Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av Henrik
    2007? Da skal virkelig Uday ha sin del av skylden også!
    [ironi]
    Det var vel så stor pågang rundt Biffen. De var redd Liverpool eller andre skulle signe han gratis.
    [/ironi]

    Klart en spiller som knapt har spilt kamper ikke skal få lønnsøkning og forlengelse. Uday-galskap i et nøtteskall!

    Men, hvorfor var det ingen som stoppet han? Hvor var kontrollmekanismene?
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      Opprinnelig skrevet av BennyLem
      Klart en spiller som knapt har spilt kamper ikke skal få lønnsøkning og forlengelse. Uday-galskap i et nøtteskall!

      Men, hvorfor var det ingen som stoppet han? Hvor var kontrollmekanismene?
      Nå var vel ikke Biffen noen favoritt hos Tom, så jeg er meget i tvil om det er han som stod barrikadene på for å få hans kontrakt forlenget.

      Dette er mer Fjørtoft-aktig...

      [edit]: Du etterlyser kontrollmekanismer. Jeg synes strengt tatt ikke at tilfellet Biffen er det eksempelet du bør dra frem her, han hadde/har tross alt en sjanse til å fortsatt bli en ok tippeligaspiller og kostnadsmessig er han uansett ikke i ligaen med de verste signeringene vi har gjort.

      Det som er skremmende er jo at det hentes inn spillere i samråd med manager og trener og dette godkjennes også av Sportslig Utvalg. Ergo finnes (eller skal finnes) kontrollmekanismer, men det er jo de som svikter.

      Bør vi egentlig etterlyse kontroll av kontrollmekanismene? Å legge all skyld på bomkjøp på Fjørtoft, Uwe eller Tom blir for dumt, det er flere i klubben som er med å avgjøre kjøp og salg.
      Last edited by Rønnern; 11.02.2009, 08:06. Begrunnelse: la til litt mer generelt
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3404

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        [ironi]
        Det var vel så stor pågang rundt Biffen. De var redd Liverpool eller andre skulle signe han gratis.
        [/ironi]

        Klart en spiller som knapt har spilt kamper ikke skal få lønnsøkning og forlengelse. Uday-galskap i et nøtteskall!

        Men, hvorfor var det ingen som stoppet han? Hvor var kontrollmekanismene?
        I tillegg til Grønlund og Tom Lund må vel Per og Per ta sin del av skylda her, men kjenner jeg de fleste rett får Grønlund skylda mens, Per Mathiesen går helt klar.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Nr.10
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 597

          Opprinnelig skrevet av Fingutt
          Jeg tror at det er disse 8 som må bort: Molskred, Bertheussen, Midttun Lie, Husar, Essediri, Bjarki Arnarsson, Cisse og TAG.

          Da sitter vi igjen med en stall på 23:

          Hansen - Otto

          Pedersen - Eriksen - Kippe - Riseth - Ringstad - Pål Steffen - Johnsen - Gabrielsen

          Søgård - Dosso - Bjørkøy - Riise - Bolly - Tokstad - Kiko

          Occean - Sundgot - Edwin - Fellus - Myklebust - Bergmann
          Er det noen som sitter på info om ca lønn på disse 8 spillerne? (eller kan linke til et sted, om det er tidliger i denne eller i en annen tråd)

          Det må da fort være snakk om en 3-4 millinoner spart hvis vi klarer å kvitte oss med dem..
          Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

          RÅGG 19116

          Kommentar

          • jerven
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 272

            Opprinnelig skrevet av HarryRoberts
            Det må da fort være snakk om en 3-4 millinoner spart hvis vi klarer å kvitte oss med dem..
            Problemet er vel at vi uansett ikke kommer til å spare mer i lønnsutgifter enn det eventuelle nye klubber er villige til å betale dem i lønn. Mellomlegget er jeg ganske sikker på at LSK på punge ut med i form av sluttpakke eller etterlønn.

            Kommentar

            • Nr.10
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 597

              Joda, er klar over det. Men enkelte av spillerne bør man kunne kvitte seg med uten store tap for verken klubb eller spiller. Selv om JML, TAG, Essediri og Biffen aldri slo til i Lillestrøm, så mener jeg det bør være mulig å i det minste få leid de ut/gitt de bort.
              Jeg håper bare ikke de sitter på gjerdet å venter på bud på disse gutta, for det skjer ikke.
              Nå er vel ikke finanskrisa LSK sin feil, men får håpe de har lært litt av dette her. Med forbehold om at det går bra..
              Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

              RÅGG 19116

              Kommentar

              • Fuglegutt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2008
                • 863

                Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                ekkel situasjon, ja! men skal du være tippeliga keeper må du klare å ta slike baller. Den spretter helt sikkert litt rart og sånn, men det betyr bare at han vurderte feil. En nesten keepertabbe i mine øøyne. Første målet så ser han ut som en liten kylling som er ute å danser.

