TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #41
    Opprinnelig skrevet av Hoho
    Dersom økonomien er så latterlig dårlig på Valle som du hinter til, så skal det vel mye til for at vi signerer noen spillere i sommer? Virker som den gjennomsnitlige KFL'er har null innsikt i økonomi og heller står på at "nei, vi selger aldri til søpla" og det er godt nok argument for å heller gå konkurs. (nei jeg sier ikke dere går konkurs, men noen av de som uttaler seg er jo totalt blinde på vålenga-hat)

    Utsagnet ditt er jo ett krem-eksempel på hvordan starte rykter...
    Jeg må bare trekke frem dette igjen; Du kommer med beskyldninger om KFL's totale mangel på økonomisk innsikt og KFL er blinde av Vålerengens IF hat. (Nei Hoho, selv om du bor i Skedsmo heter det ikke Vålenga. Det er kun ett markedsføringsstunt for å virke mer spiselig på Dokka og Hadeland.)

    Kremeksempelet på ryktestarting er forøvrig VIFs fremstøt mot BHR, jeg er 100% sikker på at Aalbu vet at han ikke får spilleren, men at han klarer å skape litt uro på Åråsen. Fiffig, men likefullt rykemakeri.

    Det jeg sier er ikke rykter, det er harde fakta. At du ikke vet det gjør det ikke til ett rykte.

    Opprinnelig skrevet av Hoho
    Så du mener at dersom det stemmer som du sier, at de måtte punge inn 20 mill, (ca en sjettedel av budsjettet for 2008) så er det helt upåvirkelig for hvor mye de er villige til å bruke på spillerkjøp?
    Nei. Det er nettopp det jeg sier. Det faktum at investorene må skyte inn driftmidler gjør de mindre villige til å investere i nye spillere. Skyt en lang hvit pil etter store navn i sommer.

    Opprinnelig skrevet av Hoho
    Tror ikke jeg har deltatt i spesielt mange økonomiske debatter her inne
    Det tror jeg er like greit.

    Opprinnelig skrevet av Hoho
    Og som jeg har sagt flere ganger her, det virker så fjernt for dere at dere skal selge en spiller til en annen norsk klubb, for ALLE som spiller i LSK forguder klubben og ville aldri gått til noen andre. Det blir for dumt i lengden. Det kan skje med dere som med alle andre. Sier ikke at vi får BHR, det er som sagt mye som kan påvirke i begge rettninger og han er deres kanskje aller beste spiller. Men alt KAN skje, tilåmed for de gule og svarte.
    Om du kjenner LSK vet du at ingen spiller vil bli solgt til VIF.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

      #42
      hoho du er vel akkurat det som står under navnet ditt MØTEPLAGER! Hva f. gjør du her? Har ikke søpla et eget forum?

      Kommentar

      • Hoho
        -Engasupporter-
        Forumsadist
        • Oct 2006
        • 140

        #43
        Opprinnelig skrevet av superbøffel

        Det jeg sier er ikke rykter, det er harde fakta. At du ikke vet det gjør det ikke til ett rykte.



        Nei. Det er nettopp det jeg sier. Det faktum at investorene må skyte inn driftmidler gjør de mindre villige til å investere i nye spillere. Skyt en lang hvit pil etter store navn i sommer.
        Opprinnelig skrevet av Hoho
        Når de må hente inn 20 mill fra investorene som stiller 60 mill tilgjengelig for spillerkjøp, så kan man jo annta at disse pengene vil bli trukket fra hva som er tilgjengelig videre for spillerkjøp?! Selvom Fredriksen er god for en del kroner, så stiller han jo ikke ubegrenset med midler til VIF, og dersom de har måttet dekke opp med hans penger, så vil det trekke seg sammen på andre områder (investering i spillere)
        Der er vi jo enige da, så er vel ikke noe poeng i å dra det fra hverandre, hagle løs, når vi mener det samme?!

        Når det gjelder ryktestartingen, så var ikke det ment til deg, men han som sa at grunnen til at Dan og Gunnar forsvant var problemer innad i spillergruppa.

        Om det stemmer som du sier at Aalbu gjør det kun for å skape mer kaos på åråsen, så annser jeg det som en rimelig unødvendig handling.
        Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

        JA, det er det

        *Hoho er en skapfugl*

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #44
          Opprinnelig skrevet av Roll75
          hoho du er vel akkurat det som står under navnet ditt MØTEPLAGER! Hva f. gjør du her? Har ikke søpla et eget forum?
          møteplager blir du selv etter å ha runda 75 (?) posts, det er ingen spess tittel som er gitt til hoho
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1252

            #45
            Dette er egentlig ikke så vanskelig. Nok penger og BHR er hos vif. Jeg tviler på at enga blar opp nok i denne omgang men helt umulig er det ikke.

