Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    I dag er situasjonen slik:

    To gode stoppere sørger for at Nordtveit havner på back. Nordtveit skyver Eriksen over på venstre, som igjen skyver Ringstad ut av laget. Om vi skulle få en skade/karantene på en av de fire i backrekka, så hadde Ringstad kommet inn, noe jeg personlig har enorme forventninger til. I tillegg har vi Ruben. Og to overbetalte tidligere stjernespillere som også kaller seg forsvarsspillere. I tillegg til Søgård og Bjørkøy som begge har efaring som høyreback...

    Altså, vi trenger ikke Steinar Pedersen. Jeg støtter Lemmet i at oppryddingen må fortsette.

    Kommentar

    • Fuglegutt
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2008
      • 863

      Opprinnelig skrevet av Ola
      I dag er situasjonen slik:

      To gode stoppere sørger for at Nordtveit havner på back. Nordtveit skyver Eriksen over på venstre, som igjen skyver Ringstad ut av laget. Om vi skulle få en skade/karantene på en av de fire i backrekka, så hadde Ringstad kommet inn, noe jeg personlig har enorme forventninger til. I tillegg har vi Ruben. Og to overbetalte tidligere stjernespillere som også kaller seg forsvarsspillere. I tillegg til Søgård og Bjørkøy som begge har efaring som høyreback...

      Altså, vi trenger ikke Steinar Pedersen. Jeg støtter Lemmet i at oppryddingen må fortsette.

      Totalt enig , Steinar er laaaangt unna en startplass, og er per dags dato stallfyll!!

      Hever sikkert en god slant med kronasjer, og er en stor utgift for klubben i vårt hjerte!

      Min mening: Få han bort!
      Last edited by Fuglegutt; 27.03.2009, 18:01. Begrunnelse: trykkleif!
      På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

      Kommentar

      • Fuglegutt
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2008
        • 863



        våre bønner er hørt.
        På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
          Tviler på at det stemmer at han er leid ut. NFF har en regel som kun tillater 5 spillere på utleie, og det antallet har vi allerede nådd:

          Midttun Lie
          Moldskred
          Husar
          Gundersen
          Bertheussen

          Tipper han er gitt bort på free transfer, da slipper vi hvertfall lønnsutgiftene hans.
          Last edited by hoyt; 27.03.2009, 18:26. Begrunnelse: Byttet ut Arnasson med Husar. Arnasson ga vi vel bort?
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Hmmm... höres besynderlig ut. Moldskred, Gundersen, Joooon, Husar og Bertheussen er allerede på utlån til andre klubber. Såvidt jeg forstår tillater ikke regelverket at man har flere enn 5 stykker utlånt om gangen. Dermed synes en låneavtale for SP å väre umulig. At flere av de ovennenvnte neppe kommer tilbake fra sine utlån endrer ikke saken. Utlån er utlån.

            Edit: ser at Hoyt kom meg i forkjöpet. Cred...

            Edit2: ser at du lister Viktor som utlånt. Det medförer ikke riktighet. Han er solgt. Husar derimot, er fortsatt LSK-spiller. Cred til meg...
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Opprinnelig skrevet av hoyt
              Tipper han er gitt bort på free transfer, da slipper vi hvertfall lønnsutgiftene hans.
              I såfall enda bedre!!

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5097

                Ikke sikker, men mulig det er forskjell på langtidslån og korttidslån. Gundersen og Månemann er begge utlånt kun til sommeren.

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  - Vi jobber med saken, og det kan hende det skjer noe på spillerkjøpsiden. Når det gjelder spillere tilgjengelig for lån, så ønsker vi selvsagt å låne ut spillere slik at de kan få spilletid i en annen klubb. Men vi er i den situasjonen at reglementet sier at det kun kan lånes ut et maks antall på fem spillere, og den kvoten har vi nå oppfylt, forteller Lillestrøms administrasjonssjef Frank Grønlund til TV 2 Sporten.
                  http://msn.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2645622.ece

                  Virker som om det er 5 spillere i det hele tatt
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Tipper vi slipper Moldskred for godt. Han er jo ferdig i LSK uansett siden kontrakten går ut i år. Dermed kan vi leie ut SP.

