Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Jeg er vel noe skeptisk til å kaste en unggutt som ikke inngår i troppen tildaglig inn i en tippeligakamp. Tror Moldskreds debut mot Godset kan fremstå som en praktkamp i forhold, og med Hansen småskadet og Otto på vei tilbake er det litt tynt akkurat nå. Er begge to tilbake for fullt hadde det vært bedre å låne Moldskred ut da.
    Vi har ikke penger til å ha folk gående på tiltak.

    Selvfölgelig finnes det alltid en sjanse for at vi mangler en spiller i en posisjon på banen, grunnet skader og suspensjoner, men vi kan ikke holde oss med en stall som forsikrer oss mot dette. En slik stall vil bestå av masse spillere som går rundt og hever lönn uten å spille kamper.

    De keeperne vi har i rekruttavdelingen burde også holde såpass nivå at man i nödsituasjoner kan spille med dem en kamp eller to. Ärlig talt så kan det vel ikke bli så altfor mye verre en Moldskreds ablegöyer i fjor. Skredet var vel heller ingen ungfole, og kunne ikke rettferdiggjöre spillet med at han var i utvikling. Henter vi derimot opp en ung keeper for å sitte på benken, vil dette i seg selv väre en kjempemotivasjon. Får han atpåtil spille vil det väre utrolig viktig erfaring for vedkommende.

    En gammel og dårlig tredjekeeper vil aldri hjelpe oss til fremgang, derimot kan et uferdig talent bidra i positiv retning.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      Med ny spiller på lån fra Arsenal øker stallen igjen. Denne gangen med kvalitet, ikke kvantitet ref. Tom Nordlies innkjøp.

      Mange som snakker om at stor stall svekker oss, men flere burde kanskje også vurdere flg: med 16 lag blir sesongen rekordlang i år, og de som bare har 14-15 virkelig gode spillere i stallen vi slite med 30 kamper+cup mm.

      Da kan det være en styrke å ha en bred stall, selv om jeg håper stallen vår slankes / forbedres / forynges ytterligere til sesongen 2010.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Med ny spiller på lån fra Arsenal øker stallen igjen. Denne gangen med kvalitet.
        Enig.
        Bare så synd vi fortsatt er litt "tynne" i en av de viktigtse posisjonene - sentral midtbane. Jeg klarer ikke helt å stole på Kiko, dessverre.
        Synes det er ganske mange lag som er bedre forspent i denne lagdelen enn det vi er.
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Enig.
          Bare så synd vi fortsatt er litt "tynne" i en av de viktigtse posisjonene - sentral midtbane. Jeg klarer ikke helt å stole på Kiko, dessverre.
          Synes det er ganske mange lag som er bedre forspent i denne lagdelen enn det vi er.
          Kiko er vel den eneste sentrale midtbanespilleren jeg stoler på. Det er valg av makker som bekymrer meg.

          Sögård fremstår som en fattigmannsversjon av Kiko, ikke som en potensiell partner.

          Tokstad er spennende, men trenger nok litt tid för han kan ta en sentral plass på regelmessig basis.

          Dosso er vel den som er närmest en plass i ellvern, og kan nok med tiden bli en klassespiller. Det forutsetter dog at han tilpasser seg spillet mer og rydder opp i egen spillestil. Lever veldig ofte på grensa.

          Om Björköy kan gjenskape det han gjorde fra glansdagene i FFK, så mener jeg han og Kiko kan komplettere hverandre bra. Björköy har bra defensive egenskaper, men kan også som han viste i FFK, väre en offensiv bidragsyter og ressurs. Nå er vel Björköy skadet og dermed uaktuell med det förste.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • Kjølnerdomen
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2008
            • 148

            Gundersen til Nybergsund?

            Er Gundersen klar for Nybergsund???

            Ref:


            ØNSKER MIDTTUN LIE: Nybergsund-trener Ola Brenden håper å sikre seg Jon Midttun Lie fra Lillestrøm. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )
            Av: Mattis Røhne
            Publisert: 12.03.2009 kl. 09:33 , endret: 12.03.2009 kl. 09:57

            LA MANGA: Nybergsund begynner å fylle opp A-stallen. Tore Andreas Gundersen kommer til Sundet, og det samme gjør U-landslagskeeper Andreas Lie. Nå håper Sundet også på Jon Midttun Lie fra Lillestrøm.


            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Endelig kvitt Jooooon?

              I følge nyhetstråden (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...&postcount=144) så kan det gå mot løsning i den traurige Jooon-saken.

