Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    Slik som situasjonen ordnet seg nå så har LSK skutt fugl. Det virker som SP vil spille veldig mye i drammen og dermed får vi tilbake en back som har matchtrening. Samtidig så sparer vi lønnskostnadene eller iallefall en stor del av lønnskostnadene. Jeg er udelt positiv til at SP blir lånt ut helt til Nordtveit forsvinner tilbake til Arsenal ,men hvis Nordtveit får spilletid og viser tendenser så skal man ikke se bort fra at han blir litt lenger?

    Uansett var dette en god nyhet å våkne til.
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      Opprinnelig skrevet av reka
      Forøvrig vil jeg gi min støtte til BennyLem. Det er bare positivt å ha en kritisk røst blant supporterne. Hvis ingen sier i fra her eller andre steder ender vi opp som lemmenflokken til Start som snart er på vei over stupet.
      Helt klart. Jeg vil si at de av oss som er kritisk anlagt gjorde en solid prestasjon forrige sesong. Langt bedre enn trenere, sportslig utvalg, styret og RB. Ikke at det skal så mye til.

      Alt var feil forrige sesong: spillerkjøp, lønninger, treningsopplegg, taktiske disposisjoner, kommunikasjon, grep på ledersiden osv. Ledelsen i klubben var lenge handlingslammet, og de hadde god hjelp av klakører blant de jeg vil kategorisere som naivistene her på forumet. Uday sitt treningsopplegg er bra, Kriseneber kommer til å storspille, Slokvik gjør en solid jobb, Erland Johnsen er dyktig etc. var det folk klarte å lire av seg.

      Samboeren min ler av meg når jeg sitter natt til lørdag og "blogger" (som hun kaller det), om obskure fysiske trenere i en dårlig eliteserieklubb. Det er imidlertid min klare mening at vi kritikere her på forumet er vårt klubb- og samfunnsansvar bevisst.

      Opprinnelig skrevet av reka
      Her på forumet har Nordlie fått økenavnet Uday. Greit nok, dette er tross alt basert på hva han har foretatt seg i vår treningsdress. Da Uday forlot Start ble det spadd opp enorme mengder med møkk om hans væremåte og private forhold, mye av dette kom fra klubbledelsen som slang tonnevis med kjerringsladder etter alle journalister som ville høre på. Her hos oss har han blitt hetende Uday, og ingen har gravd i hans privatliv. Punktum og ferdig med det.
      Jepp. Han dømmes utelukkende for de katastofale grepene han gjorde ved innkjøp, treningsmetoder og disposisjoner. Spesielt måten han brøt ned spillere gjorde han fortjent til navnet Uday for de som kjenner sin historie. Karikert? Javel, men presist og relevant.


      Opprinnelig skrevet av Ola
      Feil. Her sikret vi oss med 3-årskontrakt som går ut 2010.
      Sikret er ordet ja. Ukrutt forgår ikke så lett...

      Opprinnelig skrevet av CFD
      Slik som situasjonen ordnet seg nå så har LSK skutt fugl. Det virker som SP vil spille veldig mye i drammen og dermed får vi tilbake en back som har matchtrening.
      Rent hypotetisk kan vi selvsagt få behov for å hente tilbake folk. Hvis Kjeppe får mange røde, Riseth/MJ/PSA går skadede osv.

      Uansett mener jeg vi burde fått solgt (gitt bort) noen spillere også. Plutselig sitter vi der til høsten med en haug av folk og galloperende utgifter.

      Og tro meg, den økonomiske situasjonen er langt mer alvorlig enn de fleste har tatt innover seg. Vi kan forvente lave tilskuertall, lite spillersalg og få bonuser med mindre noe rart skjer. Da passer det dårlig med masse spillere med millionlønninger.

      Opprinnelig skrevet av reka
      Til sist en personlig kommentar til lemmet: Å si at du smiler når du skriver innlegg var unødvendig - det ødelegger hele den nihilistiske brodden. Ingen vits i å unnskylde seg for å si sannheten.
      Beklager. Jeg må ha fått i meg noe rettferdig, økologisk kaffe som gikk meg til hodet. Er det bedre nå?
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Erland Johnsen er dyktig etc. var det folk klarte å lire av seg.
        Nå har alle tallentene som har kommet til det siste året omtrent skrytt uhemmet av Erland Johnsen for hans arbeid som talentutvikler

        Vi sanket vesentlig mer poeng under EJ enn med TN. Skal vi bruke din argumentasjon kan vi si at HB var en dårlig trener i 2008 fordi vi tok 1.5poeng i snitt under hans ledelse.

