Har opptil flere ganger hørt fotball kommentatorer og andre nevne fordeler med hjemmedømming. Er til stadighet på Åråsen, for å se norges beste lag spille fotball. Men har jeg sett noe til hjemmedømming? NEI! Synes det ofte blir til det motsatte der også jeg. Det ville jo vært morro en gang og se det bli dømt til fordel for LSK. Kunne vært artig å få oppleve det en gang! Eller iallefall ikke det motsatte hele tiden. Det kan jo nesten virke som om enkelte svartkledde har meget i mot LSK? Eller?
Hjemmedømming?
Collapse
X
-
Til de fleste stadioner, og bl.a. en som begynner på L og ligger nord for Dovre, sender NFF som regel hjemmedommere. Til Åråsen har vi så vidt jeg kan huske, oftest fått tildelt oss bortedommere eller i beste fall nesten nøytrale dommere. Noen hjemmefordel har vi sjelden fra dommerne.
Dette vil sikkert de fleste klubbers supportere hevde. Men de har som regel ikke objektivt grunnlag for å hevde noe slikt. Det har naturligvis vi. Det er iallfall jeg helt sikker på.....
gilbert
som faktisk mener dette....Kommentar
-
Jeg er helt sikker på at dette er riktig. Mye av grunnen ligger i fordommene som dommerne har overfor et lag. At de selv gikk med på å være med i en undersøkelse i vinter hvor de rangerte lagene i forhold til deres oppfatning av hvilke som var fairspillende og hvilke som ikke var det er for meg helt utrolig. Dette er en ren innrømmelse av fordommer som selvsagt vil komme til uttrykk i kamper. Er det noen overraskelse at RBK havnet på toppen av "snillelista", mens LSK havnet nær toppen av slemmelista?
Når vi i tillegg får trekk i NFFs fair-play priser p.g.a. entusiasme på tribunene (altså piping på dommeravgjørelser o.l.) så er det ikke rart at dommerne går rundt og dømmer oss nord og ned. Dette har irritert meg svært lenge, men når ikke en gang media ser kruttønnen de satt på ved undersøkelsen jeg refererer til over så ender det bare med videre frustrasjon.
For øvrig synes jeg at det er på høy tid at dommerstanden profesjonaliseres.FerdigskåraKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariOpprinnelig skrevet av scagesHar et vagt minne om at det var hjemmedømming mot Moss i 1999....
Mulig jeg husker feil.
Alle straffene var helt kurante, så det var ikke hjemmedømming.
Det er kanskje det du mener med at han husker feil.Kommentar
-
Og en annen moss-kamp da Fjøra filma seg til straffe da... Konklusjon: Kun hjemmedømming på Åråsen når vi møter Moss!!!!!!En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariDa får vi håpe at Moss rykker opp, da...
NOT!Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Kommentar