Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dIsTurBeD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 668

- Uaktuelt med nytt trenerskifte

SITTER TRYGT: Erland Johnsen fortsetter som LSK-trener - i alle fall en stund til. Foto: Kyrre Lien ( Scanpix )

Lillestrøm vurderer ikke Kjetil Rekdal. I alle fall ikke nå.

Av Dag Langerød

Romerikes Blad skrev mandag en kommentar som lanserte Kjetil Rekdal som redningsmannen klubben måtte vende seg mot. En drøy måned etter at Erland Johnsen og Frode Grodås ble ansatt vil lokalavisa altså ha en ny endring.
    «Det var ille nok mot slutten av Nordlies tid på Åråsen. Mot Fredrikstad i går var det enda verre», skriver avisas kommentator.
    Han mener at romerikingene trenger en trener utenfra som kan se LSK-troppen med nye øyne.
    Les kommentaren her. (ekstern lenke)
    - Ikke-tema
    LSKs styreleder, Per Mathisen, er imidlertid klar på at et nytt trenerskifte er uaktuelt.
    - Det er per i dag ikke et tema, sier styrelederen til Nettavisen.

Frank Grønlund (t.v) og Per Mathisen. Foto: Erlend Aas

- Det betyr at det kan bli aktuelt?
    - I fotball skal man aldri utelukke noe, og vi gjør våre vurderinger og evalueringer fortløpende. Men nå gjør vi dem sammen med de trenerne vi har nå. Vi er nødt til å støtte og backe dem nå.
    - Det er også viktig at vi holder en litt stø kurs. Skulle jeg ta hensyn til alle innspill og meninger jeg får for tiden ville vi kunne revet klubben i filler. Det er tusen meninger. Men jeg kan love at vi gjør alt for å løse den krisen vi er oppi, fortsetter Mathisen.
    Færre poeng nå
    Etter at Tom Nordlie forsvant ut, og Johnsen/Grodås kom inn har Lillestrøm vunnet én og tapt fire kamper. Det betyr et snitt på 0,6 poeng per kamp.
    Under Nordlie tok laget 0,75 i snitt.
    - Har det blitt noe bedre med Johnsen/Grodås?

Kjetil Rekdal. Foto: Heiko Junge/SCANPIX

- Vi har ikke kapret noe særlig med poeng, men hvis du spør spillerne og andre rundt laget så mener de – og jeg – at vi har hatt bedring. Det har vært en utvikling. Men det er klart at når man gjør så mange enkle feil som vi gjør, da blir det vanskelig å vinne fotballkamper.
    - Rekdal ledet rival VIF til seriegull. Kunne han trent Lillestrøm?
    - Det at han har spilt og vært i trener i Vålerenga ville ikke betydd noe. Jeg ser ikke Kjetil Rekdal som noe mer Vålerenga- enn Molde-fyr.
    - Hvor lenge kan dere fortsette å tape?
    - Det er klart at for hvert nytt tap så vil situasjonen bli mer kritisk. Da vil også evalueringene komme tettere. Det er forskjellige tiltak som kan tas i bruk. Det åpner jo snart et overgangsvindu også. Men nå er fokus på Bodø/Glimt. Vi må begynne å vinne hjemmekampene våre, og også ta noen poeng borte, sier LSK-lederen.

Kommentar

• morten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2156

tv2.no

STENGTE DØREN: Erland Johnsen og Lillestrøm er i en presset situasjon. Foto: Lien, Kyrre/SCANPIX

- Kom dere ut!

- Kom dere ut, var velkomsten pressen fikk på mandagens LSK-trening.
      Trener for Lillestrøms rekruttlag, Frode Birkeland, jaget pressen på dør under formiddagens LSK-trening.
      -Hent en gardintrapp
      Kriserammede Lillestrøm startet dagen etter 0-4-tapet for Fredrikstad med et spillermøte klokken ti.
      Pressen ble først bortvist fra Åråsen og henvist til klubbens treningsbane.
      Da treningen startet en halvtime forsinket, ble pressen først erklært uønsket på den åpne treningsbanen der LSK varmet opp. Deretter forflyttet spillerne seg til klubbens nye treningsbane som er omkranset av høye gjerder.
      - Kom dere ut, dere skal ikke være her, var meldingen fra Birkeland.
      - Vi kan ikke filme herfra, var responsen fra Romerikes Blads fotograf.
      - Hent en gardintrapp, var svaret fra LSKs rekruttrener.
      Mutt stemning
      Det var mange innbitte og mutte utrykk i spillergruppen. Klubbens sportslige krise begynner tydelig å tære på spillergruppen.
      LSK ligger nest sist i Tippeligaen med en kamp mer spilt enn tabelljumbo HamKam. Begge lagene har ni poeng. LSK har tre strake tap og står med fire tap og en seier etter at Erland Johnsen tok over for Tom Nordlie i slutten av mai.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
      Badekar
      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Dagbladet

IKKE BEGEISTRET: Men kanarifansen kan svelge mange kameler hvis LSK unngår nedrykk. FOTO: HEIKO JUNGE/ SCANPIX

- Blir en forferdelig kamel å svelge

Kanarifansen om Rekdal som LSK-trener

STIG ANDRESEN
        stig.andresen@dagbladet.no

FORSTÅR REKDAL: Klanen forstår at Rekdal vil ha ny trenerjobb, men foreslår andre kandidater enn LSK. FOTO: STIAN LYSBERG/ SCANPIX.

(Dagbladet.no): Kanarifansens talsmann Jan Jensen, er ikke overbegeistret for at Rekdal kan steppe inn som ny LSK-trener.

- Det ville blitt forferdelig kamel å svelge, det må jeg ærlig innrømme, sier Jensen.

Er det rett mann for LSK slik situasjonen er nå?
        - Det er ikke utenkelig. For kanarifansen er det viktigste at klubben holder seg i eliten. Det som må gjøres, må gjøres, sier Jensen.

Han peker på at spillerne trenger å bli mer kyniske, og mener at Rekdal er rett man for den jobben.
        - Men vi må spørre oss sjøl: Hvor mange ganger kan du bytte i løpet av en sesong?

Svensk trener
        På lang sikt tror han ikke Rekdal er løsningen:
        - Personlig mener jeg vi burde sett ut av landet. Trenerne i tippeligaen går på rundgang. Samtidig registrerer jeg hva de svenske trenerne får til.

