Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

fortsettelse fra linken over...

Overrasket fysio

LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen er for tida på ferie. Han var derfor ikke med på mr-undersøkelsen, men han har snakket med Riise etter at landslagsspilleren fikk den tunge beskjeden.
    – Foreløpig er det for tidlig å si noe om hvor lenge han er ute. Nå må vi sette oss ned, vurdere bildene og se hva dette er, sier Karlsen til rb.no.
    Etter å ha gått skadet nesten hele vårsesongen, ble Riise friskmeldt etter sommerferien.
    Ifølge fysioterapeuten var det ingenting som har tydet på at Riise ikke var kvitt skaden før han spilte mot Glimt.
    – Vi blir litt oppgitt og forundret over at han er skadet på nytt. Han har ikke hatt noen stor treningsbelastning denne uka. Ikke har han kjent noe selv heller. Derfor er dette veldig overraskende, mener Karlsen.
    LES MER: Skaden et mysterium!
    Finner ikke svaret

Selv følte ikke Riise at skaden var spesielt alvorlig da den oppsto.
    – Derfor var han selvfølgelig frustrert over å bli skadet på nytt. Nå håper vi avbrekket ikke blir lenge, sier Karlsen.
    – Hvorfor blir han skadet gjentatte ganger?
    – Vi har blant annet brukt kompetanse utenfor LSK for å finne ut hvorfor han får disse skadene, uten at vi har svaret. Nå må vi vurdere bildene og se hvordan han utvikler seg utover uka, sier Karlsen.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
    Mr.Jordbakke

Kommentar

• KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

Ute 1 til 6 uker

http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/21/541367.html

Ny skade for Bjørn Helge Riise

- Muskelen er røket. Nå orker jeg ikke mer.

TRYM OUST SONSTAD
      toso@dagbladet.no

(Dagbladet.no): Lillestrøm-spiller Bjørn Helge Riises sesong har så langt vært preget av skader, skader og atter skader. Åråsen, Norge

I går måtte landslagsspilleren igjen gå av banen, med det man første trodde var krampe eller strekk. I dag kommer kontrameldingen.

- Muskelen er røket. Nå orker jeg ikke mer, skriver Riise i en tekstmelding til lokalavisa Romerikes Blad.

LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen har ennå ikke fått lest beskrivelsen fra MR-undersøkelsen, men han har snakket med Riise.

- Så vidt jeg forstår er det samme låret, men ikke samme sted. Dette kommer som lyn fra klar himmel, og det er fortvilende. Det er klart han er oppgitt, sier Karlsen til Dagbladet.no.

- Hvor lenge kan en muskelavrivning sette en spiller ut av spill?

- Det kan variere fra en til seks uker, svarer fysioen.

Nå varsler han at det medisinske apparatet nok en gang må foreta en ordentlig utredning av problemet.

- Vi har allerede sørget for ordentlig opptrening etter de foregående skadene. Vi har til og med hentet inn litt hjelp utenfra, for å forsikre oss om at alt ble avdekket. Nå trodde vi at vi hadde kontroll, og det har han følt sjøl også, forteller Karlsen.

- Riise har ikke merket noen problemer før i går, og han har ikke vært utsatt for hard belastning, tillegger han

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

LSK-TV: Etter LSK-Bodø/Glimt

Søndag vant LSK 3-0 over Bodø/Glimt hjemme på Åråsen, og etterpå var det store jubelscener både på tribunen og gressmatta.

Av: Ole Kristian Bakkene

Med tre poeng kunne alle med hjerte for LSK slippe jubelen løs søndag kveld. Arild Sundgot og Olivier Occean sto får målene, og dermed ble det store jubelscener på Åråsen. LSK-TV har bildene, og var også i garderoben for å prate med Vidar Riseth, Frode Kippe og John Anders Bjørkøy.
        - Jeg vil skryte spesielt av midtbanen, og angriperne i dag. Når vi mistet balen så kom vi inn i to rekker, og da fikk ikke Bodø/Glimt tre den ballen. Da blir de liggende og spile bak der, og da blir det mye enklere for oss i forsvar, sier Riseth før han fortsetter:
        - Som Ivar Hoff sier det, så vil jeg gi en blomst til midtbanen, sier han og ler.

Se intervjuer med Vidar Riseth, Frode Kippe og John Anders Bjørkøy på LSK-TV her:

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

RB

BEKYMRET: Fysioterapeut Jørn Karlsen har hatt mange behandlinger med Bjørn Helge Riise i år. Manager Jan Åge Fjørtoft er meget bekymret for skadesituasjonen til landslagsspilleren. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Full gjennomgang av Riises skadehistorie

ÅRÅSEN:
          LSK vil til bunns i hvorfor Bjørn Helge Riise halter av treningene med skade på skade.

