LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen

    Kampen og kampsituasjoner diskuteres her. Tråden åpnes når kampen er ferdigspilt.
    Bølerkanaris
  • Thor-Arne
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jul 2008
    • 1

    #2
    Orker ikke ny Brogeland/Pellerud.

    Vær så snill Erland,gi deg som hovedtrener med en gang.
    I kampen mot lyn så vi en ollie som orket og ville jobbe,men ble byttet ut....?? Samtidig så vi en Sundgot som vi,aaaaææææh ikke så... skjønner ikke byttet. Riise på venstre?????? Skjønner ikke...??? Hva gjorde Essediri på banen? Byttet av Søgård??? Rart vi tapte? NEI.... ELSKER FUGLA Mvh medl. 390

    Kommentar

    • Ranakanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 496

      #3
      Treneren nå igjen?? Er det ikke på tide å begynne å se på spillernes prestasjoner??

      Treneren kan da for svarte ikke løpe rundt på banen for spillerne??

      Nei, spillerne er ene og alene om denne "tragedien". Udugelige overbetalte idioter av toppklasse. Hadde jeg mottat en så god lønn og gjort en så dårlig jobb så hadde jeg gått rundt med vondt smak i kjeften.

      Nei, den spilleren som ikke er tent før den neste kampen kan bare ryke og reise til helvete for min del.

      Kommentar

      • Fugla
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 1718

        #4
        En hvilken som helst idiot (utenom Tom og resten av surrehuene som var med på det) så før sesongen at dette kom til å bli en møkkasesong!
        Stallen vi hadde/har må være noe av det tyngste/tregeste laget vi har hatt uten et eneste fnugg av overraskelsesmoment...
        Homer Simpson.



        www.ultrassarp.no

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1602

          #5
          Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
          Treneren nå igjen?? Er det ikke på tide å begynne å se på spillernes prestasjoner??

          Treneren kan da for svarte ikke løpe rundt på banen for spillerne??
          Nå er det jo mulig spillerne gjør så godt de kan, men at de rett og slett ikke er bedre. Tenker blant annet på Moldskred, Pedesern, JML med flere. Og man kan faktisk ikke klandere en person for at han mangler talent eller ferdigheter. Feilen er gjort av de som har kjøpt inn denne gjengen.

          Kommentar

          • forzafugla!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2008
            • 461

            #6
            Jeg trodde og håpa vi ville få en opptur etter siste kampen før ferien, men neida.. 2 tap til. Det er noe i denne klubben som er så rottent at selv et trenerskifte ikke vil virke.. Men vi kan jo ikke bytte alle spillerne heller??
            Jeg foreslår at vi får i enn en hovedtrener med litt erfaring asap. Gjerne Reka.. Han er sånn som jeg ser det den eneste trenern i norge som kan være aktuell nå. Eller så kan vi jo se oss om i utlandet.. Men da må noen ringe etter taxi, og dra til Gardermoen nå!! (Eller kanskje Rygge for og spare noen kr). Venter vi til etter sesongen er jeg redd det er for seint.. Da er vi allerede i adecco, og det blir vanskelig og få en god trener.

            Og vi kan ikke tro vi er trygge om vi havner på kvalikkplassen.. Der kan vi jo risikere og møte lag som er bedre enn eidsvoll/turn og kaerjeng..

            Kommentar

            • Frott81
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Oct 2007
              • 14

              #7
              Mon tro når når de beste hodespillerne våre skal gå etter ballen istedet for dytt i rygg konstant
              ja, vi blir avblåst feil endel ganger midt på banen etc, mens våre "sterke" hodespillere veldig ofte bruker å dytte på målsjangser, virker som de aldri lærer at de alltid vil bli blåst imot på dette.

              Kommentar

              • lillemy
                Juniormedlem
                Ferskenpels
                • Dec 2006
                • 3

                #8
                Jeg trodde virkelig på seier i dag og håpet økte mye da OO puttet den første, men etter det ble det like trist som været. Desverre . Syns Fellus skulle blitt satt inn fra start i 2. omgang. Han så jo virkelig frisk ut. Kanskje tatt ut Gilbert i stedet for OO eller?