Kanarifansen mener Semb også er en god kandidat:
        - Jeg var aldri med i det hylekoret som ville ha ham ut av landslaget.
        Heller Hødd
        Talsmann for klanen, Espen Knutsen, har ikke noe imot at Rekdal tar over som trener for LSK. Rekdal vant cupgull med Vålerenga i 2002 og seriegull i 2005, og nyter stor respekt innad i klanen.
        - Vi skulle heller sett at han hadde trent Hødd, men Rekdal må jo ha en jobb han også. Og i Lillestrøm er det åpenbart at det trengs å jobbe.

Knutsen mener at Lillestrøm har litt av et lag på papiret, og er overrasket at det går så dårlig.
        - Kanskje LSK skulle kvittet seg med andre enn treneren? spør Knutsen som understreker at Rekdal vil få en varm mottagelse hvis han kommer tilbake til Ullevål som trener for et annet lag.

Kanarifansens talsmann Jan Jensen benekter at problemet kan sitte høyere opp i systemet:
        - Media vil gjerne at vi skal si noe negativt om Jan Åge Fjørtoft, men han har en stor stjerne blant kanarifansen. Ledelsen gjør alt de kan for at dette skal gå veien, sier Jensen og peker på at de sponset fansen med bussbilletter til Fredrikstad på mandagens seriekamp.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

P4

Tekst: Kjetil Flygind
          Dato: 14.07.2008 09:11

P4 (Oslo): Med 4-0-tapet i Fredrikstad er bunnen for Lillestrøm fortsatt ikke er nådd.

I går gikk alt galt, og flere av spillerne blir slaktet i dagens spillerbørser.

Kaptein Frode Kippe mener laget er mentalt knekt:

- Dette begynner å gå inn i hodene på spillerne. Det skal man ikke ta lett på. Denne motgangen slutter ikke av seg selv, sier midtstopperen til P4.

Hør Kippe om LSKs mentale knekk her:

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Fredriksstad Blad

Fotograf anmelder ikke LSK-supporter

Her kastes FFK-vimpler ut i elven. Fra før kampen mot Vålerenga. Leserfoto.

Pøbler skulle "knuse" kamera og fotograf.

Svend Anders Karlsen-Moum

Før FFKs kamp mot Lillestrøm søndag var det enkelte gjester som ikke maktet å oppføre seg spesielt godt. Spesielt én person var provoserende på vei fra sentrum til Stadion, og benyttet blant annet gåturen til å rive opp FFK-vimpler og kaste de i elven.

Verbale trusler
            Demokraten-fotograf Dagfinn Kristiansen var også på vei til kampen da han ble gjort oppmerksom på hærverket på vei over gangbroen. Han gikk over broen og begynte å ta bilder av pøblene.
            – Da kom det seks-syv mann bort for å stoppe meg. De kom med flere trusler, og sa blant annet at både kameraet og jeg skulle knuses, forteller han dagen derpå til f-b.no.
            – Jeg svarte med like klar stemme at "jeg tar bilder så mye jeg vil".
            Like etter kom sikkerhetsvakter fra FFK til, og politiet arresterte den mest ivrige av pøblene, en kar i 20-årene fra Lillestrøm-området. Han ble satt i arresten før han senere på kvelden ble hentet av sine foreldre.

– Må få ta bilder
            Et knapt døgn etter situasjonen er fotografen tydelig på at han som journalist må få lov til å utføre jobben sin.
            – Bilder må kunne tas, uansett om det dreier seg om lovlige eller ulovlige hendelser som fotograferes. Hvorvidt man skal bruke de på trykk blir en redaksjonell vurdering senere, presiserer han.
            Kristiansen innrømmer at det ikke var noen hyggelig situasjon å oppleve.
            – Det kunne gått verre. Man vet jo aldri hva resultatet blir i slike situasjoner. Samtidig var det mange vitner og folk som kunne gripe inn rundt meg, i tillegg til at sikkerhetsvaktene kom til.
            – Dette dreide seg mer om pøbler enn fotballsupportere. Så vidt jeg kunne se hadde de ingen supportereffekter på seg. Jeg snakket også med flere Lillestrøm-supportere i etterkant som tok avstand fra opptrinnet, forteller Kristiansen.

Ingen anmeldelse
            Fotografen har valgt å ikke forfølge saken.
            – Det blir ingen anmeldelse fra meg, sier han, og begrunner valget med at det blant annet aldri kom til fysisk konfrontasjon.
            – Jeg har jobbet i Demokraten i vel 30 år, og blant annet dekket en del kamper mellom Stjernen og Sparta. Men jeg har aldri opplevd så aggresive supportere som dette.
            Han har samtidig følgende oppfordring å komme med etter episoden:
            – Disse pøblene kom jo gående fra bryggekanten og rev ned vimpler. Jeg så ikke mange vakter der, og mener sikkerhetsopplegget i sentrum kan bli bedre i forkant av kampen.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

LUKKET PORTEN: Frode Birkeland syntes det var så viktig å holde fotografene borte under LSK-trening at han lukket porten til et to meters høyt gjerde. FOTO: LISBETH ANDRESEN

Stengte pressen ute

ÅRÅSEN:
              Rekruttrener Frode Birkeland stengte pressen ute fra den nye treningsbanen mandag.

Av Per Kristian Torvik
              Publisert 14.07.2008 - 22:00 Oppdatert 14.07.2008 - 17:12

LSK skapte avstand til mediene da det røynet på som verst i mai.

Rekruttrener Frode Birkeland syntes det var på tide å stramme ytterligere inn, da han stengte pressen ute fra den nye treningsbanen mandag.
              Resultatet ble at tv- og avisfotografer enten måtte stå på stige eller filme gjennom nettinggjerdet rundt banen.
              Det setter ikke LSK-leder Per Mathisen pris på.
              – Nå vet ikke jeg om Jan Åge Fjørtoft og Erland Johnsen sto bak og hadde spesielle grunner til å gjøre dette. Men generelt sett liker jeg ikke at dette blir gjort. Det bør være plass på motsatt side av treningsfeltet for dem som skal utføre en jobb, sier Per Mathisen

Kommentar

• Emil B
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 5921

Otto ute mot Glimt

Otto ute mot Glimt.

