Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Smukken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2004
    • 719

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Vi har nå fått en venstre kant på plass Mathis Bolly, spiller på 2 laget og er knall god.Han er rask og har en herlig teknikk.Gutten er nå tilbudt en proffkontrakt med Lsk. Han scora et utrolig mål borte mot ffk i interkretsen i sist kamp noe som gjorde at ffk tok kontakt med Lsk for å kjøpe han. Tror at denne gutten har en stor fremtid og se ikke bort fra at han allerede i år debuterer på a laget. Han spiller for 2 laget på mandag så da har dere muligheten til å se på han .........
    Høres utrolig spennende ut - noen som har litt mer info om han eller.
    Styrker/svakheter etc
    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av Smukken
      Høres utrolig spennende ut - noen som har litt mer info om han eller.
      Styrker/svakheter etc
      Stryker:
      * Under 35
      * Skadefri
      * Kan dempe en ball

      Vi nærmer oss dere.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        Opprinnelig skrevet av Smukken
        Høres utrolig spennende ut - noen som har litt mer info om han eller.
        Styrker/svakheter etc
        Som jeg skrev 12. aug:



        "I tillegg har vi en av mine personlige favoritter Mathis Bolly. En venstrebeint ungutt på venstre kant med et herlig steg, godt rykk og gode finter. Spillestilen minner om John Barnes i sine glansdager. Veldig ustabil, ja. Men hvis vi ikke får Tippeligaspiller av han, skjønner jeg faen meg ingenting!"


        Jeg kan også legge til at gutten er flink til å komme rundt backen og komme til innlegg.
        At han også "melder seg ut" av kampene er vel noe vi må regne med når han er så ung.

        Kommentar

        • glasgow
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1251

          Selg Arild Sundgot og Frode Kippe etter sesongen.
          Biffen og PSA klarer jobben vel så bra.
          Hent inn juniorer til benken. Riseth i reserve.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            Opprinnelig skrevet av glasgow
            Selg Arild Sundgot og Frode Kippe etter sesongen.
            Biffen og PSA klarer jobben vel så bra.
            Hent inn juniorer til benken. Riseth i reserve.
            Så du kampen mot Viking? At vi plutselig skal selge folk fordi vi har møtt et lag som spiller noe annet enn standard tippeligafotball er tullete. Kippe er ikke god mot hurtige, tekniske og ukjente spillere, men han har god kontroll på de fleste i tippeligaen. Biffen mener jeg ikke er helt oppe på nivå enda dessverre.

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              Opprinnelig skrevet av reka
              Så du kampen mot Viking? At vi plutselig skal selge folk fordi vi har møtt et lag som spiller noe annet enn standard tippeligafotball er tullete. Kippe er ikke god mot hurtige, tekniske og ukjente spillere, men han har god kontroll på de fleste i tippeligaen. Biffen mener jeg ikke er helt oppe på nivå enda dessverre.
              Enig. PSA er vel den eneste midtstopperen som er "komfortabel" med motstand som det vi mötte i dag. Litt synd at vi ikke har bedre alternativer i forsvaret. Vi stiller med to duellspillere som ruser ut og går hardt inn i situasjoner. Det er veldig risikabelt når man möter hurtige lag som FCK, og det straffet seg. En av stopperne burde inneha en tryggere spillestil, som kan sikre partnerens krumspring.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Spør du meg, var Vidar Riseth en liten tragedie idag(igjen). Støta aldri opp i ballfører, lot spissene fyre fra mindre enn 16 meter upressa, og kjørte mer i revers enn i 2 gir, som er toppfart!
                Last edited by Fugl1120; 28.08.2008, 23:46.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13272

                  Riseth er nokså lik Kippe i spillestilen, men jeg synes han er en del flinkere med ball og har noe bedre fotballforståelse. Er derimot ikke fullt så god på hodet eller til å møte foran. Kippe var som vanlig konge på hodet i dag. Riseth er vel en tilsvarende treg duellspiller som trives best når duellen kan avgjøres før ballen kommer. Ser kanskje det røde varsellyset litt før kippe, og ville vel sagd ned dansken på det første målet mens det ennå var tid.

                  Ergo en fin backup for Kippe, men ikke noe å sette innpå sammen med ham hvis vi mot formodning ikke møter et lag med bola basketspillere blottet for hurtighet og teknikk.

