Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Sarpsborg Arbeiderblad

    Reportasje som i hovedsak bygger på RB. Jeg limer derfor bare inn dette:
    Per Morten Haugen, sportslig administrator i Fredrikstad Fotballklubb, nekter for at en utlånsavtale med Lillestrøm er aktuelt.
    - Skal Lillestrøm få Kvisvik, er et salg den eneste løsningen, sier Haugen til Sarpsborg Arbeiderblad.
    Haugen tror ikke Kvisvik forlater FFK med det første.
    - Jeg har ikke fått noen signaler som indikerer det, sier Haugen.
    Sarpsborg Sparta er også en av klubbene som ønsker seg Kvisvik. Sarpsborg Fotball Invest og Kvisvik har hatt flere møter, og de skal ha en kontinuerlig dialog.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      Mor Berit Riise varsler søksmål mot Lillestrøm dersom skadene går ut over sønnens karriere

      Mor Berit Riise varsler søksmål mot Lillestrøm dersom skadene går ut over sønnens karriere.
      Dagen etter Bjørn Helge Riises utblåsning mot sin tidligere trener Tom Nordlie, innrømmer ledelsen i Lillestrøm rovdrift på sunnmøringen.
      - Kjørte ham for hardt
      - For Bjørn Helge sin del, så har nok han blitt kjørt litt for hardt i perioder, sier fysisk trener i Lillestrøm, Erling Slokvik til TV 2 Sporten.
      Også styreleder Per Mathisen innrømmer å ha kjørt høyrekanten for hardt.
      - Totalt sett ble det nok rovdrift på Bjørn Helge, sier han.

      Vurderer søksmål
      Nå varsler Berit Riise søksmål mot Lillestrøm dersom skadene går ut over den videre karrieren til sønnen.
      - Helt klart er det grunnlag for å ta det med i vurderingen, om det blir en forsikringssak ut av det. Det er klart at det kan ligge an til det, sier moren til TV 2 Sporten.
      Det stiller styreleder Per Mathisen seg uforstående til.
      - Jeg kan ikke se at det er grunnlag for å gå til sak mot klubben på grunn av dette. Vi i Lillestrøm har gjort det vi kan for at Bjørn Helge skal være frisk og rask, uttaler Mathisen.

      Intervju med Berit Riise her http://tv2sporten.no/article2085119.ece

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Bergens Tidende

        Stensaas på vei til LSK


        AKTUELL FOR LILLESTRØM: Lyns veteranback Ståle Stensaas. ( Foto: Eirik Førde, Digitalsport )

        Av: Stian Espeland
        Publisert: 22.07.2008 kl. 21:12 , endret: 22.07.2008 kl. 21:13

        Til tross for lite spilletid i Lyn denne sesongen er Ståle Stensaas (37) innstilt på en ny sesong. Lillestrøm er en av flere eliteserieklubber som ønsker backen med den finstilte venstresleggen.


        SER FOR SEG KARRIERESLUTT: Røas Trine Nordgård Stensaas. ( Foto: Digitalsport )

        - Jeg er avhengig av å spille fast på laget, ellers visner jeg bort, sier Ståle Stensaas til Adresseavisen.
        Kontrakten med Lyn går ut etter inneværende sesong. Stensaas medgir at Lillestrøm er en av flere eliteserieklubber som har forhørt seg.
        - Lyn og Lillestrøm har vært i kontakt med hverandre. Nå bare venter jeg på en avklaring.
        - Er det snakk om utlån eller en overgang?
        - Det vet jeg ikke ennå, svarer 37-åringen.

        «Stålmannen»
        - Det blir litt sånn når man er på et lag som gjør det bra og ikke får spille. Da kommer det andre klubber på banen. Formen og kroppen føles i hvert fall bra nok til å spille ett år til i eliteserien, sier han.
        Mandag var han en snarvisitt i Trondheim for å spille 2. divisjonsfotball for Lyn 2 mot Ranheim. Absolutt ingen ønskesituasjon, ifølge Stensaas selv.
        - Jeg dro til Oslo og Lyn for å spille fast på førstelaget, så det er klart det er skuffende å være ute av varmen. Men det snur fort i fotball, derfor er det viktig å holde seg i form og få kamptrening. Jeg har fortsatt mye å tilføre, sier mannen som ble introdusert som «stålmannen» da speaker på Ranheim idrettspark leste opp lagene.

