Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Følgende spillere kan vi beholde:
    Occean
    PSA
    Fellus
    Otto
    Kippe
    Kiesen
    Mouheli
    Riise
    Brenne

    Resten har egentlig ikke noe på et topplag å gjøre. Mest prekært er det å få avsluttet kontraktene med Nordlie-kjøpene JML, SP, Johnsen og Essediri.

    Kommentar

    • glasgow
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 1251

      Opprinnelig skrevet av Ola
      Hva vi ser nå er en konsekvens av LSK’s politikk hva angår spillerkjøp. Det snakkes om opprydding, uflaks og feilkjøp. Sannheten er at det ligger en bevist plan og et tydelig mønster bak spillertypene som er hentet inn.

      Dette er hva vi har hentet de siste 2 årene;
      Steinar Pedersen
      John Anders Bjørkøy
      Ståle Stensaas
      Vidar Riseth
      Lars Ivar Moldskred
      Simen Brenne
      Marius Johnsen
      Jon Midttun Lie
      Markus Kiesenebner
      Karim Essediri
      Tore Andreas Gundersen

      Estimering fra min side kommer frem til at LSK(og eksterne investorer) har brukt et sted mellom 32 og 36 millioner kroner på denne gjengen, fordelt på beløp til selgende klubb og beløp til spiller ved kontraktsinngåelse. Hva har så vært LSK’s plan ved kontraktsinngåelse? For det har tilsynelatende vært en plan.

      Erfaring. Dette har vært viktig. Erfaring hører som regel sammen med høy alder, og høy alder hører som regel sammen med lav fart. Motsetningen til erfaring (for de fleste spillere) er altså fart. LSK har indirekte gått for spillere med lav fart.
      Fleksibilitet. Dette har vært viktig. Spilleren skal kunne bekle mange roller på banen. På andre skalaen av fleksibilitet finner man spisskompetanse. LSK har indirekte gått for spillere uten spisskompetanse.
      Nordmenn. Dette har vært viktig. Under 10% av spillerne som er hentet har hatt utenlandsk pass. Dette er svært lavt i forhold til våre konkurrenter. Norske spillere har en noe høyere pris en utenlandske. LSK har altså systematisk gått for spillere som koster litt mer enn produkt av samme kvalitet.
      Kontraktslengde. Dette har vært viktig. Lange kontrakter og minimal bruk av leie. LSK har systematisk og helt bevist tatt skyhøy risiko ved sine handler.

      Med disse faktorene kan man si LSK har oppsøkt en helt elendig risk/reward både sportslig og økonomisk ved sine handler i spillermarkedet.

      En sånn kultur er ikke bare å snu. Det er brukt enorme pengesummer, ikke bare egne penger, men investorenes penger. Kapital som en satsende klubb er totalt avhengig av. Min påstand er at de siste 2 års innkjøpspolitikk kommer til å farge Sportsklubbens økonomi i årevis. Ønsker investorer å satse penger i noe som har så dårlig track record som Lillestrøm Sportsklubb hva angår kjøp/salg? Jeg tviler. Da satses det i så fall millionbeløp kun med hjertet og null med hjerne, og den typen er det ikke så mange av.

      Henning Berg har en formidabel jobb å gjøre, det er det ingen tvil om. Han kommer høyst sannsynlig til en hverdag ikke så forskjellig fra sin gamle, med store økonomiske utfordringer, med spillere som tviholder på sin overbetalte lønningspose, og med begrensede midler å handle for. Det er ikke bare å si opp den gjengen som er nevnt over. Det koster enda mer. Hva som er viktig er veien fremover. Det må bygges fra bunnen nå. Får bare håpe det er penger igjen å bygge for.

      Syntes i utgangspunte tankegangen til ledelsen var riktig.
      Lsk ver vel det laget for få år siden som hadde flest utlendinger i laget.
      Og få inn kjente norske spillere var dyrt, men mange her inne hadde troen på dette. Inkludert meg selv.
      Etter mange bosmann spillere var vel også det tanken bak lange kontrakter.
      At dette har feilslått er det vel ingen tvil om.
      Ja takk til utlendinger og ja tak til unge talenter som vi vet Henning berg vil finne. For er det en ting den treneren har hvert nøtt til, så er det og lete der ikke vi med " penga har lett de siste to årene ".
      Tror ikke på underverker allerede neste sesong. Men forhåpentligvis konturene av et ballbesittende lag med temp og overganger.

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        Opprinnelig skrevet av reka
        Følgende spillere kan vi beholde:
        Occean
        PSA
        Fellus
        Otto
        Kippe
        Kiesen
        Mouheli
        Riise
        Brenne

        Resten har egentlig ikke noe på et topplag å gjøre. Mest prekært er det å få avsluttet kontraktene med Nordlie-kjøpene JML, SP, Johnsen og Essediri.
        Kiesen ??? Du kan umulig mene at Kisenebner har en fremtid i LSK.
        MANNEN HAR JO KNAPT SPILT 5 MIN SIDEN HAN KOM TIL KLUBBEN.