                  Håper for guds skyld psa er klar mot stabukk. For min del kan vi godt starte med riseth og la ham spille på seg et gult kort (og fall filmarson en karamell) før vi hiver innpå kippe.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Opprinnelig skrevet av reka
                    Riseth er nokså lik Kippe i spillestilen, men jeg synes han er en del flinkere med ball og har noe bedre fotballforståelse. Er derimot ikke fullt så god på hodet eller til å møte foran. Kippe var som vanlig konge på hodet i dag. Riseth er vel en tilsvarende treg duellspiller som trives best når duellen kan avgjøres før ballen kommer. Ser kanskje det røde varsellyset litt før kippe, og ville vel sagd ned dansken på det første målet mens det ennå var tid.

                    Ergo en fin backup for Kippe, men ikke noe å sette innpå sammen med ham hvis vi mot formodning ikke møter et lag med bola basketspillere blottet for hurtighet og teknikk.

                    Håper for guds skyld psa er klar mot stabukk. For min del kan vi godt starte med riseth og la ham spille på seg et gult kort (og fall filmarson en karamell) før vi hiver innpå kippe.
                    Jeg mener det höyst er plass til en av herrene Kippe, Bertheussen og Riseth av gangen. Makkeren bör alltid hete Pål Steffen Andresen.

                    Jeg tviler sterkt på at Kippe ville ha sett så bra ut de siste par åra, om han ikke hadde en litt roligere PSA siden av/bak som sikring. Kippe flytter veldig ofte ut i stor fart for å bryte eller gå i duell, og reddes ofte av en rask og reaksjonssterk PSA som löper opp motstander eller rydder unna.

                    Når han derimot möter opp til kamp med Bert ved sin side, så er den slags oppförsel straks mye farligere. Bert har jo også en noe hasardiös spillestil, og flytter ut med enda mer risiko enn Kippe. Dermed har man et veldig utålmodig og duellsterkt midtforsvar som ofte etterlater seg gigantiske rom foran mål. Ingen av dem kan håndtere ballen noenlunde heller. Bertheussen er enda mer ekstrem enn Kippe, og dunker KONSEKVENT ballen langt opp i banen eller over linja, samme hvor bra passningsalternativer han har.

                    Riseth har litt av de samme duellgenene som Bert og Kippe, men han har også evnen til å roe ned og väre litt kald når det trengs. Således er han naturlig erstatter for PSA de gangene han ikke er tilgjengelig, selv om han ikke innehar samme fart og hodestyrke.

                    PSA bör uansett ALLTID väre fast i midtforsvaret når han er klar, så får de andre tre slåss om "pitbull" plassen. Aller helst burde vi kanskje hentet inn en til stopper av PSAs snitt, og kvitte oss med Bert eller Kippe (Kippe er vel en av de få som vi kan få gode penger for, på den andre siden så er jeg usikker på hvor god Bert noensinne vil bli).
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      Jeg sier det klart og tydelig:

                      Kippe er ikke lenger god nok for et topplag i Tippeligaen. Jo før man innser det, jo bedre.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • Dole
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2004
                        • 1557

                        Opprinnelig skrevet av hoyt
                        Kippe er ikke lenger god nok for et topplag i Tippeligaen. Jo før man innser det, jo bedre.
                        Topplag? For å vinne serien (noe jeg tror det er mange år til vi gjør), mener jeg følgende spillere holder mål;

                        Otto


                        Riise

                        Occean

                        I tillegg har vi en del squad players, og minst like mange som i løpet av et par sesonger bør finne seg noe annet å gjøre.

                        Faktisk tror jeg ikke det er andre enn de tre ovenenvte som ville vært i stand til å kjempe om en fast plass på dagens Stabæk-lag.

                        Kommentar

                        • m_skedsmo
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Aug 2006
                          • 212

                          Fy faen som vi må rydde opp i stallen hvis vi fortsatt skal spille eliteserie neste år.

                          Ser at noen nevner tre spillere som er gode nok for elitespill, Otto, Riise og Occean. Ganske enig her. Otto er mer enn god nok, særlig med tanke på det forsvaret han har hatt foran seg i år. Riise er mer enn god nok, det vet alle. Occean kan være god nok på en god dag, men samtidig kan han også se jævlig treg og rotete ut. Men!, når du scorer så mange mål som han har gjort, for et lag som ligger så langt ned på tabellen, da er du god. Ja til disse tre.

