Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    JML har vel en beskjeden lønn i LSK. Bjørkøy har vel også en lønn som er svært prestasjonsavhengig. Det er nok fortsatt våre etablerte stjerner som Kippe, Riise, Mouheli og Riseth som ligger på lønnstoppen i klubben. Jeg velger å tro at spillere som JML og Moldskred klamrer seg fast av andre årsaker enn de rent økonomiske. Spill for Hønefoss eller Sandefjord må være en gegigen nedtur i forhold til en medaljekandidat som LSK.

    Som proff bør CV'en se bra ut, disse spillerne håper nok at bedre klubber kommer på banen istedet for å få en skikkelig fartsdump på rullebladet som en degradering til Hønefoss, Nybergsund eller Sandefjord tross alt er. Her har de forsatt en sjanse pga risiko for skader o.l., ikke glem at disse potetene fra benken var med i store deler av fjorårssesongen og fikk "vist" seg frem. Det eneste som kan frata dem håpet er en manøver ala Strand i fjor eller å gi klar beskjed om at LSK heller stiller med 10 mann enn å gi dem spilletid. Begge deler er nokså råttent gjort og jeg ser vel heller at man prioriterer ro og samhold i en nykomponert spillergruppe.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      JML har vel ikke noe beskjeden lønn (4 mill over 3 år), ei er han heller i lønnstoppen. Forøvrig mener jeg at siden vi ikke vinner (eller rykker ned) i år bør vi bruke året på å rydde opp i økonomien, kvitte oss med overbetalte spillere, bruke unge spennende spillere selv om de vil være noe ustabile etc etc.

      Generelt legge til rette for at LSK igjen kan bli en toppklubb med sunne finanser noen år fremover i tid igjen.

      (Noe jeg forøvrig har blogget et lengre innlegg om

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        Opprinnelig skrevet av iL
        Ja la oss for all del holde oss til fakta:

        Occean scorte 12 mål i fjor 8 av de som spiss, ikke 6 som du hevder.
        Sundgot scorte 10 mål i fjor 6 av de som spiss. (Sundgot satt opp som ving 7 ganger i 2007, Occean 5 ganger)

        Occean spilletid, som spiss 2007: (26-5)*90 = 1890 minutter
        Sundgot spilletid, som spiss 2007: (26-7)*90 = 1710 minutter
        så trekker vi fra de kampene han var innbytter:
        (teller da bare kamper han var spiss)
        runde
        2: 72 minutt
        3: 68
        4: 65
        8: 56
        15:24
        16:87
        17:59
        Totalt: 199 spilte minutter av faktiske 630, må da trekke i fra 431 på regnestykket over.
        1710-431 = 1279

        Vi ender da opp med

        Occean spilletid 2007 som spiss: 1890 minutter
        Sundgot spilletid 2007 som spiss: 1279 minutter
        Occean mål som spiss 2007: 1890/8 = 237.25 minutter per scorte mål
        Sundgot mål som spiss 2007: 1279/6 = 213.16 minutter per scorte mål

        Fakta:
        Sundgot er mer effektiv som spiss en Occean
        Jeg siterer dette innlegget til iL.. Det er mye snakk om at sundgot ikke er god nok. Tallenes tale er uansett klar Et mål pr 213minutter er uansett ikke godt nok ,men nå får vi satse på litt bedre samspill.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Hvilke 11 bør selges?

          LSK renner over av spillere og lønnskrav, og tappes tilsvarende for kontanter og arv.

          Jeg har lekt meg litt med tanken, og satt opp en "startellever" som kan selges uten at det gjør merkbare sportslige innhogg:

          TAG - Ciise

          Joooon - Bjørkøy - Bjarki - Essidiri

          Johnsen - Biffen - Riseth - Pedersen

          Moldskred

          Synd IT-Factory var en svindel, ellers kunne hele gjengen vært på vei til KIL.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            LSK renner over av spillere og lønnskrav, og tappes tilsvarende for kontanter og arv.

            Jeg har lekt meg litt med tanken, og satt opp en "startellever" som kan selges uten at det gjør merkbare sportslige innhogg:

            TAG - Ciise

            Joooon - Bjørkøy - Bjarki - Essidiri

            Johnsen - Biffen - Riseth - Pedersen

            Moldskred

            Synd IT-Factory var en svindel, ellers kunne hele gjengen vært på vei til KIL.
            Ta bort bjørkis og Pedersen, så er vi helt enige. Ut med dem, hele jævla bunten.

