Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Deilig å se at opprenskningen i stallen har startet, og det er mye som gjenstår.

    Spillere jeg gjerne ser at forlater Åråsen så fort som mulig er Midtun Lie, Pedersen, Myklebust, Essediri, Kisenebner, Bjørkøy og Brenne og Mouehli om de ikke begynner å prestere på et høyere og jevnere nivå ut denne sesongen.

    Ble visst en del spillere det, men ta en titt på tabellen, den lyver ikke, spillerne holder ikke nivået som kreves for gull.
    Bjørkøy og Brenne og Mouehli hva faen er det du røyker for noe ?

    Kommentar

    • rugbar
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2007
      • 152

      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Deilig å se at opprenskningen i stallen har startet, og det er mye som gjenstår.

      Spillere jeg gjerne ser at forlater Åråsen så fort som mulig er Midtun Lie, Pedersen, Myklebust, Essediri, Kisenebner,og Bjørkøy, samt Brenne og Mouehli om de ikke begynner å prestere på et høyere og jevnere nivå ut denne sesongen.

      Ble visst en del spillere det, men ta en titt på tabellen, den lyver ikke, spillerne holder ikke nivået som kreves for gull.
      ------------Otto------------
      -Riseth--Kippe--Biffen--PSA-
      -Fellus--Søgård--Arild--Riise-
      -----Occean--Cisse---------

      Benk: LIM og TAG

      Er det dette laget du vil ha da eller??
      Lukter ikke akkurat gull av det!!!

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Enig med skotten her. Forrige sesong var Espen knall, og det er ingenting som tilsier at han ikke skal kunne nå det nivået igjen. Espen har vært i kontinuerlig utvikling siden han kom inn i a-laget, og det er ikke mange man kan si dét om. Det er derfor urimelig å trekke frem årets sesong, som i stor grad er spolert av skader og feil posisjon.
        Berg har plass til Soko i Lyn og jeg anser Søgård som en bedre spiller med skikkelig lagånd, helt klart er han i troppen og absolutt god nok!

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Bjørkøy og Brenne og Mouehli hva faen er det du røyker for noe ?

          Har disse levert varene spør jeg deg da?

          De har kostet masse i innkjøp og hever høye lønninger, ingen av de har holdt det høye nivået som kreves i et topplag.

          Selvfølgelig forutsettes det at erstattere blir hentet.

          Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            Har disse levert varene spør jeg deg da?

            De har kostet masse i innkjøp og hever høye lønninger, ingen av de har holdt det høye nivået som kreves i et topplag.

            Selvfølgelig forutsettes det at erstattere blir hentet.

            Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...

            Det hjelper ikke å være en toppspiller når laget ikke leverer. Det blir feil å plassere dårlige resultater kun på enkeltspillere. Kiko er den spilleren i troppen med størst potensiale. Bjørkøy blir bare bedre og bedre for hver kamp og Brenne er kanskje tippeligaens beste med ballen i beina. Når LSK kommer til å få flyten og spillera spiller på sine vante plasser så tror jeg vi har norges beste midtbane. Eneste minuset er at vi ikke har en skikkelig venstrekant.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              Opprinnelig skrevet av xeR
              Det hjelper ikke å være en toppspiller når laget ikke leverer. Det blir feil å plassere dårlige resultater kun på enkeltspillere. Kiko er den spilleren i troppen med størst potensiale. Bjørkøy blir bare bedre og bedre for hver kamp og Brenne er kanskje tippeligaens beste med ballen i beina. Når LSK kommer til å få flyten og spillera spiller på sine vante plasser så tror jeg vi har norges beste midtbane. Eneste minuset er at vi ikke har en skikkelig venstrekant.
              Sist jeg sjekket utgjorde midtbanen faktisk en ganske betydelig del av laget...

              Hørt mye om potensialet til Kiko siden han kom, med få unntak har jeg til gode å se det, det samme må sies om Brenne.

              Poenget mitt er at det hjelper fint lite at spillerne besitter et stort potensiale, så lenge det ikke blir utløst. Både Brenne og Kiko har nå hatt lang tid på seg til å bevise, noe de ikke har gjort.

              Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Sist jeg sjekket utgjorde midtbanen faktisk en ganske betydelig del av laget...

                Hørt mye om potensialet til Kiko siden han kom, med få unntak har jeg til gode å se det, det samme må sies om Brenne.

                Poenget mitt er at det hjelper fint lite at spillerne besitter et stort potensiale, så lenge det ikke blir utløst. Både Brenne og Kiko har nå hatt lang tid på seg til å bevise, noe de ikke har gjort.

                Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.
                Du må jo ha sniffa kamelbæsj hvis du mener Kiko ikke har bevist at han er en fantastisk spiller. Kiko har sammen med Occean vært vår klart beste spiller i år, og beviser at han har et potensiale til å spille i en større liga enn den norske. Jeg ser faktisk på Kiko som vårt største salgsobjekt og viktigste spiller. Jeg kan være enig med deg i at Brenne ikke har vært i toppslag i år, men han har vist at han er fantastisk bra når han først kommer i gang. Senest mot FCK. Å selge Brenne nå mener jeg er skivebom. Isåfall skal vi hvert fall ha tilbake like mye som vi ga for han.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  og Brenne er kanskje tippeligaens beste med ballen i beina.
                  Selv om du skriver "kanskje" så var denne drøy. Har du sette Veigar Pall, Allanzinho, Fredheim Holm, Theo Bjarnason og Ciljan med ball i beina?

                  Brenne har vist frem sitt øverste nivå kun en håndfull kamper for oss. De fleste kamper har han vært middels, og alt for mange har han spilt direkte dårlig. Det er for svakt for en såkalt stjernespiller med landslagsambisjoner, i sin beste alder.

                  Kommentar

                  • rødstrupe
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jul 2008
                    • 126

                    Før neste sesong håper jeg vi gjør dette:

                    Ut:

                    Gundersen
                    Midttun Lie
                    Pedersen
                    Riseth
                    Kippe(!)

                    Inn:

                    2 stoppere
                    1 høyreback
                    2 offensive spillere, helst en ving og en spiss.

                    Egentlig ikke så bra med så mange nye,for kontinuitet er viktig, men jeg mener det er det som må til om vi skal opp blant topp 3 igjen.

                    Da får vi dette laget:

                    Otto

                    XXX - XXX- XXX- Marius Johnsen

                    Riise - Brenne - Kiko - XXX

                    Occèan - Sundgot
                    STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

                    Join the cause:
                    Bli med i denne:

                    http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      Hvorfor pedersen? Han har da for faen meg klart seg bra.!
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av rugbar
                        ------------Otto------------
                        -Riseth--Kippe--Biffen--PSA-
                        -Fellus--Søgård--Arild--Riise-
                        -----Occean--Cisse---------

                        Benk: LIM og TAG

                        Er det dette laget du vil ha da eller??
                        Lukter ikke akkurat gull av det!!!
                        Er vel ikke helt utenkelig at man ville prøve å erstatte disse spillerne da. Det er jo ikke snakk om at alle skal kastes på dør i morgen.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Opprinnelig skrevet av Skinke
                          Hvorfor pedersen? Han har da for faen meg klart seg bra.!
                          Han bringer ulykke. 1997, 2008. Coincidence? I think not...
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            Jaja, vanskelig å si hvordan et lag bør se ut neste år. Vi vet tross alt ikke hvordan unge spillere (som f.eks Fellus utvikler seg) men jeg kan tenke meg et lag som ser ca slik ut:

                            Otto

                            XXX - PSA- Kippe- Marius Johnsen

                            Riise - Brenne - Kiko - XXX

                            Occèan - XXX

                            Brenne som den offensive og Kiko som den defensive i en diamant på midten. Ny høyreback, gjerne en rask og offensiv en som motvekt til den trege MJ på venstreback. En ny venstrekant, gjere en som kan utfordre backen legge gode baller inn.

                            Foran kan jeg tenke meg at Fellus skal få en sjangse. Jeg liker det jeg har sett av han. Jeg tror han med litt spilletid kan utvikle seg til en liten terrorist for andre lags forsvar. Hvis ikke han tar det steget, ønsker jeg meg en liten kjapp og teknisk spiss som kan gå i bakrom.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3459

                              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Har disse levert varene spør jeg deg da?

                              De har kostet masse i innkjøp og hever høye lønninger, ingen av de har holdt det høye nivået som kreves i et topplag.

                              Selvfølgelig forutsettes det at erstattere blir hentet.

                              Merkelig hvor mange som er fornøyde med bunnplasseringen disse spillerne har bidratt sterkt til...
                              Kiko leverer stort sett hver kamp. Han er avhengig av å ha spillere som beveger seg rundt seg for å vise det frem for alle, men hvis man følger med, så vil jeg si Kiko har vært best av våre så langt denne sesongen. Occean er en utfordrer, men han kommer bak pga den svake tiden mens vi spilte 4-3-3.

                              Bjørkøy har spilt seg opp stort etter en problematisk vårsesong. Vil så absolutt ikke avskrive han ennå, og håper han fortsetter trenden neste sesong.

                              Brenne har slitt mye, og har ikke levd opp til potensialet mens han har vært i LSK. Mitt største ankepunkt med Brenne er hans mangel på innsats når det butter imot. Spesielt var dette tydelig i våres. Virker som at det løsner nå som sommeren er over.

                              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Sist jeg sjekket utgjorde midtbanen faktisk en ganske betydelig del av laget...

                              Hørt mye om potensialet til Kiko siden han kom, med få unntak har jeg til gode å se det, det samme må sies om Brenne.

                              Poenget mitt er at det hjelper fint lite at spillerne besitter et stort potensiale, så lenge det ikke blir utløst. Både Brenne og Kiko har nå hatt lang tid på seg til å bevise, noe de ikke har gjort.