                Kommentar

                • Kristiansen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 1332

                  #9
                  Synes det vi så av Fellus var bra, håper virkelig han kommer til å prestere bra utover...

                  Kommentar

                  • Arind
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2006
                    • 459

                    #10
                    Dette her tar tid å snu......laget og spillerstilen har blitt brutt ned. Det å endre en klubb sin spillerstil, tar lang tid og krever somregel en god del spillerbytter. I år får vi virkelig svi for endringen som startet januar 07, og vi kan ikke klandre Erland Johnsen nå for noe som har pågått halvannet år......
                    Jeg er dritlei snakk om trenere. Det klubben må gjøre er å finne tilbake til den spillerstilen som fungerer og så bygge på dette med de spillerne som passer inn. Simen Brenne og Magnus Myklebust er typiske eksempler på spillere som ikke har funnet seg tilrette med den trange spillerstilen vi har hatt/hatt. Så lenge vi ikke kan få med backer og midtbane aktivt framover på løp og mer innlegg fra kantene, så blir det lange håpløse baller og lite sjanser......
                    Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                    Kommentar

                    • fugla4ever
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2005
                      • 212

                      #11
                      Synes laget stort sett var unntatt fra Sundgot og Moldskred sitt "lille uhell"(:???. Sundgot burde vært tatt av tidligere mot Fellus som skapte en ny entusiasme når han kom inn. Riise var også et friskt pust i laget. Tror nok dette snur seg i neste helg mot Fredrikstad!

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6084

                        #12
                        Syntes faktisk denna kampen var ganske positiv. Spillet var ganske bra og vi var to überenkle mål på noen få min fra å kunne vinne. Spillet var ekstremt mye bedre enn tidligere i år og Riise bidro veldig. Fellus var også frisk når han kom inn og jeg håper han får starte neste kamp. Johnsen gjorde en bedre jobb enn tidligere opgså synes jeg, selv om jeg fortsatt er veldig uenig i en del ting. Synes vi slo mindre langt og spilte til tider bra i dag. Fortsetter fremgangen så tror jeg vi kommer til å ta en del poeng fremover.

                        Det som irriterte meg mest i dag var at brenne bare fikk noen få min sentralt. I det han begynte å finne seg til rette sentralt ble han flytta til venstre og ut av kampen. Håper på følgende lag i neste kamp:

                        Otto
                        Søgård PSA/Biffen Kippe Johnsen
                        Riise Brenne Mouelhi Midtun
                        Occean Fellus

                        Dagens mann på åråsen: fyren som gav meg en gratis billett når jeg stod i billettkøen utenfor.

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #13
                          nei dette er surt altså!
                          Jeg har alltid sett optimistisk på ting før hver eneste kamp fugla spiller, tenker alltid at nå vinner vi !!!! nå skal vi faen meg vise dem!
                          denne optimismen er nå borte, før hver kamp nå forventer jeg faktisk at vi skal tape, at vi kommer til å spille nok en møkkakamp, at vi kommer nok en gang til å gjøre mange personlige feil og tabber og at vi nok en gang tar 0 poeng!
                          Jeg blir mere og mere forbanna etter kampene nå, vi gjør samme feil gang på gang på gang, og det virker faen ikke som vi klarer å forbedre oss på NOE! hvorfor klarer vi ikke å luke bort de problemene som vises så godt, som er så inlysende at alle i hele Norges land ser dem, men vi klarer ikke å forbedre oss på det!?!? av og til når dem spiller så jævla dårlig som de til tider gjør i årets sesong så har jeg så lyst til å be flere av spillerne dra til hel... eller skjerp dere. Det er sikkert bare frustrasjon, men den er der.

                          Jeg har ikke hatt tro på at EJ er noen trener vi kan eller bør satse på, jeg tror rett og slett ikke han har det som trengs, og i deg gjør han etter min mening noen bytter jeg var totalt uenig i, fellus inn, jaok den skjønner jeg... men resten! Frode Grodås..... fortsett å tren keeperne våre ( Moldskred trenger det) men hold deg til det og ikke noe annet. Jeg mener en skikkelig trener må på plass asap.
                          Spillerne fortsetter å gjøre personlige feil i millionklassen som faktisk er avgjørende i kamp etter kamp! en ting som ikke kan være så vanskelig å rette på er markeringer i eget felt, alle spillerne ser på ballfører ute på kanten, og det ender opp med flere motspillere som kommer seg inn i feltet umarkert! her må det jo være så enkelt å si til spillerne at alle kan ikke følge ballfører med øynene , noen må følge med dem som kommer bakfra og inn i feltet!

