Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Jeg tror nok Berg ser på Bolly som en mer naturlig reserve for BHR dersom han blir solgt, så blir det vel opp til Berg om han evt vil plassere Mykle på h.ving og Bolly på v.ving.
    Dersom MJ kommer tilbake, som jeg også tror (dersom ikke GK klarer å få skikk på han, nei da er det ingen som klarer det), så vil det jo uansett gi Stian Ringstad muligheter for å steppe inn som vikar både på back og ving. Pluss så på med Tokstad, som ved flere anledninger har gjort det bra på vingen, selv om jeg syntes han passer best som sentral midtbane..
    Da har troppen 3 unge, raske, lovende talenter som kan spille ving... Greit nok at ingen av de har den samme erfaringen som Karim, men de har i hvertfall mange år forran seg og det er store sjanser for at minst 1 av de vil lykkes. Tar man med bukken junior i fremtidsplanene er det vel enda en som har potensial som ving. Og bare lønna til Karim alene vil dekke alle utgifter på disse 4 spillerne... Minst!
    Selvfølgelig skal LSK selge en benkesliter uten de helt store fremtidsutsiktene dersom man får "rikitg" pris.
    1-2 mill i salg og mange penger spart i lønn høres ut som god butikk for meg!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      Intet ville glede meg mer enn om MJ kom tilbake som en helt ny spiller og med skadene bak seg. Men jeg har svært liten tro på at M Johnsen blir fullstendig helbredet. Om han skulle få en god periode nå og spilletid bør man satse på å måke han over til en annen klubb så fort sjansen byr seg. Skulle ikke forundre meg om MJ er en av de som tjener best nå, ettersom han ble signert da klubben var uten styring. S

      ynes MJ har vært svært ujevn unntatt i 05, og med unntak av dødballmål har han vel lite å tilføre offensivt. Han er heller ikke rask, snarere tvert om, og det skorter vel litt på teknikk. Vikariatene hans som stopper var heller ikke allverden for å si det mildt. Om han kommer tilbake håper jeg det er på et helt annet nivå enn den middels/skuffende 07 sesongen.

      Når MJ er i form kreves det en rask og innleggsvillig kant som er villig til å dekke rommet etter ham når han løper i boksen. Vil mye heller ha en annen back som også kan forsere på fart, teknikk og komme til innlegg enn enda en hodespiller foran mål.

      Rent emosjonelt synes jeg det er slitsomt å se på MJ, tanken blir dratt mot den høyt elskede Stefanutto som jeg savner mer enn noen ungdomsforelskelse. At klubben gjorde denne grå og plasseringssvake spilleren til en virkelig kanonback for så å dumpe ham som bosman på grunn av udays våte 2005-fantasier er virkelig forjævelig.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Riise, Bolly, Tokstad, Ringstad .... Får LSK penger for Essediri så la ham gå, erstattninger finnes i rikt monn.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          Og der var også Gundersen sendt på lån. Bjarmann har virkelig tatt frem vasketralla og sörga for en vårrengjöring på Åråsen.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            Siden sesongslutt har

            Stensaas
            Brenne
            Kiesenebner
            Ciise
            Arnarsson
            Bertheussen
            Moldskred
            Lie
            Gundersen

            reist hjem, gått (permanent) til andre klubber, eller er, i likhet med Husar, lånt ut til andre klubber. Det oppsiktsvekkende er at alle har uttalt seg positivt om LSK og prosessen, og at det nesten ikke har vært støy rundt dette (jf bl.a. Påsan tidligere).

            Så nå kan vi vel alle roe oss ned littegranne når det gjelder størrelsen på stallen: Den er på to keepere, 19 "etablerte" utespillere og fire "lærlinger" (som alle kommer til å få godt med spilletid). Når/hvis Marius Johnsen er tilbake fra laaangstidsskaden har vi en stall med nær optimal størrelse og kvalitet.