        EJ er , og var en resurs for sportsklubben.
        Last edited by CFD; 28.03.2009, 20:16. Begrunnelse: Ungomdavdelingen til Talentutvikler
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

          Kanskje ikke hovedtrener materiale. Men slik som talentene prater om han på så er han på god vei til å bli en god talentutvikler for LSK. Noe som være til stor glede. LSK har klart å beholde en ressurs og gjennomført en velykket omplassering tilbake til den jobben han ble hentet for å bidra på, til tross for at mange mente han burde gå etter dårlig vikariat som hovedtrener.
          Seriegull 2016!!!

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6084

            Opprinnelig skrevet av CFD
            Nå har alle tallentene som har kommet til det siste året omtrent skrytt uhemmet av Erland Johnsen for hans arbeid som talentutvikler
            Han har i hvertfall god suksessrate som talentutvikler. Ser ut til at de fleste tar et ekstra steg med hans hjelp.





            tror faktisk han er flink, men det er vel opp til spillerne hvor langt de når, når alt kommer til alt.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av CFD
              Nå har alle tallentene som har kommet til det siste året omtrent skrytt uhemmet av Erland Johnsen for hans arbeid som talentutvikler

              EJ er , og var en resurs for sportsklubben.
              Opprinnelig skrevet av general
              Kanskje ikke hovedtrener materiale. Men slik som talentene prater om han på så er han på god vei til å bli en god talentutvikler for LSK.
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Han har i hvertfall god suksessrate som talentutvikler. Ser ut til at de fleste tar et ekstra steg med hans hjelp.

              Jeg slår tre fluer i en smekk her. Sitert fra sitnevnte link: "Tore Andreas Gundersen, Lasse Bergan-Foss, Magnus Myklebust, Eirik Bertheussen og Thomas Bergersen får spesialoppvartning av LSKs spillerutvikler. "

              Lemmet her er, som kjent, resultatorientert. Jeg er foreløpig alt annet enn imponert over talentutviklingen under EJ sitt regime. Meg bekjent vifter ikke Barcelona, PSV eller Liverpool med sjekker etter ovennevnte spillere.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6084

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Jeg slår tre fluer i en smekk her. Sitert fra sitnevnte link: "Tore Andreas Gundersen, Lasse Bergan-Foss, Magnus Myklebust, Eirik Bertheussen og Thomas Bergersen får spesialoppvartning av LSKs spillerutvikler. "
                Takk for at du staver ut det relativt opplagte poenget mitt . Synes det ser dårlig ut, men det er nok ikke så lett at man kan skylde på han bare fordi han jobba med dem. De jobba også med Nordli hver dag.

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Takk for at du staver ut det relativt opplagte poenget mitt . Synes det ser dårlig ut, men det er nok ikke så lett at man kan skylde på han bare fordi han jobba med dem. De jobba også med Nordli hver dag.
                  Bevares. Jeg tror mulighetene i år er mye bedre for talentutvikling. Ikke minst har vi nå:
                  * Ny innkjøpspolitikk, som ikke kretser rundt Start anno 2005
                  * Ny fysisk trener og bedre opplegg
                  * Berg som gir yngre spillere sjansen

                  Vi kommer garantert til å se yngre spillere blomstre i klubben i år. Garantert!
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3459

                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                    Jeg slår tre fluer i en smekk her. Sitert fra sitnevnte link: "Tore Andreas Gundersen, Lasse Bergan-Foss, Magnus Myklebust, Eirik Bertheussen og Thomas Bergersen får spesialoppvartning av LSKs spillerutvikler. "

                    Lemmet her er, som kjent, resultatorientert. Jeg er foreløpig alt annet enn imponert over talentutviklingen under EJ sitt regime. Meg bekjent vifter ikke Barcelona, PSV eller Liverpool med sjekker etter ovennevnte spillere.
                    Nevn et annet talent i Norge disse klubbene har kastet sjekker etter. Med din resultatorientering kan vi egentlig bare slutte å spille fotball i Norge da ingen norske spillere vil imponere.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • detvarvondtdet
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 398

                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                      Ikke minst har vi nå:
                      * Ny fysisk trener og bedre opplegg
                      Vi kommer garantert til å se yngre spillere blomstre i klubben i år. Garantert!

                      -Tror akkurat det punktet er litt undervurdert hos noen. Endelig har vi en fysisk trener som skjønner forskjell på skiskyting og fotball. Lsk i fjor så ut som et tonn med daukjøtt når sesongen startet, ser langt sprekere ut nå.
                      "Dere kan sitere meg på dette:
                      Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                      Fjøra

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Nevn et annet talent i Norge disse klubbene har kastet sjekker etter. Med din resultatorientering kan vi egentlig bare slutte å spille fotball i Norge da ingen norske spillere vil imponere.
                        Spissformuleringer min god mann, spissformuleringer. Bytt gjerne disse klubbene ut med Ventspils, Luton, Lokomotiv Økern eller hva som helst.

