Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Adresseavisen

RBK er på backjakt, og BHR nevnes som én aktuell kandidat:
    Bjørn Helge Riise (LSK): Ballsikker, løpssterk og har en god innleggsfot i norsk målestokk. LSKs indreløper har slitt med skader denne sesongen, men har allerede etablert seg i landslagstroppen etter returen fra Belgia i 2005. Kan fylle den fysisk krevende backrollen til fulle, men spørsmålet er om lillebror Riise i det hele tatt er villig til å omskolere seg og flytte til Trondheim
    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

Ikke så håpløst "Ollie"

LILLESTRØM:
      Nesten ingen scorer mindre enn LSK. Men det er ikke spissene som svikter foran mål.

Til tross for at LSK er et bunnlag, har LSK-spissene laget like mange mål som spisskolleger i andre klubber (se tabellen til høyre).
      Olivier Occean og Arild Sundgot har til sammen gjort ni seriemål for LSK på de 12 første seriekampene. LSKs spissduo ligger på 6. plass på en tabell basert på mål scoret av spissene i de ulike klubbene.
      Og det er langt fra håpløst.
      Hos serieleder Stabæk har for eksempel den mye omtale duoen Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarsson til sammen scoret akkurat like mange mål som Occean/Sundgot.
      LSKs problem er at få av de andre spillerne finner veien til nettet. Khaled Mouelhi (straffe) og Vidar Riseth er de to eneste LSK-spillerne – utenom Occean/Sundgot – som har scoret mål denne sesongen.
      Et godt eksempel på LSKs generelle scoringsproblem er det at Tromsø-keeper Sead Ramovic ligger på en foreløpig 3. plass på klubbens toppscorerliste fordi han scoret selvmål på Åråsen i serieåpningen.
      – Vi ønsker at flere skal komme inni boksen og score mål. Det er noe vi jobber med, sier LSK-trener Erland Johnsen.

Mange mål – få sjanser

At Sundgot og Occean har utnyttet sine få målsjanser på en god måte, betyr ikke at spissene har hatt noen stor sesong i LSK-trøya.
      På RB-børsen ligger de begge med et lavt poengsnitt: Sundgot 4,22 og Occean 4,08.Det betyr at spissene har fått til omtrent like lite som de fleste andre i LSK – utenom de gangene de har puttet ballen i mål.
      – Det er bra at vi scorer på sjansene våre, men vi har kommet til veldig få sjanser, sier Olivier Occean.
      Mot Lyn forrige helg scoret han på sin eneste sjanse.
      Sundgot misbrukte riktignok to sjanser i den kampen, men han har totalt også trengt få sjanser på å score sine fire mål.
      – Når laget spiller dårlig, får også vi spissene færre sjanser enn vi ville fått om vi hadde vært i toppen. Det har vært tegn til bedring i de to siste kampene når det gjelder antall sjanser, og det må vi fortsette med, mener Arild Sundgot.

Fellus inn for Sundgot

LSK-trener Erland Johnsen er også fornøyd med uttellingen til spissene, men han håper laget hans kan skape enda mer.
      – Vi vet at både "Ollie" og Arild er gode til å score mål når de får sjanser. Men som lag har vi kommet til for få sjanser. Mot både Strømsgodset og Lyn skapte vi noe mer, og forhåpentlig kan den trenden fortsette samtidig som vi klarer å tette igjen bedre bak, sier Johnsen.
      Til kampen mot Fredrikstad i morgen velger trolig LSK-treneren å vrake Sundgot fra laget for å gjøre plass til Dan Fellus. Han fikk sin debut mot slutten av Lyn-kampen og gjorde et positivt innhopp.
      – Med Dans fart får vi en litt annen spisstype. Vi håper det vil slå positivt ut for oss hvis vi velger å starte med ham, sier Johnsen.
      LSK stiller trolig med dette laget på Fredrikstad stadion i morgen (4-4-2): Lars Ivar Moldskred – Espen Søgård, Vidar Riseth, Frode Kippe, Steinar Pedersen – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, John Anders Bjørkøy, Jon Midttun Lie – Olivier Occean, Dan Fellus.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Romsdals Budstikke

Per Magne Misund holdt nylig foredrag for spillere/ansatte i Molde om sin kamp mot kreften. Da Per Magne var i LSK da dette hendte, limer jeg inn et lite utdrag:
        I 2001 hadde Per Magne Misund en god sesong i Lillestrøm. Laget endte på andre plass i eliteserien, og Misund ble nominert til årets keeper av NISO.
        Men oppturen fikk en brå slutt da han ved sesongslutt fikk den alvorlige beskjeden om at det var funnet kreft i testiklene.
        – Jeg hadde kjempet lenge for å bli førstekeeper i Lillestrøm, men plutselig så var ikke det så viktig lenger. Det viktige var å bli frisk. Jeg hadde hele tida planer om å komme tilbake på fotballbanen, men det måtte komme i andre rekke. Når en blir sjuk forandrer livet seg på kort tid, og en lærer at det er dumt å ta ting for gitt, sa Misund.

Per Magne Misund opererte få dager etter at svulsten var funnet, og det tok ikke lang tid før han var tilbake på treningsfeltet. Han trente bra hele vinteren, og da oppkjøringen skulle starte var han i sitt livs form, trodde han.

– Etter operasjonen gikk alt bra. Jeg trente som normalt, og var i veldig god form da jeg gjennomførte en treningsleir i Marbella i februar 2002. Da jeg kom hjem dro jeg på en rutinesjekk, og de fant ut at kreften hadde spredt seg. Det var en veldig tøff beskjed å få. Jeg måtte gjennom cellegift og en ny operasjon før jeg ble erklært frisk. I juni viste en ny rutinekontroll at jeg fortsatt var sjuk, og jeg måtte ta enda en operasjon i august samme år, avsluttet Misund.