                              Som jeg skrev i mitt første innlegg vil jeg ikke avskrive Brenne og Kiko helt ennå, men om de ikke begynner å prestere på høyt nivå over tid, bør de erstattes.
                              Bjørkøy og Kiko har vist seg som en av norges beste midtbaneduoer den siste tiden. De har til tider lidd under mangelen på kantspillere som gjør at vi da har spilt meget trangt og gjort det enkelt for motstanderen, men med kantspillere på plass tror jeg vi vil se dem i full blomst. Jeg håper vi får se det allerede i morgen med Karim og Ståle på kantene, og da kan Viking virkelig få noe å bryne seg på. Bjørkøy og Kiko hadde relativt godt kontroll på midtbanen til FCK, og det vitner om kvalitet.

                              Opprinnelig skrevet av Henrik
                              Jaja, vanskelig å si hvordan et lag bør se ut neste år. Vi vet tross alt ikke hvordan unge spillere (som f.eks Fellus utvikler seg) men jeg kan tenke meg et lag som ser ca slik ut:

                              Otto

                              XXX - PSA- Kippe- Marius Johnsen

                              Riise - Brenne - Kiko - XXX

                              Occèan - XXX

                              Brenne som den offensive og Kiko som den defensive i en diamant på midten. Ny høyreback, gjerne en rask og offensiv en som motvekt til den trege MJ på venstreback. En ny venstrekant, gjere en som kan utfordre backen legge gode baller inn.

                              Foran kan jeg tenke meg at Fellus skal få en sjangse. Jeg liker det jeg har sett av han. Jeg tror han med litt spilletid kan utvikle seg til en liten terrorist for andre lags forsvar. Hvis ikke han tar det steget, ønsker jeg meg en liten kjapp og teknisk spiss som kan gå i bakrom.
                              Mitt ankepunkt imot å spille med en diamant på midten er at kantspillerne kommer for langt inn i banen, og man er da avhengig av raske, offensive backer som utnytter rommet på sidene, og jeg frykter at MJ ikke er den typen. Bjørkøy fremstår fortsatt som et bedre alternativ sentralt enn Brenne, i hvertfall i mine øyne.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • detvarvondtdet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 398

                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Det var på medlemsmøtet før sesongen i fjor, og den nøyaktige ordlyden var:

                                Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng.

                                korrekt
                                "Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                Fjøra

                                Kommentar

                                • Kaizer
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Nov 2006
                                  • 139

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Bjørkøy og Brenne og Mouehli hva faen er det du røyker for noe ?
                                  Bjørkøy, Brenne og Occean er sannsynligvis de største feilkjøpene ever i Tippeligaen viss en ser på pris i forhold til kvaliteten vi har fått igjen.

                                  Ville ikke ofret det en kalori om alle tre hadde blitt solgt.
                                  "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    Hva med Doffen Hæstad? Men det er rart hvor negative personer blir til spillere som har prestert på et høyt nivå før ,men som har slitt som resten av laget. Ethvert lag er nødt til å ha et kollektivt spill og det er først og fremst dette som har feilet denne sesongen. Får spillere tid og ro til å spille på seg selvtillit og et FAST spillemønster så tror jeg disse spillerne kommer til å bidra betydelig til en god plassering til neste år.

                                    Alltid positiv!
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                      Bjørkøy, Brenne og Occean er sannsynligvis de største feilkjøpene ever i Tippeligaen viss en ser på pris i forhold til kvaliteten vi har fått igjen.

                                      Ville ikke ofret det en kalori om alle tre hadde blitt solgt.
                                      Pris i forhold til kvalitet i tippeligaen ja.... Kun et fåtall spillere kan regnes som gode kjøp, og det har vært tildels ukjente navn som har slått til over enhver forventning. Jeg klarer ikke å komme på en eneste høyprofilert overgang hvor vedkommende har svart til forventningene i år i tippeligaen. Jeg tenker da på spillere som er innkjøpt for å styrke eller gå rett inn på et lag. Occean er forøvrig verdt mer i dag enn de millionene vi gav for ham, men slik er det med alle som presterer som forventet. Blir han toppskårer er det gode muligheter for at han blir solgt.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Opprinnelig skrevet av Kaizer
                                        Bjørkøy, Brenne og Occean er sannsynligvis de største feilkjøpene ever i Tippeligaen viss en ser på pris i forhold til kvaliteten vi har fått igjen.

                                        Ville ikke ofret det en kalori om alle tre hadde blitt solgt.
                                        Tipper du får alle 3 ovennevnte for prisen vif betalte for doffen!!

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Vi har nå fått en venstre kant på plass Mathis Bolly, spiller på 2 laget og er knall god.Han er rask og har en herlig teknikk.Gutten er nå tilbudt en proffkontrakt med Lsk. Han scora et utrolig mål borte mot ffk i interkretsen i sist kamp noe som gjorde at ffk tok kontakt med Lsk for å kjøpe han. Tror at denne gutten har en stor fremtid og se ikke bort fra at han allerede i år debuterer på a laget. Han spiller for 2 laget på mandag så da har dere muligheten til å se på han .........

                                          Kommentar

                                          Working...