Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    Forskjellen er at vi ikke har fått bud på Påsan fra Hamkam (1mill?) og en overgang for Danton gikk også i stå fordi LSK krevde penger for han. Et par dager(!!) senere ble begge frøset ut av klubben. LSK i et nøtteskall?

    Hadde vi fått bud på 1mill for alle reservene våre hadde jeg gladelig solgt dem. Men å dytte personer ned til rekruttlaget synes jeg blir feil. Er det ikke stor nok plass på treningene? Ved å flytte dem ned til rekruttlaget så tar man fra dem muligheten å spille seg inn på førstelaget , noe som trolig ligger i kontrakten de har skrevet under.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

      Opprinnelig skrevet av forzakanaris
      Uansett, håper dette har blitt på en mer korrekt måte ift. media og juridisk aspekt slik at vi slipper oppstyret som var i fjor!
      Dagbladet: LSK-spillere får ikke bli med på treningsleir
      RB: Sendt ut i kulden
      Fotballmagasinet: Det ryddes i LSK-stallen
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

      Kommentar

      • sbraathen
        Medlem
        Møteplager
        • Apr 2004
        • 88

        Lillestrøm vraker fire A-lagspillere til LaManga

        (VG Nett) Fire spillere blir vraket fra Lillestrøms A-tropp og får ikke være med til La Manga.




        Skjønner i alle fall to av disse, litt usikker på hvorfor bjarki og fellus blir vraket. kan dette være pga at en del unggutter har slått til så langt...spes bolly, tokstad og ringstad??
        Nosa er tydelig rørt av Kanarifansen, og er helt klar på hvor mye de betyr for han.
        - Jeg elsker fansen vår, jeg elsker dem høyt!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Når det gjelder Fellus er min mening at mange overvurderer ham. Han kom inn som en relativt ukjent spiller i fjor, og i situasjonen vi var i, var det nok mange som lette febrilsk etter lyspunkter og håp og fant det i Fellus.

          Han KAN sikkert utvikles til å bli en god (nok) spiller, men innse det: Han er 22 år (ikke lenger et talent), ble vraket i vif og har spilt for Gjøvik/Lyn i 3. divisjon. I LSK har han hatt noen innhopp og noen starter, uten å vise mer enn et par glimt av kvalitet.

          Kommentar

          • KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

            Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
            Det er nok ganske likt, snart får de sikkert beskjed om å trene med rekruttlaget. Forskjellen fra ifjor er at det ikke gjelder Påsan.
            Det er ikke bare LSK som lar folk bli hjemme fra trningsleir.. Men som sagt, det var spesielt å gjøre det mot Påsan etter så lang tid i klubben. I tillegg hadde vi jo bud på ham.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Det er bare med LSK at det blir så mye oppstyr av sånne ting... Ingen vits å blande inn Påsan i dette!
              Berg/Bjarmann har hvert klar og tydlig lenge på at det ikke er plass til alle i stallen, men at spillerne skulle få litt tid på seg. Nå har hele Januar gått, med treninger hver dag, flere treningskamper.. pluss den tiden trenerapp hadde med laget i fjor, flere har fått sjansen til å gå til andre klubber uten å takke ja.. Så at LSK nå sier at de som ikke har vist seg å være gode nok må bruke tiden fremover til å finne seg nye klubber skulle da bare mangle.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3404

                Opprinnelig skrevet av Lars
                Når det gjelder Fellus er min mening at mange overvurderer ham. Han kom inn som en relativt ukjent spiller i fjor, og i situasjonen vi var i, var det nok mange som lette febrilsk etter lyspunkter og håp og fant det i Fellus.

                Han KAN sikkert utvikles til å bli en god (nok) spiller, men innse det: Han er 22 år (ikke lenger et talent), ble vraket i vif og har spilt for Gjøvik/Lyn i 3. divisjon. I LSK har han hatt noen innhopp og noen starter, uten å vise mer enn et par glimt av kvalitet.
                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                Greit nok med JML og Bertheussen (selv om jeg fortsatt syns vi har veldig tynt med alternativer på midstopper).
                Jeg har aldri lagt skjul på at jeg, i motsetning til de fleste her inne, liker Biffen. Er og enig i at det kan fort bli tynt i forsvaret vårt.
                - PSA hadde et skademareritt i fjor, og jeg vil gjerne se han spille en hel sesong uten tilbakeslag før jeg friskmelder han helt. Inntil da er jeg usikker.
                - MJ har og en skadehistorie som gjør meg skeptisk til om han får mye spilletid. Det er ingen grunn til å tro at han kommer tilbake til deet nivået han holdt i Start.
                -Riseth pådro seg syv gule kort og to karantener, i tillegg til skadeproblemene han slet med. Alderen hans tilsier og at han ikke blir raskere og mindre skadet, så han har mange usikkerhetsmomenter.
                - Kippe fikk fem kort og en karantene. Tippeligaens råtass i følge alle andre, og med ett år til på baken blir det nok ikke færre kort på han, med mindre dommerstanden tar av seg skylappene.
                - SP spilte alle kamper i gjor og kan bekle alle plassene bak. Kan fort få mye spilletid på venstreback når serien starter.
                - Ringstad har fått mye spilletid i treningskampene, men er fersk på dette nivået og kan ikke forventes å holde en hel sesong, spesielt når serien starter og alvoret setter inn.
                - RG er også fersk i TL-sammenheng, og vi kan ikke forvente altfor mye av han denne sesongen.
                - LKE starter på høyreback, og med mindre han blir skadet er den plassen ikke noe problem. Om han blir skadet er SP klar til å ta over med mindre SP spiller på venstreback. Både Søgård og Bjørkøy beviste i fjor at de ikke er høyrebacker, og da blir det fort tynt.

