Hva er en toppspiss ??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    #21
    Hva er en toppspiss?
    Magnus Myklebust :lol:

    Kommentar

    • Kimito
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 2601

      #22
      Magnus Myklebust virker som en klassesigning allerede. Det er jeg helt enig i...også var det en annen kar som scoret også

      ...og til PA:

      Jeg forsvarte Sundgot hardt i fjor vinter og står på mitt. Jeg har heller ikke vært negativ til Mifsud, men forhåpningsfull.

      Ellers legger jeg merke til at du argumenterer med forferdelig lite annet enn bare å si at han er dårlig.
      Ferdigskåra

      Kommentar

      • Loddet
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 325

        #23
        Å være en toppspiss er etter min mening veldig mye mer enn bare det å score mål. Når Zane var i klubben var ham et helt angrep alene. Han var ballvinner, tilrettelegger og målscorer. Uten han tror jeg ikke engang vi hadde tatt medalje i 2001.

        Arild Sundgot er verken en ballvinner eller en tilrettelegger, og etter min mening ikke en toppspiss (til og med jeg innrmmer likevel at han har blitt bedre på dette i de senere sesonger, men det skulle bare mangle..). Dette skinner totalt igjennom de kampene han ikke scorer mål. Derfor er det veldig lett å bli kritisk til Sundgot. Hvis vi skal satse mot toppen er ikke Sundgot god nok. Vil vi derimot bli nummer 5-7 er han derimot en spiller vi har bruk for.

        Jeg vil at vi skal satse mot toppen. Derfor vil jeg at vi skal hente en toppspiss. Det har vi definitivt ikke idag..

        Kommentar

        • Rawe
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2004
          • 60

          #24
          Deilig at Myklebust skåret i dag! Nå som både han og Mifsud har åpnet skåringskontoen får vi bare håpe de begge kan spille videre og skåre mange mål denne sesongen og ta litt av presset av skuldrene til Sundgot
          eLSKer

          Kommentar

          • Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

            #25
            Opprinnelig skrevet av mr_e
            Å være en toppspiss er etter min mening veldig mye mer enn bare det å score mål. Når Zane var i klubben var ham et helt angrep alene. Han var ballvinner, tilrettelegger og målscorer. Uten han tror jeg ikke engang vi hadde tatt medalje i 2001.

            Arild Sundgot er verken en ballvinner eller en tilrettelegger, og etter min mening ikke en toppspiss (til og med jeg innrmmer likevel at han har blitt bedre på dette i de senere sesonger, men det skulle bare mangle..). Dette skinner totalt igjennom de kampene han ikke scorer mål. Derfor er det veldig lett å bli kritisk til Sundgot. Hvis vi skal satse mot toppen er ikke Sundgot god nok. Vil vi derimot bli nummer 5-7 er han derimot en spiller vi har bruk for.

            Jeg vil at vi skal satse mot toppen. Derfor vil jeg at vi skal hente en toppspiss. Det har vi definitivt ikke idag..
            "- Jeg har alltid hatt troen på Arild, han kommer til så mange sjanser at det ville vært et tidsspørsmål før målene kommer. Han er utrolig viktig for laget, med sine ferdigheter som oppspillspunkt. Han er en meget god targetman som holder på kula til laget har fått flyttet seg opp på banen og er flink til å fordele ballen og flikke den videre."

            Tror du Uwe bare sier dette for morro skyld? Eller tror du han bare ikke har peiling på fotball? (selv om han har spilt proff fotball i england og fått toppkarakter på trenerutdannelsen i Tyskland).

            Sorry at jeg sier det, men jeg må bare rett og slett le når jeg leser innlegget ditt. Du sier blant annet at Sundgot ikke er en tilrettelegger, men se på assist statestikken i LSK de siste 5 åra, og jeg tror du vil få deg en overaskelse! Du sier også at vi ikke har en toppspiss. Vel, Sundgot scora jo en god del mål i fjor, Mifsud er en veldig spennende spiller, det er også Myklebust, som jeg tror kan bli en hit allerede i år. Vi har også Powell i bakhånd. Det holder for meg! Selvsagt ville jeg ikke sagt nei til å hente en annen klassespiss, men de koster som vel alle veit en del penger, noe vi ikke har for mye av. Dessuten har vi vi etter min mening mer bruk for en forsvars spiller og en høyre ving.

