LSK-Lyn, søndag 6. juli kl. 18, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1267

    #21
    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
    Jeg kan nesten ikke huske at vi har sluppet til så mange målsjanser på hjemmebane før.
    Det er alldeles korrekt, og det som gjør det enda mer uforståelig er at fokus i hele uka før kamp er det fra trenerteamet fokusert på å slippe til få målsjanser. Da rimer det veldig dårlig å stille med Essediri som en av de fire på midten attpåtil med seigmannen SP bak han. I første omgang ble vil til tider latterliggjort av Lyn.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #22
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Jeg synes vi ble fullstendig rundspilt, jeg...
      Lyn var jo mye nærmere både 3-1 og 4-1 enn vi var 2-2. Og det var i perioden før de omtalte annuleringene på slutten - som jeg tror var riktig begge to.
      Tror det er farlig om også vi går og luller oss inn i den tro at dette var et framskritt. Det var det ikke. Jeg kan nesten ikke huske at vi har sluppet til så mange målsjanser på hjemmebane før.
      Vi er dårlig, vi kan rykke ned. Og vi har igjen de andre bunnlagene HamKam. Ålesund og Molde borte....

      Mvh
      Gammer´n (Per T)
      Bullshit. Dersom alle langskuddene til Lyn skal måles som sjanser, slapp vi til mye, men det er jo ikke til å unngå når spillerne klinker til fra 25-30 meter hele tiden. Relativt få av de skuddene traff mål, og kan derfor ikke regnes som sjanser. Lyn hadde vel to-tre farlige avslutninger i andre omgang, omtrent det samme som oss.

      Spør du meg, var dette spillemessig soleklar framgang. Med dette spillet kommer vi til å ta poeng framover, og forhåpentligvis blir vi enda bedre. Idag blir vi straffa på håpløst keeperspill og et jævla godt frispark av Espen Hoff. Sånne frispark setter han antagelig én av femti ganger, så vi var nok litt uheldige med at han hadde en god dag. Ellers skaper vi en del sjanser, frustrerende at vi ikke klarer å sette flere av dem, men forskjellen på 0 og 1 poeng er ikke så himla stor. Det som vil avgjøre, er hvor mange trepoengere som vil vippe vår vei, for det er betydelig værre å miste trepoengerne enn å ikke sikre et poeng.

      Litt merkelig at man velger å ta ut både Espen og Occean idag synes jeg. Synes ikke Brenne viser på noen som helst måte at han fortjener de minuttene han får. I tillegg burde Arild vært tatt ut i stedet for Occean. Fellus hadde et bra innhopp, litt usikker på om jeg synes 15 gode minutter mot Lyn er nok til å gi han startplass, men han kan hvert fall få en halvtime mot Fredrikstad.

      Av hva jeg har sett på tv, ser alle tre annuleringene greie ut. Synes ikke dommern var videre imponerende idag, gjorde relativt mye dust i den generelle dømminga, men annuleringene ser for meg greie ut, muligens den første var billig, vanskelig å se utifra tv-bildene. Kippes andre var en relativt klar holding.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Pingla
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 376

        #23
        Opprinnelig skrevet av maxpayne
        Herlig å se at alle som ville ha forandringer ser noe positivt i alt. Dere har fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har også mast om Fellus og benking av Brenne, Bjørkøy og Myklebust. Dere har fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om 4 4 2 og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om TAG og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere har mast om JÅF og fått det som dere ville, men poeng blir det ikke. Dere maser, maser og maser om Søgård, men poeng blir det ikke.
        Du får unnskylde frekkheten, men har du noe poeng her, eller liker du bare å se deg selv på trykk?
        Mulig poenget ditt er at forandring ikke hjelper, så vi skal bare "legge oss ned og dø"?

        Min mening er nå ihvertfall at det var en særdeles ujevn kamp med tanke på våre prestasjoner.
        Som vi har gjort til en vane denne sesongen, så gjør vi tabber en ikke burde sett i 2.divisjon - og aldeles ikke i Tippeligaen.
        Jeg er enig med de som sier at det var enkelte tegn til bedring, i første rekke da de siste minuttene før pause, og tidvis i andre omgang.
        Men vi bør vel ikke heller glemme at vi til tider ble fullstendig utspilt og latterliggjort av et middels tippeligalag.

