Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

    Opprinnelig skrevet av gilbert
    At også Jon, Viktor, Lars Ivar, Tore Andreas og Dan er relativt langt fra første-11'ern må være åpenbart for alle, ikke minst for dem.
    Flere av disse bör også få beskjed om at de ikke holder mål for A-lagstreninger, og flyttes ned til rekrutt-treningene.

    Det er bare en ulempe å ha 6-7 for mange spillere på A-lagstrening, og det i seg selv burde väre grunn nok for å sende en del dödvekt nedover i systemet. Det blir mindre tid til individuell coaching pr. mann, liten kontinuitet i spilldelene på treningen da alle skal få väre med og således vanskeligere å sette et system.

    Disse spillere har heller ikke noen fremtid i LSK. Ved tilfeller der skade- og karantenesituasjonen er prekär, er vi mer tjent med å sette inn en unggutt fra rekrutt som kan kjenne på nivået enn å la JML eller TAG lunte rundt på banen.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      Der poppa det opp et rykte om at godset vil ha kongen. Fy faen, nå fikk jeg hjertet i halsen! Jeg kommer til å bli direkte deprimert om Arildo drar sin vei. Vi trenger kanskje penger, men vi trenger Arildo mye mer enn alle spenna i verden. Han er klubbens sjel, for faen!
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Sitter forövrig og snikleser Blåhvalane og KILs forum. Begge leire virker veldig åpne for Midtun-Lie magi. Både lags supportere trekker frem behovet for en v.back og begge nevner JML.
        Särlig Blåhvalane er over middels entusiastiske:





        Samtidig virker det som om de har fått klare indikasjoner på at han er for dyr. Temmelig åpenbart at fyren har fått fyrstelönn her i LSK og risikerer karrieren sin for å få utbetalt smitt og smule.

        Klubbene har nok henvendt seg til LSK og gitt beskjed om at de kan ta over spillerne og EN DEL av lönna. Spörs om ikke LSK sitter og venter på at en av klubben skal si seg villig til å ta over en enda större del av lönna enn de tidligere har sagt seg villig til. Forhåpentligvis vet klubben når man skal gi seg, og unngår grådighet som tilfellet var med Påsan og Danton.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Flere av disse bör også få beskjed om at de ikke holder mål for A-lagstreninger, og flyttes ned til rekrutt-treningene.
          Det er under et halvt år siden du vurderte Fellus som en potensiell storscorende bakromsspiller. Nå bør han ned på rekruttlaget?
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Det er under et halvt år siden du vurderte Fellus som en potensiell storscorende bakromsspiller. Nå bør han ned på rekruttlaget?
            Mulig du forveksler meg med noen, men jeg har aldri propagandert voldsomt for ham. Dog synes jeg at han har bra potensiale og inkluderer ikke ham i kategorien 'flere av disse'. I förste rekke snakker jeg om JML, TAG, Cisse, Moldskred, Biffen. Men som jeg skrev i innlegget: Flere av disse.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Der poppa det opp et rykte om at godset vil ha kongen. Fy faen, nå fikk jeg hjertet i halsen!
              I følge et par kilder jeg har i pressen i Drammen, så har Godset jobbet hardt med Arild i flere uker.
              Dersom det stemmer så er det bare å krysse fingerene for at de ikke klarer å stable pengene på bordet, eller at Arild selv sier et rungende NEI!
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • maurakanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 637

                Selvsagt skal vi selge hvis vi antar en sum på rundt 4 mill. Tar vi med 2 mill i årlige lønnskostnader, er det 6 mill tjent dette år. Vi har nok spisser, Occean, Myklebust, Sigurdarson, Edwin osv. Nå må dere slutte med denne "Gudestatusen" til Sundgot. Han er for treig for den moderne fotballen.
                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  Betalte vi ikke ganske store summer til Gjøvik-Lyn for å bruke Fellus på A-laget? Først litt for å få han over på laget og litt ekstra for å bruke han på A-laget? Synes det blir feil å kaste bort disse pengene ved å skyve han ned på rekruttlaget. Da er det veldig liten mulighet for at han kommer opp igjen pga motivasjon osv.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    Hadde Sundgot virkelig hatt den klubbfølelsen folk snakker om hadde han sagt OK til salg til Godset, og på den måten bidra til å redde økonomien til LSK. Det er å sette klubben forran seg selv. Tviler uansett på at det kommer til å skje. Så god er ikke verden..

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av maurakanari
                      Nå må dere slutte med denne "Gudestatusen" til Sundgot. Han er for treig for den moderne fotballen.
                      Nei til den moderne fotballen!