Av Per Kristian Torvik
          Publisert 14.05.2008 - 13:12 Oppdatert 21.07.2008 - 14:24

I ettermiddag kjører LSK en full gjennomgang av Bjørn Helge Riises skadehistorie, for å få fram årsaken til at landslagets midtbanespiller ikke engang kan spille firkant på treningene uten å få strekk i låret.
          – Vi er nødt til å komme til bunns i dette for å finne ut hva grunnen kan være, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
          Riise selv er svært nedtrykt etter at han nok en gang må se kamper fra tribunen.

– Karrieren min det er snakk om
          En oppløftende omgang mot Sandar i cupen ble raskt snudd til nedtur. For ham er det uforståelig at han er blitt skadet i det andre låret.
          – Når jeg ikke kan være med på oppvarmingen en gang uten å bli skadet, må vi bare finne ut av dette. Det er karrieren min det er snakk om.
          – Hvilken teori har du?
          – Jeg har gjort meg mine tanker. Kanskje ble det altfor hardt kjør på meg i fjor, der jeg var med på alt. Det er heller ikke mulig for en mann å være i form hele året, sier han.

Operert i Tyskland
          I 2007 spilte Bjørn Helge 30 obligatoriske kamper for LSK. Han fikk sitt gjennombrudd på landslaget og var sentral i de avgjørende kvalifiseringskampene for å komme til EM.
          Utover høsten fikk han kjenning av skade i lysken, som han holdt i sjakk og spilte for fullt.
          Etter sesongen ble han operert i begge lyskene i Tyskland. Opptreningen begynte med en gang etter hjemkomst. I LSK stiller en spørsmål om ting et helt år tilbake kan ligge til grunn.
          – Bjørn Helge er hjertet i laget vårt. Laget er svekket når han er borte. Denne saken må vi finne ut av, sier Jan Åge Fjørtoft.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

FRUSTRERT: LSK-trener Erland Johnsen synes forferdelig synd på Bjørn Helge Riise. FOTO: KAY STENSHJEMMET

– Enere vil alltid være savnet

LILLESTRØM:
            Men Erland Johnsen synes mest synd på Bjørn Helge Riise.

Av Rune Bernhus
            Publisert 21.07.2008 - 16:28 Oppdatert 21.07.2008 - 17:01

I kampen mot Bodø/Glimt søndag ble Bjørn Helge Riise skadet på nytt.
            Mandag ble det klart at han har pådratt seg en muskelavrivning i baksiden av det ene låret, og at han kan være satt ut av spill de neste seks ukene.
            Det var derfor en frustrert LSK-trener Erland Johnsen rb.no snakket med mandag ettermiddag.
            – Han er jo landslagsspiller, og enere vil alltid være savnet i et lag. Men først og fremst synes jeg forferdelig synd på Bjørn Helge Riise, sier Johnsen.
            Nå setter han sin lit til at erstatterne trår til skikkelig framover.
            – Vi har mye kvalitet i stallen, en sterk benk og det er vanskelig å ta ut troppene til kampene. Karim gjorde et bra innhopp mot Glimt, og har spilt gode kamper tidligere. I tilegg har vi Jon Midttun Lie som kan spille venstre kant, og da får vi heller rokere litt på laget.

Mistet tre
            Likevel påpeker han at laget har mistet tre spillere siden han tok over som trener.
            – Det er Bjørn Helge, Otto Fredrikson og Martin Husar. Slik sett skulle jeg gjerne hatt med Riise videre.
            – Ønsker du å få inn nye spillere når overgangsvinduet åpner 1. august?
            – Det er noe vi prater om.
            – Har dere noen konkrete navn på blokka?
            – Ikke som jeg har lyst å si til deg.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

seher.no

Hoff langer ut mot TV 2-kollega

- Kjetil Rekdal har INGENTING i Lillestrøm å gjøre...

Slrevet av Carina Opsann 20. jul 2008 kl 12:06

SEHER.NO: Årets tippeligasesong er halvveis, og Lillestrøm ligger nest sist på tabellen med kun 9 poeng.

Etter at Tom Nordlie trakk seg, var det Erland Johnsen, Frode Grodås og Jan Åge Fjørtoft som skulle lede LSK ut av gjørma, men resultatene har uteblitt. At ledelsen, trenere og spillere sliter er det ingen tvil om. Men hva er egentlig feil på Åråsen?

- Det er veldig enkelt. Lillestrøm har solgt unna kvalitet og kjøpt kvantitet, sier TV 2s fotballekspert Ivar Hoff, som mener nedturen startet allerede for to år siden.
              - Det begynte for to år siden, da klubben valgte å sparke Uwe Rösler. Per Berg, som var ene og alene om den beslutningen, gjorde en stor feil. Den andre feilen var ansettelsen av Tom Nordlie, og den tredje store feilen som ble gjort var å selge Kasey Wehrman.
              - Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft er grunnen til at det går dårlig. Det var en riktig avgjørelse at Nordlie måtte gå, han burde gått mye før, sier Hoff.

