LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mener å huske at det har noe med kontrakter eller noe å gjøre hvis dette er spillere som ikke er i a-stallen...!?
Mulig jeg tar helt feil, men mener dette var oppe for et par(?) år siden...Kommentar
-
Uansett gledelig at Biffen ser ut til endelig å få sjansen fra start i Tippeligaen. Det har han jammen også fortjent. Jeg krysser fingrene for en knall "debut" fra rødtoppen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Har full tillitt til Grodås. Han holder sikkert höyt adeccoliganivå, mao. samme nivået som Moldskred... Har inntrykk av at gubben tar godt vare på kroppen sin også.
Må si meg enig i de som kjenner et sug etter å se Grodås vokte buret igjen, selv om det er aldri så irrasjonelt."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Jeg har kun ett sterkt ønske før matchen mot Lyn.
At Steinar Pedersen står med KFL og hjelper gutta derfra. Tror det er der han kan hjelpe LSK best nå. Han er rett og slett for temposvak og dårlig for Tippeligaen.
Ellers ønsker jeg meg en 4-4-2 med Riise tilbake på høyrekanten.Kommentar
-
Jeg har kun ett sterkt ønske før matchen mot Lyn.
At Steinar Pedersen står med KFL og hjelper gutta derfra. Tror det er der han kan hjelpe LSK best nå. Han er rett og slett for temposvak og dårlig for Tippeligaen.
Ellers ønsker jeg meg en 4-4-2 med Riise tilbake på høyrekanten.Kommentar
-
En annen ting er jo, at det faktisk kan være bedre for en juniorkeeper, og faktisk spille kamper på sitt eget nivå, enn å sitte en hel kamp på benken på det høyeste nivået. Man blir ikke en bedre keeper av å sitte på en benk heller, uansett nivå.
KimFLKommentar
-
Det er kanskje en av grunnene ja. Klubben kan vel i så fall søke dispensasjon hos NFF, til å hente opp en av gutta fra juniorstallen, men det skal vel en del til, før man faktisk får det. Brann har jo også vært i tilsvarende situasjon, der keepertrenern dems har være reserve på benken.
Jeg tror nok heller det er fordi Grode F tar godt var på seg sjæl, han har faktisk ansvar for styrkeøkta på torsdagerI år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Er mulig det er flere inndelinger her, men Norsk Toppfotball inkluderer Tippeligaen og Adeccoligaen.Kommentar
-
Men jeg tror ikke LSK spiller med spillere på LSK2 uten mulighet til å spille i Tippeligaen. Men hva veit vel jeg.. Jeg er jo bare en enkel FetsokningI år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Her står det at det er organisasjonen for TL og AL.For det er bedre å værra døv enn vålenga!Kommentar
-
Hmm, er du 100% sikker? Jeg var rimelig sikker på at 2. divisjon også var medregnet, men det kan godt hende jeg tar helt feil (bank i bordet, det gjør jeg aaaaaldri )
Men jeg tror ikke LSK spiller med spillere på LSK2 uten mulighet til å spille i Tippeligaen. Men hva veit vel jeg.. Jeg er jo bare en enkel FetsokningKommentar
-
Da tok jeg feil da *phøy*
Men som sagt så tviler jeg på at Drin Shala eller Lars Sutterud har noe i kontrakta si som sier at de ikke kan spille på a-laget. Det hadde vært mongis light.I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Jeg tror ikke det er noe problem å bruke disse gutta i kamp, de spiller jo seniorfotball i 2. div. som vel går under elitenivå (mener det er TL, Adecco og 2. div som er "elite", og derfra og ned som er breddefotball og kun krever amatørlisens)
Jeg tror nok heller det er fordi Grode F tar godt var på seg sjæl, han har faktisk ansvar for styrkeøkta på torsdager
Hentet fra NFF's regler om spillerkontrakter:
Standardkontrakten for amatørspiller skal benyttes dersom klubb og spiller blir enige om å inngå et kontraktsforhold uten at det foreligger skattepliktige ytelser. Amatørkontrakten gir mulighet for at
- spiller kan lånes ut til annen klubb som amatørspiller
- klubben kan kreve kompensasjon for å frigi spilleren fra kontrakten ved overgang til annen klubb som amatør.
Standardkontrakten for profesjonell spiller skal benyttes for alle som skal spille kamper i Tippeligaen, Addecoligaen og Toppserien. Kontrakten kan for øvrig benyttes på alle nivåer i norsk fotball. Inngåelse av profesjonell kontrakt innebærer at det etableres et arbeidsgiver-/arbeidstakerforhold mellom klubb og spiller.
Godtgjørelsen til spiller med profesjonell kontrakt skal stå i rimelig forhold til den tiden spilleren skal benytte til trening, kamp og markedsarbeid.