                Enig , jeg fatter ikke hvorfor vi hentet han , han har aldri vært en utfordrer for Otto!!
                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                  Enig , jeg fatter ikke hvorfor vi hentet han , han har aldri vært en utfordrer for Otto!!
                  Han ble hentet som backup. Det er alltid et spørsmål, vil man ha en mer rutinert reserve, eller en yngre og mindre rutinert reserve med potensial til å kjempe om plassen.

                  Jeg mener det er bedre å satse på en ung, sulten keeper, slik at man på sikt kan få 2 toppkeepere, og en fullverdig erstatter dersom førstekeeperen Otto forsvinner.

                  Regner mede at klubben beholder Otto/Andre, og lar Moldskred gå som bosman når kontraktstiden utløper. Moldskred har gjort en grei jobb og virker som en grei fyr. La oss behandle han på en OK måte.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Regner mede at klubben beholder Otto/Andre, og lar Moldskred gå som bosman når kontraktstiden utløper. Moldskred har gjort en grei jobb og virker som en grei fyr. La oss behandle han på en OK måte.
                    Ja helt enig! La oss for all del beholde kjernekarene våre. Vil heller at vi øker billettprisen med f.eks. en hundrings, enn at kjernekarer som Moldskred blir presset til å forsvinne.

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      Opprinnelig skrevet av jalapenos
                      Ja helt enig! La oss for all del beholde kjernekarene våre. Vil heller at vi øker billettprisen med f.eks. en hundrings, enn at kjernekarer som Moldskred blir presset til å forsvinne.
                      Hvorfor la han gå som Bosman om vi kan få penger? Ingen av de er gode nok for årets stall.

                      Vi trenger ikke skribenter eller karaoke.Vi trenger opprydning.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av morten
                        Hvorfor la han gå som Bosman om vi kan få penger? Ingen av de er gode nok for årets stall.

                        Vi trenger ikke skribenter eller karaoke.Vi trenger opprydning.
                        Hvorfor kreve penger for en spiller som ikke verdt stort og samtidig hever lønn i Sportsklubben? Er det ikke bedre å la han gå gratis og bli kvitt lønnsforpliktelsene?
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • morten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 2156

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Hvorfor kreve penger for en spiller som ikke verdt stort og samtidig hever lønn i Sportsklubben? Er det ikke bedre å la han gå gratis og bli kvitt lønnsforpliktelsene?
                          Har ikke sagt at vi skal kreve noen ting.Men hvorfor ta på han med silkehansker? Ja bli kvitt lønnskostnadene.
                          Badekar
                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            Opprinnelig skrevet av morten
                            Hvorfor la han gå som Bosman om vi kan få penger? Ingen av de er gode nok for årets stall.

                            Vi trenger ikke skribenter eller karaoke.Vi trenger opprydning.
                            Opprinnelig skrevet av morten
                            Har ikke sagt at vi skal kreve noen ting.Men hvorfor ta på han med silkehansker? Ja bli kvitt lønnskostnadene.
                            Mulig jeg misforsto deg dithen at vi skulle kreve penger for han, noe jeg mener det er urealistisk å få.

                            Dersom vi er sikret 2 keepere uten Moldskred er det bare å la godset ta over lønnsforpliktelsene. Det samme gjelder TAG.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Tullebukk melder nå om at Biffen skal trene med Skeid framover..

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                Ja helt enig! La oss for all del beholde kjernekarene våre. Vil heller at vi øker billettprisen med f.eks. en hundrings, enn at kjernekarer som Moldskred blir presset til å forsvinne.
                                LSK visste hva de fikk/ikke fikk når de signerte Moldskred, og bør holde sin del av avtalen. En kontrakt er ikke et stykke verdiløst papir, det er faktisk et løfte som er skrevet ned på et stykke papir. Jeg vil ikke være fan av en klubb som ikke holder ord, og mener at LSK alltid har vært blandt de mest proffe og ryddige i landet. Faktisk var de LSK som innførte proff-fotballen i Norge, og bør fortsette å være en foregangsklubb, også på etikk.

