Nyheter Juli 2008

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    LSKZone

    Johnsen: - Vi skal ta tre poeng


    Søndag spiller LSK borte mot Ham-Kam på Briskeby stadion på Hamar. Tabellnaboen fra Hedmark har vunnet to, spilt to uavgjort, og tapt en hjemme på eget gress denne sesongen. Lørdag klokka 18:00 er det Tippeliga-oppgjør igjen, og sist lagene møttes på Åråsen tidligere i sommer endte kampen 0-0. LSK-trener Erland Johnsen ser fram til å reise til Hedmark.
    - Dette er en meget viktig kamp for oss, og vi reiser til Briskeby for å ta tre poeng, sier han.
    - Med en god treningsuke bak oss, og tre poeng mot Bodø/Glimt hjemme sist helg er vi godt rustet for å gjøre våre oppgaver bra på Hamar. Bjørn Helges skade kom veldig ubeleilig, men vi har andre spillere som får sjansen.

    Kampstart på Hamar er 18:00. Det er et begrenset antall billetter, og disse kan kjøpes på LSK-Shopen på Sportshuset i Lillestrøm.

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      UTELUKKER INGENTING: Per Mathisen (t.v) sier seg enig i uttalelsene til Frank Grønlund angående et mulig comeback for Arne Erlandsen eller Uwe Rösler i framtida. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN
      – Comeback ikke utenkelig

      ÅRÅSEN:
      Per Mathisen er enig med Frank Grønlund i at det ikke er utenkelig med et comeback i LSK for Arne Erlandsen eller Uwe Rösler.
      Av Anders Løvstad
      Publisert 25.07.2008 - 10:35 Oppdatert 25.07.2008 - 10:40
      Tips en venn om denne saken
      Skriv ut denne siden


      Se større bilde
      SIER LITE: Kaptein Frode Kippe.

      Det var i torsdagens Romerikes Blad at daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb, Frank Grønlund, åpnet for at eks-trenerne Arne Erlandsen eller Uwe Rösler kan bli ansatt på Åråsen igjen.


      I dag får han støtte av formann Per Mathisen.
      – Det er ikke utenkelig at de kan komme tilbake. Ingen av dem har brent noen bruer til oss etter at de forsvant. Men hva som skjer, får tiden vise, sier Per Mathisen.
      Hvem vil du ha som LSK-trener? Si din mening her.
      Godt forhold

      Det er til sjuende og sist sportslig utvalg som bestemmer hvem som ansettes som trenere på Åråsen.
      Per Mathisen sitter som leder i sportslig utvalg, og han har ikke noe dårlig forhold til noen av de tidligere trenerne.
      – Det er alltid litt smådramatisk når en trener drar, men jeg tror ikke klubben LSK er uvenner med noen av dem.
      Hvordan er forhold ditt til Erlandsen og Rösler i dag?
      – Jeg har et godt forhold til begge. Jeg snakker med begge, og har ikke noe problem med å spise middag med noen av dem som venner. Det har jeg ikke med Tom Nordlie heller, for den saks skyld, sier Mathisen.
      Skjønner Arne

      Arne Erlandsen sa til RB i går at han nesten begynner å sikle hver gang han kjører forbi dagens treningsfasiliteter for Åråsen-klubben.
      Slike treningsforhold var det ikke da han var trener her.
      – Jeg skjønner at Arne er litt misunnelig. Det siste året hans i LSK i 2004 hadde vi en saltet grusbane å trene på om vinteren, og vi måtte leie treningstid på kunstgressbanen på Rolvsrud. I dag har vi egen hall, kunstgressbane med undervarme, og tre flotte gressbaner. Den utviklingen er helt bevisst, for det gir oss grunnlag for å henge med i toppen, og for å utvikle egne spillere, sier Mathisen.
      Når dere nå skal ut i den viktigste kampene på lenge, sitter en LSK-mann på benken til motstanderen. Er det litt ironi i det?
      – Nei, det synes jeg ikke. Vi er nødt til å møtes, og det er ikke noe spesielt at det er Arne. Vi vil være harde konkurrenter under kampen, og etter kampen er vi gode venner igjen.
      – Nok å tenke på

      Per Mathisen sier at trenersituasjonen blir evaluert både i løpet av sesongen og etter sesongen, men noe tidspunkt vil han ikke sette.
      Arne Erlandsen forsvant ut av LSK etter 2004, da laget endte med en 7. plass.
      Fra det laget er det bare fire stykker igjen i dagens stall.
      Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Arild Sundgot og Espen Søgård. Sistnevnte var lite snakkesalig om denne saken etter gårsdagens trening.
      – Dette har jeg ingen kommentar til. Vi er ikke ferdig med årets sesong ennå, og vi har nok å tenke på allerede, sier Søgård.
      Fikk tillit

      Kaptein Frode Kippe hadde litt mer å si.
      – Jeg har et godt forhold til både Uwe og Arne. Arne var assistenttrener her det året jeg kom, og i mitt andre år var han hovedtrener – så han ga meg tillit. Men jeg vil ikke spekulere i dette, det får Romerikes Blad ta seg av. Vi har Erland og Frode nå, og vi konsentrerer oss om det, sier Kippe.
      Ikke fordel for Ham-Kam

      Det at Arne Erlandsen har en lang fortid på Åråsen, gir han ikke noen fordel foran den viktige kampen søndag, tror Kippe.
      – Det er ikke så mange spillere igjen fra Arnes tid her, og selv om han sikkert følger med oss og kjenner oss godt, skal ikke det være nok til å stoppe oss. Vi er veldig klare til kamp, sier Kippe.
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        Sundgot: - Spiller ingen rolle hvem som scorer




        Med to mål mot Bodø/Glimt har Arild Sundgot til nå i år fått inn seks fulltreffere i år. Mot Ham-Kam håper han på flere, men innrømmer at det ikke spiller noen rolle hvem som scorer.