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5097

                      Fra reglementet for utlån av spillere:

                      § 15 - 3 Vilkår for utlån.
                      Se begrensningen § 15-1 a.
                      Utlån av spiller er en tidsbegrenset overgang og godkjennes på betingelse av
                      • at spilleren er under gyldig kontrakt med utlånsklubben i utlånsperioden.
                      • at utlånsperioden minimum varer til neste registreringsvindu.
                      • at de to klubbene og spilleren har inngått en standard utlånsavtale.
                      • at utlånsklubben ikke allerede har 5 eller flere profesjonelle spillere på utlån

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        Nå er vel SP snart 34 år, er det da noe vits i å leie ut han da?
                        Fordelen med at vi leier ut er at vi kan få tilbake spillerene ganske mye forbedra, dette tror jeg ikke vi kan håpe på med SP. Hvis han forsvinner nå så er det kanskje siste stopp?

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          Opprinnelig skrevet av KrisB
                          Nå er vel SP snart 34 år, er det da noe vits i å leie ut han da?
                          Fordelen med at vi leier ut er at vi kan få tilbake spillerene ganske mye forbedra, dette tror jeg ikke vi kan håpe på med SP. Hvis han forsvinner nå så er det kanskje siste stopp?
                          Man sparer lønnskostnader ved å leie en spiller ut siden den nye klubben normalt tar over lønnsutgiftene. Nå har LSK hjulpet endel klubber med lønnsutgiftene for å låne spillere, men det er jo fordi vi leier leier ut til Adeccoklubber fordi ingen TL-klubber vil ha spillerne.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Bjarmann ser nok helst at en del av utleieobjektene våre forsvinner permanent. Forøvrig har han gjort en meget god ryddejobb, helt i tråd med det han sier her i et nettmøte fra 2001:
                            Hvorfor er Lillestrøm blandt topplagene år etter år etter 10-år?
                            petter, Oslo

                            Torgeir Bjarmann: Mye av det er basert på tradisjoner, og ledelsen har vært dyktig til å fornye spillerstallen hver gang det ser ut til å gå gal vei. Hver gang bygges den opp til å holde mål i Tippeligaen. Forskjellen på gamle og nye Lillestrøm er tidligere ble det kjøpt etablerte stjerner, mens nå vi må finne unge talenter og lage dem til stjerner.


                            Forøvrig vil jeg gi min støtte til BennyLem. Det er bare positivt å ha en kritisk røst blant supporterne. Hvis ingen sier i fra her eller andre steder ender vi opp som lemmenflokken til Start som snart er på vei over stupet. I stedet for å ta krisa alvorlig og sende medlemmene ut med bøsser (og børser i klubbledelsens tilfelle) ser man ut til å akseptere selv de mest illevarslende tegn som gode signaler fra Gud: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle133518.ece

                            Her på forumet har Nordlie fått økenavnet Uday. Greit nok, dette er tross alt basert på hva han har foretatt seg i vår treningsdress. Da Uday forlot Start ble det spadd opp enorme mengder med møkk om hans væremåte og private forhold, mye av dette kom fra klubbledelsen som slang tonnevis med kjerringsladder etter alle journalister som ville høre på. Her hos oss har han blitt hetende Uday, og ingen har gravd i hans privatliv. Punktum og ferdig med det.

                            Til sist en personlig kommentar til lemmet: Å si at du smiler når du skriver innlegg var unødvendig - det ødelegger hele den nihilistiske brodden. Ingen vits i å unnskylde seg for å si sannheten.
                            Last edited by reka; 27.03.2009, 20:23.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av KrisB
                              Nå er vel SP snart 34 år, er det da noe vits i å leie ut han da?
                              Fordelen med at vi leier ut er at vi kan få tilbake spillerene ganske mye forbedra, dette tror jeg ikke vi kan håpe på med SP. Hvis han forsvinner nå så er det kanskje siste stopp?
                              Jeg tror det kan være lurt å leie ut de mest rutinerte spillerne til sommeren. Hvis vi ligger på nedrykksplass til ferien, kan vi hente dem hjem for å berge plassen.

