TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #81
    Det er vel heller ingen tvil om at BHR tjener mindre en hva han er verd. Han er en landslagsspiller som med en skadefri høstsesong nok er tapt for LSK. Jeg synes vi burde gi han mer lønn for å trigge han til å fortsette i klubben. 1,2 mill for han er ikke rare greiene. Håper vi etter hvert kan realisere drømmene hans om en god klubb i utlandet og at vi får en god slump penger for han.

    Men...

    Hvis han går til enga kan han brenne i helvete!
    Last edited by Kjell.T.Ring; 27.06.2008, 09:00.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Mollari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Dec 2003
      • 135

      #82
      Opprinnelig skrevet av Folke
      Men LSK eier kun 20% av BHR og når vif har lagt inn bud på 7 mill så sier det seg selv at det ikke er god butikk...!
      LSK sliter ikke økonomisk (forskjell på det å slite økonomisk og at ting ikke har gått så bra som forventet) selv om klubben har hatt en dårlig sesong til nå, dersom laget går videre til 1 runde i UEFA cupen (som seedet lag er jo det mulig) og vinner en del av de første kampene etter ferien er nok sesongen reddet, og uansett klarer de nok 1 sesong med minus dersom de skulle ende opp med det til slutt.
      Om jeg har forstått det rett så har ikke LSK 20% av BHR, men 20% av LSK Invest. Sånn sett blir vel den eneste gevinsten at LSK Invest får inn litt cash.
      http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

      Kommentar

      • Slakter Fjes
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 288

        #83
        Forholdet til vålerengen if er for meg nært knyttet til Sportsklubbens identitet. Identitet skapes gjennom å sammenlikne seg med andre, og det er således en sterk korrelasjon mellom hvor mye jeg elsker Lillestrøm og tilsvarende misliker bydelsklubben.

        Ingenting er verre enn søpla, og det har JÅF helt åpenbart forstått. BHR har, etter min oppfatning, i større grad en mange av de andre spillerne vært flink til å prate opp sitt forhold til Sportsklubben, og gi et inntrykk av at dette er en klubb han er glad i. Hans taushet i denne saken synes jeg er urovekkende, og kanskje vil dette vise hva unge Riise egentlig står for. Om han synes bydelsklubben er en interessant klubb å spille for, kan det være vanskelig å forstå hvorfor vi skal beholde han på Åråsen. Jeg håper BHR står frem og avkrefter vålerengen-ryktene, og forsikrer om at han skal gi alt for Sportsklubben fremover.

        Dette sagt, om man ser bort fra det etiske aspektet har alt en pris, også BHR. Men for søpla er prisen minst dobbel!! Minst!
        "And I never thought this life was possible.
        You're the yellow bird that I've been waiting for."
        Bright Eyes - Poison Oak

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #84
          Opprinnelig skrevet av Mollari
          Om jeg har forstått det rett så har ikke LSK 20% av BHR, men 20% av LSK Invest. Sånn sett blir vel den eneste gevinsten at LSK Invest får inn litt cash.
          LSK eier kun 10%.

          Anyhow; Har LSK Invest noe å si når klubber har lyst å kjøpe spillere som de eier? eller er det LSK som bestemmer?
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #85
            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Det er vel heller ingen tvil om at BHR tjener mindre en hva han er verd. Han er en landslagsspiller som med en skadefri høstsesong nok er tapt for LSK. Jeg synes vi burde gi han mer lønn for å trigge han til å fortsette i klubben. 1,2 mill for han er ikke rare greiene. Håper vi etter hvert kan realisere drømmene hans om en god klubb i utlandet og at vi får en god slump penger for han.
            Jeg ser ikke poenget med å tilby BHR høyere lønn. Han fikk en solid lønnsøkning da han forlenget kontrakten og er bundet til LSK ut kontraktstida med den lønna han har i dag. Årslønna han hever i dag samt ønsket om å komme til en større klubb bør være motivasjon god nok til å prestere i LSK. Så får vi heller selge ham hvis/når vi får et skikkelig bud fra en utenlandsk klubb.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #86
              Å tilby spillerne høyere lønn hver gang klubber henvender seg er nok i tillegg svært dårlig politikk i det lange løp.