        Av: Ole Kristian Bakkene

        - Jeg ønsker jo selvsagt å score så mange mål som mulig. Det er jobben min som spiss, men det spiller egentlig ingen rolle hvem som scorer dem. Det viktigste er at vi tar med oss tre poeng i hver kamp, og klarer å gjenskape de prestasjonene vi hadde i forrige kamp hjemme på Åråsen, sier Arild Sundgot til LSK.NO.

        Søndag har han nok en gang muligheten til å notere seg for flere nettkjenninger. Ham-Kam er motstander på Briskeby klokka 18:00, og en ny mulighet for tre poeng. Sundgot ønsker imidlertid ikke å si at det har lysnet ennå i forhold til den svake sesongen så langt.
        - Jeg tør ikke å si det for jeg har vært inne på den taken så mange ganger i år, og da har det plutselig begynt å gå dårlig igjen, sier han.
        - Det vi må gjøre er å få flere seire på rad før vi kan si at det lysner. Det holder ikke med å vinne og tape annenhver kamp. Søndag får vi svaret.

        Ham-Kams trener, Arne Erlandsen, var sjef på Åråsen i mange av de årene Sundgot har spilt på Åråsen.
        - Det blir gøy å møte Arne igjen. Jeg har alltid hatt et godt forhold til han. Han er en god trener, sier Sundgot før han uttaler seg om selve kampen.
        - Jeg tror det blir en tøff kamp. Det er snakk om to lag som har kommet veldig skeivt ut i sesongen, og som kjemper med nebb og klør for å få poeng. Det blir nok en krig på Briskeby hvor det er viktig at vi står opp skikkelig, og viser at vi er et godt lag.

        Kampstart mot Ham-Kam på søndag er 18:00.

        gilbert

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611



          Tysk keeper sendt hjem

          ÅRÅSEN:
          To treninger med LSK, det var alt tyske Dieter Paucken fikk for LSK før han ble sendt hjem igjen.
          Av Av Anders Løvstad og Espen Solbakken
          Publisert 25.07.2008 - 12:33 Oppdatert 25.07.2008 - 13:01



          Tredjemålvakten til 1. FC Köln er dermed ikke lenger aktuell for en overgang til Åråsen-klubben.
          Han viste seg fram for Frode Grodås onsdag og torsdag, men Dieter Paucken var tydeligvis ikke svaret på keeperproblemene som oppsto etter at Otto Fredrikson måtte operere kneet.
          – Han ble sendt hjem på grunn av at han ikke var noe bedre enn det vi allerede har tilgjengelig på keeperplassen. Nå tar vi en ny vurdering av situasjonen mandag etter at vi også har fått utredet Fredriksons skadeframgang mer, sier Jan Åge Fjørtoft til rb.no.
          Dieter Paucken ble anbefalt Grodås av hans gamle keepertrener i Schalke 04.
          – Man ser at han er en bra keeper. Men man trenger litt tid når man kommer til en ny klubb, og et nytt land slik. Derfor vil vi gjerne se han på lørdag også, sa Grodås til Romerikes Blad etter torsdagsøkta.
          Men noen lørdag fikk aldri tyskeren oppleve i Lillestrøm.
          Fredag var han allerede tilbake i Köln uten kontrakt.
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Status før runden

            HamKam – Lillestrøm

            HamKam (14): Markus Ringberg er tilbake etter karantene. Sebino Plaku, Tom Kristoffersen, Håkan Malmström, Steve Cooreman og Svein Inge Haagenrud er ute med skader.

            Lillestrøm (13): Espen Søgård tilbake etter karantene. Fortsatt ute med skader er Otto Fredrikson, Ciise Abshir, Bjørn Helge Riise og Markus Kiesenebner. Marius Johnsen er usikker.

            Tilsvarende kamp i fjor: Ikke i samme divisjon.
            Omvendt møte tidligere i sesongen: 0-0.
            Dommer: Tom Henning Øvrebø, Nordstrand.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              TV Romerike: Klare til krig

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Nettavisen

                - Ikke overrasket over LSK-flopp


                KRITISK: Pål Strand mener Tom Nordlie er årsaken til at Lillestrøm har mislyktes i år. Selv gikk han til HamKam etter å ha blitt skviset ut av Nordlie. Foto: Stian Lysberg Solum/SCANPIX

                Den gamle LSK-helten Pål Strand gir én mann skylden for Lillestrøms elendige sesong.

                Av Marius Vik

                Det var i februar at Pål Strand fikk beskjed om at han ikke lenger var ønsket på Åråsen. Ikke bare var han uønsket etter ni år i klubben, han var sågar uønsket på a-lagets treninger. I en drøy måned fikk han kun trene med rekruttlaget, og han la aldri skjul på hvordan det føltes.

                - Det har vært et helvete, sa totningen til Nettavisen i mars.

                - Sa det måtte gå galt
                Til slutt åpnet gamletrener Arne Erlandsen armene, og hentet sin gamle flankespiller til HamKam. Søndag møter Hedemarks-laget Strands gamle lagkompiser i en ren nedrykksbatalje på Briskeby. Men selv om det meste av Fotball-Norge er overrasket over LSKs tabellplassering, er Strand alt annet.

                - Jeg synes ikke det er rart at Lillestrøm er der de er i dag. Med den treneren de hadde, sa jeg at det kom til å skje. Det måtte gå galt til slutt, og jeg hadde egentlig trodd det ville skje tidligere, sier flankespilleren til Nettavisen.

                - Man blir ikke bare fysisk sliten av å trene under Tom, men også mentalt. Men nå er Tom ferdig i Lillestrøm - et fornuftig valg av LSK, hevder Strand.

