Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fjeller'n
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 905

    Glemte en ting:

    Kiesenebner er historie. Utenfor huset hans (som jo er til salgs), står det en 40' container på chassie. Lukter ikke akkurat flytting innen nærområdet da akkurat.........


    Stian
    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Psst! Han har et etternavn og! Sigurðarson.

      Bjørn Bergmann er fornavn, akkurat som Veigar Páll, Jan Åge, Arild Gilbert, og Lars Ivar.
      Sikker på at Bergmann er et fornavn? Er vel et rimelig klassisk svensk etternavn? Trodde det ble mer som Jon Midtun Lie eller en annen fyr som har etternavnet til begge foreldra..

      Kommentar

      • KimFL
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 1410

        Opprinnelig skrevet av Kimito
        Hvis vi skal ha unge spillere bak de elleve første, som tidligere antydet, er det ikke rom for Søgård. Siden Bjørkøy også kan spille back er det enda en grunn til å beholde han, heller enn Søgård. Viktor er vel også for gammel til plutselig å skulle slå igjennom, men har neppe en kjempelønn. Blir litt hipp som happ, men puristen i meg vil kvitte seg med han. Han kan jo gi plass noe annet spennende.
        Siden når har Bjørkøy vist at han kan spille back? Ikke i går ihvertfall. Og basert på resten av sesongen, vil jeg heller beholde Søgård framfor Bjørkøy. Greit nok, 2008 var nok ikke Søgård's år, men han har da vært langt bedre enn han som stort sett ligger på siste plass i spillerbørsene. Vel anvendte penger der, ja. Nå fikk vel Bjørkøy en slags prestasjonsbasert lønn, så basert på dette, kan vel ikke klubben hatt store lønnsutgifter her. Ergo, han bør beholdes. Er vi heldige, så kan det jo vise seg at han faktisk er en fotballspiller alikevel.

        Når det gjelder midtbanen, så er jeg enig i at Kiko er den som er mest sikker her. Kanskje bør man begynne å bruke Brenne sentralt også, for utpå kanten får han ikke til noenting. Kiko sentral defensivt og Brenne offensivt. Hvis ikke kan Brenne like godt selges.

        Ellers er jeg enig i at JML bør selges, evt. gis bort. Rett og slett ikke god nok for TL. Litt fristet til å putte Kiesenebner i samme kategori, men synes kanskje han bør få en sjanse til å sparke en ball før vi dømmer'n. Veit ikke hvor lang kontrakt han har, men er han like lite spilleklar når 2009 sparkes i gang, bør nok han være ferdig. LSK kan vel ikke akkurat være et pleiehjem for invalide fotballspillere heller.

        Ellers er det vel ikke bare spillerstallen det bør ryddes opp i. Men det har vel BennyLem startet en egen tråd for. For en gangs skyld er jeg faktisk 100% enig med Benny i den tråden


        KimFL

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13272

          Islendinger får etternavnet sitt etter fornavnet til faren+ son/dottir. Poden til Björn Bergmann Sigurðarson (om han skulle finne seg noen på Martins eller grine det til seg på forumet som visse andre) blir altså hetende Björnson til etternavn.
          Last edited by reka; 03.11.2008, 15:51.

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2600

            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Dette er faen meg det mest skremmende jeg har lest på mange år:

            Ålesund (VG Nett) (Aalesund - Lillestrøm 3-0) Henning Berg tror dagens LSK-mannskap er godt nok til å kjempe i toppen neste år.


            Jeg håper virkelig han sier dette kun for å bygge opp moralen, for dette er rett og slett ikke sant. Vi har en stall stappfull av middelmådigheter som har dratt sportsklubbens navn gjennom søla gang på gang i år, og opprydding er ikke bare nødvendig, det er faen meg obligatorisk.

            PS! Per Egil Flo skal følges med argusøyne av megses i kvalikken.
            Ta det med ro. De er interessert i å få senket lønnskostnadene og i å få tak i spillere billig. Det er det samme som vi har mast om. Vi har ikke penger til å kjøpe ferdigutviklede spillere ala Brenne, Bjørkøy og Occean lenger. Det er kanskje like greit. I alle fall så lenge vi har Occean. Dette er nok både for å bygge opp moral, og for å senke forventningene til millionkjøp, slik vi har erfart de siste sesongene.