Marius Johnsen i fremgang, Otto Fredrikson uaktuell til kampen mot Bodø/Glimt.
                Av Trygve Lie

LSKs førstekeeper Otto Fredrikson er nyoperert, men rekonvalensen har ikke gått raskt nok til at finnen vil rekke kampen mot Bodø/Glimt førstkommende helg. Dette i følge fysioterapeut Jørn Karlsen.

-Ottos situasjon er litt usikker, men vi beregner at han vil måtte ta det med ro i et par uker til. Dermed er han uaktuell til kampen mot Bodø/Glimt, mens det er brukbare muligheter for at han kan være tilbake i tide til bortekampen mot Hamkam på Briskeby 27. juli, sier Karlsen.

Marius til undersøkelse
                LSKs forsvarsproblemer har ikke blitt bedre av Marius Johnsens langvarige skadeopphold. Johnsen har ennå ikke spilt fotball i 2008, men nå ser han lyset i enden av tunnelen.

-Det går fortsatt litt opp og ned, egentlig, men jeg er i god nok form. Jeg er fremdeles bare med på annenhver fotballøkt på treningsfeltet, og når jeg ikke trener med ball, enten sykler eller løper jeg, sier han.

Den varierende fremgangen frustrerer 27-åringen, men det skorter ikke på den fysiske formen. -Men det betyr ikke at jeg ikke merker skaden, for det gjør jeg fremdeles. Derfor skal jeg snart inn til undersøkelse hos Lars Ingebrigtsen, som er ekspert på den typen skade jeg har.

-For min del merker jeg bare noe til skaden når jeg gjør visse bevegelser. Dermed er det snakk om å eliminere de bevegelsene for mitt eget vedkommende. Å få til det er nesten umulig, men alt handler om å tilpasse seg, sier Marius.

Han lider med lagkameratene og supporterne, og verker etter å komme seg tilbake på banen.
                -Ja, for min egen del har jeg mest lyst til å spille kamp med en gang, vel og merke hvis jeg friskmeldes.

Jørn Karlsen har flere forbehold enn pasienten selv. –Treningsregimet han følger nå, fungerer greit, men han kan ikke stå en hel kamp enda, forteller han.

Karlsen poengterer at det er vanskelig å forutse hvor lenge smertene etter skaden kan henge i. –Etter den typen operasjon som Marius har hatt er det vanlig at man kjenner smerter de neste 6-12 månedene. Nå har det gått sju måneder for Marius’ del. Dermed kan det både ta resten av høsten før han er kvitt smertene, eller de kan forsvinne før det.

-Men smertene i kneet vil ikke være avgjørende for når han er tilbake på banen for LSK, poengterer Karlsen, som ellers melder at ingen pådro seg noen smeller i Fredrikstad i går.

-Olivier Occean fikk et kutt, men det er det ingen videre fare med. Nå er Pål Steffen Andresen tilbake for fullt, mens Ciise Abshir kommer gradvis tilbake i trening i løpet av denne uka. Dermed er det bare Abshir, Johnsen og Markus Kiesenebner som ikke trener for fullt i øyeblikket.

HELVETE!

Kommentar

• holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3667734.ece

I TUMULTER: Thomas Bruun, samboer Emilie og samboerparets åtte uker gamle barn skulle kose seg på fotballkamp søndag. I stedet endte det med en mørbanket kropp for Bruun. Bildet er tatt i en annen sammenheng. FOTO: STEIN H. JOHANSEN (DEMOKRATEN)
                  Angrepet av LSK-supportere

FREDRIKSTAD:
                  Fredrikstad-supporter Thomas Bruun ble angrepet av LSK-supportere da han ville hindre dem i å rive ned FFK-vimpler fra en gangbru i byens sentrum.

Samtidig har en 16 år gammel LSK-fan anmeldt en østfolding etter at han ble slått ned.
                  – Vi er en fredelig gjeng her i Fredrikstad, og vi forsøker å være venner med bortelagets supportere. Da er det for ille at noe slikt skal skje.

En lettet Thomas Bruun følte seg mørbanket etter hendelsen i Plankebyen søndag kveld. Han var sammen med sin samboer og sitt seks uker gamle barn på vei til fotballkampen mellom Fredrikstad og Lillestrøm, da han ble angrepet av fem-seks supportere med LSK-tilhørighet.

– Jeg så en gjeng som rev ned vimplene på brua. Jeg forsøkte å stoppe dem, og sa at det var unødvendig. Deretter angrep de meg. En forsøkte å slå, men jeg dukket unna, forteller Bruun.
                  Bruun kastet seg ned på bakken da bråket begynte. I ettertid er han ikke fysisk preget av episoden.

– Fem-seks stykker sparket på meg. Jeg ble redd og tenkte at det var dumt av meg å gripe inn, mens samboeren min gråt og var helt fra seg. Jeg fikk ikke så veldig vondt, men merket det godt og følte meg mørbanket i kroppen etterpå.

– Synd for Lillestrøm
                  Episoden skjedde omtrent samtidig som en fotograf avisa Demokraten ble truet av illsinte supportere. Dagfinn Kristiansen hadde tatt bilder av at LSK-supporterne rev ned FFK-vimpler på den nye gangbrua i sentrum. Da kom supporterne stormende.

– De truet med å knuse både meg og kameraet hvis jeg ikke sluttet å ta bilder, fortalte Kristiansen i gårsdagens RB.
                  Visetalsmann Roy Nilsen i Plankehaugen karakteriserer hendelsene med ordene "moderat styrke og omfang". Han så selv episoden og mener de aktuelle LSK-supporterne tilhører et casualsmiljø.
                  – Dette er utvilsomt noen som ikke er interessert i fotball. Det er synd for Lillestrøm og det er synd for Kanari-Fansen at de har med seg slike idioter, men dette er noe de må få bukt med, sier Nilsen.

– Ikke casuals
                  Frode Thai Johannesen, sikkerhetsansvarlig i Kanari-Fansen avviser blankt at noen fra casualsmiljøet var innblandet i episoden.
                  – Jeg fikk med meg at det var noe knuffing, men det hadde ingenting med casuals å gjøre. Ingen som tilhører casualsmiljøet i Lillestrøm var i Fredrikstad i går, sier han.

