Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Opprinnelig skrevet av jerven
    Jeg mener at lønna de har nå ikke bør være et veldig stort hinder for salg. Det er mye bedre at sportsklubben betaler spilleren mellomlegget mellom nåværende lønn og lønn i ny klubb. Klubben er tjent med å ta tapet det medfører med en gang i stedet for å ha overbetalte spillere, som vet de ikke får ny kontrakt, gående til liten nytte ut kontraktsperioden.
    Det sa Peter Ridsdale også.
    Ni principe ni rey...

    D10S!

    Kommentar

    • Wanker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 632

      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
      Tror muligens du glemte TAG. Ser ikke det helt store potensiale i han. Vil for ordens skyld minne om Kampen mot Nybergsund hvor han bomma på maaange opplagte sjanser. Nei. Sell like hell.
      Minner litt om kritikken mot Heidar. Stadig på rett sted, men helt håpløs...
      Hunter S. Thompson:

      There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        Opprinnelig skrevet av Grusom B
        Det sa Peter Ridsdale også.
        Jupp, og faren med å tenke sånn er at så fort man gjør det, blir alle spillerne klar over det, og begynner å stille det som et krav ved overganger til mindre klubber. Da blir det fort hvert bomkjøp veldig dyrt.

        Det finnes heldigvis (forhåpentligvis) fortsatt en del normal sosial tankegang blant en del spillere, som for eksempel at de kan finne på å velge å akseptere å gå ned i lønn for å faktisk ha det litt gøy på jobben videre i karrieren. Kvaliteten på livet er alltid viktigere enn pengene. Det gjelder bare å forstå det (ja, det kan henge sammen, men vi skal ikke starte en hel livsfilosofisk debatt i denne tråden).
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av Emil B
          Hvorfor kvite oss med Steinar Pedersen?? Han var da bra i fjor! Han spilte ikke 26 seriekamper uten grunn. Riseth kan vi godt også beholde. Midttun Lie er kjekk og ha som backup spiller. Er også uenig i at vi skal kvitte oss med Bjørkøy. Essediri, Bertheussen, Gundersen, Cisse, Moldskred kan bare selges. Kan også kvitte oss med Johnsen hvis han ikke er skadefri til sommeren.
          "Kjekt å ha, kjeft å ha...." synger Øystein Sunde.

          Man klarer å finne noe positivt i alle. Vi er 31 spillere på lønningslista. Snart kan vi ta i bruk tragiske nummer som 33 i fullt alvor! Det sier sitt.

          Ti mann må vekk. Minst. Både grunnet kostnader og for å gjøre plass til nye og yngre spillere.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Emil B
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2006
            • 5921

            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Hvorfor kvite oss med Steinar Pedersen?? Han var da bra i fjor! Han spilte ikke 26 seriekamper uten grunn. Riseth kan vi godt også beholde. Midttun Lie er kjekk og ha som backup spiller. Er også uenig i at vi skal kvitte oss med Bjørkøy. Essediri, Bertheussen, Gundersen, Cisse, Moldskred kan bare selges. Kan også kvitte oss med Johnsen hvis han ikke er skadefri til sommeren.
            Opprinnelig skrevet av BennyLem
            "Kjekt å ha, kjeft å ha...." synger Øystein Sunde.

            Man klarer å finne noe positivt i alle. Vi er 31 spillere på lønningslista. Snart kan vi ta i bruk tragiske nummer som 33 i fullt alvor! Det sier sitt.

            Ti mann må vekk. Minst. Både grunnet kostnader og for å gjøre plass til nye og yngre spillere.
            Nå sier jeg jo at vi skal kvitte oss med i hvert fall 5 spillere, muligens 6 hvis Johnsen ikke blir frisk. Hva mer forventer du? Kan ikke bare kaste spillere ut av klubben en gang til.

            Kommentar

            • Anders_Aa
              Medlem
              Møteplager
              • Nov 2006
              • 76

              Først må jeg si at det er spennende med de to nye signeringene, og jeg håper at de vil slå til om ikke denne sesongen, men i hvertfall neste.