        Kommentar

        • Smukken
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2004
          • 719

          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Kiesen ??? Du kan umulig mene at Kisenebner har en fremtid i LSK.
          MANNEN HAR JO KNAPT SPILT 5 MIN SIDEN HAN KOM TIL KLUBBEN.
          Nei - men så lenge det medisinske apparatet siter de har "controll" må vi stole på det. Skal visstnok være klar for opptrening om 1-2 uker - så gjenstår det å se.
          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            Opprinnelig skrevet av Smukken
            Nei - men så lenge det medisinske apparatet siter de har "controll" må vi stole på det. Skal visstnok være klar for opptrening om 1-2 uker - så gjenstår det å se.
            Var det de samme som ga klarsignal til Riise og MJ....


            Hvem i dagens LSK hadde gått rett inn i Stabæk RBK FFK Tromsø ????

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              Opprinnelig skrevet av glasgow
              Kiesen ??? Du kan umulig mene at Kisenebner har en fremtid i LSK.
              MANNEN HAR JO KNAPT SPILT 5 MIN SIDEN HAN KOM TIL KLUBBEN.
              Han kommer ikke fra FK Tufte, var landslagspiller før skaden og er fremdeles under 30 år. Han skal få prøve seg. Resten vet vi jo hva er gode for....

              Kommentar

              • Smukken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2004
                • 719

                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Var det de samme som ga klarsignal til Riise og MJ....
                Ser poenget ditt men velger å tro at dette ikke bare er deres feil - if you get my drift
                Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                Kommentar

                • forzafugla!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 461

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Mest prekært er det å få avsluttet kontraktene med Nordlie-kjøpene JML, SP, Johnsen og Essediri.
                  Vi får håpe at nordlie tar jobben i konsvinger, da kan vi jo gi han jml og sp gratis, bare dem tar over lønna og Johnsen kan han få kjøpe for enn bugg og en cola!

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Ser litt på hvem som er bosmanspillere neste år

                    Det er Moldskred, Kippe, Søgård, Essidiri, Riseth, Arnason, Myklebust og Ciise.

                    Hvem bør vi forlenge med?

                    Edit: Er vel kanskje et spørsmål som bør stilles når det er avklart hvilken divisjon vi spiller... Kjente pusten av Benny i nakken...

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Ser litt på hvem som er bosmanspillere neste år

                      Det er Moldskred, Kippe, Søgård, Essidiri, Riseth, Arnason, Myklebust og Ciise.

                      Hvem bør vi forlenge med?

                      Edit: Er vel kanskje et spørsmål som bør stilles når det er avklart hvilken divisjon vi spiller... Kjente pusten av Benny i nakken...
                      Ny kontrakt til: Søgård, Moldeskred (vis vi ikke får en ny andre keeper) Myklebust, Ciise (vis han noen gang får spille)

                      Ut av laget: Kippe er dessverre ikke god nok lenger.
                      Riseth er for gammel.
                      Essidiri vil nok ikke forlenge. Tviler vel egentilig også om Berg vil forlenge.
                      Arnason er ikke god nok.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Ser litt på hvem som er bosmanspillere neste år

                        Det er Moldskred, Kippe, Søgård, Essidiri, Riseth, Arnason, Myklebust og Ciise.

                        Hvem bør vi forlenge med?

                        Edit: Er vel kanskje et spørsmål som bør stilles når det er avklart hvilken divisjon vi spiller... Kjente pusten av Benny i nakken...

                        Søgård og Kippe bør få fornya kontraktene sine asap. lang og tro tjeneste skal etter min mening belønnes. Mykle tror jeg også kan få en ny vår under Henning Berg. Essidiri bør man også vurdere ettersom Riise er forsvinner i løpet av neste sesong forutsatt at han fortsetter slik han har gjort i det siste. Ciise kan umulig koste mye så han kan man vel også fornye kontrakta med, om ikke annet er han med på å heve nivået på LSK 2.
                        Riseth, Moldskred og Arnason kan bare glemme å få kontrakt.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Hamburg & Kanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 3006

                          Det er godt mulig at man ikke behøver å forlenge med noen av disse spillere, hvis de ikke viser seg skikkelig frem i høst. Kiesenebner kan også off-loades, ingen hensikt å ha han her.

                          Søgård og Kippe betraktes vel som en del av stammen i laget basert på sine meritter, antall kamper, klubbfølelse og bør stå sterkest. Resten har å overbevise, ellers kan vi like gjerne søke erstattere for de. Riseth viser også hjerte for klubben og det er godt å se. Myklebust er unorsk i stilen, en skikkelig god driblefant med lavt tyngdepunkt blant en gjeng elger (norske stoppere), men må spille slik han gjorde sist i hver kamp for å fortjene en fast plass på laget.