        Trenerspire
        I vinter fikk han tilbud om å bli Kåre Ingebrigtsens spillende assistent i Bodø/Glimt. Da det ikke ble noe av endte han i stedet opp som hjelpetrener for Øvrevoll (3. div.), ved siden av den aktive karrieren. Stensaas legger ikke skjul på at han kan tenke seg å trappe opp trenerjobben når han legger skoene på hylla.
        - Trenerbiten er veldig spennende. Jeg har c-kurs og har tenkt å ta d-kurs straks jeg har gitt meg som fotballspiller.
        - På hvilket nivå ser du for deg å være trener?
        - Om det blir 1. divisjon, 2. divisjon eller på juniornivå for den saks skyld, har jeg ikke tenkt på.
        Stensaas har tidligere uttalt til Adresseavisen at når kontrakten i Lyn løper ut, vender han, kona og datteren nesen mot Trondheim.
        - Er den planen endret?
        - I utgangspunktet skal vi flytte hjem etter sesongen. Vi har hus i Trondheim og alt ligger til rette sånn sett. Men det er for tidlig å si sikkert.
        - Ser du for deg en rolle i RBK?
        - Vi har jevnlig kontakt. Men foreløpig har jeg ikke hørt noe konkret fra dem. Men det kan dukke opp noe der, sier han.

        Vurderer å legge opp
        For kona Trine Nordgård Stensaas sin del innebærer en adresseendring farvel med Røa, og kanskje også til norsk toppfotball.
        - Det er store sjanser for at jeg legger opp ved sesongslutt, sier hun.
        Dersom hun likevel velger å fortsette spillerkarrieren i blir det høyst sannsynlig i gult og blått tøy.
        - Hvis jeg skal fortsette er Trondheims-Ørn alternativet i Trondheim. Det er mest nærliggende siden jeg har spilt der i mange år og har flest venner der, sier Nordgård Stensaas.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Dagbladet

          Reportasje i Dagbladet om at mor-Riise vurderer søksmål mot LSK. Saken bygger i hovedsak på TV2, og jeg legger derfor bare inn en lenke:



          [Egen merknad: Overskriften er ikke helt etterrettelig. Det fremgår av teksten i reportasjen at hva det er snakk om er en mulig forsikringssak.]

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            Kvisvik uaktuell

            Fra RB-papir: Kvisvik er ikke lenger aktuell for LSK, sier Fjøra i dagens avis. Stensaas derimot avviser han ikke.

            Mvh
            Gammer´n (Per T)
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              Kommentar om Riise-saken signert E Solbakken



              Saken LSK må ta lærdom av

              ÅRÅSEN:
              I arbeidet med å profesjonalisere det sportslige opplegget, glemte LSK et øyeblikk det aller viktigste – å sette utøveren i sentrum. For noen ganger vet faktisk spilleren best.

              Av Espen Solbakken


              Til tross for tidenes største støtteapparat på Åråsen, maktet man ikke å ta signalene om at lagets største stjerne, Bjørn Helge Riise, var på randen av et skademareritt tilsynelatende uten ende.
              At Tom Nordlie får all skyld er rimeligvis en viss forenkling av sannheten, men som en sparket eks-trener blir han nå en naturlig skyteskive for alt som går galt – selv om det altså begynner å bli uker og måneder siden han trente Riise & Co.
              Ifølge fysisk trener Erlend Slokvik er det fremdeles umulig å være bastant på at fjorårets tøffe treningsdoser er årsaken til at de alvorlige strekkskadene dukker opp så lang tid etter.
              Han vet heller ikke hva man kunne gjort annerledes i år, ettersom Riise åpenbart ble erklært frisk igjen i svært god tid før Bodø/Glimt-kampen sist. Skadehistorien er både komplisert, sammensatt og trist. Spesielt for enkeltindividet Riise som ikke får gjort det eneste han ønsker og kan aller best her i livet; å spille fotball.
              Når litt av kompleksiteten i saken nå er argumentert for, er det uansett Bjørn Helge Riise som kjenner sin kropp best.
              Og derfor fortjener han selvfølgelig å bli lyttet til – både underveis i fjor da han følte seg sliten samt når han nå angriper det forrige treningsregimet og dens hovedansvarlige.
              Krass kritikk

