Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

    Skitthaugen vår har vært større i år enn noen gang føles det ut som, men det har vel med at man ikke husker de vonde tidene..

    Som herved erklært optimist velger jeg å late som jeg ser på dagens situasjon som en stereotyp amerikansk klisjèfilm, hvor LSK nå vil gå ned i kjelleren, bygge sten for sten og kommer tilbake med heder og ære.

    Med 1,9 i promille er terapien 100% effektiv
    Seriegull 2016!!!

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Hva har LSK gjort galt her da? Det er kun MJ som frykter at han skal få sparken, LSK har vel ikke sagt at de faktisk skal gi han det (selv om jeg må si jeg håper vi kan bli kvitt han).

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        Opprinnelig skrevet av Henrik
        Hva har LSK gjort galt her da? Det er kun MJ som frykter at han skal få sparken, LSK har vel ikke sagt at de faktisk skal gi han det (selv om jeg må si jeg håper vi kan bli kvitt han).
        TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video



        Lillestrøms styreleder, Per Mathisen, forstår Johnsens reaksjon.
        - Ja. Jeg skjønner at Marius tenker på sin situasjon. Vi har ikke signalisert noe slik for ham og vårt fokus er at han skal bli frisk, sier Mathisen til TV 2 Sporten.


        - Jeg ønsker absolutt å se Marius spille venstreback på Lillestrøm i 2009. Ikke noe hadde gledet meg mer enn det. Det håper vi på og har som målsetting. Det vet han, men jeg forstår at han ser sin situasjon og blir usikker og utrygg, sier Mathisen.
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          Vel - litt fristende tanke at han blir sparket ut. Spillerene har snart så fast ballegrep på klubbene at det tyter testikkelsaft til alle kanter. På tide at klubbene faktisk kan stille noen krav tilbake; "Du er skada i et år - vi har ikke råd til å betale blodlønna di lenger - men du kan gå som bosman eller webster eller whatever så mye du bare vil". Overbetalte grinakjerringer. Hrmpf! Og mens jeg er inne på det; hva i himmelens NAVN dreiv egentlig Fjøra med??!
          runarM

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            LSK kan bare takke seg selv for problemene. Uavhengig av hvor gode både Kiesenebner og Johnsen har vært, har dette vært spillere klubben har holdt øye med en god stund før signeringene. LSK burde derfor vært godt kjent med skadehistorien.

            Syv millioner på en back som har altfor klare svakheter til at han er noe å satse på, er gambling i beste jappestil. Det er ikke engang gambling, det er å be om fiasko. Start har "alltid" vært svake defensivt, bortsett fra en mindre periode for tre år siden. De har ikke vært imponerende i forsvar verken kollektivt eller spiller for spiller, der Johnsen har vært en av de dårligste i de lange periodene han ikke har vært i toppform. At LSK henter tre dem sier mer om hva vi har hatt som trener enn deres kvaliteter...

            Nå begynner etterarbeidet. Kostnadene må ned. I fotballen som i økonomien ellers gjelder det å være føre var. Takke meg til en mer søkende og innovativ spillerjakt, der vi forhåpentligvis får noen det er potensial i og noen som kan slå nedenfra.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3404

              Galskapen er vel at Shane glapp fordi vi brukte 7 mill. på MJ. Uforståelig at Fjøra og Tom kastet bort penger på den måten.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Fish
                -Start Supporter-
                Bøffelpromp
                • Aug 2006
                • 11

                Takk for at dere overtok Marius. Behold han gjerne for evig tid!

                Kommentar

                • LSK N/B
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 830

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Galskapen er vel at Shane glapp fordi vi brukte 7 mill. på MJ. Uforståelig at Fjøra og Tom kastet bort penger på den måten.
                  Slutt dette sytet om Shane, han er borte, og i følge børsene på de 3 store avisene hadde han en dårlig sesong på et lag som fungerte ok. For meg kan det se ut som vi muligens var heldig som slapp nok en overbetalt spiller på benken.

                  Aftenposten gir han samme karakter som Brenne.
                  VG er han nr 107, plassen bak SP
                  DB ser på han som 131 spilleren i TL i år.
                  Vet det ikke er en fasit, men det er en indikasjon.

                  Statsen hans er 1 assist 0 mål.

                  Sorry for OT men ble litt lei syting om "gode" spillere som blitt borte
                  Last edited by LSK N/B; 27.11.2008, 02:44. Begrunnelse: rettet på rusk
                  03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                  Nei til NFF!

                  Kommentar

                  • m_skedsmo
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 212

                    Marius Johnsen, skjerp deg! Nå har du gått skadet omtrent siden du kom. DU hever en høy lønn uten å gjøre noe annet enn å prøve å bli frisk. Og så nekter du å skrive under en ny sykemelding fordi du er redd for å miste jobben? Hehe, hvor gammel er du? Når man skriver under en arbeidskontrakt virker den begge veier. DU skal som arbeidstaker levere noe, og LSK skal som arbeidsgiver levere noe. LSK er vel den eneste som har levert noe her. Du har bare hevet fet lønn. I vanlig arbeidsliv kan man ikke nekte å skrive under sykemelding i frykt for å miste jobben. Enten er du syk eller så er du frisk.

