LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kopperud
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2006
    • 1697

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
    Fordi Frode Grodås mener at Frode Grodås er bedre enn disse?
    Jeg vil påstå at det er bedre å ha spillere som kan bli noe, og har kamptrening sitter der i steden for en gammal kar han.
    Ultras Felt C 2005x2015

    Lillestrøm & Bajen

    Kommentar

    • Eriksve
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 885

      #42
      Opprinnelig skrevet av Kopperud
      Skjønner ikke hvorfor Grode Frodås skal sitte på benken, når vi har ett par junior spillere som kan være der, Drin Shala, Lars Sutterud.
      Har ikke denne diskusjonen vært oppe før?

      Mener å huske at det har noe med kontrakter eller noe å gjøre hvis dette er spillere som ikke er i a-stallen...!?

      Mulig jeg tar helt feil, men mener dette var oppe for et par(?) år siden...

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #43
        Uansett gledelig at Biffen ser ut til endelig å få sjansen fra start i Tippeligaen. Det har han jammen også fortjent. Jeg krysser fingrene for en knall "debut" fra rødtoppen.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • andersmm
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 5764

          #44
          Har full tillitt til Grodås. Han holder sikkert höyt adeccoliganivå, mao. samme nivået som Moldskred... Har inntrykk av at gubben tar godt vare på kroppen sin også.

          Må si meg enig i de som kjenner et sug etter å se Grodås vokte buret igjen, selv om det er aldri så irrasjonelt.
          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

          Kommentar

          • MedlemNR35
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 905

            #45
            Jeg har kun ett sterkt ønske før matchen mot Lyn.

            At Steinar Pedersen står med KFL og hjelper gutta derfra. Tror det er der han kan hjelpe LSK best nå. Han er rett og slett for temposvak og dårlig for Tippeligaen.

            Ellers ønsker jeg meg en 4-4-2 med Riise tilbake på høyrekanten.

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #46
              Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
              Jeg har kun ett sterkt ønske før matchen mot Lyn.

              At Steinar Pedersen står med KFL og hjelper gutta derfra. Tror det er der han kan hjelpe LSK best nå. Han er rett og slett for temposvak og dårlig for Tippeligaen.

              Ellers ønsker jeg meg en 4-4-2 med Riise tilbake på høyrekanten.
              helt enig der , jeg har lenge helst sett steinar på tribunen i stedet for på benken eller banen, Riise tilbake og ut med Steinar.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                #47
                Opprinnelig skrevet av Eriksve
                Har ikke denne diskusjonen vært oppe før?

                Mener å huske at det har noe med kontrakter eller noe å gjøre hvis dette er spillere som ikke er i a-stallen...!?

                Mulig jeg tar helt feil, men mener dette var oppe for et par(?) år siden...
                Det er kanskje en av grunnene ja. Klubben kan vel i så fall søke dispensasjon hos NFF, til å hente opp en av gutta fra juniorstallen, men det skal vel en del til, før man faktisk får det. Brann har jo også vært i tilsvarende situasjon, der keepertrenern dems har være reserve på benken.

                En annen ting er jo, at det faktisk kan være bedre for en juniorkeeper, og faktisk spille kamper på sitt eget nivå, enn å sitte en hel kamp på benken på det høyeste nivået. Man blir ikke en bedre keeper av å sitte på en benk heller, uansett nivå.


                KimFL

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av KimFL
                  Det er kanskje en av grunnene ja. Klubben kan vel i så fall søke dispensasjon hos NFF, til å hente opp en av gutta fra juniorstallen, men det skal vel en del til, før man faktisk får det. Brann har jo også vært i tilsvarende situasjon, der keepertrenern dems har være reserve på benken.
                  Jeg tror ikke det er noe problem å bruke disse gutta i kamp, de spiller jo seniorfotball i 2. div. som vel går under elitenivå (mener det er TL, Adecco og 2. div som er "elite", og derfra og ned som er breddefotball og kun krever amatørlisens)

                  Jeg tror nok heller det er fordi Grode F tar godt var på seg sjæl, han har faktisk ansvar for styrkeøkta på torsdager
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • Eriksve
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 885

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                    Jeg tror ikke det er noe problem å bruke disse gutta i kamp, de spiller jo seniorfotball i 2. div. som vel går under elitenivå (mener det er TL, Adecco og 2. div som er "elite", og derfra og ned som er breddefotball og kun krever amatørlisens)
                    Er mulig det er flere inndelinger her, men Norsk Toppfotball inkluderer Tippeligaen og Adeccoligaen.