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                #87
                Opprinnelig skrevet av Torolf
                Jeg ser ikke poenget med å tilby BHR høyere lønn. Han fikk en solid lønnsøkning da han forlenget kontrakten og er bundet til LSK ut kontraktstida med den lønna han har i dag. Årslønna han hever i dag samt ønsket om å komme til en større klubb bør være motivasjon god nok til å prestere i LSK. Så får vi heller selge ham hvis/når vi får et skikkelig bud fra en utenlandsk klubb.
                BHR har selvsagt ingen ikke krav på en høyere lønn enn det han har i avtalen sin. Det betyr likevel ikke at det hadde vært dumt å tilby han høyere lønn.

                Personlig synes jeg det ikke er særlig god personalpolitikk (og heller ikke god "buttikk") å la klubbens desidert beste og mest attraktive spiller tjene vesentlig mindre enn klubbens best betalte spillere. Foreksempel tjener både Khaled Mouelhi og Vidar Riseth mye mer enn Riise, selv om dette på ingen måte kan forklares ut fra prestasjoner. Etter min mening bør vi derfor respondere ved å tilby ham konkurransedyktige lønnsbetingelser og ny forlenget kontrakt.

                Forøvrig føler jeg at dette (vet at lengen på kontrakten er helt ulik) er litt Robert-Koren-all-over-again; dvs. ikke ta vare på de aller beste og viktigste spillerne, de vi vet leverer varene, men heller sløse bort pengene på spillere som har prestert tålelig bra i andre klubber.

                Når det gjelder spørsmålet om hvor lenge BHR er bundet til LSK, lurer jeg på om dette kan sies å være riktig etter "Webster"-saken. Dersom han har muligheten til å benytte seg av den, vil den "lave" lønna hans paradoksalt nok kunne bli det som gjør at han forsvinner. I såfall blir LSK (investorene) stående igjen med de samme "vekslepengene" han får i lønn.
                Last edited by vollafugl; 27.06.2008, 16:31.

                Kommentar

                • CLAYTONZANE
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jul 2005
                  • 74

                  #88
                  la nå mannen spille en kamp før man begynner å diskutere lønn og slikt. Han er på lamgtidskontrat slik erdet bare.

                  Enga kjøp heller Hoseth
                  nei og nei

                  Kommentar

                  • morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

                    #89
                    Planen med BHR hos vif er vel bare for å sikre seg at de får John Arne Riise da han blir tuppa vekk fra Roma..
                    De er livredde for at vi får begge..
                    Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                    Kommentar

                    • aguado
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 448

                      #90
                      Ærlig talt, når ble 1,2 millioner i årslønn for småpenger å regne? De meningsløse lønningene til menn som Bjørkøy, Pedersen, Lie og ikke minst Riseth kan ikke være et argument for noe annet enn å ta fra noen lederansvaret. Her har man virkelig gått totalt bananas.

                      Forresten interessant å merke seg at året etter at Per Berg trekker seg ut fra klubben så ramler man igjen på ræva og styrer mot et underskudd på 20 millioner (jmf nyhetstråden). Dersom det virkelig ikke sitter noe økonomisk kompetanse igjen i klubben får man heller leie det inn eller noe. Det går ikke an å holde på slik, spesielt ikke når man er inne i en høykonjunktur som nå.

                      Kommentar

                      • fotball_marthe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1069

                        #91
                        Hvorfor spilte ikke Riise i dag ? Har det noe med overgangsryktene å gjøre, altså at han ikke ble tatt ut pga de ryktene ?
                        Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av fotball_marthe
                          Hvorfor spilte ikke Riise i dag ? Har det noe med overgangsryktene å gjøre, altså at han ikke ble tatt ut pga de ryktene ?
                          BHR og Marius spilte ikke i dag pga av at kampen gikk på kunstgress,noe som ikke er bra for skadene dem har hatt. Men fy faen så dem var savna i dag.

                          Kommentar

                          Working...