                          Brenne har vært plassert på feil sted hele sesongen, og glimta til i går når han fikk spille på riktig plass. Bjørkøy er på vei, og Kiko er stabil. Da har vi kanskje seks spillere som kan spille eliteserie. Utover dette vet jeg ikke. Unggutta har jo aldri fått prøve seg fordi vi har en ubrukelig trener som ikke vil sette inn noen av de før det er igjen tre minutter og kampen er tapt.

                          Her må det ryddes i trenerteamet, og jeg gleder meg til Henning kommer. Skulle bare ønske han kom nå, og at han tok med seg Bjarmann. Det tror jeg også ville gjort underverker med selvtilliten til gutta. Bare det å få inn to så respekterte eks fotballspillere, begge med fortid i klubben. Bjarmann er en legende, og jeg tror at bare ved å se Bjarmann henge rundt på treningsfeltet vil gjøre noe med innstillingen til gutta våres.

                          Ikke noe vondt om EJ, men som eliteserietrener holder han nok ikke mål. Det er bare å se på alle de hårreisende disponeringene av laget han har foretatt. Det virker som om han ikke har noen plan, og som om han ikke har noe guts. Han ser bare snill og rolig ut, og det funker nok dårlig når vi ligger så langt ned på tabellen. Ut med EJ så fort som mulig.

                          Fjøra tror jeg heller ikke bidrar med noe positivt om dagen. Sist jeg sjekket hadde han et surmaget innlegg angående den stakkars brasilianske prøvespilleren. Jeg driter i om Fjøra er lei av å lese skit i avisen om LSK. LSK er pr dags dato et drittlag, vi har en urutinert trener og et mannskap uten selvtillit. Det er mange folk rundt klubben som bryr seg og som kommer med meninger. Dette synes Fjøra er slitsomt... Vel, Fjøra, du har som manager et stoort ansvar for at klubben skal gjøre det bra. Ikke akkurat jævlig motiverende å lese at du er lei av å komme på jobb og lese kritikken du får. Kanskje greit at du også tok ferie nå, kanskje en lang ferie, ut året. Så kunne Bjarmann og Berg ta over ut året. Ryktene sier at de ikke er så ønsket i Lyn uansett, og det er vel ingen hemmelighet at Bjarmann bare går og venter på nøkler til sitt nye kontor på Åråsen.

                          Det må ryddes noe jævlig nå, og jeg håper Berg får tatt med seg noen med hurtighet fra Lyn, og at han lar unggutta få sjansen. Riseth og Stensås er for gamle, Riseth orker jo ikke spille en hel kamp på grunn av sin ødelagte kropp. Kippe eier ikke fart lenger og er vel "over the top". Biffen, det er vel en grunn til at du ikke er fast på laget, du er en bryter, ingen forsvarer for fremtiden. PSA, ja, bare bli skadefri og få deg litt selvtillit. MJ...? vel, det gjenstår å se, han skal vel snart være skadefri. Da har vi to i den bakre firer. Og vi har Riise, Bjørkøy, Kiko og Brenne på midten, det er en grei bredde å satse på selv om vi må ha inn en venstreving! På topp? Vanskelig, Occean scorer mange mål, men vi mangler fart.

                          Rydde!!

                          Kommentar

                          • LSK-supp.
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 1023

                            Er det ikke på tide å innrømme at mange av spillerne på dagens LSK-lag ikke holder nivået?

                            Vi ligger laaangt nede på tabellen og hart blitt latterliggjort hver gang vi har prøvd oss i Europa de siste årene med dette manskapet. Alikevel skylder flertallet her på forumet at spillerne er ute av form, eller andre dårligere unnskyldinger. Face it, det var dårlige kjøp!

                            Det er blitt brukt flerfoldige millioner på spillere som Brenne, Johnsen, Bjørkøy, Riseth og Kisenebner, for å nevne noen. Hva har de levert? Ingenting.

                            På tide å legge unnskyldingene til side og tenke nytt. Det må jobbes hardere og bedre i speidingen i utlandet. Tippeligaen er blant de dårligste i Europa(noe uefa cupen beviser), så det kan da ikke være så vanskelig å finne gode nok spillere. Hvertfall ikke når man ser på hvilke summer man har brukt på ovenfornevnte spillere.
                            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                            Kommentar

                            • LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

                              Opprinnelig skrevet av m_skedsmo
                              Fy faen som vi må rydde opp i stallen hvis vi fortsatt skal spille eliteserie neste år.