Johannesen forteller dessuten at et medlem av Plankehaugen er politianmeldt etter at en 16 år gammel LSK-supporter ble slått ned søndag ettermiddag.
                  – Det viser jo at dette gikk begge veier. Jeg tror ikke vi er noe mer slemme enn dem, sier han.

Johannesen mener det ikke var noen stor dramatikk, men sier Kanari-Fansen uansett tar avstand fra supporternes oppførsel.
                  – Det ballet på seg med småting uten at det lå noen stor dramatikk i dette. Samtidig er dette noe vi helst ville vært foruten, sier han.

Ukjent for Mathisen
                  Hendelsen i Fredrikstad betyr likevel at Lillestrøm nok en gang har fått utenomsportslig fokus på seg denne sesongen. I april ble det et voldsomt rabalder etter supporterbråk i forbindelse med Stabæk-kampen på Nadderud. Den gang valgte klubben å sette inn drastiske tiltak. 25 medlemmer av Kanari-Fansen ble utestengt av alle hjemmekamper på Åråsen.

Formann Per Mathisen hadde i går kun hørt om episoden med fotografen.

– Jeg tar uansett sterk avstand fra dette hvis det stemmer. Og får vi klarhet i hvem dette er, så vil vi reagere, sier Mathisen, som for øvrig sier seg fornøyd med tiltakene klubben satte inn tidligere i år.
                  Last edited by holmiz; 14.07.2008, 21:29. Begrunnelse: atter en gang lesbarhet og for mange mellomrom
                  Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• gorken
                    Administrator
                    • May 2006
                    • 1483

Garanterer LSK ny kontrakt

SJEF: Kjetil Rekdal er en sterk sjef i trenerstolen. Om han blir aktuell for LSK, er det noe spillerne vil merke ganske raskt. FOTO: SCANPIX

Garanterer LSK ny kontrakt
                    ...og LSK-Mathisen synes det er et sterkt løfte

LILLESTRØM:

Om Kjetil Rekdal får et tilbud om trenerjobb i LSK og sier ja, har han en klar garanti til klubb og supportere.
                    Av Per Kristian Torvik Publisert 15.07.2008 - 06:30 Oppdatert 15.07.2008 - 07:55

– Hvis det skjer, garanterer jeg at LSK ikke kommer til å rykke ned, sier Kjetil Rekdal.

Den gamle landslagskjempen er forbeholden med uttalelser som kan knytte ham til Åråsen.

– Et spørsmål om jeg kan tenke meg å trene LSK er umulig å svare på.

– Men om jeg skulle få en forespørsel om det fra klubbledelsen, skal jeg love at jeg vil vurdere det nøye og gi et ordentlig svar.

– Hypotetisk spørsmål
                    Om han vil være aktuell som en korttidsløsning eller en lengre kontrakt, er svaret det samme.

– Det blir uansett et hypotetisk spørsmål. Det som er sikkert, er at jeg skal tilbake som trener. Jeg har hatt et par tilbud fra utlandet som jeg har vurdert, men funnet ut at det ikke var de rette for meg der og da.

Kjetil Rekdal følger norsk fotball som ekspert på TV2. Der har han en løs tilknytning som ikke vil være til hinder for ham å bli trener igjen.

– Min avtale med TV2 er ikke noe problem i så måte.

Snuoperasjon
                    Rekdal tror ikke det skal mye til for å få LSK på rett kjøl.

– For to år siden var Viking ute i samme uføre. I fjor tok de seriebronse. Jeg kan tenke meg at det er mye tynnslitt selvtillit i laget nå. Da handler det i første rekke om å få spillerne til å få tilbake troen på egne ferdigheter.

– LSK er i en vanskelig situasjon. Hva mener du er løsningen på problemet?

– Først og fremst må alle være enige om hvordan laget skal spille. Vingling i mange retninger gjør situasjonen umulig. Det gjelder å begynne med det enkle, skape en grunnmur, for så sakte og sikkert bygge opp et eget spill.

Ingen bindinger
                    Kjetil Rekdal opplevde å rykke ned med Vålerenga i 2002, i en sesong for osloklubben som lignet på det LSK er gjennom nå.

– Den gangen ledet vi kamper, men tapte til slutt. Vi var ofte bedre enn motstanderne, uten at det hjalp.

– Halve serien er spilt. Hvor lang tid vil det gå før en vil merke forandringer, slik du ser det?

– Ganske raskt, og store endringer utover høsten. Når et lag får positive opplevelser, og spillerne i utgangspunktet er gode, skjer det fort.

Kjetil Rekdal sier hans spiller- og trenerfortid i Vålerenga ikke er noen hindring for treneransvar i en annen klubb.

– Da jeg forlot Vålerenga, sa jeg at jeg ikke ville trene en konkurrent på en stund. Den tid er passert. I dag har jeg ingen bindinger på Valle, sier Kjetil Rekdal.

– Sterk garanti
                    LSK-leder Per Mathisen synes Kjetil Rekdals garanti for ny kontrakt er offensiv.

– I vår situasjon i øyeblikket er det klart at det er en sterk uttalelse fra en erfaren trener.

– Og fristende?

– Jeg kan ikke være med i spekulasjoner om ny LSK-trener nå. Vi har to trenere. Sportslig utvalg er enige om at vi skal jobbe hardt fram mot Glimt-kampen søndag og gjøre alt for å vinne der.

– Hva hvis det blir nytt tap?

– Vi kan ikke fortsette å tape kamper. Da rykker vi ned. Men spekulere i spørsmål om trenersituasjonen får andre gjøre, sier Per Mathisen.

I have this condition.

Kommentar

• gamle-perta
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2418

Hoff advarer mot rekdal

---------

- Rekdal har aldri prestert som trener

TV2-ekspert Ivar Hoff langer ut

Av Lars Vestad 15.07.2008 kl. 08:56 Kilde: VG NETT
                      Ivar Hoff synes det vil være helt galt av LSK å hente inn Kjetil Rekdal, og hevder han aldri har gjort det bra som trener.

- Jeg synes ikke LSK skal «touche» ham i det hele tatt. Som trener for et lag, uten å kunne hente inn nye spillere, har han ikke vist noe som helst, sier Hoff overfor VG Nett.

VG Nett-leser:
                      «Jeg elsker lsk mer enn jeg hater enga og jeg tror reka er den rette!»
                      DISKUTER!

TV2-eksperten, som var trener i Romerike-klubben i perioden 1991-1993, mener Rekdal bare har lykkes når han har hatt enorme ressurser tilgjengelig.