              Det er lett å forstå Bjørn Helge Riises frustrasjon, like ens mamma Berits indignerte uttalelser i intervjuet på TV 2 mandag kveld. Reportasjen var et lite scoop for fotballkanalen, all den tid intervjuobjektene framsto som særdeles spisse.
              Tom Nordlie ble for første gang beskrevet som en "farlig trener for norsk fotball", en grell kontrast til en tidlig november ettermiddag for åtte måneder siden. Da LSK endelig ble norgesmestere, var Riise en av de ivrigste til å kaste seg rundt halsen på Nordlie i den elleville feiringen. Idyllen var total, men innerst inne var Riise dødssliten.
              I løpet av et langt jubelår var Bjørn Helge Riise overalt i 2007. Han var ledende i LSK og banens beste i landskamper. Nummer 10 på høyrekanten ville spille alt og løpe mest. Ting fløt for ham og han sto på randen av det STORE gjennombruddet. Hvorfor skulle han da sitte på sidelinjen? I et sjeldent rolig og analyserende øyeblikk i et hektisk 2007 uttalte også Riise selv til Romerikes Blad at "han måtte bli flinkere til å si fra selv også om belastningen, trenerne kunne jo ikke få med seg alt".
              Akkurat det hadde han smertelig rett i. Ingen oppdaget eller tok faresignalene, og i 2008 må altså Riise betale for hardkjøret på den dyrest tenkelige måten.
              Sammensatt

              Etter det siste tilbakefallet, var Riises tone mot Nordlie krassere enn det meste eks-treneren har fått slengt etter seg i 2008. Riise mener han i løpet av Nordlie-regimet sa fra flere ganger om at det ble for tøft, men at han ikke ble hørt.
              Hvis det er tilfelle, hvem er det så som har ansvaret?
              Riises eget ansvar ligger i det å gjennom livsstilen gjøre kroppen maksimalt forberedt til et liv som toppidrettsutøver. Deretter var Nordlie (fram til han måtte gå) definitivt ansvarlig for treningen all den tid det var han som var sjef og bestemte øktenes utforming.
              Hvordan dialogen ellers mellom Riise og Nordlie var i med- og motgang, er det bare de to som vet. Det eneste som er sikkert, er at duoen ikke er enig om forhistorien her, og at heller ikke støtteapparatet virker å ha noen konkrete svar på årsaksforløpet. Med et rekordstort støtteapparat delegerte Nordlie ansvaret for det fysiske til Erlend Slokvik og fysioterapeut Jørn Karlsen.
              Når man i tillegg legger til grunn Riises sprudlende engasjement, entusiasme, store utholdenhet og spilleglede, kan spillerens ensidige kritikk mot Nordlie, og at eks-treneren har all skyld, oppfattes som unyansert.
              Skyldig eller ei, Riise er langtidsskadet igjen. Det kommer verken Nordlie eller det sportslige støtteapparatet unna, og i går innrømmet Erlend Slokvik at Bjørn Helge Riise ble kjørt for hardt i fjor. At det er årsaken til alle strekkskadene nå, er han altså mer usikker på.
              Legger saken død

              I ettertid tror jeg både Riise og LSK i den vanskelige situasjonen klubben befinner seg i, hadde tjent på å moderere utsagnene noe, men det var sikkert ikke lett med mikrofonen rett foran nesa i skuffelsens øyeblikk.
              Riise freste så fråden sto og snakket nærmest i affekt.
              Gårsdagens mer moderate reaksjoner tydet på at folk hadde fått tenkt seg om en gang til.
              De øvrige LSK-spillerne var også lite snakkesalige, og man ønsket egentlig bare å legge saken død så fort som mulig for at ikke oppmerksomheten skulle forstyrre forberedelsene til den altoverskyggende skjebnekampen mot Ham-Kam om fire dager.
              Tirsdag sa også Riise at han var ferdig med Nordlie-saken. Det var klokt.
              Trener Erland Johnsen var mindre happy for det negative fokuset som oppsto etter den sjeldne seieren i Tippeligaen. Og før gårsdagens trening ble spillerne i garderoben enig seg imellom at det beste ville være om saken ikke "levde" i mediene mer enn denne ene dagen.
              Talsmann Espen Søgård sier følgende: "Spillerne stiller seg bak Riise og forstår frustrasjonen hans, men samtidig anses Tom Nordlie-kapitlet som avsluttet". Tydeligere kan man ikke plassere sympatien og samtidig si at Nordlie er historie.
              I går ettermiddag gikk også formann og leder for sportslig utvalg, Per Mathisen, langt i å innrømme rovdrift i fjor høst da han i en pressemelding uttalte at Riise i fjor har fått for liten tid til hvile og restitusjon. I en tung tid må Riise føle det betryggende at han har full støtte fra alle nivåer i klubben.
              Ta lærdom

