Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thomasg
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2003
    • 122

    Nå kan man ikke bruke skattelistene for å se hva Riseth tjener i Lillestrøm da. Skattelistene viser jo inntekten fra i fjor. I tillegg driver vel Riseth med eiendomsinvisteringer i tillegg.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av thomasg
      Nå kan man ikke bruke skattelistene for å se hva Riseth tjener i Lillestrøm da. Skattelistene viser jo inntekten fra i fjor. I tillegg driver vel Riseth med eiendomsinvisteringer i tillegg.
      Pluss på med en stor sign-on-fee som han fikk ved signering...
      Tipper at lønna hans i LSK er vesentlig lavere enn de fleste faktisk tror, samme gjelder nok andre i stallen også. De som kommer gratis fra andre klubber er ikke så "gratis" som de skal ha det til, og penger er penger uansett. Så enig med de som syntes det blir brukt for mye penger på halvgode spillere, men som Thomas sier over må man skille mellom lønn og andre inntekter de spillerne har!
      Og det er ingen tvil om at Riseth er en av de som har bidratt til at laget holdt seg. Riktig nok enkelte dårlige kamper, men han har gått i krigen og ofret egen helse for laget!

      Kommentar

      • ketil
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2004
        • 246

        For en tid tilbake proevde jeg aa spoerre om dette med loenninger, siden jeg ikke kunne finne noen paa internett (innlegget ble slettet av en moderator). Skattelister funker daarlig, spesielt for de som ikke spilte her i fjor. Finnes det noe sted? Hvis ikke er vel dette maset om loennsnivaaet noe mangelfullt. Uansett, er det vel mer naerliggende aa skyte arbeidsgiveren her, ikke arbeidstageren selv om jeg ser at Lillestroem anno 2008 og arbeid kan diskuteres.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          Nå har jo Start rykket opp - la de få Steinar P og Jooon gratis, kanskje de også kan ta med seg Riseth....

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av Paddis
            Nå har jo Start rykket opp - la de få Steinar P og Jooon gratis, kanskje de også kan ta med seg Riseth....
            Steinar P har som eneste LSK spiller spilt alle kampene i årets serie, nå kan jo det tolkes dit hen at han har hvert den som har bidratt mest til at laget har gjort det dårlig... men jeg velger å tolke det dit at han faktisk aldri er skadet, han står på og tørr å gå i krigen.. på lik linje med noen andre spillere, men langt fra alle. Sånne spillere kan vi ikke kaste på dør.. Jeg kan ikke se at det er noen grunn til at han skal være førstevalget til Berg, men at han er i troppen og kan bidra med mye bra på trening og steppe inn når man trenger det er jeg helt sikker på. Alternativet har vi sett i år, Espen Søgård på back..... Med 4 faste i backrekka uten at en av de er SP, så veit vi hvertfall hva vi har å sette inn på når det blir skader og karantener ut over i sesongen, foretrekker Steinar P fremfor Søgård på back.

            Kommentar

            • Ketil Cantona
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6813

              Enig i det, men på tide å fornye oss og dermed ryker sørlandstrioen tilbake.

              Jeg har skryti og gitt SP godkjent i årets sesong, men jeg ftror at LKE er førstevalget og det gjør nok desverre at SP blir (mis)brukt på venstre backen.

              Et år eldre, et år tregere og bla bla bla. Jeg er usikker på stort sett hele første ellveren.

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                Opprinnelig skrevet av Paddis
                Enig i det, men på tide å fornye oss og dermed ryker sørlandstrioen tilbake.

                Jeg har skryti og gitt SP godkjent i årets sesong, men jeg ftror at LKE er førstevalget og det gjør nok desverre at SP blir (mis)brukt på venstre backen.

