LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    #21
    Opprinnelig skrevet av trigz
    I motsetning til mange andre har jeg troa på Jon Midttun Lie, men som venstre FLANKE, ikke back. Å ha ham på venstrebacken er like meningsløst som det var å ha Pål Strand der.
    Joda. Enig i det, men Jooon er ikke akuratt noen Pål Strand på vingen heller. Uansett, han gjør mindre skade der enn på back.

    Jeg er meget skremt med tanke på fortsettelsen. Den beryktede venstrevingen glimrer med sitt fravær, og Nille-løsningen Johnsen som trener har jeg ikke tro på.

    Med tap mot Lyn og (garantert) mot FFK, så kommer vi til å stå med 1-0-5 under Johnsen, hvorav et mot Turn. Ergo: kampen mot Lyn er livsviktig. Her har vi ikke råd til feilskjer, hverken på benken eller banen.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 403

      #22
      Gleder meg til å se BHR fra start igjen . Nå får vi faktisk fart på høyrekanten! Og fart er noe vi mangler til de grader. Det er mye av grunnen til at jeg vil se fellus spille.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7106

        #23
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Jeg er meget skremt med tanke på fortsettelsen. Den beryktede venstrevingen glimrer med sitt fravær, og Nille-løsningen Johnsen som trener har jeg ikke tro på.

        Med tap mot Lyn og (garantert) mot FFK, så kommer vi til å stå med 1-0-5 under Johnsen, hvorav et mot Turn. Ergo: kampen mot Lyn er livsviktig. Her har vi ikke råd til feilskjer, hverken på benken eller banen.
        Kanskje litt overraskende velger jeg å se positivt på det. Førsteomgangen i Drammen var god, vi ble aldri overspilt (slik vi ble det i nesten hver bidige kamp i vår, mens FF fortsatt var her), og flere av spillerne ser mye lettere ut i kroppen.

        Kort sagt: Vi minnet om et fotballag igjen, og selv om andre omgang mot Godset var ræva, skapte vi faktisk to store sjanser da også. Lyn er kjappe og gode med ballen, men ikke bedre enn at vi skal kunne klare å matche dem hvis de riktige spillerne er på banen (altså verken Pedersen, Brenne eller Bjørkøy).

        FFK borte blir neppe noe annet enn smertefullt, men vinner vi de fleste av hjemmekampene våre, samt tar poeng på Briskeby og i en og annen bortekamp, kommer vi ikke sist på tabellen, iallfall. Om det blir kvalik eller ei får tiden vise - da møter vi typ Moss eller Notodden. Og taper vi over to kamper mot det fjerde beste laget i Adecco, fortjener vi ikke annet enn nedrykk uansett.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

          #24
          Brenne bør begynne å vise seg frem igjen, jeg har alltid hatt store forventinger til han.
          Brenne er jo høstspiller numero uno! så han bør vel begynne å våkne snart.
          Men noe må gjøres for å få Brenne ut av sommerdvale slik at han kan spille bra en hel sesong!! vi har ikkke råd til å betale spillere for en hel sesong når de bare spiller en halv, enten det eller så må det inngås en avtale med brenne at han kun spiller juli august og dermed bare får betalt for disse mnd! Brenne er en av de beste vi har når han virkelig er i form og spiller bra, men nå er det en stund siden.
          som noen nevnte tidligere og jeg er helt enig i er at Brenne må brukes i midten!
          Riise skulle jo være klar til første kamp etter ferien (godset) hva har skjedd ? hvorfor er det plutselig endret? noen som vet noe?

          Vi MÅ slå Lyn!!
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

          Kommentar

          • SirBusby
            Medlem
            Møteplager
            • Sep 2006
            • 88

            #25
            Er det ikke mulighet for å låne storebror Riise til denne kampen, siden han er med å trener om dagen?