            Det er også verdt å merke seg at spillerne som lånes ut blir individuelt vurdert, blant annet at Gundersen bare er utlånt til 1. august og fortsatt skal trene med LSK mandag-onsdag.

            gilbert

            PS: Lista over "Stallen 2009" er naturligvis oppdatert. DS
            Last edited by gilbert; 19.03.2009, 17:55. Begrunnelse: Forglemmelse: Også Kiesenebner er borte.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              La oss bare håpe at disse gjør det bra i sine respektive klubber slik at vi etter at låneperioden er over kan selge dem videre uten å måtte dekke store deler av de resterende lønningene.

              Kommentar

              • rulfi
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 982

                Opprinnelig skrevet av Henrik
                La oss bare håpe at disse gjør det bra i sine respektive klubber slik at vi etter at låneperioden er over kan selge dem videre uten å måtte dekke store deler av de resterende lønningene.
                Eller at noen faktisk gjør det så bra at de utvikler seg og kan komme tilbake til LSK og faktisk bidra med noe om de kommer tilbake.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Fra nyhetstråden:

                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Ifølge papir-RB er det én endring i troppen til Viking-kampen: Bjørn Bergmann Sigurdarson erstatter Karim Essediri. Steinar Pedersen er fortsatt ute i kulden.
                  Dette gleder meg, men jeg noterer meg samtidig at herremennene Essidiri og Pedersen er ekstremt dyre tribuneslitere. LSK kan med sin økonomi ikke tillate seg denne luksusen. Håper Berg fortsetter oppryddingen, og selger eller gir de bort til andre klubber slik at vi får ned lønnskostnader.

                  For Pedersen ser det meget mørkt ut. Selv med to forsvarere ute (Riseth og Johnsen), så er han altså ikke på benken en gang. Tør Benny foreslå en liten reality-check, og en telefon til Uday?
                  Last edited by BennyLem; 21.03.2009, 13:20.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Joha
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 314

                    Bra for norsk fotball med finanskrisa for da det satses på unggutter og kvitte seg med overbetalte gamle spillere der prestason ikke står i stil med prestasjonene deres

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Benny: Har egentlig Steinar så jævlig høy lønn? Jeg tror faktisk ikke han bikker millionen, men uansett. Har du egentlig redegjort for hvorfor han må gå? Hvis ikke må jeg få be deg om å gjøre det. Jeg er nemlig ikke enig, og anser ham for å være en ressurs. Jeg er heller ikke enig i at han ikke er på benken, selv om jeg forstår hvorfor Henning mener det er like greit å ha Ringstad der da han har fortjent muligheter etter i vinter og det er en smal sak å omrokkere med det mannskapet vi stiller til start per i dag.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Har egentlig Steinar så jævlig høy lønn?
                        4 mill over 3 år.

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av Henrik
                          4 mill over 3 år.
                          inkludert sign on fee?
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • CFD
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2319

                            Jeg regner med at det er inkludert SOF ,men relevansen av dette er ikke så stor fra et økonomiske perspektiv. Jeg regner med at LSK , i likhet med Brann betaler ut SOF sammen med lønnen og ikke som et engangsbeløp. Brann skylder feks 17mill i SOF som betales over flere år til spillerne på lik linje med lønn. Derfor koster han klubben 4mill over 3år uansett om det er SOF eller ikke.

                            Uansett så står ikke lønna i forhold til prestasjonene hvis man ser på lønnsnivået til resten av backrekka. Lurer på hva LKE får i lønnsposen uten at jeg har sett noen tall for dette.
                            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              Såvidt jeg vet, har en spiller krav på å få utbetalt hele sign on fee-beløpet selv om han ikke spiller i klubben ut hele kontraktstiden. Dersom man gradvis utbetaler sign on fee sammen med lønna, vil ikke et salg av denne spillern redusere sign on fee-kostnadene, ettersom spillern fortsatt har krav på dette beløpet. Sånn sett har det en relevans, ettersom disse kostnadene er faste uansett, mens lønnskostnadene er de kostnadene vi betaler for spillerens tjenester i dag.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3459

                                Uten SP hadde vi hatt spennende turer til Alta og Hønefoss på programmet, og jeg håper det bare er banehopperne som hadde sett frem til de turene. Greit nok at SP ikke har spilt denne sesongen, men innsatsen hans i fjor er nok for meg.