                    Hvis du er frisk, så er det ikke noe problem, da burde du være klar for treningskamper. Da burde du ikke ha noe å frykte hvis du er god nok for laget. Er du syk så får du ikke spilt kamper, så greit er det. Da har du ikke levert de varene LSK betaler deg for. LSK har fulgt alle regler her og kan vel egentlig ikke gjøre noe mer enn det.

                    Du burde vise deg litt mer lojal enn å gå ut i media for å prøve å lage en sak der LSK skal fremstå som den store stygge ulven. LSK har hjulpet deg med rehabilitering, operasjoner, du har hatt et apparat av eksperter rundt deg til enhver tid som prøver å få deg frisk. Og som takk går du ut og sutrer?

                    Skjerp deg.

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                      Slutt dette sytet om Shane, han er borte, og i følge børsene på de 3 store avisene hadde han en dårlig sesong på et lag som fungerte ok. For meg kan det se ut som vi muligens var heldig som slapp nok en overbetalt spiller på benken.

                      Aftenposten gir han samme karakter som Brenne.
                      VG er han nr 107, plassen bak SP
                      DB ser på han som 131 spilleren i TL i år.
                      Vet det ikke er en fasit, men det er en indikasjon.

                      Statsen hans er 1 assist 0 mål.

                      Sorry for OT men ble litt lei syting om "gode" spillere som blitt borte
                      Kanskje du kan poste samme stats for Marius Johnsen? Så kan du sammenligne og se om det er verdt en merkostnad på 7mill.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • Øyvind
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 292

                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Opprydingen etter vår kjære eks manager (Fjørtoft) er i full gang, har Lsk noen gang hatt en dyrere manager?
                        Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                        Vi har vel aldri hatt noen annen manager.
                        Ja, jeg har sagt det lenge, og sier det igjen. Fjøra har vært en meget dårlig manager for LSK. Han har ikke fått kostnader under kontroll, brukt penger som en full sjømann og etterlater seg en klubb i store økonomiske problemer.

                        Nå må denne hyllingen av Fjøra ta slutt! Og ikke kom drassende med at dette er Grønlunds ansvar. Det er Fjøra som er har vært leder i LSK AS og har dermed ansvaret for dette rotet. Få opp øya folkens!

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          Opprinnelig skrevet av Øyvind
                          Ja, jeg har sagt det lenge, og sier det igjen. Fjøra har vært en meget dårlig manager for LSK. Han har ikke fått kostnader under kontroll, brukt penger som en full sjømann og etterlater seg en klubb i store økonomiske problemer.

                          Nå må denne hyllingen av Fjøra ta slutt! Og ikke kom drassende med at dette er Grønlunds ansvar. Det er Fjøra som er har vært leder i LSK AS og har dermed ansvaret for dette rotet. Få opp øya folkens!
                          Du får det til å virke som at fjøra har tatt alle avgjørelser på egenhånd. Han hadde da både ett sportslig utvalg og et styre å forholde seg til. I tillegg til dette hadde han kollegaer rundt seg hver eneste dag som også kunne ha gjort noe med det. Tror svaret er mye mer sammensatt enn at man kan gi fjøra ansvaret for dette ene og alene.
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • LSK N/B
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 830

                            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                            Kanskje du kan poste samme stats for Marius Johnsen? Så kan du sammenligne og se om det er verdt en merkostnad på 7mill.
                            Statsen hans er vel 0 i alt, men poenget mitt er ikke å forsvare MJ og uvettig pengebruk, det er at jeg er lei "alt var bedre før" innleggene som kommer.

                            Igjen sorry for ot innlegg
                            03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                            Nei til NFF!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                              Slutt dette sytet om Shane, han er borte, og i følge børsene på de 3 store avisene hadde han en dårlig sesong på et lag som fungerte ok. For meg kan det se ut som vi muligens var heldig som slapp nok en overbetalt spiller på benken.

                              Aftenposten gir han samme karakter som Brenne.
                              VG er han nr 107, plassen bak SP
                              DB ser på han som 131 spilleren i TL i år.
                              Vet det ikke er en fasit, men det er en indikasjon.

                              Statsen hans er 1 assist 0 mål.

                              Sorry for OT men ble litt lei syting om "gode" spillere som blitt borte
                              Greit nok at man blir lei når vi mister gode spillere, men mad tanke på at vi ikke har hatt en ordentlig venstreback i år. Tror nok at Shane hadde utkonkurrert JML på backen, og han tok jo plassen ifra Ståle kom til oss som en kortsiktig nødløsning (gjorde forøvrig en meget god jobb).