Les også:Rekdal åpen for trenerjobb i LSK

- Under hans tid i Vålerenga hentet han inn rundt 60 spillere, mener jeg å huske. Da er det ikke vanskelig å være trener for et lag. Dessuten var det vel Geir Bakke som «egentlig» trente Vålerenga den gangen, bemerker TV2-eksperten.

- Dommertabbe ga Rekdal-gull

Dersom Rekdal skulle ta over et Lillestrøm-lag i poengnød, uten ressurser til å hente inn nytt spillermateriale, tror han ikke det blir noen stor suksess.

- De gangene Rekdal ikke har hatt de store ressursene tilgjengelig, har det endt med at han har måttet forlate klubbene. Det skjedde i Vålerenga, og det skjedde i Kaiserslautern.

Konfrontert med at Vålerenga brøt Rosenborgs eviglange seiersrekke under Rekdals periode som trener, svarer han følgende:

- Gullmedaljen hans med Vålerenga er bra den. Men det hører med til historien at det var en dommertabbe i Kristiansand som foræret dem medaljen, sier Hoff.

- Skjønner ikke vitsen

Rekdal ble i går lansert som riktig mann til å dra Lillestrøm ut av sumpa på kommentatorplass i Romerikes Blad. I dag garanterer romsdalingen at Lillestrøm berger plassen dersom han får ta over som trener.

- Hvis det skjer, garanterer jeg at LSK ikke kommer til å rykke ned, sier han til Romerikes Blad.

I stedet for å ansette Rekdal, tror Hoff det er riktig av Lillestrøm å fortsette med det trenerteamet de har i dag.

- Jeg skjønner ikke vitsen med å skulle ansette Rekdal. Det hadde overrasket meg om en mann med hans trenerbakgrunn og holdning til LSK hadde blitt ansatt. Jeg synes de skal fortsette med Grodås/Johnsen, og jeg er sikker på at de kommer til å kapre fire poeng på de to neste kampene mot Bodø/Glimt og HamKam, sier han.

VG Nett har forsøkt å komme i kontakt med Kjetil Rekdal både i går og i dag, men har ikke lykkes.
                      Mvh
                      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Aftenposten

Fulltreff og bomskudd etter halvspilt serie:
                        Skuffelsen (lag): Lillestrøm. Ble tippet helt i andre enden enn Glimt, men det er Lillestrøm som sliter i bunnen. Ble ydmyket av Fredrikstad søndag, og kunne tapt 7 eller 8-0 med bedre uttelling hos vertene. Sparket Tom Nordlie for å få en bedring, men har tapt fire av fem kamper etter det.
                        Største tabbe: Lars Ivar Moldskred, Lillestrøm mot Lyn. Det er stygt å sparke dem som ligger nede, og det var lett å synes synd på Lars Ivar Moldskred da han datt og sendte et katastrofalt dårlig utspark rett til Espen Hoff, som lobbet ballen i mål. Lillestrøm tapte kampen 2-1 og nedturen fortsatte.
                        Beste sitat: "Tom Nordlie er som en tidlig sædavgang" - Ivar Hoff. Ivar Hoff er kjent for sine oppsiktsvekkende utsagn, og skygget ikke unna da det stormet som verst rundt Tom Nordlie i hans egen favorittklubb Lillestrøm. Sitatet fortsetter slik: "Det er godt i noen sekunder. Så kommer orgasmen. Så er det slutt".

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Adresseavisen

Vurderer Essediri

AKTUELL FOR TROMSØ: Det kan bli retur til Alfheim for Karim Essediri. ( Foto: Digitalsport )

Av: Benjamin Åsali, Nils-Jarle Sætre
                          Publisert: 15.07.2008 kl. 13:09

«Tromsø» vet at det har vært diskutert en overgang, men at det foreløpig ikke har kommet til noe konkret.
                          - Dette vil jeg ikke kommentere. Det får du ta med Morten Kræmer og Jan Åge Fjørtoft, sier agent Knut Høibraaten, som er Essediris rådgiver.
                          Sportsdirektør Morten Kræmer i TIL trekker «Tromsø»s kilder i tvil konfrontert med påstanden om Essediri-samtalene.
                          - Dere har spekulert i slikt tidligere og tatt feil, kommenterer Kræmer tørt.
                          - Har dere kommet med en offisiell henvendelse til Lillestrøm angående Essediri?
                          - Det har jeg ingen kommentar til.
                          - Har det vært uformelle samtaler om en overgang?
                          - Nei.
                          TIL har tidligere sagt at dere ønsker å forsterke på høyresiden. Det ønsker ikke Kræmer å si for mye om i sammenheng med Essediri-spekulasjonene.
                          - Vi ser etter potensielle løsninger som kan styrke det offensive, er alt Kræmer vil si.
                          Selv vil Essediri si minst mulig, men heller ikke han avkrefter påstandene.
                          - Jeg har ingen kommentar. Jeg fokuserer på Lillestrøm, sier kantspilleren, som har kontrakt med LSK ut 2009-sesongen.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

I TENKEBOKSEN: Jan Åge Fjørtoft tenker hver dag nøye gjennom om han er rett mann til å lede LSKs sportslige satsing, i lagets tyngste sesong siden opprykket i 1974. FOTO: LISBETH ANDRESEN

– Vurderer stillingen hver eneste dag

ÅRÅSEN:
                            LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har tunge dager. Han sier han vurderer stillingen sin i klubben daglig.

Av Per Kristian Torvik
                            Publisert 14.07.2008 - 22:00 Oppdatert 15.07.2008 - 13:24

– Jeg har vært LSK-supporter siden 1975 og kommer til å være det i 30 år til. I den situasjonen vi er nå, er jeg nødt til å tenke på om jeg når fram med det jeg har å si, innrømmer Jan Åge.

– Tenker du på å slutte?
                            – Hvis det er det beste for klubben, vil det ikke være vanskelig å komme til enighet om det. Jeg evaluerer meg sjøl hver dag.

– Spillerne har et ansvar for innsatsen i kampene. Mener du de ikke tar det alvorlig nok?
                            – Kanskje er det noen blant dem som ikke forstår alvoret. Muligens er andre ikke mottakelige. For det tredje må vi som er ledere tenke nøye gjennom om vi er dyktige nok til å forklare situasjonen.