                Et år eldre, et år tregere og bla bla bla. Jeg er usikker på stort sett hele første ellveren.
                Ingen vi ha SP fast på backen, det er vi helt enig om... men syntes det er dumt å kaste han ut, hvertfall med tanke på historikken til enkelte i forsvarsrekka... Riseth og Kippe får flere gule kort alene enn resten av tippeligaen, MJ har hvert skada så lenge at det blir spennende å se om han har blitt så hjulbeint av all syklinga at motstandern fritt kan slå luke på han hver gang de fosser nedover kanten!!!
                Nei til å gi bort spillere troppen har brukt for, ja til SALG av alt og alle som ikke er å regne med i første 11`ern til Berg.
                Men vi kan gi bort enkelte spillere for å spare lønna de hever, så lenge de ikke har noe å bidra med!
                Håper at femi eriksen gjør en god figur på den ene backen og at MJ kommer tilbake i samme slag som i start tiden!

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3449

                  SP bør vi beholde neste sesong og. Det er fortsatt mange usikkerhetsmomenter i forsvaret vårt.
                  -MJ har fortsatt til gode å spille 90 minutter fotball, og kan fort få et tilbakeslag neste sesong.
                  -PSA bør være tilbake, men har vært skadet mesteparten av sesongen, og kan fort bli det neste sesong og. Usikker på hvilken skade han har slitt med, men det er et spørsmåltegn inntil julaften neste år.
                  - Kippe og Riseth sanker kort som ingen andre, og vil nok gå på et par karantener neste sesong og. I tillegg er det litt usikkerhet rundt skaden til Riseth.
                  -Hvis Biffen da blir sendt på dør kan det fort bli store utfordringer for unge stoppertalenter. Jeg er positiv til å gi unggutta sjanser, men om vi plutselig må spille med unge Gabrielsen i lengre perioder kan han fort få problemer.

                  Summen blir at vi trenger en solid back-up til MJ samt en ekstra i tillegg til SP og Riseth bak førstevalgene.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    Er det noen som har en statusrapport på Husars bedrifter i Slovakia? Er det benken eller spiller han? Bra eller dårlig?
                    Han har vel ikke bevist så mye i LSK, men jeg synes Berg bör ta en grundig titt på ham og gi ham en sjanse til å vise seg frem. Han rakk jo så vidt å vise seg frem for Uwe för wondertyskeren blei sparka. Nordlie var jo som kjent mongo, og vurderte fyren kun som back(?).
                    Gutten har spennende ferdigheter, både fysisk og teknisk, og jeg mener det er dumt å la ham gå uten at Berg får muligheten til å gjöre et siste forsök.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      -Hvis Biffen da blir sendt på dør kan det fort bli store utfordringer for unge stoppertalenter. Jeg er positiv til å gi unggutta sjanser, men om vi plutselig må spille med unge Gabrielsen i lengre perioder kan han fort få problemer.
                      Jeg stiller heller med en unggutt, enn å stille med Bert. Bert er en uhelbredelig bölle som spiller på stor risiko. En unggutt får i det minste verdifull erfaring, og lärer av sine feil.

                      Om vi slepper inn mål fordi at Gabrielsen glepper i en markering, så kommer han antakeligvis til å väre skjerpet og fokusere på å ikke gjenta feilen i neste match. Han gjör kanskje en annen tabbe i påfölgende kamp, men lärer sannsyneligvis av den også.

                      Bert derimot er klin gäärn, gjör samme halsbrekkende risikomomenter i kamp etter kamp, og viser ikke tegn til å läre av sine feil. En dårlig utgave av Pantsy-Hagen. Det oppsummerer det hele.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Bekkis
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 441