                (Les videre under bildet)


                FÅR KRITIKK: Pål Strand mener Tom Nordlie alene fortjener skylden for at LSK sliter. Foto: Sara Johannessen/SCANPIX

                - Ikke hevngjerrig
                Han er dog ikke bitter overfor gamleklubben.

                - Klubbens gode navn og rykte ble nok dratt ned i søla under den prosessen der. Men nå er jo mannen som tuppa meg ut av klubben borte, så jeg er ikke spesielt hevngjerrig.

                - Egentlig synes jeg klubben er altfor god til å ligge der de ligger, og jeg ønsker spillerne lykke til og håper de klarer seg. Bare det ikke blir på bekostning av Kamma, så er det greit, sier Strand.

                Håper å spille mot LSK
                Etter den traurige sesongoppkjøringen i Lillestrøm, og en påfølgende skade og operasjon i lysken begynner Strand nå å nærme seg formen, selv om det fortsatt er et stykke igjen.


                NYE FARGER: Pål Strand og hans HamKam møter gamleklubben LSK til dyst. Foto: Morten Holm/SCANPIX

                - Jeg mangler fortsatt en del på fysikken, men jeg håper likevel at jeg får spille mot LSK, forteller en optimistisk Pål Strand.

                - Jeg synes vi spiller god fotball for tiden, langt bedre enn i våres. Og når man kommer til Briskeby må man virkelig være gode for å slå oss, advarer 32-åringen.

                Kun Stabæk med seier
                Det er LSK utmerket godt klar over. Bare serieleder Stabæk har klart å vinne der i år, mens trioen Rosenborg, Viking og Brann har mellom seg kun kapret et poeng på Hedemarken i år. Noen ytterligere «psykisk terror» har dog Strand ikke tenkt å komme med før LSK-kampen.

                - He he. Det kan hende jeg tar en telefon til en av spillerne, men noen psykisk terror blir det nok ikke.

                - Det blir nok en knallhard kamp slik som det pleier å bli mellom disse to lagene, spesielt nå som det står så mye på spill.

                Tom Nordlie har ikke besvart Nettavisens henvendelse.

                Kommentar

                • Necrite
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2005
                  • 164

                  Nye investorer står klare

                  EIES AV INVESTORER: Olivier Occean er en av 6,5 spillere som eies av LSK Invest AS. Også framtidige nykommere på Åråsen kan komme til å bli finansiert av investorer. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                  Nye investorer står klare

                  ÅRÅSEN:
                  Det finnes ikke midler til spillerkjøp i LSK Invest AS, men Per Mathisen er i samtaler med både nye og eksisterende pengefolk som kan sprøyte inn penger til nye spillere om den rette skulle dukke opp.
                  Av Espen Solbakken
                  Publisert 26.07.2008 - 12:00 Oppdatert 26.07.2008 - 12:17




                  Med 13. plass på tabellen roper supportere høyt på forsterkninger som kan berge Lillestrøm i høst.
                  I selskapet LSK Invest som ble opprettet for to år siden er imidlertid startkapitalen borte, og for 2007 bokførte man et underskudd på 6,3 millioner kroner (mot 3,5 mill i underskudd i 2006).
                  Men LSK-formann Per Mathisen, som også er nestleder i investeringsselskapet, fortviler ikke av den grunn.
                  – Underskuddet på 6,3 millioner er kun en regnskapsteknisk sak som følge av avskrivninger. Når Olivier Occean skriver femårskontrakt, blir han 20 prosent mindre verdt for hvert år helt til kontraktstida utløper og han eventuelt kan hentes gratis, sier han.
                  Pengene investert

                  – Hvordan kan det være mulig for LSK å forsterke laget uten at det finnes friske penger i investeringsselskapet?
                  – Det er riktig at startkapitalen på 24 millioner fra 2006, samt en kapitalutvidelse i fjor, er borte. Pengene er investert med en prosentandel på 60/40 i henholdsvis nye spillere og to eiendomsprosjekter. Skal det kjøpes enda flere spillere nå, kan det skje gjennom ett av tre alternativer; spillere kan selges og dermed frigjøre midler, det kan gjøres en emisjon i eksisterende investeringsselskap eller det kan opprettes nok et selskap med tanke på å investere i nye LSK-spillere.
                  – Det siste alternativet høres spennende ut for muligheten til igjen å bli offensive på overgangsmarkedet, men er det realistisk?
                  – Jeg har hatt konkrete samtaler med nye investorer, så det vil jeg si er absolutt oppnåelig. I tillegg til de som allerede er inne med aksjonærposter nå, finnes det andre som vil bidra om den rette spillertypen skulle dukke opp. Kanskje er tida for knapp til at det vil skje i dette overgangsvinduet (august) ettersom ikke investorsamtalene har kommet inn på konkrete navn, men signalene er der om at både gamle og nye er villige til å være med.
                  – Personlig får jeg ikke lov av Norges Fotballforbund å være investor lenger, sier Mathisen, som ikke kan kombinere sitt tillitsverv som LSK-formann med investor-rollen.
                  – Hva er "den rette typen"?
                  – Signalene fra potensielle investorer er at det skal være relativt unge, gode spillere med potensial både med tanke på sportslig utvikling og muligheter til videresalg.
                  Eier 6,5 spillere

                  Per dags dato eier LSK Invest 6,5 spillere.
                  Dette gjelder Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust, Khaled Mouelhi, Simen Brenne, Karim Essediri og 50 prosent av Martin Husàr.
                  De øvrige spillerne i stallen eies fullt og helt av LSK AS.
                  Brenne og Essediri var de to eneste som ble kjøpt av LSK Invest i forrige regnskapsår, mens det ikke ble solgt noen av selskapets spillere.
                  Årsaken til at underskuddet ble så lite som 6,3 millioner (inkludert verdiavskrivninger på spillere) skyldes en emisjon i 2007.
                  – Ikke ferdig realistert