Historien til keepertreneren gjorde sterkt inntrykk på spillerne. Daniel Berg Hestad husket godt da han fikk vite at den daværende Lillestrøm-keeperen hadde kreft.
        – Det var flere i Lillestrøm som ble rammet av kreft på den tida. Først var det Gunnar Halle, så var det Per Magne, og til slutt fikk også Uwe Rösler sjukdommen. Det er klart at slike episoder får en til å tenke. En setter ting i perspektiv, og vi innser at fotball ikke er det viktigste i verden. Per Magne snakker om viktigheten av å se framover når problemer oppstår, og det noe alle må prøve å ha i bakhodet, sa moldekapteinen.
        http://www.rbnett.no/apps/pbcs.dll/a...PORT/270837685

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7154

LSK har jobbet spesielt med defensiv struktur denne uka:

Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

(Foto Kay Stenshjemmet) TRENGER POENG:Erland Johnsen (nummer to fra venstre) har vunnet én og tapt fire kamper som LSK-trener. Hvis ikke LSK skal ødelegge rekken med 34 strake sesonger i Tippeligaen bør han snart få Frode Kippe (til venstre),Vidar Riseth, Steinar Pedersen og de andre LSK-spillerne til å spille inn poeng.

Skjebnemåneden

ÅRÅSEN:
            De neste 29 dagene blir helt avgjørende for LSK. Åråsen-klubben må plukke mange poeng i denne perioden for å unngå nedrykk.

Av Morten Svesengen
            Publisert 13.07.2008 - 11:30 Oppdatert 13.07.2008 - 11:37

I en sesong som utvikler seg til å bli den jevneste på mange år i Tippeligaen, er ingen kamper enkle å vinne. Samtidig er heller ingen umulig å vinne – uansett hvem man møter og hvordan man ligger an på tabellen.
            Og så lenge alle skal møte hverandre en gang til etter kveldens serierunde, kan man i utgangspunktet tenke at det spiller mindre rolle hvordan resten av kampene spilles.

Men i LSKs tilfelle mener jeg ikke det er slik.
            Hvis ikke LSK får med seg godt med poeng den neste måneden, tror jeg sjansen for å rykke direkte ned er større enn noen på Åråsen tør å tenke på.
            Selvfølgelig blir det vanskelig å få med seg poeng borte mot serietoeren Fredrikstad i kveld, men det er langt fra umulig. I de fire neste kampene venter Bodø/Glimt (H), Ham-Kam (B), Strømsgodset (H) og Lyn (B).
            På disse fem kampene bør LSK minst doble sin poengfangst fra 9 til 18 poeng.

Tøff avslutning
            Alt annet kan gjøre høstsesongen 2008 til en trist slutt på 34 strake sesonger i toppen av norsk fotball for LSK.

Fra midten av august skal LSK gjennom denne kamp-rekken før de avslutter sesongen i det som kan bli et nervedrama mot bunnkollega Aalesund på bortebane i 2. november:
            • 24/8 Viking-LSK
            • 31/8 LSK-Stabæk
            • 14/9 Molde-Lillestrøm
            • 21/9 LSK-Brann
            • 28/9 Tromsø-Lillestrøm
            • 5/10 LSK-Fredrikstad
            • 19/10 Vålerenga-LSK
            • 26/10 LSK-Rosenborg
            Et LSK på desperat jakt etter poeng vil neppe få det enkelt i kamper mot landets største klubber. Ham-Kam og Aalesund kan muligens undervurderes litt og kjempe lag som Brann, Rosenborg, Viking og Vålerenga litt ut av stilen. Men når LSK står på motsatt banehalvdel vil de samme storklubbene aldri mangle motivasjon. Det kan gjøre en dramatisk innspurt for å unngå nedrykk verre for LSK enn de lagene de kjemper mot.
            Derfor bør LSK raskest mulig distansere de to lagene som for øyeblikket er hovedkonkurrentene i kampen for å unngå de to plassene som gir direkte nedrykk og kvalifisering.

Færre hjemmekamper
            Når den 13. serierunden er spilt ferdig i kveld og i morgen, er alle klubbene bortsett fra Ham-Kam og Tromsø halvveis i sesongen. Det betyr at alle skal møte hverandre en gang til, og at alle i utgangspunktet har like tøft kamp-program igjen.
            Men det er ikke helt slik i nedrykksstriden. LSKs to bunnkolleger, Aalesund og Ham-Kam, har nemlig flere hjemmekamper igjen enn LSK.
            Og det bør bekymre kanarifuglene, siden de tre bunnlagene nesten har tatt alle poengene sine på eget gress. Ham-Kams bortepoeng på Åråsen (0-0) er det eneste de tre lagene har spilt inn på sine reiser.
            Da er det alt annet enn beroligende for LSK at de allerede har spilt sju hjemmekamper, mens Aalesund og Ham-Kam har spilt henholdsvis seks og fem.
            Mange syntes på et tidlig tidspunkt å avskrive Ham-Kam fordi de slet med poengfangsten, men det kan være en grov bom. Arne Erlandsens mannskap har tatt åtte poeng på sine fem hjemmekamper, og motstanderne har vært Rosenborg, Viking, Brann, Stabæk og Strømsgodset. Det betyr at Hamar-laget har mange gode poengmuligheter i de sju siste hjemmekampene.
            For å unngå sisteplassen i Tippeligaen, må LSK snarest mulig få fart på poengjakten – også på bortebane. Aller helst bør det bli med en eller tre pinner med hjem i kofferten fra Fredrikstad i kveld.

KOMMENTAR: Morten Svesengen, sportsleder

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7154

Fellus fra start, Bjørkøy inn sentralt. Essediri på benken i Fredrikstad:

Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

RB

TAR PÅ SEG SKYLDEN: En ydmyk Vidar Riseth mener han ikke gjorde jobben sin mot Fredrikstad.

– Legger meg helt flat

FREDRIKSTAD:
                ... selv om Moldskred ga beskjed om at han kom ut.

Av Trine Melheim Næss
                Publisert 13.07.2008 - 20:34 Oppdatert 13.07.2008 - 21:20

Vidar Riseth var ikke nådig mot seg selv etter nok et tap.
                Han tok glatt på seg skylden for de to første Fredrikstad målene.
                – Keeper roper at han skal ta ballen, men kommer ikke helt ut. Samtidig har jeg tid nok til å blåse ballen opp på tribunen, sier Riseth om tabbemålet som ga FFK drømmestarten etter to minutter.