                                Og det er fortsatt mulig å forbedre stallen, få spillere inn / ut, uten å bryte kontrakter.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  LSK visste hva de fikk/ikke fikk når de signerte Moldskred, og bør holde sin del av avtalen. En kontrakt er ikke et stykke verdiløst papir, det er faktisk et løfte som er skrevet ned på et stykke papir. Jeg vil ikke være fan av en klubb som ikke holder ord, og mener at LSK alltid har vært blandt de mest proffe og ryddige i landet. Faktisk var de LSK som innførte proff-fotballen i Norge, og bør fortsette å være en foregangsklubb, også på etikk.

                                  Og det er fortsatt mulig å forbedre stallen, få spillere inn / ut, uten å bryte kontrakter.
                                  Er så ufattelig enig. Jeg som alle andre har gjort meg opp en mening om hvem som bør dra og hvem som bør bli. Men man tar ikke fra folk jobben sånn uten videre. En kontrakt er en bindende avtale som gjelder to veier. Jeg tar heller ett par år til med trang økonomi fremfor å bryte kontrakter. Jeg ønsker LSK all mulig sportslig suksess, men denne suksessen å være bygd på ett fundament av gode verdier og sunne holdninger. Disse holdningene ønsker jeg å se i alle fra spillera, trenere, klubbledelsen og oss supportere.

                                  Når det er sagt så tror jeg klubben lærte litt av Danton/Påsansaken i fjor.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Odinster
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2008
                                    • 160

                                    Har ikke helt skjønt hvorfor noen er så ivrige etter å kaste Moldskred ut av laget.

                                    Han er riktig nok ikke bedre enn Otto, ei heller en fremtidens mann som André. Men slik situasjonen er nå trenger vi faktisk en tredje keeper. Otto er foreløpig skadet, og det er noe uvisst når han er helt kampklar igjen. André er fortsatt bare en unggutt, og man skal ikke forvente alt for mye av han denne første sesongen.

                                    Jeg synes Moldskred har gjort sakene sine bra i det siste, og jobber hardt for å bli bedre. Han er profesjonell og sutrer sjelden til media om situasjonen sin. Det virker som om han er en alle tiders kar, godt likt av spillergruppa og lager god stemning.

                                    Så lenge han er villig til å spille andrefiolin til både Otto og André, og det sannsynligvis vil koste klubben mer å løse han fra kontrakten og kjøpe en erstatter (det har jo vært et par på prøvespill), er han mer enn velkommen til å bli i min klubb.

                                    Når man først må kvitte seg med noen (på ærlig vis), har jeg et par andre alternativer som er mer unnværlige.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av Odinster
                                      Jeg synes Moldskred har gjort sakene sine bra i det siste, og jobber hardt for å bli bedre. Han er profesjonell og sutrer sjelden til media om situasjonen sin. Det virker som om han er en alle tiders kar, godt likt av spillergruppa og lager god stemning.
                                      Hold an her. Moldskred så jo ut som en hodelös höne da han fikk sjansen mot Murcia her om dagen.

                                      Det holder desverre ikke å väre en likandes kar.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • aguado
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 448

                                        Opprinnelig skrevet av xeR
                                        Er så ufattelig enig. Jeg som alle andre har gjort meg opp en mening om hvem som bør dra og hvem som bør bli. Men man tar ikke fra folk jobben sånn uten videre. En kontrakt er en bindende avtale som gjelder to veier. Jeg tar heller ett par år til med trang økonomi fremfor å bryte kontrakter. Jeg ønsker LSK all mulig sportslig suksess, men denne suksessen å være bygd på ett fundament av gode verdier og sunne holdninger. Disse holdningene ønsker jeg å se i alle fra spillera, trenere, klubbledelsen og oss supportere.
                                        Ingen har nevnt noe om å bryte juridisk bindende kontrakter. Men det er lov å kalle inn spillerne til et møte hvor de får beskjed om at de ikke passer inn fremtidsplanene og at klubben helst ser at de finner deg en annen jobb. Og ut fra rapportene fra nyhetstråden så ser det ut til at det er akkurat dette som har skjedd.

                                        Kommentar

                                        • Odinster
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2008
                                          • 160

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Hold an her. Moldskred så jo ut som en hodelös höne da han fikk sjansen mot Murcia her om dagen.

                                          Det holder desverre ikke å väre en likandes kar.
                                          Hodeløs høne?

                                          Det var vel ikke mye han kunne gjøre med de to skåringene.

                                          En spansk toppspiller alene med keeper er det noe drøyt å påstå at er enkelt å stoppe, men det er enda drøyere å forvente det.
                                          Det andre målet kom vel rimelig overraskende på oss alle.

                                          Kommentar

                                          Working...