              Så til min frustrasjon...
              Når klubben for bare uker siden måtte selge unna eiendom for å fortsatt drive klubben, blir det for meg helt horibelt å hente inn to nye spillere. Driftskostnadene må NED!!! Hva gjør man? Jo man øker driftskostnadene i stedet! Det virker som at den nye kapitalen som kom i Januar har bare videreført en allerede uthulet sovepute.

              Greit nok at disse spillerne helt sikkert ikke har en alt for stor lønn, men likevel! Er det slik at folk har blitt totalt blottet for selvinnsikt og økonomisk sans, skulle da tro at personer som har bygget opp store firmaer på romerike skjønner at 2+2 er 4 og ikke 1. I min verden ville jeg i hvertfall ha kuttet ned på kostnadene før jeg ville ha restrukturert.

              Jeg håper for Lillestrøms del at de har potensielle kjøpere på døren og spillere er på vei ut asap. Skjer ikke dette må jeg si at en større inkompetanse skal du lete lenge etter.
              Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                Opprinnelig skrevet av Emil B
                Hvorfor kvite oss med Steinar Pedersen?? Han var da bra i fjor! Han spilte ikke 26 seriekamper uten grunn. Riseth kan vi godt også beholde. Midttun Lie er kjekk og ha som backup spiller. Er også uenig i at vi skal kvitte oss med Bjørkøy.
                Men bør vi beholde alle spillerne som er "kjekke å ha" i stallen? Bedre at stallspillerne er unge med potensiale vel? Etter hva jeg hører så har LSK kritisk økonomi nå. Da bør vi ta store grep omgående og kvitte oss med så mye som mulig av (u)kulturbærerne. Jon og Vidar bør sporenstreks ta sin hatt og gå. Pedersen er en trivelig kar, men sats heller på Eriksen med en unggutt som backup. Bjørkøy kan vi få penger for, ta det første tapet . Etter å ha sett han 20 kamper i fjor er jeg ganske overbevist - denne spilleren tilfører oss ikke noe vi ikke har trippel dekning på fra før.

                Det ble gjort mange feil før forige sesong, men jeg ønsker spesielt å trekke frem to: Vidar Riseth ble handlet inn for sign-on og lønning som ikke ligner grisen. Hele fotball-Norge lo av oss da signeringen var klar, de fikk rett, og ler enda. Bjørkøy ble handlet inn som en panisk brainfart idet Søgård dro på seg noen uker med skade. Dette var handler gjort med interne midler, vi snakker altså om penger som direkte kan trekkes fra Åråsensalget. Blir kun hypotetisk å synse om hva savnet av disse hadde gjort for det sportslige, men jeg vil påstå vi ikke hadde blitt dårligere.

                På min liste er det kun Pedersen jeg til nød ønsker å ha i stallen. Men det trenger ikke å stoppe oss fra å legge han ut på transferlisten.

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5097

                  Opprinnelig skrevet av Anders_Aa
                  Så til min frustrasjon...
                  Når klubben for bare uker siden måtte selge unna eiendom for å fortsatt drive klubben, blir det for meg helt horibelt å hente inn to nye spillere. Driftskostnadene må NED!!! Hva gjør man? Jo man øker driftskostnadene i stedet!
                  Nå ble det vel sagt ved salget av eierandelen i Åråsen Eiendom, at salget ble gjennomført for å kunne oppretholde den sportslige satsingen. I tillegg ble det kuttet to årsverk i administrasjonen.

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Det ble gjort mange feil før forige sesong, men jeg ønsker spesielt å trekke frem to: Vidar Riseth ble handlet inn for sign-on og lønning som ikke ligner grisen. Hele fotball-Norge lo av oss da signeringen var klar, de fikk rett, og ler enda.
                    Lo de av oss når vi signet Riseth? Det var mange som var skeptiske her på forumet ,men det tror nok de fleste så at Riseth var en glimrende stopper etter å ha sett potensialet i Champions League. Ingen lo av oss da ,men du har nok rett i at de ler ganske godt nå.