                Fasiten vi sitter igjen med for stopper- og venstrebacken er: Tre spillere som har (forhåpentligvis hatt) skadeproblemer, Kippe som garantert vil bli påført/pådrar seg karantener, to unggutter vi ikke kan forvente å holde en god form hele sesongen, og en aldrende jernmann. Her er det mye som kan gå galt.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Har vi ikke 32 spilleere i stallen? Om en 24 mannstropp er tatt ut så er det vel 8 spillere som ikek er med. Hvem er de siste 4? Skada spillere som johnsen og fredrikson + husar? Johnsen skulle vel være med for fult fra og med la manga?

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Har vi ikke 32 spilleere i stallen? Om en 24 mannstropp er tatt ut så er det vel 8 spillere som ikek er med. Hvem er de siste 4? Skada spillere som johnsen og fredrikson + husar? Johnsen skulle vel være med for fult fra og med la manga?
                    Mulig tallet 32 inkluderer hospitantene?
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Fasiten vi sitter igjen med for stopper- og venstrebacken er: Tre spillere som har (forhåpentligvis hatt) skadeproblemer, Kippe som garantert vil bli påført/pådrar seg karantener, to unggutter vi ikke kan forvente å holde en god form hele sesongen, og en aldrende jernmann. Her er det mye som kan gå galt.
                      En ting er sikkert: Jeg ser heller Gabrielsen i den rollen han forhåpentligvis skal utvikle seg til å kunne spille på a-laget enn Biffen i en sesong til. Det gjelder å sikre utviklingsmulighetene til de unge i forsvaret - det er langt nok fram allerede. Det gjør vi ikke ved å fortsette å ha en dårlig, halvgammel spiller i stallen. Dobbel dekning er bra, overdekning må unngås. Gabrielsen vil neppe klare å involvere seg enda mer negativt enn hva han har gjort. Synes ikke bredden i forsvaret er dårlig. Det får være grenser for hvor mye man kan gardere seg mot karantener, formsvikt, skader og eventualiteter - og hvor mye penger man kan bruke på å lønne spillere som ikke benyttes. Fra i fjor kan nesten alt gå oppover. Det må reserveres et minimum av muligheter for talentene, hvis ikke kunne vi like gjerne latt være å ta opp flere av dem i A-stallen. Det er bra LSK er i gang med å ikke sløse med ressurser på ting vi ikke har behov for. Så gjenstår det å se hvem av dem som forsvinner. For min del håper jeg Bjarki blir av de utelatte (Dosso er uerfaren (på flere områder) og jeg har mer lyst å se hva Arnarsson kan prestere enn Bjørkøy og Søgård på midten).

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6075

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Mulig tallet 32 inkluderer hospitantene?
                        Er vel bare Gabrielsen som er hospitant? Er ikke han med? Kom på at bolly ikke er med siden han er med U19.

                        Husar, Midtun, fellus, biffen, viktor, Bolly, (fredrikson og Johnsen) kan være disse.

                        Håper og tror gabrielsen får være med, men rart om johnsen ikek er med egentlig. Det var snakk om at han skulle være med for fult fra og med la manga tidligere. Spørs vel om johnsen noen gang kommer tilbake. Han var jo vistnok klar i slutten av forrige sesong også.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Er vel bare Gabrielsen som er hospitant? Er ikke han med? Kom på at bolly ikke er med siden han er med U19.

                          Husar, Midtun, fellus, biffen, viktor, Bolly, (fredrikson og Johnsen) kan være disse.