Skulle ikke gått ut
                Også baklengs nummer to tok han skylden for.
                – Jeg rykker ut, mens noen står igjen. Man skal ikke gå ut hvis man ikke er helt sikker, bemerker Riseth om scoringen der Tarik Elyounoussi klinket ballen i krysset.
                Personlige feil

Riseth, som nylig forlangte mer kynisme i bakre rekker , svarte ikke på sin egen oppfordring i søndagens kamp.
                – Vi gjør en veldig svak forsvarsjobb bak der og selv hadde jeg en svært dårlig dag på jobben. Jeg tar på meg skylden for det meste, forteller en svært skuffet trønder som ble tatt av banen ved pause av Lillestrøm-trener Erland Johnsen.
                Målene mener han i stor grad skyldes personlige feil.
                – Vi kan ikke være på dette nivået hvis vi skal vinne fotballkamper.

– Min tøffeste periode
                Riseth innrømmer også at det er fryktelig tung å være LSK-spiller for tiden.
                – Dette er noe av det tøffeste jeg har vært med på faktisk.
                – Har du noen tanker om hva som skal til for å kunne vinne kamper igjen?
                – Akkurat nå er det så mange tomme tanker i hodet at jeg ikke kan gi noe svar på det. I fotball må man bare jobbe videre og stå på. Det blir samme svar hver uke.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

VG

Inntok tabelltopp med festspill

FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK - LSK 4-0) Fredrikstad inntok tabelltoppen etter å ha vartet opp med festspill, slaktet et tafatt Lillestrøm og scoret fire praktmål.

Av LARS VESTAD

OVERLEGNE: Hans Erik Ramberg, Ardian Gashi, Gardar Johansson og resten av FFK var fullstendig overlegne Lillestrøm. Foto: Scanpix

De formsvake kanarifuglene kunne prise seg lykkelig for at tapet ikke ble større, for dette var en kveld hvor Fredrikstad var i stand til å utrette det meste. Anført av en glitrende Abgar Barsom, en aktiv Tarik Elyounoussi og en livsfarlig Gardar Johansson, tok det ikke lang tid før festspillet ga uttelling.

Stadionuret viste at det var gått under to minutter da Lars Ivar Moldskred måtte plukke den første ballen ut av nettet. Pål Andre Czwartek mottok ballen fra keeper Tommy Runar nede på høyrebacken, og sendte av gårde et langt innlegg i retning gjestenes 16-meter. Ballen suste over det sovende Lillestrøm-forsvaret, og landet foran Gardar Johansson som, med en lang tå, klarte å overliste Moldskred.

Fem minutter senere var det Le Mans-aktuelle Tarik Elyounoussi som var på farten for hjemmelaget. Tarik dempet en presis pasning fra Hans Erik Ramberg inne i 16-meteren, rundet en sjanseløs Frode Kippe og kom seg ned til dødlinjen. Fra skrått hold, på totalt overlegent vis, knuste han ballen i nettaket bak en sjanseløs LSK-keeper.

Skapte mye
                  Tarik kom til en rekke sjanser i kveldens kamp, men det ble med den ene fantomscoringen. Og Le Mans ble nok ikke noe mindre interessert etter å ha sett det vakre målet.

Etter en fabelaktig start av hjemmelaget, klarte gjestende Lillestrøm å kjempe seg litt inn i kampen igjen. Bjørn Helge Riise og Espen Søgård jobbet knallhardt for gultrøyene, men fikk dårlig uttelling for arbeidet. Det var heller ikke mye hjelp å få av kveldens spisspar - Dan Alberto Fellus og Olivier Occean - som ble effektivt temmet av Fredrikstads dyktige midtstoppere.

I stedet fortsatte Fredrikstad å varte opp med festspill, og da halvtimen var spilt var det klart for mer jubel. Abgar Barsom, som var et aktivum både offensivt og defensivt hele kampen, mottok ballen fra Gardar Johansson på hjørnet av 16-meteren. På elegant vis bredsidet han kula til venstre for stakkars Moldskred, som måtte se seg overlistet for tredje gang på en halvtime.

Knust før pause
                  Da det gjenstod ett minutt av omgangen, var det duket for nok en fantastisk scoring. Nevnte Barsom slo en perfekt pasning i bakrommet, og der dukket Johansson opp - helt alene. Fra skrått hold chippet han ballen elegant over LSK-keeperen til enorm jubel fra hjemmesupporterne.

Etter hvilen var styrkeforholdet mellom lagene det samme, men hjemmelaget klarte ikke å få like bra uttelling på sjansene sine. Etter 60 minutter kunne det raskt stått 5-0, etter at formsterke Johansson rundlurte Frode Kippe, løp ned til dødlinjen og la 45 grader tilbake til Tarik. Den proffaktuelle unggutten skulle i utgangspunktet ha en enkel jobb med å bredside ballen i mål, men klarte på utrolig vis å sette den utenfor.

Tre minutter senere var samme Johansson på ferde, etter å ha fått ballen fra Barsom. Spissen forsøkte seg med en markkryper fra like utenfor 16-meteren, men en Moldskred i full strekk kunne konstatere at ballen trillet like til side for høyre stolpe.

Sløste i sluttminuttene
                  I det 86. minutt kom formsterke Fredrikstad til nok en gigantsjanse. Andreas Tegström fyrte av et knallhardt skudd fra drøye 20 meter, som smalt hardt i LSK-keeperens stolpe.

To ganger på overtid burde Tarik ha økt ledelsen, men unggutten maktet ikke å overliste Moldskred. Begge gangene var angriperen alene med keeperen, og begge gangene ble han for nonchalant.

Poengkrisen fortsetter for Lillestrøm, mens Fredrikstad inntar tabelltoppen midlertidig.

