Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    Opprinnelig skrevet av Rønnern
    Vi kan jo bare sette de ned til rekruttlaget og håpe at de selv bryter kontrakten, slik vi gjorde med Påsan og Anton.
    Eller gå hardere ut i media på at de ikke er ønsket videre i klubben. Også vel brukt i Sportsklubben.

    Petter

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av vermu
      Å hevde at Grønlund er den som til syvende og sist er ansvarlig for innkjøp, er totalt skivebom.
      Grønlund er en del av et Sportslig utvalg( og ikke leder) som tar avgjørelser om hvem som skal kjøpes. Og jobben som daglig leder har lite med dette å gjøre!
      Noter hva jeg skriver: "Det er han som til syvende og sist er ansvarlig for disse innkjøpene, både som del av "sportslig" utvalg, og som daglig leder."

      Altså, så er Grønlund dobbelt skyldig her. Som del av sportslig utvalg har han vært med på å plukke ut spillere som ikke akuratt har skutt oss til gull i år. Som daglig leder er han ansvarlig for den pressede økonomiske skitasjonen han har satt klubben i.

      Beklager forøvrig at denne tråden har sporet av. Grønlund har selvsagt egen tråd (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13351) hvor de som eventuelt vil forsvare han kan ta opp hansken. Det er allerede samlet en omfattende liste som redegjør for hvorfor han er lite skikket til å føre LSK inn i fremtiden.

      Opprinnelig skrevet av vermu
      Det er heller IKKE ufattelig at Frank Grønlund sitter trygt i stolen sin.
      Ja, Grønlund har hatt noen uheldige utspill, men det er ingen, jeg gjentar ingen som har vært i nærheten av å ha jobbet (lønnet og frivillig) mer for Lillestrøm Sports Klubb de siste 20 åra enn Frank Grønlund!
      Noen? Uheldige? Hadde LSK vært en normal bedrift hadde Grønlund for lengst hatt sparken grunnet sin fiendtlige holdning til sine viktigste kunder.

      At han har vært lenge i klubben er ikke at argument for at han skal være leder. Vi trenger en leder med ledelseskompetanse. Det innehar ikke Grønlund. Hverken om økonomi, medarbeiderbehandling, kundebehandling, strategi eller mediearbeid. Sesongen 2008 står som et grelt bevis.

      Opprinnelig skrevet av Kjetil
      Og til slutt. Slutt å kall han for Jooon (gjelder spesielt deg på felt O på ss som roper dette hver gang du ser han). Det er ikke morsomt. I beste fall er det mobbing av egne spillere.
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Joooon er ikke mobbing, det er sangen/ropet hans!
      Rønnern sier det. Joooon har det beste ropet av alle spillerne vi har. Hadde vært en skam å ikke bruke det.

      Vi trenger mer sang og roping på SS. Håper det blir bedre neste år.

      Frihet for sitterne!

      Opprinnelig skrevet av Kopperud
      Hører du det Bennylem
      Ja. Ikke rart det er vanskelig å få med SS til å skape stemning.

      Opprinnelig skrevet av petter
      Akkurat det har jeg problemer med å forstå, her høgger vi huet av alt, men Fjøra får gå fri omtrent hele tiden. Hvorfor??
      Tja. MaxPayne har vel vært på den saken ganske lenge. Andre står selvsagt fritt til å hive seg med.

      Opprinnelig skrevet av CFD
      Det er jo selvfølgelig fordi han selv er fugl.
      Kan også henge sammen med at han har vært på vei ut en stund. Liten vits i å sparke inn åpne dører.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • haak
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2007
        • 141

        Opprinnelig skrevet av Dole
        Jeg synes det er mer skremmende at folk tar det for gitt at de vet nøyaktig hva Riseth tjener.
        Har ikke sagt at jeg vet nøyaktig hva han tjener, men jeg leste jo skattelistene jeg å. Riise som er vår mest spennende og beste spiller tjener dobbelt så lite som en gammel stopper som ikke har overbevist meg.

        Kommentar

        • CFD
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2319

          Jeg tjener rundt 4ganger så mye som det som står i skattelistene. Man skal ikke ta alt man leser for god fisk selvom flere journalister liker å tro at det som står i skattelistene stemmer.

          Ikke tro alt du leser
          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

          Kommentar

          • dennis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 872

            Opprinnelig skrevet av Dole
            Jeg synes det er mer skremmende at folk tar det for gitt at de vet nøyaktig hva Riseth tjener.
            eller..... Hei Vidar du spilte dårlig i år så vi i styret er blitt enige om at kontrakten din på 2 år med kr.&/)=)/(&&/¤//()=) i året endrer vi uten at du kan si noe ned til kr. 450 000...ok. Vidar??

