TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    TV 2: - Vålerenga er ute etter Bjørn-Helge Riise

    Vålerenga vil dra nytte av LSK`s pressede økonomi og ønsker Bjørn Helge Riise.

    I en SMS til TV2 skriver Jan Åge : Det er større sjans for at Elvis spiller på Norwegian Wood enn at vi selger Bjørn Helge til Vålerenga.

    Herlig Jan Åge, herlig!!!

    Hva tror egentlig Vålerenga de er? Forbanna møkkalag av dimensjoner!

    Link : http://tv2sporten.no/fotball/tippeli...cle2027595.ece
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    #2
    Latterlig av VIF, og herlig svar fra JAF.

    Selger LSK BH til søpla tror jeg det er mange sesongkort som ikke blir fornyet neste år.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Likte ikke at BHR ikke sa at han aldri i verden går til Enga.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #4
        Opprinnelig skrevet av iL
        Likte ikke at BHR ikke sa at han aldri i verden går til Enga.
        Regner med at det er en selvfølge.

        Har BHR ambisjoner om spill i utlandet( i en lengre periode) er hans neste overgang nesten nødt til å bli ut av landets grenser. Dessuten tror jeg ingen ser på en overgang til Vålerenga som et kjempesteg fra LSK.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #5
          Hvis dette skjer så kan vi like godt selge åråsen til dem også,da går jeg aldrig mere på fotballkamp

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #6
            Dette skal søpla bare drite i!

            Faen så sinna jeg blir, de har 200 midtbanespillere i troppen, og skal nå sikle på Bjørn Helge?

            LSK skal aldri, aldri, aldri, under noen omstendighet bidra med noe som helst positivt til søpla, langt mindre selge stjernespillere til de sprøytenarkomane. Vi kan rykke ned, skifte navn på stadion, spille i rosa bortedrakter, men vi selger for faen ikke stjernene våre til søpla!
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Hoho
              -Engasupporter-
              Forumsadist
              • Oct 2006
              • 140

              #7
              Skjønner veldig godt at det er totalt uaktuelt for enhver LSK'er å si at det er ok å selge en spiller til ett hat-lag som VIF. Men ser man litt utenforstående på det, så ligger dere jo dårlig ann økonomisk (ikke at jeg har noen annen kilde enn media på det) og VIF har mye penger for tida. Samt spillemessig går det ikke så bra for dere. (neida, vi er ikke på toppen vi heller, men dere har hatt en rimelig dårlig sesong hittil) Sånn sett er det vel ikke helt uaktuelt for klubbene. Bjørn Helge er jo en av de beste offensive spillerne i TL så enhver klubb kan trenge han.

              Genial kommentar fra Fjørtoft når det gjelder å ikke terge på seg supportere. Kan jo se for dere han hadde sagt noe sånt som "nja, kommer VIF med ett godt bud kan vi gjerne diskutere det". Da hadde det vel blitt full slakt her inne med engang.

              På en annen side, så kan man jo si at dersom det er EN spiller dere trenger i den situasjonen dere er i nå, så er det vel kanskje han. En utrolig dyktig spiller som jeg gjerne skulle sett gå til VIF, på lik linje som de fleste andre lag ønsker seg sånne spillere.
              Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

              JA, det er det

              *Hoho er en skapfugl*

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2361

                #8
                BHR eies av LSK Invest, så det er vel de som bestemmer hva som skjer med BHR. Men dette er i utgangspunktet penger som ikke kommer LSK til gode.

                Kommentar

                • Kristiansen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 1332

                  #9
                  Fy faen! Jeg har vært på ferie i 2 dager uten nett og tildels uten tv-tilgang, og det første jeg for høre når jeg kommer hjem er at VIF er intrisert i BHR.
                  Hva faen trur søpla om oss??
                  Trur dem vi er villige til å selge Riise NÅ??
                  Drit i pengene de kommer til å by, IKKE selg Riise til søpla!!!
                  Vi beholder Riise enkelt og greit!