                          Håper og tror gabrielsen får være med, men rart om johnsen ikek er med egentlig. Det var snakk om at han skulle være med for fult fra og med la manga tidligere. Spørs vel om johnsen noen gang kommer tilbake. Han var jo vistnok klar i slutten av forrige sesong også.
                          Ringstad, tokstad, gabrielsen og bolly er alle hospitanter i.flg. LSK..
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Må LSK kjøpe flere sesongkort?

                            Au. La meg først og fremst sutre litt over at det er en del dårlig strukturerte innlegg her. Mulig dere har mye fornuftig å si, men tenk på lesbarhet. Takk.

                            Til poenget mitt, for å hamre det inn: LSK har nå så mange spillere i stallen at det knapt er plass på tribunen en gang. Jeg antar at en normal klubb til en hver tid har reservert 7-8 plasser på tribunen til de av spillerne som ikke er blant de 15-16 i troppen.

                            LSK har nå 31-32 spillere i troppen. Selv supportere med normalt god oversikt har mistet tellinga. Hva kommer til å skje i serien? Vil de skvise inn Jooon, Biffen, TAG og det andre daukjøttet blant oss betalende tilskuere på felt O? Er det grunnen til at LSK gjør det omtrent umulig for vanlig dødelige å anskaffe seongkort? For å ha plass til daukjøttet?

                            Nei. Her må det ryddes opp. Mange må gå!
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Lenge siden sist...

                              Opprinnelig skrevet av Kjetil
                              Jeg er drittlei all nedrakking av JML og Pedersen. Det eneste dere beviser er at dere ikke har peiling på spillet fotball. Det er vel ikke disse gutta sin feil at de tjener bra. Det var jo JÅF sitt bord, men han skylder jo alt på Nordlie..
                              JML var skadet hele forsesongen og gjorde en helt ok jobb fram til han ble skadet i sommer. Han var bl.a. veldig god mot Viking (som ving). Gutten har knapt fått trent. Det var jævlig mye sutring og dissing allerede da han skrev under for klubben, mye pga. at han ikke hadde like sexy fotballnavn som Alanzino og Doffen. Mange kunnskapsløse supportere blir da forutinntatte, og bestemmer seg på forhånd at denne spilleren ikke er bra nok. Enkle sjeler...
                              Når det gjelder Steinar P. har han spilt samtlige minutter i år. Jeg våger påstanden om at uten S. Pedersen og JML ville vi spilt i 1. div. neste år.
                              Og til slutt. Slutt å kall han for Jooon (gjelder spesielt deg på felt O på ss som roper dette hver gang du ser han). Det er ikke morsomt. I beste fall er det mobbing av egne spillere.
                              Hmmm. Lenge siden brukeren "Kjetil" var logget på. Dette famøse innlegget er faktisk det siste.

                              Om det er Uday, Jooon, eller noen andre som skjules bak nicket anes ikke.

                              For ordens skyld: Benny er han på felt O, og Joooon må gå! ASAP! Makan til daukjøtt finnes ikke.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • aguado
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 448

                                Occean og Sundgot er de spissene med størst markedsverdi akkurat nå. Når en likevel skal kvitte seg med en spiss ser jeg heller at LSK kvitter seg med Occean enn Sundgot. Har mest med følelser i grunn, er noe eget med spillere som har vært her en årrekke og i tillegg velger å bosette seg midt i Lillestrøm sentrum.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Kan ikke se poenget med å selge spillere vi får brukt for, når det er minst 6-8 andre man kan selge uten at stallen svekkes... Om man ikke får solgt de må man gjøre det man kan for å få gitt dem bort, bare lønnsutgiftene på de spillerne er mer enn hva man vil få for noen andre spillere i stallen. Så best butikk og best resultater blir det av å kvitte seg med de man ikke trenger! Bra at klubben legger litt press på de gjeldende spillerne nå..
                                  Last edited by Folke; 07.02.2009, 17:09.

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Kan ikke se poenget med å selge spillere vi får brukt for, når det er minst 6-8 andre man kan selge uten at stallen svekkes... Om man ikke får solgt de må man gjøre det man kan for å få gitt dem bort, bare lønnsutgiftene på de spillerne er mer enn hva man vil få for noen andre spillere i stallen. Så best butikk og best resultater blir det av å kvitte seg med de man ikke trenger! Bra at klubben legger litt press på de gjeldende spillerne nå..