                                SP er profesjonell nok til at han jobber videre uten å klage og lage bråk, og skulle han få muligheten så er jeg trygg på at han vil gjøre en grei figur.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Uten SP hadde vi hatt spennende turer til Alta og Hønefoss på programmet, og jeg håper det bare er banehopperne som hadde sett frem til de turene.
                                  Så du mener SP spilte så mirakuløst at han egenhendig reddet oss fra nedrykk? En så drøy påstand tror jeg du bør komme med solide bevis for.

                                  Med en mer moderne venstreback enn SP på banen i fjor hadde vi kanskje kommet høyere opp enn 12. plass.

                                  Som nevnt er det en rekke gode argumenter mot SP:
                                  1. Han inngår ikke i planen for sesongen, han er ikke en gang på benken! Ungutter som Ringstad og Gabrielsen rangeres foran.
                                  2. Han er etter mitt sin dårlig. Treg, gammel og uten spisskompetanse bortsett fra kondis.
                                  3. Han er dyr. Veldig dyr, spesielt målt mot det han leverer.
                                  4. Han har ikke utviklingspotensiale eller salgspotensiale.
                                  5. Han bringer ulykke!

                                  Som dere alle bør skjønne, så trenger vi fortsatt opprydding i stallen. Vi har for mange og dyre spillere på lønningslista. Det er derfor en selvfølge at vi kvitter oss med tribuneslitere som Pedersen og Essidiri.

                                  Det gjelder ut fra dagens situasjon, og det gjelder spesielt ut fra fremtidsønsker om å gjøre plass til spennende spillere som han unge islendingen eller disse gutta som var på treningsspill.

                                  La meg snu spørsmålet litt på hodet. Av forsvarsspillere, hvis ikke Pedersen skal gå, hvem skal da vekk?
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • norskpoker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 399

                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Så du mener SP spilte så mirakuløst at han egenhendig reddet oss fra nedrykk? En så drøy påstand tror jeg du bør komme med solide bevis for.

                                    Med en mer moderne venstreback enn SP på banen i fjor hadde vi kanskje kommet høyere opp enn 12. plass.

                                    Som nevnt er det en rekke gode argumenter mot SP:
                                    1. Han inngår ikke i planen for sesongen, han er ikke en gang på benken! Ungutter som Ringstad og Gabrielsen rangeres foran.
                                    2. Han er etter mitt sin dårlig. Treg, gammel og uten spisskompetanse bortsett fra kondis.
                                    3. Han er dyr. Veldig dyr, spesielt målt mot det han leverer.
                                    4. Han har ikke utviklingspotensiale eller salgspotensiale.
                                    5. Han bringer ulykke!
                                    Ærlig talt Lem, nå må du snart slutte med dette Uday-tullet ditt! Å drive og slenge dritt på denne måten mot alle som du ikke mener er gode nok er rett og slett illojalt! Steinar Pedersen er under kontrakt med klubben og spilte samtlige minutter i fjor. At du har problemer med han fordi Nordlie (ja, det er faktisk det han heter!) kjøpte han gir deg ikke rett til å slenge dritt i hytt og pine. Det er på tide å vokse opp og slutte med denne drittslengingen.

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      Ærlig talt Lem, nå må du snart slutte med dette Uday-tullet ditt!
                                      Nevner jeg Uday i innlegget du kommenterer? Nei det gjør jeg ikke (men jeg gjør det gjerne i dette).

                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      Å drive og slenge dritt på denne måten mot alle som du ikke mener er gode nok er rett og slett illojalt! Steinar Pedersen er under kontrakt med klubben og spilte samtlige minutter i fjor.
                                      Innlegget handler om hvem som bør selges/gis bort (vi kan ikke låne ut fler) for å få budsjettet i balanse, og eventuelt kunne hente inn nye, fremtidsrettede spillere. At du finner dette støtende finner jeg litt pussig. Fakta er at vi har for mange spillere i stallen, og at vi svir av for mye penger (ref. salg av arvesølvet). Altså må noen ut, spørsmålet er bare hvem.