            Eller, forresten. Bjarki tjener vel under 400000 i året og kan godt få prøve seg ordentlig. Men resten! UUUUT!!!
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Ta bort bjørkis og Pedersen, så er vi helt enige. Ut med dem, hele jævla bunten.

              Eller, forresten. Bjarki tjener vel under 400000 i året og kan godt få prøve seg ordentlig. Men resten! UUUUT!!!
              He-he. Regnet med en del reaksjoner, men målet var denne gangen å sette opp en komplett og realistisk ellever. Altså, jeg måtte komme opp med 11 spillere, hverken mer eller mindre, og plassere de på "riktig" plass. Selvsagt vil enkelte her savnes mer enn andre. Noen vil spille en del i år. Andre ikke.

              Bjørkøy er forøvrig den eneste med snev av potensial her. Beklageligvis er han på mange måter for lik Kiko som det påpekes i en annen tråd. Brenne var en mer offensiv type, men fikk aldri vist seg frem.

              Uansett. Her må mange gå. De færreste klubber kan holde seg med 30 mann i stallen. LSK er absolutt intet unntak.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Uansett. Her må mange gå. De færreste klubber kan holde seg med 30 mann i stallen. LSK er absolutt intet unntak.
                Utfordringen er jo at det ikke finnes kjøpere med midler til å betale den lønna disse gutta er blitt vant til i LSK....
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Utfordringen er jo at det ikke finnes kjøpere med midler til å betale den lønna disse gutta er blitt vant til i LSK....
                  Helt klart. Dette har vært debattert til kjedsommelighet her. Kloke hoder på forumet har selvsagt advart mot dette over lengre tid, og spesielt når det toppet seg med galskap under Uday (på sitt værste sommer 2007 - preseason 2008). Først noen år senere oppdager LSK-ledelsen lønnsgalskapen, og må ta et pinlig forskudd på arv til spott og spe. Snakk om å være med på pyramidespill.

                  Som kjent finnes det nok ingen som vil kjøpe "skrekkelleveren" jeg har stt opp. Lang mer skremmende er at vi sannsynligvis ikke heller får gitt eller lånt de bort grunnet avsindige lønnsutgifter.

                  Eneste lille håpet er vel at det fortsatt finnes en eller annen halv-rik oligark-wannabe som vil bygge opp et eller annet avsidesliggende lag som Sandnes eller Ørn-Horten. Benny får nesten ta på seg agent-hatten og sette kursen mot St.Tropez for å se etter bygdetullinger som har overlevd finanskrisen. Bill.merk.: spillere gis bort.
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    Enig med deg i 10 av 11. Viktor ser jeg dog ikke hva har å gjøre på en slik liste. Han er i mine øyne den mest offensive av de sentrale midtbanespillerene våre, og den som er mest komplimentær med Kiko. Når han i tillegg er målfarlig og har en relativt beskjeden lønn ser jeg ingen grunn til å tuppe han ut av klubben. De 10 andre derimot...
                    Last edited by Henrik; 03.02.2009, 16:13.

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      I følge dagens papir-RB har Ciise returnert fra prøvespill i østerikske SC Rheindorf Altach, uten å bli funnet god nok denne gang. Iflg RB blåses igjen liv i en overgang til Eidsvold Turn.

                      Kommentar

                      • Robiwan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 603

                        Jeg blir evig takknemlig hvis noen som er på trening i mårra kan komme med en treningsrapport med inntrykk av disse to nye tilskuddene.

                        Men som kjelltringen sa, nå må vel noen ut snart?
                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                        Kommentar

                        • Eirik
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Oct 2004
                          • 154

                          Blir moro å se hva diisa gutta kan tilføye dagens tropp!!

                          Disse er forhåpentligvis på vei ut..
                          1) Ligger vel i korta at Essediri ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og er vel på ut, om det dukker opp et tilbud han er fornøyd med.

                          2) Johnsen blir ikke bra i kneet sitt, det er vel bare å innse for alle og en hver. Han må ut på en eller annen måte. Mine kilder fra Krisitandsand sier at grunnen til at Start i sin tid ikke ville signere han på nytt, var visstnok at legen der visste om skaden i kneet hans, og at det ikke er "mulig" å bli kvitt den.. Samtidig lo de av at LSK ble lurt til å tro at skaden var noe småtteri.

