Opprydding på gang i stallen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFD
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2319

    Hvor står det at vi må betale halve lønnen hans? Hvis dette er tilfelle så må jeg lure på hva personer tenker på. Det må være noen unge keepere som man kan hente inn ved skade.

    Strømsgodset sier jo dette: - Vi er nødt til å ha tre keepere i stallen med tanke på skader og team SIF. Moldskred har et bra potensiale, og viste det da han trente med oss på La Manga.

    Nødvendig med 3keepere ja. Har ikke LSK tenkt på dette?
    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6075

      Opprinnelig skrevet av CFD
      Hvor står det at vi må betale halve lønnen hans? Hvis dette er tilfelle så må jeg lure på hva personer tenker på. Det må være noen unge keepere som man kan hente inn ved skade.

      Strømsgodset sier jo dette: - Vi er nødt til å ha tre keepere i stallen med tanke på skader og team SIF. Moldskred har et bra potensiale, og viste det da han trente med oss på La Manga.

      Nødvendig med 3keepere ja. Har ikke LSK tenkt på dette?
      Fra nyhetstråden:

      "LSK og Strømsgodset ble enige om overgangsavtalen torsdag formiddag. Den betyr at LSK sparer mer enn halvparten av lønnsutgiftene de har på Moldskred."

      Mer enn halvparten, men slik jeg tolker det så betaler lillestrøm nesten halvparten av lønna selv om han skal spille for godset.

      Om Otto er tilbae så trenger vi ikke flere keepere. Håper vi har noen gode talenter på juniorlaget også. Vet ikek hvor god keeperen der er.

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 964

        Det er ikke ofte en 3. keeper blir brukt men med Otta halvskada blir det noe annet. Men skulle Otto komme tilbake for fullt nå uten komplikasjoner så tror jeg ikke dette blir noe problem. Vi har jo Frode Grodås og noen juniorkeepere.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          Opprinnelig skrevet av HSft
          Fra nyhetstråden:

          "LSK og Strømsgodset ble enige om overgangsavtalen torsdag formiddag. Den betyr at LSK sparer mer enn halvparten av lønnsutgiftene de har på Moldskred."

          Mer enn halvparten, men slik jeg tolker det så betaler lillestrøm nesten halvparten av lønna selv om han skal spille for godset.

          Om Otto er tilbae så trenger vi ikke flere keepere. Håper vi har noen gode talenter på juniorlaget også. Vet ikek hvor god keeperen der er.
          Hvis dette stemmer viser det bare nok en gang hvilket avsindig høye lønnsnivå vi la oss på under Udays skrekkregime. Ikke rart vi går dundrende underskudd.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3196

            Opprinnelig skrevet av WAK
            Det er ikke ofte en 3. keeper blir brukt men med Otta halvskada blir det noe annet. Men skulle Otto komme tilbake for fullt nå uten komplikasjoner så tror jeg ikke dette blir noe problem. Vi har jo Frode Grodås og noen juniorkeepere.
            Otto er tilbake i full trening, men må få lov til å være sjuk (type forkjøla). Men det gikk et støkk i meg før kampen mot Molde da det ei stund så ut som André kunne ha brekt en finger.

            I reserve har vi da både Frode og Sondre Grodås og Emil Jahr, selv om jeg ut fra det jeg har sett tidligere har mest tru på Nannestadsøkningen Lars Sutterud. (Drin Shala er visst bort fra junior/rekrutt-stallen.)

            gilbert

            PS: Mold er nå ført på utlånslista i min oversikt over A-stallen, selv om vi nesten like gjerne kunne strøket ham helt, siden han er utleid (til snaut halv pris...) resten av kontraktstida. DS

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              Opprinnelig skrevet av gilbert
              I reserve har vi da både Frode og Sondre Grodås og Emil Jahr, selv om jeg ut fra det jeg har sett tidligere har mest tru på Nannestadsøkningen Lars Sutterud. (Drin Shala er visst bort fra junior/rekrutt-stallen.)
              Stemmer at Drin er ute. Jeg ville aldri i verden satt min lit til hverken S. eller F. Grodås, Emil Jahr eller Sutt-Sutt-Sutterud, selv ikke som reserver.

