Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    Jeg er litt enig med Odinster her. Hadde Otto vært kampklar og ikke slitt med kneet, hadde nok de fleste hatt en annen mening, men kneskader tar ofte tid. Hvis dette fortsetter har vi behov for en tredjekeeper. Dersom Molskred drar i løpet av måneden har vi bare Hansen klar. Dette blir hans første år på toppnivå, og han bør heller ikke føle at en "fast" plass er forestående, fordi det på litt sikt kan føre til stagnasjon. Han trenger å pushes videre. Molskred er ikke tiltenkt noen større rolle enn å være backup, og det er han god nok til å være. Lønna hans er ikke stor, ikke stor nok til å "måtte" dra. Han har vel påtatt seg rollen som "sosialminister" i alle klubbene han har vært i, og han virker som en som bidrar positivt både i klubben og til keepernes treningshverdag. En sammenligning med Gundersen, Biffen og Midttun blir ikke riktig ut fra bredden og lønna.

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      Opprinnelig skrevet av andersmm
      Hold an her. Moldskred så jo ut som en hodelös höne da han fikk sjansen mot Murcia her om dagen.
      Opprinnelig skrevet av RB live

      *36 Søgård gir Murcia muligheten med en stygg feilpasning. Men skuddet fra målscoreren reddes av Moldskred.

      *72 Surr i de bakre rekker i Lillestrøm gir en Murcia-spiller sjansen fra 15 meter. Kun en strålende redning fra Moldskred hindrer en ny spansk scoring.

      *84 Ny sjanse for Murcia. Mer rot inne i Lillestrøms 16 meter og en spanjol kommer til avslutning. Nok en gang redder Moldskred glimrende.

      *85 Lars Ivar Moldskred har imponert i dagens kamp.

      *88 Nok en mulighet for Murcia. Denne gangen kommer skuddet fra venstre, men Moldskred redder nok en gang.
      Men, siden jeg ikke så kampen, så stoler jeg selvsagt på deg angående hodeløs høne synspunktet.

      Moldskred er ingen klassekeeper, og ingen mann for fremtiden. Men så lenge Otto sin situasjon er usikker, så er det null poeng i og aktivt prøve å kvitte oss med ham.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av Odinster
        Hodeløs høne?

        Det var vel ikke mye han kunne gjøre med de to skåringene.

        En spansk toppspiller alene med keeper er det noe drøyt å påstå at er enkelt å stoppe, men det er enda drøyere å forvente det.
        Det andre målet kom vel rimelig overraskende på oss alle.
        Förste målet oppförer han seg rimelig merkelig på. kommer sånn halveis ut og gjör et lite hopp når avslutninga kommer. Det er ingen umulig avslutning, samtidig som Moldskred heller ikke skal lastes for målet. Dog tror jeg ikke han gjör det lettere for seg selv ved å velge et lite hopp i en situasjon der de aller fleste angripere pröver seg på et lavt skudd. Jeg drister meg også til å påstå at en TL-keeper bör forstå hva som kommer litt tidligere og således väre litt tidligere ute for å möte angriperen. I dette tilfellet havner han litt på halvdistanse. Ingen tabbe på noen måte, men hans opptreden virker ikke betryggende på meg.

        Andre målet er en keepertabbe, noe annet kan man ikke påstå. Det skal ikke väre mulig å sleppe den lompa inn. Det er ikke snakk om et kremmerhus som dupper ned bak ham. Det er et klönetreff som går sakte i bue over 16 metern og kommer ned med snö på. Moldskred behöver kun å ta et eller to skritt til bakover, men feilberegner totalt og blir i stedet nödt til å sprelle etter kula. Det er ikke slik at han ikke rekker å forflytte seg, han har god tid. Problemet er at han feilbedömmer. Det er en fullvoksen mann det er snakk om, og en sånn lompe skal ikke få lov til å dale ned i mål på den måten.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Men, siden jeg ikke så kampen, så stoler jeg selvsagt på deg angående hodeløs høne synspunktet.

          Moldskred er ingen klassekeeper, og ingen mann for fremtiden. Men så lenge Otto sin situasjon er usikker, så er det null poeng i og aktivt prøve å kvitte oss med ham.
          Det var vel få som så denne kampen, da TV2 dreit i å sende den. Jeg baserer kun mine uttalelser på höydepunktsklippet fra LSK-TV. Sånn sett er kanskje hodelös-setningen ikke dekkende for hele kampen. Det er dog dekkende for Lars Ivar Moldskred.

          Det skal han ha Moldskred, han er ikke nödvendigvis noen dårlig keeper når det gjelder reaksjonsredninger. Han er ofte ganske bra på strek, men desverre så lider han av Espen Johnsen-syndromet: Bra på strek, Hasardiös utenfor.