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Jeg tror det kan være lurt å leie ut de mest rutinerte spillerne til sommeren. Hvis vi ligger på nedrykksplass til ferien, kan vi hente dem hjem for å berge plassen.
                                Hvem av de er det som skal redde plassen vår??? De som er leid ut? Jommen sa jeg smør

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg tror det kan være lurt å leie ut de mest rutinerte spillerne til sommeren. Hvis vi ligger på nedrykksplass til ferien, kan vi hente dem hjem for å berge plassen.
                                  Hvis valget står mellom å leie ut en gammel eller leie ut en ung spiller, så mener jeg at vi burde leie ut de unge å ha noe å satse på i fremtia. Fordi som McGuffy skrev så kan vi bare leie ut 5 stk. Da er det best leie ut de unge. å heller selge vekk de gamle.
                                  Det er det som vil best lønne seg i fremtia tror jeg.

                                  Kommentar

                                  • Stray Cat
                                    Moderator
                                    • Aug 2008
                                    • 5915

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Hvis vi ligger på nedrykksplass til ferien, kan vi hente dem hjem for å berge plassen.
                                    Det var da voldsomt til optimisme, da.
                                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av KrisB
                                      Hvis valget står mellom å leie ut en gammel eller leie ut en ung spiller, så mener jeg at vi burde leie ut de unge å ha noe å satse på i fremtia. Fordi som McGuffy skrev så kan vi bare leie ut 5 stk. Da er det best leie ut de unge. å heller selge vekk de gamle.
                                      Det er det som vil best lønne seg i fremtia tror jeg.
                                      2 "problemer" ved den tanken;

                                      1: Å leie ut en ung spiller til en annen klubb, som IKKE har Henning Berg som trener og som mest sansynlig vil sette de på benken dersom de ikke er helt sikre på at de duger.. Da er det vel best at de kan trene under de beste forhold, med det beste trenerapperatet og få "riktig" matching mot de beste...... På den måten vil de ha den beste utviklingen akkurat der de er nå, nemlig i LSK. Arsene Wenger sender ikke Nordtveit hit uten grunn!

                                      2: INGEN vil kjøpe de gamle spillerne som ikke er gode nok...
                                      Derfor de blir leid ut til andre klubber og LSK fortsatt må betale en del av lønna.
                                      Det er jaggu meg ikke rart at man ikke får solgt dem, se bare på de begredelige resultatene LSK hadde sist år!!!!!!!

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3404

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Så du mener SP spilte så mirakuløst at han egenhendig reddet oss fra nedrykk? En så drøy påstand tror jeg du bør komme med solide bevis for.

                                        Med en mer moderne venstreback enn SP på banen i fjor hadde vi kanskje kommet høyere opp enn 12. plass.

                                        Som nevnt er det en rekke gode argumenter mot SP:
                                        1. Han inngår ikke i planen for sesongen, han er ikke en gang på benken! Ungutter som Ringstad og Gabrielsen rangeres foran.
                                        2. Han er etter mitt sin dårlig. Treg, gammel og uten spisskompetanse bortsett fra kondis.
                                        3. Han er dyr. Veldig dyr, spesielt målt mot det han leverer.
                                        4. Han har ikke utviklingspotensiale eller salgspotensiale.
                                        5. Han bringer ulykke!
                                        SP spilte samtlige minutter i fjor. Kippe hadde 2 kampers karantener, Riseth 3 karantener i tillegg til flere kamper ute med skader. PSA var ute mesteparten av sesongen. Uten SP hadde Biffen fått mang flere kamper, noe som jeg føler meg trygg på at du i hvertfall hadde ansett som nedrykksårsak. SP spilte alle plasser i forsvaret, noe som tyder på allsidighet om ikke nødvendigvis kvalitet.

                                        Når det er sagt, så sa jeg vel strengt tatt ikke at SP mirakuløst og egenhendig reddet oss, men at han gjorde sin del av jobben er det ingen tvil om.