              Kaptein Frode Kippe fulgte Riise både på klubb- og landslagstreninger i det tøffe fjoråret. Han forteller at Tom Nordlie hadde sin måte og trene laget på, og at dette ikke var optimalt for alle i stallen. Kippe mener en bedre dialog mellom trener, støtteapparat og spiller kunne medført at Riise hadde vært på banen nå.
              Selv i en lagidrett er det ønskelig med en individuelt tilpasset treningshverdag for å få maksimalt ut av alle.
              Der ligger også nøkkelen til å unngå flere Riise-saker i framtida. For det fortjener verken spilleren eller klubben.
              Tirsdag sa også Riise at han var ferdig med Nordlie-saken. Det var klokt
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                lsk.no

                LSK-TV: Gjennopplev LSK-B/G

                Med tre mål på Åråsen kunne LSK endelig starte poengsankingen på høstsesongen. Nå kan du få oppleve søndagens kamp på LSK-TV.

                Av: Ole Kristian Bakkene


                Jubelen var stor på Åråsen da Arild Sundgot og Olivier Occean ordnet tre poeng til LSK. Alle tre målene kom i den første omgangen, og deretter viste LSK at de hadde mer inne. Flere mål ble det imidlertid ikke, men seieren var uansett allerede sikret.

                LSK-TV gir deg her oppsummeringen av kampen med mål og jubelbilder fra Åråsen.

                Gå videre til LSK-TV for å se oppsummeringen:

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  TV2 Sport

                  - Glem søksmål, Riise

                  Spesielt på idrettsjus avdarer mot LSK-rettssak.

                  Tirsdag varslet mor Berit Riise søksmål mot Lillestrøm dersom sønnen Bjørn Helge Riises skader går ut over karrieren.

                  Glem det, svarer juristene.
                  - En dårlig idé. Jeg ville i hvert fall ha gitt råd om at hun ikke bør bringes inn for rettsapparatet, sier Pål Kleven, advokat i Kleven, Steen & Christensen til TV 2 Sporten.
                  Til tross for at Riise mener LSK har skylden.
                  - De har ødelagt kroppen min. På ett og et halvt er alt ødelagt, sa Riise til TV 2 Sporten mandag.
                  Saken er likevel for dårlig, mener Kleven.
                  - De får nok et stort problem med å sannsynliggjøre at skaden skyldes overtreningen. Det er deres største hinder på denne veien, sier Kleven.
                  Men om Riise må legge opp, står spillerorganisasjonen NISO klar til å hjelpe.
                  - Hvis en spiller må legge opp på grunn av skade, kan man få skaden få definert som en yrkesskade. Da kan man også få yrkesskadeerstatning, sier forbundsleder Silje Vaadal til TV 2 Sporten.

                  Se video her:

                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                  Kommentar

                  • Necrite
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2005
                    • 164

                    John Arne ber Berit droppe søksmålet

                    (Dagbladet.no): Krangelen om hvem som har skylda for Bjørn Helge Riises oppslåtte lårskade tok en ny vending i går. Mor Berit Riise varslet da at hun vurderer søksmål mot LSK for å ha ødelagt sønnens videre fotballmuligheter.
                    Nå ber storebror John Arne familien om å legge saken død.
                    - Jeg er enig i at Bjørn Helge har blitt pushet alt for hardt, men jeg mener saken bør stoppe her. Vi må heller alle lære av denne saken, sier John Arne Riise til TV2-Sporten.
                    Riise ble i dag formelt presentert som ny Roma-spiller i den italienske hovedstaden.
                    Bjørn Helge Riise selv mener det er Tom Nordlie som har ødelagt kroppen hans, mens den tidligere LSK-treneren mener kritikken er «et skudd over mål».
                    Skaden er ventet å holde Riise ute av spill i minst 6-8 uker.


                    http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/23/541606.html
                    Fugla er RÅ... Forza fugla

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      RB: Åpen for eks-trenere

                      Åpen for eks-trenere



                      ÅRÅSEN:
                      Daglig leder Frank Grønlund åpner nå for at eks-trenerne Uwe Rösler eller Arne Erlandsen kan bli ansatt igjen.
                      Av Espen Solbakken
                      Publisert 24.07.2008 - 06:31



                      Lillestrøm Sportsklubb skal etter denne sesongen evaluere trenersituasjonen grundig. Foreløpig sitter Erland Johnsen på en korttidskontrakt ut sesongen. Den kan bli forlenget om styret er fornøyd. Hittil i trenerdebatten har konstellasjonen Henning Berg/Torgeir Bjarmann blitt nevnt i de fleste medier, mens RB-sporten lanserte Kjetil Rekdal som en mulig redningsmann etter krisetapet mot Fredrikstad.
                      Daglig leder Frank Grønlund har tidligere jobbet tett sammen med Arne Erlandsen, Uwe Rösler og Tom Nordlie. Om utviklingen er den rette hos eks-trenerne, ser han ikke bort fra at både Erlandsen og Rösler kan være aktuelle for en eventuelt framtidig trenerjobb i klubben.
                      – Det er to dyktige trenere det her er snakk om, sier Grønlund til Romerikes Blad.