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              Opprinnelig skrevet av Ola
              Da velger jeg å påstå, like hypotetisk, at uten Riseth ville Pedersen spilt stopper, og Bjørkøy spilt back, som igjen ville åpnet for Brenne sentralt. Dermed ville laget blitt bedre, og vi ville tatt flere poeng. I tillegg til å spare 1,600-2,800k på lønnsbudsjettet.
              Med dette innlegget understreket du egen mangel på forståelse for fotball. Hadde Brenne vært god nok for en plass sentralt, ville han spilt der fremfor Bjørkøy uansett.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Hadde Brenne vært god nok for en plass sentralt, ville han spilt der fremfor Bjørkøy uansett.
                Så du mener ukritisk at Nordlie og Johnsens disposisjoner i år var korrekt? Skal vi kanskje ikke kunne diskutere valg av spillere, formasjoner og taktiske disponeringer? Det trenerteamet velger er korrekt - uansett!

                Det er lett å være klok i ettertid, og jeg tror mange er enige med meg i at Bjørkøy har fått for mange spilleminutter i år, og at Brennes plassering ute på kanten sjelden har vært noen suksess. Men saken er at ingen vet hvordan det hadde gått om ting hadde blitt gjort annerledes - og det er nettopp poenget mitt med inlegget. HYPOTETISK sett...

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Så du mener ukritisk at Nordlie og Johnsens disposisjoner i år var korrekt? Skal vi kanskje ikke kunne diskutere valg av spillere, formasjoner og taktiske disponeringer? Det trenerteamet velger er korrekt - uansett!

                  Det er lett å være klok i ettertid, og jeg tror mange er enige med meg i at Bjørkøy har fått for mange spilleminutter i år, og at Brennes plassering ute på kanten sjelden har vært noen suksess. Men saken er at ingen vet hvordan det hadde gått om ting hadde blitt gjort annerledes - og det er nettopp poenget mitt med inlegget. HYPOTETISK sett...
                  Jeg er absolutt ikke ukritisk til ulike trenerteams disposisjoner - det vet forumets jevne leser veldig godt. Den typen påstand vil jeg ha meg frabedt.

                  Du har helt rett i at ingen vet hvordan det hadde gått om ting hadde blitt gjort annerledes, men det er også åpenbart at Brenne ikke har hatt formen som tilsier en plass sentralt på midtbanen. Bjørkøy og Kiko utgjorde i flere kamper ett meget sterkt midtbanepar - og viste spesiellt frem evner bakover på banen. Ett område Brenne har vært totalt blottet for selvtillit og evner.

                  Dessverre vil jeg ikke bli veldig lei meg om Brenne forsvinner - han har ikke vist seg den gule drakta verdig.
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1453

                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    ? Skal vi kanskje ikke kunne diskutere valg av spillere, formasjoner og taktiske disponeringer?
                    Poenget er at logikken din ikke holder mål. Du hevder at uten Riseth i stallen ville Brenne fått sjansen sentralt på midtbanen og begrunner dette med at Bjørkøy ville spilt back. Problemet er at det ikke er noen verdens ting som skulle tilsi det. Bjørkøy spilte aldri back under EJ og når han først ble flyttet ned på backplass under HB ble Søgård allikevel foretrukket sentralt på midtbanen.

                    Helt greit at du mener Brenne burde spilt i stedet for Bjørkøy, men å dra Riseth inn i den diskusjonen er meningsløst.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 967

                      Opprinnelig skrevet av CFD
                      Jeg tjener rundt 4ganger så mye som det som står i skattelistene. Man skal ikke ta alt man leser for god fisk selvom flere journalister liker å tro at det som står i skattelistene stemmer.

                      Ikke tro alt du leser
                      Bruker man tv2 sine skattelister og trykker på reel inntekt så får du oppgitt en ganske riktig inntekt.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        Opprinnelig skrevet av WAK
                        Bruker man tv2 sine skattelister og trykker på reel inntekt så får du oppgitt en ganske riktig inntekt.
                        Du får opp en inntekt basert på gjennomsnittsfradrag for aktuell inntekt. Mao akkurat like unøyaktig som de vanlige listene.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          Nå må dere ikke bli Rhino Thune her... Jeg skal forsøke å forklare:

                          Mitt innlegg om at Riseth ut ville åpnet for Pedersen som stopper-->Bjørkøy som back-->Brenne som sentral midt/indreløper med resultat flere poeng, var ett hypotetisk svar på en hypotetisk påstanden om at vi hadde rykket ned uten Riseth. Jeg prøvde et forsøk på å være litt på kanten, litt metaforisk eller ironisk om du vil. Men jeg skal slutte med slikt.

