Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglegutt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2008
    • 863

    Opprinnelig skrevet av Loddet
    God argumentasjon. Hadde det ikke vært for at moderatorene er Sundgot fan hadde du sikkert fått fått en advarsel, men det spørs om det skjer.

    Forøvrig var innleggetment som ironi på alle de hedersbetegnelser som Sundgot får her på forumet, som har gått ut av alle proporsjoner.

    I og med ditt innlegg er det eneste som har kommet imot, selv med over 20 tomler ned, føler jeg at jeg at jeg har fått poengtert det jeg ville.

    Jeg innrømmer gjerne at dette kanskje ikke var mitt best argumenterte innlegg her på forumet , men jeg syns ytligere kommentering var overfladisk.

    Jeg registrerer at du ikke liker Arild S, men å hevde at moderatorene er såpass glad i Sundgot at jeg skulle slippe en advarsel blir bare dumt.
    Til opplysning kan det sies at jeg mottok en advarsel.

    Jeg forlanger ikke at du skal ha Sundgot som favoritt spiller , men respekter han. Tipper at når Legenden stiger til værs to minutter på overtid hjemme mot enga , og stanger inn seiersmålet er du også glad i Sundgot. Innerst inne.
    På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Etter å ha snakket med Frank Grønlund under VM på skøyter på hamar i helgen, så kunne han fortelle at stallen skal slankes til 23 spillere. Han fortalte også at det er helt uaktuelt å selge Sundgot til Strømsgodset.

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        Opprinnelig skrevet av Fuglegutt
        Jeg innrømmer gjerne at dette kanskje ikke var mitt best argumenterte innlegg her på forumet , men jeg syns ytligere kommentering var overfladisk.

        Jeg registrerer at du ikke liker Arild S, men å hevde at moderatorene er såpass glad i Sundgot at jeg skulle slippe en advarsel blir bare dumt.
        Til opplysning kan det sies at jeg mottok en advarsel.

        Jeg forlanger ikke at du skal ha Sundgot som favoritt spiller , men respekter han. Tipper at når Legenden stiger til værs to minutter på overtid hjemme mot enga , og stanger inn seiersmålet er du også glad i Sundgot. Innerst inne.
        Det er ikke det at jeg misliker Sundgot som person. Jeg syns rett og slett han ikke er en spesielt god fotballspiller. Om Sundgot stanger inn seiersmålet to minutter på overtid kommer jeg naturligvis til å bli ekstatisk. Like ekstatisk som jeg blir når alle andre LSK-spillere scorer.

        Når det gjelder kommentaren min på innlegget kom det etter at moderatorer hadde gitt tommel opp på et innlegg som var klart brudd på forumsreglene. Jeg registrer at advarselen kom etter jeg hadde påpekt regelbruddet..

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Opprinnelig skrevet av Emil B
          Etter å ha snakket med Frank Grønlund under VM på skøyter på hamar i helgen, så kunne han fortelle at stallen skal slankes til 23 spillere. Han fortalte også at det er helt uaktuelt å selge Sundgot til Strømsgodset.
          Der gikk det. Tusen takk, Emil. Du har nettopp reddet dagen min. Puh!!!

          Loddet: se nøyere. Eller gå til optiker.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av Emil B
            Etter å ha snakket med Frank Grønlund under VM på skøyter på hamar i helgen, så kunne han fortelle at stallen skal slankes til 23 spillere.
            Spennende opplysning. Spørsmålet er hvem som inngår i stallen. Ikke alltid like oppdaterte LSK.no har 24 mann: http://www.lsk.no/?aid=9098065

            Noe mer oppdaterte kfl.no teller 31 mann: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ad.php?t=13419. Her inngår imidlertid lælinger. Faktum er vel at disse lærlingene ligger bedre an til spilletid enn mange i A-stallen.

            Så spørsmålet er, hvordan skal LSK slanke? Er det fra 31 spillere til 23, så har de en jobb å gjøre. Og det fort.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3197

              Husker jeg ikke feil, har Berg og Bjarmann alt i fjor høst signalisert at A-stallen bør være på 22-24 spillere - pluss fire "lærlinger" (eller 23 som Grønlund nå skal ha sagt). Trekker vi fra utleide Martin Husar, har vi 26 spillere med ordinær A-kontrakt. Det vil si at vi skal ned med tre spillere (eller fire medregna Martin, som er utleid fram til sommeren).