            Kommentar

            • Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

              #26
              Opprinnelig skrevet av mr_e
              Å være en toppspiss er etter min mening veldig mye mer enn bare det å score mål. Når Zane var i klubben var ham et helt angrep alene. Han var ballvinner, tilrettelegger og målscorer. Uten han tror jeg ikke engang vi hadde tatt medalje i 2001.

              Arild Sundgot er verken en ballvinner eller en tilrettelegger, og etter min mening ikke en toppspiss (til og med jeg innrmmer likevel at han har blitt bedre på dette i de senere sesonger, men det skulle bare mangle..). Dette skinner totalt igjennom de kampene han ikke scorer mål. Derfor er det veldig lett å bli kritisk til Sundgot. Hvis vi skal satse mot toppen er ikke Sundgot god nok. Vil vi derimot bli nummer 5-7 er han derimot en spiller vi har bruk for.

              Jeg vil at vi skal satse mot toppen. Derfor vil jeg at vi skal hente en toppspiss. Det har vi definitivt ikke idag..
              Når det gjelder om Sundgot er en ballvinner, så tror jeg egentlig at du bør henvende deg til f.eks. Vidar Riseth i RBK og spørre om han har noen tanker rundt dueller med Sundgot. Han har vært igjennom noen nå, og har vel kommentert at det alltid er harde dueller de to imellom. Harde, men fair. Riseth kommenterte vel etter kampen på Åråsen at han syntes dommerne blåste for lett i sånne dueller.

              Tilrettelegger: Om det er noe man evt kan "klandre" Sundgot for, så er det vel muligens for ikke å være mer egoistisk. Jeg kan gjerne trekke frem pasningen til Mifsud forut for 2-0 mot RBK som et eksempel på hvordan han legger tilrette for andre. (At dommeren feilaktig annulerte scoringen kan ingen av spillerne lastes for).

              Toppspiss: Siden du ikke er fornøyd med Sundgot, så lurer jeg på hva du egentlig legger i ordet toppspiss?

              Til slutt: Sundgot har vært lenge i LSK nå, og har jevnt og trutt levert varene. Det er ikke tilfeldig at dte bare er Tommy som har scoret flere for LSK! Og når økonomien er som den er, så skal vi være sjeleglade for at vi har en spiss som Sundgot i stallen.
              Knurr...

              Kommentar

              • Loddet
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 325

                #27
                Hvorfor kommer ikke Lillestrøm høyere enn nummer sju på tabellen med Arild Sundgot fast på laget?

                Hvorfor har ikke engang en sveitsisk bakgårdsklubb vist interresse for vår kjære toppspiss?

                Hvis man snart har spilt et tiår som spiss i Lillestrøm, er det da for mye å forlange at det scores endel mål?

                Som sagt er jeg fornøyd med Arild, så lenge vi ikke vil kjempe i toppen. Og ikke økonomien tillater at vi kjøper inn noe nytt (men det skal vel den kanskje gjøre nå??)Men skal vi det kjempe i toppen, er han for dårlig.

                Bolsen3: Hyggelig at jeg får deg i godt humør. Mitt råd til deg at du burde komme deg på kamper for å kunne gi din egen bedømming av Sundgot, og ikke bare sitere andre og se på statistikk.

                Eksil-Kanari: Vidar Riseth går knapt inn i en fair duell, så du skal vel kanskje ikke legge så mye vekt på hve han sier. I tillegg har jeg allerede skrevet hva jeg legger i det å være en toppspiss for lillestrøm.

                Det finnes gode grunner til at Arild Sundgot ikke har noen stor stjerne i KFL.. Kom dere på kamp ihvertfall, og gjør opp deres egen mening..