                      Forutsetninger

                      Men det er et men i uttalelsene til den daglige lederen, og det er altså at eks-trenerne har utviklet seg. Det var nettopp på dette området Grønlund følte at den forrige treneren, Tom Nordlie, kom til kort.
                      – Det kan meget godt skje at Uwe eller Arne blir trenere i LSK en gang til, men det betinger at de har blitt bedre siden sist de var her. Som fotballtrener må man være offensiv og aggressiv i jobben med å utvikle seg. Jeg mener Tom Nordlie hos oss ble stående på den samme plattformen han etablerte for fem år siden, og det er også en fare som Arne må være klar over etter mange år i yrket. Uwe er yngre og ferskere og virker som om han er i stadig fin utvikling, synes Grønlund.

                      Ingen brente broer

                      – Så selv etter to såpass relativt ferske avskjeder, kan de to eks-trenerne bli aktuelle igjen?
                      – Det er i hvert fall ingen brente broer her. Arne er ofte i Lillestrøm, og flere i vår klubbledelse omgås ham. Han trente laget i sju år, og det var en gjensidig forståelse mellom oss at nok var nok. Når det gjelder Uwe, har han fremdeles tilknytning til Romerike med huset sitt, og både Per Mathisen, Jan Åge Fjørtoft og jeg selv har fått en fin dialog med ham, sier Grønlund.
                      Det er til sjuende og sist sportslig utvalg, som ledes av formann Per Mathisen, som ansetter trener i Åråsen-klubben. Der har også Grønlund vært medlem lenge som klubbstyrerepresentant, så hans stemme vil garantert bli hørt i debatten.

                      – Årets viktigste

                      Den gamle LSK-kjempen karakteriserer bortekampen mot Ham-Kam som årets viktigste, men henger seg ikke på det ironiske i at det er en tidligere trener som nå kan sparke Åråsen-klubben enda et skritt mot avgrunnen.
                      – Arne tenker selvsagt kun på Ham-Kam. Det er enten oss eller dem i bunnen. Forskjellen nå er vel at de forventet å kjempe der, mens vi hadde planlagt å være et helt annet sted på tabellen.
                      – Er det en ekstra trussel for LSK at det nettopp er Arne Erlandsen som er leder for søndagens motstander?
                      – Tja, vi greide jo kun 0-0 hjemme mot Ham-Kam, men jeg tror ikke det blir noe vanskeligere på grunn av at Arne er der. Han er en dyktig trener, men nesten alle LSK-spillerne er byttet ut siden sist han var trener, sier Frank Grønlund.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Tysk keeper til Grodås

                        NRK Dagsrevyen 21 i går kveld meldte at den 25 år gamle tyske keeperen Dieter Pauken fra Köln er ankommet Åråsen og skal trene med Grodås og co.

                        Pauken er født 20. september 1982, er tredjekeeper i FC Köln, er 1.93 m høy og veier 91 kg.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • Tobben
                          Jeg elsker å kjøre trikk
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2005
                          • 1666

                          rb.no

                          POPULÆRE POPS: LSK-patrioters ostepopspising betyr storsalg for Thorbjørn Grunnan og Aurskogbedriften FoodMan.BEGGE FOTO: RAYMOND BAKKEN
                          Pop ostepop

                          AURSKOG:
                          LSK og Aurskog-bedriften FoodMan har gitt Romerike smaken på LSK-ostepop. FoodMan-eier Thorbjørn Grunnan gir æren til de ansatte.
                          Av Magnus Bjerke
                          Publisert 24.07.2008 - 06:30
                          Tips en venn om denne saken
                          Skriv ut denne siden


                          Se større bilde
                          TAKKER ANSATTE: Thorbjørn Grunnan (t.v.) gir Daniel Antonsen og de andre ansatte ved FoodMan æren for bedriftens suksess.