              Ironisk nok virke det som om Uday er den som er gal nok til å hente Joooon nok en gang. Ekstra morsomt at dette er noe Benny har spådd her gjentatte ganger.

              Joooon sier han er i "tenkeboksen". Ekstra vitkig at Berg, KFL og alle gode krefter står sammen om å hjelpe han ut døren, til det beste for alle parter.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6084

                Skjønner dog godt at han vil tenke på det. Det er vel ikke mange spillere i stallen som gjerne vil ha Tom tilbake som trener. Stakkars midtun har jo blitt henta etter Tom til stadighet.

                Lurer på om det er slik det har skjedd hver gang. At klubben JML var i kaster han etter Tom. Litt som Kif etter brannigan i futurama.
                Last edited by HSft; 16.03.2009, 11:43.

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Ironisk nok virke det som om Uday er den som er gal nok til å hente Joooon nok en gang. Ekstra morsomt at dette er noe Benny har spådd her gjentatte ganger.
                  Om dette går i orden så er det bevis på at Tom Nordlie har ett stort LSK hjerte.

                  La oss alle be.

                  Kommentar

                  • Mauer
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2007
                    • 270

                    Etter det jeg har lest på RB så virker det som om det kun er aktuellt med lån. Jeg som håpa vi skulle bli kvitt han for godt, men neida.. Men der er ihvertfall bedre å slippe å betale nesten 2 mill til han i år, så får vi heller prøve å låne han ut igjen neste år.

                    Kommentar

                    • Kopperud
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2006
                      • 1697

                      http://www.lsk.no/?did=9106842

                      Joooon til Sogndal.


                      Ref. Nyhetstråden
                      Ultras Felt C 2005x2015

                      Lillestrøm & Bajen

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Herlig å bli kvitt Jooon, men håper vi får møtt Sogndal i cupen i år så jeg kan rope Joooooooon i år også. Kommer ikke til å savne Joooon, men å rope Jooooooon.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          At JML velger Sogndal fremfor Nordlie og vinger sier vel nok om Nordlie?!
                          Så håper vi er ferdig med denne hvalbiffen en gang for alle.


                          Vil berømme JML og de andre spillerne som har fått beskjed om å finne seg andre klubber, samtlige som har dratt fra Åråsen har skryti LSK opp i skyene.. og det selv etter at de har fått beskjed om at de ikke er gode nok for LSK og bør finne seg nye klubber!
                          Med TAG klar for sundet om ett par dager så begynner dette å se bra ut, eneste minuset er vel at de fleste fortsatt koster klubben penger i lønn og flere har også retur neste sesong som høyeste ønske...!

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Herlig å bli kvitt Jooon, men håper vi får møtt Sogndal i cupen i år så jeg kan rope Joooooooon i år også. Kommer ikke til å savne Joooon, men å rope Jooooooon.
                            Bare snakk om leie, så det er mulig Jooooon kommer som ei kule i 2010 på Åråsen.

                            Skulle likt å vite om SIL dekker hele eller kun deler av lønna. Hva med kjøpsopsjoner etc.?
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Bare snakk om leie, så det er mulig Jooooon kommer som ei kule i 2010 på Åråsen.

                              Skulle likt å vite om SIL dekker hele eller kun deler av lønna. Hva med kjøpsopsjoner etc.?
                              Tror nok at Sogndal kun betaler deler av lønna hans, det sier seg nesten selv... Denne gutten fikk ikke småpenger i lønn da han ankom Åråsen, og saftbylaget har neppe midler nok til å lønne hele Joooooon!!

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                Joooon til Sogndal.


                                Ref. Nyhetstråden
                                Hvem av oss kjører?

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  Lønnskostanden er vel omtrent fortsatt det samme, men men - ute av syne ute av sinn. Deilig!

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    La oss ikke glemme at Jon og de andre som er på vei ut av portene er hentet av klubben. Det virker som Bjarmann og de andre jobber godt om dagen, og bidrar til konstruktive utganger - i motsetning til hva som har skjedd tidligere, ref. bl.a. behandlingen av Påsan.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      Opprinnelig skrevet av RSP
                                      La oss ikke glemme at Jon og de andre som er på vei ut av portene er hentet av klubben. Det virker som Bjarmann og de andre jobber godt om dagen, og bidrar til konstruktive utganger - i motsetning til hva som har skjedd tidligere, ref. bl.a. behandlingen av Påsan.
                                      Amen!
                                      Det holder med negativitet rundt LSK-spillere nå. Klubben har hentet dem, og de har selv valgt å spille for LSK fremfor andre klubber. Gi Jooooon og de andre litt cred, i det minste
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        Ærlig talt! Ingen her har sagt noe stygt om personen JML - jeg har all grunn til å tro at han er en hyggelig og positiv person som har gjort så godt han har kunnet i klubben. Jeg respekterer at han kom hit og ikke presterte over evne, det er tross alt ikke hans skyld.

