa etter vinden, det er ingen ære i det...
          Det er forskjell på dobbel dekning og trippel...
          Vi har jo nesten tre fulle ellvere.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av KFL41
            Det er forskjell på dobbel dekning og trippel...
            Vi har jo nesten tre fulle ellvere.
            Enig. Og det er forskjell på å gi fantasilønner og sign-on fee til Jooon, TAG og Pedersen, og å signe billige talenter til moderate penger.

            For noen år siden, så var det utenkelig med sign-on/mer lønn til klassespillere som Mifsud og Koren. Benny var blant de få som mente disse gutta var verdt investeringer, om ikke annet så for å cashe inn på videresalg. Disse gutta var "tried and tested".

            Mifsud og Koren forsvant gratis. Utallige millioner ble heller brukt på Jooon, Essidiri, M. Johnsen, Kriseneber, Pedersen, Riseth osv. Herlig LSK, virkelig herlig.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              Her er ønskelista mi av spillere vi bør kvitte oss med: Pedersen, Midtun Lie, M. Johnsen, TAG, Essidiri, Riseth, Cisse, bertheussen og Moldeskred. Disse spillerne holder knapt 1. div. standard.

              Er mange andre spillere i stallen som heller ikke holder annet enn dårlig TL standard, men det blir for mye å håpe på at disse også forsvinner.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Uenig i Pedersen. OK, han er helt sikkert overbetalt og alt det der, men han har stor rutine og kan bekle samtlige plasser bak. Ikke glem at han er gjennomtrent som få og sjelden skadet (han spilte samtlige minutter i fjor).

                Marius Johnsen vet vi ikke om noen gang kommer tilbake, og i alle fall ikke hvilket nivå han vil være på. Umulig å få solgt.

                Riseth er ikke god nok, det er jeg enig i, men kontrakta hans går ut i år og det er like greit å bare la den løpe ut. Aldri i verden om vi får solgt ham.

                Enig i de øvrige, men ville lagt til Fellus. Vi trenger ikke et halvtalent på 22 år når vi har Edwin og Bergmann, spillere med mye større potensiale.

                Andre spillere som bør være aktuelle å kvitte seg med er Husar og Arnarson. Disse skiller seg imidlertid fra de andre ved at de har et åpenbart potensiale, men er ofre for andre faktorer (som stor konkurranse i Viktors tilfelle).

                Kommentar

                • heidar
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2122

                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  Her er ønskelista mi av spillere vi bør kvitte oss med: Pedersen, Midtun Lie, M. Johnsen, TAG, Essidiri, Riseth, Cisse, bertheussen og Moldeskred. Disse spillerne holder knapt 1. div. standard.

                  Er mange andre spillere i stallen som heller ikke holder annet enn dårlig TL standard, men det blir for mye å håpe på at disse også forsvinner.
                  Kom med forslag til mulige kjøpere også, så har du et poeng. Tror du ikke Sportsklubben ville solgt disse hvis det kom et bud?
                  En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                  Endelig er mørketida over.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Ser i nyhetstråden at en liten bande med spillere ikke får väre med til La Manga. Jeg synes det er kjempebra at klubben gir beskjed om at de ikke önsker disse med, men jeg blir lett irritert når jeg leser at JML ikke önsker å finne seg en ny klubb. Han skal bli her og kjempe om en plass i laget, akkurat som Essediri og Gundersen.

                    Det er mökkfrustrerende at spillere som åpenbart ikke holder nivået klamrer seg fast til pengesekken eller nekter å moderere selvbildet sitt. Han burde jo forstå at det ikke er et smart karrieretrekk å sitte på Åråsen-tribunen de to neste årene.

                    Derimot vil jeg rette en takk til Bert, som sier at han er innstilt på å finne seg en ny klubb. Fint å se at det finnes spillere med et realistisk verdenssyn og selvrespekt inntakt.