– Dere har hatt jevnlige møter gjennom hele året. Er det blitt ropt for mye ulv?
                            – Det er en mulighet. Jeg har advart mot at ting ikke har vært som det burde siden i januar. Det kan ha blitt for mye. Nå ønsker jeg meg spillere som tar ansvar, ikke bare for LSK, men også for sin egen karriere. Om laget ikke fungerer godt nok, vil jeg at hver enkelt skal si til seg selv at jeg ikke skal skuffe, men satse alt på å bli best på banen i hver kamp. Hvis Bjørn Helge Riise, Vidar Riseth Frode Kippe og resten av gjengen har det som mål, er jeg ikke redd for at vi skal rykke ned.

– Kjetil Rekdal avviser ikke at han kan være interessert i å trene LSK. Er det aktuelt å spørre ham?
                            – Alt som har med trenere å gjøre må sportslig utvalg svare på. 1. august har jeg vært i klubben i fire år. Jeg har ikke uttalt meg om trenere fram til nå. Det skal jeg fortsette med.

– Du har spilt med Rekdal på landslaget og kjenner ham godt. Er han en trener du kan samarbeide godt med?
                            – Godt forsøk, men jeg uttaler meg fortsatt ikke om spørsmål om trenere, sier Jan Åge Fjørtoft, som er preget av LSKs tabellposisjon.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

- Ville spenne ned folk

Bjørn Helge Riise var nær ved å svartne fullstendig i 0-4-tapet for Fredrikstad.

Skumle tanker snek seg inn i LSK-vingens hode da FFK herjet som verst i søndagens kamp i Fredrikstad.
                              Gardar Jóhansson scoret to da Plankebyens utvalgte hamret seg til tabelltopp - på bekostning av et «Kanarifugl»-lag i fritt fall.
                              Det fikk Bjørn Helge Riise til å se svart. I hvert fall nesten.
                              - Jeg var nær ved å klikke - litt kort lunte. Men jeg jobber med saken, sier Riise til TV 2 Sporten og flirer.
                              Da kommer storebror John Arnes gode råd godt med.
                              - Han har et temperament og liker å klikke litt utenpå. Men jeg sa «hold deg rolig», fordi slik er motgang. Da blir hele laget slaktet, sier Riise senior.
                              Det kan lillebror trenge, for begeret var farlig nær ved å renne over søndag kveld.
                              - Når det ikke går veien før man lyst til å spenne ned folk, sier Bjørn Helge Riise.

Se video her:

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

VG (papir)

Intervju med Fjøra i dagens VG: " - Ikke alle har forstått alvoret."

Noen sitater:
                                • "Det er visst noen medlemmer i vårt lag som tror vi er for gode til å rykke ned. De som ikke har skjønt alvoret nå, de vil slite med å få en lang fotballkarriere."
                                • "Slik det er nå, er vi på vei ned. Alle i klubben har ikke forstått alvoret. Det er veldig tungt akkurat nå."
                                • "Nå er det snakk om en trend som har vart siden første trening i januar. 0-4 tapet for Fredrikstad var håpløst dårlig, men det er trenden fra januar som er bekymringsfull,"
                                • "Slik det er nå, har vi ikke midler til å hente inn nye spillere. Så får vi se hvordan den situasjonen er når overgangsvinduet åpner 1. august."
                                Per Mathisen sier til VG at Fjørtofts stilling i klubben ikke har vært diskutert. - Jeg har ikke snakket med Jan Åge om hans stilling i LSK, og det har jeg heller ingen planer om, sier Mathisen. Han bekrefter at han heller ikke har fått noen signaler om at Fjørtoft selv ønsker å gi seg som manager.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

NRK Østlandssendingen

- Mer sannsynlig for hver kamp

Rekdal lover å vurdere et eventuelt trenertilbud med LSK nøye. Ifølge Per Kristian Torvik i Romerikes blad er et slikt tilbud mer sannsynlig for hver kamp Lillestrøm taper.Publisert i dag 19:39

Det spekuleres i disse dager på om Kjetil Rekdal skal bli ny trener for LSK, og mannen som lanserte ideen var Per Kristian Torvik i Romerikes blad.

- Hvordan fant du på dette?
                                  - Når vi ser på tabellen så ligger jo Lillestrøm nest sist, bare med HamKam etter seg- og de har jo en kamp mindre spilt også, så de kan jo ende sist når den er spilt.
                                  Å ligge der de gjør nå har ikke Lillestrøm råd til, mener Torvik.
                                  - Etter at Erland Johnsen overtok for Tom Nordlie så har de tapt fem av seks kamper, så noe må gjøres. Og Kjetil Rekdal er kanskje den ledige treneren i Norge nå som er i stand til å gjøre det.

- Hva kan Kjetil Rekdal utrette i LSK? Det er jo noen som også sier at han aldri har lyktes som trener.
                                  - Ja, det er noen som sier det, men han har jo vunnet serien med Vålerenga, det er jo et faktum. Men jeg tror han kan få orden på forsvarsspillet. Nå har Lillestrøm sluppet inn 24 mål på 13 kamper, og det er jo nesten 2 i snitt. Jeg tror også han kan få organisert laget slik at de har et helt fastspikret system og gå etter som alle kan være enige om. For her må det taes noen raske grep.

- Og dette må skje forholdsvis raskt, mener du?
                                  - Ja, altså, det er 13 kamper igjen og nå sier jo ledelsen at de har tillit til de som er der nå. De skal spille mot Bodø Glimt på søndag, og hvis de taper den kampen så er det bare 12 igjen- en må vel se det an fra uke til uke. Snur det seg nå så er det vel greit, men det er jo ingenting som tyder på det.

Fra kampen mot Lyn søndag 6.juli. Foto: Linn Cathrin Olsen/Scanpix

- Jan Jensen, talsmann for Kanarifansen, sier det vil bli en stor kamel å svelge hvis Rekdal skal trene LSK, og det er det vel ikke bare han som synes?
                                  - Nei, det er jo mye talemåter og sånn, og det er jo mange i Vålerenga som ikke kan forstå at Kjetil Rekdal eventuelt skal trene Lillestrøm, men fotballen er nå en gang slik at trenere går fra klubb til klubb. Jeg tror at den dagen Kjetil Rekdal eventuelt måtte stå på Åråsen, og de ser LSK vinne fotballkamper, så er ikke den kamelen særlig stor.