                        jaja. da så det ut som at kiesenebner var ute av LSK. Blir vel det samme styret nå som med strand og danton... fint at vi får litt mer negativ fokus rundt LSK. For Kiesenebner er dette bare trist. synes synd på han.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          Egen tråd om Kisenebner: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13458
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            Regner med at JML med flere også får det glade budskap, om ikke TN får seg jobb i TL klubb.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Regner med at JML med flere også får det glade budskap, om ikke TN får seg jobb i TL klubb.
                              Rykter sier at han har takket nei til Tromsø i håp av et tilbud fra Brann eller Start.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Er du sikker på det? Etter hva jeg har hørt er den ganske riktig og går ikke ut i fra noe gj.snittsfradrag. På meg og del andre som har sjekket den, stemmer den veldig bra. På andre lister er det jo trekt fra minstefradrag, renteutgifter osv det tror jeg det ikke blir gjort på Tv2 sin "reel lønn." Men mulig du har rett men det er rart den stemmer så bra på alle jeg har snakket med. Og alle har hatt en del renteutgifter osv. Burde være vanskelig og det til å stemme så bra da hvis den er baseert på gj.snittsfradrag.
                                Den er vesentlig mer riktig enn de vanlige skattelistene, men fortsatt ganske feil. Skattelistene viser vesentlig mer rett på meg i 2007 enn 2007, men det er fordi jeg fikk fullt sjømannsfradrag på 80.000 i 2006 ,men jeg ikke fikk fullt fradrag i 2007 pga at jeg kun jobbet 70dager i 2007. Jeg har riktignok ingen lån å trekke fradrag på.

                                Skattelistene antyder at jeg har tjent under 40.000kr i 2006 og 50.000 i 2007 , mens jeg har tjent rundt rundt 4ganger så mye begge årene.

                                Men dette er forferdelig offtopic. Konklusjonen er at man ikke kan stole på skattelistene, selvom de "Reell intekt" til TV2 gir et vesentlig bedre bilde av situasjonen enn de normale skattelistene.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2151

                                  Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                  jaja. da så det ut som at kiesenebner var ute av LSK. Blir vel det samme styret nå som med strand og danton... fint at vi får litt mer negativ fokus rundt LSK. For Kiesenebner er dette bare trist. synes synd på han.
                                  Ja 100% enig her.
                                  Enig at vi må prøve å kvitte oss med Kiesenebner,men ikke på denne måten.
                                  Vi greier å lage konflikter ut av det meste,desverre :-))
                                  Hvor attraktivt blir det egentlig for spillere å komme til Lsk hvor det er så dårlig personalbehandling,og hvor vi nå heller ikke (heldigvis) har fantasilønninger å tilby???

                                  Faen meg lei av negativ fokus på sportsklubben !

                                  Kommentar

                                  • Bekkis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 441

                                    Milliardeær inn i KIL

                                    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


                                    Nordlie ønsker sju spillere med tippeligaerfaring. her lukter det JML og muligen SP laaaang vei!

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                      http://fotball.adressa.no/forstediv/article122957.ece

                                      Nordlie ønsker sju spillere med tippeligaerfaring. her lukter det JML og muligen SP laaaang vei!
                                      Endelig noe godt nytt igjen. I en tid med økonomiske vansker, mangel på spillere (spesielt venstreving), judas inn i klubben, gull til søpla, produksjon av tvilsomme regler og manifester, så har det utelukkende vært elendighet rundt klubben.

                                      Kun ach og enkelte perler fra andre brukere har brakt glede.

                                      Nå, med penger til Uday, så kan vi endelig øyne håp om å bli kvitt noen av de overbetalte og underpresterende spillerne!
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Kanarifugl84
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2007
                                        • 2319

                                        Opprinnelig skrevet av Bekkis
                                        Nordlie ønsker sju spillere med tippeligaerfaring.
                                        Her er hvertfall litt å begynne med:


                                        Med på kjøpet, en skikkelig godbit:


                                        Totalpakke = 20 mill. Pris kan diskuteres.

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Det er ikke akkurat noen Royal Straight Flush du har øverst der, jokeren nederst hjelper nok heller ikke. Her er det på tide å kaste seg.

                                          Kommentar

                                          Working...