                  Kommentar

                  • Mollari
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2003
                    • 135

                    #10
                    Er vel ikke noe nytt at TV2-journalister rapporterer det de drømte om natta før.
                    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                    Kommentar

                    • glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

                      #11
                      Tror neppe vif har råd til Riise uansett. Han kommer garantert inn på landslaget igjen. Og slik han fremsto før han ble skadet er dette en mann for utenlandske klubber med en feit lommebok. Blir vel neppe solgt for under 20 mill.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #12
                        søpla har vel uendelig med penger. Med tanke på alle de pengene de har måka ut de siste årene er 20 mill for en landslagsspiller lite. En begrenset spiller som hæstad gikk jo for 14 mill (?), hans utenlandspotensiale må jo sies å være uttømt. Lange må vel også ha kostet dem over ti nå i overgang + lønn. Forøvrig tror jeg ikke økonomien i LSk er så ille at vi må ta alle tilbud i betraktning, er vel bare søpla som hører ordet "dårlig" om økonomien og tror vi har 150 mill i narkogjeld på et pølsepapir og ingen rederpenger
                        Last edited by reka; 25.06.2008, 21:43.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Hoho
                          Skjønner veldig godt at det er totalt uaktuelt for enhver LSK'er å si at det er ok å selge en spiller til ett hat-lag som VIF. Men ser man litt utenforstående på det, så ligger dere jo dårlig ann økonomisk (ikke at jeg har noen annen kilde enn media på det) og VIF har mye penger for tida. Samt spillemessig går det ikke så bra for dere. (neida, vi er ikke på toppen vi heller, men dere har hatt en rimelig dårlig sesong hittil) Sånn sett er det vel ikke helt uaktuelt for klubbene. Bjørn Helge er jo en av de beste offensive spillerne i TL så enhver klubb kan trenge han.

                          Genial kommentar fra Fjørtoft når det gjelder å ikke terge på seg supportere. Kan jo se for dere han hadde sagt noe sånt som "nja, kommer VIF med ett godt bud kan vi gjerne diskutere det". Da hadde det vel blitt full slakt her inne med engang.

                          På en annen side, så kan man jo si at dersom det er EN spiller dere trenger i den situasjonen dere er i nå, så er det vel kanskje han. En utrolig dyktig spiller som jeg gjerne skulle sett gå til VIF, på lik linje som de fleste andre lag ønsker seg sånne spillere.
                          Dersom det er sånn at LSK ikke har så god økonomi som klubben har hatt de siste 2 årene, så ville det vel aldri blitt noe god butikk å selge til vif?!!
                          Skal han selges må det større summer på bordet enn hva vif kan komme opp med, minst 2 ganger doffen! Og tar du med at lsk ville blitt liggende lenger nede på tabellen enn med han på laget fremover og med langt færre tilskuere uten han resten av sesongen hadde nok vinninga gått opp i .... ja røyken fra alle brente sesongkorta!!!!!

                          Lykke til med ferien og Bjørn Helge kan dere bare drømme om;-)

                          Kommentar

                          • Monfils
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2008
                            • 54

                            #14
                            Dårlig ann økonomisk, derfor selge Riise til Engen?

                            Krisemaksimering av godt slag isåfall. Vi lever ikke i 2002 lenger, alle som hørte på regnskapet ved LSKs årsmøte i år, trenger ikke frykte mye. En god høstsesong kan i det hele tatt redde mye av vårsesongens fiasko. Ting går opp og ned i foppalklubb, skal temmelig langt ned i gjørma før jeg blir urolig.

                            Forøvrig imponerende å ligge over budsjett i antall besøkende. Snitte over 9000-tallet etter vårsesongen er det bare å ta av seg capsen for. Gledelig!

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1252

                              #15
                              LSK skal selge en spiller i sommer og som jeg har skrevet før så føler jeg meg sikker på at et salg av BHR er det som har vært planlagt fra LSK`s side. Hvem andre spillere vil noen betale for etter innledningen av årets sesong?
                              At vif skulle komme på banen kom nok temmelig overraskende men jeg er sikker på at om vif legger nok penger på bordet så er han hos de mørkeblå fra 1. august.

                              Kommentar

                              • Hoho
                                -Engasupporter-
                                Forumsadist
                                • Oct 2006
                                • 140

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Folke
                                Dersom det er sånn at LSK ikke har så god økonomi som klubben har hatt de siste 2 årene, så ville det vel aldri blitt noe god butikk å selge til vif?!!
                                Skal han selges må det større summer på bordet enn hva vif kan komme opp med, minst 2 ganger doffen! Og tar du med at lsk ville blitt liggende lenger nede på tabellen enn med han på laget fremover og med langt færre tilskuere uten han resten av sesongen hadde nok vinninga gått opp i .... ja røyken fra alle brente sesongkorta!!!!!