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #28
                  Om du vet hva det vil si å være toppspiss for LSK, og Gilbert etter din mening ikke fyller den rollen, så har du kanskje noen forslag til kandidater som etter din mening er gode nok?
                  Ronaldo, kanskje? Eller Henke Larsson?
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • Loddet
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 325

                    #29
                    Jeg kan ihvertfall nevne de spissene i tippeligaen jeg mener er bedre enn Gilbert: Iversen, Årst, Occean, Helstad, Kovacs, Winters, Sæternes, Østenstad, Garba, Johnsen. Kan ikke komme på noen flere enn disse, vi får håpe det blir færre av dem i løpet av sesongen.

                    Kommentar

                    • PA
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 500

                      #30
                      Kimito

                      Forumonanist



                      Ble Medlem: 20 Jan 2004
                      Innlegg: 238
                      Bosted: Tilbake i Bergen (ikke like eksotisk som Spania eller Fetsund.)
                      Skrevet: 21:48 - Torsdag 05 Mai 2005 Tittel:

                      --------------------------------------------------------------------------------

                      Magnus Myklebust virker som en klassesigning allerede. Det er jeg helt enig i...også var det en annen kar som scoret også

                      ...og til PA:

                      Jeg forsvarte Sundgot hardt i fjor vinter og står på mitt. Jeg har heller ikke vært negativ til Mifsud, men forhåpningsfull.

                      Ellers legger jeg merke til at du argumenterer med forferdelig lite annet enn bare å si at han er dårlig.

                      Argumenter mot Sundgot:

                      - Sundgot går ikke i dueller
                      - Han har ikke målteft
                      - Han løper lite
                      - Han er treg

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av PA
                        Argumenter mot Sundgot:

                        - Sundgot går ikke i dueller, som da resulterer i færre farligheter
                        - Han har ikke målteft
                        - Han løper lite
                        - Han er treg


                        Holder det?
                        Hadde det ligget noe i de argumentene så hadde det holdt, men av de argumentene så er det bare at han er treg som er riktig. Han går inn i dueller og vinner ganske mange av dem, han har absolutt målteft og han løper og jobber mye gjennom hele kampen...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #32
                          Jeg skjønner nesten ikke at det går an, jeg.

                          Selv de som synes Sundgot ikke har noe å gjøre på et topplag i eliteserien innrømmer eller legger faktisk vekt på at han er god til å ta i mot og holde på kula, og servere videre, og at det er en viktig rolle for en spiss. Men når jeg desperat og tydeligvis helt forgjeves prøver å få fram at han I TILLEGG er blant toppskårerne i eliteserien, både totalt og enda mer ifht spilletid, da får vi høre at det gjelder ikke bare å skåre mål ! Det er jo nettopp poenget mitt: Sundgot gjør BEGGE DELER !

                          Hvor ligger de "toppspillerne" som nettopp ble nevnt, på skåringslista ? Jo, de ligger BAK Sundgot (eller er ikke på lista i det hele tatt) - alle unntatt Fr. Johnsen. Er det noen som tror at en toppskårer putter like mange uansett hvilken klubb han spiller for ? Eller med andre ord ikke tror at en del av Johnsens skåringer har litt med det å gjøre at han spiller på Norges mestvinnende klubb de siste fjorten-femten åra ?

                          Hvor mange kamper har de sett, og hvor mye fotball skjønner de som ikke ser annet enn at Sundgot (som alle andre, men litt oftere enn jeg liker) misser på feite sjanser, og at han ikke har fart ? Er det overhodet ikke mulig å se hvordan totalen, den samla innsatsen, en spiller bidrar med kompenserer for åpenbare svakheter (som alle spillere har på en eller flere områder) ?

                          Jeg skjønner nesten ikke at jeg gidder, jeg.

                          Forøvrig er jeg uenig med en annen Sundgot-forsvarer som mente han ikke hadde fått tillit. Tvertimot er noe av det jeg er enig med Erlandsen i at han hadde meget stort tillit til Sundgot, og så at Arilds bidrag og innsats ellers, og det at han er en smart spiller som derfor kommer til flere sjanser enn de fleste, kompenserte for elendig uttelling på de "opplagte" sjansene. (Jeg er mindre enig med AE i tilliten han alltid hadde til Powell når han var skadefri, men det skyldes også at jeg er litt skeptisk til at Erlandsen alltid ville spille med to store, sterke spisser.)