                          En snau måned etter lansering har LSK-ostepop etablert seg som en vinner i butikkhyllene på deler av Romerike.
                          – Siden vi fikk inn ostepopen 3. juli har vi solgt nærmere 800 poser. Dette er ekstremt mye for et slikt produkt, sier butikksjef Thomas Hansen ved Meny Lillestrøm.
                          Stor interesse

                          Thorbjørn Grunnan (61), som siden 1992 har eid og drevet næringsmiddelbedriften FoodMan på Aurskog, bekrefter at bedriften har hatt suksess med ostepopen. På grunn av ferieavvikling har han ingen eksakte salgstall tilgjengelig, men han har inntrykk av at interessen for produktet har vært stor flere steder på Romerike.
                          – Etterspørselen har vært over all forventning, sier Grunnan.
                          – Interessen fra dagligvarebransjen har vært stor, og i løpet av sommeren har flere og flere butikker begynt å selge produktet.
                          Ost og maismel

                          For Daniel Antonsen (26) markerte lanseringen av ostepopen på Åråsen 26. juni slutten på en lang og hektisk prosess. Som kvalitetsansvarlig ved FoodMan er det nemlig han som har stått bak utviklingen av det nye produktet, som tok utgangspunkt i en type ostepop bedriften har produsert i mange år.
                          – Ostepop består enkelt forklart av maismel, ost, vegetabilsk olje og krydder, som kjøres gjennom en såkalt extruder, sier Antonsen.
                          – I samarbeid med representanter for LSK har vi endret blandingsforhold og krydring på vår gamle ostepopoppskrift, slik at vi har fått et produkt som er unikt for sportsklubben.
                          Ansatte alfa og omega.

                          Grunnan kommer opprinnelig fra Steinkjer, men har bodd på Aurskog siden 1976. Der arbeidet han i mange år på bygdas Orkla-eide snacks-pakkeri, og tok over eierskapet til dette da Orkla besluttet å trekke seg ut i 1992. Siden den gang har han bygd opp en betydelig næringsmiddelvirksomhet, som foruten FoodMan består av Aurskog-bakeriet Nisjebakeren og Larvikbedriften Løkprodukter. Med 30 ansatte hos FoodMan og nærmere 20 hos Nisjebakeren er Grunnan i dag en betydelig arbeidsgiver på Aurskog. Nettopp de ansatte er, om vi skal tro Grunnan, nøkkelen til å lykkes i næringsmiddelbransjen.
                          – Vi er en liten bedrift i en bransje med sterk konkurranse. Det er ingen umulighet å ha suksess med en industribedrift i Norge i dag, men slik suksess er avhengig av gode produkter til fornuftige priser, sier Grunnan.
                          – Å få til dette betinger en dyktig og stabile arbeidsstokk. I alle fall for denne bedriften er de ansatte derfor alfa og omega.

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            lsk.no

                            Otto tilbake på Åråsen

                            Det har vært noen trøblete uker for Otto Fredrikson etter at han pådro seg meniskskade i oppvarmingen før kampen mot Strømsgodset. Nå er han tilbake på Åråsen etter et sykehusopphold.

                            Av: Ole Kristian Bakkene

                            - Det har ikke gått helt som forventet, men nå må jeg bare kjempe meg tilbake, sier Otto Fredrikson til LSK.NO.

                            LSKs keeperkjempe hadde maks uflaks når han i oppvarmingen før kampen mot Strømsgodset fikk en vridning i kneet tidligere i sommer. Finnen måtte kaste inn håndkledet, og i dagene etter ble det operasjon.
                            - Jeg fikk en infeksjon etter operasjonen, og dessverre er det slik som kan skje når man går inn i menneskekroppen.

                            Kneet hovnet opp - høy feber
                            Otto forteller at det så positivt ut rett etter inngrepet.
                            - Alt virket egentlig bra, men så etter noen dager hovnet kneet opp skikkelig. Jeg fikk høy feber, og formen min ble bare dårligere og dårligere. Onsdag formiddag etter operasjonen var situasjonen ikke noe særlig bra, sier han.

                            Det bar rett på akuttmottaket på Ahus, og deretter ble han lagt inn. Det tok nær to uker før Otto ble utskrevet.
                            - De første dagene på sykehuset ble jeg behandlet, og den dårlige formen vedvarte. Så etter en liten stund begynte jeg å komme meg litt mer på beina. Jeg har gått ned seks kilo, og det har vært en tøff periode for meg, men nå er jeg ute av sykehuset og kan begynne å trene litt igjen.

                            Det tar imidlertid litt tid før Otto er tilbake på banen.
                            - Vi vet ikke helt når jeg kan begynne å spille igjen, men først er jeg nødt til å bli helt frisk. Jeg har fått godkjennelse til å trene litt.