Ivar Hoff var selv trener i Lillestrøm fra 1991 til 1993, og han innrømmer at det er tøft å se at klubben i hans hjerte sliter sånn som de gjør.
              - Det er klart det er tøft. Lillestrøm har vært klubben min i 40 år, og kommer til å være det i 40 år til. Man kan ta mannen ut av en klubb, men man kan aldri ta klubben ut av mannen.

De siste dagene har det blitt skrevet mye om hvem som skal ta over treneransvaret i Lillestrøm, og tidligere Vålerenga-trener Kjetil Rekdal regnes som den heteste kandidaten.
              - Et spørsmål om jeg kan tenke meg å trene LSK er umulig å svare på. Men om jeg skulle få en forespørsel om det fra klubbledelsen, skal jeg love at jeg vil vurdere det nøye og gi et ordentlig svar, sa Kjetil Rekdal til Rb.no mandag.

Denne uttalelsen liker Ivar Hoff dårlig!
              - Det ville være totalt feil å involvere Kjetil Rekdal i Lillestrøm. Han har ingenting i Lillestrøm å gjøre, og det ville vært en idiotisk avgjørelse av klubbledelsen.

Også LSK-manager Jan Åge Fjørtoft får gjennomgå av Hoff.
              - Jan Åge bør se seg om etter noe annet fortest mulig. Han har mistet fullstendig tillit som manager, og har ikke fått til noe av det han lovet. Han og Tom Nordlie har tatt mange sportslige, idiotiske valg, som å selge kvalitet og kjøpe kvantitet.
              - Det er blitt brukt flere millioner kroner på spillere som ikke en gang har vært på banen for LSK. Jeg tror Jan Åge fortsetter ut sesongen, men så tror jeg at han finner et annet beite. Han burde vært oppmann for et lag i Bærum, før han i det hele tatt fikk lov til å bli manager i Lillestrøm, sier en engasjert Hoff til Seher.no.

Og LSK-manageren innrømmer at han har det tøft. Til Rb.no forteller han at han vurderer stillingen sin hver eneste dag.
              - Jeg har vært LSK-supporter siden 1975 og kommer til å være det i 30 år til. I den situasjonen vi er nå, er jeg nødt til å tenke på om jeg når fram med det jeg har å si, innrømmer Jan Åge.

Han ønsker ikke å kommentere Ivar Hoffs uttalelser overfor Seher.no. Det ønsker heller ikke Kjetil Rekdal.

Flere medier bruker ordet krise om situasjonen på Åråsen, vil du gå så langt som å kalle det krise?
              - Det er klart at når man ligger nest sist på tabellen, så er det en sportslig krise. Nå håper jeg bare ikke ledelsen begynner å tulle, og ansette feil folk. Jeg har tillit til Erland Johnsen og er ett hundre prosent sikker på at LSK ikke rykker ned.
              - Jeg har sendt støtteerklæring til ledelsen og Frank Grønlund. Jeg sier at de må jobbe på videre og bare stå på. Lillestrøm er et mye bedre lag enn både Ham/Kam og Aalesund, så når vi runder av etter 26. runde, så er Lillestrøm på sikker plass. Det er jeg helt sikker på. Det kommer ikke til å bli lett, det kommer til å bli beinhardt, men det er min spådom, sier Hoff til Seher.no.

[Under litt tvil limer jeg inn dette intervjuet fra i går med Ivar Hoff. En del gjentagelser, men også noen nye poenger.]

Kommentar

• Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

Under TV2-Sporten legger nå Riise ut om at Tom Nordlie har skyld i hans skadeproblemer.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video
                Last edited by Seb.R; 21.07.2008, 17:47.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

VG

Riise mener Nordlie er skyld i skadene

Lillestrøms Bjørn Helge Riise går til knallhardt angrep på gamletreneren.

SKADETRØBBEL: Bjørn Helge Riise er rasende på Tom Nordlie. Foto: Scanpix

I et intervju med TV 2 går LSK-vingen knallhardt ut mot gamletreneren Tom Nordlie. Riise, som i gårsdagens kamp mot Bodø/Glimt måtte forlate banen med nok en lyskeskade, forteller at han er så sint at han «holder på å klikke».
                  - Jeg har aldri slitt med skader i hele mitt liv og har vært godt trent, men det kjøret som var med Tom i fjor, med trening og oppkjøring, jeg aldri vært med på lignende, sier han.

- Fikk hvile på landslaget
                  Han forteller at landslaget var som en drøm, for der fikk han hvile ut, men at det ikke var snakk om noen restitusjon etter landskampene.
                  - Jeg har snakket med mange som har spilt under Tom, og ofte har halve laget slitt med lyskeskader og tunge bein, sier Riise.
                  - Han har drevet slik rovdrift på meg, den tiden han hadde meg.
                  Jeg sa fra sikkert ti til tjue ganger, uten å bli hørt. Det betaler jeg prisen for nå. Det eneste han brydde seg om var det forbanna 4-3-3-systemet sitt.