              Det største keepertalentet i "LSK-systemet" (utenom A-stallen), er for øvrig Bærums Joakim Riis Rønnevig (G17-landslaget). Dette ifølge folk som jobber med talentarbeidet i klubben - selv har jeg aldri sett ham spille.

              Kommentar

              • Mauer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 270

                For ikke mange ukene siden stod vi med veldig mange spillere. Mange av dem var for dårlige for LSK, og noen av de var overbetalte. Klubben sa de skulle kutte ned på lønnskostnadene og antall spillere i stallen. Vi må nok regne med at det tar 1-2 år før alt er helt i orden. Men jeg synes det begynner å se bedre ut.

                Klubben har solgt Viktor og Cisse, + at vi har leid ut Bertheussen og Moldskred. I tillegg var Husar allerede leid ut fra før av. Moldskred sin kontrakt går ut etter sesongen og han er borte for godt. Jeg håper klubben klarer å selge både Husar og Bertheussen etter at låneavtalene har gått ut, fordi ingen av dem er gode nok for a-lagsstallen og vi trenger dem heller ikke. Jeg håper klubben klarer å få solgt JML og enten Gundersen eller Fellus før overgangsvinduet stenger for denne gangen. Etter sesongen går kontraktene til Kippe, Søgård, Essediri, Mykle og Riseth ut. Da håper og tror jeg klubben forlenger med Kippe, Søgård og Mykle. Riseth legger jo opp, så han blir borte, mens klubben må vurdere om de skal signere Essediri igjen. Jeg tror ikke klubben gir han ny kontrakt, og derfor forsvinner han. Før neste sesong så håper jeg klubben da bare står igjen med Gundersen eller Fellus som ikke vurderes god nok for a-lagsstallen. Det kan fort hende at noen av spillerne de planlegger å selge før neste sesong, eller noen av de klubben ikke får solgt i dette overgangsvinduet blir solgt i sommer. Hvem vet.. Men hvis klubben er kvitt de spillerne jeg har nevnt i foran neste sesong så begynner alt å se mye lysere ut. Hvis BH Riise blir solgt for en god slump med penger, og klubben begynner p kjempe i toppen igjen i år eller neste år så er klubben på god vei til å få rettet opp i den dårlige økonomien..
                Last edited by Mauer; 05.03.2009, 15:13.

                Kommentar

                • Fuglegutt
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2008
                  • 863

                  Vil forøvrig gi Molskred litt cred for måten han tar farvel på, skryter av fansen , spillerene , de nye trenerene og håper klubben kjemper i toppen!
                  På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    Opprinnelig skrevet av KrisB
                    Går ikke til Nybergsund
                    Estepona, Spania: Senest på Gardemoen i minuttene før avreise til treningsleiren i spania var Tore Andreas Gundersen i samtaler med adeccoligaklubben Nybergsund. Spissen som sa han skulle bruke denne uken til å bestemme seg, har nok allesrede falt ned på en avgjørelse.
                    Han følger ikke tidligere lagkamerat Viktor Bjarki Arnarson til Trysil-klubben.
                    -Nei, etter all sannsynlighet blir jeg på Åråsen. For min egen del tror jeg at jeg får bedre utvikling under Henning Berg, sier han til RB.
                    Gundersen vil imidlertidlig ikke utelukke at det kan bli aktuelt med klubbytte hvis det rette tilbudet dukker opp.
                    - Jeg har fått henvendelser fra noen andre adeccoliga klubber, men vi er blitt enige om hvem det er, sier 23 åringen.
                    Det må jo være bedre å spille for en adeccoligaklubb enn for LSK2. Nå har Gundersen hvert i LSK i et par år og han står vel fortsatt med bare den ene scoringen i cupen mot Flisa. Jeg mener det er på tide at han drar fra åråsen nå.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                      Det må jo være bedre å spille for en adeccoligaklubb enn for LSK2. Nå har Gundersen hvert i LSK i et par år og han står vel fortsatt med bare den ene scoringen i cupen mot Flisa. Jeg mener det er på tide at han drar fra åråsen nå.
                      Han og Joon klorer seg fast, ser det ut til. Litt synd at de mangler selvinnsikten til å innse hvilket nivå de ligger på. Mulig at lönna deres blåser opp selvbildet...
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av CFD
                        Nødvendig med 3keepere ja. Har ikke LSK tenkt på dette?
                        En etablert/rutinert tredjekeeper er meningslöst i TL. Det er ekstremt dårlig ökonomi å ha en tredjekeeper i A-stallen, da han så og si aldri spiller. Det beste er å ha en pensjonert keeper som fortsatt holder formen eller en unggutt som ikke inngår i troppen til daglig, men som kan steppe inn om det kniper.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13272