                              Ser at noen nevner tre spillere som er gode nok for elitespill, Otto, Riise og Occean. Ganske enig her. Otto er mer enn god nok, særlig med tanke på det forsvaret han har hatt foran seg i år. Riise er mer enn god nok, det vet alle. Occean kan være god nok på en god dag, men samtidig kan han også se jævlig treg og rotete ut. Men!, når du scorer så mange mål som han har gjort, for et lag som ligger så langt ned på tabellen, da er du god. Ja til disse tre.

                              Brenne har vært plassert på feil sted hele sesongen, og glimta til i går når han fikk spille på riktig plass. Bjørkøy er på vei, og Kiko er stabil. Da har vi kanskje seks spillere som kan spille eliteserie. Utover dette vet jeg ikke. Unggutta har jo aldri fått prøve seg fordi vi har en ubrukelig trener som ikke vil sette inn noen av de før det er igjen tre minutter og kampen er tapt.

                              Her må det ryddes i trenerteamet, og jeg gleder meg til Henning kommer. Skulle bare ønske han kom nå, og at han tok med seg Bjarmann. Det tror jeg også ville gjort underverker med selvtilliten til gutta. Bare det å få inn to så respekterte eks fotballspillere, begge med fortid i klubben. Bjarmann er en legende, og jeg tror at bare ved å se Bjarmann henge rundt på treningsfeltet vil gjøre noe med innstillingen til gutta våres.

                              Ikke noe vondt om EJ, men som eliteserietrener holder han nok ikke mål. Det er bare å se på alle de hårreisende disponeringene av laget han har foretatt. Det virker som om han ikke har noen plan, og som om han ikke har noe guts. Han ser bare snill og rolig ut, og det funker nok dårlig når vi ligger så langt ned på tabellen. Ut med EJ så fort som mulig.

                              Fjøra tror jeg heller ikke bidrar med noe positivt om dagen. Sist jeg sjekket hadde han et surmaget innlegg angående den stakkars brasilianske prøvespilleren. Jeg driter i om Fjøra er lei av å lese skit i avisen om LSK. LSK er pr dags dato et drittlag, vi har en urutinert trener og et mannskap uten selvtillit. Det er mange folk rundt klubben som bryr seg og som kommer med meninger. Dette synes Fjøra er slitsomt... Vel, Fjøra, du har som manager et stoort ansvar for at klubben skal gjøre det bra. Ikke akkurat jævlig motiverende å lese at du er lei av å komme på jobb og lese kritikken du får. Kanskje greit at du også tok ferie nå, kanskje en lang ferie, ut året. Så kunne Bjarmann og Berg ta over ut året. Ryktene sier at de ikke er så ønsket i Lyn uansett, og det er vel ingen hemmelighet at Bjarmann bare går og venter på nøkler til sitt nye kontor på Åråsen.

                              Det må ryddes noe jævlig nå, og jeg håper Berg får tatt med seg noen med hurtighet fra Lyn, og at han lar unggutta få sjansen. Riseth og Stensås er for gamle, Riseth orker jo ikke spille en hel kamp på grunn av sin ødelagte kropp. Kippe eier ikke fart lenger og er vel "over the top". Biffen, det er vel en grunn til at du ikke er fast på laget, du er en bryter, ingen forsvarer for fremtiden. PSA, ja, bare bli skadefri og få deg litt selvtillit. MJ...? vel, det gjenstår å se, han skal vel snart være skadefri. Da har vi to i den bakre firer. Og vi har Riise, Bjørkøy, Kiko og Brenne på midten, det er en grei bredde å satse på selv om vi må ha inn en venstreving! På topp? Vanskelig, Occean scorer mange mål, men vi mangler fart.

                              Rydde!!

                              Gi unggutta sjansen!?

                              Hva slags ambisjoner har du egentlig?

                              Husk at de unge spillerne som LYN har hatt en relativ suksess med, er spillere som er blitt hentet fra klubber rundt i landet, altså "etablerte talenter". Ikke junorspillere fra egen stall, som kanskje, kanskje kan bli toppspillere med tiden.

                              De virkelig store talentene vil uansett få sjansen, resten kan i beste fall på sikt holde greit TL eller 1. div. standard.

                              Ja til bruk av talenter, men kun de som er gode nok til å heve nivået på laget nå.

                              Hva sier de som har skreket om Bergan Foss i lang tid nå?
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                              Kommentar

                              • m_skedsmo
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 212

                                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Gi unggutta sjansen!?