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #26
              Nei, selv om han stilte med blond parykk og prøver å stå feilplassert hele kampen, bomme på ballen, rygge inn i femmeteren eller selge seg på midststreken ville dommeren kjenne ham igjen så fort han skårer selvmål.

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #27
                Opprinnelig skrevet av SirBusby
                Er det ikke mulighet for å låne storebror Riise til denne kampen, siden han er med å trener om dagen?
                tipper han er ute etter å holde seg skadefri nå og tør vel ikke satse så mye på meningsløs Norsk foppall i forhold til det store utland.
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3459

                  #28
                  Når det gjelder BHR så spilte han vel ikke i Drammen fordi han var usikker på kunstgresset.

                  Håper laget hever seg ytterligere ifra første omgangen forrige kamp. Laget som følger:

                  4-4-2
                  Otto
                  SP-Biffen-Kippe-JML
                  Essediri-Søgård-Kiko-Riise
                  Sundgot-Fellus

                  Evt.
                  4-3-3
                  Otto
                  SP-Biffen-Kippe-JML
                  Riise-Kiko-Søgård
                  Essediri-Sundgot-Fellus

                  Lite å gjøre på backene. Synes personlig at SP og JML (mange er vel uenig etter forrige kamp) gjør mindre skade enn Brenne som dasser rundt på midten uten å forsøke å jobbe hjemover. Det blir viktig å presse ballfører. Synes midtbanen vår slapp presset altfor enkelt i Drammen slik at Winsnes fikk slå mot Ohr på vingen. Når man så Godset spillerne så satt de i beina på våre spillere og tvang dem ofte til å spille bakover.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Henrik
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2006
                    • 2110

                    #29
                    Otto
                    Søgård - PSA/Biffen - Kippe - Johnsen (Husar om ikke MJ blir klar)
                    Riise - Kiko - Brenne - JML (Hold den mannen langt unna backen)
                    Occean - Fellus

                    Kiko som defensiv og Brenne som offensiv. Ser jeg Brenne (eller Bjørkøy) på vingen til helgen blir jeg mildt sagt lettere irritert.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kanskje litt overraskende velger jeg å se positivt på det. Førsteomgangen i Drammen var god, vi ble aldri overspilt (slik vi ble det i nesten hver bidige kamp i vår, mens FF fortsatt var her), og flere av spillerne ser mye lettere ut i kroppen.

                      Kort sagt: Vi minnet om et fotballag igjen, og selv om andre omgang mot Godset var ræva, skapte vi faktisk to store sjanser da også. Lyn er kjappe og gode med ballen, men ikke bedre enn at vi skal kunne klare å matche dem hvis de riktige spillerne er på banen (altså verken Pedersen, Brenne eller Bjørkøy).

                      FFK borte blir neppe noe annet enn smertefullt, men vinner vi de fleste av hjemmekampene våre, samt tar poeng på Briskeby og i en og annen bortekamp, kommer vi ikke sist på tabellen, iallfall. Om det blir kvalik eller ei får tiden vise - da møter vi typ Moss eller Notodden. Og taper vi over to kamper mot det fjerde beste laget i Adecco, fortjener vi ikke annet enn nedrykk uansett.
                      Skal ikke forgripe begivenhetens gang for mye her, men det finnes en måte å hamle opp med FFK borte på, og det er å la Søgård gå i strupen på Tarik. Frimerke, mannsoppdekning, Catanaccio, kall det hva du vil. Resten av laget er overkommelige. Så regner jeg med at Steinar Pedersen kan klare å holde følge med Kvisvik hvertfall, hvis han (de) spiller...
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Henrik
                        Otto
                        Søgård - PSA/Biffen - Kippe - Johnsen (Husar om ikke MJ blir klar)
                        Riise - Kiko - Brenne - JML (Hold den mannen langt unna backen)
                        Occean - Fellus

                        Kiko som defensiv og Brenne som offensiv. Ser jeg Brenne (eller Bjørkøy) på vingen til helgen blir jeg mildt sagt lettere irritert.
                        Jeg har tenkt veldig mye av det samme som deg. Høstsesongens backer må være Søgård og Marius Johnsen. På venstrekanten ser jeg gjerne Martin Husar. La mannen få sjansen til å vise seg fram på plassen han ble kjøpt inn for å bekle. På topp mener jeg at Fellus og Gundersen rett og slett ikke holder nivået. Vår beste spissduo er Sundgot/Occean, med Myklebust som en solid utfordrer. Jeg tror sistnevnte kan blomstre som spiss i 4-4-2.