(VG NETT 13.07.08 kl. 19:57, sist oppdatert 13.07.08 kl. 20:24)

FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK - LSK 4-0) Fredrikstad inntok tabelltoppen etter å ha vartet opp med festspill, slaktet et tafatt Lillestrøm og scoret fire praktmål.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Fædrelandsvennen

Frode Grodås:

– Vi er et bunnlag

YDMYKET: Bjørn Helge Riise og Espen Søgård depper etter at Gardar Johansson har satt inn 4-0 til Fredrikstad. ( Foto: Scanpix )

Av: Ole Kåre Eide
                    Publisert: 13.07.2008 kl. 21:20

LITE Å GLEDE SEG OVER: Men Frode Grodås tror fremdeles at det vil snu for LSK. ( Foto: SCANPIX )

LSK betalte reisen til supporterne og drømte om å snu den negative trenden mot Fredrikstad. I stedet fikk de 0-4 i fleisen.
                    – Vi henger ikke godt nok sammen, sier assistenttrener Frode Grodås.
                    – Men vi må fortsatt ha trua. Det er ingen lett vei ut av dette. Nå har vi spilt halve sesongen og akkurat nå må vi innse at vi er et bunnlag. Men vi er nødt til å prestere bedre. Vi må bli mer solide bakover, vi må få bort feila og gjøre ting lettere, sier han.
                    – I dag får vi to kjappe i fleisen, og er at man da ikke i flytsonen så blir det tungt å komme tilbake, forklarer han.
                    – Også mot Lyn hadde vi sluppet inn to mål før det var gått ti minutter. Da blir det vanskelig å vinne fotballkamper.

Tidlig slutt
                    LSK-moroa varte et drøyt minutt på Fredrikstad stadion. Da ble ikke Vidar Riseth og keeper Lars Ivar Moldskred enige om hvem skulle ta ballen, og i stedet fikk islendingen Gardar Johannsson ei tå på ballen og kunne pirke den inn i det lengste hjørnet. Så, åtte minutter senere, vendte Tarik Elyounoussi enkelt bort Frode Kippe og dunket ballen over hodet på Moldskred:
                    2-0. Vondt ble verre og verre ble verst, for to sjanser senere hadde Fredrikstad økt ledelsen til 4-0.
                    Og selv om gjestene hang bedre med bakover i andre omgang, var vertene nærmere både fem og seks enn Lillestrøm var utligning.

Beklager
                    Vidar Riseth ble byttet ut ved pause. Han tar selvkritikk for egen innsats.
                    – Jeg legger meg flat – det gjorde jeg også til spillerne i pausen. Jeg hadde en dårlig dag på jobben, sier Riseth og tenker spesielt på 1-0 scoringen.
                    – Jeg kunne blåst ballen utover sidelinja, sier han.

Ingen gode svar
                    Arild Sundgot ble vraket før kampstart. Han slapp til først de siste 17 minuttene, men har ingen gode svar på hvorfor Fredrikstad slår Lillestrøm så enkelt.
                    – Hva skal jeg si. Vi spiller ikke ball og har ikke selvtillit. Samtidig er de solide bakover. Det fører til at vi til tider blir rundspilt, sier han.
                    – Dette var topp mot bunn, sier han.
                    Tre strake tap etter EM-pausen gjør at bare to plussmål skiller Lillestrøm fra jumboplassen. Fortsetter det slik, er det flere enn FFK-fansen som vil synge «Rykker ned» til Lillestrøm.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

RB

STOLT: Erland Johnsen skjemmes ikke over å være LSK-trener tross nok en sørgelig forestilling.

– Stolt av å være LSK-trener

FREDRIKSTAD:
                      Erland Johnsen skjemmes ikke over laget etter Fredrikstad-fadesen, men erkjenner at LSK stadig synker lengre ned i gjørma.

Av Trine Melheim Næss
                      Publisert 13.07.2008 - 21:16 Oppdatert 13.07.2008 - 21:37

– Vi står med gjørme til knærne. Verken forsvar og keeper var ikke gode i 1. omgang, sa LSK-treneren etter stortapet mot FFK.
                      Han mener det skorter på defensiv trygghet og samhandling i laget.
                      Lillestrøms sørgelige forsvarsspill gjennom hele 1. omgang gjorde at Johnsen så seg nødt til å bytte ut Vidar Riseth og Khaled Mouelhi.
                      – Vi gjorde noen endringer, men åpningen på kampen var forferdelig og ødelegger voldsomt for kampen, erkjenner LSK-treneren.

Ville vinne andre
                      Han bad spillerne om å gjøre sitt ytterste for å vinne andre omgang og rette opp den nitriste forestillingen LSK-spillerne leverte de første 45 minuttene.
                      – Vi spiller uavgjort i andre, men med det vi presterer i første er vi ikke i nærheten av å vinne fotballkamper. Samtidig var Fredrikstad veldig giftige og scorte på sjansene de hadde.

– Hatt nedturer før
                      Johnsen nekter å svartmale situasjonen og har fremdeles tro på en kursendring.
                      – Hvordan er det egentlig å være LSK-trener nå?
                      – Jeg har vært med på nedturer før, både som spiller og trener. Vi må fortsette å jobbe sammen for å snu dette. Jeg er stolt av å være LSK-trener, forteller han.

Kommentar

• keepern
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 281

Litt tumulter før match ser jeg...

Kommentar

• forzakanaris
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Feb 2007
                          • 92

Nekter å skylde på trenerteamet

LSK har tre poeng under Johnsen/Grodås

FREDRIKSTAD (VG Nett) (FFK-LSK 4-0) Lillestrøm har bare kapret tre poeng etter at Erland Johnsen og Frode Grodås overtok som trenere etter Tom Nordlie.
                          [FONT=Arial] Av LARS VESTAD

[/FONT]
                          [FONT=Arial,Helvetica]
                          - HAR TILLIT: Erland Johnsen (t.v.) og Frode Grodås er trenere for Lillestrøm ut sesongen. Foto: VG/Krister Sørbø
                          [/FONT] [FONT=sans-serif] VG Nett følger:

Lillestrøm / RSS

Fredrikstad / RSS

[/FONT]

--- Eliteguiden --- Kampene Tabell Best på børsen Toppscorer'n Assist Poengligaen Tilskuertall Røde og gule kort Klubbinformasjon Når kom målene Selvmål Straffemål Straffebom Dommerbørsen Debatt VG Nett LIVE Linker Tabkonk 1. divisjon Cupen Kvinner
                          -- Resultater fra 42 ligaer! -- Argentina Belgia Brasil Bulgaria Champions League Danmark Dansk 1. div Engelsk PL Engelsk 1. div Engelsk 2. div Engelsk 3. div Engelsk Conference Finland Frankrike Hellas Island Israel Italia Serie A Italia Serie B Kroatia Nederland Norsk eliteserie Norsk 1. div Polen Portugal Romania Russland Serbia Slovakia Slovenia Skottland Spania Spansk 2.div. Sveits Sverige Tsjekkia Tyrkia Tyskland Tysk 2.div. Ungarn USA Østerrike
                          [FONT=sans-serif] Mobilvarsling

Scoringsvarsel på din mobil!

Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                          [/FONT]

Spillerne tar imidlertid all skyld for at poengene uteblir.

Les også:- Hadde vært morsomt å være med videre

- Det er ikke trenernes feil. Det er vi som er ute på banen som gjør en slett jobb. Vi prøver å gjøre som de sier, men klarer ikke å få det ut i kamp, sier en ydmyk Vidar Riseth etter slaktkampen mot serieleder Fredrikstad.

VG Nett-leser:
                          «Nei dere kan ikke skylde på trenerene lenger, dere sparket Tom Nordlie og det går fortsatt ræva. Motivasjonen hos LSK er jo ikke der».
                          DISKUTER!

Les også:Inntok tabelltopp med festspill

Tre poeng på fem kamper er status for Erland Johnsen og Frode Grodås, etter at de overtok for Tom Nordlie i slutten av mai. Under trenerteamets ledelse, har de tapt mot Bodø/Glimt, Strømsgodset, Lyn og Fredrikstad. Den hittil eneste seieren kom i kampen mot AaFK på Åråsen 8. juni. Der vant kanarifuglene 3-0. I tillegg har de sluppet inn ni baklengs.

Dårlig dag for Riseth

- Vi ligger der vi ligger, og må rett og slett jobbe beinhardt for å komme oss opp fra gjørma. Slik vi spiller i Fredrikstad, virker det som om vi har mye å rette på. Vi hadde planlagt å ligge kompakte og satse på farten til Fellus på topp, men det maktet vi ikke. I stedet ga vi dem altfor mye rom, og rotet det til for oss selv, sier veteranen, som ble byttet ut i pausen.

LIVE:Fyldig referat fra kampen!

Riseth hadde en svært dårlig dag på jobben for Lillestrøm, og tar selv på seg skylden for Fredrikstads første scoring, som var signert Gardar Johansson. Både Riseth og keeper Lars Ivar Moldskred nølte med å jage pasningen som kom i bakrommet, og det ga Johansson nok tid til å få en tå på ballen.

- Vi skal ikke gjøre slike feil på dette nivået. Det er altfor dårlig og jeg tar på meg skylden for den første scoringen, sier Riseth.

Grodås: - LSK gir seg aldri

Frode Grodås syntes Fredrikstad var fryktelig effektive i en førsteomgang som fullstendig tok luven at det nedrykkstruede laget. Han legger seg imidlertid langflat når det gjelder Lillestrøms begredelige opptreden.

- Vi henger rett og slett ikke sammen. Vi gjør det litt for enkelt for dem, og blir straffet hardt for det, fastslår Grodås overfor VG Nett.

[FONT=Arial,Helvetica]SLITER: LSK-spillerne John Anders Bjørkøy og Bjørn Helge Riise fikk det tungt mot Fredrikstad i går. Foto: Scanpix
                          [/FONT] Selv om det ser helmørkt ut for Romerike-klubben i bunnen av tabellen, tror Grodås det kommer til å løsne - før eller senere.

- LSK gir seg aldri. Klubben har store tradisjoner, og selv om vi sliter nå, så vil det løsne før eller senere. Vi må gi spillerne selvtillit og jobbe hardt. Jeg vet det er klassiske floskler, men det er slik det er, sier han.

- Blir mange sekspoengere

LSK-kaptein Frode Kippe var langt nede etter gårsdagens skrell på Fredrikstad Stadion. Han mener det bor mye i Lillestrøm. Problemet er bare at de ikke får det frem.

- Vi er nødt til å finne tilbake til engasjementet og gløden. Vi ser ikke igjen treningsinnsatsen i det vi gjør under kampene. Det bor masse i dette laget, og vi får prøve å få det ut i de kommende kampene. Det blir mange sekspoengere i tiden fremover, sier Kippe.

Trener Erland Johnsen bedyrer at det blir defensiv drilling i tiden som kommer. Han understreker at det ikke blir aktuelt å spørre manager Jan Åge Fjørtoft om midler til å forsterke stallen.

- Vi har en sterk stall, så det trenger vi ikke. Vi må få ut det beste i hver enkelt, og takle situasjonen vi har kommet opp i. Alle må ta ansvar, sier Johnsen.

(VG NETT 14.07.08 kl. 07:15, sist oppdatert 14.07.08 kl. 07:15)
                          -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

Kommentar

• Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

Nettavisen.

John Arne Riise slakter LSK-spillernes arbeidsmoral.

Lillestrøm er i bunnløs krise. Trenerskiftet har hatt null effekt poengmessig. Laget fra Åråsen har tapt tre strake kamper etter sommerferien.
                            Søndag kveld ble de totalt ydmyket av Fredrikstad, som vant 4-0 på eget gress. Dermed tok ikke LSK et eneste poeng på bortebane i første halvdel av serien.

- Må gå i seg selv
                            John Arne Riise var en av de 12.248 tilskuerne som fikk med seg søndagens fadese. Den nybakte Roma-spilleren gir lillebror Bjørn Helge godkjent for innsatsen.
                            Samtidig levner han flere andre LSK-spillere liten ære.
                            - Enkelte er direkte late utpå der. Det er frustrerende å se. De må virkelig gå i seg selv og brette opp ermene, sier Riise til Nettavisen.
                            - Hvem sikter du til?
                            - Det har jeg ikke lyst til å si noe om.
                            Riise mener Lillestrøm har en kjempejobb foran seg for å berge plassen.
                            Riise mener Lillestrøm har en kjempejobb foran seg for å berge plassen. Han ser et lag som totalt mangler selvtillit, noe spillerne selv og trener Erland Johnsen heller ikke legger skjul på.
                            - Akkurat nå er det veldig tungt. Og spesielt når vi får en sånn start som i dag, sier Erland Johnsen.