- Så det vil ikke bli noe behov for terapi innad i Lillestrøm?
                                  - Nei det vil jeg ikke tro, jeg tror det viktigste for klubben og for Kanarifansen er at laget begynner å vinne fotballkamper.

- Hva er Rekdals egne tanker rundt forslaget?
                                  - Mitt inntrykk er at Rekdal ser veldig profesjonelt på det. Han vil tilbake til fotballen. Og selv om LSK gjør det dårlig nå, så er de en spennende utfordring for enhver norsk trener.

- Og han garanterer at LSK ikke rykker ned hvis han får jobben. Det bør vel være en god søknad inn på Åråsen?
                                  - Det synes jeg er veldig friskt sagt, at den garantien ligger der. Og det tror jeg blir lagt merke til i LSK også.

- Hva er oddsen for at Rekdal kommer skliende inn på Åråsen?
                                  - Det er vanskelig å si, for hva som eventuelt må foregå i kulissene er ikke så lett og gjette seg til. Men formann Per Mathisen sier jo at de har trenere de har tillit til, og noe annet kan han jo ikke si heller.
                                  - Det blir meget spennende å se på søndag hva slags utfall den kampen får. Det er jo ikke lenge siden de var i Bodø og tapte 1-0, så alle kamper nå blir en ren cup-finale for Lillestrøm. Jeg må jo være litt optimist på LSKs vegne og spå at Lillestrøm vinner 1-0.

- Og hvis de taper så kommer Rekdal inn?
                                  - Nei det kan ikke jeg si, men jo flere kamper det går uten at Lillestrøm vinner nå, jo mer sannsynlig er det at de må gjøre noe, avslutter Torvik

Rekdal lover å vurdere et eventuelt trenertilbud med LSK nøye. Ifølge Per Kristian Torvik i Romerikes blad er et slikt tilbud mer sannsynlig for hver kamp Lillestrøm taper.

Kommentar

• Stabellmaster
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • May 2008
                                    • 112

I jet idag spilte Lsk 1-1 mot brann, mål fra 40 meter signert Robin Vågan.

Kommentar

• Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

RB: - Jeg skal komme tilbake

– Jeg skal komme tilbake

...men Simen Brennes agent liker ikke vrakingen

ÅRÅSEN:
                                      Da LSK tapte 0-4 for Fredrikstad kom ikke Simen Brenne en gang på banen. Selv er han sikker på at han snart er tilbake som en av landets beste midtbanespillere.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 16.07.2008 - 06:30 Oppdatert 16.07.2008 - 07:00

– Alle kan komme inn i en blindgate noen ganger. Jeg har vært der. Men jeg vet at jeg vil prestere på høyt nivå igjen, sier Simen Brenne.
                                      Etter 2006 gikk Robert Koren gratis fra LSK til West Bromwich. LSK jaktet på en norsk spiller som var i nærheten av å kunne erstatte sloveneren. Manager Jan Åge Fjørtoft fant ham i Fredrikstad.
                                      Kjøpet av Simen Brenne til sju millioner kroner ble betegnet som årets scoop foran 2007-sesongen.
                                      At han ikke lykkes for øyeblikket er plagsomt.
                                      – Alle i LSK blir preget av resultatene. Men humøret mitt er bra. Jeg er innstilt på å jobbe hardt på trening, så får Erland Johnsen ta ut laget.
                                      – Men du kan ikke fortsette å være reserve i LSK. Har du tenkt på klubbytte?
                                      – Nei, sånt får agenten min ta seg av. Jeg har ikke snakket med noen. Min eneste tanke er å gjøre det bra for LSK.

Odense interessert

Tenke på Simen Brennes karriere gjør Stig Lillejord til gagns. Odense i den danske Superligaen har sjekket ham opp. Etter det RB-sporten kjenner til skremte prislappen på fem millioner kroner dem bort.
                                      – Jeg kan ikke linke Simen til en spesiell klubb. Han er en meget lojal spiller, men det er naturligvis en grense for hvor lenge situasjonen hans kan fortsette som nå, sier Stig Lillejord.
                                      – Vanskelig å få klubber interessert når han ikke spiller?
                                      – Hvis det er riktig at LSK mener Simen ikke er god nok for et lag som sliter i bunnen av eliteserien, er det noe alvorlig galt med klubben. I det lange løp blir det umulig å sitte stille uten å vurdere noen grep. Å finne en god klubb for ham, skal ikke være vanskelig.
                                      Stig Lillejord tror benkingen av Simen må være et problem for klubben.
                                      – LSK har på mange måter satt seg i en umulig situasjon. Når Simen og John Anders Bjørkøy kostet over ti millioner og knapt nok er gode nok, slik treneren ser det, må det være bekymringsfullt. Begge var landslagsspillere så som seint som i fjor, sier Stig Lillejord.

Topp motivert

På trening i går leverte Simen Brenne noe av det han kan på sitt beste. God med ballen, ivrig etter å komme inn i feltet for å avslutte og innstilt på å vise seg fram.
                                      – Jeg er topp motivert, er i god form og klar til å kjempe om en plass på laget til kampen mot Bodø/Glimt.
                                      – Er du fornøyd med Erland Johnsen som trener?
                                      – Det er ikke noe problem for meg.
                                      – Kunne du tenke deg Kjetil Rekdal som sjef?
                                      – Det har jeg ingen kommentar til. Vi har akkurat fått nye trener og skal gjøre vårt beste for at vi skal begynne å vinne igjen, sier Simen Brenne.

Kommentar

• fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1274

Riise frykter for fotballfremtiden

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Lillestrøms Bjørn Helge Riise, frykter for sin egen fremtid som fotballspiller dersom nedturen i klubben fortsetter.

Klubben ligger nest sist i eliteserien og tapte sist kamp 4-0 for Fredrikstad.
                                        Å spille for et bunnlag er ikke noe for den ambisiøse sunnmøringen.
                                        - Det er ikke ideelt å ligge der vi ligger. Jeg har selvfølgelig lyst til å komme tilbake på landslaget, og komme meg videre en gang i fremtiden. Det er det beste for meg om vi snur dette, sier Riise.
                                        Han ønsker foreløpig ikke annet enn å bli der han er, og med ydmykelsen i Fredrikstad tilbakelagt, tror han på bedring.
                                        - Smilet har kommet tilbake, og nå får vi håpe at vi får senket skuldrene og kan gå rundt med litt mer hevet hode.
                                        Det mentale er en viktig del motivasjonen til spilleren.
                                        - Hvis ikke du trives på jobben, og ikke smiler og har det gøy, så spiller man dårlig fotball. Jeg har alltid sagt at, den dagen jeg ikke trives med det jeg gjør, så legger jeg opp.