                        Poenget er mangelfull spillerutvikling, som har gitt null spillereksporter de siste årene, som har gitt dårlig økonomi, som har medført at vi har måttet selge arvesølvet.

                        Spørsmålet er om Erland Johnsen burde ha gjort en bedre jobb, eller om dette var komplett umulig med Udays geriatriske innkjøpspolitikk og skrekkpregede treningsregime.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          Fra nettmøte med Bjarmann på lsk.no

                          Jeg lurer på dette med utlån. Hvilke spillere er utlånt for tiden og hvor mange kan lånes ut. Sa du ikke at vi hadde lånt ut 5 spillere og ikke kunne låne ut flere før utlånet av Pedersen ble klart?

                          Torgeirs svar:
                          Lars Ivar Moldskred er gjort om fra lån til permanent overgang til Godset. Derfor står han ikke på utlånslista lenger, dermed fikk vi en plass ekstra til å låne ut en spiller.
                          Lars Ivar Moldskred: Solgt til Strømsgodset.

                          Spillere på utlån:
                          Eirik Bertheussen: Tromsdalen (ut 2009)
                          Martin Husár: Spartak Trnava (01.08.09)
                          Jon Midttun Lie: Sogndal (ut 2009)
                          Tore Andreas Gundersen: Nybergsund (01.08.09)
                          Steinar Pedersen: Strømsgodset (01.08.09)
                          Last edited by Emil B; 30.03.2009, 13:24.

                          Kommentar

                          • heg
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2007
                            • 112

                            Opprinnelig skrevet av Emil B

                            Spillere på utlån:

                            Martin Husár: Spartak Trnava (01.08.09)
                            Noen som følger med på slovakisk serie ? Får Husar noe spilletid, hvordan gjør han det ? Tror folk han kommer tilbake til Åråsen i august for en ny vurdering ?

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              Opprinnelig skrevet av heg
                              Noen som følger med på slovakisk serie ? Får Husar noe spilletid, hvordan gjør han det ? Tror folk han kommer tilbake til Åråsen i august for en ny vurdering ?
                              Han har spilt 7 kamper (av 20) og 544 minutter. Det ser ut som om han ikke har spilt seriekamp siden 29.11.08.

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Lars Ivar Moldskred: Solgt til Strømsgodset.
                                Stemmer det at han er blitt solgt? I såfall til hvilken pris?

                                Jeg antok at vi har gitt han bort. Evt. enda værre, at vi har gitt han bort men fortsatt må dekke litt mellomlegg på lønn.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  Er vel heller tvilsomt at det er vi som har måttet betale, ettersom begge overgangene er av Strømsgodsets interesse. Jeg tror vi har gjort et scoop, og er strålende fornøyd med at vi har kvittet oss med en spiller på lønningslista. Moldskred har utelukkende vært profesjonell i LSK og fortjener ikke pepper, problemet er bare at vi har to keepere som er bedre. Da var det meget fornuftig av LSK å løse det på denne måten.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Er vel heller tvilsomt at det er vi som har måttet betale, ettersom begge overgangene er av Strømsgodsets interesse. Jeg tror vi har gjort et scoop, og er strålende fornøyd med at vi har kvittet oss med en spiller på lønningslista.
                                    Jeg har en aldri så liten følelse av at Godset er noe mer nøkterne i sin avlønning enn det LSK har vært.

                                    Uansett er jeg enig med deg at det er godt å rydde tribuneslitere av lønnslista, selv om vi må eventuelt må betale en medgift.

                                    Skulle forøvrig litt å ha noen faktaopplysninger om hvordan alle disse avtalene er økonomisk.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Er vel heller tvilsomt at det er vi som har måttet betale, ettersom begge overgangene er av Strømsgodsets interesse.
                                      Etter litt tålmodig graving fant jeg denne http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4171362.ece:

                                      Her kan det leses at: "LSK og Strømsgodset ble enige om overgangsavtalen torsdag formiddag. Den betyr at LSK sparer mer enn halvparten av lønnsutgiftene de har på Moldskred.

                                      Nøyaktig hvor mye vi dekker skrives ikke.

                                      Godsetunionen på sin side (http://www.godsetunionen.com/phpBB2/...pic.php?t=4118) ler rått, og skriver blant annet: "Og Jostein tryller enda en gang. Vi betaler faktisk ikke hele lønna hans engang! Haha, hva er det Lsk tenker med?"