                          Så høye krav skal det være til LSK-spillere faktisk. Vi er ikke Strømsgodset som plukker opp vraka spillere hvorsomhelst bare for å ha 22-24 spillere i stallen. Det skal være 22 gode spillere slik at det er stor konkurranse om alle plassene. Høy kvalitet i trening og dermed kamp. Under Rösler hadde vi det, og alle fryktet LSKs stall. Håper det blir slik igjen under Henning Berg også.
                          LSK Norges beste lag

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av VK
                            Ny kontrakt til: Søgård, Moldeskred (vis vi ikke får en ny andre keeper) Myklebust, Ciise (vis han noen gang får spille)

                            Ut av laget: Kippe er dessverre ikke god nok lenger.
                            Riseth er for gammel.
                            Essidiri vil nok ikke forlenge. Tviler vel egentilig også om Berg vil forlenge.
                            Arnason er ikke god nok.
                            Om Søgård har gjort seg fortjent til kontrakt har nok Kippe det også...
                            Mine ønsker er at vi beholder begge to. Essidiri bør nok også vurderes ettersom det er stor sjanse for BHR blir solgt innen den tid..

                            Kommentar

                            • Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

                              Opprinnelig skrevet av VK
                              Ut av laget: Kippe er dessverre ikke god nok lenger.
                              Riseth er for gammel.
                              Essidiri vil nok ikke forlenge. Tviler vel egentilig også om Berg vil forlenge.
                              Arnason er ikke god nok.
                              Er delvis enig med deg om Kippe, men synes nok vi bør skrive en ny 2års kontrakt med ham for å sikre oss noen kr den dagen han går til en annen klubb.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

                              Even Nordlien

                              Kommentar

                              • Rambo86
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jul 2007
                                • 82

                                Jeg synes Sundgot begynner å slappe for mye av på banen. det går for tregt og han gidder ikke gjøre noe... noe friskt blod der hadde ikke gjort noe...

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av Rambo86
                                  Jeg synes Sundgot begynner å slappe for mye av på banen. det går for tregt og han gidder ikke gjøre noe... noe friskt blod der hadde ikke gjort noe...
                                  Nå skal vi vel gi alle som har noe å bidra med en sjanse til å bevise for den nye treneren at de har noe i stallen til LSK å gjøre.. Sundgot har jo enkelte kvaliteter som han er veldig god på, så kan jo hende Berg finner en bedre måte å bruke han på. Men enig med deg at det går fryktelig tregt med Sundgot for tiden, syntes han har hvert direkte svak i mange kamper nå.

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    Opprinnelig skrevet av Rambo86
                                    Jeg synes Sundgot begynner å slappe for mye av på banen. det går for tregt og han gidder ikke gjøre noe... noe friskt blod der hadde ikke gjort noe...
                                    Jeg vil til Arilds forsvar si at det ikke har vært noen lett oppgave å være spiss for Lsk i år. Arild er ikke typen som plukker opp kula på midten og drar av fire mann før han runder keeper. Han er avhengig av en viss service, og da spesielt fra kantene. Det har ikke akkurat vært flust av gode innlegg å jobbe med i år. Litt slik som på forumet egentlig
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • Rambo86
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Jul 2007
                                      • 82

                                      Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                      Jeg vil til Arilds forsvar si at det ikke har vært noen lett oppgave å være spiss for Lsk i år. Arild er ikke typen som plukker opp kula på midten og drar av fire mann før han runder keeper. Han er avhengig av en viss service, og da spesielt fra kantene. Det har ikke akkurat vært flust av gode innlegg å jobbe med i år. Litt slik som på forumet egentlig

                                      jeg er enig i det. men han kan ikke stå å se ballen trille forbi..

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Jeg vil til Arilds forsvar si at det ikke har vært noen lett oppgave å være spiss for Lsk i år. Arild er ikke typen som plukker opp kula på midten og drar av fire mann før han runder keeper. Han er avhengig av en viss service, og da spesielt fra kantene. Det har ikke akkurat vært flust av gode innlegg å jobbe med i år. Litt slik som på forumet egentlig
                                        Det er ett forsvar likt det LSK har stilt med i år....

                                        Kommentar

                                        • Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

                                          Godt og morsomt svar Folke, jeg må innrømme at jeg dro kraftig på smilebåndet. Men du må være enig i at en spiss som er Norges beste på å omsette inlegg i boksen(spesielt på førstestolpe) i mål, er avhengig av gode innlegg for å gjøre jobben sin?
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

                                          Even Nordlien

                                          Kommentar

                                          Working...