                    Det er underlig at man må selge unna deler av Eiendommen for å igjen signe nye spillere når man har en så stor stall ,men det kommer nok til å bli frigitt endel spillere på Lån når de skjønner at de ikke får spilletid og det er noen bossmenn etter 2009 sesongen. Jeg har ikke innsikt i regnskapet og håper at folk vet hva de gjør. Nå får vi iallefall nok et betydelig større antall TV-kamper i 2009 (ser iallefall slik ut med 4 kamper av de 6 første). Inntektene vil iallefall trolig bli høyere, men desverre så ser det også ut som utgiftene øker.

                    Jeg skulle ønske at jeg kunne si at jeg har troen på at det er kompetente personer som fører regnskap på Åråsen ,men det ser ut som de mangler grunnleggende kunnskap om hvordan man setter opp et T-konti regnskap.
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Skjønner ikke helt hvorfor så mange snakker om at utgiftene øker. Det er mulig noe mer blir utbetalt i lønn nå, men Brenne tjente trolig like mye som edwin og dosso til sammen. Om vi sammenligner med fjoråret så bruker vi jo betydelig mindre penger på overganger i år.

                      Utgiftene på overganger i år er mindre enn utgiftene på overganger i fjor.

                      Synes også det virker som om klubben rimelig aktivt prøver å få noen ut døra. Både viktor, moldskred, biffen og ciise har vel klubben blitt enig med andre klubber om. Men om spillerne ikke vil dra så hjelper det ikke så mye å mene at man burde kvitte seg med dem.

                      Dosso og Edwin er investeringer som jeg håper vil gi oss et bedre lag sportslig sett og økonomisk fortjeneste i fremtiden. Kanskje blir de 25% i åråsen eiendom kjøpt tilbake når disse blir solgt.

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2122

                        I disse krisetider spørs det vel om noen blir solgt.

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Bosmenn i 2009 er Moldskred, Riseth, Kippe, Søgård, Essediri, Myklebust og Ciise.
                        Av disse forsvinner garantert Moldskred, Riseth, Essediri og Ciise etter at kontrakten er gått ut. Kippe blir nok værende i klubben. Når det gjelder Søgård og Myklebust er det et regnestykke med mange ukjente. Hvis de ikke får mye spilletid i år, og vi fortsatt sliter med å få solgt andre spillere, tviler jeg på at noen av disse får fornyet kontrakt.
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          Dette er spillere inn : (Håper jeg ikke har glemt noen)
                          Lars Kristian Eriksen (Lyn)
                          Stian Ringstad (Eidsvoll Turn)
                          Björn Bergmann (Akranes, Island)
                          André Hansen (Skeid)
                          Kristoffer Tokstad (Lørenskog)
                          Ruben Gabrielsen (Egen juniorstall)
                          Mathis Bolly (Egen juniorstall)
                          Alhassane Dosso (Sharks FC, Elfenbenskysten)
                          Edwin Eziyodawe (Sharks FC)

                          LKE tjener nok greit med penger, utover dette vil jeg tro at de fleste har relativt små lønninger (rundt 600.000 i gjennomsnitt?). Uansett er dette så mange spillere at det fort baller på seg selvom vi har sluppet Kiesen og Brenne så skulle jeg blitt meget overasket om lønnsutgiftene hadde sunket, men det er jo ingen tvil om at her er det snakk om videresalgspotensiale og innvesteringer for framtiden så regnestykket er ikke så enkelt. Men jeg er fortsatt skeptisk til at driftsutgiftene øker når økonomien er så presset som nå.

                          Det virker som LSK gambler på samme måte som før 08' sesongen. De satser på at vi blir vist masse på TV , håper at spillere kommer tilbake fra skade , satser på at vi havner høyt på tabellen og dermed store inntekter.

                          Jaja.. Jeg håper sportsklubben vet hva de gjør. Hvis nye 50% av Næringseiendommen må selges neste år for å dekke nye underskudd så er det jo klart at noen må gå.