                          På en dag hvor Trond Olsen blir tatt ut i landslagstroppen og Moa sover ut bakrusen etter å ha herjet med serievinnerne i 2 x 45, må det sies at det ikke bare er feil med hvem som er kjøpt, men også hvem som ikke er kjøpt. Egentlig er det meste feil med spillerkjøp og scouting på Åråsen de siste årene og jeg støtter 100% at det nå foretas en seriøs opprydding, gjerne også en utvidet hoderulling blandt ansvarlige.

                          Kommentar

                          • OppsalKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2008
                            • 1881

                            Opprinnelig skrevet av Ola
                            Nå må dere ikke bli Rhino Thune her... Jeg skal forsøke å forklare:

                            Mitt innlegg om at Riseth ut ville åpnet for Pedersen som stopper-->Bjørkøy som back-->Brenne som sentral midt/indreløper med resultat flere poeng, var ett hypotetisk svar på en hypotetisk påstanden om at vi hadde rykket ned uten Riseth. Jeg prøvde et forsøk på å være litt på kanten, litt metaforisk eller ironisk om du vil. Men jeg skal slutte med slikt.

                            På en dag hvor Trond Olsen blir tatt ut i landslagstroppen og Moa sover ut bakrusen etter å ha herjet med serievinnerne i 2 x 45, må det sies at det ikke bare er feil med hvem som er kjøpt, men også hvem som ikke er kjøpt. Egentlig er det meste feil med spillerkjøp og scouting på Åråsen de siste årene og jeg støtter 100% at det nå foretas en seriøs opprydding, gjerne også en utvidet hoderulling blandt ansvarlige.
                            Bjørkøy som back? Hæh?

                            Bjørkøy bør ikke være i nærheten av første 11'er om vi skal kjempe for medalje i 2009.
                            Nå bosatt på Rasta !!!!!

                            Alltid Celtic og LSK

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2128

                              Stallen mà nok ryddes opp i, men det er interessant à ta et tilbakeblikk pà sesongen 2007, da vi lenge var med i gullkampen. I 4-0 kampen mot FC Oslo pà Ullevaal, stilte vi med: http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=15296

                              Otto
                              Rambekk-Andresen-Kippe-Stefanutto
                              Sògàrd-Mouelhi-Brenne
                              Riise-Occean-Myklebust

                              Tidligere i sesongen hadde vi jo ogsà den fryktinngytende hòyresiden med Riise-Myklebust, som bidro sterkt til poengsankingen pà vàrparten. Det er uansett forsvaret som har gjennomgàtt de stòrste forandringene siden den gang.

                              Kjòpene som ble gjort etter sesongen 2007, var fòrst og fremst ledertyper i Riseth og Bjòrkòy. I og for seg en forstàelig tankegang, i og med at det var i toppkampene laget hadde problemer. Derfor var det ikke sà rart at man hentet inn en spiller som Riseth, som med sin rutine hadde mye à tilfòre i slike kamper. Bjòrkòy var ogsà en tidligere kaptein, selv om i alle fall undertegnede stilte seg skeptisk til à hente inn flere spillere i et allerede overbefolket midtbaneledd. Det man glemte, var à hente inn spillere med fart. Skal nye spillere inn, bòr fart vaere prioritet nr. 1, uansett hvor man spiller pà banen.

                              Pà keeperplassen er Otto en ubestridt nummer 1. Hansen kan vaere en ung reserve, noe som kan bety at Moldskred er pà vei ut. (Han kan kanskje vaere aktuell for Adecco?? Skeid??)

