Vi må selge vår beste spiller for å ha råd til å opprettholde den sportslige satsningen.. Høres rart ut. Ved å selge den beste spilleren så nedprioriterer man den sportslige satningen ihvertfall under disse omstendighetene. Jeg er fint lite redd for at Riise drar til Enga. Selvsagt så rår penga, men jeg tillater meg selv å være såppas naiv at jeg tror at Riise føler en ørliten takknemlighetsgjeld ovenfor LSK, og at han i tillegg er såppas glad i klubben at ett klubbskifte innad i Norge er temmlig uaktuelt i denne omgang.
TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise
Collapse
X
-
Både VIF og investorene har valgt å holde det stille, men dette vil selvsagt komme frem i neste årsrapport.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
BHR er jo en mulig redningsmann nå i disse tunge tider. Et salg kan få konsekvenser sportslig. Han kan bety forskjellen på tippeliga og adecco. Og skulle vi gå ned, ja da vil jeg se den som forsatt forsvarer salget økonomisk.
Blir han solgt til vif nå, kommer jeg aldri til å tilgi hverken han eller de andre involverte på vår side av bordet!!
Nei kontakt Sharif! Nå må han kunne bidra!Kommentar
-
Det jeg ikke skjønner, er at vi nå, plutselig, har fått så dårlig råd, etter at vi har brukt titalls millioner på forsterking av stallen hver sesong siden Per Berg gikk inn i klubben i 2004. Nå har jo Berg trukket seg ut, men skal dette bety at LSK likevel ikke hadde full styring på økonomien sin da klubben tok over Bergs aksjer? Jeg trodde det var det som var hele planen.
Skal noen selges i sommer, ligger det vel an til at det blir en av spissene, eller noen av midtbanespillerne våre. Selger vi Bjørn Helge Riise til en rival i Tippeligaen signaliserer vi at vi ikke har til hensikt å være en av de store gutta i Tippeligaen. Det må for enhver pris unngås.
Og slutt nå å skrike om Tommy Sharif. Han er bare ute etter billig oppmerksomhet i pressen, og har ikke til hensikt å gi oss et rødt øre. Møkkamann.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Det jeg ikke skjønner, er at vi nå, plutselig, har fått så dårlig råd, etter at vi har brukt titalls millioner på forsterking av stallen hver sesong siden Per Berg gikk inn i klubben i 2004. Nå har jo Berg trukket seg ut, men skal dette bety at LSK likevel ikke hadde full styring på økonomien sin da klubben tok over Bergs aksjer? Jeg trodde det var det som var hele planen.
Skal noen selges i sommer, ligger det vel an til at det blir en av spissene, eller noen av midtbanespillerne våre. Selger vi Bjørn Helge Riise til en rival i Tippeligaen signaliserer vi at vi ikke har til hensikt å være en av de store gutta i Tippeligaen. Det må for enhver pris unngås.
At vi selger toppspillerne våre til andre klubber i TL ser jeg som totalt usannsynlig. Gjør vi det er det kroken på døra for LSK som toppklubb.
Enig. Mannen sier hva det skal være for å få trynet i avisen. Le av han i stedet.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Og slutt nå å skrike om Tommy Sharif. Han er bare ute etter billig oppmerksomhet i pressen, og har ikke til hensikt å gi oss et rødt øre. Møkkamann.Kommentar
-
-
Få oversikt over regnskapstall, offisielle roller, aksjonærer, adresser m.m. for alle bedrifter som leverer årsregnskap til Brønnøysundregistrene
Øie AS 18.01%
Lillestrøm Sportsklubb AS 10%
Hvam Invest AS 9.97%
Sharif Invest AS 8.97%
Lillestrømbanken Eiendom AS 8.72%
Halvorsen & Sønn Holding AS 7.97%
Breidablikk Eiendom AS 7.97%
Panorama Invest AS 7.97%
Lillestrøm Sportsklubb 7.47%
Fagfakta A/S 3.98%
Faktum Invest AS 3.98%
Jan Terje Dahl AS 2.5%
Erik Dahl Invest AS 2.5%Kommentar
-
søpla har vel uendelig med penger. Med tanke på alle de pengene de har måka ut de siste årene er 20 mill for en landslagsspiller lite. En begrenset spiller som hæstad gikk jo for 14 mill (?), hans utenlandspotensiale må jo sies å være uttømt. Lange må vel også ha kostet dem over ti nå i overgang + lønn. Forøvrig tror jeg ikke økonomien i LSk er så ille at vi må ta alle tilbud i betraktning, er vel bare søpla som hører ordet "dårlig" om økonomien og tror vi har 150 mill i narkogjeld på et pølsepapir og ingen rederpenger
Publikumsinteressen deres (snittet) er skuffende og bekrefter vel egentlig bare at dette så definitivt ikke er "hele Oslos lag".