                  Da LSK Invest AS ble etablert for to år siden, ble dagens aksjonærer lokket med at en stor del av midlene skulle investeres i eiendom, til dags dato et langt sikrere satsningsområde enn skjøre og ustabile fotballbein.
                  Og det har også fungert etter intensjonen for det to år gamle selskapet.
                  Til nå har man investert et titalls millioner i to forskjellige datterselskaper, Skedsmo Invest AS (Elveparken-boliger i Lillestrøm) samt Høgslund Eiendomsutvikling (Industriområde på Skedsmokorset).
                  – Disse er ikke ferdig realisert ennå, men allerede om et par år kan prosjektene bli innbringende for LSK Invest AS, mener Per Mathisen.
                  Parallelt med 2007-resultatet for LSK Invest, er også tallene for Åråsen Stadion AS (eid 100 prosent av LSK) og datterselskapet Åråsen Eiendom AS (inkluderer næringslokalene og utleiedriften) klare. I sistnevnte selskap er overskuddet 1,4 millioner kroner, det vil si i klartekst at leieinntektene nå overstiger lånekostnadene.
                  Midlene finnes

                  Manager Jan Åge Fjørtoft legger seg ikke bort i det økonomiske og hvor pengene skal hentes ved eventuelle sommerkjøp, men har fått det klare inntrykket av at pengene finnes, men da til en bestemt spillertype.
                  Og her kommer elementer som alder og videresalgspotensial inn.
                  – Midlene er der, men da med føringer om en gitt spillertype. I dette vinduet er det fremdeles mest aktuelt å låne spillere som kan forsterke oss fra dag én, og dette skal gjøres innenfor dagens lønnsbudsjett og trolig uten involvering av investeringsselskapet, sier Fjørtoft.
                  Trolig balanseres eventuelle sommerlån når overgangsvinduet åpner fredag om seks dager med at LSK-spillere også leies ut.
                  – Mitt inntrykk er at mange Tippeliga-klubber nå venter på den første overgangen, og at det vil komme en dominoeffekt etter det. Samtidig er det viktig å gjøre grep tidlig i august ettersom overgangsvinduet kommer såpass seint. Når det lukkes 31. august vil det ikke være mange kamper igjen å gjøre det på, sier LSK-manageren.
                  Fugla er RÅ... Forza fugla

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB


                    FOTBALLPARTNERE: De to Per-ene, Per Berg (t.v.) og Per Mathisen, jobber sammen for å skape et økonomisk fundament for LSK. FOTO: GEIR EGIL SKOG

                    – Brenner for LSK

                    ÅRÅSEN:
                    Selv om Per Berg er i ferd med å selge seg ned fra å være en mektig LSK-eier til "kun" å bli aksjonær og sponsor, mener Per Mathisen at Berg fremdeles har et brennende engasjement for LSK – og at han vil bidra økonomisk også i framtida.

                    Av Espen Solbakken
                    Publisert 25.07.2008 - 22:00 Oppdatert 26.07.2008 - 12:15

                    – Jeg snakker med Per nesten hver eneste uke om Lillestrøm Sportsklubb og hvordan vi kan skape et økonomisk fundament, og han brenner for klubben fortsatt selv om han har hatt det vi kan kalle en liten "pause" i vår.
                    – Per har ønsket å slippe noe av det personlige engasjementet han hadde tidligere som eneeier av klubbens aksjeselskap LSK AS. Det er derfor 50 prosent av aksjene ble overført til klubben allerede i år, mens den andre halvparten vil overføres i januar neste år, forklarer Per Mathisen.
                    Gjennom en eierpost på 18 prosent, er Per Berg fremdeles (gjennom Øie AS) den største aksjonæren i LSK Invest AS.
                    Han er dessuten en stor sponsor gjennom sitt entreprenørfirma Øie AS.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      RB: Klovnen har fått sin scene

                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3686735.ece

                      ÅRÅSEN:
                      Lars Ivar Moldskred (29) måtte vente nesten et år på LSK-debuten, men i miljøet var showmannen fra Sunnmøre varm i trøya fra første minutt. Nå har også klovnen fått sin scene – banen.
                      Av Espen Solbakken
                      Publisert 27.07.2008 - 06:30



                      Keeperen har sunget Robbie Williams' mektige "Angels" på NRKs "Klassefesten" og klassikerne "Simply the Best" og "Änglarna fanns" på klubbens sponsor-kickoff foran sesongen. Innad i miljøet er det også sjelden stille og rolig der Moldskred befinner seg.
                      – Som reservekeeper kan du lett innta en passiv rolle, men det er ikke min stil. Tro det eller ei, men å stå på ei scene og synge for publikum er faktisk med på å gi meg selvtillit som person og fotballkeeper. Man har ingen steder å gjemme seg på ei scene, og det har man heller ikke som målvakt, sier Moldskred, som alltid har likt å synge.
                      I selskaper som trenger en toastmaster er han ofte den første som blir forespurt, og entertaineren Moldskred nyter å være i sentrum i lystige lag.

                      En hissig skøyer

                      Vidar Riseth har allerede gitt ham kallenavnet "Tyrker'n" på grunn av det hissige temperamentet, mens Espen Søgård omtaler han som en smågal klovn med et skøyeraktig vesen – totalt forskjellig fra klubbens skadde førstekeeper, den sindige finnen Otto Fredrikson.
                      – En naturlig showmann og klovn som egentlig driter i hva omgivelsene synes og tenker om ham. Men det skal legges til at NRK måtte gjøre flere opptak av sangnummeret i Klassefesten-programmet, så helt perfekt er ikke sangstemmen hans, røper Søgård.
                      I dag er det imidlertid blodig tippeligaalvor som venter Lars Ivar Moldskred, og 29-åringen er klar for alt hva Ham-Kam måtte skyte mot ham i kveld. Etter tre strake tap i sine tre første LSK-kamper, føltes det godt å holde nullen sist.
                      – Jeg er mer opptatt av at laget vinner enn at jeg holder nullen, men det er klart; unngår vi baklengsmål, taper vi heller ikke.
                      – Hvordan er du fornøyd med dine første fire LSK-kamper?
                      – Jeg fikk cirka ett minutt til å forberede meg da Otto ble skadet rett før avspark mot Strømsgodset. Jeg er ganske godt fornøyd med min egen innsats, bortsett da fra det første baklengsmålet mot Lyn da jeg skled. Vanligvis er jeg trygg med ballen i beina, men i den kampen sleit jeg med fottøyet. Nå har jeg fått andre sko som fungerer bedre, lover han.