                                      Jeg frykter, med mindre noen beviser noe annet, at våre andre "utlån" er i samme kategori. Det er helt tydelig at Uday og de andre har gått totalt av skaftet med lønninger og sign-on fees de siste årene. Vi har tydeligvis bydd som fulle sjømenn på alt fra spiker til tog. Og hvor har kontrollmekanismene vært? Hva har såkalt sportslig utvalg gjort?

                                      Og folk spør seg hvorfor man har finanskrise? Glem reguleringer, CDO, CDS, Fannie Mae, Freddie Mac, Clinton, Madoff, Greenspan, Kina osv.

                                      Krise får man når folk bruker penger man ikke har, slik LSK har gjort!
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Vi har tydeligvis bydd som fulle sjømenn på alt fra spiker til tog. Og hvor har kontrollmekanismene vært? Hva har såkalt sportslig utvalg gjort?
                                        ....

                                        Krise får man når folk bruker penger man ikke har, slik LSK har gjort!
                                        He, he, her har man tydeligvis lært av læresetninger her fra forumet. Jeg nevner:
                                        • Man må bruke penger for å tjene penger.
                                        • Ikke spare seg til fant
                                        • Den som intet satser, intet vinner.
                                        • osv. osv. osv.

                                        Det beste er at vi har satsa som faen, brukt penger som fulle sjømenn og ingen kan anklage LSK for å ha spart seg til fant. Alikevel er vi i økonomisk skvis og vi er ræva sportslig.

                                        Dette er utrolig. Benny kan hevde at han var tidlig ute med kritikken av Nordlie (etter å ha hyllet ham som trener etter snuoperasjonen i Stavanger), men jeg påberoper meg den fornuftige økonomiske røst når det gjelder (mis)bruken av penger. Her har man gått tilbake til gamle synder og trodd at man hadde fri tilgang til Sareptas krukke...
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                          Etter litt tålmodig graving fant jeg denne http://www.rb.no/lsk-magasinet/article4171362.ece:

                                          Her kan det leses at: "LSK og Strømsgodset ble enige om overgangsavtalen torsdag formiddag. Den betyr at LSK sparer mer enn halvparten av lønnsutgiftene de har på Moldskred.

                                          Nøyaktig hvor mye vi dekker skrives ikke.

                                          Godsetunionen på sin side (http://www.godsetunionen.com/phpBB2/...pic.php?t=4118) ler rått, og skriver blant annet: "Og Jostein tryller enda en gang. Vi betaler faktisk ikke hele lønna hans engang! Haha, hva er det Lsk tenker med?"
                                          Spør du meg, tenker vi ganske fornuftig. Vi snakker en keeper som sportslig sett ikke er i nærheten av å holde topp Tippeliga-nivå. Han var rangert som vår tredje beste keeper, og ville antagelig vært lønna tilskuer. At vi klarte å kvitte oss med halve lønnsposten til en så lite attraktiv spiller som Moldskred synes jeg faktisk er imponerende, jeg hadde ikke tatt han i mot dersom vi måtte dekket halvparten av utgiftene hans. Dette gjelder jo også for utlånsavtalen, og det sier seg selv at alle lønnsforpliktelser nå står på Godset. Vi har i tillegg fått fjernet en lønnspost som i utgangspunkte er ekstremt vanskelig å bli kvitt i dagens marked. Her har LSK gjort en meget god jobb. Vi får se hvem som ler sist etter Godset - Lyn i år.

                                          Forøvrig er det et poeng at vi dekker deler av utgiftene til spillerne vi har på utlån. Grunnen til dette er nok at grunnlønningene deres er for høye for Adecco-klubber. Likevel snakker vi her om spillere som uansett ikke ville bidratt et minutt på banen i år, annet enn veldedighetsspill i cupen. Nå kan vi i stedet matche unge spillere og samtidig spare betydelige summer, ettersom vi nå bare betaler halve lønna til en del av disse spillerne. Dette er en soleklar vinn-vinn for LSK, der vi får færre spillere på treningene og færre sutrehuer i klubben. I tillegg sparer vi en god del penger. Neste skritt er å få solgt/gitt bort en del av disse spillerne som likevel ikke har potensiale til å nå opp. Klarer vi å bli kvitt alle de utlånte spillerne, har Bjarmann gjort en formidabel jobb. Vi har sitti med en 11'er bestående av alt for dårlige spillere, nå er flere av dem på vei ut. Jeg ser ingen grunn til å være negativ nå, vi har faktisk klart å skape interesse i markedet for våre tribuneslitere. Hvordan vi har klart det, aner jeg ikke. Men jeg er overlykkelig over hva vi har prestert i vinterens overgangsvindu.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...