- Riise er emosjonelt påvirket
                  Det har ikke lyktes VG Nett å komme i kontakt med Tom Nordlie, men til TV 2 Sporten sier han følgende:
                  - Jeg skjønner at han er skuffet over å være skadet, og at det er behov for å skylde på enkeltting når man er emosjonelt påvirket.
                  - Til saken tar jeg ansvaret sammen med fysisk trener i LSK, medisinsk apparat og resten av trenerteamet for hva som er skjedd frem til jeg dro for seks uker siden.

(VG NETT 21.07.08 kl. 19:16, sist oppdatert 21.07.08 kl. 19:16)

[Ref. også saken fra TV2 Sport lagt ut foran.]

Lillestrøms Bjørn Helge Riise går til knallhardt angrep på gamletreneren.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

RB

BHR vrs. Nordlie. Siden denne saken fra RB i hovedsak bygger på TV2 Sport nøyer jeg meg med å legge inn en lenke:

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

2. divisjon: Flekkerøy - LSK2 6-0

Last edited by RSP; 21.07.2008, 20:04.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

VG

Nordlie: - Vil ha alle fakta på bordet

(VG Nett) Tom Nordlie mener kritikken fra Bjørn Helge Riise er uberettiget.

FÅR KRITIKK: Tidligere Lillestrøm-trener Tom Nordlie mener at han ikke kan ta ansvar for skader som oppstår seks uker etter at han sluttet. Foto: Scanpix.

Den tidligere LSK-treneren forteller at han forstår Bjørn Helge Riises frustrasjon, men at det er flere sider av saken enn den som kom fram under Riises intervju med TV 2, der spilleren sa rett ut at Nordlie var skyld i hans skadeproblemer.
                        - Husk at han slo gjennom på landslaget under meg, og at vi vant cupen sammen. Han sto ikke over kamper på grunn av skade i perioden han mener at vi trente for hardt, sier Nordlie til VG Nett.

- Stemmer det at han sa fra 10-20 ganger at han var skadet eller for sliten?
                        - Han sa fra en eller to ganger, etter landslagssamlinger. Da burde han kanskje ha restituert. Men samtidig hvilte jeg ham i en cupkamp mot Flisa en gang, og da ville han gjerne spille, forteller treneren.

- Direkte feil
                        Riise hevdet overfor TV 2 at laget ikke hadde noen styrketreningsøkter under Nordlie. Det avviser treneren.
                        - I perioden januar-mars trente LSK fysisk mandag-torsdag under ledelse av den fysiske treneren Erling Slokvik. Disse inneholdt løping, sykling og skadeforebyggende trening. Så det Riise sier, er direkte feil, sier Nordlie.

Spesielt ønsker Nordlie å vektlegge at han nesten ikke har trent Riise etter cupfinalen. Spilleren gikk skadet store deler av perioden, og trente med resten av laget kun i to-tre uker, ifølge eks-treneren.
                        - Etter hvert skadeavbrekk ble han klarert av det medisinske apparatet, i det siste tilfellet av både Strømsgodsets og Lillestrøms støtteapparat. Jeg har gjort alt for å få ham bra, og kan ikke skjønne at jeg skadet ham så voldsomt de 2-3 ukene vi hadde sammen.

- Kan ikke ta ansvar seks uker etter
                        Nordlie mener at Slokvik sitter på tall som viser at LSK i dag trener to økter mer i uka enn det de gjorde de siste seks ukene under ham, og at han la opp til 20 prosent mindre trening i LSK enn i Start.
                        - Når en spiller skader seg seks uker etter at jeg sluttet, kan jeg ikke ta ansvar for det. Jeg tror neppe at en som får en strekk gjør det fordi han trente hardt året før, sier han.

Til sist reagerer Nordlie på at Riise påstår at han under en måneds juleferie kun hadde fri julaften og nyttårsaften.
                        - Det stemmer ikke. Han hadde 27 økter på 35 dager, og det var under ledelse av Slokvik, ikke meg, sier Nordlie.

(VG NETT 21.07.08 kl. 20:32, sist oppdatert 21.07.08 kl. 20:37)

(VG Nett) Tom Nordlie mener kritikken fra Bjørn Helge Riise er uberettiget.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Otto fortsatt på sykehuset

I følge RB papir vil Otto Fredrikson bli skrevet ut av sykehuset først i løpet av denne uken. Det betyr at hans comeback fortsatt kan drøye en god stund. Betennelsen etter kneoperasjonen har satt ham tilbake.
                          LSK jakter derfor keeper i utlandet, og gode gamle Claus hjelper oss å lete i Tyskland. I følge RB følger han fortsatt LSK tett

Mvh
                          Gammer´n (Per T)
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

Bill.mrk: Spillere leies ut og inn

http://www.rb.no/lokal_sport/article3678632.ece

ÅRÅSEN:
                            Martin Husàr er allerede leid ut, og ytterligere to kan følge etter. Inn i LSK-stallen skal det komme en ferdig utviklet spillervare som tåler presset i tøffe serie- og europacupkamper.
                            Av Espen Solbakken
                            Publisert 22.07.2008 - 06:31 Oppdatert 22.07.2008 - 06:35

