Jeg trodde at det ikke var lov til å ta kontakt med spillere som er under kontrakt, og at vif lover 2-3 ganger så mye penger er helt utrolig. Dette er en helt utrolig måte og gå ut i media på og selvfølgelig så skaper dette hodebry på Riise . Nå Shariff har du muligheten din ,gi vif klar beskjed om at dem må ut med veldig veldig mye penger om dem vil ha Riise og at Du betaler Riise 1 mill i lønn fra din egen lomme .
TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise
Collapse
X
-
Jeg blir ikke overrasket om Bjørn Helge ønsker seg til vif. Han har neppe et større hjerte for LSK enn de fleste andre spillerne i stallen - synd, men sant. Som de fleste andre arbeidstakere ønsker han seg nok dit de største pengene er, og med lommeboka vif råder over om dagen, trenger de nok ikke grave spesielt dypt for å overgå den drøye millionen Bjørn Helge har i året i LSK.
Når det er sagt så håper jeg (og regner med) at vi vil strekke oss svært langt for å unngå et salg av Riise til vif (eller en annen norsk klubb).Last edited by Lars; 26.06.2008, 23:11.Kommentar
-
Riise er nok dessverre tapt for oss, ref uttalelsene til BHR og mamman hans som er overrasket over Fjørtofts kontante avvisning... Hvis BHR har litt fornuft oppe i hodet sitt så går han sporenstreks ut i media og sier at det ikke vil være aktuelt for han å gå til Enga. Om ikke så kan han likegodt gå spør du meg.
Faen ta, det her er det siste vi trenger nå2009 - Året det skal skje!Kommentar
-
Bare å snu han ryggen om han kommer inn mot Godset for å vise vår avsky mot evnt klubb bytte. Håper Fjøra og co gjør alt de kan for å selge han evnt til Danmark om han først ønsker seg bort....
Han bør vel komme ut og avbekrefte dette snarest!Kommentar
-
VIF har vel strengt tatt ikke anledning til å snakke med spilleren, finnes det ikke regler på dette? Hvilken strafferamme snakker vi om?
Og til Riise: her har du sjansen til å vise at folk i familien Riise ikke alle er komplett bombet i hodet, liksomagenter og folk som lar seg lure av agenter og ender opp i gjeld. For går du til VIF, er du null og niks. Da er du Adecco. Da er du søppel. Og det er ikke Riise. Tror han er oppegående nok til å vise den skitne dritten Andresen en iskald skulder og bli her til han får en kontrakt med en mye bedre klubb enn VIF, i utlandet. Og da tror jeg heller ikke at klubben vil sette noen hindre i veien for han. Men å selge han til VIF? Fy faen. Aldri i livet.LSK Norges beste lagKommentar
-
Må vell vente litt med dette,han ha jo ikke uttalt seg ennå.Kommentar
-
Hoho "Thomas Holm - Skikkelig oslogutt. Ville ALDRI forlate enga og hele den regla der, men fikk ett godt sportslig tilbud i Molde, samt familien ville det osv. Da forsvant han."
Jau. Joggu sa jeg smør!
-Dette viser vel akkurat hvor lite peiling du har, og at du egentlig bare har å holde kjeft, fordi dette er søppel. Sjekk LITT nøyere hvorfor Thomas Holm ikke kunne bli i Kålenga før du skriver noe neste gang. Sannheten er nemlig nokså anderledes enn det du skriver her uten at jeg skal gå får nøye inn på detaljene bak akkurat den overgangen. De omstendigheten som ville ha seg slik at Holm bare ikke KUNNE fortsette i den spillergruppa, var alt andre enn sportslige. De var høyst personlige.
Og hva faen er egentlig en skikkelig Oslogutt? Finnes det noe slikt?? Alle som heier med VIF er jo innflytta bønder som søker stammetilhørighet. En eller annen tilhørighet. Og noen få av de ender opp med å heie på et møkkalag, vel å merke bare hvis mange nok andre gjør det. Og om vinteren blir dere hjemme, fordi dere ikke vet hva Jordal amfi er, så hockeygutta deres må spille for 519 tilskuere. Svakt. VIF er ikke noe mer enn Oslo's skam. LSK er bedre, har flere titler og er rett og slett en bedre fotbalklubb. Til og med LYN er bedre enn VIF. 'Nuff said.
En som kommer fra Skedsmo, har å holde med LSK, eller holde kjeft for å unngå det store feite Judas-stempelet. Du er ganske så forvirra som holder med Søpla, jeg kan vel fortelle deg så mye.LSK Norges beste lagKommentar
-
Dersom det stemmer at de ligger så dårlig ann økonomisk som det kom ut i RB idag, så har de ikke mye annet valg enn å måtte selge en spiller eller flere i løpet av sesongen. Dere har tilåmed budsjettert med å selge en spiller for ca 5 mill (?). Når laget gjør det så dårlig, så synker også naturligvis prisen på spillerne (regner med du kan det om tilbud/etterspørsel). Etterspørselen på spillere som ikke presterer synker jo så klart. Riise har ikke vært en del av den dårlige sesongen deres ettersom han er skadet, og er per idag kanskje det eneste salgsobjektet dere har som dere kan tjene godt med penger på.