Selv kommer jeg fra Asker og passerer avkjøringene til både Stabæk og
Vålerengen på vei til match. Da skjønner jeg ikke at en som kommr fra Skedsmp veiver VIF avatar her inne. Det er bare pinlig, flaut.
Hvis BHR vil oppover i karrieren bør han bli skadefri, og så se til utlandet. Å gå til VIF vil være å ta et steg til siden, og (minst) et skritt ned sportslig.
Og for de som ikke viste det: LSK har flere titler og langt flere gode plasseringer enn VIF.
LSK har også over 30 år sammenhengende i toppen, mens VIF har gått opp og ned som en jo-jo.LSK Norges beste lagKommentar
-
Er enig - søpla er uten styring og kan godt finne på å legge en formue på bordet fra det som i realiteten er et konkursbo om kort tid. Må også si at satsingen i år var rimelig tam i forhold til hva sjømannsdödarens blodpenger forespeilte, sminkepølsa fra start og orienteringsløperen fra usa er vel de eneste som kostet særlig med kroner (Lars Ivrig er jeg usikker på). Nå er klubben 5 poeng foran oss i det som for oss er et katastrofeår, og Martin Mugabe er vel rimelig desp etter å få klubben og spillet i gang.
Ellers er vel et klansmedlemsskap det nærmeste man kommer å være medlem av en sekt her i norge. Regner ikke de folkene som tenkende supportere. Idealene og kulturen innad er vel så i utakt med virkeligheten at man nærmest kommer i opposisjon til fakta. Å bli slått og ydmyket skaper i følge psykologene faktisk lojalitet - når den du elsker pisser på deg blir man bare mer avhengig. Regner med at dette må være det som binder de mer oppegående til klubben.Kommentar
-
BHR går ikke til VIF fordi:
- Det vil ikke være sporstlig fremgang for BHR
- LSK vil ikke selge (Har noen sett Elvis i det siste?)
- VIF har ikke råd. De er akkurat like blakke som LSK, men de later fortsatt som de har mye penger. (Hvor lett ville det vært for de å hente spillere om de visste klubben måtte hente 20 mill i mai?)
- LSK tjener niks og nada på å selge BHR - hva er oppsiden for klubben i ett evt salg nå?
Denne debatten kan like gjerne legges død med en gang. Dette var ett longshot fra pølsepapirklubben (og det er lov det) men de bommer ikke bare på mål, de bommer på tribunen bak.
Jeg føler faktisk ikke behov forå høre Riise si det ikke er aktuellt å spille Kålenga en gang. Dette er bare så totalt usannsynlig at jeg flira da jeg leste det, og pulsen hevet seg ikke ett slag.
Lykke til til alle på Valle. Nå er pengene brukt opp, EØS reglene stopper ny stadion og i løpet av ett par uker begynner gnisningene mellom de 43 trenerne. Dette kan bli en fin høst.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kan vel legge til at salgene av to av de bedre spillernere i søpla neppe kom som et resulat av harmoni innad i klubben.Kommentar
-
Jeg ler så jeg griner!!!!! VIF har mye penger for tida???? Jeg vet, jeg gjentar VET, at VIF måtte be investorene sine om 20 mill allerede i mai, da budsjettet hadde sprukket så det holder.
Både VIF og investorene har valgt å holde det stille, men dette vil selvsagt komme frem i neste årsrapport.
Dersom økonomien er så latterlig dårlig på Valle som du hinter til, så skal det vel mye til for at vi signerer noen spillere i sommer? Virker som den gjennomsnitlige KFL'er har null innsikt i økonomi og heller står på at "nei, vi selger aldri til søpla" og det er godt nok argument for å heller gå konkurs. (nei jeg sier ikke dere går konkurs, men noen av de som uttaler seg er jo totalt blinde på vålenga-hat)
Det sier seg selv at dersom LSK får inn ett godt bud på Riise så kommer de til å vurdere det. Og utsagnet til Fjørtoft må da de fleste skjønne at hadde kommet uansett! Tror du virkelig han hadde gått ut i media og sagt "Ja, vi vurderer å selge han, om det er til Vålenga eller noen andre har ingen betydning", mens det er over en mnd til noen overgang kan skje? Så kanarifansen kan gå i enda en mnd og spekulere i hvor dritt alt er? Fjørtoft er da såpass erfaren at han vet å uttale seg i riktig rettning i de fleste tilfeller. Om han blir solgt eller ikke er det vel ikke mange som vet noe om, men Riise avblåste det jo ikke selv, og alt er mulig når penga rår. Og den klubblojaliteten folk tror spillerne i sitt eget lag har for tida er hvertfall latterlig. Klart det er noen spillere som er lojale osv, men hvem hadde trodd Riseth skulle gå fra RBK til LSK? Det er mange faktorer som kan påvirke en spillerovergang, og man må slutte å tenke så utrolig høyt om sine egne spilleres lojalitet.