                              Min forsvarsrekke neste àr, vil vaere: Eriksen-Kippe-PSA-Johnsen. Tilbake til det bunnsolide stopperparet fra 2007, og med Riseth (som rutinert) og Pedersen (som anvendelig erstatter). Spòrsmàlet er om man trenger ytterligere forsterkninger?? Med tanke pà Johnsens skadehistorikk, hàper jeg at man er pà jakt etter en ung (fortrinnsvis) og rask (definitivt) venstreback, som kan steppe inn ved problemer. I midten vil vi uansett ha dobbel dekning (regner Bertheussen som ferdig i klubben)

                              Pà midtbanen er det meget god dekning sentralt. Etter Mykles prestasjon pà kanten mot Rosenborg, reiser spòrsmàlet seg: Er dette vàr forsvunnede venstreving?? Mykle er bedre nàr kan kommer bakfra pà banen, og vil nok komme mer til sin rett nàr han ligger litt dypere. Problemet med dette vil uansett vaere at vi da ikke vil ha en ordentlig "krittslikker" pà plass pà noen av sidene, og at vi da vil bli altfor konsentrert i midten. Konklusjon: En ving er fortsatt nòdvendig. Fart og innleggsfot er nòkkelord. Bòr ogsà kunne spille pà begge sider. Hvem som skal ut av vàre sentrale spillere er vanskeligere à svare pà. Vil Berg spille med Mouelhi i en dyp rolle, kan dette àpne for Brenne hòyere opp pà banen. Skal Mouelhi fà stòrre offensivt ansvar, kan Bjòrkòy/Sògàrd passe bedre som ryddegutter. Jeg tror Essediri, JML og Brenne/Bjòrkòy er de spillerne som ligger tynt an her, sà er spòrsmàlet om noen vil legge inn bud pà disse??

                              Pà topp er Arild/OO et godt spisspar nàr de fàr stòtte bakfra pà banen. Spiller OO sammen med noen andre, vet vi ogsà at Arild kan komme inn og avgjòre nàr som helst. Og bakfra har vi sultne unggutter i Bergmann/Fellus/Myklebust. (TAG tror jeg nok er ferdig)

                              Konklusjonen min er vel at den store opprydningen i stallen ikke er nòdvendig (og heller ikke mulig). Den store utfordringen til Berg, blir à fà venstresiden vàr til à fungere. Her tror jeg fortsatt det mangler noen brikker i puslespillet.
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av heidar
                                Etter Mykles prestasjon pà kanten mot Rosenborg, reiser spòrsmàlet seg: Er dette vàr forsvunnede venstreving?? Mykle er bedre nàr kan kommer bakfra pà banen, og vil nok komme mer til sin rett nàr han ligger litt dypere.
                                Mykla var stor mor Bart. Utvilsomt. Problemet er at han er det 1 av 4/5 kamper. Dersom han leverer varene som mot Bart stabilt er han vår forsvunnede venstreving. Når han ikke leverer er han dessverre milevis unna TL-standard.

                                Forøvrig mange gode poenger heidar.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Har man prestert slik myklebust har gjort de siste sesongene er det ingen tvil om at man forsvarer en plass på laget. Jeg kan heller ikke huske at han har spilt en eneste kamp hvor han har vært vesentlig dårligere enn resten av laget.

                                  Kommentar

                                  • athomash
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2007
                                    • 118

                                    Veldig bra Heidar, må si meg helt enig. Venstresiden må oppgraderes, resten har vi.

                                    Ps! Litt usikker på han eriksen, men får vel stole på Berg der.

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      Heidar holder på meg 4-3-3.

                                      Nei.... nei.... nei....

                                      LSK = 4-4-2 og blør for drakta. Krig, krig og meire krig. Innsats og vilje.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

                                        Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                        Heidar holder på meg 4-3-3.

                                        Nei.... nei.... nei....

                                        LSK = 4-4-2 og blør for drakta. Krig, krig og meire krig. Innsats og vilje.

                                        Tror du må lese innlegget til Heidar en gang til. Er aldri snakk om at LSK skal spille 4-3-3, bare at vi gjorde det mot Lyn i fjor.

                                        Forøvrig et meget godt innlegg av Heidar, enig i så og si alt.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                        Kommentar

                                        • WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 967

                                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                          Du får opp en inntekt basert på gjennomsnittsfradrag for aktuell inntekt. Mao akkurat like unøyaktig som de vanlige listene.
                                          Er du sikker på det? Etter hva jeg har hørt er den ganske riktig og går ikke ut i fra noe gj.snittsfradrag. På meg og del andre som har sjekket den, stemmer den veldig bra. På andre lister er det jo trekt fra minstefradrag, renteutgifter osv det tror jeg det ikke blir gjort på Tv2 sin "reel lønn." Men mulig du har rett men det er rart den stemmer så bra på alle jeg har snakket med. Og alle har hatt en del renteutgifter osv. Burde være vanskelig og det til å stemme så bra da hvis den er baseert på gj.snittsfradrag.

                                          Kommentar

                                          Working...