Primært er det dagens LSK-stall som skal redde stumpene av 2008-sesongen, men Jan Åge Fjørtoft ser for seg en utlufting – og det vil sannsynligvis skje med utleie og lån av spillere.
                            Husàr har allerede returnert til moderklubben Spartak Trnava i Slovakia på lån helt fram til neste sommer.
                            – Han må få sjansen til å spille igjen, og Spartak overtar lønnskostnadene våre i ett år. Martin har kontrakt med oss ut 2010, så interesserte klubber kan heller se på ham der enn på LSK 2, sier Fjørtoft og mer enn antyder at flere vil følge etter for å rydde plass på et "fullt" lønnsbudsjett.
                            – Det gjelder spillere som ikke får spille noe særlig nå, sier Fjørtoft.
                            Han nevner ikke navn, men Tore Andreas Gundersen, Cisse Abshir og Lasse Bergan-Foss kan spille et annet sted i høst. Interessen fra andre klubber er der, spesielt for U21-landslagsspiss Gundersen.
                            Kantspiller inn

Med nok en muskelskade på Bjørn Helge Riise – og Martin Husàr allerede på utlån – er det nærliggende å tro at leiesoldaten som skal inn vil være en kantspiller, fortrinnsvis med venstrebein.
                            – Når overgangsvinduet åpner 1. august, gjenstår 11 seriekamper pluss e-cup. Vi har dårlig tid, og dermed er det avgjørende at eventuelt nye spillere må prestere fra dag én, sier Fjørtoft.
                            Om de skal inn på så kort varsel som manageren mener, er det en nødvendighet at de er erfarne. Skal de passe i Tippeligaen omgående kan det også være en fordel med norsk pass. De bør også være tilgjengelige i den forstand at spillernes klubber ikke hindrer dem å gå til en konkurrent. I så fall er det bare et fåtall spillere som passer beskrivelsen, og RB-sporten tror at både Raymond Kvisvik og Ståle Stensaas' navn har stått på LSK-blokka.
                            – Det er mange talenter som kommer bakfra i LSK nå, men først og fremst gjelder det å få skikk på nåtida. Det var også konklusjonen på min siste rapport til sportslig utvalg. De(n) vi henter på kort sikt må vært ferdig vare. Det aller viktigste er uansett at de spillerne som slo Bodø/Glimt fortsetter å ta tak og løfter hverandre.
                            Har tatt sin tid

Trener Erland Johnsen innrømmer at det har tatt lengre tid enn han trodde å få resultater. Han trodde det skulle snu tidligere.
                            – Årsaken er alle de enkle målene vi har gitt bort tidlig i kampene. Det har gitt spillerne nerver og dårlig selvtillit. I går var det ingen tilfeldighet at vi vant fordi alt var solid. Nå må vi bevise at det ikke var et blaff, sier Johnsen.
                            – Hvorfor kan dere ikke åpne kampene slik på bortebane også?
                            – Det går an, og det kan vi også gjøre. Vi må kjenne kampene på pulsen og agere deretter.
                            – Du har byttet mye på laget. Er den rette kjemien nå endelig funnet?
                            – Mot Glimt så det slik ut, men jeg kan også forklare årsakene til at jeg har byttet såpass mye. Etter at jeg tok over, sa jeg at det ville få konsekvenser om man ikke presterte. Derfor var det også et riktig signal å skifte to spillere i pausen i Fredrikstad, selv om det like gjerne kunne vært to andre. Dessuten har vi fått karantener som har tvunget fram skifter, sier Erland Johnsen.
                            Mer motgang

Og bytter blir det også foran skjebnekampen mot Ham-Kam. Riise er skadet og ute lenge, mens Vidar Riseth må sone for fem gule.
                            – Vi vant en viktig kamp, men det er også mye som ikke går vår vei om dagen. Jeg tenker spesielt på Bjørn Helge. Og så er det Ottos skade som har gått fra å være alvorlig til mindre alvorlig – før det ble veldig alvorlig med infeksjon og nå igjen er i bedring. Og er det én kamp i året jeg ville hatt med Vidar Riseth, så er det borte mot Ham-Kam, sukker Jan Åge Fjørtoft.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

TV2 Sport

- HAR FORTALT HAM AT HAN VAR UNØYAKTIG: Erlend Slokvik har pratet med Bjørn Helge Riise. Foto: Solum, Stian Lysberg/SCANPIX

- Såpass må han tåle

LSKs fysiske trener mener Bjørn Helge Riises slakt er unøyaktig.
                              Bjørn Helge Riise raser mot Tom Nordlies treningsopplegg, og stempler gamletreneren som mannen som «ødela kroppen min».