                              At Shane ikke har fungert like bra i Lyn kan ha mange årsaker. På samme måte til at Brenne ikke har fungert hos oss. Det er godt mulig at Shane ikke hadde spilt bra for oss i år, men faktum var at LSK valgte å investere 7 mill i en spiller som var skadet, og som en direkte følge mistet fjorårssesongens beste venstreback.

                              Hadde MJ kommet i fjor vinter som følge av at Shane ikke skrev ny kontrakt så hadde det vært greit, men når han blir signert midt i sesongen når Shane storspiller blir det galt. Mitt problem med den saken er at vi hadde en solid venstreback, og burde brukt midlene på andre plasser hvor vi hadde svakheter.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • erlando
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 858

                                Tom Nordlie tar over Kongsvinger på permanent basis (dvs ettårskontrakt)

                                - Vi ønsker å hente inn spillere med erfaring fra Tippeligaen. Spillere som er billige, men bra - og som vil forsterke elleveren vår. Jeg har vært i kontakt med spillere som er interessert og jeg håper vi lykkes på markedet.
                                JML har spilt under Nordlie tre ganger. Kan vi håpe historien gjentar seg nok en gang?
                                Ja til pause i pausen!

                                Kommentar

                                • JMKANARI
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Oct 2007
                                  • 170

                                  Ifølge en kompis som er KIL-fan, er de også ute etter en midtstopper og en ballvinner på midtbanen.

                                  Selv om det skjærer meg i hjertet, kan det være på tide å selge Søgård.
                                  Midtstopper? Bertheussen, selvsagt. Gladelig.

                                  Henter han inn Midttun Lie i tillegg, er det reneste julekvelden.
                                  Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                                  Kommentar

                                  • athomash
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Oct 2007
                                    • 118

                                    Ballvinner på midtbanen og midtstopper. Kan de ikke ta Riseth da.......

                                    Kommentar

                                    • erlando
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 858

                                      Opprinnelig skrevet av JMKANARI
                                      Ifølge en kompis som er KIL-fan, er de også ute etter en midtstopper og en ballvinner på midtbanen.

                                      Selv om det skjærer meg i hjertet, kan det være på tide å selge Søgård.
                                      Midtstopper? Bertheussen, selvsagt. Gladelig.

                                      Henter han inn Midttun Lie i tillegg, er det reneste julekvelden.
                                      Er du klar over kravene til antallet egenproduserte spillere i førstelagsstallen framover? Søgård er blitt fullstendig uerstattelig.
                                      Ja til pause i pausen!

                                      Kommentar

                                      • LSK N/B
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 830

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Greit nok at man blir lei når vi mister gode spillere, men mad tanke på at vi ikke har hatt en ordentlig venstreback i år. Tror nok at Shane hadde utkonkurrert JML på backen, og han tok jo plassen ifra Ståle kom til oss som en kortsiktig nødløsning (gjorde forøvrig en meget god jobb).

                                        At Shane ikke har fungert like bra i Lyn kan ha mange årsaker. På samme måte til at Brenne ikke har fungert hos oss. Det er godt mulig at Shane ikke hadde spilt bra for oss i år, men faktum var at LSK valgte å investere 7 mill i en spiller som var skadet, og som en direkte følge mistet fjorårssesongens beste venstreback.

                                        Hadde MJ kommet i fjor vinter som følge av at Shane ikke skrev ny kontrakt så hadde det vært greit, men når han blir signert midt i sesongen når Shane storspiller blir det galt. Mitt problem med den saken er at vi hadde en solid venstreback, og burde brukt midlene på andre plasser hvor vi hadde svakheter.
                                        Jeg forsvarer ikke kjøpet av MJ! Shane ble brukt som eksempel. Kunne sikkert ha brukt Wherman, Koren eller Mifud. Det som irriterer litt er at man agumenterer mot en spiller vi har med at vi kunne muligens beholdt en annen spiller.

                                        Tilbake til topic så er det forover på banen vi har mest grunn til å rydde opp. spess spissplassen. Der vi har OO, Gilbert, myklebust, TAG, Bergman, Cisse, og Fellus. Det er 7 spisser på 2 plasser.
                                        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                                        Nei til NFF!

                                        Kommentar

                                        • gamle-perta
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2418

                                          Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                                          Tilbake til topic så er det forover på banen vi har mest grunn til å rydde opp. spess spissplassen. Der vi har OO, Gilbert, myklebust, TAG, Bergman, Cisse, og Fellus. Det er 7 spisser på 2 plasser.
                                          Kanskje det man kaller "god dekning"?
                                          Synd ingen av dem er supergode...
                                          Lov å håpe på Björn Bergmann Sigurdarson? Skjønt både han og Mykle kan vel oså være vinger?
                                          Cisse sa jo i RB i dag at han kun er spiss, så dermed har han lagt lista selv.
                                          Last edited by gamle-perta; 27.11.2008, 17:08. Begrunnelse: Rettet navnet på vår nye islending
                                          Mvh
                                          Gammer´n (Per T)

                                          Kommentar

                                          Working...