            Per Egil Flo ja. Der sier du noe. Vet du om han spiller back eller ving om dagen?
            Last edited by Kimito; 03.11.2008, 15:43. Begrunnelse: Det om Flo.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              Opprinnelig skrevet av HSft
              Sikker på at Bergmann er et fornavn? Er vel et rimelig klassisk svensk etternavn? Trodde det ble mer som Jon Midtun Lie eller en annen fyr som har etternavnet til begge foreldra..
              Nå er jo ikke Bjørn Bergmann svensk heller, men fra Island, og der har de vel en litt merkelig navnetradisjon


              KimFL

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Opprinnelig skrevet av Grusom B

                PS! Per Egil Flo skal følges med argusøyne av megses i kvalikken.

                Flo er en spiller jeg tenkte på som en mulig ekstra venstreback. Vet ikke hvilken pris sogndal ville krevd for han. HAr heller ikek sett han spille og er litt usikker på om han først og fremst er venstre back eller midtbane. John anders riise på hamkam var jo også et heit navn på venstreback for noen åtr siden. vet lite om utviklingen hans.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                  Nå er jo ikke Bjørn Bergmann svensk heller, men fra Island, og der har de vel en litt merkelig navnetradisjon


                  KimFL

                  Kunne alltids hende han hadde en svensk far eller mor. Ikke vet jeg. Han blir som oftest omtalt som Björn Bergmann.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2600

                    Opprinnelig skrevet av KimFL
                    Siden når har Bjørkøy vist at han kan spille back? Ikke i går ihvertfall. Og basert på resten av sesongen, vil jeg heller beholde Søgård framfor Bjørkøy. Greit nok, 2008 var nok ikke Søgård's år, men han har da vært langt bedre enn han som stort sett ligger på siste plass i spillerbørsene.
                    Bjørkøy spilte vel litt back for FFK, og gjorde seg ikke bort mot RBK. Likevel er det ikke ideelt, men han er bedre enn Søgård på backen.

                    Var inne på tanken om å sette at én av Bjørkøy/Søgård kan erstattes. Siden Bjørkøy har vært i klubben kortere, og siden jeg husker at FFK-fansen var mer redd for at han skulle forsvinne enn Brenne i utgangspunktet, så tenker jeg at han må ha mer på lager enn han har fått vist denne sesongen. Søgård har også vært god tidligere, men han har alltid vært begrenset som spiller. Hans toppnivå kjenner vi.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • erlando
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 858

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      PS! Per Egil Flo skal følges med argusøyne av megses i kvalikken.
                      Nå som Stensaas er ferdig holder jeg det for sikkert at klubbens speidere anser Håvard Flo som en brennhet kandidat for å få inn sårt etterlengtet rutine. Han virker også som en ideell kandidat å gi et års etterlønn i disse lønnskuttende tider.
                      Ja til pause i pausen!

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                        Glemte en ting:

                        Kiesenebner er historie. Utenfor huset hans (som jo er til salgs), står det en 40' container på chassie. Lukter ikke akkurat flytting innen nærområdet da akkurat.........


                        Stian
                        Vel, det er ikke kunngjort noe som helst på lsk.no, og heller ikke stått noe om det i avisene, så jeg vil vel heller påstå at Kiesenebner fortsatt er LSK-spiller.

                        Aner ikke hvor stor en 40' container er...men regner med at det ikke er 40 tommer du snakker om


                        KimFL

                        Kommentar

                        • rulfi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av KimFL
                          Vel, det er ikke kunngjort noe som helst på lsk.no, og heller ikke stått noe om det i avisene, så jeg vil vel heller påstå at Kiesenebner fortsatt er LSK-spiller.

                          Aner ikke hvor stor en 40' container er...men regner med at det ikke er 40 tommer du snakker om


                          KimFL
                          En slik container tar ca 1000 kartonger med målene 60*40*40, eller mye annet rask om du vil

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5096

                            Opprinnelig skrevet av erlando
                            Nå som Stensaas er ferdig holder jeg det for sikkert at klubbens speidere anser Håvard Flo som en brennhet kandidat for å få inn sårt etterlengtet rutine. Han virker også som en ideell kandidat å gi et års etterlønn i disse lønnskuttende tider.
                            Gud så lei jeg er disse gamlis-vitsene.. Er vi ferdige snart? Kan vi se framover?