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #46
              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Dette er egentlig ikke så vanskelig. Nok penger og BHR er hos vif. Jeg tviler på at enga blar opp nok i denne omgang men helt umulig er det ikke.
              Det er jo ikke mulig å være uenig i det. Spørsmålet er bare hva er nok? Jeg vil tro at nok for LSK er alt for mye for VIF. Særlig med tanke på at om LSK skulle selge til VIF skal de ha grov overpris fpr spilleren - og da mener jeg ikke 14-doffen millioner. Selv om det også er en grisete overpris...

              Med tanke på VIFs økonomiske situasjon er jeg 100% sikker på at BHR ikke ender innpakket i pølsepapir.
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • Roll75
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2007
                • 834

                #47
                Opprinnelig skrevet av iL
                møteplager blir du selv etter å ha runda 75 (?) posts, det er ingen spess tittel som er gitt til hoho
                Jo da. Selv uten 6600 innlegg forstod jeg det, men jeg synes tittelen passet uvanlig godt!

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Hoho
                  Om det stemmer som du sier at Aalbu gjør det kun for å skape mer kaos på åråsen, så annser jeg det som en rimelig unødvendig handling.
                  Det er absolutt noe den søplegjengen i VIF kunne tenke seg å finne på, og nå har de sett sitt snitt til å lage mer bråk i LSK. Alle veit at griske fotballspillere (og mora dems) vil begynne å sutre og grine om de blir frista med penger fra en annen klubb, og klubben som "eier" dem ikke vil selge.
                  Da har SØPLA oppnådd det de vil. Stjernespilleren går sur og presterer dårligere, eller FÅR mer penger av LSK som sliter enda mer.
                  Bare det å fortelle til TV2 hva BH.Riise burde tjene sier alt om saken.

                  Alle som holder med tilknytning til vif kan dra til helvete!

                  Kommentar

                  • Hoho
                    -Engasupporter-
                    Forumsadist
                    • Oct 2006
                    • 140

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av veiron
                    Det er absolutt noe den søplegjengen i VIF kunne tenke seg å finne på, og nå har de sett sitt snitt til å lage mer bråk i LSK. Alle veit at griske fotballspillere (og mora dems) vil begynne å sutre og grine om de blir frista med penger fra en annen klubb, og klubben som "eier" dem ikke vil selge.
                    Da har SØPLA oppnådd det de vil. Stjernespilleren går sur og presterer dårligere, eller FÅR mer penger av LSK som sliter enda mer.
                    Bare det å fortelle til TV2 hva BH.Riise burde tjene sier alt om saken.

                    Alle som holder med tilknytning til vif kan dra til helvete!
                    Om den teorien stemmer eller ikke, er vel bare å vente å se hva som skjer.
                    Med mindre Fjørtoft blånekter videre, så ser man fort om det tikker inn ett realistisk bud på spilleren eller ikke. Dersom Fjørtoft åpner for at han kan selges dersom den riktige summen med penger blir lagt frem, og det kommer ett bra bud så må det jo ligge noe i det. Dersom budet som da kommer er på 6-7 mill og det strander der, så vil jeg nok bikke over mot teorien din at de ikke i førsteomgang hadde som hensikt å kjøpe han. Vil tippe at VIF må ut med mellom 15-20 mill for å få løst han fra kontrakten, og det ser man fort om de er interissert i eller ikke.

                    Men som sagt, dersom det er tilfelle at de gjør det kun for å gjøre det verre for LSK, så syns jeg det er en unødvendig handling.
                    Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                    JA, det er det

                    *Hoho er en skapfugl*

                    Kommentar

                    • LSK N/B
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 830

                      #50
                      føler at dette er en ikke sak. VIF har sikkert hatt følere ute, naturlig at de da ser på en av de beste spillerene i fjor, tatt en telefon til fjørtoft for å høre. Har en følelse at dette er ganske vanlig i klubber, helt sikkert hos oss også.

                      At tv2 kommer med dette nå er ikke noe bombe. De ønsker jo å dra igang interresen rundt TL igjen etter noen ukes feriefotball fra østerike/sveits. La spess merke til noe i oppfølgingsaken til tv2 om lønn "...og i hardt satsende Vålerenga er det naturlig å tro at Riise vil kunne heve over tre millioner kroner i året", mao de vet ingenting men er ute med suppe og spiker igjen. TV2 journaliter skal vite ikke tro!!
                      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                      Nei til NFF!

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #51
                        Til orientering: Ser ut til at søpla kan få smekk på fingrene for disse lønnsutspillene....