                      Høyt og tøft

                      LSK trente innlegg i boksen med åtte mot åtte innenfor 16-meteren på den siste lørdagstreningen, og Moldskred vil garantert oppleve en rekke lignende situasjoner i kveldens kamp.
                      – Hvis de vil spille mye langt og høyt, så passer det både meg og forsvarsspillerne foran meg bra, sier 193 centimeter høye Lars Ivar.
                      Før sekspoengskampen tenker han ikke konsekvenser i det hele tatt. Nå har han levd med "LSK-krisen" i så mange uker allerede at ting ikke kan bli så mye verre. Presset om å vinne neste kamp vil ligge der uansett.
                      Trener Erland Johnsen synes Lars Ivar Moldskred har utviklet seg i løpet av året i Lillestrøm. Ifølge sjefen er keeperen målbevisst, seriøs og ærgjerrig på treningsfeltet og har dessuten lært mye av Otto Fredrikson som alltid går foran på trening.
                      – Han har dessuten en vinnervilje som minner mye om den Frode Grodås alltid har stått for. Selv om det gikk tre kamper før vi tok poeng med Lars Ivar på laget, har han aldri tvilt på sine egne kvaliteter, sier Erland Johnsen.

                      Venn med Otto

                      Ifølge Moldskred er nettopp det nøkkelen til å overleve det vanskelige livet som andrekeeper.
                      – Det er alle reservekeeperes skjebne ettersom det kun er én plass ledig i hver klubb. Får du ikke spille, er det eneste riktige å backe opp den som gjør det, sier Moldskred, som har utviklet et nært forhold til Fredrikson både profesjonelt og personlig.
                      – Han er en av mine beste venner i LSK, sier reservekeeperen.

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        RB: Hang i trøya - brakk fingeren

                        ÅRÅSEN:
                        Uhellene vil ingen ende ta for Jon Midttun Lie. Etter overgangen fra Start i vinter var han ute lenge som følge av tåbrudd og lyskestrekk. Nå har venstrebeinsspilleren brukket fingeren og går med gips.
                        Det skjedde på tirsdagens trening da han forsøkte å holde igjen Tore Andreas Gundersen i trøya. Både fingeren og ei sene røk da Gundersen skulle rive seg løs. Midttun Lie er dermed uaktuell til kveldens tippeligakamp.

                        Kommentar

                        • Slakter Fjes
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 288

                          - Vil koste kraft og blod



                          Krigsmetaforene hagler før bunnoppgjøret.

                          (Dagbladet.no): Det er kanskje ikke så mange som er overrasket over at HamKam befinner seg i en situasjon der bunnoppgjørene kommer på rekke og rad, men at Lillestrøm skulle være i samme båt, var nok ikke i like manges tipsbunke før sesongen.

                          Men en marerittsesong på Åråsen har ført klubben inn i bunnstriden, og i dag er det kamp for livet når Lillestrøm gjester Kamma på Hamar.

                          - Det blir nok en krig uten like, og vi må vinne krigen der oppe, sier Arild Sundgot til Romerikes Blad.


                          Krig
                          Lars Ivar Moldskred har fått åtte baller bak seg i nettet etter at han måtte steppe inn for en skadet Otto Fredrikson i LSK-buret. Han tror årets vanskeligste kamp venter for Lillestrøm på Briskeby i kveld.

                          - Det blir tøft. Jeg regner med at HamKam kommer til å gå ut for fullt, sier Moldskred.

                          Og tonen på Hamar tyder ikke på noe særlig annet.

                          - Vi skal ta tak i kampen og vise at det er vår hjemmebane, sier Markus Ringberg til Hamar Arbeiderblad, før han også plukker fram gullkornene fra militærsjargongen.

                          - Vi er forberedt på krig og skal bevise at vi er gode på det. Det kommer til å koste kraft og blod, men det må vi tåle, sier Ringberg.


                          Etterlengtede oppturer
                          HamKam fikk en god opplevelse i siste hjemmekamp med seier over Rosenborg, men kom kjapt ned på jorda igjen da alle poengene glapp i sluttminuttene i Tromsø forrige uke.

                          Lillestrøm på sin side gikk på en opptur med 3-0 over Bodø/Glimt sist helg, men vet bedre enn de fleste at det ikke går an å hvile på laurbærene etter bare en seier.

                          - Det blir tøft for oss hvis vi taper i kveld, men vi må bare prøve å bygge videre på prestasjonen vi gjorde sist, sier Arild Sundgot.

                          I kveld smeller det på Briskeby, forhåpentligvis litt høyere enn i tilsvarende oppgjør på Åråsen i mai..


                          "And I never thought this life was possible.
                          You're the yellow bird that I've been waiting for."
                          Bright Eyes - Poison Oak

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064


                            Foto Fotograf: NY SEIER: Sånn så det ut forrige gang LSK vant en serie kamp. Olivier Occean har scoret mot Aalesund og blir gratulert av Frode Kippe (t.v.), Arild Sundgot og Khaled Mouelhi. Det er på tide å gi publikum samme valuta igjen. FOTO: SCANPIX
                            LSK vant 2-1.