Ettersom dere allerede er godt på etterskudd i økonomien, betyr det at dere kan ikke selge mange spillere, pga dere har ikke penger til å erstatte dem. Derfor vil det være naturlig å se etter en løsning hvor man selger kun EN spiller, gjerne en hvor man har noen til å erstatte plassen hans på laget. Om salget blir til VIF, RBK eller utlandet eller hva som helst, tror jeg har liten betydning når de som styrer økonomien i klubben deres begynner å telle kroner og øre.
De pengene dere evt vil få inn, vil først og fremst gå til å dekke underskudd, samt at det er ment at LSK skal overta som eiere av Bjørkøy (som kom ETTER budsjettet for 2008 var satt opp), noe de sikkert har kontraktsbundet seg til, og må forholde seg etter visse krav fra investorene. Det er jo sikkert mulig å strekke litt på dette dersom investorene er litt lette å ha med å gjøre, men de vil jo i teorien tjene penger de og.
Så selvom dere hater det aldri så mye, så er ikke ett salg til VIF helt utelukket tror jeg. At det å selge til VIF er dårlig butikk ser jeg ikke helt hvordan du kan begrunne. Andresen ble lovet ca 60 mill å handle spillere for når han kom til enga, og det han har brukt har han så og si fått tilbake gjennom salget av Grindheim. Så om LSK hadde fått ett bud på noe rundt 15 mill fra VIF (noe som ikke er helt urealistisk) så tror jeg nok de ville vurdert det nøye, ikke avblåst det pga "vi vil ikke selge til søpla".
Eller er du helt uenig?
LSK sliter ikke økonomisk (forskjell på det å slite økonomisk og at ting ikke har gått så bra som forventet) selv om klubben har hatt en dårlig sesong til nå, dersom laget går videre til 1 runde i UEFA cupen (som seedet lag er jo det mulig) og vinner en del av de første kampene etter ferien er nok sesongen reddet, og uansett klarer de nok 1 sesong med minus dersom de skulle ende opp med det til slutt.Kommentar
-
Jeg håper virkelig Riise er glad i klubben vår og avkrefter alle spekulasjoner, men hvis han vil vekk og heller spille for Vålerenga, får han bare gå. Faen heller, ingen spillere er større enn klubben.A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.
Twitter-brukerKommentar
-
At vif ønsker deg BHR er vel bare naturlig, han er vel norges desidert neste ving..!Kommentar
-
Blir kvalm/irritert når jeg hører at kålenga er ute etter BHR. Håper ledelsen i LSK ordner opp i disse spekulasjonene snarest. Mistenker at BHR er ute etter mer penger og det skjønner jeg jo når oldboysspiller Riseth hever over 3 mill i året. Men først må han komme seg på beina igjen og prestere på banen.
Årslønna til Riseth er neppe 3,5 mill. Men med sig-on-fee (siden ikke rbk fikk penger for han) ved inngåelse av kontrakt pluss årslønn blir vel regnestykket ca 7 mill tilsammen over 2 år.. så er vel kanskje 5 av de sig-on-fee (overgangspenger) og ca 2 mill lønn... dvs ca 1 mill i året i lønn!
Men penger er penger og han har vel fått mer enn han burde, så er jo enig i at det har kostet mye penger for en såpass gammel mann.... hehe!!Kommentar
-
hvis det stemmer at bhr og mamma er overasket over at interesseen fra søppla ble så kontant avvist, så tolker jeg det dit hen at han vurderer å gå til søppla.
da er det bare å kaste han på hue og ræva ut, skal gjerne være med å kaste.Kommentar
-
Forøvrig ville jeg ikke blame ham for å ønske seg tredoblet årslønn. Forventer ikke at en Sunnmøring skal tenke i andre baner enn penger. Men denne tredoblingen av årslønna er jo også kun "TV2 vet at"-journalistikk...Kommentar
-
Tviler på det...
Jeg er født og oppvokst i oslo, spilt både fotball og hockey for VIF i mine (enda) yngre dager. Så at jeg bor her nå, betyr ikke at jeg er nødt til å holde med LSK eller holde kjeft. Tilfeldigheter kan ha stor betyning for hvor man bosetter seg, og man endrer ikke meninger av den grunn.Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...
JA, det er det
*Hoho er en skapfugl*Kommentar
-
Om du hadde flytta fra Lillestrøm til oslo, hadde du bytta klubb da?
Tviler på det...
Jeg er født og oppvokst i oslo, spilt både fotball og hockey for VIF i mine (enda) yngre dager. Så at jeg bor her nå, betyr ikke at jeg er nødt til å holde med LSK eller holde kjeft. Tilfeldigheter kan ha stor betyning for hvor man bosetter seg, og man endrer ikke meninger av den grunn.
Når du er født og oppvokst i skedsmo og setter deg i klanen og synger: ut med bønna.
faen det er ironisk .Kommentar
-
Blir sliten av all den gudsjammerlige hetsingen av motstandersupportere som kommer inn hit. Skal man gjøre det, så gjør det iallefall med litt finesse og ironi, ikke dårlig skjult mindreverdighetskomplekser og vrøvl.