- Aldri vært med på lignende
                              I intervjuet serverer Riise blant annet følgende frontalangrep:
                              - Jeg har aldri slitt med skader i hele mitt liv og har vært godt trent, men det kjøret Tom Nordlie kjørte oss igjennom i fjor, med trening og oppkjøring, jeg aldri vært med på lignende.
                              - Jeg er ikke akkurat blid på den mannen, for å si det sånn. Han har drevet rovdrift på meg.
                              - Når jeg hadde ferie, hadde jeg fri kun julaften og nyttårsaften. For meg henger ikke det på greip. Jeg er så forbanna at jeg holder på å klikke.

- Feil
                              Erling Slokvik var fysisk trener da Tom Nordlie styrte LSK, og er fortsatt ansatt i klubben. Han avviser at Riise er offer for rovdrift.
                              - Jeg har fortalt ham at han har vært litt unøyaktig i uttalelsene sine der. De hadde et eget treningsprogram med fem til seks økter i uka, men de la selv opp til når de hadde fri, sier Slokvik til TV 2 Sporten.
                              - Hvorfor sier han da det han sier?
                              - Det stemmer nok at han følte det var rett å ta ut fri julaften og nyttårsaften. Det høres naturlig ut, sier Slokvik, som tidligere har fungert som Ole Einar Bjørndalens fysiske trener.
                              Likevel avviser han at LSK-gjengen har blitt kjørt for hardt, og mener Riise ikke har mottatt større dose hva enn han burde tåle.
                              - De var i bra form etter vinterferien, og viste ok tester. Det de trente i den ferien er ikke mer enn man skal ha på toppidrettsnivå. Såpass må han tåle, sier Slokvik til TV 2 Sporten.

- For tøft for enkelte, kanskje
                              Men først og fremst synes 46-åringen synd på ulykkesfuglen.
                              - Jeg forstår selvsagt at han er skuffet. Jeg synes syns på ham, jeg, for at han har så mange skader.
                              - Men det er ikke ditt opplegg sin feil?
                              - Nei. Vi har ikke trent for mye som lag, selv om det kan se ut som om det kanskje har vært for tøft for enkelte. Det er ikke det samme som er riktig for alle. Det er viktig å individualisere treningen. Jeg har ingen problemer med å se at det som er riktig for et lag, er feil for noen i en gruppe på 25, sier Slokvik.
                              - Så her kan Riise ha et poeng?
                              - Det kan være. Det er godt mulig. Det er lett å være etterpåklok. Men som lag har ikke totalbelastningen vært for stor. Såpass må vi trene, mener Slokvik.

TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

KAN IKKE GJØRE NOE: Dette bildet, som framstiller Vidar Riseth som nazist, er et av eksemplene på hetsen. FOTO: FACEBOOK.COM

Hetses på Facebook

LILLESTRØM:
                                Vidar Riseth uthengt som Hitler, apekatt og selvmordskandidat.

Av Rune Bernhus
                                Publisert 22.07.2008 - 11:28 Oppdatert 22.07.2008 - 11:30

Vidar Riseth hetses på det groveste på nettstedet Facebook, men iIfølge generalsekretær Per Edgar Kokkvold i Norsk Presseforbund, må både LSK-spilleren og andre idrettsutøvere finne seg i det.
                                – Det finnes faktisk dommer fra menneskerettsdomstolen i Strasbourg som bekrefter at folk faktisk må finne seg i hva som helst av karakteristikker, sier Per Edgar Kokkvold til Trønder-Avisa.
                                Ifølge generalsekretæren har man intet verktøy for å stoppe slike nettsteder.

Håper folk rister på hodet
                                "Fuck Vidar Riseth", "Vidar Riseth er ei hore" og "Ja til nasjonal flaggdag når Vidar Riseth legger opp" er noen av gruppene der trønderen blir hetset.
                                – Du må faktisk finne deg i å bli kalt apekatt, drittsekk og andre stygge karakteristikker. Det er er først når du blir beskyldt for å ha gjort noe grovt, at noe kan gjøres. Dersom man på nettet blir beskyldt for å voldtatt noen, drept noen eller andre grove forbrytelser og handlinger, kan man bruke lovverket.
                                Han håper at folk bare rister på hodet når de leser karakteristikker av blant annet Vidar Riseth, og at det slår tilbake på de som har lagt det ut på Facebook.

NISO avventende
                                NISO-leder Silje Vaadal sier til avisen at det var en het debatt rundt dette problemet for et par år siden.
                                – Så vidt jeg husker fikk vi et par konkrete saker fra noen av våre medlemmer som vi gikk videre med. Jeg vet at noen av sidene ble fjernet fra nettet da vi tok det opp, sier Vaadal.
                                Hun tror ikke at spillernes fagforening har mottatt noen henvendelser fra noen medlemmer de siste to årene om problemet.
                                – Men skulle vi få det, vil vi selvfølgelig prøve å gå videre med saken, sier Silje Vaadal.
                                Jan Åge Fjørtoft, Frode Kippe, Bjørn Helge Riise og Arild Sundgot er eksempler på andre kanarifugler som er upopulære på Facebook, uten at hetsen mot de tre er like grov som mot Riseth.
                                Tidligere trener Tom Nordlie er imidlertid et eksempel på en som stort sett kun har støttegrupper.