                        § 14 Opphør av kontraktsforhold
                        § 14 - 1 Generelt
                        a. Kontrakt skal inngås med definert varighet innenfor de rammer som er angitt i § 3 - 3. Kontrakten opphører ved utløpet av den definerte periode. Utløpsdato for en kontrakt bør legges i rimelig tid før registreringsperioden lukkes.
                        b. Kontrakt kan bringes til opphør før utløpet av kontraktsperioden, såfremt det foreligger gyldig sportslig årsak eller saklig grunn, jfr. § 14-2.
                        c. Også ellers kan kontrakt bringes til opphør før utløpet av kontraktsperioden, såfremt det er gått tre år (alternativt to år) av kontraktstiden, jfr. § 14-3.
                        d. Uavhengig av bestemmelsene i dette kapittel kan kontraktsforholdet heves ved vesentlig mislighold fra en av partene, jfr. alminnelige rettsprinsipper.
                        e. Klubb og spiller kan terminere kontrakten i kontraktsperioden. Termineringen skal være skriftlig. Spilleren kan deretter bli spilleberettiget for ny klubb i en registreringsperiode.
                        § 15. Overgang/utlån av spiller under profesjonell kontrakt.
                        § 15 -1 Generelle betingelser
                        a) En profesjonell spiller kan maksimalt være registrert for 3 forskjellige klubber i perioden fra 1/1 til 31/12 samme år. I denne perioden kan spilleren kun spille obligatoriske kamper for 2 klubber.

                        En spiller som er lånt ut, kan få permanent overgang til klubben som låner spilleren i løpet av utlånstiden.
                        b) Klubb som ønsker å ansette en spiller, skal informere nåværende klubb skriftlig på etterviselig måte før den starter forhandlinger med spilleren.
                        c) En spiller med status som profesjonell kan kun inngå kontrakt med annen klubb når kontrakten med nåværende klubb er utløpt eller vil utløpe innen 6 måneder.
                        til 31.08.

                        f) Klubb som medvirker til at spiller i strid med bestemmelsene i § 14, bryter kontrakten med nåværende klubb uten klubbens samtykke, skal ilegges sanksjon.

                        Kommentar

                        • xwiick
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Apr 2008
                          • 12

                          #52
                          vis lsk selger BHR til vif mister de min støtte! lsk skal helst ikke selge spillere til vif i hele tatt, men å selge BHR som betyr så mye for laget blir totalt feil!

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av xwiick
                            vis lsk selger BHR til vif mister de min støtte! lsk skal helst ikke selge spillere til vif i hele tatt, men å selge BHR som betyr så mye for laget blir totalt feil!
                            Heier du på spillerne på lsk eller laget lsk? Laget går alltid foran enkelt spillere.

                            Kommentar

                            • rono
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Dec 2006
                              • 36

                              #54
                              Blir kvalm/irritert når jeg hører at kålenga er ute etter BHR. Håper ledelsen i LSK ordner opp i disse spekulasjonene snarest. Mistenker at BHR er ute etter mer penger og det skjønner jeg jo når oldboysspiller Riseth hever over 3 mill i året. Men først må han komme seg på beina igjen og prestere på banen.

                              Kommentar

                              • fugla87
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Jun 2007
                                • 81

                                #55
                                riise er ikke gul og svart om han i det hele tatt kunne tenke tanken på å spille for vif... det er ulovlig å ofre det en tanke. hadde ikke gjort det uansett hvor mye penger som var innblandet!! Riise nå må du tenke
                                Fugla For Life!!

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #56
                                  Riise burde kommet med en pressemelding hvvor han sier at enga er uakuelt og at han heller leger opp enn ådra til den drittklubben.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Mollari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2003
                                    • 135

                                    #57
                                    Det er selvfølgelig helt tilfeldig at dette dukker opp noen få dager før serien starter opp igjen og BHR skal spille sin første kamp etter langt skadefravær. Særlig tatt i betraktning at vif har flust av midtbanespillere.
                                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13277

                                      #58
                                      Riseths lønn inkluderer vel sign-on fee fordelt på to år. Ser at nettavisen har hengt seg opp i hans tremill lønn, men årslønna er nok langt mer moderat enn 3 mill.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #59
                                        Yes... Så var tv2 igang med sin praktiske kildehenvisning:
                                        "men TV2 vet at.."

                                        Det er faen meg latterlig at de får lov å ture frem med den dritten. "TV2 vet", "etter hva TV2 erfarer." osv.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • fotball_marthe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2005
                                          • 1069

                                          #60
                                          Herlighet noe så patetisk av søpla. Visste dem var dumme, men å tru at dem kan få tak i BHR, det er jo dummere enn dummest ! Flate for noen tullinger.
                                          Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                          Kommentar

                                          Working...