- Tydeligvis ikke nok
                            Kampen var bare halvannet minutt gammel da Gardar Johansson satte inn 1-0. Etter ni minutter doblet Tarik Elyounoussi ledelsen. Før pause sørget Abgar Barsom og Gardar Johansson for hele 4-0. Fredrikstad scoret på alle sjansene sine – og alle fire kom etter store feil i LSK-forsvaret.
                            - Vi terpet forsvar inn mot denne kampen, men det var tydeligvis ikke nok. Det var fire pluss én bakerst som ikke var gode i førsteomgangen, fastslår Johnsen.
                            - John Arne Riise mener enkelte framstår som late. Er du enig i det?
                            - Jeg vet vel ikke om det er innsatsen og tælen det er noe i veien med. Men vi blir stående med lua i hånda etter at vi får mål imot oss tidlig.
                            Mangler selvtillit
                            - Du har fjernet en del av den offensive strukturen Tom Nordlie innførte, og overlatt mer av ansvaret til spillernes kreativitet. Føler du at det har fungert?
                            - Ja, i de foregående kampene har vi skapt flere sjanser. Men i denne kampen fungerte det ikke godt nok, vi skapte altfor lite. Når vi vinner ball, er det altfor få bevegelser og initiativ foran ballfører.
                            - Når du fram til spillerne med budskapet ditt?
                            - Ja, det føler jeg. Vi har hatt veldig gode treninger i det siste. Men vi klarer tydeligvis ikke å ta det med oss inn i kamp. Det har nok noe med manglende selvtillit å gjøre, sier Johnsen, som innrømmer at LSK nå står med gjørme til knærne.
                            Det rutinerte trekløveret Arild Sundgot, Vidar Riseth og Frode Kippe gir treneren full støtte. De er positive til grepene Johnsen har gjort – og mener det har vært en spillemessig framgang.
                            - Gjør en slett jobb
                            - Vi har en klar kampplan. Men det hjelper ikke når det gjøres sånne feil som i dag. Vi som er utpå der gjør en slett jobb, konstaterer Riseth, som ble tatt av banen etter én omgang.
                            - Jeg hadde en fryktelig dårlig dag på jobben, sier Riseth, som tar deler av skylda for minst to av baklengsmålene. Det var han som ble lurt av Gardar Johansson i forkant av 1-0-målet – der keeper Lars Ivar Moldskred i tillegg sto hårreisende plassert.
                            - Jeg er så skuffet akkurat nå at jeg ikke vet hva jeg skal si, innrømmer Riseth nærmest skamfullt.
                            - Vi fungerer ikke som lag. Vi må heve oss alle mann, fastslår Frode Kippe.
                            - Tabellen lyver ikke
                            Kapteinen innser at sisteplass og nedrykk nå er et reelt scenario for Lillestrøm.
                            - Tabellen lyver ikke. Men jeg tror alle skjønner at vi må jobbe knallhardt. Dette snur ikke av seg selv, konstaterer Kippe.
                            Lillestrøm ligger nest sist på tabellen etter halvspilt serie, med bare ni poeng på 13 kamper. Målforskjellen holder dem foran HamKam, som i øyeblikket ligger an til direkte nedrykk.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Fredriksstad Blad

«LSK skuffet stort»

FFKs lagkaptein Kasey Wehrman mente gamlelaget LSK skuffet stort.
                              – Jeg har aldri sett dem som i dag, de mangler tydelig selvtillit og det gjør at de ikke tør å spille et eget spill. Det blir mye føring av ball og mye langballer, oppsummerte FFKs midtbanemotor som tydelig gledet seg veldig til neste ukes duell mot Stabæk.

Ikke eget spill
                              De fleste eksperter er enige om at Lillestrøm har for godt lag til å rykke ned. Men om gårsdagens kamp er representativt for det laget er gode for, er det ikke tvil om at nedrykksspøkelset kommer til å herje på Åråsen i hele høst. I går hadde ikke laget antydning til eget spill, det som ble skapt kom etter pumping av dødballer nær sagt fra hele banen, og når da i tillegg det defensive ikke sitter blir det lite poeng.

Tok på seg skylden
                              Vidar Riseth tok på seg mye av skylden etter Lillestrøms svake innsats.
                              – Jeg har en meget dårlig dag på jobben og tar på meg skylda for både 1-0 og 4-0. Jeg beklaget meg overfor de andre i pausen, sa en ydmyk Riseth etter kampen. Riseth ble også tatt av banen ved pause av Lillestrøm-trener Erland Johnsen.
                              Lillestrøm-spillerne hadde sponset supporternes busser til Fredrikstad. Spørs om ikke de må gjenta dette for at Kanarifansen skal gidde å støtte laget borte i tiden

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

lsk.no

Katastrofe i Fredrikstad

LSK ble sendt hjem fra Fredrikstad med 0-4 i sekken. LSK-spillerne innser at alarmklokkene har begynt å ringe på Åråsen.

LSK holdt nullen i ett minutt og nitten sekunder mot Fredrikstad. Resten av første omgang ble et sammenhengende mareritt for Kanarifugla, som gikk inn til pause med fire mål i sekken, etter at effektive og ofte fikse Fredrikstad hadde rundspilt våre gutter.

-Forferdelig, utbrøt Vidar Riseth til lsk.no i mix-sonen etter kampen. Trønderen hadde en dårlig dag på jobben, og ble byttet ut i pausen. -De scoret fire mål på sine første fire sjanser, og vi gjorde en slett innsats, både individuelt og kollektivt, måtte han innrømme ovenfor lsk.no.

-Jeg legger meg flat og tar på meg skylda for et par av målene. Det sa jeg også til guttene i garderoben. Jeg er veldig skuffet over min egen innsats i dag, sier Vidar. I likhet med alle andre rundt klubben forstår han at klubbens situasjon blir stadig mer alvorlig for hver kamp som går.

