Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 306

    Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Jeg kan være enig med deg i at mange av spillerne i troppen ikke holder mål, og jeg er delvis enig i vurderingene dine.

    Problemet er nå faktisk å kvitte seg med spillere. Alle klubbene i både TL og Adecco er nå rammet av en inntektssvikt, samtidig som de har lagt til seg dyre vaner. (At LSK tar grep tidlig skal vi bare være glade for - andre får det verre.) Hvem er villige til å legge mer enn 50 øre på bordet for JML og ta over hans lønnsforpliktelser? Biffen? M Johnsen? Ingen såvidt jeg kan se.

    Forøvrig tar du totalt feil mtp Magnus Myklebust.
    Ser naturligvis at ikke mange vil kjøpe disse spillerene, og de har vel heller ikke kapital til å gjøre det. Biffen var vel linket til Nybergsund?

    Håper at jeg tar feil, ser jo naturligvis helst at Myklebust banker inn 20 mål og løper fra alle mann. Men bortsett fra en liten periode i 2007(?) på våren synes jeg han er tynn suppe.

    Kommentar

    • CFD
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2319

      Jeg er enig med mye av det du skriver Emil ,men du tar helt feil angående Steinar Pedersen. Man bytter ikke ut en spiller som har spilt alle kampene i forrige sesong fordi han er for dårlig. Mannen er tydeligvis ikke for dårlig. Man kutter ikke ut en person kun fordi han begynt å dra på årene når man ikke har en erstatter. Er Jonsen skadefri spiller han nok ikke alle kampene ,men han får nok med spilletid i 2009 regner jeg med, perfekt "potet"(fælt utrykk) ved skader og karantener. Schiller anyone? Var det ikke noen som mente at han var for gammel? Huff.. huff..

      Myklebust.. Hva skal man gjøre med han? Gutten kan ,men har ikke fått det ikke til siden våren 2007. Vil gi han en sesong til før det evt blir snakk om noe salg.

      Essediri var god på vårparten og faktisk en av våre bedre, uten at det behøver å bety så veldig mye. Han får nok ikke tilbud om ny kontrakt når kontrakten hans går ut til neste år med mindre han overbeviser noe skikkelig. Går trolig til TIL uansett

      Fellus er spesiell. Han var fansen favoritt uten å ha spilt noe særlig i 2008. Gleder meg til å se han i 2009 når man får et år til i drakta.

      Ellers mener jeg du har en god oppsummering
      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        Til å fylle 11 posisjoner bør det holde med 22 spillere. Fra 30 til rundt 22 spillere blir det mange av dem Emil nevnte rett foran - Molskred, Biffen, Gundersen, Husar, Essediri, Ciise og Jon. Etter hvert får nok mange av dem sammenfallende interesser med klubb her. På venstre back har vi minst to alternativer som holder mål, hvorav Pedersen fungerer greit på "feil" side, Johnsen snart bør bli klar og en er i utvikling og trenger tillit for å utvikle det som trengs. For de andre går det på at de står fast i utviklinga og andre anses å ha en større framtid. For Jon og Essediri kommer lønna i tillegg. Arnarson vil jeg beholde, litt fordi jeg tror han har mye inne og litt fordi han er en som kan fylle rollen ved siden av Kiko bedre. Vil heller ikke dra forhastede konklusjoner med Fellus og delvis Myklebust så lenge de ikke er i "bruttotoppen". Det er greit å ha spillere som Mykle (spiss og begge kanter), Fellus, Pedersen (begge backer) og Sundgot, som kan gå inn i samme rolle som de spillerne de erstattet hadde, sånn at selve spillestilen og spillemønsteret forblir mest mulig det gutta er vant med og spilt inn i. Må for eksempel Bergmann eller OO stå over en eller flere kamper, er det en fordel om vi kan slenge innpå Bergmann light eller OO light i Myklebust eller Sundgot i stedet for å måtte begynne med noe helt nytt og uvant.
        Last edited by Canário; 12.01.2009, 21:19.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3404

          Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Uday er nå borte, men hvordan kunne dette skje? Hvor er kontrollmekanismene som skal forhindre at dette skjer? Her har selvsagt ikke bare Uday og Fjørtoft, men også sportslig utvalg og klubbledelsen sviktet totalt. Jeg er på ingen måte ferdig med min opprydding i LSK. Her må noen gå, og jeg tenker ikke bare på spillere. Grønlund må ta ansvaret.
          Som daglig leder har vel ikke Grønlund hatt så mye med det sportslige å gjøre, så å angripe han i den stillingen blir for meg feil. At Grønlund som medlem av sportslig utvalg har/burde hatt en finger med i spillet er utvetydig, men her er han en av fire, og skal vi kaste Grønlund må Per Berg og Per Mathiesen og gå.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • OppsalKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2008
            • 1881

            Opprinnelig skrevet av Canário
            foran - Molskred, Biffen, Gundersen, Husar, Essediri, Ciise og Jon. Etter hvert får nok mange av dem sammenfallende interesser med klubb her...
            Tviler på det- om de fikk beskjed om å kunne forlate LSK gratis så har vi problemer med å bli kvitt av disse spiller på fete kontrakter.

            Om jeg var en trener, f.eks. i Lyn, så skulle jeg kanskje vurdere henting av El Gundo. Hva fortjener jeg med sånne stallfyll ellers?
            Nå bosatt på Rasta !!!!!

            Alltid Celtic og LSK

            Kommentar

            • Kula
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Oct 2004
              • 3

              Vet at Ole Bjørn Sundgot i Hønefoss har spurt på broren Arild Sundgot for å tette tapet av Madiou Konate som forsvant til Tyrkia i fjor høst.

              Dette ville vel spart LSK for endel kronasjer i lønn, samt at vi hadde antageligvis fått en spiller som ville hevdet seg meget godt i Adeccoligaen!
              -ekte supportere ser kampen live!

              Kommentar

              • Fritz
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 1033

                Opprinnelig skrevet av Kula
                vi hadde antageligvis fått en spiller som ville hevdet seg meget godt i Adeccoligaen!
                Og vi hadde mistet en spiller som hevder seg meget godt i Tippeligaen!

                Kommentar

                • Kula
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Oct 2004
                  • 3

                  Opprinnelig skrevet av Fritz
                  Og vi hadde mistet en spiller som hevder seg meget godt i Tippeligaen!
                  Men som hadde spillt fast i Adecco og ikke vært innbytter i Tippeligaen. Kommer ann på hvor lenge LSK kan holde på han hvis han ikke får spille fast. Blir spennende og se. Ser det står på forsiden til www.honefossbk.no akkurat nå at de er i forhandlinger med spennende spiss som ønsker seg til Hønefoss. Noen antyder at dette er Arild.
                  -ekte supportere ser kampen live!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    Spennende spiss? Er det noe Arild ikke er, så er det spennende. Av ham vet vi hva vi får. Mål.

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      Siden han beskrives som en spennende spiss og at han faktisk ønsker seg til Hønefoss så må det bare Cisse.

                      Kommentar

                      • aguado
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 448

                        Opprinnelig skrevet av Kula
                        Men som hadde spillt fast i Adecco og ikke vært innbytter i Tippeligaen. Kommer ann på hvor lenge LSK kan holde på han hvis han ikke får spille fast. Blir spennende og se. Ser det står på forsiden til www.honefossbk.no akkurat nå at de er i forhandlinger med spennende spiss som ønsker seg til Hønefoss. Noen antyder at dette er Arild.
                        Auda, og jeg som syntes LSK.no hadde et slitsomt design. Hjemmesiden til Høneføss ble jeg regelrett spysjuk av. Men rett skal være rett. Etter å ha måpet på hjemmesiden i en stund dukket det opp en linje på RULLETEKSTEN (!) øverst på siden hvor det som stod noe om en spennende spiss i forhandlinger med Hønefoss.