                        Mitt lag med samtlige spillere (minus Kiesenebner og Riseth) tilgjengelige:

                        Occean - Sundgot

                        Husar - Brenne - Kiko - Riise

                        Johnsen - Kippe - PSA - Søgård

                        Otto

                        Kommentar

                        • haak
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2007
                          • 141

                          #32
                          otto
                          Søgård-Bert-Kippe-MJ
                          Essediri-Riise-Kiko-JML
                          Occean-Fellus (Gundersen)

                          Benk: Molskred, Pederdsen, Bergan Foss, Brenne Gundersen

                          Pedersen er et mareritt å se på, derfor bør vi la søgård spille back han er jo også mer offensiv. MJ tilbake gjør at vi skyver JML opp og vi kan endelig spille med en ren venstrekant. Riise må inn på midten, vi trenger kreativitet inn i laget og verken Bjørkøy eller Brenne har vist tippeliganivå i år så disse er for meg uaktuelle!
                          Occean har hvert vår beste spiss i år, han bør starte med Fellus som ikke har fått vist seg i TL i år. Jeg har virkelig tro på han.. Mykle får jo ikke til noenting og bør få matching i 2.div.

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #33
                            Nå vil jeg se et lag helt uten representanter fra "De fantastiske fire".

                            Otto
                            Søgård-Kippe-Steffi/Bert-Johnsen
                            Essediri-Brenne-Kiko-Riise
                            Occean-Sundgot

                            Kommentar

                            • Toffern
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jun 2008
                              • 47

                              #34
                              Ser at dere "alle" setter opp MJ, han trener med ball annenhver dag, og holder ikke i 90 min! Er det no særlig og bruke han da! Alt er bedre enn JML
                              på backen, men en Johnsen uten no særlig ball trening er ikke bra, fort gjort og slå opp igjen skaden kansje? Bedre og spille med 3 bak da, for vi har jo ingen andre som kan håndtere VB i dagens stall utonom MJ!

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Toffern
                                Bedre og spille med 3 bak da, for vi har jo ingen andre som kan håndtere VB i dagens stall utonom MJ!
                                Ei heller har vi noen som kan håndtere höyreback.. Ja til 3 bak.
                                Problemet er bare at vi ikke kan stille med 3 bak når PSA er skada og Riseth er suspendert. hvis ikke hadde jeg gjerne sett fölgende gjeng:

                                --------Otto-------
                                --Bert--Kippe--PSA-
                                ----Sögård-Kiko----
                                -Karim--Riise--JML--
                                ---AS/OO--Fellus---

                                evt.
                                --------Otto-------
                                --Bert--Kippe--PSA-
                                ----Sögård-Kiko----
                                -Karim-Brenne-Riise-
                                ---AS/OO--Fellus---
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7106

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Ei heller har vi noen som kan håndtere höyreback.. Ja til 3 bak.
                                  Problemet er bare at vi ikke kan stille med 3 bak når PSA er skada og Riseth er suspendert. hvis ikke hadde jeg gjerne sett fölgende gjeng:

                                  --------Otto-------
                                  --Bert--Kippe--PSA-
                                  ----Sögård-Kiko----
                                  -Karim--Riise--JML--
                                  ---AS/OO--Fellus---

                                  evt.
                                  --------Otto-------
                                  --Bert--Kippe--PSA-
                                  ----Sögård-Kiko----
                                  -Karim-Brenne-Riise-
                                  ---AS/OO--Fellus---
                                  Jeg veit at 3-2-3-2 funker som en drøm på FM08 (har brukt den selv med mitt kjære St. Albans, faktisk), men ikke i virkelighetens verden. Skal vi ha tre bak betinger det nesten to defensive løpere på hver kant som har gode offensive og defensive egenskaper, tempo og ork nok til å løpe opp og nedover linja i nitti minutter og bidra i begge ender.