[Legges ut i nyhetstråden under sterk tvil.]

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3218

Tre fugler på rundens lag - i Dagbla'

Det har ikke vært mange kanarifugler på Rundens lag i noen media hittil i år. Det er heller ikke mange Rundens lag å finne nå i sommerferien (finner ikke noe verken i VG eller Nettavisen), men Dagbladet (papirutgaven) har med tre av våre etter kampen mot Glimt:

Pål Steffen Andresen (6): "Tok fullstendig luven av Trond Olsen. Bidro også offensivt med innlegg som skapte store sjanser."

Frode Kippe (6): "En kamp av godt gammelt merke etter mange svake kamper denne sesongen. Knallhard i duellene."

Arild Sundgot (7): "To iskalde scoringer, og et konstant uromoment for Glimt-forsvaret. Kunne fort hatt et par mål til."

gilbert

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Mathisen: - Tragisk for alle

Søndag pådro Bjørn Helge Riise seg en ny strekk, og mandag viste det seg at skaden vil gi han et nytt opphold på sidelinjen. LSK-leder Per Mathisen synes hele situasjonen er tragisk.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg synes det er forferdelig trist at Bjørn Helge igjen har fått en skade. Dette er tragisk både for gutten selv, og for klubben, sier LSK-leder Per Mathisen til LSK.no.

Med nok en strekkskade var medienes søkelys på hva som lå bak, og hva som har skjedd. Mathisen mener at midtbanespilleren nok ble brukt litt for mye i fjorårets sesong.
                                    - Det er klart at vi må være selvkritiske i forhold til hvordan opplegget har vært til Bjørn Helge. Det ble nok veldig mye rovdrift på han høsten 2007 hvor han hadde oppdrag både for LSK og for landslaget. Vi må nok erkjenne at han ikke fikk nok hvile og restitusjon i den perioden, og inn mot sesongstart i 2008.

Nå vil derfor LSK-ledelsen vurdere hva som skal gjøres videre.
                                    - Vi har forsøkt å bygge han opp igjen for at han skal bli helt frisk, men så kom tilbakefallet. Det vi derfor nå må gjøre er å vurdere alle mulige tiltak for at han skal komme tilbake, og ikke få nye skadeavbrekk. Det er det hovefokuset LSK skal ha framover. Da må vi både analyser oss selv, og se på hva vi kan bidra med av behandlinger og opplegg for at han skal komme tilbake for fullt.
                                    - Det er også viktig at vi bruker den tiden som er nødvendig. Vi ønsker alle at han skal komme tilbake så raskt som mulig. Han er en viktig spiller for Lillestrøm, og vi mener også at han er en viktig spiller for Norge i tiden som kommer.

Mathisen presiserer også at man innad i LSK har forståelse for at Bjørn Helge nå opplever en tung tid.
                                    - Vi har full forståelse for Bjørn Helges frustrasjon, og vi vet at han veldig gjerne hadde bidratt i tiden framover i den situasjonen klubben er i nå, sier LSK-lederen.
                                    - Han har og skal få all den støtten han trenger fra klubben. Vi ønsker å se han tilbake på banen så raskt som mulig.

Kommentar

• Emil B
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 5921

RB.no

STØTTE: Talsmann Espen Søgård, sier spillerne stiller seg bak Bjørn Helge Riise.
                                      Legger ballen død

LILLESTRØM:
                                      Men LSK-spillerne forstår Bjørn Helge Riises Nordlie-frustrasjon.

Frustrasjonen til Bjørn Helge Riise var stor da det mandag ble klart at LSK-spilleren må belage seg på nok et langvarig skadeavbrekk denne sesongen.
                                      I går tok Riise et kraftig oppgjør med Tom Nordlie, og påsto at gamletreneren har ødelagt kroppen hans.
                                      – Jeg er ikke akkurat blid på den mannen. Han har drevet rovdrift på meg. For meg virker det som om han bare brydde seg om det forbanna 4-3-3-systemet sitt, var sjokkuttalelsen Riise kom med overfor TV 2.
                                      Like etter fulgte agentmamma Berit opp.
                                      Hun mener fotballtreneren Tom Nordlie er farlig for norske fotballtalenter.

Spillerne bak Riise

Tirsdag var imidlertid tonen annerledes. For selv om landslagsspilleren nå er ute de neste to månedene, så velger han og lagkameratene i LSK å legge ballen død.
                                      – I garderoben før dagens trening, ble vi enige om å legge ballen død. Vi har mer enn nok å konsentrere oss om i Tippeligaen, sier lagkaptein Frode Kippe.
                                      Riises midtbanekollega Espen Søgård er utnevnt av spillerne til talsmann i saken. Han sier at det står en samlet spillergruppe bak Riise.
                                      – Spillerne stiller seg bak Bjørn Helge Riise. Vi forstår godt poengene hans, og vi har ingen problemer med å skjønne frustrasjonen hans etter at han har pådratt seg enda en langvarig skade, sier fetsokningen.
                                      Bjørn Helge Riise selv, var tilskuer til tirsdagens formiddagstrening. Han hadde kun en kommentar til det ventende pressekorpset.
                                      – Jeg er ferdig med saken.