              Jeg tar det som et meget positivt signal om trua på LSKs lag under Henning Bergs regime at praktisk talt alle spillerne satser på å vise seg fram for å slåss om plass i eller nær 11'ern. Naturligvis er dette også den beste karrieremuligheten for til dels godt betalte spillere. Jeg regner med at Berg og kompani har brukt vinteren til å vurdere stallen, og de har jo alt gitt signaler om at Biffen, Jon, Ciise og Viktor er de som er lengst fra 11'ern, mens også Karim og Lars Ivar har blitt forsøkt koblet til andre klubber. Utover våren regner jeg derfor med at (minst) tre-fire av de omtalte spillere vil bli utleid eller får til permanente overganger. Og da er vi ved 22-24 spillere pluss fire lærlinger.

              "Problemet" med for stor (og framfor alt dyr) stall skal derfor ikke overdrives; iallfall ikke før vi eventuelt "sliter" med en så stor stall langt inn i sesongen.

              gilbert

              Kommentar

              • 007

                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Husker jeg ikke feil, har Berg og Bjarmann alt i fjor høst signalisert at A-stallen bør være på 22-24 spillere - pluss fire "lærlinger" (eller 23 som Grønlund nå skal ha sagt). Trekker vi fra utleide Martin Husar, har vi 26 spillere med ordinær A-kontrakt. Det vil si at vi skal ned med tre spillere (eller fire medregna Martin, som er utleid fram til sommeren).
                gilbert
                Mener bestemt at jeg har lest et sted at Berg/Bjarmann (eller en annen i LSK) har uttalt at en ideél LSK-tropp består av 18 utespillere, 2 keepere og 4 "lærlinger"...
                Hvis jeg da husker riktig, er det dermed flere spillere som de forsøker å bli kvitt...

                Kommentar

                • Phil
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Sep 2008
                  • 66

                  Jeg tror at det er disse 8 som må bort: Molskred, Bertheussen, Midttun Lie, Husar, Essediri, Bjarki Arnarsson, Cisse og TAG.

                  Da sitter vi igjen med en stall på 23:

                  Hansen - Otto

                  Pedersen - Eriksen - Kippe - Riseth - Ringstad - Pål Steffen - Johnsen - Gabrielsen

                  Søgård - Dosso - Bjørkøy - Riise - Bolly - Tokstad - Kiko

                  Occean - Sundgot - Edwin - Fellus - Myklebust - Bergmann

                  Kommentar

                  • Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

                    Opprinnelig skrevet av Fingutt
                    Jeg tror at det er disse 8 som må bort: Molskred, Bertheussen, Midttun Lie, Husar, Essediri, Bjarki Arnarsson, Cisse og TAG.
                    Dette er en nokså enkel jobb å komme frem til...å få ryddet bort så mange som samtlige av disse 8 vil bli en forferdelig tung og vanskelig oppgave. Går det ann å selge fotballspillere via telefonsalg? Enkelte er dumme nok til å kjøpe hva som helst over telefon så lenge selgeren sitter med argumenter av typen salgsorienterte.

                    Seriøst, jeg skjønner ikke hvordan vi skal kunne kvitte oss med noen av disse på en noenlunde human måte...

                    Kommentar

                    • JMKANARI
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Oct 2007
                      • 170

                      Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                      Dette er en nokså enkel jobb å komme frem til...å få ryddet bort så mange som samtlige av disse 8 vil bli en forferdelig tung og vanskelig oppgave. Går det ann å selge fotballspillere via telefonsalg? Enkelte er dumme nok til å kjøpe hva som helst over telefon så lenge selgeren sitter med argumenter av typen salgsorienterte.

                      Seriøst, jeg skjønner ikke hvordan vi skal kunne kvitte oss med noen av disse på en noenlunde human måte...
                      Cisse er vel mer og mindre klar for Eidsvold Turn og Husar skal vel uansett spille i hjemklubben sin denne sesongen (eller er det bare fram til sommeren?). Forhåpentligvis har TUIL midler til å lønne Biffen, enten på lån eller at de får han permanent. Ja takk til sistnevnte løsning... Kunne forresten Lyngby være interessert i låne/hente TAG igjen? Han gjorde det vel brukbart der nede?
                      Resten er det verre med; neppe særlig mange som er interessert i hverken Essediri, Moldskred, Jooon og Victor. Ikke holder de høyt nok nivå, og lønna er så høy at ingen Adecco-klubber har råd. Takk til Jan Åge og Keiko for disse fabelaktige signeringene!
                      Krysser fingra for en ny Tom Lund snart...

                      Kommentar

                      • Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

                        Da blir vi muligens kvitt Bert og det er jo vel og bra, men i nyhetstråden er det snakk om at vi må betale store deler av lønnen i tillegg til en mulig sluttpakke(!?) for at han skal forlate klubben.

                        Dette er jo helt håpløst? Hvor mye skal disse feilkjøpene koste oss? Må vi betale halvparten av lønna og sluttpakke til alle spillerne vi selger fra Udayregime?