                          Jeg er såpass klar over Sundgots svakheter at jeg langt på vei er enig i at Sundgot er en god norsk spiss, men ikke av internasjonal klasse, og at vi derfor kan regne med å beholde ham ei god stund. Det tror jeg stemmer - når Bjørn Hanssen for en del år siden (da både Carew og Arild var på U-21) sa at de var omtrent like gode, så stemmer iallfall ikke det lenger, om det stemte den gangen. (Mulig at Hanssen så på innsats, holdninger og talent/egenskaper under ett; Hvis Carew hadde hatt Arilds innsats og holdninger hadde han definitivt vært en spiss av virkelig internasjonal topp-klasse. Farta til Carew kan Arild derimot aldri få....)

                          Men er det så gærnt å være god nok for tippeligaen uten å komme ut ? Og trenger vi ikke noen klubb-spillere, ikke minst i Fugla, når Bjarmann, som heller aldri kom ut, eller på landslaget, har lagt opp (unntatt for LSK2) ? Jeg innrømmer faktisk at jeg av og til tar meg sjøl i å håpe at Kippe, Sundgot etc IKKE får vist seg fram mye på landslaget og blir solgt til utlandet; jeg vil ha dem for meg sjøl (og slett ikke få dem skada i uviktige treningskamper for B-landslaget). Selv om jeg veit at LSK trenger penga, og har overlevd i tredve år på spillersalg og Europa-spill, ikke på det smale sponsormarkedet og tynne publikumsgrunnlaget Lillestrøm har, sammenlikna med de større byene.

                          Jeg tror nesten at jeg gir opp, jeg.

                          gilbert

                          men bare nesten

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #33
                            Jeg er av samme oppfatning at jeg håper ikke noen kommer på lanslaget(ikke pent tenkt) for ofte for da blir de faen meg like fort solgt. Vil beholde alle gutta!

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #34
                              Noe av Sundgot-kritikken her på Forumet grenser til sjikanering. Den er usaklig, dårlig begrunnet og sleivete.
                              Det skal være høyt under taket, også når det gjelder kritisk lys på våre egne spillere, men ren ondskap må det blir slutt på.
                              Fortest mulig !

                              mvh
                              perta
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

                                #35
                                sjikanering? Var vel litt ille, for min del må folk få mene akkurat hva de vil. Så lenge jeg vet og setter pris på sundgot - uten at jeg mener han er super god - så driter jeg i hva folk mener. Trur ingen her inne går rundt å tenker at de skal sjikanere sundgot :lol:

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av mr_e
                                  Jeg kan ihvertfall nevne de spissene i tippeligaen jeg mener er bedre enn Gilbert: Iversen, Årst, Occean, Helstad, Kovacs, Winters, Sæternes, Østenstad, Garba, Johnsen. Kan ikke komme på noen flere enn disse, vi får håpe det blir færre av dem i løpet av sesongen.
                                  Siden disse er så fantastisk mye bedre enn Sundgot, så regner jeg med at du vet hvordan du skal få de til LSK også?
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • Loddet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2004
                                    • 325

                                    #37
                                    kan ikke si at jeg husker å ha sagt at de er fantastisk mye bedre, men når Fjøra ville (og jeg anntar at vi derfor også hadde finansielle muskler til dette) hente Ødegaard og Andresen, må det vel finnes penger til spillere som umulig kan koste mer enn toppen halvparten av disse.

                                    For å kjempe i toppen av tippeligaen trenger vi toppspillere. Jeg har ALDRI sagt at ikke Sundgot holder mål hvis vi skal kjempe om 5-7 plass på tabellen. Derimot mener jeg at hvis vi vil høyere enn det på tabellen, og det regner jeg med alle her på forumet vil, trenger vi en bedre spiss enn det Sundgot er i dag. Ikke noe ville gjøre meg gladere enn hvis Sundgot kunne motbevise mine utsagn, og vist at han er en klassespiller. Men jeg tror ikke han gjør dette..