                      Uansett så er det fint at Bjarmann i dag gjör det klart at Sundgot koster mange millioner. Tyder på at ledelsen forstår hvor viktig Sundgot kan väre og priser ham deretter. Det bör väre mange, mange penger involvert om man skal kunne forsvare et Sundgot-salg.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        Opprinnelig skrevet av maurakanari
                        Selvsagt skal vi selge hvis vi antar en sum på rundt 4 mill. Tar vi med 2 mill i årlige lønnskostnader, er det 6 mill tjent dette år. Vi har nok spisser, Occean, Myklebust, Sigurdarson, Edwin osv. Nå må dere slutte med denne "Gudestatusen" til Sundgot. Han er for treig for den moderne fotballen.
                        Å satse på at Myklebust, Bergmann og Edwin skal levere varene er gambling spør du meg, alle har til gode å vise at de er gode nok for en fast spissplass i 11'eren. Missforstå ikke, jeg har troen på alle de tre spillerene, men de to sistnevnte er talenter som det vel ikke forventes allverden av i 2009. Myklebust scoret et mål i fjor (men for et mål!), og er vel på god vei til å omskoleres som ving. Hva hvis Occean brekker beinet? Ser litt tynt ut da vil jeg mene.

                        Og nå begynner jeg å bli mektig lei av "han er for treig for moderne fotball"-argumentet. Hvor mange mål må han banke inn for å gjøre deg tilfreds? Det er riktig nok at fart har blitt en veldig viktig faktor i fotball, men det betyr ikke at alle spillerene på et lag må kunne løpe som en 100-meter sprinter. Luton Shelton er lynkjapp, hva har han fått til? Det er viktig å ha fart i laget, men det er like viktig å ha spillere med et godt fotballhode, god plasseringsevne, gode avsluttnings- og pasningsferdigheter. En spiller med alle disse tingene pluss fart er uansett for god for Tippeligaen.

                        Så lenge Sundgot fortsetter å levere varene, så ser jeg absolutt ingen grunn til at vi skal kvitte oss med ham. Det er lett å se seg blind på fart og teknikk, men uten noen som kan sette ballen i kassa, så kommer du ikke langt anyway. Og PS: enhver spiller som har vært troast mot klubben sin i over 10 år, og er tidenes toppscorer fortjener intet mindre enn Gudestatus...

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7056

                          Jeg kan ramse opp 15 spillere jeg vil kvitte meg med før Sundgot. Så lenge han er god nok, må Arild bli. Siden Berg har brukt ham mye i vinter, er det ingen grunn til å tro at han defineres som overflødig.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Eller...Så kan dere som ikke verdsetter Arildo sette dere ned og se på fotball, gjerne med en venn eller noen dere kjenner som kan reglene og har sett på før. Å si at Arildo er for treig er en så enorm forenkling at den faller på sin egen urimelighet. Javisst, han er ingen sprinter, men det betyr da ikke at han ikke har kvaliteter som veier opp for det, gjør det vel? Arildo er velsignet med spilleforståelse og en intelligens som gjør ham mindre avhengig av fart enn 99% av alle andre tippeligaspillere. Han har dermed et bevegelsesmønster som er enormt vanskelig å følge, noe som vises i de utallige scoringene han har smelt inn som møtende på første stang, hvor han forøvrig sannsynligvis er en ligaens mest effektive spiss.

                            Når dere har betalt vennen deres for å ta seg tid til et par ukers fotballtitting med dere, kan dere grave frem ordboka og slå opp på følgende ord:

                            Lojalitet
                            Lidenskap
                            Lagånd
                            Kontinuitet
                            Sjel

                            Fire millioner for kongen er totalt uakseptabelt. Det er direkte fornærmende.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Jeg kan ramse opp 15 spillere jeg vil kvitte meg med før Sundgot. Så lenge han er god nok, må Arild bli. Siden Berg har brukt ham mye i vinter, er det ingen grunn til å tro at han defineres som overflødig.
                              Jeg kan ramse opp 30...
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

                                Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
                                Sorry altså , men dette syns jeg er latterlig å si...
                                God argumentasjon. Hadde det ikke vært for at moderatorene er Sundgot fan hadde du sikkert fått fått en advarsel, men det spørs om det skjer.

                                Forøvrig var innleggetment som ironi på alle de hedersbetegnelser som Sundgot får her på forumet, som har gått ut av alle proporsjoner.

                                I og med ditt innlegg er det eneste som har kommet imot, selv med over 20 tomler ned, føler jeg at jeg at jeg har fått poengtert det jeg ville.