                            Takknemlig
                            Otto retter en stor takk til både LSKs leger Lars Bjune og Bjørn Schultzen. Han vil også takke Ahus og alle som jobbet der.
                            - Lars og Bjørn fulgte meg opp samtidig som alle som jobber på Ahus ga meg fantastisk pleie. Jeg hadde det kjempehyggelig sånn i forhold til situasjonen.
                            - Mange kom på besøk. Lars Ivar Moldskred, som jeg synes har gjort en fantastisk jobb etter en veldig tøff debut for LSK, var ofte innom med aviser og bøker. Jeg leste blant annet Jan Åge Fjørtofts bok.

                            Det ble også tid til forberedelser til Frode Grodås sin keeperskole som skal arrangeres på Åråsen og Lillestrøm stadion fredag og lørdag.
                            - Jeg har tre kvarter hvor jeg skal bidra på keeperskolen, og det fikk jeg forberedt godt på sykehuset. Nå gleder jeg meg til å kjempe meg tilbake, og til Frodes skole hvor vi skal gi god veiledning til unge keeperspirer, og litt eldre keepertrenere.
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Khaled Mouelhi på rundens lag i adressa:
                              Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB

                                Som meldt tidligere i nyhetstråden ber John Arne Riise moderen om å droppe søksmål. Jeg nøyer meg med å legge til en lenke til denne i RB:

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  Lars Ivar Moldskred og Bjørn Helge Riise på rundens lag i Tips:

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    Bjørn Helge Riise på Rundens lag i VG (papir):

                                    "Spilte kun 30 minutter, men for en halvtime ! Serverte to målgivende og gjorde livet surt for B/Gs venstreback."

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Tysker på prøve

                                      LILLESTRØM:
                                      Anbefalt av Grodås gamle keepertrener.
                                      Av Anders Løvstad
                                      Publisert 24.07.2008 - 13:48

                                      LSK har på onsdagens og torsdagens trening hatt en tysk keeper på prøvespill. Tyskeren heter Dieter Paucken, og tilhører den tyske Bundesliga-klubben 1. FC Köln.
                                      – Jeg ble anbefalt Dieter av min gamle keepertrener i Schalke 04. Han trente med oss onsdag og torsdag, også skal vi høre med Köln om han kan få være med på lørdagens trening også, sier LSKs keepertrener Frode Grodås.
                                      – Hvordan har han virket på de første treningene?
                                      – Man ser at han er en bra keeper. Men man trenger litt tid når man kommer til en ny klubb, og et nytt land slik. Derfor vil vi gjerne se han på lørdag også. Mer enn det vil jeg ikke si foreløpig, sier Grodås.
                                      Packen er i utgangspunktet FC Kölns tredjekeeper, og han har ennå ikke spilt for den tidligere tyske storklubben.
                                      Lillestrøms venstreback Marius Johnsen har tidligere spilt for FC Köln. Han tar seg derfor av Paucken under treningsoppholdet

                                      Dieter Paucken
                                      Født: 20. september 1982 Fødeby: Koblenz, Tyskland Nasjonalitet: Tysk Høyde: 1.93 m Vekt: 90 kg Klubb: Köln Posisjon: Målvakt



                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        RB


                                        (Foto Thomas Andersen, Digitalsport) PLUKKET POENG: Ham-Kam-trener Arne Erlandsen fikk med seg ett poeng etter 0-0 på Åråsen tidligere denne sesongen. FOTO: DIGITALSPORT

                                        «Jeg har ikke noe ønske om å sende Lillestrøm ned»

                                        HAMAR:
                                        På Hamar er Arne Erlandsen avslappet foran skjebnekampen mot gamleklubben.

                                        – Det er jo slike kamper som gjør det morsomt å holde på med dette, sier han.

                                        Av Espen Solbakken
                                        Publisert 24.07.2008 - 20:19

                                        Alvoret i tabellposisjonen har ennå ikke grepet fatt i Arne Erlandsen, til det har han holdt på med treneryrket for lenge. Tvert imot, han sier han elsker disse kampene som inneholder det lille ekstra.
                                        – Jeg har jobbet som fotballtrener i 15 år nå, og det er disse kampene som gjør trenerlivet verdt å leve. Jeg håper jo spillerne synes det samme. Det er alltid bra med noe ekstra krydder. Men det hjelper jo lite hva jeg synes, det er spillerne som avgjør, og det gjelder å videreføre holdningen til dem. Det gjelder å slappe av og få spillerne til å blomstre - selv om tabellposisjonen er utsatt.
                                        – Men dette har dere ikke alltid lykkes med før i år?
                                        – Hjemme har vi vært bra og vunnet både mot Rosenborg og Viking og spilt uavgjort mot Brann. Der har vi vært uredde og gått for mål nummer to etter å ha tatt ledelsen, så hvem vi møter på hjemmebane virker ikke å ha så mye å si. På bortebane har vi derimot blitt engstelige, og det har også skjedd i kamper hvor vi har scoret først, sier Erlandsen om Ham-Kams sesong så langt.