                    Kommentar

                    • KristofferØ
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 587

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Eriksve
                      Er mulig det er flere inndelinger her, men Norsk Toppfotball inkluderer Tippeligaen og Adeccoligaen.
                      Hmm, er du 100% sikker? Jeg var rimelig sikker på at 2. divisjon også var medregnet, men det kan godt hende jeg tar helt feil (bank i bordet, det gjør jeg aaaaaldri )

                      Men jeg tror ikke LSK spiller med spillere på LSK2 uten mulighet til å spille i Tippeligaen. Men hva veit vel jeg.. Jeg er jo bare en enkel Fetsokning
                      I år så tar vi ostepop
                      Vi elsker Lillestrøm
                      HEI!

                      Kommentar

                      • tHuLu
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 730

                        #51


                        Her står det at det er organisasjonen for TL og AL.
                        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                        Kommentar

                        • Eriksve
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 885

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                          Hmm, er du 100% sikker? Jeg var rimelig sikker på at 2. divisjon også var medregnet, men det kan godt hende jeg tar helt feil (bank i bordet, det gjør jeg aaaaaldri )

                          Men jeg tror ikke LSK spiller med spillere på LSK2 uten mulighet til å spille i Tippeligaen. Men hva veit vel jeg.. Jeg er jo bare en enkel Fetsokning
                          Hehe, grunnen til at jeg vet dette er at Dag Oppjordsmoen, tidligere trener på Raufoss, maste til det kjedsommelige i fjor høst om at Raufoss ikke lenger var en del av norsk toppfotball (som de hadde vært i så og så mange år) etter nedflyttinga i fjor høst.

                          Kommentar

                          • KristofferØ
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 587

                            #53
                            Da tok jeg feil da *phøy*

                            Men som sagt så tviler jeg på at Drin Shala eller Lars Sutterud har noe i kontrakta si som sier at de ikke kan spille på a-laget. Det hadde vært mongis light.
                            I år så tar vi ostepop
                            Vi elsker Lillestrøm
                            HEI!

                            Kommentar

                            • KimFL
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 1410

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                              Jeg tror ikke det er noe problem å bruke disse gutta i kamp, de spiller jo seniorfotball i 2. div. som vel går under elitenivå (mener det er TL, Adecco og 2. div som er "elite", og derfra og ned som er breddefotball og kun krever amatørlisens)

                              Jeg tror nok heller det er fordi Grode F tar godt var på seg sjæl, han har faktisk ansvar for styrkeøkta på torsdager
                              Spørsmålet er heller hva slags kontrakt spillern har, om det er en amatørkontrakt, eller en proffkontrakt. For å spille i tippeligaen kreves det en proffkontrakt. Det samme gjelder for Adeccoligaen og Toppserien (kvinner). Men det er mulig det går an å søke dispensasjon fra denne regelen i gitte situasjoner, som f.eks mangel på friske keepere, men dette er jeg ikke helt sikker på.

                              Hentet fra NFF's regler om spillerkontrakter:
                              Standardkontrakten for amatørspiller skal benyttes dersom klubb og spiller blir enige om å inngå et kontraktsforhold uten at det foreligger skattepliktige ytelser. Amatørkontrakten gir mulighet for at

                              - spiller kan lånes ut til annen klubb som amatørspiller
                              - klubben kan kreve kompensasjon for å frigi spilleren fra kontrakten ved overgang til annen klubb som amatør.

                              Standardkontrakten for profesjonell spiller skal benyttes for alle som skal spille kamper i Tippeligaen, Addecoligaen og Toppserien. Kontrakten kan for øvrig benyttes på alle nivåer i norsk fotball. Inngåelse av profesjonell kontrakt innebærer at det etableres et arbeidsgiver-/arbeidstakerforhold mellom klubb og spiller.
                              Godtgjørelsen til spiller med profesjonell kontrakt skal stå i rimelig forhold til den tiden spilleren skal benytte til trening, kamp og markedsarbeid.

                              Kjøregodtgjørelse og diett må tilfredsstille kravene i Statens reiseregulativ.
                              KimFL

                              Kommentar

                              • dennis
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 872

                                #55
                                KLAR: Bjørn Helge Riise i sprint på den siste treningen foran Lyn-kampen. FOTO: KAY STENSHJEMMET
                                Riise starter mot Lyn

                                ÅRÅSEN:
                                Bjørn Helge Riise er tilbake i LSKs førsteoppstilling for første gang denne sesongen.
                                Av Morten Svesengen
                                Publisert 04.07.2008 - 16:30 Oppdatert 04.07.2008 - 17:06
                                Tips en venn om denne saken
                                Skriv ut denne siden



                                Del denne saken med andre!


