Opprydding på gang i stallen!
Collapse
X
-
Deilig å se at opprenskningen i stallen har startet, og det er mye som gjenstår.
Spillere jeg gjerne ser at forlater Åråsen så fort som mulig er Midtun Lie, Pedersen, Myklebust, Essediri, Kisenebner,og Bjørkøy, samt Brenne og Mouehli om de ikke begynner å prestere på et høyere og jevnere nivå ut denne sesongen.
Ble visst en del spillere det, men ta en titt på tabellen, den lyver ikke, spillerne holder ikke nivået som kreves for gull.
-Riseth--Kippe--Biffen--PSA-
-Fellus--Søgård--Arild--Riise-
-----Occean--Cisse---------
Benk: LIM og TAG
Er det dette laget du vil ha da eller??
Lukter ikke akkurat gull av det!!!Kommentar
-
Enig med skotten her. Forrige sesong var Espen knall, og det er ingenting som tilsier at han ikke skal kunne nå det nivået igjen. Espen har vært i kontinuerlig utvikling siden han kom inn i a-laget, og det er ikke mange man kan si dét om. Det er derfor urimelig å trekke frem årets sesong, som i stor grad er spolert av skader og feil posisjon.Kommentar
-
Har disse levert varene spør jeg deg da?
De har kostet masse i innkjøp og hever høye lønninger, ingen av de har holdt det høye nivået som kreves i et topplag.
Selvfølgelig forutsettes det at erstattere blir hentet.
Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
De har kostet masse i innkjøp og hever høye lønninger, ingen av de har holdt det høye nivået som kreves i et topplag.
Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...
Det hjelper ikke å være en toppspiller når laget ikke leverer. Det blir feil å plassere dårlige resultater kun på enkeltspillere. Kiko er den spilleren i troppen med størst potensiale. Bjørkøy blir bare bedre og bedre for hver kamp og Brenne er kanskje tippeligaens beste med ballen i beina. Når LSK kommer til å få flyten og spillera spiller på sine vante plasser så tror jeg vi har norges beste midtbane. Eneste minuset er at vi ikke har en skikkelig venstrekant.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Det hjelper ikke å være en toppspiller når laget ikke leverer. Det blir feil å plassere dårlige resultater kun på enkeltspillere. Kiko er den spilleren i troppen med størst potensiale. Bjørkøy blir bare bedre og bedre for hver kamp og Brenne er kanskje tippeligaens beste med ballen i beina. Når LSK kommer til å få flyten og spillera spiller på sine vante plasser så tror jeg vi har norges beste midtbane. Eneste minuset er at vi ikke har en skikkelig venstrekant.
Hørt mye om potensialet til Kiko siden han kom, med få unntak har jeg til gode å se det, det samme må sies om Brenne.
Poenget mitt er at det hjelper fint lite at spillerne besitter et stort potensiale, så lenge det ikke blir utløst. Både Brenne og Kiko har nå hatt lang tid på seg til å bevise, noe de ikke har gjort.
Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Sist jeg sjekket utgjorde midtbanen faktisk en ganske betydelig del av laget...
Hørt mye om potensialet til Kiko siden han kom, med få unntak har jeg til gode å se det, det samme må sies om Brenne.
Poenget mitt er at det hjelper fint lite at spillerne besitter et stort potensiale, så lenge det ikke blir utløst. Både Brenne og Kiko har nå hatt lang tid på seg til å bevise, noe de ikke har gjort.
Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Selv om du skriver "kanskje" så var denne drøy. Har du sette Veigar Pall, Allanzinho, Fredheim Holm, Theo Bjarnason og Ciljan med ball i beina?
Brenne har vist frem sitt øverste nivå kun en håndfull kamper for oss. De fleste kamper har han vært middels, og alt for mange har han spilt direkte dårlig. Det er for svakt for en såkalt stjernespiller med landslagsambisjoner, i sin beste alder.Kommentar
-
Før neste sesong håper jeg vi gjør dette:
Ut:
Gundersen
Midttun Lie
Pedersen
Riseth
Kippe(!)
Inn:
2 stoppere
1 høyreback
2 offensive spillere, helst en ving og en spiss.
Egentlig ikke så bra med så mange nye,for kontinuitet er viktig, men jeg mener det er det som må til om vi skal opp blant topp 3 igjen.