        Men, som den ukuelige optimist jeg er, har jeg fortsatt tro på at vi klarer å karre oss til flere poeng i tiden som kommer.
        Mulig jeg lever i en drømmeverden...
        ¯\_(ツ)_/¯

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          #24
          Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Jeg synes vi ble fullstendig rundspilt, jeg...
          Lyn var jo mye nærmere både 3-1 og 4-1 enn vi var 2-2. Og det var i perioden før de omtalte annuleringene på slutten - som jeg tror var riktig begge to.
          Tror det er farlig om også vi går og luller oss inn i den tro at dette var et framskritt. Det var det ikke. Jeg kan nesten ikke huske at vi har sluppet til så mange målsjanser på hjemmebane før.
          Vi er dårlig, vi kan rykke ned. Og vi har igjen de andre bunnlagene HamKam. Ålesund og Molde borte....

          Mvh
          Gammer´n (Per T)
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          Det er alldeles korrekt, og det som gjør det enda mer uforståelig er at fokus i hele uka før kamp er det fra trenerteamet fokusert på å slippe til få målsjanser. Da rimer det veldig dårlig å stille med Essediri som en av de fire på midten attpåtil med seigmannen SP bak han. I første omgang ble vil til tider latterliggjort av Lyn.
          TV2 talte 7-7 i målsjanser. Utifra det er uavgjort greit.

          Vi er nå tross alt et bunnlag og må, akkurat slik jeg forstår deg, se kampen deretter. 7 sjanser er mye, men Lyn får jævlig godt betalt for de to første sjansene; som altså kommer fra en keepertabbe og deretter et frispark som var sjeldent å se på norske baner. Så er det et par ekstra sjanser tipper jeg fra elendige utspark. Det kan i hvert fall ikke utespillerne lastes for.

          Vi skaper tross alt sjanser hele kampen igjennom, med unntak av en periode i første der Lyn var best. Et slikt kampforløp er uansett ikke uvanlig. Men vi holder som sagt i 90 minutter, og skaper sjanser nok til å utligne og med hell vinne.

          Hadde vi hatt marginene på vår side, så hadde Kippe fått godkjent for minst et av målene og Sundgot hadde satt sin gigasjanse. Det var uflaks og udyktighet, men mye bedre enn under Nordlie.
          Last edited by chrissp; 06.07.2008, 22:31. Begrunnelse: Kan ikke tillate meg å skrive spillernavn feil...
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #25
            Opprinnelig skrevet av chrissp
            Så er det et par ekstra sjanser tipper jeg fra elendige utspark. Det kan i hvert fall ikke utespillerne lastes for.
            Korrekt! Moldskred serverte Lyn to hundreprosentsjanser etter den første tabben. Jeg tror det blir vanskelig å vinne kamper før Otto er tilbake igjen.

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #26
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Spillemessig mener jeg dette var en fremgang. Vi holder kampen ut og hadde fortjent en utligning.
              Jeg er ikke helt enig i det at vi holdt kampen ut her, vi gjorde jo ikke det og det var nettopp det som gjorde at vi tapte, vi ble offensive og hadde trykket en god del av 2 omgang, men en omgang er ikke å holde kampen ut.
              fregang ..... ok, kanskje enig i det. Men vi har i kamper mot viking og et par andre lag sett fremgang, for så å se at fremgangen står på stedet hvil til neste kamp igjen. Kan det kalles fremgang da?

              La oss nå bare håpe at Riise holder seg skadefri og at Fellus får mere spilletid, og hvis brenne i tillegg får i gang spillet sitt så kan disse 3 spillerne gjøre mye bra fremover på banen tror jeg, HÅPER jeg i alle fall.
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 496

                #27
                Opprinnelig skrevet av maxpayne
                Jeg skjønner han godt. Han blir nok ikke den eneste som kvitter seg med ting med LSK logo.
                Hvorfor slutte å vise att man elsker og holder med LSK??

                Jeg vil aldri slutte å holde med LSK, det er klubben i mitt hjerte. Men spillere, trenere og andre som jobber i LSK er ett verktøy som skal brukes for att LSK skal bli best i Norge. Akkurat nå er det flere spillere og andre i LSK-administrasjonen som kan ryke og reise til helvete for min del. Det er fordi jeg vil det beste for LSK.

                Så LSK-flagget blir hengende utenfor leiligheten min samme pokker hvor ræva flere av spillerne er.

                Fortsett å vis hvilket lag man holder med, selv om det svir i hjerterota når det går fryktelig dårlig. Det er da man viser att man er stolt over å holde med Lillestrøm Sportsklubb.