                    I JML, Essediri og Flisaklönas tilfelle så synes jeg klubben kan gi beskjed om at det ikke under noen omstendigheter blir aktuelt å gi dem spilletid. Skulle vi komme i en prekär skadesituasjon så kan vi heller ta opp en til junior i stallen. Disse gutta går ihvertfall ikke frivillig, og vi bör aktivt hjelpe dem med å finne seg en ny arbeidsgiver.

                    Forslag til nye arbeidsgivere: JML: Sandefjord, Karim: Tromsö eller B/G, Gundersen: Hamkam eller et annet adeccolag.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                      Ser i nyhetstråden at en liten bande med spillere ikke får väre med til La Manga. Jeg synes det er kjempebra at klubben gir beskjed om at de ikke önsker disse med, men jeg blir lett irritert når jeg leser at JML ikke önsker å finne seg en ny klubb. Han skal bli her og kjempe om en plass i laget, akkurat som Essediri og Gundersen.

                      Det er mökkfrustrerende at spillere som åpenbart ikke holder nivået klamrer seg fast til pengesekken eller nekter å moderere selvbildet sitt. Han burde jo forstå at det ikke er et smart karrieretrekk å sitte på Åråsen-tribunen de to neste årene.

                      Derimot vil jeg rette en takk til Bert, som sier at han er innstilt på å finne seg en ny klubb. Fint å se at det finnes spillere med et realistisk verdenssyn og selvrespekt inntakt.

                      I JML, Essediri og Flisaklönas tilfelle så synes jeg klubben kan gi beskjed om at det ikke under noen omstendigheter blir aktuelt å gi dem spilletid. Skulle vi komme i en prekär skadesituasjon så kan vi heller ta opp en til junior i stallen. Disse gutta går ihvertfall ikke frivillig, og vi bör aktivt hjelpe dem med å finne seg en ny arbeidsgiver.

                      Forslag til nye arbeidsgivere: JML: Sandefjord, Karim: Tromsö eller B/G, Gundersen: Hamkam eller et annet adeccolag.
                      Jeg hadde gjort det samme sjæl jeg.. Ingen er da interessert i å gå ned i lønn, hvor jævla naiv kan man bli?. Ingen av disse nevnte spillerene er gode nok til å være aktuelle for ett av de store lagene. De lagene hvor disse spillerene kunne gått inn å forsterka laget er små lag uten muligheter for å dekke spillerenes lønnskrav . Når man har familie å forsørge så er penger i de fleste tilfeller avgjørende for hvor man velger å jobbe..

                      Nei, jeg har full forståelse for at dem vegrer seg for å dra.
                      Ja, det irriterer meg alikevel.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Vicarious
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 391

                        Greit nok med JML og Bertheussen (selv om jeg fortsatt syns vi har veldig tynt med alternativer på midstopper).

                        Men jeg håper da for all del at Fellus er en mann som får veldig mange flere sjanser til å vise seg fram?

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av Vicarious
                          Greit nok med JML og Bertheussen (selv om jeg fortsatt syns vi har veldig tynt med alternativer på midstopper).

                          Men jeg håper da for all del at Fellus er en mann som får veldig mange flere sjanser til å vise seg fram?
                          Jeg reagerte på det samme. Han viste da vitterlig lovende takter i fjor.

                          Kan noen oppdatere forumet på hans innsats gjennom vinteren? Har Henning sagt noe om han?
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Fuglegutt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2008
                            • 863

                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Jeg reagerte på det samme. Han viste da vitterlig lovende takter i fjor.

                            Kan noen oppdatere forumet på hans innsats gjennom vinteren? Har Henning sagt noe om han?

                            Trodde han var hjemme pga skade jeg.. ???!!??
                            På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                            Kommentar

                            • Kjølnerdomen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2008
                              • 148

                              Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                              Trodde han var hjemme pga skade jeg.. ???!!??
                              Jepp, det som står i RB iallefall...

