Jeg er litt enig med Odinster her. Hadde Otto vært kampklar og ikke slitt med kneet, hadde nok de fleste hatt en annen mening, men kneskader tar ofte tid. Hvis dette fortsetter har vi behov for en tredjekeeper. Dersom Molskred drar i løpet av måneden har vi bare Hansen klar. Dette blir hans første år på toppnivå, og han bør heller ikke føle at en "fast" plass er forestående, fordi det på litt sikt kan føre til stagnasjon. Han trenger å pushes videre. Molskred er ikke tiltenkt noen større rolle enn å være backup, og det er han god nok til å være. Lønna hans er ikke stor, ikke stor nok til å "måtte" dra. Han har vel påtatt seg rollen som "sosialminister" i alle klubbene han har vært i, og han virker som en som bidrar positivt både i klubben og til keepernes treningshverdag. En sammenligning med Gundersen, Biffen og Midttun blir ikke riktig ut fra bredden og lønna.
Opprydding på gang i stallen!
Collapse
X
-
Opprinnelig skrevet av RB live
*36 Søgård gir Murcia muligheten med en stygg feilpasning. Men skuddet fra målscoreren reddes av Moldskred.
*72 Surr i de bakre rekker i Lillestrøm gir en Murcia-spiller sjansen fra 15 meter. Kun en strålende redning fra Moldskred hindrer en ny spansk scoring.
*84 Ny sjanse for Murcia. Mer rot inne i Lillestrøms 16 meter og en spanjol kommer til avslutning. Nok en gang redder Moldskred glimrende.
*85 Lars Ivar Moldskred har imponert i dagens kamp.
*88 Nok en mulighet for Murcia. Denne gangen kommer skuddet fra venstre, men Moldskred redder nok en gang.
Moldskred er ingen klassekeeper, og ingen mann for fremtiden. Men så lenge Otto sin situasjon er usikker, så er det null poeng i og aktivt prøve å kvitte oss med ham.Kommentar
-
Andre målet er en keepertabbe, noe annet kan man ikke påstå. Det skal ikke väre mulig å sleppe den lompa inn. Det er ikke snakk om et kremmerhus som dupper ned bak ham. Det er et klönetreff som går sakte i bue over 16 metern og kommer ned med snö på. Moldskred behöver kun å ta et eller to skritt til bakover, men feilberegner totalt og blir i stedet nödt til å sprelle etter kula. Det er ikke slik at han ikke rekker å forflytte seg, han har god tid. Problemet er at han feilbedömmer. Det er en fullvoksen mann det er snakk om, og en sånn lompe skal ikke få lov til å dale ned i mål på den måten."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Det skal han ha Moldskred, han er ikke nödvendigvis noen dårlig keeper når det gjelder reaksjonsredninger. Han er ofte ganske bra på strek, men desverre så lider han av Espen Johnsen-syndromet: Bra på strek, Hasardiös utenfor.
Jeg er av den oppfatning at vi heller kan hente opp en til junior, i stedet for å stille med Moldskred. Om vi skal sette ett risikomoment i mål så kan det like gjerne väre en med utviklingspotensiale."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Moldskred er ikke noe dårligere enn Fredrikson, kan like godt kvitte oss med den overvurderte skadeutsatte spilleren som kanskje kan gi litt penger i kassa om en kun skal tenke økonomi."It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."Kommentar
-
Det var vel du som maset om det samme tidligere en gang? Du vet godt at Otto er mye bedre enn Lars Ivar!!Last edited by Emil B; 23.02.2009, 13:07.Kommentar
-
Hvordan går det med JML, er det ingen som vil ha han?Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
-
Kommentar
-
Usikker framtid for «Mr. Lillestrøm»
Espen Søgård kan være neste kanarifugl som får reisepass.
Se Tippeliga, landskamper og treningskamper på tv2sporten.no
Åråsen (TV 2 Sporten): Espen Søgård har vært i Lillestrøm i 12 sesonger og har spilt for A-laget siden 1999. Etter 2009-sesongen går kontrakten til «Mr. Lillestrøm» ut, og det er usikkert om han blir tilbudt ny kontrakt.
- Den kontrakten jeg har går ut i år og det er det jeg forholder meg til akkurat nå. Jeg har ikke hørt noe mer heller, så...., sier Søgård til TV 2 Sporten.