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  Loddet: Er du morsom? Tror du ikke du var innebefattet i de som bør sette seg litt inn i dette merkelige spillet kalt fotball? Dette har ikke noe med at moderatorene er glad i Arildo, det har med å gjøre at han har helt rett. Det var en fullkomment latterlig ting å si, og viste kun en ting: Du vet ikke hva lojalitet er. Mannen elsker LSK, er tidenes toppscorer i klubben, og tjener ikke spesielt godt i forhold til sin svært fortjente legendestatus. Han er der oppe sammen med Tommy og Bjarmann, og den som ikke ser det kan begynne å holde Aalesund, byen uten fotballkultur eller forståelse for spillet(noen som så stormens nominasjon til tidenes dårligste kjøp? Adam Skumawitz, gratis fra tysk femtedivisjon! Skan-DALE, altså!). Dere passer bedre inn der. At du klarer å lire av deg at "verden er ikke så god" at Arildo drar er så idiotisk at det er langt forbi min fatteevne å klare å forstå det.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                    Vi har nok spisser, Occean, Myklebust, Sigurdarson, Edwin osv.
                                    Nok spisser? Sigurdarson og Edwin har ikke vist noen verdens ting, mens Myklebust på sin side har bevist en ting i løpet av de siste årene: Han eier ikke målteft. Er ikke uten grunn at han konsekvent har blitt plassert på kanten av Henning Berg. "Osv" referer vel til Dan Fellus og Tore Andreas Gundersen som ikke har vist annet enn at de antageligvis er for dårlige for Tippeligaen.

                                    Loddet: Hvis du ville poengtere at du ikke har peiling så greide du det, ja. Å kritisere Sundgot for manglende lojalitet!? MAKAN!
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • Loddet
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2004
                                      • 325

                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Loddet: Hvis du ville poengtere at du ikke har peiling så greide du det, ja. Å kritisere Sundgot for manglende lojalitet!? MAKAN!
                                      Jeg sier ikke at Sundgot ikke er lojal, jeg mener det bare heltedyrkelsen av han har tatt fullstendig av. Der registrerer jeg at jeg er uenig med det store flertall i KFL, men sånn er det nå engang.

                                      Som fotballspiller mener jeg Sundgot er ordinær. Derfor mener jeg det er helt supert om han blir solgt. At han er tidenes mestscorende LSK spiller har jeg selvfølgelig fått med meg. Jeg mener likevel at en spiller som Sundgot ikke er god nok hvis vi virkelig vil kjempe i toppen. Men igjen, jeg registrerer at det store flertall er uenig med meg, og det får jeg bare akseptere.

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Opprinnelig skrevet av Loddet
                                        Jeg sier ikke at Sundgot ikke er lojal, jeg mener det bare heltedyrkelsen av han har tatt fullstendig av. Der registrerer jeg at jeg er uenig med det store flertall i KFL, men sånn er det nå engang.

                                        Som fotballspiller mener jeg Sundgot er ordinær. Derfor mener jeg det er helt supert om han blir solgt. At han er tidenes mestscorende LSK spiller har jeg selvfølgelig fått med meg. Jeg mener likevel at en spiller som Sundgot ikke er god nok hvis vi virkelig vil kjempe i toppen. Men igjen, jeg registrerer at det store flertall er uenig med meg, og det får jeg bare akseptere.
                                        Du har sett deg blind på Cristiano Ronaldo og de andre sminkedokkene på toppen av verden. Dette er bare tull. Det er ikke ordinært å kompensere for manglende dribleferdigheter og fart med en slik fotballforståelse og intelligens Arildo fremviser. Ærlig talt, om du ikke ser at det kan være verdi i spillere som ikke er Leo Messi bør du vurdere om du ser på rett fotball. Wrestling, det er ganske spektakulært, og alle drar det samme publikumsfrieriet, sånn at du blir glad. Det Arildo gjør er kanskje ikke så synlig, men det var ikke det Roy Keane gjorde heller. Ingen som klager på ham, men Arildo ser så snill og mild ut, og da blir det lett for de verdiløse å hogge løs på ham.

                                        Sorry if I'm harsh, slightly tipsy. Giggs var offside, svarte faen.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1445

                                          Opprinnelig skrevet av Loddet
                                          Jeg sier ikke at Sundgot ikke er lojal, jeg mener det bare heltedyrkelsen av han har tatt fullstendig av. Der registrerer jeg at jeg er uenig med det store flertall i KFL, men sånn er det nå engang.

                                          Som fotballspiller mener jeg Sundgot er ordinær. Derfor mener jeg det er helt supert om han blir solgt. At han er tidenes mestscorende LSK spiller har jeg selvfølgelig fått med meg. Jeg mener likevel at en spiller som Sundgot ikke er god nok hvis vi virkelig vil kjempe i toppen. Men igjen, jeg registrerer at det store flertall er uenig med meg, og det får jeg bare akseptere.
                                          Om du er uenig i at sundgodt er en god fotballspiller for så være, men hvorfor blir du glad viss vi selger ham i den situasjonen klubben er i nå? Vi har ikke mange spisser som garanterer bortimot 10 mål pr. år. Vi har bare occean og sundgodt som jeg annser som gode nok for tippeligaen pr. dags dato. Selger vi sundgodt nå er jeg overbevist om at vi ikke får inn noen nye, fordi vi må få ned kostnadene, og da vill det ikke hjelpe å selge sundgodt for å få inn en bedre, for det vill koste MYE penger.
                                          Custodes
                                          I med og motgang

                                          Kommentar

                                          Working...