                          3) JML er vel mer å regne som en squadplayer, enn en første-11-kandidat, så han må gjerne finne seg en ny arbeidsgiver for min del. Det er like greit å ha unge squadplayere, fremfor gamle dyre..

                          4) Cisse tror jeg aldri blir å regne som noen toppspiller i LSK, syns han mangler en del spillemessig. Så Eidsvold Turn er vel et ok nivå for han.

                          5) Bertheussen er heller ikke god nok. Han holder rett og slett ikke nivået over tid. Like greit å gi noen unge sjansen.

                          Da har vi 5 mann ute, og resten av troppen ser jeg egentlig et bra potensialet i.

                          Kommentar

                          • Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

                            Opprinnelig skrevet av Eirik
                            Blir moro å se hva diisa gutta kan tilføye dagens tropp!!

                            Disse er forhåpentligvis på vei ut..
                            1) Ligger vel i korta at Essediri ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og er vel på ut, om det dukker opp et tilbud han er fornøyd med.

                            2) Johnsen blir ikke bra i kneet sitt, det er vel bare å innse for alle og en hver. Han må ut på en eller annen måte. Mine kilder fra Krisitandsand sier at grunnen til at Start i sin tid ikke ville signere han på nytt, var visstnok at legen der visste om skaden i kneet hans, og at det ikke er "mulig" å bli kvitt den.. Samtidig lo de av at LSK ble lurt til å tro at skaden var noe småtteri.

                            3) JML er vel mer å regne som en squadplayer, enn en første-11-kandidat, så han må gjerne finne seg en ny arbeidsgiver for min del. Det er like greit å ha unge squadplayere, fremfor gamle dyre..

                            4) Cisse tror jeg aldri blir å regne som noen toppspiller i LSK, syns han mangler en del spillemessig. Så Eidsvold Turn er vel et ok nivå for han.

                            5) Bertheussen er heller ikke god nok. Han holder rett og slett ikke nivået over tid. Like greit å gi noen unge sjansen.

                            Da har vi 5 mann ute, og resten av troppen ser jeg egentlig et bra potensialet i.
                            Tror muligens du glemte TAG. Ser ikke det helt store potensiale i han. Vil for ordens skyld minne om Kampen mot Nybergsund hvor han bomma på maaange opplagte sjanser. Nei. Sell like hell.
                            Fugla Forever

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              hvor mange spisser skal vi ha, noen må ut

                              nå har vi vel en del spisser(mange unge).. tag, fellus, mykle, nye, islendig, pluss olli og arild... noen må bort!!

                              vil beholde arnason, marius j og bjørkøy ennå jeg da... selv om bjørkøy i mine øyne ikke noe i en første 11 og gjøre...

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Annonse på finn "torget":

                                Gis bort:
                                Steinar Pedersen
                                Eirik Bertheussen
                                Vidar Riseth
                                Lars Ivar Moldskred
                                Marius Johnsen
                                Jon Midttun Lie
                                Karim Essediri
                                Tore Andreas Gundersen
                                Cisse

                                Leies ut:
                                John Anders Bjørkøy

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  Opprinnelig skrevet av Ola
                                  Annonse på finn "torget":

                                  Gis bort:
                                  Steinar Pedersen
                                  Eirik Bertheussen
                                  Vidar Riseth

                                  Hva skjer så når Kippe er ute med karantene og LKE eller PSA er skada?

                                  Blir meningsløst å gi bort Riseth og Pedersen. De er nyttige og vi har ikke så store utgifter ved å beholde dem en sesong til. Utgiftene ved å hente dem får vi uansett ikke tilbake.