                Kommentar

                • Canário
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1471

                  #28
                  "Dessverre" skapes trygghet i fotball bakfra. Dessverre har vi ingen keeper som innbyr til trygghet. Det ser ut som forsvaret av den grunn noen ganger ikke tør å flytte oppover på banen. Uten støtte fra forsvaret får midtbanen en vanskelig jobb, ikke minst angriperne. Laget blir lett overspilt med mye strekk i laget, og alt i alt var Lyn et lite knepp bedre enn oss i alt de foretok seg i dag, men sjansene viser at vi er på gang. Det vi være når vi i de neste kampene møter motstandere som i utgangspunktet burde være jevngode eller dårligere enn oss, før vi med Viking i slutten av august markerer starten på en veldig tøff sistedel av sesongen. Når dommermarginene heller ikke er på vår side blir det vanskelig, sammen med Molskreds personlige feil som det nesten er umulig å forsvare seg mot. Typisk "nedrykkslagtap" i dag, for å kalle det det.

                  Jævlig surt på måten det skjedde. For når det også gjelder det siste annullerte målet dømte Edvartsen feil (etter min mening), er ikke helt uvanlig at en spiller prøver å bryte seg frem litt eller "skjerme" veien og ballen, men når man heter Kippe skal det visst være vanskelig... All honnør til Fellus for innhoppet!
                  Last edited by Canário; 07.07.2008, 00:42.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5099

                    #29
                    Et lite poeng. Syns det interessant at i løpet av alle disse årene med Shane som lagkamerat så har ingen lært seg den ene kroppsfinta han har.
                    Har noen, noen gang sett Shane gå utover i banen når han mottar ballen?

                    Shane har, som JPW også hadde, kun én finte. Enkel og effektiv, men burde være rimelig enkel å stoppe.

                    Kommentar

                    • tHuLu
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 730

                      #30
                      Vi har utrolig lite marginer med oss. Som Riise sier det så merker han fremgang, det gjør forsåvidt jeg også. Er ikke like frustrert over pasningsspillet som jeg har vært tidligere. Det jeg reiv meg i håret for i dag var alle beina som sto i veien for innlegg og skudd, spesielt de to innenfor 16-meteren samt ene innlegget til Fellus.
                      Måla som blir annulert ser jeg hvorfor blir annulert samtidig som det er utrolig frustrerende, spesielt headingen da Kippe uansett rager 2 meter over i utgangspunktet. Dumt av han, men han er heldigvis gira.
                      At vi slipper inn 2 slike mål idag da vi klarer å starte kampen friskt og bra er utrolig kjipt. Igjen dette flotte bildet på situasjonen vi er i. 1 skritt frem og 2 tilbake bokstavlig talt.
                      For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        #31
                        Ja dette var litt av en start på høstsesongen 08. Et hederlig tap hjemme mot Lyn hjelper ikke mye på optimismen min. Vi har ikke råd til å tulle det til slik fra keeperposisjon. Hva med litt trening på utspill? De som så bedring får trøste seg med det. Nå vil jeg ha POENG!

                        Kommentar

                        • Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

                          #32
                          Nok en gang smertefullt å se Lillestrøm i går. Noen ville tilogmed kalle meg selvsadistisk som tar turen til Åråsen i sprutende regnvær.
                          Hvis vi skal grave etter noe positivt så er det ihvertfall ikke den VERSTE kampen vi har spilt i år.
                          Men Lyn er seriøst mye bedre enn oss. Mulig TV2 talte 7-7 i målsjanser, men da er Lyn sine ganske mye større enn våre, og vi har flaks som ikke taper mer. Dommeravgjørelsene er det lite å si på. Det er lov for Kippe å tenke seg litt om også.

                          Lyn har spillere som greier å beholde roen og spille ballen i laget. Vi har spillere som måker ballen fram mot Occean/Sundgodt og treffer motspiller 9 av 10 ganger. Skulle likt å se Passing Accuracy jmfr. EM på noen av våre spillere... Steinar P: 2% ?? Når vi i tillegg har fått en tabbe-keeper på plass, forsvaret kan få en paranoid stakkar til å bryte sammen i krampegråt, og de to på topp ikke greier å omsette de største sjanser til mål (de greier tapt å prestere et mottak på mindre enn 5 meter)... da er det lite håp om å vinne kamper!