                                html .fb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://static.ak.facebook.com/images...n.gif?57:26981) no-repeat top left;}html .nb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://img1.nettby.no/img/share_icon.gif) no-repeat top left;}div.rb_share a { font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:11px; color:#C00000;}Del på Facebook
                                Legg til på Nettby






                                Omtalte lag og spillere


                                Spillere:

                                Bjørn Helge Riise, Karim Essediri, Frode Kippe, Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen, Erik Bertheussen
                                Lag:

                                Ljungskile, Lillestrøm, Lyn




                                Bjørn Helge RiiseFødt: 21.06.1983
                                Høyde: 178 cm
                                Land: Norge
                                Lag: Lillestrøm
                                Posisjon: MidtbaneLes mer om Bjørn Helge Riise






                                Relaterte saker


                                Fra andre aviser:







                                LSK-treningen fredag tyder på at kantspilleren starter på venstresiden på midtbanen mot lyn søndag.
                                – Jeg er klar og jeg er i troppen, så er det opptil Erland (Johnsen) å bestemme om og hvor jeg eventuelt skal spille, sier Riise.


                                Bra at Riise er tilbake? Si din mening nederst i saken!


                                Bertheussen fra start

                                Hele formasjonstreningen fredag spilte Riise ute til venstre på midtbanen, mens Karim Essediri ser ut til å bli foretrukket i den høyre kantrollen.
                                Det betyr at både Simen Brenne og John Anders Bjørkøy starter på innbytterbenken.
                                I Vidar Riseths (karantene) og Pål Steffen Andresens (på vei tilbake etter lyskeskade) fravær, får Eirik Bertheussen sjansen fra start for første gang for LSK i Tippeligaen.
                                Han danner stopperduo med kaptein Frode Kippe.

                                LES OGSÅ: Billettbørsen før Lyn-kampen!

                                Venter med Andresen

                                Andresen er blitt testet denne uka med tanke på spill, men LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen forteller at de ikke vil ta noen sjanser med stopperen.
                                – Kampen søndag kommer litt tidlig for Pål Steffen, sier Karlsen.

                                Slik er LSKs sannsynlige lagoppstilling (4-4-2): Lars Ivar Moldskred – Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Karim Essediri, Espen Søgård, Khaeld Mouelhi, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Olivier Occean.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1267

                                  #56
                                  Like store forhåpninger som lottotrekning. Tragisk å tenke på at vi er i en situasjon der spillere som Myklebust, Brenne og Bjørkøy sliter benken. Når Riseth er tilbake kan vi sikkert føye til PSA som benkesliter.
                                  Alle som er nevn ovenfor er spillere som kunne hatt en lysende fremtid i LSK men som nå blir offret for kortsiktig gevinst.
                                  Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.

                                  Kommentar

                                  • Hexaphim
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 2787

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                    Like store forhåpninger som lottotrekning. Tragisk å tenke på at vi er i en situasjon der spillere som Myklebust, Brenne og Bjørkøy sliter benken. Når Riseth er tilbake kan vi sikkert føye til PSA som benkesliter.
                                    Alle som er nevn ovenfor er spillere som kunne hatt en lysende fremtid i LSK men som nå blir offret for kortsiktig gevinst.
                                    Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.
                                    Har du egentlig sett Myklebust, Brenne og Bjørkøy spille i år..? Mener du at de skal få spille uansett hvor ræva form de er i, for fremtidens skyld? Hvis de gutta får klippekort på laget nå har du helt rett, de vil nok hevde seg stort neste sesong - i Adeccoligaen.

                                    Kommentar

                                    • KimFL
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 1410

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Like store forhåpninger som lottotrekning. Tragisk å tenke på at vi er i en situasjon der spillere som Myklebust, Brenne og Bjørkøy sliter benken. Når Riseth er tilbake kan vi sikkert føye til PSA som benkesliter.
                                      Alle som er nevn ovenfor er spillere som kunne hatt en lysende fremtid i LSK men som nå blir offret for kortsiktig gevinst.
                                      Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.
                                      Er vel greit at de som ikke har prestert blir satt på benken, til fordel for folk som ihvertfall har vist noe. Skulle gjerne sett Occean på benken også, slik at Fellus fikk sjansen fra start.


                                      KimFL

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1267

                                        #59
                                        Mitt lag hadde sett slik ut hvis alle var tilgjenlige:

                                        otto
                                        søgård psa kippe jml

                                        essediri riise kiko brenne myklebust

                                        sundgodt


                                        ...med en 4 5 1 formasjon fra start og disse spillerene hadde vi hatt mange valgmuligheter under kamp og tilgjenglige innbyttere som kunne satt sitt preg på kampen.

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          #60
                                          Artikkel om dagens kamp på Lyn sine hjemmesider: http://www.lyn.no/index.aspx?cat=113...120&id=2257004 .

                                          Kommentar

                                          Working...