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5096

                              Opprinnelig skrevet av HSft
                              Sikker på at Bergmann er et fornavn? Er vel et rimelig klassisk svensk etternavn? Trodde det ble mer som Jon Midtun Lie eller en annen fyr som har etternavnet til begge foreldra..
                              Bergmann er íslenskt karlmannsnafn!
                              Et fornavn, brukt som mellomnavn akkurat som Páll, Örn, Ólafur osv.

                              Grunnen til at han blir omtalt som Björn Bergmann i islandske media er at det er fryktelig mange like etternavn på Island. Man ser det samme med andre islendinger. Konsekvent Veigar Páll, Ólafur Örn, Kristian Örn. Tradisjonen er at man bruker fornavn når man snakker om eller til en person.

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Islendinger får etternavnet sitt etter fornavnet til faren+ son/dottir.
                              Bortsett fra mammadalten Heidar Sigurjónsson bl.a, som senere tok navnet til mamma Helga.
                              Last edited by McGuffy; 03.11.2008, 17:27.

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                Opprinnelig skrevet av rulfi
                                En slik container tar ca 1000 kartonger med målene 60*40*40, eller mye annet rask om du vil
                                han reiser vel hjem med containeren full av kronesedler. tidenes bomkjøp av LSK ?
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Snakka litt med Vidar Riseth på dagens trening og han har store problemer med akilelsen.. Etter ffk kampen har han gått med beinet gipsa i en uka for at det skal bli bedre. Det er så stramt at han må gå baklengs ut av senga og gå baklengs ned trappene... Han skulle vert opperert men som han sier med noen sprøyter og tabletter så går det så hvidt... Han ofrer seg pga at vi har så mange skader i forsvaret, noe han faktisk skal ha stor kreditt for(noe han ikke får av alle) . Jeg tror faktisk at Vidar kan bidra også neste år så fremt han er skade fri, se ikke bort fra at Henning også vil ha Vidar som hjelpetrener.
                                  Hadde kanskje vært greit med Riseth som hjelpetrener fremfor /&%!¤#mo ?
                                  Ellers er det klart at hvis LSK vil være i toppen, så må minst 5-10 spillere utav stallen.
                                  Og da snakker jeg ikke om klubbkjemper som Kippe, Søgård osv, men de spillerne som ikke har levert for klubben som Essediri, Kisenebner, Bertheussen osv utlånte spillere har jeg ikke grunnlag for å si noe om, dagens potensiale, hva de evt koster oss nå osv. men å se på de som en stor ressurs blir feil all den tid de er blitt utlånt fordi de ikke var gode nok på det tidspunktet.
                                  LSK Norges beste lag

                                  Kommentar

                                  • kimmern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 1174

                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Hadde kanskje vært greit med Riseth som hjelpetrener fremfor /&%!¤#mo ?
                                    Ellers er det klart at hvis LSK vil være i toppen, så må minst 5 spillere utav stallen.
                                    Og da snakker jeg ikke om klubbkjemper som Kippe, Søgård osv, men de spillerne som ikke har levrt for klubben som Essediri, Kisenebner osv
                                    kisenebner, essediri, brenne, bjørkøy, jml.
                                    det var 5 raske det.. spørsmålet er hvem i all verden som vil ta over lønna og i det heletatt betale noe for disse uduglighetene

                                    Kommentar

                                    • Roll75
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 834

                                      Opprinnelig skrevet av kimmern
                                      kisenebner, essediri, brenne, bjørkøy, jml.
                                      det var 5 raske det.. spørsmålet er hvem i all verden som vil ta over lønna og i det heletatt betale noe for disse uduglighetene
                                      Ham kam og kongsvinger skal sikkert ha litt nye spillere. Få dytta noen over til dem!

                                      Kommentar

                                      • daggis
                                        Juniormedlem
                                        Ferskenpels
                                        • Aug 2008
                                        • 8

                                        Jeg kunne også tenkt meg at biffen, moldeskred og vidar slo følge med disse ut porten på åråsen.

                                        Problemet er vell at vi har gitt de nevnte spillerne alt for høye kontrakter. Kjenner jeg dagens fotballspillere rett vill de vell heller sitte på benken hos oss, enn å tjene halvparten å spille i 1 divisjon.
                                        Alt er bedre uten plastikk.
                                        Forby Kunstgress i Tippeligaen

                                        Kommentar

                                        • xeR
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 11206

                                          Lurer på hva slags muligheter manhar for å få lurt Lyngby til å kjøpe Gundersen? HAn har jo gjort sakene sine bra der nede etter det jeg har hørt.
                                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                          Kommentar

                                          Working...