                          Heidar: Jeg vil ikke se Søgård gå.. Jeg klarer ikke å se Søgård spille for en annen klubb enn LSK. Det går bra ikke!
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2122

                            Opprinnelig skrevet av CFD
                            Heidar: Jeg vil ikke se Søgård gå.. Jeg klarer ikke å se Søgård spille for en annen klubb enn LSK. Det går bra ikke!
                            Ingen vil se Søgård gå. Men får vi ikke solgt noen andre spillere, så tviler jeg på at vi tilbyr han ny kontrakt. Da må han i så fall etablere seg som en viktig spiller på laget.
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • kinstad
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2007
                              • 406

                              På keeperplass, kan det være greit å holde Molskred til Andre får etablert seg, dette er da worst case senario der hvor OTTO ikke kommer så raskt tilbake som vi alle håper. Uansett ikke noe problem når kontrakten til molskred går ut i år, den vil ikke bli fornyet.

                              I forsvar er det værst på stopperplass, men ikke veldig ille, hvem som vil ta over etter kippe/andresen er for langt frem til at jeg tenker på det nå, men at riseth kan være stand-in man tilfellet skader/kort er helt greit for 2009(selv om det blir dyrt), burde vel ha en plan her også. Pedersen og eriksen på sidene med Ringstad og johnsen (forhåpentligvis) som backup er helt ok enn så lenge.

                              Midtbanen er et salig rot, fullt av sentrale midtbanespillere, og uten kanter. Riise kommer ikke til å bli veldig mye lenger, og på andre kanten er ikke problemet blitt noe mindre enn i fjord. Mulig bolly er mannen, men burde vel ha en stabil backup, og hvem tar over for riise?

                              Spissplass er egentlig bare digg å se på. Masse folk, masse typer. Tipper, bergmann, occean, edwin og mykle/sundgot er de som får tillitt. Resten er ut, selv om jeg gjerne skulle ha sett fellus litt mer.

                              Økonomisk ideelt sett er Bert, Lie, Husar, Arnarson, Essediri, Abshir, Gundersen og Fellus borte så fort som mulig, men etter 2009 kan riseth og molskred også henge seg på. Og som alltid trenger vi forsterkning av kanter.
                              ________
                              -Life is what happens while you are busy makeing plans.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                Dette er spillere inn : (Håper jeg ikke har glemt noen)
                                Lars Kristian Eriksen (Lyn)
                                Stian Ringstad (Eidsvoll Turn)
                                Björn Bergmann (Akranes, Island)
                                André Hansen (Skeid)
                                Kristoffer Tokstad (Lørenskog)
                                Ruben Gabrielsen (Egen juniorstall)
                                Mathis Bolly (Egen juniorstall)
                                Alhassane Dosso (Sharks FC, Elfenbenskysten)
                                Edwin Eziyodawe (Sharks FC)

                                LKE tjener nok greit med penger, utover dette vil jeg tro at de fleste har relativt små lønninger (rundt 600.000 i gjennomsnitt?). Uansett er dette så mange spillere at det fort baller på seg selvom vi har sluppet Kiesen og Brenne så skulle jeg blitt meget overasket om lønnsutgiftene hadde sunket, men det er jo ingen tvil om at her er det snakk om videresalgspotensiale og innvesteringer for framtiden så regnestykket er ikke så enkelt. Men jeg er fortsatt skeptisk til at driftsutgiftene øker når økonomien er så presset som nå.

                                Det virker som LSK gambler på samme måte som før 08' sesongen. De satser på at vi blir vist masse på TV , håper at spillere kommer tilbake fra skade , satser på at vi havner høyt på tabellen og dermed store inntekter.

                                Jaja.. Jeg håper sportsklubben vet hva de gjør. Hvis nye 50% av Næringseiendommen må selges neste år for å dekke nye underskudd så er det jo klart at noen må gå.