Kjøregodtgjørelse og diett må tilfredsstille kravene i Statens reiseregulativ.Kommentar
-
KLAR: Bjørn Helge Riise i sprint på den siste treningen foran Lyn-kampen. FOTO: KAY STENSHJEMMET
Riise starter mot Lyn
ÅRÅSEN:
Bjørn Helge Riise er tilbake i LSKs førsteoppstilling for første gang denne sesongen.
Av Morten Svesengen
Publisert 04.07.2008 - 16:30 Oppdatert 04.07.2008 - 17:06
Tips en venn om denne saken
Skriv ut denne siden
Del denne saken med andre!
html .fb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://static.ak.facebook.com/images...n.gif?57:26981) no-repeat top left;}html .nb_share_link { padding: 2px 0 0 20px; height: 19px; background: url(http://img1.nettby.no/img/share_icon.gif) no-repeat top left;}div.rb_share a { font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:11px; color:#C00000;}Del på Facebook
Legg til på Nettby
Omtalte lag og spillere
Spillere:
Bjørn Helge Riise, Karim Essediri, Frode Kippe, Simen Brenne, John Anders Bjørkøy, Vidar Riseth, Pål Steffen Andresen, Erik Bertheussen
Lag:
Ljungskile, Lillestrøm, Lyn
Bjørn Helge RiiseFødt: 21.06.1983
Høyde: 178 cm
Land: Norge
Lag: Lillestrøm
Posisjon: MidtbaneLes mer om Bjørn Helge Riise
Relaterte saker
- – Min tur til å ta i et tak
- Børsen: Strømsgodset-LSK
- Vil gi Lyn ekkel opplevelse
- Tapte mot broren – klar mot Lyn
Fra andre aviser:
- Slik spilles fjerde runde (nettavisen.no)
- Her er Tippeligaens beste (nettavisen.no)
- Hoset reddet heldige Molde (nettavisen.no)
- – Vi må passe oss (rogalandsavis.no)
LSK-treningen fredag tyder på at kantspilleren starter på venstresiden på midtbanen mot lyn søndag.
– Jeg er klar og jeg er i troppen, så er det opptil Erland (Johnsen) å bestemme om og hvor jeg eventuelt skal spille, sier Riise.
Bra at Riise er tilbake? Si din mening nederst i saken!
Bertheussen fra start
Hele formasjonstreningen fredag spilte Riise ute til venstre på midtbanen, mens Karim Essediri ser ut til å bli foretrukket i den høyre kantrollen.
Det betyr at både Simen Brenne og John Anders Bjørkøy starter på innbytterbenken.
I Vidar Riseths (karantene) og Pål Steffen Andresens (på vei tilbake etter lyskeskade) fravær, får Eirik Bertheussen sjansen fra start for første gang for LSK i Tippeligaen.
Han danner stopperduo med kaptein Frode Kippe.
LES OGSÅ: Billettbørsen før Lyn-kampen!
Venter med Andresen
Andresen er blitt testet denne uka med tanke på spill, men LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen forteller at de ikke vil ta noen sjanser med stopperen.
– Kampen søndag kommer litt tidlig for Pål Steffen, sier Karlsen.
Slik er LSKs sannsynlige lagoppstilling (4-4-2): Lars Ivar Moldskred – Steinar Pedersen, Eirik Bertheussen, Frode Kippe, Jon Midttun Lie – Karim Essediri, Espen Søgård, Khaeld Mouelhi, Bjørn Helge Riise – Arild Sundgot, Olivier Occean.Kommentar
-
Like store forhåpninger som lottotrekning. Tragisk å tenke på at vi er i en situasjon der spillere som Myklebust, Brenne og Bjørkøy sliter benken. Når Riseth er tilbake kan vi sikkert føye til PSA som benkesliter.
Alle som er nevn ovenfor er spillere som kunne hatt en lysende fremtid i LSK men som nå blir offret for kortsiktig gevinst.
Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.Kommentar
-
Like store forhåpninger som lottotrekning. Tragisk å tenke på at vi er i en situasjon der spillere som Myklebust, Brenne og Bjørkøy sliter benken. Når Riseth er tilbake kan vi sikkert føye til PSA som benkesliter.
Alle som er nevn ovenfor er spillere som kunne hatt en lysende fremtid i LSK men som nå blir offret for kortsiktig gevinst.
Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.Kommentar
-
Jeg er temmelig sikker på at hvis Myklebust og PSA blir sittende lenge på sidelinja så er disse ferdige som toppspillere i LSK. Særlig disse to er spillere som er helt avhengig av mye spilletid og tillit for å prestere.
KimFLKommentar
-
Mitt lag hadde sett slik ut hvis alle var tilgjenlige:
otto
søgård psa kippe jml
essediri riise kiko brenne myklebust
sundgodt
...med en 4 5 1 formasjon fra start og disse spillerene hadde vi hatt mange valgmuligheter under kamp og tilgjenglige innbyttere som kunne satt sitt preg på kampen.Kommentar
-
Artikkel om dagens kamp på Lyn sine hjemmesider: http://www.lyn.no/index.aspx?cat=113...120&id=2257004 .Kommentar
Kommentar