                                      For å kunne diskutere opprydding i stallen, så må vi selvsagt diskutere spillere som er i stallen vår, og dermed under kontrakt. Liten vits i å diskutere spillere i Fjellhamar eller Clausenengen.

                                      Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                      At du har problemer med han fordi Nordlie (ja, det er faktisk det han heter!) kjøpte han gir deg ikke rett til å slenge dritt i hytt og pine. Det er på tide å vokse opp og slutte med denne drittslengingen.
                                      Dette er ikke drittslenging, men spissformulert kritikk. Liten vits i å ha et debattforum hvis vi ikke kan diskutere. (OK, det med uflaks er litt på kanten, men det er påfallende sammenheng).

                                      Angående Uday, så har ettertiden vist at det kallenavnet er så presist som det kan få blitt. Han kjørte spillere fysisk og mentalt i grøfta, og det var kun et mirakel som reddet oss. Han har også etterlatt seg et sort økonomisk hull, samt en spillerstall hvor mange spillere har negativ verdi. Vi kommer til å slite med hans disposisjoner i flere år fremover.

                                      Jeg finner det påfallende at det er fritt frem å kritisere eksempelvis Pellerud, mens Uday skal være fredet. Merkelig.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • norskpoker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 399

                                        Det er selvsagt lov å kritisere, men sånn som du holder på skulle en tro at Nordlie (igjen, han har faktisk et navn) var både trener, daglig leder og styreformann. Du viser gjennom innleggene dine her inne et rent hat mot Nordlie (ja, han heter faktisk det!) som grenser mot det syke og kaster alt du har av frustrasjoner mot han. Det må du gjerne fortsette med for min del, men ikke bruk det mot spillere som fikk kontrakter av Jan Åge Fjørtoft & co. Å forvente at de skal forlate klubben og gå ned i lønn er å forvente mirakler som ingen andre arbeidstagere hadde gått med på.

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                          Det er selvsagt lov å kritisere, men sånn som du holder på skulle en tro at Nordlie (igjen, han har faktisk et navn) var både trener, daglig leder og styreformann. Du viser gjennom innleggene dine her inne et rent hat mot Nordlie (ja, han heter faktisk det!) som grenser mot det syke og kaster alt du har av frustrasjoner mot han. Det må du gjerne fortsette med for min del, men ikke bruk det mot spillere som fikk kontrakter av Jan Åge Fjørtoft & co.
                                          Hat blir et drøyt ord, men jeg forstår at det kan tolkes slik av de som ikke kjenner "stilen" min (dette innlegget, som det meste andre jeg skriver, forfattes med et stort smil). Mitt eneste ønske (fotballmessig) er alt bra for LSK, og de som hindrer dette får sitt pass påskrevet.

                                          Glem heller ikke at jeg var en av de første her på forumet til å advare mot utviklingen i klubben, og spesielt denne treneren tidligere kjent som TN.

                                          Jeg skal imidlertid ta selvkritikk for å ha vært for slepphendt i min kritikk i Fjørtoft. Her skal aktører som MaxPayne ha ros. Som kjent tok jeg turen til St.Tropez i fjor for å grave litt i hva som hadde foregått, men jeg surret meg vill blant russiske ologarker, og kom aldri frem til Nikki Beach for å gå undercover i det norske jet-set og golddigger-miljøet. Beklager.

                                          Opprinnelig skrevet av norskpoker
                                          Å forvente at de skal forlate klubben og gå ned i lønn er å forvente mirakler som ingen andre arbeidstagere hadde gått med på.
                                          Beklageligvis har du rett her. Med så høye lønninger er det vrient å få noen til å ta over, selv om vi gir bort spillere vi har på tribunen. Men, du har alltids teorien om "a bigger fool".
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...