Berg: - Fantastisk spiller
Selv om trener Henning Berg skryter av midtbanespilleren, kan han ikke svare ja eller nei på direkte spørsmål om Søgård blir tilbudt forlenget kontrakt.
- Espen er en fantastisk spiller og kommer til å bli en viktig bidragsyter i sesongen 2009.
- Vil han bli tilbudt kontrakt utover 2009-sesongen?
- Det blir selvfølgelig en vurdering i forhold til hvordan det går både med han og med laget, svarer Berg.
Slunken klubbkasse
29-åringen ble tilbudt en forlenget kontrakt i fjor høst, da Jan Åge Fjørtoft var manager i klubben. Med ny trener i Henning Berg og med Torgeir Bjarmann som ny sportssjef er forhandlingene lagt på is.
- Jeg har ikke hørt noenting om det og jeg håper og tror at jeg er med videre, så får vi se hva tida viser. Det kan jo hende at de ikke ønsker å ha meg med videre så da får jeg se andre steder, så man kan aldri si aldri, men det er absolutt her jeg ønsker å videreutvikle meg som fotballspiller.
Henning Berg innrømmer at en slunken klubbkasse gjør det vanskeligere å inngå nye kontrakter.
- Vi har ikke verdens beste økonomi i forhold til slik det har vært tidligere det gjør også at når vi signerer nye spillere så må de ha noe annet enn det vi har her i dag.
http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2583403.eceKommentar
-
-
Slik jeg oppfatter det blir det vel snakk om å la kontrakten gå ut, hvis den ikke forlenges. Ergo kan Espen gå gratis, og det blir ikke snakk om noe salg.
Det er vel heller ikke utenkelig at LSK eventuelt vil tilby kontrakt med mindre lukrative betingelser. Dette gjelder nok både Espen og andre. Noen som vet hvorfor det ikke ble noen forlengelse her i fjor, slik det nevnes i oppslaget?
En ting er uansett helt klart, tiden da Uday og Fjørtoft satt med gullpenn og kastet millioner etter spillere er definitivt over. Definitivt.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Kan ikke la den stå uimotsagt. Er han ikke god nok så selvfølgelig må han få muligheten til å se seg om etter ny arbeidsgiver. Han er vel ikke interessert selv i å gå på gress her. Spiller ingen rolle om han er en "supergutt" fra Fetsund som har vært i klubben aldri så lenge. Skulle følelser og personlighet vært avgjørende kunne vi jo fortsatt hatt Tom Lund på topp.."Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Kan ikke la den stå uimotsagt. Er han ikke god nok så selvfølgelig må han få muligheten til å se seg om etter ny arbeidsgiver. Han er vel ikke interessert selv i å gå på gress her. Spiller ingen rolle om han er en "supergutt" fra Fetsund som har vært i klubben aldri så lenge. Skulle følelser og personlighet vært avgjørende kunne vi jo fortsatt hatt Tom Lund på topp..Kommentar
-
Finnes en stor sjanse for at KIL og SF önsker å hente ham, men de har verken ökonomi eller idioti nok til å ta over hele lönna hans.
Tipper begge klubbene har tilbudt seg å ta over en nokså liten del av lönna, og at LSK derfor ser seg om etter andre lösninger, mens de håper at SF eller KIL skal bli utålmodige og höyne budet sitt. Som jeg tidliger har nevnt i denne tråden; Jeg håper LSK vet å gi seg mens leken er god.
Jeg tror han forsvinner i löpet av dette vinduet. JML innser vel selv at tribunetilvärelsen ikke hjelper hans karriere stort, selv om den er bra betalt. Dette bidrar kanskje til at han firer litt på lönnskravet for å få muligheten til å spille toppfotball kommende sesong.
Forövrig er det godt å se at det faktisk finnes en del interesse for benkesliterne våre tross alt. Cred til Bjarman eller hvem det nå måtte väre som klarer å pushe luftslott i disse nedgangstider.
Halve Adeccoligaen og et par TL-lag(!) ligger jo på telefonenLast edited by andersmm; 23.02.2009, 20:21."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
"A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg tror han forsvinner i löpet av dette vinduet. JML innser vel selv at tribunetilvärelsen ikke hjelper hans karriere stort, selv om den er bra betalt. Dette bidrar kanskje til at han firer litt på lönnskravet for å få muligheten til å spille toppfotball kommende sesong.
Skal ikke se bort i fra at en som har pusha mobiltelefoner tidligere briljerer med sine kunster. (smiley inn her)Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
Kommentar