Hoho har ikke prøvd annet enn å være saklig, og til og med besvart
banaliteter etter beste evne.
Det som hadde vært morsomt er så høre på BHR sine uttalelser, eller kanskje ikke. Pr idag virker det som om VIF dessverre har større ambisjoner enn oss.
LSK gamblet og tapte eller dreit seg ut, i denne omgang, Nordlie-fadesen kan
hende vil ligge over oss som en klam hånd i flere sesonger, med minder vi ikke blir like flinke til å hente gode spillere for slikk og ingenting igjen.
Personlig tror jeg vel BHR absolutt kunne tenkt å spille for VIF. Han er sunnmøring og fotballspiller, tenker, eller dvs mor Riise tenker på hvor
han kan få fremmet karrieren sin og fyllt opp kontoen sin.
Slik det er idag, ser det lysere ut for VIF enn LSK - på papiret.
(Målsettingen bør jo fortsatt å være å komme foran VIF på tabellen og
hevne 0-3 på Åråsen).
Det er jo bare spørmål om tid før en slik veritabel satsing vil gi suksess, hvis
VIF fortsetter støvsuge norske spillere. Jeg sier ikke på noen måte at de vil bli Norges nye RBK, det tror jeg de aldri vil klare med mindre de ikke får
klarere linjer på hvordan laget skal spille og hvilke spillere som skal kjøpes.
En annen taktikk innen kjøpspolitikken er ikke nødvendigvis å kjøpe spillere
som styrker første 11'ern, men å drive "damage control", altså styrke stallen i bredden samtidig som svekker motstanderne. En kjent og kjær taktikk RBK brukte mot slutten storhetsperioden. Om det var bevist eller ubevist skal stå usagt, men det var kanskje en av årsakene til trøndernes fall.
Vel, nok om det. Skulle vi få et bud på 20-25 mill, og BHR fortsatt går
og hangler med en skade, synes jeg LSK Invest absolutt burde vurdere
et salg slik at vi kan få inn 4-5 nye forsterkninger neste sesong.Kommentar
-
Kommentar
-
Hoho "Thomas Holm - Skikkelig oslogutt. Ville ALDRI forlate enga og hele den regla der, men fikk ett godt sportslig tilbud i Molde, samt familien ville det osv. Da forsvant han."
Jau. Joggu sa jeg smør!
-Dette viser vel akkurat hvor lite peiling du har, og at du egentlig bare har å holde kjeft, fordi dette er søppel. Sjekk LITT nøyere hvorfor Thomas Holm ikke kunne bli i Kålenga før du skriver noe neste gang. Sannheten er nemlig nokså anderledes enn det du skriver her uten at jeg skal gå får nøye inn på detaljene bak akkurat den overgangen. De omstendigheten som ville ha seg slik at Holm bare ikke KUNNE fortsette i den spillergruppa, var alt andre enn sportslige. De var høyst personlige.
Og hva faen er egentlig en skikkelig Oslogutt? Finnes det noe slikt?? Alle som heier med VIF er jo innflytta bønder som søker stammetilhørighet. En eller annen tilhørighet. Og noen få av de ender opp med å heie på et møkkalag, vel å merke bare hvis mange nok andre gjør det. Og om vinteren blir dere hjemme, fordi dere ikke vet hva Jordal amfi er, så hockeygutta deres må spille for 519 tilskuere. Svakt. VIF er ikke noe mer enn Oslo's skam. LSK er bedre, har flere titler og er rett og slett en bedre fotbalklubb. Til og med LYN er bedre enn VIF. 'Nuff said.
En som kommer fra Skedsmo, har å holde med LSK, eller holde kjeft for å unngå det store feite Judas-stempelet. Du er ganske så forvirra som holder med Søpla, jeg kan vel fortelle deg så mye.Kommentar
-
Det som slo meg i natt er at dette er jo bare fortsettelsen av Martines lobbyvirksomhet i landslagssammenheng. Han har brukt landslangssamlingene til å lure til seg Doffen og Lars Iver Strand.
Jeg regner med han også har vært en tur innom på rommet til BHR under samlingene i fjor høst, og dette er min eneste reelle frykt i forhold til dette.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Jeg velger å tro at dette er mer snakk enn virkelighet. Når gutten ikek har utalt seg skikkelig om saken skal jeg la tvilen komme ham til gode. Når det er sagt så er jeg møkk lei av alt pratet til disse spillerne som er så utfattelig glad i klubben sin. Husker Bjør Helge tidligere har sagt at han elsker klubben og at det ikke finnes bedre supportere enn kfl. Jeg kan skjønne at gutten vil tjene mer penger, men om han virkelig vurderer søppla som en reell mulighet burde det ikke være umulig å kunne bla opp litt mer penger og gi ham en lønn han er fornøyd med.
Bare en ting å si om dette; Går han inn i forhandlinger med Enga har vi ikke bruk for gutten. Da er han ikke intressert i å gi 100 % for LSK, og vi kan skade ham på trening og sende ham til slummen!Kommentar
Kommentar