                                Lykke til med ferien og Bjørn Helge kan dere bare drømme om;-)

                                Dersom det stemmer at de ligger så dårlig ann økonomisk som det kom ut i RB idag, så har de ikke mye annet valg enn å måtte selge en spiller eller flere i løpet av sesongen. Dere har tilåmed budsjettert med å selge en spiller for ca 5 mill (?). Når laget gjør det så dårlig, så synker også naturligvis prisen på spillerne (regner med du kan det om tilbud/etterspørsel). Etterspørselen på spillere som ikke presterer synker jo så klart. Riise har ikke vært en del av den dårlige sesongen deres ettersom han er skadet, og er per idag kanskje det eneste salgsobjektet dere har som dere kan tjene godt med penger på.

                                Ettersom dere allerede er godt på etterskudd i økonomien, betyr det at dere kan ikke selge mange spillere, pga dere har ikke penger til å erstatte dem. Derfor vil det være naturlig å se etter en løsning hvor man selger kun EN spiller, gjerne en hvor man har noen til å erstatte plassen hans på laget. Om salget blir til VIF, RBK eller utlandet eller hva som helst, tror jeg har liten betydning når de som styrer økonomien i klubben deres begynner å telle kroner og øre.

                                De pengene dere evt vil få inn, vil først og fremst gå til å dekke underskudd, samt at det er ment at LSK skal overta som eiere av Bjørkøy (som kom ETTER budsjettet for 2008 var satt opp), noe de sikkert har kontraktsbundet seg til, og må forholde seg etter visse krav fra investorene. Det er jo sikkert mulig å strekke litt på dette dersom investorene er litt lette å ha med å gjøre, men de vil jo i teorien tjene penger de og.

                                Så selvom dere hater det aldri så mye, så er ikke ett salg til VIF helt utelukket tror jeg. At det å selge til VIF er dårlig butikk ser jeg ikke helt hvordan du kan begrunne. Andresen ble lovet ca 60 mill å handle spillere for når han kom til enga, og det han har brukt har han så og si fått tilbake gjennom salget av Grindheim. Så om LSK hadde fått ett bud på noe rundt 15 mill fra VIF (noe som ikke er helt urealistisk) så tror jeg nok de ville vurdert det nøye, ikke avblåst det pga "vi vil ikke selge til søpla".

                                Eller er du helt uenig?
                                Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                JA, det er det

                                *Hoho er en skapfugl*

                                Kommentar

                                • Monfils
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Jun 2008
                                  • 54

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  LSK skal selge en spiller i sommer og som jeg har skrevet før så føler jeg meg sikker på at et salg av BHR er det som har vært planlagt fra LSK`s side.
                                  Pardon, foreslår å lese åpningsinnlegget en gang til..

                                  Kommentar

                                  • Kanarifugl84
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2007
                                    • 2319

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                    I en SMS til TV2 skriver Jan Åge : Det er større sjans for at Elvis spiller på Norwegian Wood enn at vi selger Bjørn Helge til Vålerenga.

                                    Herlig Jan Åge, herlig!!!
                                    På lsk.no kommenterer Fjørtoft det hele på denne måten:

                                    - Det er større sjanse for at Elvis Presley spiller på byfesten i Lillestrøm neste år enn at Bjørn Helge Riise spiller for Vålerenga, avslutter manageren.
                                    Elvis Presley spiller garantert ikke på byfesten i Lillestrøm neste år. Med mindre vi rykker ned(noe vi ikke gjør...) spiller ikke Bjørn Helge Riise for søplelag nr.1 neste sesong.

                                    Kommentar

                                    • LasseN
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1610

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                      Med mindre vi rykker ned(noe vi ikke gjør...) spiller ikke Bjørn Helge Riise for søplelag nr.1 neste sesong.
                                      Akkurat nå tør jeg vedde på noen av de to..
                                      LasseN

                                      Kommentar

                                      • Robiwan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 603

                                        #20
                                        Selv mistenker jeg VIF for å skape konflikter i LSK. De vet at dette her er noe som skaper blest i LSK, og som tar fokuset bort fra det sportslige. Så det beste her er å ikke gi denne saken noen oppmerksomhet.
                                        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                        Kommentar

                                        Working...