                          Fellus presterer bedre ting de minuttene han spiller enn Occean og Sundgodt får til hele kampen. Og jeg fatter ikke at spesielt sistnevnte får spille 90 minutter.

                          Kall meg gjerne Sherlock, men det er noe grunnleggende galt med det laget her.

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #33
                            Det beste med kampen er spørsmålet som OKB stiller til han som er på indrebane i pausen. Hvem er toppscorer for LSK så langt i sesongen? Svar: Meter'n. Du er en bra mann!

                            Kommentar

                            • Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

                              #34
                              som du sier her, det lempes opp mot OO og Sundgodt med det resultatet at de sjelden får ballen og det sjelden blir noen sjangse ut av det, vi kommer mye mere til sjangser de gangene vi spiller langs bakken! og det bør vi fortsette med, alle lag både i Norge og det store utland har lært seg å demme opp for langtspillende lag.
                              Fellus,riise og Brenne tror jeg kan bli en farlig trio fremover med ballen på bakken i stedet for den lempinga fremover som ender opp i ingenting!
                              Mere spill langs bakken og mindre lemping, det vil funke!

                              Kippe ble korrekt avblåst da han scorte, og det irriterer meg at Kippe alt for ofte gjør disse tingene, gang på gang på gang, slutt med det, vi får frispark i mot og mister mange sjangser pga det tullet.

                              Opprinnelig skrevet av Vicarious
                              Nok en gang smertefullt å se Lillestrøm i går. Noen ville tilogmed kalle meg selvsadistisk som tar turen til Åråsen i sprutende regnvær.
                              Hvis vi skal grave etter noe positivt så er det ihvertfall ikke den VERSTE kampen vi har spilt i år.
                              Men Lyn er seriøst mye bedre enn oss. Mulig TV2 talte 7-7 i målsjanser, men da er Lyn sine ganske mye større enn våre, og vi har flaks som ikke taper mer. Dommeravgjørelsene er det lite å si på. Det er lov for Kippe å tenke seg litt om også.

                              Lyn har spillere som greier å beholde roen og spille ballen i laget. Vi har spillere som måker ballen fram mot Occean/Sundgodt og treffer motspiller 9 av 10 ganger. Skulle likt å se Passing Accuracy jmfr. EM på noen av våre spillere... Steinar P: 2% ?? Når vi i tillegg har fått en tabbe-keeper på plass, forsvaret kan få en paranoid stakkar til å bryte sammen i krampegråt, og de to på topp ikke greier å omsette de største sjanser til mål (de greier tapt å prestere et mottak på mindre enn 5 meter)... da er det lite håp om å vinne kamper!

                              Fellus presterer bedre ting de minuttene han spiller enn Occean og Sundgodt får til hele kampen. Og jeg fatter ikke at spesielt sistnevnte får spille 90 minutter.

                              Kall meg gjerne Sherlock, men det er noe grunnleggende galt med det laget her.
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

                              Kommentar

                              • waalekr
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Oct 2007
                                • 114

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                Nok en gang smertefullt å se Lillestrøm i går. Noen ville tilogmed kalle meg selvsadistisk som tar turen til Åråsen i sprutende regnvær.
                                Hvis vi skal grave etter noe positivt så er det ihvertfall ikke den VERSTE kampen vi har spilt i år.
                                Men Lyn er seriøst mye bedre enn oss. Mulig TV2 talte 7-7 i målsjanser, men da er Lyn sine ganske mye større enn våre, og vi har flaks som ikke taper mer. Dommeravgjørelsene er det lite å si på. Det er lov for Kippe å tenke seg litt om også.

                                Lyn har spillere som greier å beholde roen og spille ballen i laget. Vi har spillere som måker ballen fram mot Occean/Sundgodt og treffer motspiller 9 av 10 ganger. Skulle likt å se Passing Accuracy jmfr. EM på noen av våre spillere... Steinar P: 2% ?? Når vi i tillegg har fått en tabbe-keeper på plass, forsvaret kan få en paranoid stakkar til å bryte sammen i krampegråt, og de to på topp ikke greier å omsette de største sjanser til mål (de greier tapt å prestere et mottak på mindre enn 5 meter)... da er det lite håp om å vinne kamper!

                                Fellus presterer bedre ting de minuttene han spiller enn Occean og Sundgodt får til hele kampen. Og jeg fatter ikke at spesielt sistnevnte får spille 90 minutter.