                        Kjenner jeg blir dårlig av dette.
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          Vel, om man ser et fra han sin side er det ikke rart han vil ha en sluttpakke.
                          En sluttpakke er vel det beste for LSK og om de slipper unna lønnen hans.
                          Men tror dessverre vi får en del lignende saker i nærmeste (?) fremtid.
                          Får bare håpe det ikke koster mer enn det smaker!

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            Opprinnelig skrevet av ChriZza
                            Vel, om man ser et fra han sin side er det ikke rart han vil ha en sluttpakke.
                            En sluttpakke er vel det beste for LSK og om de slipper unna lønnen hans.
                            Men tror dessverre vi får en del lignende saker i nærmeste (?) fremtid.
                            Får bare håpe det ikke koster mer enn det smaker!
                            Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg mener er best.
                            Sluttpakke så får vi realisert tapet og vi kan komme oss videre. Om vi leier han ut og han skulle klare å spille såpass bra at han kan bli solgt så er det vi som casher inn. Ulempen her er hvis han ikke blir solgt eller skader seg, da kan det fort bli enda dyrere..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                              Dette er jo helt håpløst? Hvor mye skal disse feilkjøpene koste oss? Må vi betale halvparten av lønna og sluttpakke til alle spillerne vi selger fra Udayregime?
                              Bertheussen ble hentet av Jan Åge og Uwe, ikke Tom.

                              Det at det koster penger å bli kvitt spillere man har gitt saftige lønninger er ikke noe nytt for LSK. Dette var gjengs praksis i 95/96/97. En skulle tro en hadde lært, men i tilfellet LSK er læringskurven ekstremt bratt...
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                En skulle tro en hadde lært, men i tilfellet LSK er læringskurven ekstremt bratt...
                                Jeg vil si den er helt flat. De lærer jo aldri!

                                Edit. Hvis du ikke mener at læringskurven går motsatt vei, nemlig bratt nedover. og ikke oppover

                                Kommentar

                                • Rathsmeister
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 561

                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  En skulle tro en hadde lært, men i tilfellet LSK er læringskurven ekstremt bratt...
                                  Læringskurven er da heller ekstra slak i LSK...
                                  Mvh
                                  Martin Raths

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    Bøffen må vekk!

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Da blir vi muligens kvitt Bert og det er jo vel og bra, men i nyhetstråden er det snakk om at vi må betale store deler av lønnen i tillegg til en mulig sluttpakke(!?) for at han skal forlate klubben.

                                    Dette er jo helt håpløst? Hvor mye skal disse feilkjøpene koste oss? Må vi betale halvparten av lønna og sluttpakke til alle spillerne vi selger fra Udayregime?

                                    Kjenner jeg blir dårlig av dette.
                                    Et mellomlegg på noen titusen i året skal jeg tåle for å bli kvitt denne primitive nissen. Nå får jeg imidlertid de sukkerfrie pastillene mine i halsen her jeg sitter og forumrunker. Biffen? Hah! Bøffen kaller jeg han.

                                    Hvor store summer er det snakk om egentlig? Har vi gitt fantasilønninger til nok en gråstein? Skandalene rundt Joooon, Essidiri, TAG, Pedersen, Riseth, Kriseneber, Johnsen og Riseth er velkjent, men jeg trodde vitterlig ikke Bøffen hadde høy lønn.

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Bertheussen ble hentet av Jan Åge og Uwe, ikke Tom.
                                    Da må han ha fått ekstremt lang kontrakt, hvis ikke den har blitt forlenget i mellomtiden da. Uansett en komplett skandale.

                                    Og jada, jeg vet at Bøffen har hatt sine fans her på forumet. Dere vet selv hvem dere er. Mye de samme folka som fortsatt tror at Kriseneber skal slå til antar jeg...

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Det at det koster penger å bli kvitt spillere man har gitt saftige lønninger er ikke noe nytt for LSK. Dette var gjengs praksis i 95/96/97. En skulle tro en hadde lært, men i tilfellet LSK er læringskurven ekstremt bratt...
                                    Vanskelig å lære når musemumsvokterne fortsatt sitter ved makta.

                                    Permittering - klapp, klapp, klapp!
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Da må han ha fått ekstremt lang kontrakt, hvis ikke den har blitt forlenget i mellomtiden da. Uansett en komplett skandale.
                                      Ble forlenget i 2007 med en lønnsøkning som følgesvenn.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        Er vel bedre å kaste ut en viss sum så slipper en å betale fast lønn hver måned med arbeidsavgift m.m

                                        Dette ser trist og dyrt ut, men får håpe visse spillere ser på dette som en god hobby etterhvert i stedet for å sitte på noen harde stoler 1 eller 2 år til.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                          Ble forlenget i 2007 med en lønnsøkning som følgesvenn.
                                          2007? Da skal virkelig Uday ha sin del av skylden også!

                                          Kommentar

                                          Working...