Kommer vi til å ta poeng på bortebane i år ?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Kommer vi til å ta poeng på bortebane i år ?

    Et seriøst sporsmål:

    Jeg er lei av "unnskyldninger". De var redd for å tabbe seg ut, osv. Uten poeng på bortebane så kommer vi til å rykke ned

    Selv om vi er svake i år på hjemmebanen, så ser det ti ganger verre ut på bortebane. Har vært til stede på hver eneste kamp (bortsett fra Aspmyra) og dette er en generell bekymring.

    Kan vi ta poeng i år på bortebane? Se hvem vi ha igjen. Kamma blir nok sultne og hevngjerrige, og jeg er faktisk redd for å se oss tape poeng i Hamar.

    Bør vi faktisk angriper lag mer på bortebanen, for eksempel? Er vi så forutsigbare?

    Hva kan gjøres?
    Last edited by OppsalKanari; 29.06.2008, 02:46. Begrunnelse: .
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • Ranakanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 487

    #2
    Jeg mener og tror fortsatt att det var feil å sparke Nordlie, men gjort er gjort. Så da for man gå til neste ledd når det fortsatt går så dårlig som det gjør, nemlig spillerne.

    I mine øyne så svikter spillerne gang på gang, foreslår lønnskutt på gjengen, og innfør provisjonslønn. Sparer fort inn de 20 mill som vi kanskje går i minus på grunn av dårlige resultater og dårlig innsatts av spillerne.

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #3
      Mener ikke at dette skal være eller bli en "hadde vi rett å sparke Nordlie tråd", men ville skape diskusjon rundt mangel av poeng tatt på bortebane.

      Trenger vi å øke intensitet for eksempel? Ligger vi for lavt? Bør Riseth flyttes som holding midtbanespiller for å gjøre oss tryggere baklengs?
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • Ranakanaris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 487

        #4
        Det var ikke i min intensjon att mitt innlegg skulle menes som om sparking av nordlie var rett eller ikke. Som jeg skrev, gjort er gjort, nå for vi gå på neste ledd, og det er spillerne.

        Hva som er galt kan jeg ikke svare på, men det virker for meg att det er noe som ikke stemmer oppi hodene til spillerne. Og derfor synes jeg provisjonslønn hadde passet LSK bra om dag, da vi risikerer å gå med ett dundrende underskudd på grunn av disse "profesjonelle" spillerne LSK har i stallen. Gi dem 300 000 i grunnlønn, resten av pengene må de jobbe for.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #5
          Vi tar nok med oss 6 poeng fra "bortebanen" vår Ullevål Stadion denne sesongen også.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #6
            Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
            Hva som er galt kan jeg ikke svare på, men det virker for meg att det er noe som ikke stemmer oppi hodene til spillerne. Og derfor synes jeg provisjonslønn hadde passet LSK bra om dag, da vi risikerer å gå med ett dundrende underskudd på grunn av disse "profesjonelle" spillerne LSK har i stallen. Gi dem 300 000 i grunnlønn, resten av pengene må de jobbe for.
            Problemet med denne løsningen, er at spillerne allerede har en lønnsavtale med LSK. LSK kan ikke ensidig bestemme seg for at de vil endre betingelsene i avtalen, det må eventuelt forhandles om med spillerne. Hvis LSK plutselig sier at grunnlønnen er redusert til kr 300 000, bryter de kontrakten med spillerne. Spillerne står dermed fritt til å forlate LSK. Mange vil si at det ikke er noe stort savn, men jeg tror ikke vi blir bedre uten spillere.

            Kommentar

            • Fæssundrånern
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2007
              • 53

              #7
              Fremgang

              Selv om vi tapte i Drammen mener jeg det var klar fremgang i forhold til det vi har prestert på bortebane tidligere i år. Vi skapte for første gang i år nok sjanser borte til faktisk å kunne vunnet kampen..

              Poengene på bortebane vil komme, men som de fleste andre bunnlagene er man avhengig av å ta de fleste poengene hjemme.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern
                Selv om vi tapte i Drammen mener jeg det var klar fremgang i forhold til det vi har prestert på bortebane tidligere i år.
                Honnør til de som klarte å se noe positivt i kampen i Drammen. Jeg synes den nesten var det dårligste vi har prestert i år. Ikke minst var måten vi falt sammen på etter pause meget skremmende. Det kan vitne om både dårlig fysikk, svak mental styrke og sågar dårlige holdninger. Dårlige holdninger fordi innsatsen den siste halvtimen var under båten.

                Sett i det perspektivet at det nå "bare" er 15 kamper igjen, så begynner jeg å bli alvorlig redd. Jeg tipper vi må ha syv seire til, altså totalt 30 poeng for å unngå én av de to siste plassene.
                Hvordan i all verden skal laget vårt klare å ta mer enn ett poeng pr kamp?