                                        Lag 13 mot 14
                                        – Hvordan vil du karakterisere viktigheten av en kamp mellom lag 13 og 14 på tabellen?
                                        – Alle matcher er viktige, men det er jo noe ekstra når to naboer i bunnen møtes. Skal vi ha noen som helst forhåpninger om å beholde plassen i Tippeligaen, må vi vinne våre hjemmekamper. Det presset må vi tåle å leve med.
                                        – Ironisk at du som den lengst sittende LSK-treneren nå kan pushe gamleklubben nærmere stupet?
                                        – Jeg har ikke noe ønske om å sende Lillestrøm ned og håper at både Ham-Kam og LSK kommer forbi nok lag til at begge berger plassen. Å være fotballtrener er en jobb, og nå er Ham-Kam mitt fokus. Men jeg har vært i Lillestrøm i 20 år, og det er klart det setter sine spor.
                                        – Frank Grønlund sier til RB i dag at han åpner for en retur for deg i LSK?
                                        – Ja, men det har jeg aldri utelukket selv heller. Det er fin klubb, og på mange måter min klubb. Nå har man også fått så fine treningsfasiliteter at jeg nesten sikler hver gang jeg kjører forbi der. Da tenker jeg med gru på vintrene da vi trente på is og grus bak Skedsmohallen. Dette med fasiliteter er faktisk noe av det viktigste når man skal utvikle klubb og spillere, og det var også ett av suksesskriteriene jeg stresset i min tid i klubben, minnes Erlandsen.

                                        Fire mann igjen
                                        Til søndagens kamp mot LSK har Erlandsen de fleste spillerne tilgjengelige igjen etter en rad med skade-, sykdoms og karanteneforfall. Spissene Marcus Pedersen (lyske) og Abiodun (meldt seg ut) er uaktuelle, mens backene Håkan Malmström og Tom Kristoffersen er skadet.
                                        Men Markus Ringberg og Frode Bjørnevik er med igjen siden sist, og LSK-forsvaret får trolig Viking-aktuelle Roman Kienast samt afrikaneren Olivier Karekezi å hanskes med.
                                        I LSK møter Erlandsen kun fire mann som er igjen fra hans siste år på Åråsen (2004). Det er Arild Sundgot, Frode Kippe, Pål Steffen Andresen og Espen Søgård. Resten av spillerne fra Erlandsen-epoken 1998-2004 er borte.
                                        – Har Ham-Kam en fordel søndag på grunn av at du kjenner LSK spesielt godt?
                                        – Tja, jeg tror vel ikke det viktigste er at jeg har vært trener nå som det har gått fire år. Det er heller at jeg bruker min erfaring som trener og leder og viderefører min kunnskap til spillerne. Men i Tippeligaen er det slik at alle kjenner hverandre godt. Derfor har jeg heller ingen tro på stenging av treninger.

                                        – Overraskende
                                        – Er det sjokkerende for deg at LSK ligger nest sist etter 13 serierunder?
                                        – Det er et sterkt uttrykk, men det er i hvert fall overraskende ut fra mannskapet de rår over. Jeg trodde som de fleste andre at LSK ville kjempe i toppen, for det bor jo mye mer i det laget enn tabellposisjonen tilsier. Men det hjelper lite å si det, man må også vise det i kamper, sier Erlandsen, som også er forundret over at det han kaller «skittentøyvask i mediene» fortsetter så lang tid etter at den forrige treneren har gått.
                                        – Slike ting sliter på en prestasjonsgruppe, mener han.

                                        Kommentar

                                        • Petter Ø
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3008

                                          Kanarikafé lørdag kl 1000 på Åråsen



                                          Møt opp i finværet

                                          Skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm

                                          Vi er glade for å kunne medele at det blir Kanarikafé før den viktige kampen mot Kamma.
                                          Fuglatrening fra kl 1000
                                          Salg av kaffe, brus og vafler til kr 10 og pølse brød eller lompe med tilbehør til kr 15
                                          Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                          http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                          Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                          Kommentar

                                          Working...