                                Kall meg gjerne Sherlock, men det er noe grunnleggende galt med det laget her.
                                Syns LSK spilte greit mot Lyn men ville gjerne sett mere i fra fellus, og jeg syns det var greit at det var OO som måtte gå av, kanskje han forstår at han ikke sitter trygt på spiss plassen og at han må prestere mere, så jeg forstår trener duoen der, ellers så var dyttinga til kippe unødvendig da målet ble annulert. Men syns dog at det var mye dømming som gikk til Lyn sitt favør
                                Kim R

                                FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
                                ---------------------------

                                Kommentar

                                • hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 436

                                  #36
                                  Huff. Jeg innser i allefall at det kommer til å ta mange måneder, kanskje år før vi kommer tilbake på sporet vi var på før TN tok over. Nå er det bare å få berget plassen, og de som ikke er innstillt på å ofre alt for å klare det på banen kan vises ut porten.

                                  Kommentar

                                  • Kanari Behn
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • May 2005
                                    • 39

                                    #37
                                    Forlis...

                                    Hva 17 er det med LSK-ledelsen? LSK skal konkurere på toppnivå i Norge. Men vi har nå et par trenere som ikke akkurat kan sies å være meriterte verken nasjonalt eller internasjonalt. Det blir som om vi i eliten i offshore-race i Oslofjorden ansetter én fører (Grodås) av den 2400 hk kraftige LSK-båten som kun har praksis som fører av ei 9 fots a-jolle på Mjøsa... og forliste grundig der ved Domkirkeodden. Og den andre føreren; en helt vanlig god matros... for en Fjord 15 , 1981-modell. Ikke rart det ender som det gjør...
                                    Hadde det ikke vært for HamKam, ville LSK ha ramlet direkte ned i år. Og det er en dårlig trøst å kanskje klare seg, ikke pga av egne prestasjoner, men fordi et annet lag er enda svakere og dårligere?
                                    Cogito, ergo doleo...

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Apropro Arild Sundgot nå har jeg sett han i 10 år og jeg har faen ikke sett en takling fra han enda ,kanskje ikke så rart når du konstant er ca 2 meter fra motspiller hele tiden. Jeg skal juble den dagen Arild får et gult kort for en takling..........

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kanari Behn
                                        Hva 17 er det med LSK-ledelsen? LSK skal konkurere på toppnivå i Norge. Men vi har nå et par trenere som ikke akkurat kan sies å være meriterte verken nasjonalt eller internasjonalt. Det blir som om vi i eliten i offshore-race i Oslofjorden ansetter én fører (Grodås) av den 2400 hk kraftige LSK-båten som kun har praksis som fører av ei 9 fots a-jolle på Mjøsa... og forliste grundig der ved Domkirkeodden. Og den andre føreren; en helt vanlig god matros... for en Fjord 15 , 1981-modell. Ikke rart det ender som det gjør...
                                        Hadde det ikke vært for HamKam, ville LSK ha ramlet direkte ned i år. Og det er en dårlig trøst å kanskje klare seg, ikke pga av egne prestasjoner, men fordi et annet lag er enda svakere og dårligere?
                                        vi har ikke klart det uansett om hamkam rykker direkte ned, hvis vi må soille kvalikk-kamp kan vi fort ryke mot HVEM SOM HELST
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        • waalekr
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Oct 2007
                                          • 114

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                                          Huff. Jeg innser i allefall at det kommer til å ta mange måneder, kanskje år før vi kommer tilbake på sporet vi var på før TN tok over. Nå er det bare å få berget plassen, og de som ikke er innstillt på å ofre alt for å klare det på banen kan vises ut porten.
                                          Nå er det fredrikstad neste, der skal vi ta en seier, viktig at fansen møter opp ogstøtter Lillestrøm, Vi kommer sikkert til å se mere av Fellus sammen med OO neste kamp der har vi forhåpentlighvis med otto, riseth og co i full fight.

                                          Så kommer bodø glimt hjemme, der blir det også seier, flaut at vi tapte mot dem, også får vi håpe på sol og fin vær... og at vi ikke møter alta, sogndal og sandnes ulf i Adecco neste år.

                                          TN har kjørt LSK på ræva, noe jeg personlig tror han gjorde litt med vilje (dette er kunn mine spekulasjoner)
                                          Kim R

                                          FORZA FUGLA - så lenge enga taper er jeg fornøyd ;)
                                          ---------------------------

                                          Kommentar

                                          Working...