                        Håper LSK greier å kvitte seg med noen av de 30 spillerne sine, med har store problemer med å se Sundgot ønske seg til Hønefoss...

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5097

                          Opprinnelig skrevet av CocaJerry
                          Siden han beskrives som en spennende spiss og at han faktisk ønsker seg til Hønefoss så må det bare Cisse.
                          Det må det bare ikke, det kan fort vise seg å være en av de tre millioner andre "spennende" spissene i fotballverden..

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            Med 30 spillere må det ryddes, og det kjapt. Selv i gode tider er dette alt for mange, og i tunge økonomiske tider er spesielt ille.

                            Er det noen spillere som var skadefri foran gårsdagens kamper, men alikevel ikke fikk spille noen av kampene?
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5097

                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              Er det noen spillere som var skadefri foran gårsdagens kamper, men alikevel ikke fikk spille noen av kampene?
                              JML, er han skadet? Han spilte vel ikke noen av kampene.

                              Kommentar

                              • Skinke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2007
                                • 3914

                                Bergmann, hvordan ligger han ann?
                                Daukjøtt Felt C

                                Kommentar

                                • CocaJerry
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 2532

                                  Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                  Det må det bare ikke, det kan fort vise seg å være en av de tre millioner andre "spennende" spissene i fotballverden..
                                  Av en eller annen grunn så innbillte jeg meg at det var helt sikkert at det var snakk om en Lillestrøm spiss. :mrgreen:, men Cisse hadde trengt ett år i 1 første.

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7056

                                    Opprinnelig skrevet av jalapenos
                                    Håper LSK greier å kvitte seg med noen av de 30 spillerne sine, med har store problemer med å se Sundgot ønske seg til Hønefoss...
                                    Broder Ole Bjørn trener dem.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • Robiwan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 603

                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Broder Ole Bjørn trener dem.
                                      Var ikke Ole Bjørn litt på hugget når vi skulle "bli kvitt" Pål Strand også? Kanskje Gilbert har et skjult talent som Hønefoss-pimp...?
                                      Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                      Kommentar

                                      • T.Pennant
                                        I karantene
                                        Forumsadist
                                        • Jul 2008
                                        • 121

                                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                                        Bergmann, hvordan ligger han ann?
                                        Har vel vært skada men begynner å bli frisk nå. Tror jeg.

                                        Kommentar

                                        • Anders_Aa
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Nov 2006
                                          • 76

                                          Det er jo åpenbart for alle at salg av spillere er prekært. Likevel har det seg slik, at de fleste ny signeringene til Lillestrøm ikke på langt nær ligger på toppen av lønningslistene til Lillestrøm. De som derimot er på toppen av listene i Lsk er så overbetalt at sett ut i fra et økonomisk perspektiv er det bedre for dem å sitte på benken, ja til og med være på tribunen enn å gå til en annen klubb.

                                          Det er nok ikke mange som vil f. eks betale JML rundt millionen i disse turbulente tider. Det er mange med han i Lillestrøm som hever alt for mye penger, uten å ha bevist noe som helst. Hvilken klubb vil kaste bort penger for å både bedrive nødhjelp til spiller og til Lillestrøm.

                                          Selv tror jeg nok Lillestrøm må belage seg på å beholde de som burde ha blitt solgt, og for å komme ut av den økonomiske krisen må selge en eller to av de spillerne som gjør seg fortjent til lønnen sin. Skikkelig sportslig opptur i klubben vil derfor være litt lengre frem i tiden enn akkurat året 2009, da det økonomiske desverre må komme før det sportslige.

                                          Man kan ikke lenger kjøpe ferrari på forbrukslån, for så senere finne ut at ferrarien var en lada i en fresh rød farge.... 2008 året da alt gikk galt, 2009 året da nye tanker blir satt i verk, 2010 der frukten har modnet.
                                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                                          Kommentar

                                          Working...