                          Gundersen mener jeg forsvarer stallplassen. Han er forsatt ung, har potensiale og derfor har krav på å bli behandlet på en måte som ivaretar karrrieren best mulig. OM LSK2 og kjempe for en plass er mest motiverende for ham, so be it. Jeg ser at han mangler teknikken og hurtigheten som de andre talentene som snuser på/er i A-stallen har, men vi trenger spillere med duellstyrke og fysikk også. Jeg forstår godt at han helst vil trene under Berg, og tror også at han kanskje vil utvikle seg hurtigere her. Om han utvikler seg og får litt spilletid kan vi tross alt få igjen lønnsutgiftene våre ved et eventuelt salg. Det blir litt hipp som happ om han leies ut eller ei.

                          JML er godt over voksen alder, har over lengre tid fått tillit uten å levere, og har i forhold til prestasjoner fått utbetalt uforholdsmessig mye penger. Dette er strengt tatt ikke hans skyld, mannen er jo nødt til å ha tro på seg selv og det han driver med. Men alt koker ned til hva man leverer: Det er mitt inntrykk at han har fått klar beskjed fra LSK om at han bør se seg om etter noe annet og har vel også noen tilbud fra andre klubber. Det vil derfor oppleves som "nokså" provoserende om han forsatt er her over sommeren. For å være helt ærlig var det "nokså" provoserende å se ham her i fjor sommer også.

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            Ser at det nevnes et par steder at Gundersen velger LSK 2 fremfor nybergsund. Jeg er ikke helt overbevist over at han får spille så mye på lsk2. Berg har tidligere uttalt at det blir lite spilletid på de som ikke er gode nok for førstelaget ettersom han vil bruke Lsk2 som en utviklingsarena. Tror Bergmann, N'kee og Gulbrandsen fort kan dytte 23år gamle Gundersen ut av LSK 2 også.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Det vil derfor oppleves som "nokså" provoserende om han forsatt er her over sommeren. For å være helt ærlig var det "nokså" provoserende å se ham her i fjor sommer også.
                              Det var en del som ble nokså provosert over at han i det hele tatt ble tatt inn i klubben. At det på toppen av dette ble betalt høy lønning og sign-on fee er skandaløst.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3404

                                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                Uenig.
                                Han kjemper mot Occen, Arild, Sigurdarson, Edwin og kanskje Mykle, Riise og Bolly dersom han også er et kantalternativ.
                                Vil du rangere Fellus foran noen av disse?
                                Jeg tror han blir "ofret" av sportslige hensyn.
                                Fellus ligger bak Occean og Sundgot. Sigurdarson er vel mer et utviklingsprosjekt fremfor en spiller som kommer til å få mye spilletid denne sesongen. Mykle og Riise blir vel så vidt jeg kantspillere, og Bolly skal vel og være primært kantspiller. Edwin er ny i klubben og ligaen, og selv om han virker spennende kan han fort få problemer når serien starter og tempoet og intensiteten økes.

                                Som spiss regner jeg p.d.d. Fellus foran Sigurdarson og Bolly, men det kan/bør endre seg i løpet av de neste to sesongene. Riise og Mykle er kantspillere, og ja, som spiss rangerer jeg Fellus foran Riise, men ikke Mykle. Det jeg stiller spørsmål ved er at LSK hentet Fellus for 9 måneder siden, og 5 måneder senere blir han kastet ut. Vil Bolly eller Edwin bli fjernet i løpet av de neste to sesongene for å gi plass til en ny, spennende spiller? Sannsynligvis ikke, men jeg synes oppryddingen i stallen kanskje har vært litt for rask i tilfellet Fellus. Han fikk en brukbar debut, men Fredrikstad borte var en kamp vi alle vil glemme og kan ikke skylde på Fellus for at han ikke skinte i den kampen. Ellers hadde han vel et innhopp på kanten mot Lyn borte som ikke var så galt, men det var vel og de sjansene han fikk.