                                Hva slags ambisjoner har du egentlig?

                                Husk at de unge spillerne som LYN har hatt en relativ suksess med, er spillere som er blitt hentet fra klubber rundt i landet, altså "etablerte talenter". Ikke junorspillere fra egen stall, som kanskje, kanskje kan bli toppspillere med tiden.

                                De virkelig store talentene vil uansett få sjansen, resten kan i beste fall på sikt holde greit TL eller 1. div. standard.

                                Ja til bruk av talenter, men kun de som er gode nok til å heve nivået på laget nå.

                                Hva sier de som har skreket om Bergan Foss i lang tid nå?
                                Hva slags ambisjoner jeg har? At LSK ikke rykker ned i år, og at vi er med der vi hører hjemme i 2009. I toppen av norsk fotball.
                                Når jeg sier at vi må ungutta få en sjans, så er det å få ut Gilbert etter første omgang hvis han bare jogger. Ikke vente med bytter til det står igjen 3 minutter. Og at vi må være flinkere på overgangsmarkedet enn vi er. Faen, hvem henta vi inn? Riseth og Stensås? Hvem henta Lyn inn? Unge talentfulle nigerianere, og dyktige unge spillere fra egen stall. Det må da vi også kunne få til?

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Jeg har tidligere vært inne på at vi må rydde og at det er mange spillere som muligens bør pakke kofferten, men når det blir snakk om at Kippe plutselig ikke er god nok for klubben er det noe som er feil. Vi snakker om den fremste duellspilleren i TL, folkens! Som alle andre har jeg også vært frustrert over den sviktende formen han har fremvist i år, men i motsetning til det som tydeligvis begynner å bli ganske mange, er jeg ikke av den oppfatning at dette skyldes at han er "over the top". Jeg har aldri hørt om en bautastopper på knappe tredve som plutselig bare ikke er god nok lenger, og dermed tror jeg ikke det gjelder for Kippe heller. Alle spillerne så treige og tunge ut før uday dro, og aller verst gikk det utover Kippe og Bjørkøy, som begge er tungt bygd i utgangspunktet. Jeg så ikke kampen i går siden jeg spilte selv, og det er mye mulig at han ble avslørt her. Likefullt mener jeg kapteinsformen har vært stigende Uday AD, og synes derfor at vi skal vise litt mer tålmodighet ovenfor en av våre mest lojale og solide spillere.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • m_skedsmo
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 212

                                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Jeg har tidligere vært inne på at vi må rydde og at det er mange spillere som muligens bør pakke kofferten, men når det blir snakk om at Kippe plutselig ikke er god nok for klubben er det noe som er feil. Vi snakker om den fremste duellspilleren i TL, folkens! Som alle andre har jeg også vært frustrert over den sviktende formen han har fremvist i år, men i motsetning til det som tydeligvis begynner å bli ganske mange, er jeg ikke av den oppfatning at dette skyldes at han er "over the top". Jeg har aldri hørt om en bautastopper på knappe tredve som plutselig bare ikke er god nok lenger, og dermed tror jeg ikke det gjelder for Kippe heller. Alle spillerne så treige og tunge ut før uday dro, og aller verst gikk det utover Kippe og Bjørkøy, som begge er tungt bygd i utgangspunktet. Jeg så ikke kampen i går siden jeg spilte selv, og det er mye mulig at han ble avslørt her. Likefullt mener jeg kapteinsformen har vært stigende Uday AD, og synes derfor at vi skal vise litt mer tålmodighet ovenfor en av våre mest lojale og solide spillere.
                                    Jeg håper han kommer seg, for vi kan ikke bygge et lag basert på bare lojale spillere hvis de ikke presterer lenger.

                                    Kommentar

                                    • Ola
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1651

                                      Hva vi ser nå er en konsekvens av LSK’s politikk hva angår spillerkjøp. Det snakkes om opprydding, uflaks og feilkjøp. Sannheten er at det ligger en bevist plan og et tydelig mønster bak spillertypene som er hentet inn.