                                        Jeg tar for meg hvert av punktene dine:

                                        1. Inngår ikke i planene: Greit nok at SP ikke er en del av fremtiden, men han kan fortsatt gjøre en innsats. Berg sa vel også noe om det etter Stabæk kampen at han fort kunne være å finne på benken igjen. Vi har kun spilt to av 30 kamper, så det er langt igjen før sesongen er over. Gabrielsen er etter mitt skjønn fortsatt sett på som en mann for fremtiden, ikke nødvendigvis denne sesongen. Har kun sett gutten i aksjon mot Tromsø, og det var fortsatt en del som manglet før han er klar. Om et par år burde han være klar til å ta over plassen til Kippe med normal utvikling. Ringstad ligger nok foran SP, så den er for så vidt grei.

                                        2. For dårlig: Det er et greit syn, og ikke lett å motbevise. I stedet for å si gammel kan man si rutinert, men det paser bedre inn i argumentasjonen å kalle han gammel. Jeg er enig i at SP ikke har den farten jeg gjerne ser i backer, men rutinen veier opp for mye der. At han mangler spisskompetanse blir og subjektivt, og jeg er usikker på hva han burde være bedre på for å fortjene plassen i stallen.

                                        3. SP er vel i siste året av kontrakten sin, så han er ikke så dyr som du skal ha det til. Mener å huske at 4 mill over 3 år er blitt nevnt, og da er det under millionen igjen av den kontrakten. Greit nok å mene at det er mye for en tribunesliter, men der kan ting endre seg fort.

                                        4. SP ble vel heller aldri kjøpt med tanke på videresalg. Det var vel det ledelsen anså som den beste tilgjengelige spilleren der og da. Det er ikke bare Uday og Fjøra som i så fall skal ha skylden for det 'feilkjøpet', men og hele SU.

                                        5. Bringer ulykke: Hvordan svarer man på en slik usaklighet?

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Som dere alle bør skjønne, så trenger vi fortsatt opprydding i stallen. Vi har for mange og dyre spillere på lønningslista. Det er derfor en selvfølge at vi kvitter oss med tribuneslitere som Pedersen og Essidiri.

                                        Det gjelder ut fra dagens situasjon, og det gjelder spesielt ut fra fremtidsønsker om å gjøre plass til spennende spillere som han unge islendingen eller disse gutta som var på treningsspill.

                                        La meg snu spørsmålet litt på hodet. Av forsvarsspillere, hvis ikke Pedersen skal gå, hvem skal da vekk?
                                        For meg er vel Riseth en sterkere kandidat siden han i fjor pådro seg både karantener og skader i fleng, men siden han er skadet så er vel ikke interessen for han så stor. Å kvitte seg med spillere bare for å bli kvitt dem blir feil. Stallen er blitt ryddet, og det kan være greit med et par veteraner som går foran på treninger og viser vei. De gutta som er på prøvespill har vel mer vært for å kartlegge med tanke på fremtiden, ikke for å hentes nå.

                                        Opprinnelig skrevet av Ola
                                        I dag er situasjonen slik:

                                        To gode stoppere sørger for at Nordtveit havner på back. Nordtveit skyver Eriksen over på venstre, som igjen skyver Ringstad ut av laget. Om vi skulle få en skade/karantene på en av de fire i backrekka, så hadde Ringstad kommet inn, noe jeg personlig har enorme forventninger til. I tillegg har vi Ruben. Og to overbetalte tidligere stjernespillere som også kaller seg forsvarsspillere. I tillegg til Søgård og Bjørkøy som begge har efaring som høyreback...

                                        Altså, vi trenger ikke Steinar Pedersen. Jeg støtter Lemmet i at oppryddingen må fortsette.
                                        Som sagt, Ruben er et talent som ikke er klar for eliteserien riktig ennå. Han er helt klart en mann for fremtiden hvis utviklingen fortsetter, men p.d.d. er han ikke klar.

                                        Søgård beviste i fjor at han ikke er noen høyreback, og Bjørkøy var variabel på backen. Noen gode kamper, men og et par vi helst vil glemme.

                                        Oppryddingen har blitt gjort, og siden SP ser ut til å være på vei til Godset, så er denne diskusjonen noe hypotetisk.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          3. SP er vel i siste året av kontrakten sin, så han er ikke så dyr som du skal ha det til. Mener å huske at 4 mill over 3 år er blitt nevnt, og da er det under millionen igjen av den kontrakten.
                                          Feil. Her sikret vi oss med 3-årskontrakt som går ut 2010.

                                          Kommentar

                                          Working...