                                        Men f*** heller, når han reiser MÅ jeg få lov til å ta et syrlig farvel med det JML leverte på banen. Det har vært jævlig mye sinne, oppgitthet, motløshet og nerver grunnet nettopp det. Han var ikke alene om å svikte, men en del ting jeg så på banen fra ham holdt meg våken om natta.

                                        Når man kan si at han ikke var ansvarlig for at han var her, så kan vel ikke en liten etterslenger grunnet oppsamlet gørr oppfattes som kritikk av personen JML. Han har tjent gode penger her, har etter alle solemerker hatt et flott opphold og må derfor tåle å høre en og annen supporter som er urettmessig misfornøyd - en dårlig supporter muligens, men desto mer misfornøyd. Jeg sier uansett litt unnskyld og lover at det blir med denne ene ventilasjonen. God tur til Sogndal, håper du får skikk på karriéren.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av RSP
                                          La oss ikke glemme at Jon og de andre som er på vei ut av portene er hentet av klubben.
                                          Helt klart. Ganske påfallende å se hvem som spilte og var på benken i televerkets gymsal. Hvor mange av disse var hentet inn under Udays regime?

                                          Det sier sitt om innkjøpspolitikken, og de hodeløse avgjørelsene som ble tatt. Skyhøye lønninger og sign-on fees til spillere som er lengre unna plass troppen enn en gjennomsnittlig THK-er.

                                          Uday og Fjørtørtoft er vekk, men her er det flere medskyldige igjen...

                                          Opprinnelig skrevet av RSP
                                          Det virker som Bjarmann og de andre jobber godt om dagen, og bidrar til konstruktive utganger - i motsetning til hva som har skjedd tidligere, ref. bl.a. behandlingen av Påsan.
                                          Veldig bra, selv om det blir en del dyre utlånsavtaler frykter jeg.

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Ærlig talt! Ingen her har sagt noe stygt om personen JML - jeg har all grunn til å tro at han er en hyggelig og positiv person som har gjort så godt han har kunnet i klubben. Jeg respekterer at han kom hit og ikke presterte over evne, det er tross alt ikke hans skyld.
                                          Kremt. Benny har vært på grensen tror jeg, men det er helt berettiget.

                                          Jooon er tross alt en "selger" på en måte. Han er selger av et produkt som er seg selv. Innerst inne må han ha visst at han ikke er verdt alle de millionene Uday øste over han. Ser man slik på det så er Joooon en råselger på lik linje med de mye kritiserte pusherne i Acta og DnBNOR.

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Men f*** heller, når han reiser MÅ jeg få lov til å ta et syrlig farvel med det JML leverte på banen. Det har vært jævlig mye sinne, oppgitthet, motløshet og nerver grunnet nettopp det. Han var ikke alene om å svikte, men en del ting jeg så på banen fra ham holdt meg våken om natta.
                                          Han er vel klar kandidat til den som har desidert levert minst på banen i forhold til kostnader og lønn. Ikke få ganger vi vekselvis rev oss i håret og knakk sammen i latter på felt O når han var innpå.

                                          Kriseneber var skadet, og er i en litt annen kategori.

                                          Og for all del, glem Orijenta. Han var en morsom kultfigur, og totalkostnadene var langt mindre enn Joooon.

                                          Opprinnelig skrevet av reka
                                          Når man kan si at han ikke var ansvarlig for at han var her, så kan vel ikke en liten etterslenger grunnet oppsamlet gørr oppfattes som kritikk av personen JML. Han har tjent gode penger her, har etter alle solemerker hatt et flott opphold og må derfor tåle å høre en og annen supporter som er urettmessig misfornøyd - en dårlig supporter muligens, men desto mer misfornøyd. Jeg sier uansett litt unnskyld og lover at det blir med denne ene ventilasjonen. God tur til Sogndal, håper du får skikk på karriéren.
                                          Han har tjent gode penger, og kommmer ikke minst til å gjøre det i 2009 og 2010 også. Penger som fortsatt vil tappe vårt budsjett på en eller annen måte.
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...