-Det er klart at varsellampene har begynt å ringe nå, det er det ingen tvil om. Tabellen lyver heller ikke, og vi må ta det innover oss at resten av sesongen kun er en kamp for å unngå nedrykk, og ikke noe annet.

Kippe skuffet
                                Frode Kippe måtte nok en gang stå til rette for pressekorpsets tungskyts etter kampen. 30-åringen medgir at situasjonen er kritisk, men vet ikke hvordan man skal finne veien ut av uføret.

-Det blir feil å skulle finne syndebukker; hele laget må påta seg ansvaret for at det går som det går. Vi fungerer ikke som en lagenhet, og makter ikke å holde det presset på ballfører vi er avhengige av å ha for å tette igjen, sier Frode.

Kippe fikk meget gode Gardar Johansson å bale med i dag, og hadde, i likhet med lagkameratene, hendene fulle i store deler av kampen. Den forferdelige starten på kampen hadde mye å si for hvordan resten av første omgang artet seg, sier han.

-Det har i hvert fall ikke noe med motivasjonen å gjøre. Vi var ”gira” på forhånd, alle sammen, men når vi fikk to mål i trynet før kampen nesten hadde begynt, gikk det utover selvtilliten vår. Vi er ikke gode nok til å reise oss og kjempe tilbake når vi ligger under i kamper, det har vært noe av problemet vårt hittil i år.

-Vi har gode treningsuker, men det vil seg ikke når vi skal ut i kamp, selv om alle i spillergruppa ønsker å gjøre det bedre enn det vi får til. Folk virker usikre på seg selv, og det gjør at vi sliter med selvtilliten. Men alle tar innover seg alvoret i situasjonen vi befinner oss i, sier Frode.

-Overgangsvinduet åpner igjen 1. august. Er selvtilliten i gruppa så nedkjørt at nytt blod må til for at LSK skal holde plassen i Tippeligaen?
                                -Jeg vet ærlig talt ikke. Vi har i utgangspunktet en så god stall at vi ikke skal ligge der vi ligger på tabellen. Det ser svart ut i øyeblikket.

Erland misfornøyd med forsvaret
                                Erland Johnsen kritiserte den bakre fireren i sitt forsøk på å forklare nok et LSK-tap.
                                -Vi kunne jo nesten ikke ha fått en verre start, men vi felles av personlige feil. Især de fem bakerste gjør en dårlig første omgang.

-Isolert sett er det ingen stor krise å tape for Fredrikstad – de var gode i dag – men nå har vi tapt tre strake kamper, og ser jo at vi fremdeles står i gjørme til knærne. I dag var det alt for mange spillere som meldte seg ut da det tredje målet gikk inn, sier Johnsen.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB (kommentar)

FORTVILER: Olivier Occean og de andre LSK-spillerne er frus trerte om dagen. De får ingen ting til og taper kamper. Før ti minutter var spilt sto det 2-0. Det store spørsmålet er om det er mulig å snu trenden med de kreftene klubben har i dag. FOTO: GEIR EGIL SKOG

– Spør Kjetil Rekdal

FREDRIKSTAD:
                                  (Fredrikstad – LSK 4-0). Skal LSK ha en sjanse til å komme ut av den gjørma laget befinner seg i nå, er det beste forslaget å spørre Kjetil Rekdal om han vil ta over trenerjobben.

Publisert 13.07.2008 - 22:00 Oppdatert 14.07.2008 - 09:56

KOMMENTERER: Romerikes Blads Per Kristian Torvik.

LSKs ledelse valgte den billigste løsningen da de skulle erstatte Tom Nordlie. Det er urettferdig å anklage Erland Johnsen for at LSK ikke har hevet seg etter trenerbyttet. Men han har i løpet av fem seriekamper og en cupkamp ikke vist noe som skal tilsi at han kan greie å snu trenden.
                                  Det var ille nok mot slutten av Nordlies tid på Åråsen. Mot Fredrikstad i går var det enda verre.
                                  Spillerne skal på ingen måte frikjennes. De fikk sitt ønske oppnådd da Tom Nordlie forsvant. De har ikke greid å vise at de er noe bedre nå enn de var da. Men det er ikke mulig å gi et helt lag sparken, selv om mange i dag ikke oppfyller kravene som settes til en toppspiller.

Kynisk
                                  Hovedgrunnen til at LSK bør hente en ny mann inn, er at det vil være godt å se hele spillerstallen og opplegget med nye øyne. Det haster virkelig med at laget skal begynne å vinne kamper. Det LSK trenger er en kynisk trener som kun tenker resultater og ingenting annet. Av trenere som er ledig på markedet i øyeblikket, er det ingen som kan det gamet bedre enn Kjetil Rekdal.
                                  Å være med og redde LSK etter at Tom Nordlie gikk er kanskje en utfordring den gamle landslagskjempen kan tenke seg. At han har en fortid i Vålerenga, spiller ingen rolle for ham.
                                  Å gi en enkel forklaring på hvorfor kapable fotballspillere er så dårlige som dagens LSK-gutter, er sikkert et sammenhengende problem.
                                  Psykologer er ok til sin tid. Nå er LSK i akutt behov for en mann som kan gjøre de fotballfaglig riktige tingene, få spillerne til å tro på enkle løsninger, være kyniske og tenke på å kapre poeng.
                                  LSK håpet en forfremmelse av spillerutvikler Erland Johnsen skulle gi resultatet, og dermed slippe billig unna.
                                  Det dyreste for et lag i toppen av norsk fotball er å rykke ned. Nå haster det virkelige med å gjøre nye grep.

Planløst
                                  LSK kom på banen i Fredrikstad med en mannskap en trodde skulle overraske FFK. I pausen foretok Erland Johnsen to endringer. Men når en ved å sette inn to nye spillere forandrer posisjonen til fem av dem som startet kampen, er det grunn til å tvile på troen på at det ligger en gjennomtenkt plan bak det hele.
                                  Spillerne virret rundt på banen og lot seg rundspille av hjemmelaget, selv om det ikke ble flere scoringer.