          Jeg er av den oppfatning at vi heller kan hente opp en til junior, i stedet for å stille med Moldskred. Om vi skal sette ett risikomoment i mål så kan det like gjerne väre en med utviklingspotensiale.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Kaizer
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2006
            • 139

            Moldskred er ikke noe dårligere enn Fredrikson, kan like godt kvitte oss med den overvurderte skadeutsatte spilleren som kanskje kan gi litt penger i kassa om en kun skal tenke økonomi.
            "It is the nature of desire not to be satisfied, and most men live only for the gratification of it."

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              Opprinnelig skrevet av Kaizer
              Moldskred er ikke noe dårligere enn Fredrikson, kan like godt kvitte oss med den overvurderte skadeutsatte spilleren som kanskje kan gi litt penger i kassa om en kun skal tenke økonomi.
              Det var vel du som maset om det samme tidligere en gang? Du vet godt at Otto er mye bedre enn Lars Ivar!!
              Last edited by Emil B; 23.02.2009, 13:07.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                Opprinnelig skrevet av Emil B
                Det var vel du som maset om det samme tidligere en gang?

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7105

                  Lykke til i Tromsdalen, Eirik Bertheussen!
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • BlodigHøne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 729

                    Hvordan går det med JML, er det ingen som vil ha han?
                    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                    That went wherever I... did go!

                    Kommentar

                    • Emil B
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2006
                      • 5921

                      Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                      Hvordan går det med JML, er det ingen som vil ha han?
                      Sikkert noen som vil ha han, men de vill ikke betale den lønna han hever i LSK. Og han er heller ikke villig til å gå noe særlig ned i lønn heller. Hadde lett sittet på benken i 2 år med over 1 mill i året.

                      Kommentar

                      • Mauer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 270

                        Noen som veit om Godset skal prøve å hente Molskred og/eller Gundersen?

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                          Usikker framtid for «Mr. Lillestrøm»


                          Espen Søgård kan være neste kanarifugl som får reisepass.
                          Se Tippeliga, landskamper og treningskamper på tv2sporten.no
                          Åråsen (TV 2 Sporten): Espen Søgård har vært i Lillestrøm i 12 sesonger og har spilt for A-laget siden 1999. Etter 2009-sesongen går kontrakten til «Mr. Lillestrøm» ut, og det er usikkert om han blir tilbudt ny kontrakt.
                          - Den kontrakten jeg har går ut i år og det er det jeg forholder meg til akkurat nå. Jeg har ikke hørt noe mer heller, så...., sier Søgård til TV 2 Sporten.
                          Berg: - Fantastisk spiller
                          Selv om trener Henning Berg skryter av midtbanespilleren, kan han ikke svare ja eller nei på direkte spørsmål om Søgård blir tilbudt forlenget kontrakt.
                          - Espen er en fantastisk spiller og kommer til å bli en viktig bidragsyter i sesongen 2009.
                          - Vil han bli tilbudt kontrakt utover 2009-sesongen?
                          - Det blir selvfølgelig en vurdering i forhold til hvordan det går både med han og med laget, svarer Berg.
                          Slunken klubbkasse
                          29-åringen ble tilbudt en forlenget kontrakt i fjor høst, da Jan Åge Fjørtoft var manager i klubben. Med ny trener i Henning Berg og med Torgeir Bjarmann som ny sportssjef er forhandlingene lagt på is.
                          - Jeg har ikke hørt noenting om det og jeg håper og tror at jeg er med videre, så får vi se hva tida viser. Det kan jo hende at de ikke ønsker å ha meg med videre så da får jeg se andre steder, så man kan aldri si aldri, men det er absolutt her jeg ønsker å videreutvikle meg som fotballspiller.
                          Henning Berg innrømmer at en slunken klubbkasse gjør det vanskeligere å inngå nye kontrakter.
                          - Vi har ikke verdens beste økonomi i forhold til slik det har vært tidligere det gjør også at når vi signerer nye spillere så må de ha noe annet enn det vi har her i dag.

                          http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...cle2583403.ece
                          Ikke en gang tenk tanken på å selge Espen Søgård!!!!!

                          Kommentar

                          • Henrik
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2006
                            • 2110

                            Opprinnelig skrevet av Emil B
                            Ikke en gang tenk tanken på å selge Espen Søgård!!!!!
                            Han har et år å prestere på. Han får, som alle andre, vise at han fortjener plassen på laget.
                            Last edited by Henrik; 23.02.2009, 17:18.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Opprinnelig skrevet av Emil B
                              Ikke en gang tenk tanken på å selge Espen Søgård!!!!!
                              Slik jeg oppfatter det blir det vel snakk om å la kontrakten gå ut, hvis den ikke forlenges. Ergo kan Espen gå gratis, og det blir ikke snakk om noe salg.

                              Det er vel heller ikke utenkelig at LSK eventuelt vil tilby kontrakt med mindre lukrative betingelser. Dette gjelder nok både Espen og andre. Noen som vet hvorfor det ikke ble noen forlengelse her i fjor, slik det nevnes i oppslaget?