Thomas Holm - Skikkelig oslogutt. Ville ALDRI forlate enga og hele den regla der, men fikk ett godt sportslig tilbud i Molde, samt familien ville det osv. Da forsvant han. Riseth var jo Mr.RBK og forsvant til LSK. Martin Andresen var stort sett ett like stort hat-objekt i VIF som i LSK for ett år siden, men nå har ting snudd seg for vår del. I fotball kan alt skje, det gjelder også spillerne deres. Dere kan jo sammenligne svaret til Riise når han ble spurt om overgangsryktene med hva dere tror Søgaard ville svart? Reporteren ville jo fått juling om han påsto noe sånt om han. DER har dere en spiller med klubblojalitet.
Thorvaldsson var aldri vår, han var på lån. Han var ikke fornøyd med å rotere på spissplassene sammen med Moa og Sæternes, og ville derfor til en klubb han var ett klart førstevalg. Helt ok.
Thomasson ville selv ikke forlate VIF, men familien ville tilbake ditt de bodde før. Også en ok forklaring. Se på intervjut med Dan på www.viftv.no så ser du at det virker pålitelig også. Som du sikkert vet så gjør alltid folk som juger noe når de prater. Tar seg på nesa, vingler med blikket osv osv. Se på det, og avgjør selv. Tror det er media som la opp til at det hadde noe med Martin å gjøre, ettersom de stort sett går å venter på noe å klage på Martin for. Vi får vente å se hvor stor denne skadefryden deres blir. Utsagnet ditt er jo ett krem-eksempel på hvordan starte rykter...Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
*Hoho er en skapfugl*Kommentar
-
VIF har mye penger = investorer har stilt garanti for ca 60 mill dersom det er ett fornuftig kjøp. Sett at det stemmer som du sier at de har fått 20 mill, samt Hæstad, Strand og Sæternes kostet nesten 20 mill tilsammen, så er det jo fortsatt 20 mill disponibelt. Klubben selv har fått inn ca 25 mill på spillersalg i år, noe de IKKE budsjetterer med nede på valle (som de tydeligvis gjør i LSK). Så alt i alt så er det nok penger tilgjengelig for spillerkjøp. Noe du ikke trenger å vente mange ukene med å se. jeg kan LOVE deg at vi kommer til å signere noen spillere i sommer. Om det blir BHR vet jeg ikke, men vi er hvertfall nære en overgang for Barrett, samt vi er i dialog med en spiller fra Lyn (uten at jeg fikk vite hvem men håper jo på Hoff).
Dersom økonomien er så latterlig dårlig på Valle som du hinter til, så skal det vel mye til for at vi signerer noen spillere i sommer? Virker som den gjennomsnitlige KFL'er har null innsikt i økonomi og heller står på at "nei, vi selger aldri til søpla" og det er godt nok argument for å heller gå konkurs. (nei jeg sier ikke dere går konkurs, men noen av de som uttaler seg er jo totalt blinde på vålenga-hat)
Det er dog åpenbart at du sliter mer med matematikken enn du gir uttrykk for - VIF hentet 20 mill for å dekke overskridelser i driftsbudsjettet, ikke investeringsbudsjettet. Slå det opp, så ser du forskjellene på de to termene, jeg er dog ikke sikker på at du klarer å få plass til deffinisjonene på ett pølsepapir.
Jeg vet, jeg gjentar VET, at VIF har en cash-burn rate uten like i norsk fotball, dette bekymrer investorene, og de ser seg tilbake på tidligere tiders tabber og tap innen fotballen. Om du ikke er helt borte i rødsprittåka huisker du kanskje hva som hendte sist Storeulv tapte mye penger på VIF?