Da får vi dette laget:
Otto
XXX - XXX- XXX- Marius Johnsen
Riise - Brenne - Kiko - XXX
Occèan - SundgotSTOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA
Join the cause:
Bli med i denne:
http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79Kommentar
-
Er vel ikke helt utenkelig at man ville prøve å erstatte disse spillerne da. Det er jo ikke snakk om at alle skal kastes på dør i morgen."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Kommentar
-
Jaja, vanskelig å si hvordan et lag bør se ut neste år. Vi vet tross alt ikke hvordan unge spillere (som f.eks Fellus utvikler seg) men jeg kan tenke meg et lag som ser ca slik ut:
Otto
XXX - PSA- Kippe- Marius Johnsen
Occèan - XXX
Brenne som den offensive og Kiko som den defensive i en diamant på midten. Ny høyreback, gjerne en rask og offensiv en som motvekt til den trege MJ på venstreback. En ny venstrekant, gjere en som kan utfordre backen legge gode baller inn.
Foran kan jeg tenke meg at Fellus skal få en sjangse. Jeg liker det jeg har sett av han. Jeg tror han med litt spilletid kan utvikle seg til en liten terrorist for andre lags forsvar. Hvis ikke han tar det steget, ønsker jeg meg en liten kjapp og teknisk spiss som kan gå i bakrom.Kommentar
-
Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...
Bjørkøy har spilt seg opp stort etter en problematisk vårsesong. Vil så absolutt ikke avskrive han ennå, og håper han fortsetter trenden neste sesong.
Brenne har slitt mye, og har ikke levd opp til potensialet mens han har vært i LSK. Mitt største ankepunkt med Brenne er hans mangel på innsats når det butter imot. Spesielt var dette tydelig i våres. Virker som at det løsner nå som sommeren er over.
Sist jeg sjekket utgjorde midtbanen faktisk en ganske betydelig del av laget...
Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.
Jaja, vanskelig å si hvordan et lag bør se ut neste år. Vi vet tross alt ikke hvordan unge spillere (som f.eks Fellus utvikler seg) men jeg kan tenke meg et lag som ser ca slik ut:
Otto
XXX - PSA- Kippe- Marius Johnsen
Occèan - XXX
Brenne som den offensive og Kiko som den defensive i en diamant på midten. Ny høyreback, gjerne en rask og offensiv en som motvekt til den trege MJ på venstreback. En ny venstrekant, gjere en som kan utfordre backen legge gode baller inn.
Foran kan jeg tenke meg at Fellus skal få en sjangse. Jeg liker det jeg har sett av han. Jeg tror han med litt spilletid kan utvikle seg til en liten terrorist for andre lags forsvar. Hvis ikke han tar det steget, ønsker jeg meg en liten kjapp og teknisk spiss som kan gå i bakrom.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
"Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Bjørkøy, Brenne og Occean er sannsynligvis de største feilkjøpene ever i Tippeligaen viss en ser på pris i forhold til kvaliteten vi har fått igjen.
Ville ikke ofret det en kalori om alle tre hadde blitt solgt."It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."Kommentar
-
Hva med Doffen Hæstad? Men det er rart hvor negative personer blir til spillere som har prestert på et høyt nivå før ,men som har slitt som resten av laget. Ethvert lag er nødt til å ha et kollektivt spill og det er først og fremst dette som har feilet denne sesongen. Får spillere tid og ro til å spille på seg selvtillit og et FAST spillemønster så tror jeg disse spillerne kommer til å bidra betydelig til en god plassering til neste år.
Alltid positiv!Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg overKommentar
-
Pris i forhold til kvalitet i tippeligaen ja.... Kun et fåtall spillere kan regnes som gode kjøp, og det har vært tildels ukjente navn som har slått til over enhver forventning. Jeg klarer ikke å komme på en eneste høyprofilert overgang hvor vedkommende har svart til forventningene i år i tippeligaen. Jeg tenker da på spillere som er innkjøpt for å styrke eller gå rett inn på et lag. Occean er forøvrig verdt mer i dag enn de millionene vi gav for ham, men slik er det med alle som presterer som forventet. Blir han toppskårer er det gode muligheter for at han blir solgt.Kommentar
-
Tipper du får alle 3 ovennevnte for prisen vif betalte for doffen!!Kommentar
-
Vi har nå fått en venstre kant på plass Mathis Bolly, spiller på 2 laget og er knall god.Han er rask og har en herlig teknikk.Gutten er nå tilbudt en proffkontrakt med Lsk. Han scora et utrolig mål borte mot ffk i interkretsen i sist kamp noe som gjorde at ffk tok kontakt med Lsk for å kjøpe han. Tror at denne gutten har en stor fremtid og se ikke bort fra at han allerede i år debuterer på a laget. Han spiller for 2 laget på mandag så da har dere muligheten til å se på han .........Kommentar
Kommentar