                              En ting er uansett helt klart, tiden da Uday og Fjørtoft satt med gullpenn og kastet millioner etter spillere er definitivt over. Definitivt.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • detvarvondtdet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 398

                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Ikke en gang tenk tanken på å selge Espen Søgård!!!!!

                                Kan ikke la den stå uimotsagt. Er han ikke god nok så selvfølgelig må han få muligheten til å se seg om etter ny arbeidsgiver. Han er vel ikke interessert selv i å gå på gress her. Spiller ingen rolle om han er en "supergutt" fra Fetsund som har vært i klubben aldri så lenge. Skulle følelser og personlighet vært avgjørende kunne vi jo fortsatt hatt Tom Lund på topp..
                                "Dere kan sitere meg på dette:
                                Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                Fjøra

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                  Kan ikke la den stå uimotsagt. Er han ikke god nok så selvfølgelig må han få muligheten til å se seg om etter ny arbeidsgiver. Han er vel ikke interessert selv i å gå på gress her. Spiller ingen rolle om han er en "supergutt" fra Fetsund som har vært i klubben aldri så lenge. Skulle følelser og personlighet vært avgjørende kunne vi jo fortsatt hatt Tom Lund på topp..
                                  Det er to spillere i dagens tropp som nesten for en hver pris skal beholdes. Nr 1 Arild Gilbert Sundgot og nr 2 Espen Søgård.

                                  Kommentar

                                  • Kanaris93
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Nov 2007
                                    • 232

                                    ALDRI,ALDRI,ALDRI selg klubbens hjerte, Espen Søgård! Gutten skal faen meg spille i klubben til han dæver!
                                    I med og motgang <3

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Sikkert noen som vil ha han, men de vill ikke betale den lønna han hever i LSK. Og han er heller ikke villig til å gå noe særlig ned i lønn heller. Hadde lett sittet på benken i 2 år med over 1 mill i året.
                                      Tror LSK ser seg om etter alternative klubber som er villige til å ta over en större del av lönnskostnadene enn de har tilbud om p.d.d.
                                      Finnes en stor sjanse for at KIL og SF önsker å hente ham, men de har verken ökonomi eller idioti nok til å ta over hele lönna hans.

                                      Tipper begge klubbene har tilbudt seg å ta over en nokså liten del av lönna, og at LSK derfor ser seg om etter andre lösninger, mens de håper at SF eller KIL skal bli utålmodige og höyne budet sitt. Som jeg tidliger har nevnt i denne tråden; Jeg håper LSK vet å gi seg mens leken er god.

                                      Jeg tror han forsvinner i löpet av dette vinduet. JML innser vel selv at tribunetilvärelsen ikke hjelper hans karriere stort, selv om den er bra betalt. Dette bidrar kanskje til at han firer litt på lönnskravet for å få muligheten til å spille toppfotball kommende sesong.

                                      Forövrig er det godt å se at det faktisk finnes en del interesse for benkesliterne våre tross alt. Cred til Bjarman eller hvem det nå måtte väre som klarer å pushe luftslott i disse nedgangstider.
                                      Halve Adeccoligaen og et par TL-lag(!) ligger jo på telefonen
                                      Last edited by andersmm; 23.02.2009, 20:21.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Opprinnelig skrevet av Kanaris93
                                        ALDRI,ALDRI,ALDRI selg klubbens hjerte, Espen Søgård! Gutten skal faen meg spille i klubben til han dæver!
                                        Dröyt. Veit ikke om Sögård henger med i svingene når 2040 sesongen sparkes i gang på Nye Telenor Arena.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Finnes en stor sjanse for at KIL og SF önsker å hente ham, men de har verken ökonomi eller idioti nok til å ta over hele lönna hans.
                                          Idioti skorter det definitivt ikke på i KIL ettersom Uday regjerer der. Men, beklageligvis har skurkestrekene i IT-Factory blitt avslørt, slik at det ikke finnes midler til å kjøpe Jooooooon for 10 mill samtidig som han får 5 mill i sign-on fee og livslønn.

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Jeg tror han forsvinner i löpet av dette vinduet. JML innser vel selv at tribunetilvärelsen ikke hjelper hans karriere stort, selv om den er bra betalt. Dette bidrar kanskje til at han firer litt på lönnskravet for å få muligheten til å spille toppfotball kommende sesong.
                                          At LSK benytter totalt ukjente gutter i stemmeskifte burde være et klart signal til Joooon om at han, vel, ikke akuratt inngår i fremtidsplanene. Hvis Joooon tror han kan vente oss ut håper jeg han tar skammelig feil. La han frosse på tribunen frem mot seriestart, så får kanskje pipa en annen låt.

                                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Forövrig er det godt å se at det faktisk finnes en del interesse for benkesliterne våre tross alt. Cred til Bjarman eller hvem det nå måtte väre som klarer å pushe luftslott i disse nedgangstider.
                                          Halve Adeccoligaen og et par TL-lag(!) ligger jo på telefonen
                                          Skal ikke se bort i fra at en som har pusha mobiltelefoner tidligere briljerer med sine kunster. (smiley inn her)
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...