                                Opprinnelig skrevet av andersmm
                                En etablert/rutinert tredjekeeper er meningslöst i TL. Det er ekstremt dårlig ökonomi å ha en tredjekeeper i A-stallen, da han så og si aldri spiller. Det beste er å ha en pensjonert keeper som fortsatt holder formen eller en unggutt som ikke inngår i troppen til daglig, men som kan steppe inn om det kniper.
                                Jeg er vel noe skeptisk til å kaste en unggutt som ikke inngår i troppen tildaglig inn i en tippeligakamp. Tror Moldskreds debut mot Godset kan fremstå som en praktkamp i forhold, og med Hansen småskadet og Otto på vei tilbake er det litt tynt akkurat nå. Er begge to tilbake for fullt hadde det vært bedre å låne Moldskred ut da.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • CFD
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2319

                                  Jeg må bare spørre hvorfor Gundersen ble hentet hjem fra Lån. Vi har prøvd å prakke han på flere Adeccoklubber uten hell. Derfor forblir han et utgiftspost som trolig ikke kommer til å få spilletid. Når økonomien er såpass slunken så skjønner jeg ikke hvorfor vi ønsker 600.000kr ekstra i lønnskostnad. Jeg kan være enig i at TAG ikke er langt bedre "bank for the buck" enn feks JML og flere andre ,men jeg lurer fortsatt på hvorfor han ble hentet hjem når han trolig ikke er tiltenkt spilletid
                                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    Opprinnelig skrevet av CFD
                                    Jeg må bare spørre hvorfor Gundersen ble hentet hjem fra Lån. Vi har prøvd å prakke han på flere Adeccoklubber uten hell. Derfor forblir han et utgiftspost som trolig ikke kommer til å få spilletid. Når økonomien er såpass slunken så skjønner jeg ikke hvorfor vi ønsker 600.000kr ekstra i lønnskostnad. Jeg kan være enig i at TAG ikke er langt bedre "bank for the buck" enn feks JML og flere andre ,men jeg lurer fortsatt på hvorfor han ble hentet hjem når han trolig ikke er tiltenkt spilletid
                                    Låneavtaler har begrensa tid. Er nok ikke slik at vi bare kan nekte dem å sende han hjem etter at lånet er over. Så det er nok ingen som har bestemt at han skal hentes tilbake fra lån.

                                    Kommentar

                                    • CFD
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2319

                                      Låneoppholdet var ut 2008 og det var avtalen ,men Lynby havnet på 3plass på nest høyeste nivå i danmark (de 2 øverste rykker opp) og burde ha ambisjoner og et ønske om å beholde TAG. Han gjorde jo sakene sine ganske godt i danmark de som en klubb som satser ville sikkert beholde han.. Det virker jo ikke som han er med i treningskampene til Berg når vi prakker han på alle Adeccoklubbene vi kan.
                                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Jeg kjenner ikke detaljene, men kan tenkes Berg ønsket å se gutten litt i trening og kamp, før han fikk dommen. Snakker tross alt om en ganske ung spiller, men U-landskamper og spennende resultater fra KIL.

                                        Men Berg fant vel fort ut at TAG er dø'kjøtt...

                                        Kommentar

                                        • Oddis
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 2744

                                          Jeg mener det blir dumt å beholde TAG fordi han er et spennende talent.. Er det grunnen er det bare å gratulere.. Selv om man kanskje ikke skal sammenligne alt for mye med de store ligaene så er det ingen som blir kalt et talent når de er 23 år! Det jeg mener med dette, er at han må bli betraktet som en reell konkurent til de 2 spissplassene for at det skal være grunnlag for å fortsatt satse på denne mannen!

                                          Dermed så stoler jeg på Henning og håper han velger for det beste for LSK og ikke minst Gundersen selv!
                                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                          Kommentar

                                          Working...