                                      Dette er hva vi har hentet de siste 2 årene;
                                      Steinar Pedersen
                                      John Anders Bjørkøy
                                      Ståle Stensaas
                                      Vidar Riseth
                                      Lars Ivar Moldskred
                                      Simen Brenne
                                      Marius Johnsen
                                      Jon Midttun Lie
                                      Markus Kiesenebner
                                      Karim Essediri
                                      Tore Andreas Gundersen

                                      Estimering fra min side kommer frem til at LSK(og eksterne investorer) har brukt et sted mellom 32 og 36 millioner kroner på denne gjengen, fordelt på beløp til selgende klubb og beløp til spiller ved kontraktsinngåelse. Hva har så vært LSK’s plan ved kontraktsinngåelse? For det har tilsynelatende vært en plan.

                                      Erfaring. Dette har vært viktig. Erfaring hører som regel sammen med høy alder, og høy alder hører som regel sammen med lav fart. Motsetningen til erfaring (for de fleste spillere) er altså fart. LSK har indirekte gått for spillere med lav fart.
                                      Fleksibilitet. Dette har vært viktig. Spilleren skal kunne bekle mange roller på banen. På andre skalaen av fleksibilitet finner man spisskompetanse. LSK har indirekte gått for spillere uten spisskompetanse.
                                      Nordmenn. Dette har vært viktig. Under 20% av spillerne som er hentet har hatt utenlandsk pass. Dette er svært lavt i forhold til våre konkurrenter. Norske spillere har en noe høyere pris en utenlandske. LSK har altså systematisk gått for spillere som koster litt mer enn produkt av samme kvalitet.
                                      Kontraktslengde. Dette har vært viktig. Lange kontrakter og minimal bruk av leie. LSK har systematisk og helt bevist tatt skyhøy risiko ved sine handler.

                                      Med disse faktorene kan man si LSK har oppsøkt en helt elendig risk/reward både sportslig og økonomisk ved sine handler i spillermarkedet.

                                      En sånn ukultur er ikke bare å snu. Det er brukt enorme pengesummer, ikke bare egne penger, men investorenes penger. Kapital som en satsende klubb er totalt avhengig av. Min påstand er at de siste 2 års innkjøpspolitikk kommer til å farge Sportsklubbens økonomi i årevis. Ønsker investorer å satse penger i noe som har så dårlig track record som Lillestrøm Sportsklubb hva angår kjøp/salg? Jeg tviler. Da satses det i så fall millionbeløp kun med hjertet og null med hjerne, og den typen er det ikke så mange av.

                                      Henning Berg har en formidabel jobb å gjøre, det er det ingen tvil om. Han kommer høyst sannsynlig til en hverdag ikke så forskjellig fra sin gamle, med store økonomiske utfordringer, med spillere som tviholder på sin overbetalte lønningspose, og med begrensede midler å handle for. Det er ikke bare å si opp den gjengen som er nevnt over. Det koster enda mer. Hva som er viktig er veien fremover. Det må bygges fra bunnen nå. Får bare håpe det er penger igjen å bygge for.
                                      Last edited by Ola; 29.08.2008, 16:48.

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        (...)men når det blir snakk om at Kippe plutselig ikke er god nok for klubben er det noe som er feil. Vi snakker om den fremste duellspilleren i TL, folkens!
                                        Han er ikke det lenger heller! Taper faktisk mange dueller og lager i tillegg ofte frispark pga armbruk når han trår til. I tillegg har han tilsynelatende mistet alt som heter evne til å flytte beina hurtig sideveis, og når ballen går fort langs bakken, som den gjorde i går, er det nesten flaut å se på.

                                        Han er god i krigekamper mot Hamkam og lignende lag, men har dessverre blitt for tung og usikker i spillet sitt ellers. Om dette skyldes Nordlie eller ikke er vanskelig å si, men i den moderne fotballen er ikke en stoppertype ala Kippe god nok for topplagene uansett om han er blytung eller bare normalt Kippe-tung. Synd å si det, for Kippe har vært lojal og god i mange år, men han er etter min mening ikke god nok lenger om vi har ambisjoner om å være et topplag i norsk fotball.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        • m_skedsmo
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2006
                                          • 212

                                          Det er ikke så lenge siden Kippe var landslagsaktuell. Nå er han nok ikke i nærheten. Kanskje han er "over the top" selv om mange er uenige med meg i det. Da hjelper det lite at han er lojal.
                                          Se på Tore Reginussen. Han er ingen stor muskelspiller, men han har det som skal til for å spille i Norges kanskje beste forsvarsrekke, og han har kapret seg en landslagsplass. Man må ikke være en stor bauta for å kunne spille stopper.
                                          Last edited by m_skedsmo; 29.08.2008, 12:53.

                                          Kommentar

                                          Working...