                                    Derfor vil jeg ha en en klassespiss til Lillestrøm. Det har vi ikke idag..

                                    Kommentar

                                    • kissi_Fjellhamar
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • May 2005
                                      • 69

                                      #38
                                      :twisted: nå blir jeg forbanna! All kritikk av Gilbert er en underminering av der Uwe som en dyktig trener. Han har tidlig (allerede fra i fjord høst) signalisert sin fulle tillit til Arild Sundgot. At enkelte andre bedrevitere uten særlig god greie på fotball mener å ha bedre greie på LSK enn treneren til det respektive laget er ikke bare naivt, men utrolig dumt å høre på! Uwe mener at Arild er en av de aller viktigste suksess faktorene for sportsklubben og da bør vi stille oss bak han. Greit forsåvidt å være uenig, men skittkasting om egne spillere bør man holde seg for god til!
                                      De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                                      Kommentar

                                      • Bolsen3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 1061

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av mr_e
                                        For å kjempe i toppen av tippeligaen trenger vi toppspillere. Jeg har ALDRI sagt at ikke Sundgot holder mål hvis vi skal kjempe om 5-7 plass på tabellen. Derimot mener jeg at hvis vi vil høyere enn det på tabellen, og det regner jeg med alle her på forumet vil, trenger vi en bedre spiss enn det Sundgot er i dag. Ikke noe ville gjøre meg gladere enn hvis Sundgot kunne motbevise mine utsagn, og vist at han er en klassespiller. Men jeg tror ikke han gjør dette..

                                        Derfor vil jeg ha en en klassespiss til Lillestrøm. Det har vi ikke idag..
                                        Pisspreik! I fjor hadde vi altså Tippeligaens nest mest effektive spiss, så det kan umulig være pga Sundgot vi havnet på 7.plass. Det var mye pga at Powell alltid ble brukt sammen med Sundgot, og at Erlandsen ikke klarte å motivere laget i stor nok grad utover høsten. Nå har vi etter min mening 3 gode spisser, jeg tror på medalje i år, helt seriøst!

                                        Du skrev i et annet innlegg at jeg burde komme på kampene for å selv vurdere Arilds prestasjon. Hvor i hælvete har du fått grunnlag for å si noe sånnt? Hvordan kan du si at jeg ikke er på mange kamper? Tvert imot er jeg på hver eneste hjemme-kamp+så mange bortekamper som overhodet mulig for meg. Jeg har også sett en god del treningskamper i vinter. Det er rett og slett latterlig av deg å komme med sånne fullstendige bak mål komentarer! (slike komentarer kommer vel gjerne hvis man løper tom for gode, begrunnede argumenter?).

                                        Du må da virkelig mene at Uwe er en ufattelig dårlig trener når han presterer å si at "Sundgot er utrolig viktig for laget"? Erlandsen sa det samme, men du mener vel kanskje at du har mer peiling enn dem begge?

                                        Kommentar

                                        • Loddet
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2004
                                          • 325

                                          #40
                                          Bolsen 3: Jeg betviler selvfølgelig ikke at du er på kampene. Poenget mitt er at man må gjøre seg opp en mening selv. Hadde Sundgot vært like god som det Erlandsen og Rösler, hadde han garantert hatt en stor stjerne i fansen. Det har han ikke idag, selv om det er noen som dilter etter det trenerne sier.

                                          Mitt poeng er at hvis vi hadde hatt en klassespiss, hadde vi kommet høyere på tabellen. Ingen betviler at Sundgot scorer måt, men jeg mener at de andre elementene i spillet er han ikke god nok.

                                          Dette har jeg å utsette på Sundgot: han er altfor treg, han er en overaskende dårlig hodespiller, han er for dårlig teknisk, han kan overhodet ikke utfordre en mot en, han har ingen god pasningsfot og han har en latterlig tendens til å se klønete ut.

                                          Selvfølgelig finnes det unntak fra disse punktene, men disse svakhetene er etter min mening en tendens i spillet til Sundgot. Andre må gjerne mene noe annet, men dette er ihvertfall min mening.

                                          Kommentar

                                          Working...