                Mvh
                Gammer´n (Per T)
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Monfils
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Jun 2008
                  • 54

                  #9
                  Nåvel. Bortimot årsverste er å ta i hardt. God kontroll og mange overganger preget de første femogførti. Karim burde dessuten laget 0-2 målet.

                  Selvsagt deler jeg også bekrymringen. Etter frisparksmålet (forøvrig unødvendig av Risteh i forkant), falt Lillestrøm totalt sammen. Enorme avstander i laget og ett LSK uten noenting.

                  Håper man bygger på prestasjonene i 1. omgang. Tedenser var det i hvertfall. Så får en håpe Gundersen viker for Fellus, Brenne spiller sentralt og ikke minst lage mål av mulighetene. DA er det et tidsspørsmål før den første 3-pongeren sitter på borteplan.

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1818

                    #10
                    vi har ikke tatt poeng på bortebane, men vi har heller ikke overbevist eller tatt nok poeng på hjemmebane. Kan være litt tilfeldigheter hvor poengene kom og at vi har møtt gode lag som brann, rbk og stabæk borte. Også tror jeg at all usikkerheten i laget bare blir større på fremmed gress

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Sett i det perspektivet at det nå "bare" er 15 kamper igjen, så begynner jeg å bli alvorlig redd. Jeg tipper vi må ha syv seire til, altså totalt 30 poeng for å unngå én av de to siste plassene.
                      Hvordan i all verden skal laget vårt klare å ta mer enn ett poeng pr kamp?
                      Jeg håper hvertfall spillerne ikke får prentet inn eller allerede går rundt med slike "vi-må-ha-syv-seire-til"-tanker i hodet, da blir det umulig å prestere og vi spiller adecco neste sesong.

                      Pr dags dato skal vi ta (dine) nødvendige 21 poeng gjennom de 7 resterende hjemmekampene, samt bortekampene mot HamKam, Molde og Aalesund. Jeg tror riktignok man overlever med mindre enn 30 poeng denne sesongen, så noen tap har vi råd til denne høstsesongen også.

                      Hvordan skal vi ta de nødvendige poeng for å redde plassen? Jeg vet ikke. Kall meg gjerne naiv og dum, jeg vet bare at vi tar dem. Det starter med 3 poeng hjemme mot Lyn. Heldigvis.

                      Kommentar

                      • Aspecho
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Dec 2006
                        • 163

                        #12
                        Er jo alltids lov til å drømme.

                        Vi har jo norges beste lag *host*...

                        Er mildt sagt et mirakel hvis vi overlever tippeligaen i år med måten vi spiller på pr dags dato.

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                          Jeg håper hvertfall spillerne ikke får prentet inn eller allerede går rundt med slike "vi-må-ha-syv-seire-til"-tanker i hodet, da blir det umulig å prestere og vi spiller adecco neste sesong.

                          Pr dags dato skal vi ta (dine) nødvendige 21 poeng gjennom de 7 resterende hjemmekampene, samt bortekampene mot HamKam, Molde og Aalesund. Jeg tror riktignok man overlever med mindre enn 30 poeng denne sesongen, så noen tap har vi råd til denne høstsesongen også.

                          Hvordan skal vi ta de nødvendige poeng for å redde plassen? Jeg vet ikke. Kall meg gjerne naiv og dum, jeg vet bare at vi tar dem. Det starter med 3 poeng hjemme mot Lyn. Heldigvis.
                          Vi kommer ikke i nærheten av til å ta 21 poeng på hjemmebane...

                          Synd men sant.

                          Regn med minst et tap og kanskje to uavgjort? Da er vi ned i 14 poeng.
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            #14
                            Slik som det nå ser ut, skal vi være overlykkelige om vi kan klare uavgjort på bortebane. Og det gjelder vel omtrent uansett motstander. At vi skal klare å hente poeng mot FFK borte ville vært snodig, men etterlengtet.

                            Tror at hvis det løsner for oss hjemme, vil poengene også komme borte. Har ikke tro på noe spesielt bortekompleks. Det er vel naturlig at de få poengene vi har hentet har kommet hjemme.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #15
                              Poengene på bortebane vil komme. Kanskje ikke imot FFK, men Ham-Kam, Ålesund og Molde bør bli noen bortepoeng. Har og tro på at Enga og Lyn borte kan bli en reprise av fjoråret.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Poengene på bortebane vil komme. Kanskje ikke imot FFK, men Ham-Kam, Ålesund og Molde bør bli noen bortepoeng. Har og tro på at Enga og Lyn borte kan bli en reprise av fjoråret.
                                Vi trenger minst ett poeng i hver kamp mot Kamma, Ålesund og Molde.

                                Tviler på vi tar noen poeng fra Vestlandet i det hele tatt. Kunstbane er en årsak, reiseveien er enn annen.

                                Uhyre viktig å ta tre poeng mot Kamma på Briskeby.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                Working...