                                Heidar: Jeg vil ikke se Søgård gå.. Jeg klarer ikke å se Søgård spille for en annen klubb enn LSK. Det går bra ikke!
                                Mener du at de personene du nevner (minus LKE, tipper 800.000 kr) har 6 hundre tusen i snitt lønn? om det er tilfelle blir jeg meget overrasket og ikke minst skuffet! De 2 sistnevnte og den lovende islendingen må man nok regne med at har mer enn de norske (tipper 500.000 kr), men de gutta som ikke er fullverdige medlemmer av a-stallen (er vel bare Hansen (tipper 400.000 kr) som er det av de norske?) tviler jeg på er i nærheten av 600.000 kr, tipper en relativ lav grunnlønn (tipper 250.000 kr) og bonus ved spill. Fint at vi endelig gir ungdommen sjansen, men man kan ikke gi dem 2 ganger gjennomsnittslønnen i norge bare fordi dem er lovende fotballspillere? Gjennomsnittet i mitt regnestykke uten LKE blir i underkant av 400.000 kr... Men det er vel stort sett alltid verre enn man tror vedr lønninger til fotballspillere... Så skal ikke nekte for at snittet er som i ditt regnestykke, men syntes bare det hørtes veldig mye ut for spillere i aldernen 16-20 år uten noe å vise til fra før!!
                                Last edited by Folke; 05.02.2009, 07:12.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  Med den stallen vi har nå, inkludert de to nysigneringene, håper jeg at en del spillere er på vei ut. 32 spillere i stallen? Dette begynner å bli latterlig. Minimum bør LSK bli kvitt disse før sesongstart:

                                  Moldskred
                                  Midttun (Sandefjord var vel interessert i ham?)
                                  Bertheussen
                                  Cisse (Eidsvoll?)
                                  Gundersen
                                  Essediri (Tromsø?)
                                  Husàr (er vel utlånt? Gjør overgangen permanent!)

                                  Disse kan man slippe gratis. I tillegg bør Riseths posisjon være truet, iom. hans 3,5 millioner i årslønn (men den styrkes av manglende reservedekning i forsvar om Bertheussen skulle dra.) Antakeligvis bør en av Søgård og Bjørkøy ut også, og Fellus' og Sundgots posisjoner kan være truet. Jeg kan ikke se hvordan Fellus skal kunne få særlig til spilletid i år, og Sundgot blir nok (en dyr) benkevarmer for Occean når serien kommer i gang.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13272

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    I tillegg bør Riseths posisjon være truet, iom. hans 3,5 millioner i årslønn (men den styrkes av manglende reservedekning i forsvar om Bertheussen skulle dra.)
                                    Denne lønna inkluderer vel sign-on fee som han allerede har mottatt. Liten vits i å kvitte seg med tjenester vi allerede har betalt for?

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      Jeg tok utgangspunkt i at TAG tjente 600.000kr når han ble signet ifjor. Jeg vil si at omtrent samtlige av disse er bedre enn TAG, samt mer lovende. Men tidene kan nok ha forandret seg uten at jeg har kjennskap til spillerlønninger. Det var galskap å betale TAG 600.000 i året for en som omtrent ikke spilte og som virker som å ikke ha nivået. Hvis han får spille blir det stor konkuranse om hvem som skal være Tippeligaens minst effektive spiss. TAG mot Huseklepp..
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6075

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Moldskred
                                        Midttun (Sandefjord var vel interessert i ham?)
                                        Bertheussen
                                        Cisse (Eidsvoll?)
                                        Gundersen
                                        Essediri (Tromsø?)
                                        Husàr (er vel utlånt? Gjør overgangen permanent!)
                                        Danskene var vel interessert i å beholde Gundersen og Nybergsund var vel interessert i Moldskred og Biffen.

                                        Tror spillere som ikke vil trappe ned hverken sportslig eller økonomisk er grunnen til at det ikke skjer noe.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          Jeg tok utgangspunkt i at TAG tjente 600.000kr når han ble signet ifjor. Jeg vil si at omtrent samtlige av disse er bedre enn TAG, samt mer lovende. Men tidene kan nok ha forandret seg uten at jeg har kjennskap til spillerlønninger. Det var galskap å betale TAG 600.000 i året for en som omtrent ikke spilte og som virker som å ikke ha nivået. Hvis han får spille blir det stor konkuranse om hvem som skal være Tippeligaens minst effektive spiss. TAG mot Huseklepp..
                                          Ok, ja jeg kan vel si meg enig i at det er altfor mye penger å betale han 600 tusen i året.. men tror nok tidene har forandret seg vesentlig siden da!

                                          Kommentar

                                          Working...