                                    Det er ikke alltid lett å selge sand i sahara.. Alle har en mening om hvem som bør sleges og hvem som bør bli.. Midttun Lie, Marius Johnsen, Viktor, TAG er spillere jeg gjerne ser forlater åråsen, men jeg vet også at disse ikke vil være særlig aktuelle for andre klubber med tanke på hva de har prestert i forhold til hva de vil kunne komme til å kreve i lønn.
                                    Derfor er det riktig å seriøst vurdere alle bud man får inn på alle spillere. Selvom dette kanskje fører til at en av våre høyt elskede drar fra klubben.. Synd, men sant..
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3197

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      LSK har nå 31-32 spillere i troppen. Selv supportere med normalt god oversikt har mistet tellinga.
                                      Har ikke helt mista tellinga. Stallen har nå 31 medlemmer. Fire (Ruben, Mathis, Stian og Kristoffer) har "hospitantkontrakter". (André og Bjørn Bergmann har ordinære A-kontrakter.) Martin Husar er utleid fram til sommeren. Av de tretti vi står igjen med skal det være med 24 til La Manga. De seks som ikke blir med er vel Jon, Eirik, Otto (skade og barnefødsel), Dan Alberto (skade), Viktor og Bjørn Helge (landslagsoppdrag). Også Mathis og Ruben er med sine U-landslag, men siden disse lagene også skal til La Manga, slutter disse to seg til LSK-troppen etter hvert, så vidt jeg har forstått.

                                      Dette skulle være status. Det er ingen tvil om at flere spillere oppmuntres til å gå til andre klubber, jf kontakter med andre klubber for både Biffen, Ciise og Karim, helt nylig. At også Jon, Viktor, Lars Ivar, Tore Andreas og Dan er relativt langt fra første-11'ern må være åpenbart for alle, ikke minst for dem.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Det er ikke alltid lett å selge sand i sahara.. Alle har en mening om hvem som bør sleges og hvem som bør bli.. Midttun Lie, Marius Johnsen, Viktor, TAG er spillere jeg gjerne ser forlater åråsen, men jeg vet også at disse ikke vil være særlig aktuelle for andre klubber med tanke på hva de har prestert i forhold til hva de vil kunne komme til å kreve i lønn.
                                        Derfor er det riktig å seriøst vurdere alle bud man får inn på alle spillere. Selvom dette kanskje fører til at en av våre høyt elskede drar fra klubben.. Synd, men sant..
                                        Skal noen av de beste spillerne selges så må det komme ett skikkelig bud, ikke stor sjanse for det etter sist sesong... Å selge f.eks. OO eller Sundgot til godset for noen usle millioner er jo langt fra god butikk, alle er til salgs men til "riktig" pris. Ja klubben trenger penger, ja stallen er for stor, men å selge spillere klubben har brukt for kan fort koste mer enn de smaker. De som ikke er gode nok har nok neppe prøvd så aktivt å få seg nye klubber, har sikkert håpet i det lengste at de skulle overbevise Berg om at de var gode nok. De har fått sjansen, men fortsatt ikke funnet gode nok.. da har klubben, endelig, satt litt press på dem. Så det går nok ikke lenge før flere av de finner seg nye klubber.

                                        Kommentar

                                        • Canário
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1471

                                          Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                          Når en likevel skal kvitte seg med en spiss ser jeg heller at LSK kvitter seg med Occean enn Sundgot. Har mest med følelser i grunn, er noe eget med spillere som har vært her en årrekke og i tillegg velger å bosette seg midt i Lillestrøm sentrum.
                                          Hvis argumentene nesten bare går på det emosjonelle, mener jeg det er verdt å diskutere om Sundgot må forlate klubben for at talentene skal få den nødvendige mengden spilletid og tillit. Det er ikke et problem nå - heldigvis - fordi han er en god nok fotballspiller, men hvis vi på død og liv skulle kvitte oss med en spiss, er sjansen er rimelig stor for at OO har mer å tilføre laget de neste en til fem årene enn Sundgot. Jeg vet ikke hvor riktig det er å la emosjonelle hensyn komme foran. Det blir som i RBK da de fortsatte å forlenge med sine aldrende "stjerner" som ikke lenger holdt nivået, men hadde vært i klubben så lenge at de "fortjente" noen sesonger til og generasjonsskiftet til slutt ble vanskelig å gjennomføre. Men det er ikke en relevant problemstilling nå - Sundgot holder lett nivået i to år til og forventer heller ikke fast plass. Men den dagen han i kraft av alderen og en synkende kvalitet opptar plass for de som trenger mer spilletid og tillit, den dagen blir det ikke noe "sympatiforlengelse" fra meg. Det som skjer i framtida bør baseres på hva man kan forvente skal skje og ikke hva som har skjedd.

                                          Jeg tror ikke denne låneavtalen med Godset blir noe av. Verken han eller klubben vil nok dette. Vi trenger en erfaren spiss med holdninger til unggutta selv, og det er en fordel om OO er ute å ha en som kan komme inn og ta over "rollen" hans, sånn at selve spillestilen- og mønsteret forblir det spillerne er vant med og innspilt i, istedenfor å begynne med noe "nytt".
                                          Last edited by Canário; 07.02.2009, 22:47.

                                          Kommentar

                                          Working...