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    http://www.transfermarkt.co.uk/de/verein/353/lillestrom-sk/uebersicht/startseite.htm

                                    Legg merke til:

                                    12
                                    Lars Ivar Moldskred Lars Ivar Moldskred
                                    Torwart (TW), 30 Jahre
                                    300.000 €

                                    4
                                    Eirik Bertheussen Eirik Bertheussen
                                    Abwehr (IV), 24 Jahre
                                    200.000 €

                                    8
                                    Martin Husár Martin Husár
                                    Abwehr (LV), 24 Jahre
                                    300.000 €

                                    9
                                    Vidar Riseth Vidar Riseth
                                    Abwehr (IV), 36 Jahre
                                    900.000 €

                                    15
                                    Marius Johnsen Marius Johnsen
                                    Abwehr (AL), 27 Jahre
                                    500.000 €
                                    17
                                    Jon Midttun Lie Jon Midttun Lie
                                    Abwehr (AL), 28 Jahre
                                    400.000 €

                                    5
                                    John Anders Bjørkøy John Anders Bjørkøy
                                    Mittelfeld (ZM) -, 30 Jahre
                                    700.000 €

                                    21
                                    Karim Essediri Karim Essediri
                                    Sturm (RA), 29 Jahre
                                    800.000 €

                                    La oss henvise noen agenter til denne siden! Jeg selger gladelig Essediri for 800k , Bjørkøy til 700k og ikke minst JML for 400k.. Noen som er gode talere og har penger til å reise til utlandet for å snakke med andre klubber?


                                    SELG! SELG! SELG!. Til disse prisene hadde jeg nok latt mesteparten av stallen gå.
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av CFD
                                      http://www.transfermarkt.co.uk/de/verein/353/lillestrom-sk/uebersicht/startseite.htm

                                      Legg merke til:

                                      12
                                      Lars Ivar Moldskred Lars Ivar Moldskred
                                      Torwart (TW), 30 Jahre
                                      300.000 €

                                      4
                                      Eirik Bertheussen Eirik Bertheussen
                                      Abwehr (IV), 24 Jahre
                                      200.000 €

                                      8
                                      Martin Husár Martin Husár
                                      Abwehr (LV), 24 Jahre
                                      300.000 €

                                      9
                                      Vidar Riseth Vidar Riseth
                                      Abwehr (IV), 36 Jahre
                                      900.000 €

                                      15
                                      Marius Johnsen Marius Johnsen
                                      Abwehr (AL), 27 Jahre
                                      500.000 €
                                      17
                                      Jon Midttun Lie Jon Midttun Lie
                                      Abwehr (AL), 28 Jahre
                                      400.000 €

                                      5
                                      John Anders Bjørkøy John Anders Bjørkøy
                                      Mittelfeld (ZM) -, 30 Jahre
                                      700.000 €

                                      21
                                      Karim Essediri Karim Essediri
                                      Sturm (RA), 29 Jahre
                                      800.000 €

                                      La oss henvise noen agenter til denne siden! Jeg selger gladelig Essediri for 800k , Bjørkøy til 700k og ikke minst JML for 400k.. Noen som er gode talere og har penger til å reise til utlandet for å snakke med andre klubber?


                                      SELG! SELG! SELG!. Til disse prisene hadde jeg nok latt mesteparten av stallen gå.
                                      Misstenker att € og ¢ er forvekslet.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • jerven
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 272

                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Utfordringen er jo at det ikke finnes kjøpere med midler til å betale den lønna disse gutta er blitt vant til i LSK....
                                        Jeg mener at lønna de har nå ikke bør være et veldig stort hinder for salg. Det er mye bedre at sportsklubben betaler spilleren mellomlegget mellom nåværende lønn og lønn i ny klubb. Klubben er tjent med å ta tapet det medfører med en gang i stedet for å ha overbetalte spillere, som vet de ikke får ny kontrakt, gående til liten nytte ut kontraktsperioden.

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Annonse på finn "torget":

                                          Gis bort:
                                          Steinar Pedersen
                                          Eirik Bertheussen
                                          Vidar Riseth
                                          Lars Ivar Moldskred
                                          Marius Johnsen
                                          Jon Midttun Lie
                                          Karim Essediri
                                          Tore Andreas Gundersen
                                          Cisse

                                          Leies ut:
                                          John Anders Bjørkøy
                                          Hvorfor kvite oss med Steinar Pedersen?? Han var da bra i fjor! Han spilte ikke 26 seriekamper uten grunn. Riseth kan vi godt også beholde. Midttun Lie er kjekk og ha som backup spiller. Er også uenig i at vi skal kvitte oss med Bjørkøy. Essediri, Bertheussen, Gundersen, Cisse, Moldskred kan bare selges. Kan også kvitte oss med Johnsen hvis han ikke er skadefri til sommeren.
                                          Last edited by Emil B; 04.02.2009, 16:24.

                                          Kommentar

                                          Working...