                          ellers så var det jo noen lyspunkter i alle fall i 2 omgang, men det hjelper faen så lite og jeg er så forbanna at jeg gidder ikke engang å dra dem frem, for vi tapte nok en gang og hele forbanna uka mi er ødelagt, nå er jeg livredd for at vi skal rykke ned og jeg får ikke ro i kroppen!!!
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            #14
                            Spillemessig mener jeg dette var en fremgang. Vi holder kampen ut og hadde fortjent en utligning.

                            Fortsetter vi i samme sporet, samtidig som vi blir enda mer samkjørt etter kort tid med nytt spillemønster, har jeg tro på flere poeng fremover.

                            Inn fra start i neste kamp vil jeg ha Fellus. Et ekstra trøkk umiddelbart når han kom innpå, med en fart og evnte til å utfordre som jeg har savnet lenge.

                            Likevel er jeg ikke sikker på at vi beholder plassen. Tror nok vi er bedre enn HamKam som mest sannsynlig er svakest, men vi kan nok fort ende på kvalik. Slik situasjonen er nå så blir hver kamp en kamp for å overleve, og da vil det mentale også spille inn i stor grad - i negativ forstand.
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #15
                              at vi hadde fortjent en utligning hindrer ikke at Lyn hadde 2-3 gigantsjanser forran mål som kunne gjort at dem like gjerne kunne vunnet 4-1 enn at vi skulle få 2-2 selv om vi hadde trykket på slutten.
                              etter mange av kampene er det slik at vi kunne fortjent å vunnet eller fått uavgjort, men i foppall får man ikke poeng hverken for stil, overtak i spillet eller nestenmål. vi kan ikke regne med å vinne før vi spiller bra i 2 omganger, når vi spiller så dårlig i ene halvdelen av kampen at motstander avgjør i løpet av den tiden så klarer vi ikke å hente det igjen på kun 30 min ok spill.
                              vi er inneffektiv! og akkurat nå er jo det litt av varemerket vårt, laget spiller for dårlig til å vinne enkelt og greit.
                              Opprinnelig skrevet av chrissp
                              Spillemessig mener jeg dette var en fremgang. Vi holder kampen ut og hadde fortjent en utligning.

                              Fortsetter vi i samme sporet, samtidig som vi blir enda mer samkjørt etter kort tid med nytt spillemønster, har jeg tro på flere poeng fremover.

                              Inn fra start i neste kamp vil jeg ha Fellus. Et ekstra trøkk umiddelbart når han kom innpå, med en fart og evnte til å utfordre som jeg har savnet lenge.

                              Likevel er jeg ikke sikker på at vi beholder plassen. Tror nok vi er bedre enn HamKam som mest sannsynlig er svakest, men vi kan nok fort ende på kvalik. Slik situasjonen er nå så blir hver kamp en kamp for å overleve, og da vil det mentale også spille inn i stor grad - i negativ forstand.
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                                at vi hadde fortjent en utligning hindrer ikke at Lyn hadde 2-3 gigantsjanser forran mål som kunne gjort at dem like gjerne kunne vunnet 4-1 enn at vi skulle få 2-2 selv om vi hadde trykket på slutten.
                                etter mange av kampene er det slik at vi kunne fortjent å vunnet eller fått uavgjort, men i foppall får man ikke poeng hverken for stil, overtak i spillet eller nestenmål. vi kan ikke regne med å vinne før vi spiller bra i 2 omganger, når vi spiller så dårlig i ene halvdelen av kampen at motstander avgjør i løpet av den tiden så klarer vi ikke å hente det igjen på kun 30 min ok spill.
                                vi er inneffektiv! og akkurat nå er jo det litt av varemerket vårt, laget spiller for dårlig til å vinne enkelt og greit.
                                Jeg er ikke uenig med deg, men jeg velger å se det slik:

                                Selv om Lyn har et spillemessig overtak i deler av kampen, så lar vi oss ikke knekke slik som tidligere i år. Hadde denne kampen blitt spilt for noen uker siden ville vi ikke hatt tro på at en utligning faktisk var innen rekkevidde, men det hadde vi i dag. At vi ikke utlignet var en kombinasjon av udyktighet og uflaks. Men det hadde om ikke annet vært fortjent. Det er mer en vi kan si om de fleste kampene hittil i år.