Kommentar

• rødstrupe
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jul 2008
                                          • 126

www.lsk.no

God start på Jet

LSK-juniorene hentet opp 0-2 og spilte 2-2 mot det svenske topplaget Kalmar i første kamp i eliteturneringen på Hamar.

Norges 16 beste juniorlag og 8 inviterte utenlandske lag startet den 20. utgaven av Jet cup på Hamar mandag. LSK-gutta virket noe preget av stundens alvor og slet mot Kalmar en drøy omgang, men så løsnet det. Laget fikk mye skryt etter kampen.
                                          - Men helt fornøyd når vi ikke vinner, er jeg ikke, sa midtbaneeleganten Henrik Hansen etter kampen som måtte innrømme at det kunne vært verre siden svenskene hadde kampen på 2-0.

Kalmar satte 1-0 på en corner allerede etter tre minutter, og andre omgang var heller ikke mer enn tre minutter gammel da svenskene øket til 2-0. Arkitekten bak begge målene var hurtigtoget Robin Østling – som spilte for de allsvenske serielederne Kalmar sitt A-lag i den svenske toppserien kvelden før. Kalmar vant den svenske juniorserien med 18 poengs margin i 2007, og leder også så langt i år.

Da fant U16-spilleren Fredrik Gulbrandsen ut at det var på tide at Lillestrøm-gutta sto fram. Han leverte en strålende prestasjon da han tok med seg kula forbi et par svensker og banket læret i mål fra 25 meter. LSK-gutta fikk blod på tann, og bare noen minutter senere satte Setar Salimi inn utlikningen da han på flott vis kom seg foran oppasseren inne i feltet, tok ned ballen og satte den i buret alene bak en god svensk målvakt.
                                          Herfra og ut styrte kanarifuglene oppgjøret og kunne stukket av med alle tre poengene. Kalmar var dog svært giftige på sine hurtige kontringer, og en morsom og god juniorkamp endte med poengdeling etter at begge lag lot være å sette sjansene den siste halvtimen.

- Vi bruker en omgang på å komme i gang. Gutta arbeider hardt, men det er noe uforløst over det vi driver med i første omgang. Etter at vi skårer kommer den enstusiasmen, trua og spillegleden som vi så stadig mer av jo lengre vårsesongen varte. Det er den vi må gjenskape hele tiden hvis vi skal klare målet om å nå kvartfinalen i dette selskapet. Men det tror jeg vi er i stand til nå, sier en fornøyd juniortrener i LSK, Lars Bache.
                                          Setar Salimi og Christoffer Jørgensen var aller best på et jevnt bra og hardtarbeidende Lillestrøm som ser ut til å ha beholdt formen fra juni tross en kort sommerferie.

Et forsterket Strømsgodset slo Brann 1-0 i LSKs gruppe. LSK møter Brann tirsdag og Godset onsdag. Kun de seks gruppevinnerne og de to beste toerlagene går til kvartfinalen, men både Kalmar og LSK var tålelig fornøyde med ett poeng som gjør at begge kan oppnå 7 med maks uttelling.

Ny uavgjort på Hamar

Juniorlaget spilte 1-1 mot Brann i den andre kampen i Jet-turneringen. Avansement kan bli vanskelig selv om Strømsgodset slås i siste kamp.

En skuffet Lillestrøm-gjeng opplevde at Brann røvet med seg ett poeng da lagene møttes i andre runde i eliteturneringen på Hamar. Laget står med to uavgjorte så langt. Nå må Strømsgodset slås i siste gruppespillkamp, og det er ikke sikkert at det heller er nok for å gå til kvartfinalen.
                                          LSK radet opp sjanser mot Brann. Med en frisk Fredrik Gulbrandsen (16) som anfører tok LSK grep umiddelbart mot Brann. Men et stort spillemessig overtak resulterte ikke i mer enn to stolpetreff av Setar Salimi og Marius Pireau før hvilen. Etter pause fortsatte LSK å presse, og endelig; etter halvspilt andre omgang kom den forløsende skåringen. Robin Vågan satte et frispark flott i goalen. En ny kjempesjanse strøk bergensernes stolper, men så – mot spillets gang – kom utlikningen i stedet for punkteringen for Brann. Et frispark fra 17 meter ble satte nede i det ene hjørnet for Drin Shala i LSK-målet. Henrik Hansen prikket stolpen for tredje gang for LSK, ytterligere et par store muligheter ble brent mot slutten av oppgjøret, og Setar Salimi ble meid ned innenfor 16-meteren uten at kanarifuglene ble tildelt straffespark. Dermed ble det 1-1 på Hamar Stadion.

- Veldig surt. Dette er en kamp vi fører fra start til mål. Gutta er på hugget fra første sekund, og vi gjør en god prestasjon, men i dag ville ikke ballen i mål. Men vi er klart bedre enn Brann, og det skal vi jo ta med oss, konstaterer trener Lars Bache.
                                          Det er en kun gruppevinnerne og de to beste av i alt seks toer-lag som når kvartfinalen. LSK kan nå maksimalt oppnå fem poeng, og om det er nok til å gå videre vet man først når alle grupper er ferdigspilt.

- Vi må lade om, gjøre en like god prestasjon mot Strømsgodset, vinne kampen med et par mål, og så krysse fingrene for et par uavgjortresultater i de andre gruppene. I fjor holdt det med 5 poeng for å gå videre. Vi får gjøre vår del av jobben, og så håpe, sier LSK-treneren.
                                          U16-landslagsspilleren Ruben Gabrielsen (16) debuterte for LSK med en meget god kamp mot Brann. Mange var gode. Landslagskollega Fredrik Gulbrandsen aller best.
                                          STOP CHILDREN WATCHING VÅLERENGA

Join the cause:
                                          Bli med i denne:

http://apps.facebook.com/causes/216376?m=cc366e79

Kommentar

Working...