                            HAMAR:
                            (Ham-Kam - LSK 1-2) Olivier Occean ble helten til LSK i en dramatisk kamp, med fire røde kort.

                            Her kan man se hvorfor denne kampen er så viktig: Tabellen i Tippeligaen

                            Den første scoringen til Occean kom i det 20. minutt. LSK fikk frispark ute på venstrekanten. Essediri slo det inn i feltet, og der sto Occean og flikket ballen i nettet.


                            Mål nummer to var nærmest en speilvendt kopi av mål nummer en. Essediri med frispark, nå fra høyrekanten, og denne gangen gikk Occean høyest og stanget inn 2-0. 40. minutter var da spilt.
                            Ved begge målene var det Ham-Kam-stopper Juha Pasoja som misset i markeringen av Occean. I tillegg burde keeper Masalin reddet mål nummer to.

                            Preget av varmen

                            Førsteomgangen på Briskeby var ellers vært preget av varmen som er på Hamar. Gradestokken viser omtrent 30 grader, og tempoet i kampen har vært der etter.

                            LSK har hatt det meste av banespillet, uten å dominere. Sjansestatistikken har vært jevn. Sjansestatistikken er 3-3 til pause. Samtlige av de seks målsjansene har kommet etter en dødball.

                            – Det er bare å unnskylde til publikum for en elendig omgang. Vi må gjøre bytter, for dette er ikke noe Tippeliga-lag, sa Ham-Kam-trener Arne Erlandsen på vei inn i pausen.

                            To mann utvist

                            Hvis det var dårlig tempo i 1. omgang, ble det enda verre i starten på 2. omgang. De få mulighetene som ble skapt, kom på dødball - som i 1. omgang.

                            Men med 20 minutter igjen å spille, begynte dramaet på Briskeby. Først pratet Ham-Kams Marcus Ringberg på seg sitt andre gule kort, og ble utvist. Minuttet etterpå var Espen Søgård for seint ute i en takling, dermed hans andre gule kort, og da ble det 10 mot 10.

                            Etter utvisningene tok Ham-Kam litt over spillet en periode, uten skape de helt store farlighetene foran Lars Ivar Moldskred.

                            Fem minutter fikk hjemmelaget en kjempesjanse. Bra slått frispark av Strand, Førsund headet fra seks meter, men en kjemperedning av Moldskred reddet LSK.

                            Minuttet etterpå løp Occean igjennom. Kommer alene med keeper, men Masalin reddet.

                            To mann til utvist

                            På overtid fant Ham-Kams Vegard Bjerke og Karim Essediri ut at de skal skape litt mer problemer for lagene sine. De begynte å små-slåss. Det likte dommer Tom Henning Øvrebø så dårlig at han viste ut begge to.

                            Dermed ble det ni mot ni de siste minuttene.

                            Med ni mot ni, ble det godt med plass. Det utnyttet Ham-Kam best. Juha Pasoja revansjerte seg, og reduserte til 2-1. Men rett etterpå blåste Øvrebø av kampen.

                            LSK tar med seg tre meget viktige poeng hjem til Romerike.

                            Lagene:
                            LSK-laget til kampen er som forventet på forhånd:
                            4-4-2: Moldskred - Søgård, Andresen, Kippe, Pedersen - Essediri, Mouelhi, Bjørkøy, Brenne - Occean, Sundgot.
                            Ham-Kam stiller med følgende lag:
                            4-4-2: Masalin - Førsund, Bjørnevik, Pasoja, Bjerke - Strand, Ringberg, Michaelsen, Øren - Karekezi, Kienast.

                            Kilde: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article3687180.ece
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Dobbel Occean



                              SCORET TO: Med sine to mål sørget Olivier Occean for at Lillestrøm fikk et pusterom i bunnstriden. ( Foto: Lien, Kyrre )
                              Av: Johannes Dobson
                              Publisert: 27.07.2008 kl. 20:04

                              Med tre livsviktige poeng rykket Lillestrøm ytterligere ifra HamKam som nå ligger håpløst forlatt i bunnen med fire poeng opp til Aalesund som har kvalikkplassen. Dersom tangotrøyene tar full pott mot Viking i kveldskampen vil HamKam virkelig befinne seg i gjørma.
                              Essediri-Occean-show

                              Lillestrøm åpnet kampen best og fikk uttelling etter 20 minutter. Et presist slått frispark fra Karim Essediri fant Olivier Occean på om lag fem meter. Spissen kastet seg inn og styrte ballen over en utspilt Jon Masalin i HamKamburet.
                              20 minutter senere var duoen nok en gang på farten. Et nytt frispark fra Essediri fant nok en gang Olivier Occean som stanget inn dobling for gjestene som gikk til pause med en komfortabel ledelse. HamKam hadde også sine muligheter i løpet av de første 45 minuttene på Briskeby. Nærmest var Markus Ringberg på en heading på en corner. Kapteinen headet like utenfor fra kloss hold.

                              Illsint Erlandsen

                              HamKamtrener Arne Erlandsen var illsint på benken til hjemmelaget og ar tydeligvis frustrert over sitt eget lags spill. På vei inn til pause beklaget treneren ovenfor publikum på Briskeby.
                              - Her er det bare å beklage til alle de fremmøtte. Dette er ikke noe Tippeligalag, tordnet Erlandsen på vei inn i garderoben.
                              Rød omgang

                              Andre omgang forble uten den store dramatikken. Det som var av dramatikk i omgangen kom etter drøye 70 og 90 minutters spill. Først taklet HamKamkaptein Markus Ringberg på seg gult kort for så å kjefte på seg et nytt gult kort og bli utvist kun minuttet etter.
                              Men HamKam spilte ikke lenge med en mann mindre. Kun to minutter etter Ringbergs utvisning var Espen Søgårds tur til å få sitt andre gule for kvelden. Søgård, for anledningen som høyreback, holdt igjen Jon Anders Rise og sørget for at Lillestrøm også måtte spille med ti mann.
                              Men Tom Henning Øvrebøs utvisninger var ikke over av den grunn. På overtid kom i Vegar Bjerke og Karim Essediri i klammeri. Øvrebø hentet nok en gang opp det røde kortet og sendte begge i dusjen.