                                  Og av de tusen tingene vi ikke har, er temposterke backer/defensive midtbaneflanker med defensive og offensive egenskaper, tempo og ork nok til å løpe opp og nedover linja i nitti minutter og bidra i begge ender kanskje det vi har...øh, minst.

                                  Våger påstanden at alt spillet ville ha klumpet seg rundt midtsirkelen i formasjonen din, og vi ville ha blitt latterlig enkle å strekke defensivt, så luker større enn Rødehavet ville ha dukket opp når motstanderen kommer fossende framover på overganger.

                                  Nei, gi meg 4-4-2, og en gedigen opprydning i stallen ved endt sesong.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Ei heller har vi noen som kan håndtere höyreback.. Ja til 3 bak.
                                    Problemet er bare at vi ikke kan stille med 3 bak når PSA er skada og Riseth er suspendert. hvis ikke hadde jeg gjerne sett fölgende gjeng:

                                    --------Otto-------
                                    --Bert--Kippe--PSA-
                                    ----Sögård-Kiko----
                                    -Karim--Riise--JML--
                                    ---AS/OO--Fellus---

                                    evt.
                                    --------Otto-------
                                    --Bert--Kippe--PSA-
                                    ----Sögård-Kiko----
                                    -Karim-Brenne-Riise-
                                    ---AS/OO--Fellus---
                                    Dette tror jeg ville blitt bra, dersom vi setter Riise på plassen til Karim.. Som trigz sier er vi avhengig av vinger som orker å løpe begge veier, og da er Riise ett must på vingen.. Så kan Brenne få prøve seg i den offensive midtbane rollen vi "alle" forventer og tror/håper/veit at han er god i!!
                                    JML og Husar er de eneste to som kan spille venstre ving, så plassen på den siden må gå til en av de.. evt la de spille 1 omg hver..! Når Marius Johnsen er tilbake for fullt igjen mener jeg nå at han er klart det beste valget som venstre back, det eneste valget vi har vel..!
                                    Men til de som henviser til vif kampen i fjor når Søgård gjorde en god jobb som høyreback; Tror nok Søgård hadde hvert god selv som keeper mot vif!
                                    Men å mene at Espen "såpa" Søgård innehar de viktigste ferdighetene en back bør ha er jo helt latterlig.. Han er en supergutt og fortjener alt godt, men ikke tillegg han egenskaper han ikke har.. ei heller ønsker å få på seg at han har heller tipper jeg!
                                    Bruk han der han er best.. Det gjelder forøvrig alle andre også!!

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      #38
                                      Frode Grodås blir da å finne på benken med keeperdrakt til denne kampen. Kan ikke noe for det, men noe psykt et sted langt inni meg håper på et innhopp.
                                      Last edited by Percy Nilegård; 03.07.2008, 12:28. Begrunnelse: trykkleif
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • Kopperud
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2006
                                        • 1697

                                        #39
                                        Skjønner ikke hvorfor Grode Frodås skal sitte på benken, når vi har ett par junior spillere som kan være der, Drin Shala, Lars Sutterud.
                                        Ultras Felt C 2005x2015

                                        Lillestrøm & Bajen

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                          Skjønner ikke hvorfor Grode Frodås skal sitte på benken, når vi har ett par junior spillere som kan være der, Drin Shala, Lars Sutterud.
                                          Fordi Frode Grodås mener at Frode Grodås er bedre enn disse?
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...