                                Vi holder i 90 minutter, og med Riise tilbake klarte vi å sette mer fart fremover. Med Fellus klarte vi også å utfordre bakrommet og ble ikke avhengig av kun innlegg inn i boksen. Synd den gutten kom inn for seint.

                                At Lyn har sjanser er ikke overraskende. De faktisk et godt lag. I tillegg kommer de enklere fremover når vi satser alt på en utligning på slutten.
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • holmiz
                                  The kjøkken-kanariz
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6064

                                  #17
                                  Det så så utrolig lyst ut i ca under 2 min da Meter'n scora, og så smalt det to i rett i fjeset... Vi sliter dessverre som et lag i motgang, ingenting er med oss, selv om vi spiller aldri så bra.

                                  Takk høyere makter for Motörhead og øl, dette ble atter en trist kveld med fotball for oss som holder med Sportsklubben, jeg frykter Adecco neste år nå mer enn noen sinne, men håper selvsagt helt til det siste at vi berger plassen!

                                  Det er som flere andre rundt meg har påpekt bra bare ett lag rykker direkte ned i år, men fy faen det er kjipt om over 30 års stolthet skal skylles ned i proselensskåla på den måten vi ligger ann til nå!

                                  Håper Sportsklubben har innsett at vi har ett eneste mål i år, og det er å berge plassen!

                                  Ha en god kveld alle med-kanaris, jeg har begynt på ølen og slutter neppe før jeg er ferdig på jobb i mårra. Dette sugde noe forjævli!
                                  Hilsen Anders

                                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                  Kommentar

                                  • gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av chrissp
                                    Spillemessig mener jeg dette var en fremgang. Vi holder kampen ut og hadde fortjent en utligning..
                                    Jeg synes vi ble fullstendig rundspilt, jeg...
                                    Lyn var jo mye nærmere både 3-1 og 4-1 enn vi var 2-2. Og det var i perioden før de omtalte annuleringene på slutten - som jeg tror var riktig begge to.
                                    Tror det er farlig om også vi går og luller oss inn i den tro at dette var et framskritt. Det var det ikke. Jeg kan nesten ikke huske at vi har sluppet til så mange målsjanser på hjemmebane før.
                                    Vi er dårlig, vi kan rykke ned. Og vi har igjen de andre bunnlagene HamKam. Ålesund og Molde borte....

                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

                                    Kommentar

                                    • maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1267

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Dagens mann på åråsen: fyren som gav meg en gratis billett når jeg stod i billettkøen utenfor.
                                      Jeg skjønner han godt. Han blir nok ikke den eneste som kvitter seg med ting med LSK logo.
                                      Herlig å se at alle som ville ha forandringer ser noe positivt i alt. Dere har fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har også mast om Fellus og benking av Brenne, Bjørkøy og Myklebust. Dere har fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om 4 4 2 og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om TAG og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om JÅF og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere maser, maser og maser om Søgård, men poeng blir det ikke.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        En trist kamp resultatmessig. Men gutta viste moral i dag, og ga meg en viss tro på fortsettelsen. Og etter kjøret siste halvdel av 2. omgang hadde vi fortjent minst ett poeng - men de "stang ut"-situasjonene vi fikk noen av mot slutten er ganske typiske for et lag i motgang. Fellus imponerte meg med et uredd og friskt innhopp, og jeg håper vi får se mer av ham allerede mot FFK: En spisskombinasjon med én stor og sterk spiss (OO el. Arild) sammen med en Fellus som søker bakrom kan vise seg å gi oss en dimensjon vi har savnet.

                                        Kommentar

                                        Working...