                              Redusering på overtid
                              HamKam fikk redusert, men målet kom altfor sent for hjemmelaget. Fire minutter på overtid fikk Juha Pasoja kriget inn redusering for grønnbuksene.

                              Kilde: http://fotball.aftenposten.no/elites...icle113961.ece
                              Last edited by holmiz; 27.07.2008, 19:24. Begrunnelse: lesbarhet, nytter jo pokker ikke å kopiere rett fra nettavisene..
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                VG

                                Helrød aften på Briskeby


                                Bjerke, Essediri, Ringberg og Søgård utvist!


                                BRISKEBY (VG Nett) (HamKam - LSK 1-2) Kraftspissen Olivier Occean ordnet LSK-seier på Briskeby, i en kamp hvor begge lag fikk to spillere utvist.


                                Selv om bunnoppgjøret i Hamar ikke var av den finspilte sorten, så var det i alle fall ingenting å si på temperaturen på banen. Dommer Tom Henning Øvrebø delte ut hele fire røde kort i 2. omgang.

                                - Jeg synes det generelt sett er en snill kamp og da er det mye med fire røde kort. Det var pent og pyntelig der ute. Men jeg er for gammel til å bry meg om kort, sa HamKam-trener Arne Erlandsen til TV 2 etter kampen.

                                Ringberg først ut
                                Da det var spilt 70 minutter greide Markus Ringberg å kjefte på seg et rødt kort. Spilleren hadde gult fra før, og nektet tilsynelatende å gå av banen da Øvrebø fant frem det røde kortet. En rasende Ringberg kom seg etter hvert av, men ga reklameskiltet et kraftig spark på vei ut.

                                To minutter senere var det Espen Søgårds tur. LSK-yndlingen felte innbytter John Anders Rise bakfra, og pådro seg dagens andre gule. Han tok utvisningen med fatning - i motsetning til Ringberg.

                                I sluttminuttene ble det enda færre spillere på gressmatta. Vegard Bjerke og Karim Essediri havnet i håndgemeng etter en duell, og Øvrebø besluttet å sende begge kamphanene av banen. Essediri og Bjerke fortsatte å krangle utenfor banen og en vakt måtte følge de to i garderoben.

                                Occean i scoringsform
                                Stadionuret på Briskeby, som for anledningen var tatt ned, skulle vist at det var gått ti minutter da Olivier Occean sendte gjestene i føringen.

                                Karem Essediri skrudde et frispark i rommet bak HamKam-forsvaret. Der dukket Occean opp, og med en lang tå sendte han gultrøyene i ledelsen.

                                Samme Occean var på ferde igjen fem minutter før pause. Den knallsterke spissen nikket et innlegg fra høyrekanten forbi Jon Masalin i Kamma-buret fra ti meters hold. Masalin var borti ballen, men klarte ikke å hindre den i å finne nettmaskene.

                                - Den 1. omgangen var skrekkelig. Vi kan ikke opptre sånn som i dag. Spillerne fikk muligheten til å reparere etter pausen, og 2. omgangen var grei, mente Erlandsen som ikke gjorde noen bytter etter de første 45 minuttene.

                                Det så aldri ut som om HamKam var i stand til å ta poeng på Briskeby i kveld. På overtid fikk de imidlertid et trøstemål, signert Juha Pasoja. Tidligere LSK-spiller Pål Strand servet spilleren fra høyre, og forsvareren kastet seg frem og styrte ballen forbi Moldskred.

                                (VG NETT 27.07.08 kl. 20:08, sist oppdatert 27.07.08 kl. 20:31)

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  TV2 Sport


                                  SKUFFET : Arne Erlandsen. Foto: Ekornesvåg, Svein Ove/SCANPIX

                                  - Snill kamp

                                  Etter fire røde kort på Briskeby mente HamKam-trener Arne Erlandsen det ikke var noen grisekamp.

                                  BRISKEBY/BERGEN (TV 2 Sporten): I sola på Hamar var det på forhånd spådd mye dueller og luftkrig. Resultatet ble fire røde kort og mye dramatikk, men HamKam-trener Arne Erlandsen synes ikke det var noen stygg kamp.
                                  - Det var en generelt snill kamp. Fire røde kort får det til å høres ut som en real fight, men for vår egen del nektet vi å ta fighten i første omgang.

                                  -Skrekkelig første omgang
                                  Begge lag fikk to røde kort. Markus Ringberg var førstemann i dusjen. Han fikk to påfølgende gule kort for munnbruk.
                                  Bare minutter senere fulgte Espen Søgård etter for gjestene, mens Vegard Bjerke og Karim Essediri barket sammen på overtid.
                                  Erlandsen nektet å skylde på dommeren etter søndagens tap.
                                  - Den første omgangen var skrekkelig, etter pause spiller vi greit. Måten vi fremstår på i første omgang er uforståelig når vi kjemper for å overleve, sier en skuffet Erlandsen til TV 2 Sporten etter kampslutt.

                                  - Avgjør på dødballer
                                  Forsvarsspiller Arnar Førsund var ikke enig med sin sjef i at laget skjerpet seg i andre omgang, og var svært misfornøyd med hvordan laget fremsto på defensive dødballer.
                                  - Det er ingen stor forskjell på hvordan vi presterer i andre- og første omgang. De scorer på to dødballer, og det er alt de har, sier en skuffet Førsund til TV 2 Sporten.