Avviser kritikken

Verken Tom Nordlie eller LSKs fysiske trener Erlend Slokvik tar seg fryktelig nær av kantspillerens uttalelser.
                                      – Jeg ser det er behov for å skylde på enkeltting når man er emosjonelt påvirket, svarte Nordlie, og la til at han kun har trent Riise i to og en halv uke etter cupfinalen i fjor.
                                      Slokvik mener på sin side at Riise er unyansert, og at spilleren ikke har mottatt større dose hva enn han burde tåle.
                                      – Det de trente i den ferien er ikke mer enn man skal ha på toppidrettsnivå. Såpass må han tåle, sier Slokvik til TV 2.

Kommentar

• Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

Stensaas håper på LSK-overgang

Han og Kvisvik er ønsket på Åråsen.

Armand Viik

KRINGSJÅ (Dagbladet.no): Lillestrøm er på jakt etter billige forsterkninger til høstsesongen. Rutinerte Ståle Stensaas kan bli løsningen på lagets venstreback-problem.
                                        - Klubbene har vi vært i kontakt med hverandre, og nå venter jeg bare på en avklaring på hva som skjer videre, bekrefter Stensaas til Dagbladet.no.

Trenger spilletid
                                        37-åringen har fått sparsomt med spilletid i Lyn denne sesongen, og håper Lyn lar ham gå til Åråsen på lån ut sesongen.

- Det er klart det betyr mye for meg å få spille fotball. Kontrakten min går ut etter sesongen, og jeg har faktisk vurdert om jeg skal gi meg da.

- Vil spill i LSK kunne forandre det?

- Ja, det kan det. Fysisk føler jeg meg veldig bra, og jeg tror ikke jeg vil ha noe problem med å holde en sesong til, mener den tidligere RBK-spilleren.

Berg positiv
                                        Lyn-trener Henning Berg er åpen for at Stensaas kan gå.

- Ståle har vist stor profesjonalitet på trening, og i kamp for andrelaget. Det teller helt klart i hans favør. Derfor vil vi gjerne gjøre det som er best for Ståle, sier Berg.

Stensaas legger ikke skjul på at oppholdet i Lyn ikke er blitt som forventet.

- Jeg kom hit for å spille fast, så sånn sett har det ikke blitt som jeg ønsket. Men jeg føler at jeg har bidratt her likevel, og håper klubben fortsetter å gjøre det bra, sier trønderen.

Også Fredrikstads Raymond Kvisvik skal være på blokka til Lillestrøm, skriver Romerikes Blad. Styreformann i LSK, Per Mathisen, ønsker ikke verken å bekrefte eller avkrefte at Stensaas er på vei til Lillestrøm.

- Dette er Jan Åges (Fjørtoft) bord, så jeg vil ikke si så mye om det. Men på generelt grunnlag kan jeg si at vi kikker etter spillere, og vi registerer jo at Stensaas ikke får så mye spilletid i Lyn, sier Mathisen
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• Christer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 388

LSK tar skylden for Riise-skadene

SKADEFORFULGT: Bjørn Helge Riise. ( Foto: Digitalsport )
                                          Av: Espen Sletvold
                                          Publisert: 22.07.2008 kl. 15:41 , endret: 22.07.2008 kl. 15:44

Innrømmer at de har drevet rovdrift.

Les også:

Relaterte klubber:

Lillestrøm
                                          Stiftet: 02.04.1917
                                          Hjemmebane: Åråsen
                                          Tilskuerrekord: 13595
                                          Neste kamp: 27.07.2008 HamKam-Lillestrøm
                                          Les mer om Lillestrøm

Relaterte ligaer:

- Det er klart at vi må være selvkritiske i forhold til hvordan opplegget har vært til Bjørn Helge. Det ble nok veldig mye rovdrift på han høsten 2007 hvor han hadde oppdrag både for LSK og for landslaget. Vi må nok erkjenne at han ikke fikk nok hvile og restitusjon i den perioden, og inn mot sesongstart i 2008, sier styreleder Per Mathisen til Lillestrøms hjemmeside.
                                          Lillestrøms Bjørn Helge Riise er ute med en muskelavriving i låret for fjerde gang i år. Selv har han lagt skylden på Tom Nordlies treningsopplegg.
                                          - Jeg er ikke akkurat blid på den mannen. Han har drevet rovdrift på meg. For meg virker det som om han bare brydde seg om det forbanna 4-3-3-systemet sitt, sa han til TV 2.
                                          - Vi har full forståelse for Bjørn Helges frustrasjon, og vi vet at han veldig gjerne hadde bidratt i tiden framover i den situasjonen klubben er i nå, sier Per Mathisen til hjemmesiden

Kommentar

Working...