                              Kommentar

                              • Robban
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • May 2006
                                • 56

                                Opprinnelig skrevet av andersmm

                                Det er mökkfrustrerende at spillere som åpenbart ikke holder nivået klamrer seg fast til pengesekken eller nekter å moderere selvbildet sitt. Han burde jo forstå at det ikke er et smart karrieretrekk å sitte på Åråsen-tribunen de to neste årene.
                                Hmm... Jeg synes det er problematisk å spille "Han får forholde seg til kontrakten sin"-kortet til spillere med lang kontrakt som signaliserer at de ønsker seg bort (Riise), samtidig som man ikke aksepterer at andre spillere ønsker å bli i klubben til tross for at de ikke "inngår i framtidsplanene" (JML).

                                Det er klubben sitt ansvar alene at en gruppe for dårlige spillere sitter med for gode kontrakter, og eneste medisin må være å skrive lange kontrakter men med lav grunnlønn og gode prestasjonsbestemte betingelser. Det løser imidlertid ikke floka som vi er inne i nå.
                                Robban


                                Mr Owl ate my metal worm

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Men jeg håper da for all del at Fellus er en mann som får veldig mange flere sjanser til å vise seg fram?
                                  Enig at Fellus var frisk et par ganger i fjor. Men i forhold til Bolly, Bergmann Sigurdarsson og Edwin så er han klart bak - etter min mening. Det på bakgrunn av det jeg har sett på treningene i vinter.
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                    Enig at Fellus var frisk et par ganger i fjor. Men i forhold til Bolly, Bergmann Sigurdarsson og Edwin så er han klart bak - etter min mening. Det på bakgrunn av det jeg har sett på treningene i vinter.
                                    Som spiss er han ett stykke bak i køen. Skal han beholdes bør det vel være med tanke på backup på høyrekanten. Der har vi Riise, Karim og Mykle fra før som kan bekle plassen. Minst en av disse må ut og det ser vel vanskelig ut å bli kvitt Karim siden ingen vil ha han.

                                    Litt usikker her, men får vi en grei sum pluss videresalgsprosenter er jeg ikke veldig negativ til et salg.

                                    Må nok finne oss i at salgsobjekter og ikke bare søppel blir solgt med tanke på størrelsen av stallen og den økonomiske sitvasjonen.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Må nok finne oss i at salgsobjekter og ikke bare søppel blir solgt med tanke på størrelsen av stallen og den økonomiske sitvasjonen.
                                      Tror nok en del KFL-favoritter ryker ut døra. Det kommer til å bli en hard vår i år.

                                      Kommentar

                                      • forzakanaris
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Feb 2007
                                        • 92

                                        Tanken som slo meg da jeg leste at disse spillerne ikke fikk være med på treningsleir var at paralellen til samme stiuasjon i fjor er slående, men da med mye mer oppstyr.

                                        Forskjellen i år er muligens at Berg og Bjarmann har gitt klare og tydelige signaler gjennom vinteren til spillerne?...

                                        Uansett, håper dette har blitt på en mer korrekt måte ift. media og juridisk aspekt slik at vi slipper oppstyret som var i fjor!
                                        -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          Opprinnelig skrevet av forzakanaris
                                          Tanken som slo meg da jeg leste at disse spillerne ikke fikk være med på treningsleir var at paralellen til samme stiuasjon i fjor er slående, men da med mye mer oppstyr.

                                          Forskjellen i år er muligens at Berg og Bjarmann har gitt klare og tydelige signaler gjennom vinteren til spillerne?...

                                          Uansett, håper dette har blitt på en mer korrekt måte ift. media og juridisk aspekt slik at vi slipper oppstyret som var i fjor!
                                          Det er nok ganske likt, snart får de sikkert beskjed om å trene med rekruttlaget. Forskjellen fra ifjor er at det ikke gjelder Påsan.
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...