                                  - Ikke så mye å si på kortene
                                  Det var en lettet Lillestrøm-trener Erland Johnsen som pratet med TV 2 etter kampslutt.
                                  - Det ble veldig spennende i andre omgang, men vi la et godt grunnlag før pause. Vi er gode på dødballer og har en bra keeper, og det var viktig, sier Johnsen.
                                  Til tross for at hans disipler pådro seg to røde kort, nektet han å kritisere dommer Øvrebø.
                                  - Det er ikke så mye å si på de røde kortene, sier Johnsen til TV 2 Sporten.

                                  TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    Fædrelandsvennen

                                    Karim Essediri:

                                    – Gode signaler


                                    ØYNER LANDSLAGSSPILL: Karim Essediri er i ferd med å finne igjen godformen, og øyner nå igjen muligheten for landslagsspill for Tunisia. Her er han i en duell med HamKams Vegard Bjerke. ( Foto: Lien, Kyrre )

                                    Av: Johannes Dobson
                                    Publisert: 27.07.2008 kl. 21:17

                                    Karim Essediri øyner muligheten for landslagsspill.

                                    Karim Essediri leverte nok en god kamp for Lillestrøm og nå øyner vingen muligheten for å gjenopplive landslagskarrieren for Tunisia.
                                    – Det er positivt å spille kamper igjen og i dag synes jeg at jeg gjør en grei kamp. I forhold til landslaget så er det noe som kan være aktuelt. Jeg har god kontakt med landslagsledelsen og har fått gode signaler, kommenterte en lettet Karim Essediri etter kampslutt.

                                    Fransk samhandling
                                    Tunisieren la opp til begge Lillestrøms mål med presise dødballer som fant Olivier Occean inne i HamKams straffefelt.
                                    – Vi har en bra link ved at vi begge prater fransk, men det er ikke slik at jeg sikter bevisst på han. Jeg sender ballen til en sone og det er han som oppsøker den, påpekte Essediri.

                                    – Positivitet inn i gruppa
                                    Årsaken til at ting nå begynner å snu mener vingen er at laget har fått inn mer variasjon i treningene og at med det har det blitt mer positivitet hos spillerne.
                                    – Vi har fått mer variasjon inn i spillergruppa og får med oss positive følelser til hver kamp.
                                    Under trener Johnsen og Grodås’ styre på Åråsen har Essediri blomstret etter en fjorårssesong og en vårsesong under Tom Nordlie med minimalt med spilletid. Essediri mener at det nå er det man presterer på trening som avgjør om man får spille eller ikke.
                                    – Alle startet med blanke ark da de tok over, noe som ga meg muligheten. Nå er det du presterer på trening som avgjør, det var det ikke før, mener Essediri.
                                    Og Essediri ser gjerne at Johnsen fortsetter som hovedtrener også etter sesongen.
                                    – For min del kan han gjerne fortsette, men det er ikke opp til meg å avgjøre. Det er en sak for styret.

                                    Så rødt på overtid
                                    Essediris praktkamp på Hamar ble imidlertid overskygget av at vingen pådro seg direkte rødt kort da han havnet i klammeri med HamKams Vegar Bjerke. Et rødt kort spilleren selv anty-det at kunne være strengt idømt.
                                    – Dommeren velger å gi det røde og det er ingenting jeg får gjort med det. Jeg må stå for det jeg har gjort, avsluttet Essediri.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Bladet Tromsø

                                      Frode Grodås:

                                      – Håper på HamKam

                                      Av: Johannes Dobson
                                      Publisert: 27.07.2008 kl. 21:36

                                      Den tidligere HamKamtreneren håper HamKam holder plassen.


                                      HÅPER PÅ HAMKAM: Frode Grodås håper HamKam holder plassen i eliteserien. ( Foto: Bendiksby, Terje )

                                      Frode Grodås returnerte for første gang til Briskeby etter at han mistet jobben som trener for HamKam. Denne gangen som assistenttrener for Lillestrøm. Og Grodås fikk full pott på Briskeby.

                                      – Dette var en viktig seier og vi bryter en barriere ved å vinne en bortekamp. Selv om vi blir litt feige i andre omgang synes jeg vi totalt sett gjør en god kamp, kommenterte Grodås etter kampslutt.
                                      Sist Grodås var involvert i en fotballkamp på Briskeby var i det pinlige tapet for Stabæk som sendte HamKam ned i førstedivisjon i 2006. Den gang ble den tidligere landslagskeeperen nærmest kjeppjaget ut av Hamar, men han vil ikke høre noe snakk om at dagens seier også betydde noe personlig.
                                      – Det er overhodet ingen seier i dag for meg i forhold til HamKam. Jeg håper de overlever.
                                      Under dagens kamp måtte han finne seg i å bli pepet på nok en gang.
                                      – Piping og buing mot deg på bortebane er mer et kompliment, smiler Lillestrømassistenten.

                                      Trenerspørsmålet et ikke-tema
                                      På spørsmål om sin fremtid i klubben er Grodås klokkeklar på at han gjør den jobben klubben ønsker at han skal gjøre.
                                      – Jeg har en kontrakt som tilsier fire eller fem år som keepertrener, men hvis de vil bruke meg som assistenttrener så må de gjerne gjøre det, påpeker Grodås.
                                      Men permanent basis er ikke aktuelt på nåværende tidspunkt understreker Grodås som nå er med på å dra Lillestrøm ut av bunnstriden.
                                      – Det er lite aktuelt for meg å bli assistenttrener på permanent basis, avslutter Lillestrømassistenten.

                                      iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        lsk.no

                                        Kampreferat på lsk.no: http://www.lsk.no/default.aspx?did=9099681

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Ham/Kam-LSK: Banens 3 beste (Aftenposten-papir)

                                          (1) Essediri, (2) Occean og (3) Kippe.

                                          Kommentar

                                          Working...