Du må forstå det kjære Hoho at det er forskjell på klubber: På Valle vinner man 7 kroner i midten av kroneautomaten, tror man eier hele verden og svir av alt sammen på overpriset vrakgods med feit CV. Dagen derpå kommer angsten og salgene må på plass. Fort.
Sånn er det ikke på Åråsen.
Det skrives med feite bokstaver om de 20 millene LSK er bak budsjett med; Jeg lurer på hva som ville blitt skrevet om det var LSK som hentet penger i en krise-emisjon (slå det opp om du ikke skjønner) etter 5 seriematcher.
Forøvrig tror jeg din selvuttalte status som nøytralt debattant har gått i total oppløsning i denne debatten, noe som forøvrig ikke overrasker så veldig. Du har nå vist deg fra din sanne side; du ser verden gjennom bunnen i ett ølglass, tror på julenissen og mangler enhver matematisk kunnskap. Takk for seg.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Regner med du tenker på Dan og Thorvaldsson?
Thorvaldsson var aldri vår, han var på lån. Han var ikke fornøyd med å rotere på spissplassene sammen med Moa og Sæternes, og ville derfor til en klubb han var ett klart førstevalg. Helt ok.
Thomasson ville selv ikke forlate VIF, men familien ville tilbake ditt de bodde før. Også en ok forklaring. Se på intervjut med Dan på www.viftv.no så ser du at det virker pålitelig også. Som du sikkert vet så gjør alltid folk som juger noe når de prater. Tar seg på nesa, vingler med blikket osv osv. Se på det, og avgjør selv. Tror det er media som la opp til at det hadde noe med Martin å gjøre, ettersom de stort sett går å venter på noe å klage på Martin for. Vi får vente å se hvor stor denne skadefryden deres blir. Utsagnet ditt er jo ett krem-eksempel på hvordan starte rykter...
At Thomassens famile plutselig skal ønske seg hjem etter at de har bygd stort hus her og etter at gubben kun har vært i utlandet et skarve år er litt håpløst - Jeg tror ikke en eneste utenlandsproff ville gått ut med denne lamme unnskyldningen (som praktisk talt gjør deg uspiselig på overgangsmarkedet) om det ikke lå verre ting i bånn. Medias oppfatning om dette er utvetydig. At vif-supporteres evne til å se forskjell på sannhet og løgn er nokså hypotetisk kommer forøvrig ikke som noen overraskelse.Kommentar
-
Når de må hente inn 20 mill fra investorene som stiller 60 mill tilgjengelig for spillerkjøp, så kan man jo annta at disse pengene vil bli trukket fra hva som er tilgjengelig videre for spillerkjøp?! Selvom Fredriksen er god for en del kroner, så stiller han jo ikke ubegrenset med midler til VIF, og dersom de har måttet dekke opp med hans penger, så vil det trekke seg sammen på andre områder (investering i spillere). Såpass trenger man ikke grunnleggende bedøk for å forstå engang. Og jeg kommer ikke med noen påstand om dine økonomikunnskaper. Du kan sikkert mye mer om det enn meg, helt ok det. MEN det jeg sier er at dersom det er så dårlig stilt som du hinter til, så er det vel lite sannsynlig at vi får kjøpt noen spillere i sommer?
Er du uenig det? Hvis ikke, så er vel situasjonen den at vi faktisk får kjøpt noen og da er vel BHR på lik linje med alle andre høyrekanter - vi ønsker oss en god en, og dersom det er mulighet for salg, og spiller-klubb kommer til en enighet så prøver vi å kjøpe han.
Det er uansett ikke verre enn å vente å se hva som skjer i sommer. Jeg tror også at å sammenlikne historien innad i Norge når det gjelder kjøp og salg av spillere blir litt feil, ettersom pengesituasjonen har forandret seg ganske mye de siste årene. Og jeg sier det igjen, jeg tror alt er mulig så lenge det er penger på bordet.Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
-
Når de må hente inn 20 mill fra investorene som stiller 60 mill tilgjengelig for spillerkjøp, så kan man jo annta at disse pengene vil bli trukket fra hva som er tilgjengelig videre for spillerkjøp?! Selvom Fredriksen er god for en del kroner, så stiller han jo ikke ubegrenset med midler til VIF, og dersom de har måttet dekke opp med hans penger, så vil det trekke seg sammen på andre områder (investering i spillere). Såpass trenger man ikke grunnleggende bedøk for å forstå engang. Og jeg kommer ikke med noen påstand om dine økonomikunnskaper. Du kan sikkert mye mer om det enn meg, helt ok det. MEN det jeg sier er at dersom det er så dårlig stilt som du hinter til, så er det vel lite sannsynlig at vi får kjøpt noen spillere i sommer?