Derfor: Glem alle uttalelser om at Kjetil Rekdal er Vålerenga-mann og ikke er ønsket på Åråsen. Nå handler det om å redde kontrakten.
                                  Sier han nei, gå gjennom lista og finn en annen kyniker.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Aftenposten

Kasey i en reportasje i dagens Aftenposten (papir):
                                    Lillestrøm synes jeg synd på. Det er mange gode kamerater på laget, og det er trist å se at de sliter som de gjør. Det er tydelig at de mangler selvtillit, sier Wehrman, som ble solgt fra LSK til FFK i fjor sommer.
                                    - Så det er ikke godt å ta hevn?
                                    Nei, ikke mot spillerne, men kanskje litt mot folkene i styret. Kanskje de angrer på at de solgte meg nå.

Kommentar

• sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

Fra RB

UTELUKKER IKKE: Kjetil Rekdal utelukker ikke seg selv som ny LSK-trener. FOTO: SCANPIX

Avviser ikke LSK-framtid

ÅRÅSEN:
                                      Skulle det komme et tilbud fra LSK om å trene laget, vil Kjetil Rekdal vurdere det seriøst.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 14.07.2008 - 10:39 Oppdatert 14.07.2008 - 10:46
                                      Tips en venn om denne saken

– Spør Kjetil Rekdal

«Skal LSK ha en sjanse til å komme ut av den gjørma laget befinner seg i nå, er det beste forslaget å spørre Kjetil Rekdal om han vil ta over trenerjobben.» skriver RBs kommentator, Per Kristian Torvik
                                      LES HELE KOMMENTAREN HER!

– Et spørsmål om jeg kan tenke meg å trene LSK er umulig å svare på. Men om jeg skulle få en forespørsel om det fra klubbledelsen, skal jeg love at jeg vil vurdere det nøye og gi et ordentlig svar, sier Kjetil Rekdal til Romerikes Blad mandag formiddag.

– Jeg skal tilbake til fotballen

Om han vil være aktuell som en korttidsløsning eller en lengre kontrakt, er svaret det samme.
                                      – Det blir uansett et hypotetisk spørsmål. Det som er sikkert, er at jeg skal tilbake til fotballen. Jeg har hatt et par tilbud fra utlandet som jeg har vurdert, men funnet ut at det ikke var de rette for meg der og da.

– Spør Kjetil Rekdal

I dagens Romerikes Blad anbefaler RBs sportskommentator, Per Ktristian Torvik, at LSK-ledelsen ber Kjetil Rekdal redde LSK fra nedrykksgjørma:
                                      «Psykologer er ok til sin tid. Nå er LSK i akutt behov for en mann som kan gjøre de fotballfaglig riktige tingene, få spillerne til å tro på enkle løsninger, være kyniske og tenke på å kapre poeng.» skriver Torvik, og konkluderer:
                                      «Glem alle uttalelser om at Kjetil Rekdal er Vålerenga-mann og ikke er ønsket på Åråsen. Nå handler det om å redde kontrakten.»

– TV2 ikke i veien

Kjetil Rekdal følger norsk fotball som ekspert på TV2. Der har han en løs tilknytning som ikke vil være til hinder for ham å bli trener igjen.
                                      – Min avtale med TV2 er ikke noe problem i så måte.
                                      – LSK er i en vanskelig situasjon. Hva mener du er løsningen på problemet?
                                      – Først og fremst må alle være enige om hvordan laget skal spille. Vingling i mange retninger gjør situasjonen umulig. Det gjelder å begynne med det enkle, skape en grunnmur, for så sakte og sikkert bygge opp et eget spill, sier Kjetil Rekdal

Kommentar

• sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

Fra NRK

Vi trenger ikke nytt blod

- Vi trenger ikke kjøpe spillere. Vi må trene mer, og få tryggheten inn i laget, sier Lillestrøms trener Erland Johnsen.

Publisert i dag 08:55.

Permalenkehttp://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6138219

Trenerskiftet i sommer har ikke hjulpet. Lillestrøm taper fortsatt, og ble utklasset med 4-0 av Fredrikstad søndag.

Nettradio: - Vi må trene mer, ikke kjøpe
                                        Nettradio:...men Stabæk må handle

Men innkjøp av nye spillere er ikke løsningen, ifølge Johnsen.
                                        - Vi har Dan Alberto Fellus, Bjørn Helge Riise og Pål Steffen Andreassen. Disse er ikke nye i klubbsammenheng, men de er tilbake.
                                        - Vi har mye kvalitet i troppen. Det er opptil spillerne å gjøre det beste ut av den stallen vi har, sier Johnsen til NRK.
                                        Han sier at spillerne må terpe mer på det defensive, bli mer gjerrige.
                                        - Men også offensivt har vi mer å gå på, sier Johnsen.

(Min anmerkning: Vi trenger "nytt blod" både i spillerstallen og på trenesiden)

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Til Dagbladet.no sin utsendte etter kampen, kunne ikke Erland Johnsen gi noen klart svar på hvordan LSK skulle komme seg opp av gjørma:

- Jeg har opplevd nedturer som spiller og trener før. Vi mangler selvtillit, men må bare stå sammen og jobbe oss ut av dette, sa en slagen Lillestrøm-trener til Dagbladet.no

Spørsmålet er om tospannet Johnsen og Frode Grodås er de riktige trenerne for et LSK i krise. På de seks kampene de har vært ved roret har det bare blitt en seier, mot Ålesund hjemme, ellers bare tap, som mot Eidsvold Turn på borte i cupen.

Samtidig er Tom Nordlies gamle nemesis ledig på markedet.

Rekdal har allerede plan om hvordan han eventuelt kunne snu trenden på Åråsen:

- Først og fremst må alle være enige om hvordan laget skal spille. Vingling i mange retninger gjør situasjonen umulig. Det gjelder å begynne med det enkle, skape en grunnmur, for så sakte og sikkert bygge opp et eget spill, sier vår tidligere landslagskaptein til Romerikes blad.

Rekdal er fotball og tippe-ekspert for TV2, men påpeker at TV-jobben ikke vil stå i veien for en videre trener-karriere. For en ting er sikkert. «I» skal tilbake til fotballen.
                                          Last edited by Ketil Cantona; 14.07.2008, 22:26.

Kommentar

Working...