Det man åpenbart trenger grunnleggende kunnskap om investeringsøkonomi for å forstå er at å investere i drift eller spillerkjøp er to totalt forskjellige ting. Den grunnleggende forståelsen for investeringsøkonomi mangler åpenbart du.
Nei Hoho, ikke bedøk, men investeringsøkonomi. Slå det opp. Les. Om du kan.
Jeg tror dere klarer fint å kjøpe spillere i sommer jeg, nnoe annet ville overraske. Det som dog er 100% sikkert er at VIF som vanlig kommer til å gå på en kjempesprekk finansiellt sett, enten i slutten av 2008 eller i starten av 2009. Som vanlig.
Du skjønner Hoho; Ting endrer seg ikke så mye over tid; Brann hyper seg selv opp og tar ett kjærkomment trofè i tiåret, VIF konker hvert tiende år med påfølgende nedrykk mens LSK spiller i Eliteserien som vanlig.
Forskjellen på LSK og VIF er at VIF tror de er en storklubb som er populær over hele landet og kan gjøre det skarp i Europa og brulker penger deretter. Faktum er at inntjeningspotensialet på Brummundal og Gjøvik er begrenset. LSK derimot tar tak i situasjonen og gjør noe med den før det er for sent.
LSK går ikke på noen stor finansiell smell fordi klubben justerer forbruket nå. LSK fortsetter i TL med Bjørn Helge Riise på vingen.
VIF kommer til å gå på en kjempesmell, vinker farvel til ny stadion, Tippeligastatus og John Fredriksen fordi Aalbu fortsatt bruker pølsepapirblokka han tok over etter Bohinen.
Lykke til.
Mods; Om dette innlegget er i feil tråd, vennligst flytt det. Det er her diskusjonen har startet.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Så du mener at dersom det stemmer som du sier, at de måtte punge inn 20 mill, (ca en sjettedel av budsjettet for 2008) så er det helt upåvirkelig for hvor mye de er villige til å bruke på spillerkjøp?
Og uansett - sett at du har helt rett - hva har det med "å lese mine andre innlegg i ett helt annet lys" å gjøre? Og du mener at min status som nøytral debatant på forumet har gått helt i oppløsning pga dette?
Tror ikke jeg har deltatt i spesielt mange økonomiske debatter her inne, og de andre sakene jeg har kommentert har vært LSK relaterte saker. Hvor jeg har holdt ett så nøytralt synspunkt som mulig. (skrev også til deg på PM hvor jeg går litt mer inn på det) Så hvordan du kan lese disse innleggene på en annen måte, pga denne debatten forstår jeg hvertfall ikke.
Og som jeg har sagt flere ganger her, det virker så fjernt for dere at dere skal selge en spiller til en annen norsk klubb, for ALLE som spiller i LSK forguder klubben og ville aldri gått til noen andre. Det blir for dumt i lengden. Det kan skje med dere som med alle andre. Sier ikke at vi får BHR, det er som sagt mye som kan påvirke i begge rettninger og han er deres kanskje aller beste spiller. Men alt KAN skje, tilåmed for de gule og svarte.
Og sånn helt til slutt, det er helt ålreit å ta en diskusjon, og du har sikkert mye kunnskap om det du prater om osv, men skal du stille meg opp mot veggen for å ikke være så objektiv som mulig på ett annet supporter-forum, så får du hvertfall prøve å holde en seriøs linje selv, ikke komme med små spydigheter hele tiden. 30 år, da burde man ha vokst fra sånt
Men diskusjonen går jo langt off topic, så vi kan jo heller fortsette det på PM så slipper tråden å bli dratt ut...Last edited by Hoho; 26.06.2008, 13:38.Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
-
ehh.. Superbøffel serverer deg argumenter og fakta, du svarer med spekulasjoner og tåkelegging, så da er det vel ingen diskusjon som foregår??
Når klubben din lanserer slagord som "Oslos stolthet" og "Ingenting hos dere er ekte" må dere nok akseptere spydigheter - også fra folk som er eldre enn 30 år. Eneste trøsten på "mobbet for grunnløst selvskryt"-fronten må være at dere trolig ikke kan synke dypere.Kommentar
-
Hehe, å dra inn tifoer/bannere på kamper for å bruke mot meg i en debatt her blir vel hvertfall for dumt? Sorry, men den var faktisk for tynn. At superbøffel tar meg på kunnskap er helt ok, men TIFO?Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
Kommentar